no rotate image set no rotate image set no rotate image set no rotate image set

Δράσεις Αυτοαξιολόγησης σχ. Μονάδας

Συγγραφέας: | 21/06/2024
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Δράσεις Αυτοαξιολόγησης σχ. Μονάδας |

Α. Σχέδιο Δράσης: «Βοήθεια στο σπίτι – Παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού».

Άξονας: Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

Συντονιστής Δράσης: Ζωγράφου Ιωάννα

Συμμετέχοντες καθηγητές: Δεληθεοδώρου Ιωάννης, Μακροδήμου Ευθυμία, Ντίνου Άρτεμις, Τούτουζα Βασιλική

Η συγκεκριμένη δράση στοχεύει στη βοήθεια για τη μελέτη στο σπίτι τόσο των αδύναμων μαθητών και εκείνων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες όσο και των υπόλοιπων, με την παραγωγή ανάλογου εκπαιδευτικού υλικού (ασκήσεις διαφόρων τύπων διαβαθμισμένης δυσκολίας και απλουστευμένης παρουσίασης της θεωρίας).

Για την υλοποίηση της δράσης αξιοποιήθηκε το διαδικτυακό περιβάλλον μάθησης PBworks – Wiki Edu με το οποίο δημιουργήθηκε το wiki της συγκεκριμένης δραστηριότητας.

 

 

Β. ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ: “Μαζί στη ζωή, μαζί στο σχολείο!”

 Τίτλος Δράσης: “Μαζί στη ζωή, μαζί στο σχολείο!”

Θεματικός Άξονας: Σχέσεις σχολείου – οικογένειας

Ομάδα Δράσης: Κοπάνου Ελένη, Λουκίδου Αναστασία, Παπασταθοπούλου Δέσποινα, Πασόη Ελένη, Τούτουζα Βασιλική

Συντονίστρια Ομάδας Δράσης: Κοπάνου Ελένη

Αναγκαιότητα – Στόχοι: Oι πολύωρες υποχρεώσεις των γονέων και κηδεμόνων των μαθητών μας έχουν επηρεάσει και συνεχίζουν να επηρεάζουν αρνητικά τον ψυχισμό μικρών και μεγάλων. Θεωρούμε απαραίτητο να παρέμβουμε οργανωμένα με στόχο να αναπτύξουμε ξανά την επικοινωνία και συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών και γονέων-  κηδεμόνων. Στόχος μας είναι:

  • Να καλλιεργήσουμε θετικά συναισθήματα, αξίες και πεποιθήσεις που θα βοηθήσουν να δημιουργηθεί κλίμα αλληλοσεβασμού εντός και εκτός της σχολικής κοινότητας  ώστε να περιοριστούν τυχόν προβλήματα που βιώνουν γονείς και μαθητές.
  • Η ανάπτυξη συνεργασίας και επικοινωνίας μεταξύ του σχολείου και της οικογένειας.
  • Η συμμετοχή σε εκδηλώσεις, προγράμματα, ομίλους και άλλες δράσεις της σχολικής μονάδας.
  • Η καλλιέργεια θετικών συναισθημάτων, αξιών και πεποιθήσεων με τελικό στόχο τη δημιουργία κλίματος αλληλοσεβασμού.

Η ψυχολογική υποστήριξη και ενίσχυση της οικογένειας από ειδικούς και αρμόδιους φορείς με στόχο την ανακούφιση και ελάφρυνση της από πιέσεις, φόβους, άγχος και ανασφάλειες. Στο πλαίσιο υλοποίησης της Δράσης πραγματοποιήθηκαν ενέργειες συνεργασίας με αρμόδιους φορείς αφενός για την παροχή επιμορφωτικού υλικού στους γονείς/κηδεμόνες και αφετέρου για την καλλιέργεια κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων με σκοπό την  ανάπτυξη συνεργασίας και επικοινωνίας μεταξύ του σχολείου και της οικογένειας.

Όλες οι δράσεις που πραγματοποιήθηκαν παρουσιάζονται αναλυτικά την ιστοσελίδα του σχολείου μας: https://blogs.sch.gr/4gymthiv/

 

 

Γ. Σχέδιο Δράσης: “Με σεβασμό στο περιβάλλον και τον πολιτισμό”

Άξονας: Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

Δείκτης: Ενασχόληση με ομίλους, σχολικές δραστηριότητες, προγράμματα

Συντονιστής Δράσης: Μακροδήμου Ευθυμία

Συμμετέχοντες καθηγητές: Ντίνου Άρτεμη, Αλμπάνη Μαρία, Ζιώγου Καλλιόπη, Χατζηκυριάκου Μαρία, Παπασταθοπούλου Δέσποινα

Με αφορμή τα δύο κυρίαρχα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα στην εποχή  μας, το περιβαλλοντικό και το πολιτιστικό, και -γι΄ αυτό-την επιτακτική ανάγκη ευαισθητοποίησης και ενεργοποίησης των μαθητών με σκοπό την αντιμετώπισή τους, αποφασίσαμε το τρέχον σχολικό έτος την υλοποίηση της παρούσας δράσης.  Η δράση αυτή αποτελείται από ένα πολιτιστικό και ένα περιβαλλοντικό πρόγραμμα με ζωτικό χώρο μελέτης και δράσης έναν εξαιρετικά ενδιαφέροντα -τόσο περιβαλλοντικά όσο και πολιτιστικά- τόπο της πατρίδας μας, τα Μετέωρα.  Η επιλογή της περιοχής έγινε με αφορμή τις κατακλυσμιαίες βροχοπτώσεις και τις συνέπειές τους στη Θεσσαλία το φετινό φθινόπωρο.

 

LINKS ΔΙΑΧΥΣΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΩΝ (padlet)

https://padlet.com/almpanimar1979/padlet-r7vkz4sim5b231dv

 

ΨΗΦΙΑΚΟ ΒΙΒΛΙΟ «ΚΥΝΗΓΙ ΤΡΟΥΦΑΣ ΣΤΑ ΜΕΤΕΩΡΑ»

https://read.bookcreator.com/lOyKBr8enrgeP8yRUC2PEuB45Dx1/-mge8WdsSby0osjsxhCiGw

 

LINKS ΔΙΑΧΥΣΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΩΝ (padlet)

https://padlet.com/artedinou/2023-2024-4ugp2qp0jb2o3k52

 

Δ. Σχέδιο Δράσης: “Ο εαυτός μου στον κόσμο με οδηγό την Τέχνη”

Άξονας: Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών

Συντονίστρια ομάδας  Δράσης: Βάλλιου Δήμητρα

Μέλη της ομάδας δράσης: Σταμούλη Μαρία, Φιλιάδου Μαρία-Ελευθερία,

Δέδε Ηράκλεια, Ηλιόπουλος Θανάσης (και Ρέντζου Εύα-μέχρι το μέσο της δράσης)

Το παρόν σχέδιο δράσης υλοποιήθηκε με βάση τις ανάγκες των μαθητών-εφήβων εν μέσω μιας ευαίσθητης και απαιτητικής περιόδου της ζωής τους.

Ένα από τα μέσα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν προς όφελος των μαθητών είναι  το να ”εκμεταλλευτούν” τις τέχνες. Η δημιουργική απασχόληση και η εμβάθυνση μέσω των εικαστικών θα βοηθήσει στη γνωριμία του εαυτού τους αλλά και των άλλων, δηλαδή των συμμαθητών τους, μέσα στους οποίους και αυτοί με ειδικές δυνατότητες. Αυτού του είδους η προσέγγιση της διαφορετικότητας του κάθε ανθρώπου θα συμβάλλει στην αποτροπή συγκρουσιακών σχέσεων εντός κι εκτός σχολείου, στη μαθητική και, μελλοντικά, στην ενήλικη ζωή τους.

Γνώμονας μπαίνει η ενσυναίσθηση στην ενίσχυση της οποίας στοχεύσαμε και με βάση την οποία συνεργάστηκαν με τους συμμαθητές τους. Μέσα από τη βιωματική ανακάλυψη συναισθημάτων, εκτιμούμε ότι το όφελος που θα προκύψει θα είναι τελικά ο αλληλοσεβασμός ως αφετηρία για ειρηνική και αρμονική συνύπαρξη.

Μπορείτε να δείτε δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν στα πλαίσια της δράσης στον ακόλουθο σύνδεσμο:                              https://padlet.com/dvallio/padlet-m7z9381plz5k14ni

 

E. Σχέδιο Δράσης: “ΒΓΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΑ ΣΥΝΟΡΑ ΤΟΥ “

Άξονας: Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα

Συντονιστής Δράσης: ΠΕΛΩΝΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

Συμμετέχοντες καθηγητές: Γκιζίλη Σταυρούλα, Γεωργίου Μαρία, Θεοδωροπούλου Μαρίνα, Χατζηκυριάκου Μαρία

Στις σύγχρονες συνθήκες των πολυπολιτισμικών κοινωνιών και των συνεχών τεχνολογικών εξελίξεων η συμμετοχή των σχολείων σε εθνικά (Πολιτιστικά, Περιβαλλοντικά, Αγωγής Υγείας) και ευρωπαϊκά προγράμματα και συνέδρια παρέχει στους εκπαιδευτικούς και στους μαθητές τη δυνατότητα να διευρύνουν τις γνώσεις τους, να έρθουν σε επαφή και να ανταλλάξουν απόψεις με συναδέλφους τους από άλλα σχολεία και άλλες χώρες και να γνωρίσουν καινούριες πρακτικές. Στα πλαίσια αυτά το σχολείο μας:

Α. Συμμετείχε με μαθητές της Β’ και Γ’ Γυμνασίου στο 8ο Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο που διοργανώθηκε στη Ρώμη (26/11-1/12/203)

  • με ένα δρώμενο με τίτλο: “Αθήνα – Ρώμη: Η θέση της γυναίκας στις πρωτεύουσες του αρχαίου κόσμου” και
  • με τη χορωδία του σχολείου μας, αποτελούμενη από μαθητές όλων των τμημάτων της Β’ και Γ΄ Γυμνασίου, η οποία απέδωσε έναν ύμνο του αρχαίου λυρικού ποιητή Πινδάρου προς τιμή του  Ισμηνίου Απόλλωνα.

Συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί: Γκιζίλη Σταυρούλα, Τούτουζα Βασιλική, Θεοδοσίου Αθανάσιος, Ζιώγου Καλλιόπη, Χατζηκυριάκου Μαρία, Πασόη Ελένη.

Σχετικά linkhttps://blogs.sch.gr/4gymthiv/archives/2987

https://www.facebook.com/profile.php?id=61551409112023

 

Β. Πραγματοποίησε με τη συμμετοχή μαθητών της Γ’ Γυμνασίου δύο (2) προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης σε συνεργασία με το ΚΕΠΕΑ Κόνιτσας με τίτλο “Ιστορικά μονοπάτια στη φύση” (Ιανουάριος -Μάιος 2024).                                                                                                                    Συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί: Γκιζίλη Σταυρούλα, Πελώνης Γεώργιος, Ζωγράφου Ιωάννα, Λουκίδου Αναστασία

Στα πλαίσιά τους:

  • Οι μαθητές, αφού χωρίστηκαν σε ομάδες εργασίας, επισκέφθηκαν και φωτογράφησαν ξεχωριστούς για τη αξία τους και τη φυσική τους ομορφιά αρχαιολογικούς και ιστορικούς χώρους. Κατέγραψαν την σημερινή κατάσταση τους, τον ρόλο τους στην ιστορία, αλλά και στη σύγχρονη μορφή και ζωή της πόλης και τα προβλήματα που τυχόν “αντιμετωπίζουν” σήμερα. Τέλος κατέθεσαν προτάσεις για την βελτίωση της εικόνας τους και την καλύτερη αξιοποίησή τους.
  • Διοργανώθηκε στις 17-4-24, σε συνεργασία με το Αρχαιολογικό Μουσείο Θήβας το ΚΕΠΕΑ Θήβας και τον Φ.Ε.Ο. Θήβας, επιμορφωτικό “Περίπατο στα Ιστορικά μονοπάτια της Θήβας”.

Σχετικά linkhttps://blogs.sch.gr/4gymthiv/archives/3201

https://www.facebook.com/profile.php?id=61551409112023

  • Πραγματοποιήθηκε 4ήμερη επίσκεψη (24/4-27/4/2024) στα Ιωάννινα και την Κόνιτσα κατά τη διάρκεια της οποίας οι μαθητές: Επισκέφθηκαν το «Μουσείο Κέρινων Ομοιωμάτων Βρέλλη» και το «Σπήλαιο του Περάματος» στα Ιωάννινα. Πραγματοποίησαν σχετικές δράσεις με το ΚΕΠΕΑ Κόνιτσας και επισκέφθηκαν αξιόλογους χώρους-μνημεία στην Κόνιτσα (Σπίτι της Χάμκως, Ι.N. Αγίου Νικολάου, Οικία Αγ. Παΐσιου, Γεφύρι της Κόνιτσας). Επισκέφθηκαν τα Ζαγοροχώρια και συγκεκριμένα το Μονοδένδρι, τη Μονή Αγίας Παρασκευής στη Χαράδρα του Βίκου (Μονοδένδρι), τους Ασπραγγέλλους και το «Γεφύρι το Κόκορη» στην ίδια περιοχή. Κατά την επιστροφή τους περιηγήθηκαν στο Μέτσοβο και τα Τρίκαλα.

Σχετικά linkhttps://blogs.sch.gr/4gymthiv/archives/3115

https://www.facebook.com/profile.php?id=61551409112023

 

Γ.  Συμμετείχε στον “Διαγωνισμό Γαλλοφωνίας” που διοργάνωσε το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδας. Το θέμα του φετινού διαγωνισμού ήταν οι Ολυμπιακοί και Παραολυμπιακοί αγώνες, οι οποίοι θα διεξαχθούν στο Παρίσι το καλοκαίρι του 2024 από τις 26 Ιουλίου και μέχρι τις 11 Αυγούστου. Για την συμμετοχή στο διαγωνισμό επιλέχθηκε η τάξη Α2 του σχολείου της οποίας οι μαθητές, ασχολήθηκαν  με την θεματική: «Ολυμπία – Pierre de Coubertin».

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Γεωργίου Μαρία

Σχετικό linkhttps://blogs.sch.gr/4gymthiv/archives/3110

 

Δ. «Γιόρτασε» την «Ευρωπαϊκή Μέρα Γλωσσών (European Day of Languages)» στις 26 και 27 Σεπτεμβρίου 2023. Οι μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου κατέγραψαν και μετέφρασαν στα αγγλικά ‘Παροιμίες’ (και γνωστές ρήσεις). Εργάστηκαν επίσης στο θέμα « Η λέξη της χρονιάς » για το οποίο έκαναν σύντομη έρευνα για να βρουν την λέξη που χρησιμοποιείται περισσότερο στην ελληνική καθημερινότητα τον τελευταίο χρόνο.Οι δράσεις δηλώθηκαν στην αντίστοιχη πλατφόρμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. (edl.ecml.at/Events/EventsDatabase/tabid/1772/language/en-GB/Default.aspx?EventID=27943)

Υπεύθυνη για τις δράσεις εκπαιδευτικός: Βάλλιου Δήμητρα

Ανάλογη ενημέρωση για τη μέρα έκανε και η κα Γεωργίου Μαρία, καθηγήτρια γαλλικών, η οποία έδωσε πληροφορίες στους μαθητές.

Σχετικό linkhttps://blogs.sch.gr/4gymthiv/archives/2952

 

 

Σχέδιο Δράσης: «Τραγουδώντας-Διαβάζοντας-Παίζοντας».

Άξονας: Σχολείο και κοινότητα

Συντονιστής Δράσης: Θεοδοσίου Αθανάσιος

Συμμετέχοντες καθηγητές: Δεληθεοδώρου Ιωάννης, Σκουρολιάκου Βασιλική, Θεοδωροπούλου Μαρίνα

 

Με τη συγκεκριμένη δράση η οποία υλοποιήθηκε σε 3 επίπεδα δόθηκε η δυνατότητα σε μαθητές να αναδείξουν το ταλέντο τους στην απαγγελία ποιημάτων καθώς και στο διάβασμα λογοτεχνικών κειμένων με ηχογράφηση και αποστολή τους σε διάφορες δομές. Επίσης δημιουργήθηκαν μουσικά σύνολα τα οποία πλαισίωναν διάφορες δραστηριότητες του σχολείου εντός και εκτός σχολικής μονάδας. Τέλος σε συνεργασία με τα Special Olympics και το πρόγραμμα “παίζουμε μαζί μαθαίνουμε μαζί”, οι μαθητές μας εκπαιδεύτηκαν στο να δέχονται τη διαφορετικότητα καλλιεργώντας την ικανότητα της ενσυναίσθησή τους.

Στα πλαίσια της δράση αυτής ηχογραφήσαμε ένα παραμύθι και ένα λογοτεχνικό κείμενο.

Η Δόνα η Τερηδόνα

https://drive.google.com/file/d/1YjB2aWK_67-9rn9U8Z1NjD1fQ5a7jN_i/view?usp=drive_link

 

Μικρός Πρίγκιπας

https://drive.google.com/file/d/1RW4aWNNPAS9McOdAe0Xvn1k7PA7kS_Tg/view?usp=sharing

Η πρόσβαση είναι ελεύθερη σε όποιον διαθέτει τον αντίστοιχο σύνδεσμο.

κάτω από: Γενικά

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Κατηγορίες