no rotate image set no rotate image set no rotate image set no rotate image set

Συγγραφέας: | 31/05/2024
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο |

Στο σχολείο μας, κατά το σχολικό έτος 2023-2024, υλοποιήθηκαν Προγράμματα ( πολιτιστικό – περιβαλλοντικό ). Πιο συγκεκριμένα :

Το θέμα του περιβαλλοντικού προγράμματος ήταν «Κυνήγι Τρούφας στα Μετέωρα». Ο σκοπός του προγράμματος ήταν να αντιληφθούν οι μαθητές και οι μαθήτριες την προσφορά του περιβάλλοντος στην ποιότητα της ζωής μας, με ζωτικό χώρο μελέτης και δράσης έναν εξαιρετικά ενδιαφέροντα τόσο περιβαλλοντικά όσο και πολιτισμικά τόπο της πατρίδας μας, τα Μετέωρα. Η επιλογή της περιοχής έγινε με αφορμή τις κατακλυσμιαίες βροχοπτώσεις και τις συνέπειές τους στη Θεσσαλία το φετινό φθινόπωρο. Οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στο περιβαλλοντικό πρόγραμμα ήταν οι κυρίες Μακροδήμου Ευθυμία (Συντονίστρια), Αλμπάνη Μαρία και Παπασταθοπούλου Δέσποινα (μέλη), με δύο ομάδες παιδιών που εργάστηκαν ισάξια για τις ανάγκες του προγράμματος.

Κατά τη διάρκεια των συναντήσεων των μελών της ομάδας πραγματοποιήθηκαν διάφορες ενέργειες. Ενδεικτικά αναφέρουμε τις παρακάτω: ενημέρωση των μαθητών/μαθητριών για τον σκοπό και τους επιμέρους στόχους του προγράμματος, δημιουργία ομάδων εργασίας και συμβολαίου συνεργασίας, γνωριμία και χρήση ψηφιακών εργαλείων (ψηφιακό βιβλίο, ψηφιακός πίνακας ανακοινώσεων, ηλεκτρονική τάξη, παρουσίαση με powerpoint), προβολή φωτογραφικού υλικού για τους μύκητες (τρούφες), καλλιέργεια μυκήτων στο εργαστήριο Φυσικών Επιστημών, εμβολιασμός θρεπτικών υλικών με διάφορα είδη μυκήτων, παρατήρηση στο μικροσκόπιο και στο στερεοσκόπιο, δημιουργία πιάτων με μανιτάρια, συζήτηση για τα Μοναστήρια των Μετεώρων και αναζήτηση πληροφοριών, οργάνωση της εκπαιδευτικής επίσκεψης, κτλ.

Η ενεργός συμμετοχή των μαθητών/μαθητριών, η εξοικείωσή τους με το Εργαστήριο των Φυσικών Επιστημών, η γνωριμία τους με τις Ψηφιακές Εφαρμογές (εργαλεία web2.0) αλλά και η συνεργασία με τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς του προγράμματος, φαίνεται μέσα από τη δημιουργία του Ψηφιακού Βιβλίου «Κυνήγι Τρούφας στα Μετέωρα» και του Ψηφιακού Πίνακα Ανακοινώσεων (Padlet). Σε αυτά τα ψηφιακά μέσα αποτυπώθηκαν με λεπτομέρεια όλες οι δραστηριότητες των μελών της περιβαλλοντικής ομάδας. Στους παρακάτω συνδέσμους μπορείτε να ενημερωθείτε για τις δράσεις των μελών του προγράμματος. Τέλος, οφείλουμε να δώσουμε συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά που εργάστηκαν στο πρόγραμμα και να υποσχεθούμε την πραγματοποίηση ανάλογων δραστηριοτήτων περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης μαθητών και μαθητριών στο μέλλον! Καλό καλοκαίρι!

ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΩΝ (padlet)

https://padlet.com/almpanimar1979/padlet-r7vkz4sim5b231dv

ΨΗΦΙΑΚΟ ΒΙΒΛΙΟ «ΚΥΝΗΓΙ ΤΡΟΥΦΑΣ ΣΤΑ ΜΕΤΕΩΡΑ»

https://read.bookcreator.com/lOyKBr8enrgeP8yRUC2PEuB45Dx1/-mge8WdsSby0osjsxhCiGw

 

Επίσης πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας πολιτιστικό πρόγραμμα με τίτλο « Ιστορικό, Θρησκευτικό και … Γαστρονομικό οδοιπορικό στα Μετέωρα » από τρεις καθηγήτριες, τις κ.: Ντίνου Άρτεμη (συντονίστρια), Χατζηκυριάκου Μαρία, Ζιώγου Καλλιόπη και 23 μαθητές της Β΄ τάξης.

Στο πλαίσιο του συγκεκριμένου προγράμματος δόθηκε η ευκαιρία στους μαθητές αρχικά να μελετήσουν  την ιστορία των Μετεώρων αναφορικά με τον τρόπο σχηματισμού των θεόρατων  αυτών βράχων, καθώς η περιοχή αποτελεί ένα από τα εντυπωσιακότερα και ιδιαίτερα γεωλογικά μνημεία παγκόσμια. Επειδή στον χώρο αυτό εδράζεται η δεύτερη ( μετά από αυτή του Αγίου όρους ) μεγαλύτερη και σημαντικότερη μοναστική κοινότητα στον Ορθόδοξο Ελλαδικό χώρο, οι μαθητές με τις δραστηριότητές τους σε ομάδες κατέγραψαν την ιστορία τριών από τις 6 μονές ( του Μεγάλου Μετεώρου, του Ρουσάνου και του Αγίου Στεφάνου ) και μελέτησαν τον μοναχισμό, έναν από τους παλαιότατους εκκλησιαστικούς θεσμούς που παραμένει αναλλοίωτος και ζωντανός μέχρι την εποχή μας. Το θέμα προσεγγίστηκε και γεωγραφικά και γαστρονομικά από δύο ομάδες, η πρώτη από τις οποίες παρουσίασε την περιοχή της Καλαμπάκας ενώ η δεύτερη ένα ξεχωριστό προϊόν της, το μανιτάρι  «τρούφα».   Με αφορμή αυτό, οι μαθητές ενημερώθηκαν για τους μύκητες γενικά και ειδικότερα για τα είδη  των μανιταριών που υπάρχουν στην πατρίδα μας , την ποικιλία και τη διατροφική αξία τους και συγκέντρωσαν συνταγές με μανιτάρι ( και με τρούφα ) που εντάσσονται στη λογική της μοναστηριακής κουζίνας. Το ebook που δημιούργησαν συμπληρώθηκε με …αγιορείτικου τύπου… νοστιμιές! Εννοείται πως σε κάποια από τις συναντήσεις της ομάδας γευτήκαμε όσα είχαμε θεωρητικά προσεγγίσει ( παξιμάδια με τρούφα, μπλε τυρί και άλλα ). Η τελευταία ομάδα μελέτησε τους θησαυρούς των Μετεώρων και δημιούργησε το βίντεο της τριήμερης εκπαιδευτικής επίσκεψης στην περιοχή λίγο πριν το Πάσχα.

Ήταν ένα όμορφο ταξίδι το πρόγραμμα για όλους ! Αυτό προέκυψε από το ερωτηματολόγιο που συμπλήρωσαν οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα μαθητές,  καθώς – όπως απάντησαν– έμαθαν πολλά, ενδιαφέρονται να εμπλακούν και πάλι σε μια ανάλογη δράση, γνωρίστηκαν μεταξύ τους καλύτερα και είδαν ένα πιο «χαλαρό πρόσωπο» των καθηγητριών τους, το οποίο πολύ τους άρεσε. Χαιρόμαστε ειλικρινά!

Μια ανάσα ακόμη, παιδιά, να τελειώσουν οι εξετάσεις του Ιουνίου και

ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ, ΜΑΘΗΤΕΣ – ΓΟΝΕΙΣ – ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ !

Το padlet του προγράμματος στο οποίο μπορείτε να δείτε τις εργασίες των μαθητών και το περιεχόμενο των συναντήσεων της ομάδας.

https://padlet.com/artedinou/2023-2024-4ugp2qp0jb2o3k52

 

κάτω από: Γενικά

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Κατηγορίες