Αρχεία για 'Εικαστικά' Κατηγορία

Μαρ 17 2021

Οι φωτογραφίες λένε ιστορίες.

Τρίτη 16 Μαρτίου 2021. Οι χαρταετοί της Καθαράς Δευτέρας κατέβηκαν από τον ουρανό, αλλά οι δικοί μας χαρταετοί θα συνεχίζουν να πετάνε παρέα με το κορίτσι της φωτογραφίας.

Νίκος Αλιάγας

Με αφορμή αυτή τη φωτογραφία του Νίκου Αλιάγα, παρατηρήσαμε, περιγράψαμε, φανταστήκαμε δημιουργήσαμε τις δικές μας μικρές ιστορίες.

 

Σκοποί: η εξάσκηση της παρατηρητικότητας, η ενεργοποίηση της δημιουργικής σκέψης, η επικοινωνία μέσα από τον προφορικό λόγο και τη ζωγραφική, η καλλιέργεια της φαντασίας και της δημιουργικότητας, η γνωριμία με την τέχνη της φωτογραφίας.

 

Κάθε καινούργια εικόνα είχε να μας διηγηθεί τη δική της μικρή ιστορία και για το τέλος 

«Όλος ο κόσμος της παραλίας! Σαν  γιορτή ! Αν ήταν αλήθεια, θα ήταν τέλειο!»

 

«Όλος ο κόσμος της παραλίας! Σαν  γιορτή ! Αν ήταν αλήθεια, θα ήταν τέλειο!» / ομαδική σύνθεση - κολάζ - φωτογραφία

Με την ευχή να γίνει σύντομα αυτή η γιορτή αληθινή! Καλή Σαρακοστή!

Κα Κάλη

10 Σχόλια

Μαρ 12 2021

Μαζί από μακριά!

– Γίνεται να είμαστε μακριά, αλλά να ζωγραφίσουμε όλοι μαζί την ίδια ζωγραφιά;

– Γίνεται!

Ένα μασκαρά όλοι μαζί

φτιάχνουμε τώρα στη στιγμή!

Δυο ματάκια στρογγυλά

κι ένα στόμα που γελά

δυο φρυδάκια κατσαρά

δυο μουστάκια γυριστά

μια μυτούλα στρογγυλή

μια γραβάτα μακρουλή

ένα σώμα πολύ χοντρό

κι ένα καπέλο πολύ ψηλό

μια ζώνη στη μέση σφιχτά

χέρια πόδια πολύ μικρά

ένα μασκαρά όλοι μαζί

φτιάξαμε τώρα στη στιγμή!!!

Ένα αποκριάτικο τραγούδι της Μαρίας Κυνηγού που κάθε φορά  που το τραγουδάω, του αλλάζω τους στίχους και παρακινώ τα παιδιά να αυτοσχεδιάζουν και  να δημιουργούν  τον δικό τους μασκαρά.

Έτσι λοιπόν μπροστά στις οθόνες μας, με τα χαρτιά και τα μολύβια μας έτοιμα, ένας- ένας πρόσθεσε το δικό του στίχο που όλοι ζωγραφίσαμε στο χαρτί μας. Στο τέλος του τραγουδιού, είχε ο καθένας μας ένα μασκαρά που ήταν σαν να τον είχε ζωγραφίσει μαζί με τους φίλους του.  Οι μασκαράδες  είναι ίδιοι  αλλά διαφορετικοί.

Στο διάστημα που κάνουμε τηλεκπαίδευση μας έχει λείψει η συμμετοχή σε ομαδικές δραστηριότητες, η συνεργασία και η αλληλεπίδραση μεταξύ των παιδιών. Αυτό το αποκριάτικο τραγουδάκι που έγινε ζωγραφιά, ήταν μια προσπάθεια να φτιάξουμε κάτι όλοι μαζί διαδικτυακά.

Απολαύστε τους μασκαράδες μας! Καλή Αποκριά!

Κα Κάλη

 

Made with Padlet

10 Σχόλια

Φεβ 09 2021

Η γειτονιά των ονείρων μας, η Πλάκα.

Μια μέρα πριν από την ανακοίνωση οτι θα κλείσουν τα σχολεία λόγω των μέτρων για τον περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού στην Αττική, προλάβαμε να ολοκληρώσουμε την μακέτα της γειτονιάς μας. Μια ομαδική εργασία που φτιάχτηκε με χαρά, φαντασία και πολλά χρώματα. Σήμερα 10 Φεβρουαρίου, σπιτάκια, ανθρωπάκια, δέντρα, λουλούδια, αεροπλάνα, πεταλούδες, αμαξάκια, φανάρια, παγκάκια και όλες οι πολύχρωμες κατασκευές μπήκαν προσεκτικά σε σακουλάκια για να τις πάρει κάθε παιδί στο σπίτι του. 

Από αύριο, και για όσες μέρες χρειαστεί, θα βλεπόμαστε μέσα από τις οθόνες, τα κομμάτια της «ονειρεμένης μας γειτονιάς » που θα έχουμε στο σπίτι θα μας θυμίζουν τους φίλους μας και η ομάδα μας θα περιμένει με υπομονή να ανταμώσει ξανά την Άνοιξη!

 

«Η γειτονιά μας έχει χρωματιστά σπίτια, σχολεία παλαιά σαν το δικό μας, έχει δέντρα, λουλούδια, άμαξες και αυτοκίνητα, παιδάκια που πηγαίνουν στο σχολείο, φανάρια, πεταλούδες, αεροπλάνα, παιχνίδια.

Έχει την Ακρόπολη με τον Παρθενώνα.

Η Πλάκα είναι η καλύτερη και ομορφότερη και θαυμαστότερη γειτονιά στον κόσμο.

Το σχολείο μας είναι στην Πλάκα, στην οδό Ανδριανού.

 

Αυτή είναι η Πλάκα των ονείρων μας!»

 

 μακέτα και λόγια: Αργύρης,  Βίκτωρας, Γιώργος Ρ, Γιώργος Λ, Γιώργος Μπ, Ελπίδα, Ζωή, Ιάσονας, Κωνσταντίνα, Λάουρα, Μελίνα, Μυρτώ, Νικολής, Οδυσσέας, Όλγα, Πρωτέας, Σοφία, Στέλιος, Φίλια

 

 

κα Κάλη

10 Σχόλια

Δεκ 24 2020

Τα παιδιά εύχονται

 

Made with Padlet

10 Σχόλια

Νοέ 22 2020

Ένα ρόδι στο σχολείο ( μύηση στις Φυσικές Επιστήμες)

Ένα πρωί του Οκτωβρίου ο Νικολής, μετά από μια εκδρομή στο χωριό του, ήρθε στο σχολείο κρατώντας ένα ρόδι και δυο κλαδιά βαμβακιού. Τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν.

Το ρόδι τράβηξε την προσοχή τους λόγω του σχήματος του χρώματος αλλά και των γλυκών σπόρων που ήξεραν ότι έχει μέσα.

Βαμβάκι έβλεπαν για πρώτη φορά. Κάποιος είπε «έβαλαν βαμβάκι στα κλαδιά για να μην μας τρυπάνε τα αγκάθια». Έτσι ξεκίνησε η συζήτηση εκείνη την ημέρα και αξιοποιώντας το ενδιαφέρον τους οργανώθηκε μια σειρά δραστηριοτήτων που περιλάμβανε:

  • Συζητήσεις και υποθέσεις
  • Πειραματισμούς
  • Συλλογή πληροφοριών από ηλεκτρονικές πηγές και βιβλία
  • Προβολή σύντομων βίντεο που δείχνουν τον κύκλο της ζωής ενός δέντρου, πως συλλέγεται το βαμβάκι και πως γίνεται το ύφασμα κλπ.)
  • Περιγραφές
  • Αφήγηση ιστοριών (ο μύθος της Περσεφόνης)
  • Ζωγραφική και ομαδικά κολάζ
  • Φωτογράφιση
  • Οργάνωση «του τραπεζιού της επιστήμης» με τον απαραίτητο εξοπλισμό ( φακούς, δοχεία κλπ) ώστε να μπορούν να παρατηρούν, να διερευνούν, να καταγράφουν, να επιλύουν προβλήματα.

Το κλείσιμο του σχολείου λόγω Covid 19 βρήκε το «τραπέζι της επιστήμης» με φυτρωμένους σπόρους φακής, με μια κορδέλα από φωτογραφίες που έβγαζαν τα παιδιά παρατηρώντας την ανάπτυξη των φυτών ( για τα περισσότερα παιδιά ήταν η πρώτη φορά που έβγαζαν φωτογραφία με φωτογραφική μηχανή) και το ημερολόγιο των σπόρων συμπληρωμένο μέχρι την 29η μέρα.

Μέχρι να γυρίσουμε στο σχολείο και να συνεχίσουμε τα πειράματα και τις  παρατηρήσεις μας, ας  δούμε σ’ ένα μικρό βίντεο  με τις φωτογραφίες.

 

 

Αγαπητοί γονείς, σας ευχαριστούμε για τη συνεργασία σας

από την πρώτη κιόλας μέρα των τηλεδιασκέψεων.  

Ευχόμαστε να συναντηθούμε σύντομα στο σχολείο!

 

10 Σχόλια

Νοέ 12 2020

Ένα πορτρέτο με μάσκα

10 Σχόλια

Μαΐ 27 2020

Οι καταπληκτικές σας εργασίες

Ας δούμε τις υπέροχες εργασίες που κάνατε τις τελευταίες μέρες! Μπράβο, Μπράβο Μπράβο!!!

 

Made with Padlet

Αγαπητοί γονείς,

Προσπαθήσαμε όλο αυτό το διάστημα που το σχολείο ήταν κλειστό να διατηρήσουμε,  την επικοινωνία και το ενδιαφέρον των μαθητών μας για το σχολείο, μέσα από τις δραστηριότητες που προτείναμε.

Δεν θα τα καταφέρναμε χωρίς τη δική σας συνεργασία και γι΄αυτό σας ευχαριστούμε πολύ!

10 Σχόλια

Μαΐ 27 2020

Εξερευνώντας τα δέντρα της γειτονιάς μου

Τα ευχάριστα νέα τα έχεις μάθει! Σε λίγες μέρες ανοίγει το σχολείο και θα ξανασυναντηθούμε! 

Ναι! την Δευτέρα 1η Ιουνίου, αρχίζει το Καλοκαίρι και θα ανοίξει και πάλι το σχολείο!

Μερικά πράγματα βέβαια θα χρειαστεί να γίνονται λίγο διαφορετικά γιατί πρέπει να  συνεχίσουμε να προσέχουμε την υγεία μας και την υγεία των φίλων μας και της οικογένειάς μας.

Θα βρούμε καινούργιους τρόπους να παίζουμε. Πολύ σύντομα θα ενημερώσουμε τους γονείς σου για όλες τις λεπτομέρειες.

 

Μέχρι τότε σε προσκαλώ να κάνεις  μια μικρή εξερεύνηση στη γειτονιά σου.

Μερικές φορές περπατάμε βιαστικά και δεν βλέπουμε όλα όσα υπάρχουν γύρω μας.

Προχθές, περπατούσα σε ένα δρόμο κοντά στο σπίτι μου και για πρώτη φορά πρόσεξα πως στον κήπο μιας πολυκατοικίας υπάρχει μια μουσμουλιά με ολόχρυσα γλυκά μούσμουλα.

 

 

Ένα δέντρο για να μεγαλώσει και  να γίνει ψηλό περνάνε μερικά χρόνια.  Για να αναπτυχθεί χρειάζεται χώμα, νερό, αέρα και ήλιο.

Δες σε αυτό το βίντεο ένα μικρό δέντρο να μεγαλώνει.

 

 

 

Κι εδώ τον κύκλο της ζωής μια μηλιάς.

 

 

  • Βγες μια μικρή βόλτα στη γειτονιά μαζί με τους γονείς σου. Πάρε μαζί σου χαρτί και μολύβι.
  • Υπάρχουν δέντρα κοντά στο σπίτι σου;
  • Παρατήρησε τα. Πόσο ψηλά είναι, αν έχουν χοντρό ή λεπτό κορμό. Παρατήρησε το σχήμα των φύλλων τους. Είναι ανθισμένα; Έχουν καρπούς;
  • Μέτρησε πόσα δέντρα θα δεις στη διαδρομή σου και γράψε στο χαρτί σου τον αριθμό.
  • Ζήτα την βοήθεια των γονιών σου για να φωτογραφίσετε το δέντρο που σου αρέσει πιο πολύ.
  • Μάθε το όνομα του.
  • Όταν γυρίσεις στο σπίτι ζωγράφισε στο χαρτί σου το δέντρο που σου άρεσε. Βάλε την φαντασία σου και χρώματα πολλά και ζωγράφισε το δέντρο σου, όπως θέλεις εσύ.

 

Δες μερικά δέντρα που είχαν ζωγραφίσει παιδιά του νηπιαγωγείου μας πριν μερικά χρόνια.  Στο τέλος είχαμε φτιάξει μέσα στην τάξη ένα ολόκληρο δάσος  με πολύχρωμα φανταστικά δέντρα.

 

Φτιάχνοντας τα δέντρα του Μαγεμένου Δάσους

Δημοσιεύτηκε από 46o Νηπιαγωγείο Αθήνας στις Κυριακή, 12 Ιουλίου 2015

Ζωγραφίζοντας το Δέντρο.

Δημοσιεύτηκε από 46o Νηπιαγωγείο Αθήνας στις Κυριακή, 12 Ιουλίου 2015

Φτιάχνοντας τα δέντρα του Μαγεμένου Δάσους

Δημοσιεύτηκε από 46o Νηπιαγωγείο Αθήνας στις Κυριακή, 12 Ιουλίου 2015

Ζωγραφίζοντας το Δέντρο/ Βασιλεια.

Δημοσιεύτηκε από 46o Νηπιαγωγείο Αθήνας στις Κυριακή, 12 Ιουλίου 2015

 

Το Μαγεμένο Δάσος !

Δημοσιεύτηκε από 46o Νηπιαγωγείο Αθήνας στις Κυριακή, 12 Ιουλίου 2015

φτιάχνοντας τα δέντρα του Μαγεμένου Δάσους.

Δημοσιεύτηκε από 46o Νηπιαγωγείο Αθήνας στις Τετάρτη, 17 Ιουνίου 2015

 

 

Περπατώ – περπατώ στο Μεγεμένο Δάσος…

Δημοσιεύτηκε από 46o Νηπιαγωγείο Αθήνας στις Κυριακή, 12 Ιουλίου 2015

 

Κι ένα αστείο τραγούδι που μπερδεύει πάνω στο δέντρο του κήπου τα λουλούδια, τα πουλιά, τα άγρια ζώα και τα θαλασσινά  😆 

 

Σου εύχομαι να περάσεις όμορφα στην  μικρή σου εξερεύνηση.

Σου στέλνω την αγάπη μου!

Καλή αντάμωση!

κυρία Κάλη

 

 

Αγαπητοί γονείς, σας ευχαριστούμε πολύ για την συνεργασία!

 Δεν θα υπάρχει άλλη  ανάρτηση αυτή την εβδομάδα.

Περιμένουμε τις ειδικές οδηγίες από τον ΕΟΔΥ

για να οργανώσουμε τον χώρο του νηπιαγωγείου.

Θα σας ενημερώσουμε για όλες τις λεπτομέρειες με e-mail.

10 Σχόλια

Μαΐ 18 2020

Η γιορτή των Μουσείων

Σήμερα είναι 18 Μαΐου, και όπως κάθε χρόνο τέτοια μέρα γιορτάζουν τα Μουσεία σε όλο τον κόσμο. Αυτή τη μέρα όλα τα Μουσεία κάνουν διάφορες εκδηλώσεις και καλούν τους ανθρώπους να τα επισκεφθούν.

Τα Μουσεία όμως φέτος  είναι κλειστά λόγω του κορονοϊού.

Γι’ αυτό καλούν τον κόσμο να δει τις εκθέσεις τους και να κάνουν διάφορες δραστηριότητες μέσα από τις οθόνες των υπολογιστών.

Περίπου όπως κάνουμε δηλαδή κι εμείς, όσο το σχολείο μας είναι κλειστό.

Αυτή είναι η αφίσα της φετινής γιορτής

 

 

Το θέμα του φετινού εορτασμού είναι «Μουσεία για την Ισότητα: Ποικιλομορφία και Kοινωνική Συνοχή». 

Όλοι οι επισκέπτες είναι ίσοι, μα διαφορετικοί και μπορούν να περάσουν μοναδικά μέσα σε ένα Μουσείο.

 

Έλα να θυμηθούμε τα μουσεία που πήγαμε που φέτος μαζί.

 

Παρατηρήσαμε τα έργα ζωγραφικής και τις κατασκευές που έχουν κάνει άλλα παιδιά, συζητήσαμε, είπαμε την γνώμη μας, και ζωγραφίσαμε τα δικά μας έργα. 

 

 

Πάτα πάνω στην εικόνα του Μουσείου Ελληνικής Παιδικής Τέχνης για να δεις μερικά έργα. Τα παιδιά έχουν ζωγραφίσει άλλα παιδιά από διαφορετικούς πολιτισμούς και τόπους, με διαφορετική εξωτερική εμφάνιση, ρούχα και μαλλιά. 

Μπορείς να κάνεις  κι εσύ με τη σειρά σου τη δική σου ζωγραφιά, να την φωτογραφίσεις και να την στείλεις να την βάλουμε στο μπλόγκ μας για την ημέρα των μουσείων.

 

 

 

 

Παρατηρήσαμε έργα  σπουδαίων ζωγράφων και δημιουργήσαμε και τον δικό μας πίνακα με σχήματα που μας έδωσαν στο μουσείο. Θυμάσαι;

 

Πάτα πάνω στην εικόνα του μουσείου για να  ξαναδείς μερικούς από τους πίνακες που είδαμε στην επίσκεψη μας. Ποιους  από αυτούς θυμάσαι;

 

 

 

  • Και τώρα με την βοήθεια του υπολογιστή έλα να πάμε σε ένα άλλο μουσείο, που δεν έχουμε πάει μαζί. Ίσως  όμως να έχεις πάει μαζί τους γονείς σου. Είναι το Μουσείο Μπενάκη.

Δες μια σύντομη ταινία με κινούμενες εικόνες που έφτιαξε μια ομάδα παιδιών που παρακολουθούσε το «Μικρό Εργαστήρι της Τέχνης» του Μουσείου Μπενάκη.

Ο τίτλος της ταινίας είναι Μια Νύχτα στο Μουσείο

Μπορείς να μαντέψεις τι έγινε μια νύχτα στο μουσείο; 

 

  • Και μετά από αυτή την  διαφορετική βόλτα στα μουσεία, ας θυμηθούμε και το τραγούδι του μουσείου  από την Λιλιπούπολη,  με τις ζωγραφιές που έχουν κάνει οι μαθητές της Γ΄τάξης του 2ου Δημοτικού Σχολείου Ιστιαίας.

 

Με την αγάπη μου,

κυρία Κάλη

 

 

Αγαπητοί γονείς, σας ευχαριστούμε πολύ για την συνεργασία!

Οι δραστηριότητες που προτείνουμε έχουν σκοπό να διατηρήσουμε την επικοινωνία μας με τους μαθητές μας

και  να κρατήσουμε ζωντανό το ενδιαφέρον τους για το σχολείο.

Μπορείτε να στέλνετε τις ζωγραφιές και τα νέα σας στο mail: 46nipath@gmail.com

ή με μήνυμα στη σελίδα του σχολείου στο Facebook

10 Σχόλια

Μαΐ 14 2020

Τα νέα σας

Λάβαμε πολύ ωραίες εργασίες! Μπράβο που κάνετε τόσο δημιουργικά και σπουδαία πράγματα! Θα πρέπει να είστε πολύ χαρούμενοι για όλα αυτά που κάνετε. 

Ο Άρης έβαλε τις φακές που είχε φυτέψει στον ήλιο και ζωγράφισε την σκιά τους.

Η Λάουρα μας έστειλε πολλές ωραίες ζωγραφιές και κατασκευές.

Ο Χρόνης κάνει βόλτες στην ακροθαλασσιά και μας στέλνει φωτογραφίες

Η Μελίνα μας έστειλε φωτογραφίες το αλφαβητάριό της και το καταπληκτικό μουσείο από κούτες που έφτιαξε μαζί με την αδερφή της, την Φρύνη.

Η Μελίνα, ο Άρης, η Ελπίδα και η Λάουρα έφτιαξαν  Ανοιξιάτικα πριγκιπικά στέμματα. 

Φύτρωσαν και οι σπόροι που φύτεψε η Ελπίδα.

Η Λάουρα έφτιαξε το αλφαβητάρι της, ονειρεύτηκε να ταξιδέψει στην Γαλλία, έφτιαξε ένα κάστρο, φύτεψε σπόρους και περιμένει να φυτρώσουν, και η Άνοιξη της έχει κίτρινα λουλούδια. 

Έφτασε και το πρώτο αηδονάκι της Ιωάννας και το δεύτερο της Λάουρας.

Περιμένουμε κι άλλα νέα και πρωτομαγιάτικα στεφάνια και ζωγραφιές για το αηδόνι του αυτοκράτορα και ό,τι άλλο όμορφο θέλετε να μοιραστείτε με τους φίλους σας.

Δείτε

Made with Padlet

10 Σχόλια

Μαΐ 13 2020

Έλα να παίξουμε με τις σκιές μας

Γρήγορα που περνάει ο καιρός! Προχθες συμπληρώσαμε δύο μήνες που το σχολείο είναι κλειστό και θέλω να σας πω πόσο πολύ σας έχω επιθυμήσει! 

Βλέπω τις ηλιόλουστες μέρες και σκέφτομαι τι ωραία  ευκαιρία θα είχαμε να παίζαμε παιχνίδια με τις σκιές μας στην αυλή του σχολείου.

Σίγουρα θα έχεις παρατηρήσει τις σκιές διαφόρων πραγμάτων γύρω σου.

Ξέρεις τι είναι η σκιά και γιατί σχηματίζεται;

Οι ακτίνες του φωτός ταξιδεύουν ευθύγραμμα. Αν οι ακτίνες πέσουν σε ένα αδιαφανές αντικείμενο (όπως το ποτιστήρι στην εικόνα) τότε πίσω από αυτό σχηματίζεται σκιά, όπου το φως δε μπορεί να φτάσει. 

 

Όταν  όμως το αντικείμενο είναι διαφανές,  όπως για παράδειγμα το τζάμι του παραθύρου,  δεν έχει σκιά γιατί το φως περνάει μέσα από  αυτό.

Να μερικές ιδέες για παιχνίδια με τις σκιές  που μπορείς να κάνεις στο σπίτι ή στην βόλτα που θα βγεις για να παίξεις.

 

  • Παίρνω τη σκιά μου και σε κυνηγώ!

Παίκτες: 2 

Ηλικία παικτών: από 4 χρονών και πάνω

Το παιχνίδι παίζεται σε ανοιχτό χώρο χωρίς εμπόδια μια ηλιόλουστη ημέρα.

Ο ένας παίχτης κυνηγάει να πατήσει την σκιά του άλλου στο έδαφος. Ο δεύτερος παίχτης προσπαθεί με τις κινήσεις του να κάνει την σκιά του να ξεφύγει.

Όταν ο ένας παίκτης καταφέρει να πατήσει την σκιά του άλλου, αλλάζουν ρόλους.

 

  • Ζωγραφίζω τις σκιές!

Υλικά: χαρτί, μολυβι, ξυλομπογιές ή μαρκαδόροι, διάφορα αντικείμενα όπως ζωάκια, τουβλάκια και άλλα που μπορείς να διαλέξεις.

Που; Στην βεράντα  ή στο πάρκο ή στην αυλή μια ηλιόλουστη μέρα. Μπορείς και στο δωμάτιο σου, αλλά θα χρειαστεί να έχεις κι έναν φακό.

Βάζεις τα αντικείμενα έτσι ώστε να πέφτει η σκιά τους πάνω στο χαρτί. Ζωγραφίζεις  με το μολύβι γύρω-γύρω το περίγραμμα της σκιάς. Στη συνέχεια χρωματίζεις και συμπληρώνεις τη ζωγραφιά σου όπως θέλεις.

 

 

Πριν μερικά χρόνια είχαμε παίξει με τις σκιές μας  στο σχολείο και ζωγραφίσαμε όλοι μαζί ένα δέντρο. Ένα  παιδί γινόταν  με το σώμα του δέντρο κι ένα άλλο ζωγράφιζε το περίγραμμα της σκιάς του στο χαρτί, ώσπου  σιγά- σιγά σχηματίσαμε ένα δέντρο με πολλά κλαδιά. Μετά χρωματίσαμε το δέντρο. 

Δες το βίντεο.

 

 

  • Χορός με τη σκιά μου!

Υλικά: η μουσική που σου αρέσει, ένας φακός, ένας άδειος τοίχος.

-Ανάβεις τον φακό και τον τοποθετείς πάνω σ΄ένα τραπέζι απέναντι από τον άδειο τοίχο.

-Μόλις  σταθείς ανάμεσα  στον φακό και τον τοίχο θα δεις την σκιά σου στον τοίχο.

-Τι θα συμβεί στην σκιά σου αν πας πιο κοντά στον τοίχο ή πιο κοντά στον φακό;

-Βάλε την αγαπημένη σου μουσική, κάνε διάφορες κινήσεις με τα χέρια και το σώμα σου, χόρεψε παρατηρώντας την σκιά σου.

 

-Σχημάτισε φιγούρες με τα χέρια σου.  Μπορείς να παίξεις αυτό το παιχνίδι με την μαμά ή τον μπαμπά για να σε βοηθήσουν να τοποθετήσεις τις παλάμες σου  με τέτοιο τρόπο ώστε να δημιουργηθούν οι σκιές-φιγούρες.

 

 

Δες τις φιγούρες που μπορείς να κάνεις στην εικόνα, και δοκίμασε να σχηματίσεις με τα χέρια σου νέα σχήματα.

 

  • Παρατήρησε στην  παρακάτω εικόνα τι συμβαίνει με την σκιά του δέντρου το πρωί, το μεσημέρι και το απόγευμα. Πότε η σκιά είναι μικρότερη;  Πότε η σκιά εξαφανίζεται;

 

 

Βρες ένα δέντρο κοντά στο σπίτι σου ή ένα φυτό στο μπαλκόνι ή  ένα άλλο αντικείμενο και παρατήρησε την σκιά του διαφορετικές στιγμές της ημέρας. Το πρωί, το μεσημέρι, το απόγευμα.

Δες την σκιά μιας καρέκλας.

 

Το ήξερες ότι τα πρώτα ρολόγια  που έφτιαξαν οι άνθρωποι ήταν ηλιακά και μετρούσαν τον χρόνο με τη θέση της σκιάς που ρίχνει ο ήλιος πάνω σε ένα αντικείμενο;

Κοντά στο σχολείο μας υπάρχει ένα μνημείο  που σίγουρα το ξέρεις, το  Ωρολόγιο Κυρρήστου που κάτω από τις ανάγλυφες παραστάσεις των ανέμων, ήταν  τοποθετημένα τα ηλιακά ρολόγια του μνημείου.

 

Αέρηδες

 

ένα χάρτινο ηλιακό ρολόι στο παγκάκι της αυλής μας

 

 

Περιμένω φωτογραφίες με τις σκιές σου και σου στέλνω την αγάπη μου!

Κυρία  Κάλη

 

 

Αγαπητοί γονείς, σας ευχαριστούμε πολύ για την συνεργασία!

Οι δραστηριότητες που προτείνουμε έχουν σκοπό να διατηρήσουμε την επικοινωνία μας με τους μαθητές μας

και  να κρατήσουμε ζωντανό το ενδιαφέρον τους για το σχολείο.

Φροντίζουμε να μην χρειάζονται μεγάλης διάρκειας υποστήριξη από Ηλεκτρονικό Υπολογιστή,

ώστε  να μειώνεται ο χρόνος απασχόλησης  των παιδιών μπροστά σε οθόνες. 

Μπορείτε να στέλνετε τις ζωγραφιές και τα νέα σας στο mail: 46nipath@gmail.com

ή με μήνυμα στη σελίδα του σχολείου στο Facebook

 

10 Σχόλια

Μαΐ 11 2020

Ο γάτος και το πουλί

Καλημέρα σας και καλή εβδομάδα!

Eκτός από τον κότσυφα που σας είχα πεί την τελευταία φορά ότι επισκέπτεται την γειτονιά μου, υπάρχει και ένας άλλος επισκέπτης, πιο τακτικός. Ησυχία δεν έχει, όλο είναι σε κίνηση, πότε ανεβαίνει στις σκεπές των σπιτιών και στις ταράτσες, πότε έρχεται στα μπαλκόνια και στις αυλές, πὀτε τον βλέπω στους δρόμους γύρω από το σπίτι μου να τριγυρνά.

Σήμερα το πρωί ήρθε και στάθηκε στο μπαλκόνι μου.

Νάτος:

 

Είναι ένας μαύρος κεραμιδόγατος, αδέσποτος μεν αλλά έχει την φροντίδα όλων μας εδώ στην γειτονιά. Δεν του λείπει ποτέ ούτε νερό ούτε φαγητό.

Με αφορμή λοιπόν την επίσκεψη αυτή κι επειδή ξέρω ότι κι εσείς αγαπάτε τις γάτες σας προτείνω να δείτε μια διασκεδαστική ιστορία με πρωταγωνιστή έναν γάτο.

 

 

Στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στην Νέα Υόρκη υπάρχει ένας πίνακας που ζωγράφισε ο Πολ Κλέε και ο τίτλος του είναι  Η γάτα και το πουλί.

 

Θέλετε να τον ζωγραφίσετε κι εσείς ;

Πρώτα πρἐπει να τον σχεδιάσετε με ένα μολύβι ακολουθώντας τα παρακάτω βήματα:

 

 

Αφού τελειώσετε το σχέδιο, μπορείτε να τον χρωματίσετε ή με νερομπογιές, ή  ξυλομπογιές για να πετύχετε τα  απαλά χρώματα που έχει ο αυθεντικός πίνακας.

Α! και αν θέλετε αντί για το πουλί που βρίσκεται στο κεφάλι του γάτου μπορείτε να βάλτε ότι σας λέει η δική σας φαντασία.

Περιμένω να δω τις ζωγραφιές σας.

Καλή επιτυχία!

Κος Θανάσης

 

 

Αγαπητοί γονείς, σας ευχαριστούμε πολύ για την συνεργασία!

Οι δραστηριότητες που προτείνουμε έχουν σκοπό να διατηρήσουμε την επικοινωνία μας με τους μαθητές μας

και  να κρατήσουμε ζωντανό το ενδιαφέρον τους για το σχολείο

Μπορείτε να στέλνετε τις ζωγραφιές και τα νέα σας στο mail: 46nipath@gmail.com

ή με μήνυμα στη σελίδα του σχολείου στο Facebook

10 Σχόλια

Επόμενα »