header image

Προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων

 

 

 

 

 

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2021 -2022

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

 

Στο σχολείο μας κατά το τρέχον σχολικό έτος υλοποιήθηκε  πολιτιστικό πρόγραμμα με τίτλο : « Η Λογοτεχνία στο σανίδι », με υπεύθυνες καθηγήτριες τις  κ.: Ντίνου Άρτεμις, Ζιώγου Καλλιόπη και Χατζηκυριάκου Μαρία. Στο πλαίσιο του προγράμματος αυτού οι μαθητές διάβασαν το μυθιστόρημα της Μαρίας Ιορδανίδου «Λωξάντρα» και ανά ομάδες το προσέγγισαν με βάση τα πρόσωπα αλλά και ιστορικά, γεωγραφικά, γαστρονομικά. Για καθεμιά από τις προσεγγίσεις αυτές οι ομάδες δημιούργησαν έναν εννοιολογικό χάρτη σχετικό με τα πρόσωπα του μυθιστορήματος, ένα ηλεκτρονικό βιβλίο αναφορικά με τα ιστορικά γεγονότα που εντοπίζονται στο κείμενο, έναν ηλεκτρονικό χάρτη  με πληροφορίες για τα μέρη που αναφέρονται στο βιβλίο , ένα βιβλίο μαγειρικής (ανανεούμενο, γι’ αυτό και προς στιγμήν είναι σε εξέλιξη) με συνταγές από τη μικρασιατική κουζίνα και συμβουλές για νόστιμα εδέσματα. (Στα link και τη φωτογραφία που ακολουθούν υπάρχουν οι εργασίες των μαθητών )

 

https://read.bookcreator.com/346vl7uyTIaZgopg0snsbx49uH33/l3hO7Ki7QhSm32UYdtQK1w

https://www.thinglink.com/scene/1593951474105188354

 

 

Τέλος, με αφορμή τα 100 χρόνια από τον ξεριζωμό των Ελλήνων της Μ. Ασίας  από τις πατρογονικές τους εστίες, η ομάδα των μαθητών με την καθοδήγηση των υπεύθυνων καθηγητριών δημιούργησε μια θεατρική παράσταση βασισμένη σε μέρος του μυθιστορήματος της Μ. Ιορδανίδου «Λωξάντρα» προκειμένου να προβληθεί ο πολιτισμός, τα ήθη, τα έθιμα, οι χοροί και τα τραγούδια των ανθρώπων αυτών. Η συνέπεια, η συνεργασία, η καλή διάθεση από την πλευρά όλων είχε απολύτως ικανοποιητικό αποτέλεσμα ! Στην εκδήλωση για τη λήξη του σχολικού έτους όλοι απολαύσαμε τους μαθητές μας, ενώ έκπληξη υπήρξε και το υποκριτικό ταλέντο των καθηγητριών κ. Μακροδήμου Ευθυμίας και Ζιώγου Καλλιόπης που απέδωσαν (μικρούς) ρόλους στην παράσταση. Το σκηνικό και τα ρούχα των κοριτσιών ανήκουν στην κ. Μακροδήμου, την οποία ευχαριστούμε ιδιαίτερα για το ενδιαφέρον και τον ενθουσιασμό με τον οποίο συμμετείχε στο δύσκολο αυτό εγχείρημα.

 

 

 

 

 

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

 

Στο σχολείο μας φέτος πραγματοποιήθηκε πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης σε συνεργασία με το ΚΕΠΕΑ Μεσολογγίου «Βιώσιμες πόλεις: Τέχνη για τη Ζωή». Οι μαθητές/τριες δούλεψαν ομαδικά με σκοπό την προώθηση της συνεργατικότητας και της αλληλεπίδρασης μεταξύ τους. Η συνάντηση των ομάδων γινόταν κάθε Παρασκευή μετά το τέλος του σχολικού προγράμματος. Οι δράσεις που σχεδιάστηκαν και πραγματοποιήθηκαν είναι οι παρακάτω:

 

  1. Δόθηκαν στους μαθητές/τριες Φύλλα Εργασίας με σκοπό να ανιχνευθούν οι ιδέες τους για το τι είναι βιώσιμη πόλη, για να ανακαλύψουν τους παράγοντες που καθιστούν μία πόλη βιώσιμη και να προτείνουν ενέργειες που χρειάζεται να γίνουν ώστε μία πόλη να γίνει βιώσιμη. Επιπλέον, προσπαθήσαμε να γίνει μία διασύνδεση της βιωσιμότητας των πόλεων με τις επιπτώσεις της πανδημίας του Covid-19 τα τελευταία δύο χρόνια. Προηγήθηκε παρουσίαση προβολής power point σχετικού με το ζήτημα και συζήτηση με τα παιδιά.
  2. Ζητήθηκε από τους μαθητές/τριες να αναλύσουν έργα τέχνης και συγκεκριμένα πίνακες ζωγραφικής σχετικούς με τις επιπτώσεις της υπέρμετρης αστικοποίησης στη βιωσιμότητα των σύγχρονων πόλεων. Παρακάτω φαίνονται δύο ενδεικτικά παραδείγματα (Πηγή: Εκπαιδευτικό πρόγραμμα – ΒΙΩΣΙΜΕΣ ΠΟΛΕΙΣ: Τέχνη για τη ζωή, ΚΠΕ Μεσολογγίου 2021).

 

 

  1. .jpg

 

 

.jpg.jpg1.jpg 

 

  1. Πραγματοποιήθηκε στο σχολείο επίσκεψη των μελών της ΦοΔΣΑ (Φορέας Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων) Στερεάς Ελλάδας και ενημέρωσαν τους μαθητές/τριες για τη σπουδαιότητα της ανακύκλωσης καλλιεργώντας με αυτόν τον τρόπο την περιβαλλοντική συνείδηση των παιδιών.
  2. Δημιουργία ενός γλυπτού από τους μαθητές/τριες με την επίβλεψη και τη βοήθεια του κ. Αγγέλου Κωνσταντίνου, καθηγητή Εικαστικών του σχολείου μας. Το γλυπτό αποτελείται από ανακυκλωμένα υλικά και πιο συγκεκριμένα από κουτάκια αλουμινίου που συγκέντρωσε όλο το ανθρώπινο δυναμικό του σχολείου (μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί). Το γλυπτό θα έχει τη μορφή ενός λουλουδιού ενώ ο προσανατολισμός του θα αξιοποιεί το ρεύμα του αέρα για την παραγωγή ήχου.
  3. .png

Στο πλαίσιο του προγράμματος πραγματοποιήθηκε 3ήμερη εκδρομή με προορισμό το Αγρίνιο- Μεσολόγγι. Προσθετική αξία στο πρόγραμμα μας έδωσε η εξαιρετική ξενάγηση στο ΚΕΠΕΑ Μεσολογγίου, στο Αρχαιολογικό Μουσείο Μεσολογγίου και στη Λιμνοθάλασσα Μεσολογγίου όπου οι συμμετέχοντες/ουσες με βιωματικό τρόπο ευαισθητοποιήθηκαν για την ανάγκη δημιουργίας και διεκδίκησης βιώσιμων συνθηκών ζωής.

 

Τέλος το τέχνημα που δημιούργησαν οι μαθητές/τριες από ανακυκλώσιμα υλικά παρουσιάστηκε στην γιορτή λήξης της φετινής σχολικής χρονιάς.

.jpg

 

 

 

 

 

 

 

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ PROJECT ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΑΓΓΛΙΚΩΝ

Κατά τη διάρκεια του Β΄ Τετραμήνου του σχολικού έτους 2020-2021, οι μαθητές της Γ΄Γυμνασίου υλοποίησαν μια εργασία – project με χρήση του ψηφιακού εργαλείου Popplet. Το θέμα της είναι BRITISH CELEBRATIONS – ΒΡΕΤΑΝΙΚΟΙ ΕΟΡΤΑΣΜΟΙ και δημιουργήθηκε με πολύ ικανοποιητική συμμετοχή των μαθητών μας!

Η εργασία ανατέθηκε από την καθηγήτρια κα Βάλλιου Δ. μετά από μελέτη αντίστοιχης ενότητας του σχολικού βιβλίου (Ενότητα 6, Think Teen 3) με σκοπό την εμπέδωση της νέας γραμματικο-συντακτικής ΚΑΙ κυρίως της πολιτιστικής γνώσης αφού οι μαθητές έκαναν έρευνα στο διαδίκτυο για να ενημερωθούν και να εργαστούν πάνω σε έθιμα, παραδόσεις και γιορτές της Μ. Βρετανίας. Γνώρισαν επίσης το ψηφιακό εργαλείο-εφαρμογή, Popplet, πάνω στο οποίο απόθεσαν και παρουσίασαν τις πληροφορίες τους.

Το αποτέλεσμα της εργασίας τους είχε στόχο να αναρτηθεί στο ιστολόγιο του σχολείου μας ως αναμνηστική εργασία τους στο γυμνάσιο και ως απόδειξη των διαφορετικών γνώσεων που απέκτησαν συμπεριλαμβανόμενου του ψηφιακού τους γραμματισμού που επιδιώκεται μέσα στη νέα σχολική τάξη και ειδικά εν μέσω των ιδιαίτερων συνθηκών χρήσης της Webex και κατόπιν της δια ζώσης διδασκαλίας.

Θα ήθελα να ευχαριστήσω τους απερχόμενους μαθητές μας για την ενεργό συμμετοχή τους, να εκπληρώσω την υπόσχεση-στόχο για ανάρτηση της εργασίας και να ευχηθώ Καλή Πρόοδο στη ζωή τους!

(Παραθέτω τον σύνδεσμο της εργασίας που μπορείτε να αντιγράψετε στην αναζήτηση στο διαδίκτυο και να εξερευνήσετε πατώντας το zoom που δίνει το popplet)

https://app.popplet.com/#/p/5785799

Με αγάπη και εκτίμηση

Βάλλιου Δήμητρα

 

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Κατά  το σχολικό έτος 2016-2017 στο σχολείο μας υλοποιήθηκαν τα παρακάτω Προγράμματα καινοτόμων δράσεων:

  • Πολιτιστικό Πρόγραμμα ( με τη συμμετοχή μαθητών/τριών της Γ΄ Γυμνασίου ) :

 « Ο τελευταίος Ελληνισμός της Μ. Ασίας -Αλλάζοντας πατρίδα, αλλάζοντας ζωή » ( υπεύθυνες καθηγήτριες: κ. Γκιζίλη Ρούλα και κ. Ζιώγου Καλλιόπη ).

  • Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ( με τη συμμετοχή μαθητών/τριών της Γ΄ Γυμνασίου ) :

« Περιβάλλον και Μνημεία » ( υπεύθυνες καθηγήτριες: κ. Βάλλιου Δήμητρα και κ. Τούτουζα Βασιλική )

  • Πρόγραμμα Κυκλοφοριακής Αγωγής ( με τη συμμετοχή μαθητών/τριών της Γ΄ Γυμνασίου ) :

« Οδική Συμπεριφορά Μαθητών » ( υπεύθυνες καθηγήτριες: κ. Γκιζίλη Ρούλα και Αλμπάνη Μαρία ).


Κατά  το σχολικό έτος 2015-2016 στο σχολείο μας υλοποιούνται τα παρακάτω προγράμματα καινοτόμων δράσεων:

Προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

  • «Ποτάμι που κυλά και πίσω δε γυρνά»: Τούτουζα Β. – Βάλλιου Δ.
  • «Οι Πηγές της Έρκυνας»: Νίκας Δ.

Πολιτιστικό Πρόγραμμα

  • «Η θέση της Εκκλησίας απέναντι στους Ολυμπιακούς Αγώνες»: Γκιζίλη Στ. – Ζιώγου Κ.

 


Κατά  το σχολικό έτος 2014-2015 στο σχολείο μας υλοποιούνται τα παρακάτω προγράμματα καινοτόμων δράσεων:

Προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

  • «Οι αγροτικές ασχολίες της περιοχής μου»: Βάλλιου Δήμητρα
  • «Κομποστοποίηση: αντί για σκουπίδια …λίπασμα» :  Μακροδήμου Ευθυμία, Μπενάκη Σωτηρία, Αγγέλου Κωνσταντίνος (Διασχολική συνεργασία με το 3ο ΓΕΛ Θήβας)

Πολιτιστικό Πρόγραμμα

  • «Η θέση της γυναίκας στην Ορθοδοξία»: Ζιώγου Καλλιόπη

Εθνικό Πρόγραμμα e Twinning

  • «Στη σοφίτα της γιαγιάς» : Μπενάκη Σωτηρία (Συνεργασία με το Γυμνάσιο Προαστίου Καρδίτσας)

Για τις ανάγκες του προγράμματος δημιουργήθηκε ένα wiki στο οποίο μπορείτε να αναζητήσετε πληροφορίες για το έργο και τις εργασίες των μαθητών/μαθητριών.

 


Κατά  το σχολικό έτος 2013-2014 στο σχολείο μας υλοποιούνται τα παρακάτω προγράμματα καινοτόμων δράσεων:

Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

«Το δάσος»: Βάλλιου Δήμητρα

Προγράμματα Αγωγής Υγείας

«Διατροφή και Νηστεία»: Ζιώγου Πόπη

«Στηρίζομαι στα πόδια μου»: Πελώνης Γιώργος και Πολυδώρου Μαρία

Πολιτιστικά Προγράμματα

«Ζ. Μονέ»: Βίδρα Ελισσάβετ

«Φωτογραφίζοντας την πόλη μου: χθες-σήμερα»: Μπενάκη Σωτηρία και Χατζηκυριάκου Μαρία

1.      Σκοπός του προγράμματος ήταν να γνωρίσουν οι μαθητές την ιστορία της Θήβας, να γνωρίσουν πτυχές της ζωής  του παρελθόντος μέσα από παλιές φωτογραφίες.   Να ανακαλύψουν εκ νέου τον κόσμο – και πιο συγκεκριμένα την πόλη τους – μέσα από το φωτογραφικό φακό.      Να αποκτήσουν δεξιότητες ώστε να  αντιλαμβάνονται τα οπτικά ερεθίσματα γύρω τους.     Να χρησιμοποιήσουν τις νέες τεχνολογίες για να αποτυπώσουν την εικόνα της πόλης μέσα στο χρόνο. Δείγματα της εργασίας των μαθητών παρουσιάζονται στην ιστοσελίδα: «Φωτογραφίζοντας την πόλη μου»

 Τοπική Ιστορία: Στα πλαίσια του μαθήματος της Ιστορίας οι μαθητές της Γ΄ τάξης  με την ενθάρρυσνη της καθηγήτριας της Ιστορίας, της κας Μπενάκη Σωτηρίας, ασχολήθηκαν με ορισμένες πτυχές της ιστορίας της Θήβας. Καρπός τη προσπάθειας αυτής ήταν η κατασκευή ενός ιστολογίου με τον τίτλο «Οι μικροί «ιστορικοί»  γράφουν …»

 


Κατά  το σχολικό έτος 2012-2013 στο σχολείο μας υλοποιούνται τα παρακάτω προγράμματα καινοτόμων δράσεων:

Προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

  • «Ταξιδεύοντας με το νερό» : Νίκα Ιωάννα
  • «Η Θήβα από την αρχαιότητα ως τις μέρες μας» : Δαλάκα Μερσίνη
  • «Το δάσος»: Βάλλιου Δήμητρα

Πολιτιστικά Προγράμματα

  • Θεατρική παράσταση: Ντίνου Άρτεμη
  • Ηλεκτρονικό περιοδικό : Μπενάκη Σωτηρία

Προγράμματα Αγωγής Υγείας

  • «Ενδοσχολική βία»: Καντάς Βασίλης-Πελώνης Γιώργος
  • ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ: ΠΡΟΤΥΠΑ-ΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΙΣ-Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΗΣ ΣΟΚΟΛΑΤΑΣ (Αλμπάνη Μαρία, Νίκα Ιωάννα)

Στα πλαίσια των Καινοτόμων Δράσεων και συγκεκριμένα των Προγραμμάτων Αγωγής Υγείας που αναλαμβάνει κάθε χρόνο το σχολείο μας (4ο Γυμνάσιο Θήβας), αποφάσισε τη φετινή σχολική χρονιά 2012-2013 να υλοποιήσει Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με θέμα «Διατροφικές Προτιμήσεις των Νέων: Πρότυπα-Τάσεις και Αντιστάσεις: Η περίπτωση της σοκολάτας, αθώα ή ένοχη;».

Το συγκεκριμένο θέμα επιλέχθηκε από τους μαθητές της Β1 τάξεως του σχολείου μας σε συνεργασία με τις υπεύθυνες καθηγήτριες του προγράμματος, την κ. Αλμπάνη Μαρία (ΠΕ15) και την κ. Νίκα Ιωάννα (ΠΕ02). Το θέμα του προγράμματος μας άρεσε πολύ. Θεωρούμε ότι η σοκολάτα παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον διατροφικά, καθώς αποτελεί ένα βασικό στοιχείο της διατροφής των ανθρώπων και ιδιαίτερα των εφήβων. Σκεφτήκαμε λοιπόν να διερευνήσουμε τα διατροφικά συστατικά της καθώς και τις θετικές και αρνητικές επιπτώσεις της στην υγεία μας.

Επιπρόσθετα, στα άμεσα σχέδια μας είναι και η παρουσίαση μιας διατροφικής έρευνας με βάση το ερωτηματολόγιο που θα φτιάξουμε και που θα σχετίζεται ασφαλώς με τη σοκολάτα και την κατανάλωση της από τους νέους ανθρώπους. Τέλος, επιθυμία μας είναι να παρακολουθήσουμε από κοντά και τα στάδια παραγωγής της σοκολάτας σε κάποιο από τα εργοστάσια σοκολατοποιίας που έχει η χώρα μας.

Η σοκολάτα έχει επικριθεί πολλές φορές για τις αρνητικές επιπτώσεις της στην υγεία μας, από την υπερκατανάλωση της. Αρκετοί είναι και οι μύθοι που κυκλοφορούν γύρω από αυτή. Κανένας όμως δε μπορεί να αμφισβητήσει αυτό το γλυκό και παράλληλα ευχάριστο συναίσθημα που νιώθουμε όταν λιώνουμε στο στόμα μας ένα κομματάκι σοκολάτας. Τότε, εξαφανίζονται ως δια μαγείας όλα μας τα πρόβλήματα. Ψέμματα ή αλήθεια; Τελικά, πόσο ένοχη είναι η σοκολάτα; Σε αυτό το ερώτημα επιθυμούμε να απαντήσουμε μέσα από την υλοποίηση αυτού του προγράμματος.

Οι μαθητές του τμήματος Β1

Οι υπεύθυνες καθηγήτριες

 


Κατά  το σχολικό έτος 2011-2012 στο σχολείο μας  υλοποιήθηκαν τα παρακάτω προγράμματα καινοτόμων δράσεων:

Πρόγραμμα eTwinning

  • Language and Art Galery (Κυλάφη Αθανασία)

http://www.youtube.com/playlist?list=PL4F9D319BE84D1A3E&feature=plcp

Πολιτιστικό Πρόγραμμα

  • Υιοθετούμε το Καβείριο Θέατρο (Μπενάκη Σωτηρία)

Προγράμματα Αγωγής Υγείας

  • Τοπική Κουζίνα – Γευστικές Διαδρομές (Αλμπάνη Μαρία – Νίκα Ιωάννα)

  • Σχολικός Εκφοβισμός – Διαχείριση Συγκρούσεων (Καντάς Βασίλης – Πελώνης Γιώργος

Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

  • Παραδοσιακοί Οικισμοί – Φύση (Βάλλιου Δήμητρα)
Δείτε το στο slideshare.net