header image

Προγράμματα

Κατά  το σχολικό έτος 2016-2017 στο σχολείο μας υλοποιήθηκαν τα παρακάτω Προγράμματα καινοτόμων δράσεων:

  • Πολιτιστικό Πρόγραμμα ( με τη συμμετοχή μαθητών/τριών της Γ΄ Γυμνασίου ) :

 « Ο τελευταίος Ελληνισμός της Μ. Ασίας -Αλλάζοντας πατρίδα, αλλάζοντας ζωή » ( υπεύθυνες καθηγήτριες: κ. Γκιζίλη Ρούλα και κ. Ζιώγου Καλλιόπη ).

  • Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ( με τη συμμετοχή μαθητών/τριών της Γ΄ Γυμνασίου ) :

« Περιβάλλον και Μνημεία » ( υπεύθυνες καθηγήτριες: κ. Βάλλιου Δήμητρα και κ. Τούτουζα Βασιλική )

  • Πρόγραμμα Κυκλοφοριακής Αγωγής ( με τη συμμετοχή μαθητών/τριών της Γ΄ Γυμνασίου ) :

« Οδική Συμπεριφορά Μαθητών » ( υπεύθυνες καθηγήτριες: κ. Γκιζίλη Ρούλα και Αλμπάνη Μαρία ).


Κατά  το σχολικό έτος 2015-2016 στο σχολείο μας υλοποιούνται τα παρακάτω προγράμματα καινοτόμων δράσεων:

Προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

  • «Ποτάμι που κυλά και πίσω δε γυρνά»: Τούτουζα Β. – Βάλλιου Δ.
  • «Οι Πηγές της Έρκυνας»: Νίκας Δ.

Πολιτιστικό Πρόγραμμα

  • «Η θέση της Εκκλησίας απέναντι στους Ολυμπιακούς Αγώνες»: Γκιζίλη Στ. – Ζιώγου Κ.

 


Κατά  το σχολικό έτος 2014-2015 στο σχολείο μας υλοποιούνται τα παρακάτω προγράμματα καινοτόμων δράσεων:

Προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

  • «Οι αγροτικές ασχολίες της περιοχής μου»: Βάλλιου Δήμητρα
  • «Κομποστοποίηση: αντί για σκουπίδια …λίπασμα» :  Μακροδήμου Ευθυμία, Μπενάκη Σωτηρία, Αγγέλου Κωνσταντίνος (Διασχολική συνεργασία με το 3ο ΓΕΛ Θήβας)

Πολιτιστικό Πρόγραμμα

  • «Η θέση της γυναίκας στην Ορθοδοξία»: Ζιώγου Καλλιόπη

Εθνικό Πρόγραμμα e Twinning

  • «Στη σοφίτα της γιαγιάς» : Μπενάκη Σωτηρία (Συνεργασία με το Γυμνάσιο Προαστίου Καρδίτσας)

Για τις ανάγκες του προγράμματος δημιουργήθηκε ένα wiki στο οποίο μπορείτε να αναζητήσετε πληροφορίες για το έργο και τις εργασίες των μαθητών/μαθητριών.

 


Κατά  το σχολικό έτος 2013-2014 στο σχολείο μας υλοποιούνται τα παρακάτω προγράμματα καινοτόμων δράσεων:

Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

«Το δάσος»: Βάλλιου Δήμητρα

Προγράμματα Αγωγής Υγείας

«Διατροφή και Νηστεία»: Ζιώγου Πόπη

«Στηρίζομαι στα πόδια μου»: Πελώνης Γιώργος και Πολυδώρου Μαρία

Πολιτιστικά Προγράμματα

«Ζ. Μονέ»: Βίδρα Ελισσάβετ

«Φωτογραφίζοντας την πόλη μου: χθες-σήμερα»: Μπενάκη Σωτηρία και Χατζηκυριάκου Μαρία

1.      Σκοπός του προγράμματος ήταν να γνωρίσουν οι μαθητές την ιστορία της Θήβας, να γνωρίσουν πτυχές της ζωής  του παρελθόντος μέσα από παλιές φωτογραφίες.   Να ανακαλύψουν εκ νέου τον κόσμο – και πιο συγκεκριμένα την πόλη τους – μέσα από το φωτογραφικό φακό.      Να αποκτήσουν δεξιότητες ώστε να  αντιλαμβάνονται τα οπτικά ερεθίσματα γύρω τους.     Να χρησιμοποιήσουν τις νέες τεχνολογίες για να αποτυπώσουν την εικόνα της πόλης μέσα στο χρόνο. Δείγματα της εργασίας των μαθητών παρουσιάζονται στην ιστοσελίδα: «Φωτογραφίζοντας την πόλη μου»

 Τοπική Ιστορία: Στα πλαίσια του μαθήματος της Ιστορίας οι μαθητές της Γ΄ τάξης  με την ενθάρρυσνη της καθηγήτριας της Ιστορίας, της κας Μπενάκη Σωτηρίας, ασχολήθηκαν με ορισμένες πτυχές της ιστορίας της Θήβας. Καρπός τη προσπάθειας αυτής ήταν η κατασκευή ενός ιστολογίου με τον τίτλο «Οι μικροί «ιστορικοί»  γράφουν …»

 


Κατά  το σχολικό έτος 2012-2013 στο σχολείο μας υλοποιούνται τα παρακάτω προγράμματα καινοτόμων δράσεων:

Προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

  • «Ταξιδεύοντας με το νερό» : Νίκα Ιωάννα
  • «Η Θήβα από την αρχαιότητα ως τις μέρες μας» : Δαλάκα Μερσίνη
  • «Το δάσος»: Βάλλιου Δήμητρα

Πολιτιστικά Προγράμματα

  • Θεατρική παράσταση: Ντίνου Άρτεμη
  • Ηλεκτρονικό περιοδικό : Μπενάκη Σωτηρία

Προγράμματα Αγωγής Υγείας

  • «Ενδοσχολική βία»: Καντάς Βασίλης-Πελώνης Γιώργος
  • ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ: ΠΡΟΤΥΠΑ-ΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΙΣ-Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΗΣ ΣΟΚΟΛΑΤΑΣ (Αλμπάνη Μαρία, Νίκα Ιωάννα)

Στα πλαίσια των Καινοτόμων Δράσεων και συγκεκριμένα των Προγραμμάτων Αγωγής Υγείας που αναλαμβάνει κάθε χρόνο το σχολείο μας (4ο Γυμνάσιο Θήβας), αποφάσισε τη φετινή σχολική χρονιά 2012-2013 να υλοποιήσει Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με θέμα «Διατροφικές Προτιμήσεις των Νέων: Πρότυπα-Τάσεις και Αντιστάσεις: Η περίπτωση της σοκολάτας, αθώα ή ένοχη;».

Το συγκεκριμένο θέμα επιλέχθηκε από τους μαθητές της Β1 τάξεως του σχολείου μας σε συνεργασία με τις υπεύθυνες καθηγήτριες του προγράμματος, την κ. Αλμπάνη Μαρία (ΠΕ15) και την κ. Νίκα Ιωάννα (ΠΕ02). Το θέμα του προγράμματος μας άρεσε πολύ. Θεωρούμε ότι η σοκολάτα παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον διατροφικά, καθώς αποτελεί ένα βασικό στοιχείο της διατροφής των ανθρώπων και ιδιαίτερα των εφήβων. Σκεφτήκαμε λοιπόν να διερευνήσουμε τα διατροφικά συστατικά της καθώς και τις θετικές και αρνητικές επιπτώσεις της στην υγεία μας.

Επιπρόσθετα, στα άμεσα σχέδια μας είναι και η παρουσίαση μιας διατροφικής έρευνας με βάση το ερωτηματολόγιο που θα φτιάξουμε και που θα σχετίζεται ασφαλώς με τη σοκολάτα και την κατανάλωση της από τους νέους ανθρώπους. Τέλος, επιθυμία μας είναι να παρακολουθήσουμε από κοντά και τα στάδια παραγωγής της σοκολάτας σε κάποιο από τα εργοστάσια σοκολατοποιίας που έχει η χώρα μας.

Η σοκολάτα έχει επικριθεί πολλές φορές για τις αρνητικές επιπτώσεις της στην υγεία μας, από την υπερκατανάλωση της. Αρκετοί είναι και οι μύθοι που κυκλοφορούν γύρω από αυτή. Κανένας όμως δε μπορεί να αμφισβητήσει αυτό το γλυκό και παράλληλα ευχάριστο συναίσθημα που νιώθουμε όταν λιώνουμε στο στόμα μας ένα κομματάκι σοκολάτας. Τότε, εξαφανίζονται ως δια μαγείας όλα μας τα πρόβλήματα. Ψέμματα ή αλήθεια; Τελικά, πόσο ένοχη είναι η σοκολάτα; Σε αυτό το ερώτημα επιθυμούμε να απαντήσουμε μέσα από την υλοποίηση αυτού του προγράμματος.

Οι μαθητές του τμήματος Β1

Οι υπεύθυνες καθηγήτριες

 


Κατά  το σχολικό έτος 2011-2012 στο σχολείο μας  υλοποιήθηκαν τα παρακάτω προγράμματα καινοτόμων δράσεων:

Πρόγραμμα eTwinning

  • Language and Art Galery (Κυλάφη Αθανασία)

http://www.youtube.com/playlist?list=PL4F9D319BE84D1A3E&feature=plcp

Πολιτιστικό Πρόγραμμα

  • Υιοθετούμε το Καβείριο Θέατρο (Μπενάκη Σωτηρία)

Προγράμματα Αγωγής Υγείας

  • Τοπική Κουζίνα – Γευστικές Διαδρομές (Αλμπάνη Μαρία – Νίκα Ιωάννα)

  • Σχολικός Εκφοβισμός – Διαχείριση Συγκρούσεων (Καντάς Βασίλης – Πελώνης Γιώργος

Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

  • Παραδοσιακοί Οικισμοί – Φύση (Βάλλιου Δήμητρα)