no rotate image set no rotate image set no rotate image set no rotate image set

Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Σχολικό έτος: 2024-2025

Πράξη 33η

ΘΕΜΑ: «Ετήσιο Σχέδιο Δράσης Εργαστηρίων Δεξιοτήτων»

Συνήλθε σήμερα 18/10/2024, ημέρα Πέμπτη και ώρα 14:10 μ.μ, στο γραφείο συνεδριάσεων του 4ου Γυμνασίου Θήβας ο Σύλλογος Διδασκόντων μετά από πρόσκληση της Δ/ντριας κας Γκιζίλη Σταυρούλας, σε ειδική συνεδρίαση, προκειμένου να συντάξει το ετήσιο σχέδιο δράσης της σχολικής μονάδας για την εφαρμογή των «Εργαστηρίων δεξιοτήτων» στους/στις μαθητές/τριες του σχολείου. Στην αρχή πήρε τον λόγο η Δ/τρια του Σχολείου, η οποία ενημέρωσε τον Σύλλογο Διδασκόντων για την Υπουργική Απόφαση με αρ.πρωτ.94236/ΓΔ4/2021 – ΦΕΚ 3567/Β/4-8-2021 και τη με αρ. πρωτ. 103235/ΓΔ/24-08-2021 Εγκύκλιο Εφαρμογής  του Υ.ΠΑΙ.Θ. Επισήμανε τον σκοπό των «Εργαστηρίων δεξιοτήτων» που είναι η ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής, δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές και στις μαθήτριες και τους επιμέρους στόχους των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων» που είναι η μάθηση μέσω ομαδοσυνεργατικής, δημιουργικής και κριτικά αναστοχαζόμενης διδακτικής μεθοδολογίας, η ενίσχυση των δεξιοτήτων ζωής, διαμεσολάβησης και υπευθυνότητας, η ενίσχυση των δεξιοτήτων ψηφιακής μάθησης, τεχνολογίας και προγραμματιστικής σκέψης και στη συνέχεια ακολούθησε συζήτηση. Ύστερα από την ανάλυση των αναγκών των μαθητών της σχολικής μονάδας  αποφασίστηκαν τα παρακάτω:

 

Α. Οι γενικές κατευθύνσεις και προσανατολισμοί που επιλέχθηκαν με βάση την ανάλυση αναγκών των μαθητών/τριών και της συγκεκριμένης σχολικής μονάδας για το σύνολο των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων» των τάξεων το συγκεκριμένο σχολικό έτος (συνοπτικά όραμα, στόχοι του σχεδίου δράσης της σχολικής μονάδας).

Β.  Κατανομή  ωρών  και ανάθεση προγραμμάτων καλλιέργειας των «Εργαστηρίων δεξιοτήτων»  στους/στις  εκπαιδευτικούς του σχολείου ως εξής:

ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ/Η  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ/

ΩΡΕΣ

 

ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ

ΕΥ ΖΗΝ

1ος κύκλος

(10 Οκτωβρίου-30 Νοεμβρίου)

Α1 ΔΙΑΤΡΟΦΗ-ΑΥΤΟΜΕΡΙΜΝΑ-ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΑΛΜΠΑΝΗ ΜΑΡΙΑ, 1 ΩΡΑ/ΕΒΔ
Α2 ΔΙΑΤΡΟΦΗ-ΑΥΤΟΜΕΡΙΜΝΑ-ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΑΛΜΠΑΝΗ ΜΑΡΙΑ, 1ΩΡΑ/ΕΒΔ
Α3 ΔΙΑΤΡΟΦΗ-ΑΥΤΟΜΕΡΙΜΝΑ-ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΑΛΜΠΑΝΗ ΜΑΡΙΑ, 1 ΩΡΑ/ΕΒΔ
Α4 ΔΙΑΤΡΟΦΗ-ΑΥΤΟΜΕΡΙΜΝΑ-ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΑΛΜΠΑΝΗ ΜΑΡΙΑ, 1 ΩΡΑ/ΕΒΔ
Β1 ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ-ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ ΑΛΜΠΑΝΗ ΜΑΡΙΑ, 1 ΩΡΑ/ΕΒΔ
Β2 ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ-ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ ΑΛΜΠΑΝΗ ΜΑΡΙΑ, 1 ΩΡΑ/ΕΒΔ
Β3 ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ-ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ ΓΚΟΥΜΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ, 1 ΩΡΑ/ΕΒΔ
Γ1 ΨΥΧΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑ-ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΑΡΑΓΓΙΟΥΛΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ,

1 ΩΡΑ/ΕΒΔ

Γ2 ΨΥΧΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑ-ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΑΡΑΓΓΙΟΥΛΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ,

1 ΩΡΑ/ΕΒΔ

Γ3 ΨΥΧΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑ-ΠΡΟΛΗΨΗ ΖΩΓΡΑΦΟΥ ΙΩΑΝΝΑ, 1 ΩΡΑ/ΕΒΔ
Γ4 ΨΥΧΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑ-ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΑΡΑΓΓΙΟΥΛΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ,

1 ΩΡΑ/ΕΒΔ

 

ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

2ος κύκλος

(Δεκέμβριος έως 7 Φεβρουαρίου)

Α1 ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ-ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΑΛΜΠΑΝΗ ΜΑΡΙΑ, 1 ΩΡΑ/ΕΒΔ
Α2 ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ-ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΑΛΜΠΑΝΗ ΜΑΡΙΑ, 1 ΩΡΑ/ΕΒΔ
Α3 ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ-ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΑΛΜΠΑΝΗ ΜΑΡΙΑ, 1 ΩΡΑ/ΕΒΔ
Α4 ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ-ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΑΛΜΠΑΝΗ ΜΑΡΙΑ, 1 ΩΡΑ/ΕΒΔ
Β1 ΦΥΣΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΛΜΠΑΝΗ ΜΑΡΙΑ, 1 ΩΡΑ/ΕΒΔ
Β2 ΦΥΣΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΛΜΠΑΝΗ ΜΑΡΙΑ, 1 ΩΡΑ/ΕΒΔ
Β3 ΦΥΣΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΓΚΟΥΜΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ, 1 ΩΡΑ/ΕΒΔ
Γ1 ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΚΑΡΑΓΓΙΟΥΛΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ,

1 ΩΡΑ/ΕΒΔ

Γ2 ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΚΑΡΑΓΓΙΟΥΛΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ,

1 ΩΡΑ/ΕΒΔ

Γ3 ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΖΩΓΡΑΦΟΥ ΙΩΑΝΝΑ, 1 ΩΡΑ/ΕΒΔ
Γ4 ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΚΑΡΑΓΓΙΟΥΛΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ,

1 ΩΡΑ/ΕΒΔ

 

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ

3ος κύκλος

(10 Φεβρουαρίου έως τέλη Μαρτίου)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Α1 ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΑΛΜΠΑΝΗ ΜΑΡΙΑ, 1 ΩΡΑ/ΕΒΔ
Α2 ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΑΛΜΠΑΝΗ ΜΑΡΙΑ, 1ΩΡΑ/ΕΒΔ
Α3 ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΑΛΜΠΑΝΗ ΜΑΡΙΑ, 1 ΩΡΑ/ΕΒΔ
Α4 ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΑΛΜΠΑΝΗ ΜΑΡΙΑ, 1 ΩΡΑ/ΕΒΔ
Β1 ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ-ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ ΑΛΜΠΑΝΗ ΜΑΡΙΑ, 1 ΩΡΑ/ΕΒΔ
Β2 ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ-ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ ΑΛΜΠΑΝΗ ΜΑΡΙΑ, 1 ΩΡΑ/ΕΒΔ
Β3 ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ-ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ ΓΚΟΥΜΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ, 1 ΩΡΑ/ΕΒΔ
Γ1 ΑΛΛΗΛΟΣΕΒΑΣΜΟΣ-ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΡΑΓΓΙΟΥΛΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ,

1 ΩΡΑ/ΕΒΔ

Γ2 ΑΛΛΗΛΟΣΕΒΑΣΜΟΣ-ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΡΑΓΓΙΟΥΛΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ,

1 ΩΡΑ/ΕΒΔ

Γ3 ΑΛΛΗΛΟΣΕΒΑΣΜΟΣ-ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΖΩΓΡΑΦΟΥ ΙΩΑΝΝΑ, 1 ΩΡΑ/ΕΒΔ
Γ4 ΑΛΛΗΛΟΣΕΒΑΣΜΟΣ-ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΡΑΓΓΙΟΥΛΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ,

1 ΩΡΑ/ΕΒΔ

ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ

4ος κύκλος

(Απρίλιος – Μάιος)

Α1 STEM-ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ ΑΛΜΠΑΝΗ ΜΑΡΙΑ, 1 ΩΡΑ/ΕΒΔ
Α2 STEM-ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ ΑΛΜΠΑΝΗ ΜΑΡΙΑ, 1ΩΡΑ/ΕΒΔ
Α3 STEM-ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ ΑΛΜΠΑΝΗ ΜΑΡΙΑ, 1 ΩΡΑ/ΕΒΔ
Α4 STEM-ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ ΑΛΜΠΑΝΗ ΜΑΡΙΑ, 1 ΩΡΑ/ΕΒΔ
Β1 STEM-ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ ΑΛΜΠΑΝΗ ΜΑΡΙΑ, 1 ΩΡΑ/ΕΒΔ
Β2 STEM-ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ ΑΛΜΠΑΝΗ ΜΑΡΙΑ, 1 ΩΡΑ/ΕΒΔ
Β3 STEM-ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ ΓΚΟΥΜΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ, 1 ΩΡΑ/ΕΒΔ
Γ1 ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ-ΑΓΩΓΗ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ-ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΚΑΡΑΓΓΙΟΥΛΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ,

1 ΩΡΑ/ΕΒΔ

Γ2 ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ-ΑΓΩΓΗ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ-ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΚΑΡΑΓΓΙΟΥΛΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ,

1 ΩΡΑ/ΕΒΔ

Γ3 ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ-ΑΓΩΓΗ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ-ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΖΩΓΡΑΦΟΥ ΙΩΑΝΝΑ, 1 ΩΡΑ/ΕΒΔ
Γ4 ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ-ΑΓΩΓΗ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ-ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΚΑΡΑΓΓΙΟΥΛΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ,

1 ΩΡΑ/ΕΒΔ

 

 

Κλείνεται το πρακτικό και υπογράφεται:

Η Δ/ντρια Γκιζίλη Σταυρούλα                                         Οι εκπαιδευτικοί

Σχολικό έτος: 2021-2022

Πράξη 19η

ΘΕΜΑ: «Ετήσιο Σχέδιο Δράσης Εργαστηρίων Δεξιοτήτων»

Συνήλθε σήμερα 28 Σεπτεμβρίου 2021, ημέρα Τρίτη και ώρα 12:45μ.μ στο γραφείο συνεδριάσεων του 4ου Γυμνασίου Θήβας ο Σύλλογος Διδασκόντων μετά από πρόσκληση της Δ/ντριας κας Γκιζίλη Ρούλας, σε ειδική συνεδρίαση προκειμένου να συντάξει το ετήσιο σχέδιο δράσης της σχολικής μονάδας για την εφαρμογή των «Εργαστηρίων δεξιοτήτων» στους/στις μαθητές/τριες του σχολείου. Στην αρχή πήρε τον λόγο η Δ/τρια του Σχολείου η οποία ενημέρωσε τον Σύλλογο Διδασκόντων για την Υπουργική Απόφαση με αρ.πρωτ.94236/ΓΔ4/2021 – ΦΕΚ 3567/Β/4-8-2021 και τη με αρ. πρωτ. 103235/ΓΔ/24-08-2021, Εγκύκλιο Εφαρμογής  του Υ.ΠΑΙ.Θ. Επισήμανε τον σκοπό των «Εργαστηρίων δεξιοτήτων» που είναι η ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής, δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές και στις μαθήτριες και τους επιμέρους στόχους των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων» που είναι η μάθηση μέσω ομαδοσυνεργατικής, δημιουργικής και κριτικά αναστοχαζόμενης διδακτικής μεθοδολογίας, η ενίσχυση των δεξιοτήτων ζωής, διαμεσολάβησης και υπευθυνότητας, η ενίσχυση των δεξιοτήτων ψηφιακής μάθησης, τεχνολογίας και προγραμματιστικής σκέψης και στη συνέχεια ακολούθησε διαλογική συζήτηση. Ύστερα από την ανάλυση των αναγκών των μαθητών της σχολικής μονάδας  αποφασίστηκαν τα παρακάτω:

 

Α. Οι γενικές κατευθύνσεις και προσανατολισμοί που επιλέχθηκαν με βάση την ανάλυση αναγκών των μαθητών/τριών και της συγκεκριμένης σχολικής μονάδας για το σύνολο των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων» των τάξεων το συγκεκριμένο σχολικό έτος (συνοπτικά όραμα, στόχοι του σχεδίου δράσης της σχολικής μονάδας).

Β.  Κατανομή  ωρών  και ανάθεση προγραμμάτων καλλιέργειας των «Εργαστηρίων δεξιοτήτων»  στους/στις  εκπαιδευτικούς του σχολείου ως εξής:

 

ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ/Η  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ/ΩΡΕΣ
 

ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ

ΕΥ ΖΗΝ

1ος κύκλος

(10 Οκτωβρίου-30 Νοεμβρίου)

Α1 ΔΙΑΤΡΟΦΗ-ΑΥΤΟΜΕΡΙΜΝΑ-ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΑΛΜΠΑΝΗ ΜΑΡΙΑ, 1 ΩΡΑ/ΕΒΔ
Α2 ΔΙΑΤΡΟΦΗ-ΑΥΤΟΜΕΡΙΜΝΑ-ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΖΩΓΡΑΦΟΥ ΙΩΑΝΝΑ, 1ΩΡΑ/ΕΒΔ
Α3 ΔΙΑΤΡΟΦΗ-ΑΥΤΟΜΕΡΙΜΝΑ-ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ, 1 ΩΡΑ/ΕΒΔ
Β1 ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ-ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ, 1 ΩΡΑ/ΕΒΔ
Β2 ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ-ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ, 1 ΩΡΑ/ΕΒΔ
Β3 ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ-ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ, 1 ΩΡΑ/ΕΒΔ
Γ1 ΨΥΧΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑ-ΠΡΟΛΗΨΗ ΑΛΜΠΑΝΗ ΜΑΡΙΑ, 1 ΩΡΑ/ΕΒΔ
Γ2 ΨΥΧΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑ-ΠΡΟΛΗΨΗ ΑΛΜΠΑΝΗ ΜΑΡΙΑ, 1 ΩΡΑ/ΕΒΔ
Γ3 ΨΥΧΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑ-ΠΡΟΛΗΨΗ ΑΛΜΠΑΝΗ ΜΑΡΙΑ, 1 ΩΡΑ/ΕΒΔ
 

ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

2ος κύκλος (Δεκέμβριος έως 7 Φεβρουαρίου)

Α1 ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ-ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΑΛΜΠΑΝΗ ΜΑΡΙΑ, 1 ΩΡΑ/ΕΒΔ
Α2 ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ-ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΖΩΓΡΑΦΟΥ ΙΩΑΝΝΑ, 1ΩΡΑ/ΕΒΔ
Α3 ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ-ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ, 1 ΩΡΑ/ΕΒΔ
Β1 ΦΥΣΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ, 1 ΩΡΑ/ΕΒΔ
Β2 ΦΥΣΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ, 1 ΩΡΑ/ΕΒΔ
Β3 ΦΥΣΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ, 1 ΩΡΑ/ΕΒΔ
Γ1 ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΑΛΜΠΑΝΗ ΜΑΡΙΑ, 1 ΩΡΑ/ΕΒΔ
Γ2 ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΑΛΜΠΑΝΗ ΜΑΡΙΑ, 1 ΩΡΑ/ΕΒΔ
Γ3 ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΑΛΜΠΑΝΗ ΜΑΡΙΑ, 1 ΩΡΑ/ΕΒΔ
 

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ

3ος κύκλος

(10 Φεβρουαρίου έως τέλη Μαρτίου)

Α1 ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΑΛΜΠΑΝΗ ΜΑΡΙΑ, 1 ΩΡΑ/ΕΒΔ
Α2 ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΖΩΓΡΑΦΟΥ ΙΩΑΝΝΑ, 1ΩΡΑ/ΕΒΔ
Α3 ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ, 1 ΩΡΑ/ΕΒΔ
Β1 ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ-ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ, 1 ΩΡΑ/ΕΒΔ
Β2 ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ-ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ, 1 ΩΡΑ/ΕΒΔ
Β3 ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ-ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ, 1 ΩΡΑ/ΕΒΔ
Γ1 ΑΛΛΗΛΟΣΕΒΑΣΜΟΣ-ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΑΛΜΠΑΝΗ ΜΑΡΙΑ, 1 ΩΡΑ/ΕΒΔ
Γ2 ΑΛΛΗΛΟΣΕΒΑΣΜΟΣ-ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΑΛΜΠΑΝΗ ΜΑΡΙΑ, 1 ΩΡΑ/ΕΒΔ
Γ3 ΑΛΛΗΛΟΣΕΒΑΣΜΟΣ-ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΑΛΜΠΑΝΗ ΜΑΡΙΑ, 1 ΩΡΑ/ΕΒΔ
 

ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ

4ος κύκλος

(Απρίλιος – Μάιος)

Α1 STEM-ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ ΑΛΜΠΑΝΗ ΜΑΡΙΑ, 1 ΩΡΑ/ΕΒΔ
Α2 STEM-ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ ΖΩΓΡΑΦΟΥ ΙΩΑΝΝΑ, 1ΩΡΑ/ΕΒΔ
Α3 STEM-ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ, 1 ΩΡΑ/ΕΒΔ
Β1 STEM-ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ, 1 ΩΡΑ/ΕΒΔ
Β2 STEM-ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ, 1 ΩΡΑ/ΕΒΔ
Β3 STEM-ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ, 1 ΩΡΑ/ΕΒΔ
Γ1 ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ-ΑΓΩΓΗ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ-ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΑΛΜΠΑΝΗ ΜΑΡΙΑ, 1 ΩΡΑ/ΕΒΔ
Γ2 ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ-ΑΓΩΓΗ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ-ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΑΛΜΠΑΝΗ ΜΑΡΙΑ, 1 ΩΡΑ/ΕΒΔ
Γ3 ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ-ΑΓΩΓΗ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ-ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΑΛΜΠΑΝΗ ΜΑΡΙΑ, 1 ΩΡΑ/ΕΒΔ

Γ. Να συμπληρωθεί το  Ετήσιο  Σχέδιο  Δράσης  σύμφωνα με υπόδειγμα του Ι.Ε.Π. και να δημιουργηθεί  ειδικός  φάκελος στον οποίο θα φυλάσσονται τα ετήσια σχέδια δράσης της σχολικής μονάδας.

Κλείνεται το πρακτικό και υπογράφεται:

 

Η Δ/ντρια Γκιζίλη Ρούλα                                      Οι εκπαιδευτικοί

 

Κατά τη φετινή σχολική χρονιά 2021-2022, με απόφαση του Υπουργείου Παιδείας λειτούργησαν για πρώτη φορά στα σχολεία τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων. Στο σχολείο μας τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων πραγματοποιήθηκαν με την ολοκλήρωση της Α’ Θεματικής Ενότητας (Ζω καλύτερα-Ευ ζην) για το δίμηνο Οκτωβρίου-Νοεμβρίου. Το πρόγραμμα των Υποθεματικών Ενοτήτων των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων για την Α’ Θεματική Ενότητα Ζω καλύτερα-Ευ ζην, για τις τρεις τάξεις του σχολείου μας, διαμορφώθηκε ως εξής:

Α’ Γυμνασίου: Διατροφή – Αυτομέριμνα – Οδική Ασφάλεια

Β’ Γυμνασίου: Γνωρίζω το σώμα μου – Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση

Γ’ Γυμνασίου: Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία – Πρόληψη

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί για τη λειτουργία των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι: Αλμπάνη Μαρία ( ΠΕ80- Οικονομίας), Θεοδοσίου Αθανάσιος (ΠΕ86 – Πληροφορικής ) και Ζωγράφου Ιωάννα ( ΠΕ04.01-Φυσικής ).

Σε αυτές τις υποθεματικές ενότητες οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας, σε συνεργασία με τους μαθητές και τις μαθήτριες ολοκλήρωσαν με επιτυχία μια σειρά από εκπαιδευτικές δραστηριότητες για την ανάδειξη των δεξιοτήτων των παιδιών.

Στόχος των εργαστηρίων είναι οι μαθητές να βελτιώσουν ή να αναδείξουν δεξιότητες και ταλέντα όπως: αυτομέριμνα, αυτορρύθμιση, υπευθυνότητα, αλληλεγγύη, πρωτοβουλία, συνεργασία, κοινωνικές δεξιότητες, κριτική σκέψη, επίλυση προβλημάτων, διαμεσολάβηση, ενσυναίσθηση, ψηφιακή μάθηση, πλάγια σκέψη, ρουτίνες σκέψεις, αναστοχασμός, κ.α.

Επίσης, οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν τη δυνατότητα, μέσα από τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, να ασχοληθούν με κατασκευές αναδεικνύοντας τις δεξιότητες τους και σε αυτό τον τομέα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η κατασκευή ενός ποδήλατου από τους μαθητές του τμήματος Α1: Καλπούζου Παρασκευή και Κωνσταντίνου Ευστράτιο.

Χρησιμοποιώντας απλά και οικονομικά υλικά δημιούργησαν το δικό τους ποδήλατο για το εργαστήριο με θέμα: Κυκλοφορώ με ασφάλεια, με υπεύθυνη εκπαιδευτικό την κα Αλμπάνη Μαρία.

Τέλος, στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων τα παιδιά παρακολούθησαν βίντεο για την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο, εργάστηκαν σε ομάδες, συμπλήρωσαν φύλλα εργασίας, έφτιαξαν αφίσες, δημιούργησαν τα δικά τους ποιήματα, ενημερώθηκαν για διάφορους επαγγελματικούς κλάδους που μπορούν να σχετιστούν με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και μέσα από την συζήτηση με τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς προβληματίστηκαν για διάφορα κοινωνικά θέματα που αντιμετωπίζουμε όλοι στην καθημερινότητά μας.

Ευχαριστούμε πολύ τους μαθητές και τις μαθήτριες για τη συμμετοχή τους στον Α’ Θεματικό Κύκλο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς που λειτούργησαν τα Εργαστήρια, καθώς και τη Διευθύντρια του σχολείου μας κα Γκιζίλη Σταυρούλα και τον Σύλλογο των Διδασκόντων, για την συμπαράσταση τους, προκειμένου να ολοκληρωθεί με επιτυχία ο Α’ Κύκλος.

Σε αναμονή λοιπόν, για τον επόμενο Θεματικό Κύκλο, κλείνουμε με ένα ποίημα του μαθητή της Γ’ Γυμνασίου Τσερέπα Πέτρου, με θέμα: Η ζωή μου πίσω από μια οθόνη.

Σαν το ξέμπαρκο αηδόνι

έμεινα για μια φορά ακόμη

κολλημένος μπροστά σε μια

μοναχική οθόνη…

Και ξεφεύγω απ’ την οθόνη

και κοιτάζω έξω χιόνι

και εκεί καταλαβαίνω

πως τα χρόνια έχουν περάσει

και η ψυχή μου έχει γεράσει…

Πέτρος Τσερέπας, Γ3, 12 Οκτωβρίου 2021

Δραστηριότητα: Γράφω ένα ποίημα με τη λέξη «ΟΘΟΝ

 

 

ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2021-2022

ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ

 

Με τον Δ’ Θεματικό Κύκλο ολοκληρώνονται τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων στο σχολείο μας, 4ο Γυμνάσιο Θήβας, για τη φετινή σχολική χρονιά και για τις τρεις τάξεις του γυμνασίου. Το θέμα των εργαστηρίων για την Α’ και Β’ Γυμνασίου ήταν « STEM-ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ » και για την Γ’ Γυμνασίου ήταν « ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ-ΑΓΩΓΗ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ-ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ». Οι δραστηριότητες για όλα τα παιδιά είχαν εξαιρετικό ενδιαφέρον. Αρχικά, οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί ενημέρωσαν τους μαθητές της Α’ και Β’ τάξης για τη ρομποτική. Στη συνέχεια, παρουσιάστηκαν διάφορες ρομποτικές κατασκευές και τα παιδιά παρακολούθησαν βίντεο σχετικά με το θέμα. Τέλος, δόθηκε η δυνατότητα στα παιδιά να σχεδιάσουν το δικό τους ρομπότ! Οι δραστηριότητες αυτές έγιναν τόσο μέσα στη σχολική αίθουσα όσο και στο Εργαστήριο της Πληροφορικής με τη συνεργασία του καθηγητή της Πληροφορικής κ. Θεοδοσίου Αθανάσιου.

Οι μαθητές της Γ’ Γυμνασίου χρησιμοποίησαν τις γνώσεις που απέκτησαν στο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για τα Επαγγέλματα Tipping Point και στον Δ’ Θεματικό Κύκλο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων που είχε αντίστοιχη θεματολογία. Οι δραστηριότητες ήταν βιωματικές και είχαν στόχο να βοηθήσουν τα παιδιά να γνωρίσουν καλύτερα τον εαυτό τους και τους συμμαθητές τους, να βελτιώσουν τις δεξιότητες τους, να κατανοήσουν την έννοια και τη σημασία της ενσυναίσθησης, να συζητήσουν και να προβληματιστούν για τα δικαιώματα τους, ειδικά για εκείνα που αφορούν την αγορά εργασίας. Με την ολοκλήρωση όλων των Θεματικών Κύκλων των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων οι μαθητές σε συνεργασία με τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς (κ. Αλμπάνη Μαρία, κ. Ζωγράφου Ιωάννα, κ. Θεοδοσίου Αθανάσιο) πραγματοποίησαν τη διαδικασία της αυτοαξιολόγησης και της ετεροαξιολόγησης των Θεματικών Κύκλων. Συζήτησαν για τις δυσκολίες που παρουσιάστηκαν σε κάθε Θεματικό Κύκλο και πρότειναν τρόπους επίλυσης αυτών των δυσκολιών για την επόμενη σχολική χρονιά.

Σε γενικές γραμμές, το αποτέλεσμα από την πραγματοποίηση και ολοκλήρωση των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων κρίθηκε θετικό και τα παιδιά έμειναν αρκετά ευχαριστημένα, τόσο από την μεταξύ τους συνεργασία όσο και από την συνεργασία τους με τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς. Τα προϊόντα των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων ήταν: βιωματικές δραστηριότητες, σκετς, σύντομοι διάλογοι, φύλλα εργασίας, βίντεο, προβολή ταινίας, ζωγραφική, κρυπτόλεξα, δημιουργικές κατασκευές, κουίζ, νοηματικοί χάρτες, ποιήματα, ενημέρωση από ειδικούς για διάφορα θέματα των εργαστηρίων, κ.α. Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τον ΦΟΔΣΑ Στερεάς Ελλάδας που επισκέφθηκε το σχολείο μας για την προώθηση της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στο πλαίσιο του Β’ Θεματικού Κύκλου των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και την κ. Βούλγαρη Ευγενία, ψυχολόγο του Κέντρου Πρόληψης και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας για την ενημέρωση της Β’ τάξης με θέμα « Εφηβεία και Σχολική Ζωή » (Α’ Θεματικός Κύκλος). Επίσης, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά τον συνάδελφο εκπαιδευτικό της Πληροφορικής κ. Θεοδοσίου Αθανάσιου για την αμέριστη υποστήριξή του, σε ό,τι αφορά το τεχνολογικό κομμάτι των εργαστηρίων, την Διευθύντρια του σχολείου μας κ. Γκιζίλη Σταυρούλα για την συμπαράστασή της κατά την πραγματοποίηση και ολοκλήρωση των εργαστηρίων και φυσικά, τους μαθητές και τις μαθήτριες που συμμετείχαν στα εργαστήρια, για την άψογη συμπεριφορά τους! Ανανεώνουμε το ραντεβού μας για την επόμενη σχολική χρονιά! Σας ευχόμαστε καλό καλοκαίρι, καλή ξεκούραση, με υγεία και δύναμη!

 

IMG 20211111 1200201IMG 20211119 1102101