Αφηγηθήκαμε τα γεγονότα εκείνης της εποχής μέσα από ιστορικά ντοκουμέντα και φωτογραφίες, ακούσαμε τραγούδια της εποχής φτιάξαμε σημαίες και κάναμε παρέλαση.
—–
Η ιστορία «Το κανόνι της ειρήνης» από το βιβλίο της Φρόσως Χατόγλου «Καλημέρα Ειρήνη» ήταν η έμπνευσή μας για να ζωγραφίσουμε όλοι μαζί αυτή την εικόνα.
Ομαδική εργασία
Και να τραγουδήσουμε το τραγούδι «Στην ποταμιά σωπαίνει το κανόνι». Το τραγούδι περιγράφει το τέλος του πολέμου και τη χαρά των ανθρώπων στις γειτονιές για τον ερχομό της ειρήνης.
Στίχοι: Ιάκωβος Καμπανέλλης Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις Πρώτη εκτέλεση: Λάκης Παππάς
Στην ποταμιά σωπαίνει το κανόνι στην ερημιά φτεροκοπάει ένα αηδόνι
Πετούν τα παλιομάχαιρα με χαρές και πάνε πετούν τα παλιομάχαιρα, οι γειτονιές αχολογάνε
…
Ακούστε το κι εσείς
—
Για το βιβλίο «Ένα και 7» του Τζάνι Ροντάρι φτιάξαμε την αφίσα της ειρήνης. Δεν έχει ένα, ούτε επτά, αλλά έντεκα παιδιά που είναι ένα παιδί από όλη την γη.
Ας δούμε τις υπέροχες εργασίες που κάνατε τις τελευταίες μέρες! Μπράβο, Μπράβο Μπράβο!!!
Αγαπητοί γονείς,
Προσπαθήσαμε όλο αυτό το διάστημα που το σχολείο ήταν κλειστό να διατηρήσουμε, την επικοινωνία και το ενδιαφέρον των μαθητών μας για το σχολείο, μέσα από τις δραστηριότητες που προτείναμε.
Δεν θα τα καταφέρναμε χωρίς τη δική σας συνεργασία και γι΄αυτό σας ευχαριστούμε πολύ!
Λοιπόν για κοιτάξτε παρακάτω, έχει μια πολύ διασκεδαστική ιστορία που έγραψε ο Χρήστος Μπουλώτης για μια πασχαλίτσα που έχασε μία βούλα της.
Κοιτάξτε τι μπορείτε να κάνετε τώρα:
στον παρακάτω πίνακα έχει πασχαλίτσες που δεν είναι ίδιες μεταξύ τους. Μετρήστε τις βούλες που έχει κάθε μία και βρείτε τον σωστό αριθμό κάτω από την κάθε εικόνα.
Πάρτε ένα χαρτί και σημειώστε από την μία μεριά τις βούλες κάθε μιας πασχαλίτσας και γράψτε δίπλα τον σωστό αριθμό.
Καλή επιτυχία!
Κος Θανάσης
Αγαπητοί γονείς, σας ευχαριστούμε πολύ για την συνεργασία!
Οι δραστηριότητες που προτείνουμε έχουν σκοπό να διατηρήσουμε την επικοινωνία μας με τους μαθητές μας
και να κρατήσουμε ζωντανό το ενδιαφέρον τους για το σχολείο.
Μπορείτε να στέλνετε τις ζωγραφιές και τα νέα σας στο mail: 46nipath@gmail.com
Σήμερα είναι 18 Μαΐου, και όπως κάθε χρόνο τέτοια μέρα γιορτάζουν τα Μουσεία σε όλο τον κόσμο. Αυτή τη μέρα όλα τα Μουσεία κάνουν διάφορες εκδηλώσεις και καλούν τους ανθρώπους να τα επισκεφθούν.
Τα Μουσεία όμως φέτος είναι κλειστά λόγω του κορονοϊού.
Γι’ αυτό καλούν τον κόσμο να δει τις εκθέσεις τους και να κάνουν διάφορες δραστηριότητες μέσα από τις οθόνες των υπολογιστών.
Περίπου όπως κάνουμε δηλαδή κι εμείς, όσο το σχολείο μας είναι κλειστό.
Αυτή είναι η αφίσα της φετινής γιορτής
Το θέμα του φετινού εορτασμού είναι «Μουσεία για την Ισότητα: Ποικιλομορφία και Kοινωνική Συνοχή».
Όλοι οι επισκέπτες είναι ίσοι, μα διαφορετικοί και μπορούν να περάσουν μοναδικά μέσα σε ένα Μουσείο.
Έλα να θυμηθούμε τα μουσεία που πήγαμε που φέτος μαζί.
Παρατηρήσαμε τα έργα ζωγραφικής και τις κατασκευές που έχουν κάνει άλλα παιδιά, συζητήσαμε, είπαμε την γνώμη μας, και ζωγραφίσαμε τα δικά μας έργα.
Πάτα πάνω στην εικόνα του Μουσείου Ελληνικής Παιδικής Τέχνης για να δεις μερικά έργα. Τα παιδιά έχουν ζωγραφίσει άλλα παιδιά από διαφορετικούς πολιτισμούς και τόπους, με διαφορετική εξωτερική εμφάνιση, ρούχα και μαλλιά.
Μπορείς να κάνεις κι εσύ με τη σειρά σου τη δική σου ζωγραφιά, να την φωτογραφίσεις και να την στείλεις να την βάλουμε στο μπλόγκ μας για την ημέρα των μουσείων.
Παρατηρήσαμε έργα σπουδαίων ζωγράφων και δημιουργήσαμε και τον δικό μας πίνακα με σχήματα που μας έδωσαν στο μουσείο. Θυμάσαι;
Πάτα πάνω στην εικόνα του μουσείου για να ξαναδείς μερικούς από τους πίνακες που είδαμε στην επίσκεψη μας. Ποιους από αυτούς θυμάσαι;
Και τώρα με την βοήθεια του υπολογιστή έλα να πάμε σε ένα άλλο μουσείο, που δεν έχουμε πάει μαζί. Ίσως όμως να έχεις πάει μαζί τους γονείς σου. Είναι το Μουσείο Μπενάκη.
Δες μια σύντομη ταινία με κινούμενες εικόνες που έφτιαξε μια ομάδα παιδιών που παρακολουθούσε το «Μικρό Εργαστήρι της Τέχνης» του Μουσείου Μπενάκη.
Ο τίτλος της ταινίας είναι Μια Νύχτα στο Μουσείο.
Μπορείς να μαντέψεις τι έγινε μια νύχτα στο μουσείο;
Και μετά από αυτή την διαφορετική βόλτα στα μουσεία, ας θυμηθούμε και το τραγούδι του μουσείου από την Λιλιπούπολη, με τις ζωγραφιές που έχουν κάνει οι μαθητές της Γ΄τάξης του 2ου Δημοτικού Σχολείου Ιστιαίας.
Με την αγάπη μου,
κυρία Κάλη
Αγαπητοί γονείς, σας ευχαριστούμε πολύ για την συνεργασία!
Οι δραστηριότητες που προτείνουμε έχουν σκοπό να διατηρήσουμε την επικοινωνία μας με τους μαθητές μας
και να κρατήσουμε ζωντανό το ενδιαφέρον τους για το σχολείο.
Μπορείτε να στέλνετε τις ζωγραφιές και τα νέα σας στο mail: 46nipath@gmail.com
Καλημέρα σας παιδιά, Παρασκευή σήμερα και όπως βλέπετε αυτές τις μέρες κάνει αρκετή ζέστη. Λογικό είναι αφού ο Μάιος είναι ο τελευταίος μήνας της Άνοιξης και πλησιάζει το Καλοκαίρι. Και μ’ αυτή τη ζέστη σίγουρα όλοι σκεφτόμαστε την θάλασσα και τα μπάνια.Ίσως μερικοί από σας να έχετε ήδη κάνει τις πρώτες σας βουτιές. Είμαι σίγουρος πάντως ότι σας αρέσουν και τα παιγνίδια στην παραλία.
Τι λέτε, θέλετε να μάθετε να φτιάχνετε χάρτινες βαρκούλες και να τις ταξιδέψετε στην θάλασσα; ή σε μια λεκάνη με νερό;
Παρακάτω μπορείτε να δείτε τις οδηγίες, χρειάζεστε μόνο ένα κομμάτι χαρτί.
Αφού φτιάξατε την χάρτινη βάρκα ελάτε να την βάλουμε να παίξει σε μια ιστορία!
Η ΜΠΛΟΥΖΑ ΤΟΥ ΚΑΠΕΤΑΝΙΟΥ*
Κάποτε ζούσε ένας καπετάνιος, που καθώς δεν ήταν και πολύ έξυπνος, αποφάσισε να σαλπάρει με ένα καραβάκι φτιαγμένο από χαρτί! Όχι πως κανένας δεν προσπάθησε να τον σταματήσει, αλλά νόμιζε πως τα ξέρει όλα, και για να πούμε την αλήθεια ήταν και λιγάκι ξεροκέφαλος.
Πριν όμως καλά το καταλάβει, ο καιρός άρχισε να χαλάει… Ξέσπασε μια δυνατή καταιγίδα και ο καπετάνιος άρχισε να ανησυχεί… Και οι ανησυχίες του γρήγορα επιβεβαιώθηκαν καθώς ένας κεραυνός χτύπησε την πλώρη του καραβιού και τη διέλυσε…
Η θάλασσα αγρίεψε! Τα κύματα έφταναν τα δέκα μέτρα ύψος! Βαριά, μαύρα σύννεφα σκέπαζαν τον ουρανό, κι ο αέρας λυσσομανούσε. Ώσπου ένας ακόμη κεραυνός έπεσε πάνω στην πρύμνη του καραβιού και την κατέστρεψε κι αυτή…
Και ξαφνικά με έναν δυνατό κρότο, ο άγριος, μανιασμένος αέρας έσπασε το κατάρτι και γκρέμισε τα πανιά..
Ο καπετάνιος και οι ναύτες του κινδύνευαν… Στεριά δεν φαινόταν πουθενά… Μήτε καράβι στον ορίζοντα για να τους σώσει… Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, ένα κοπάδι καρχαρίες εμφανίστηκε στον ορίζοντα… Άραγε τί επρόκειτο να τους συμβεί; Να σας πω την αλήθεια κανείς δεν έμαθε ποτέ! Απλά αυτό που ξέρουν όλοι είναι πως τελικά έμεινε μόνο …
Γρήγορα που περνάει ο καιρός! Προχθες συμπληρώσαμε δύο μήνες που το σχολείο είναι κλειστό και θέλω να σας πω πόσο πολύ σας έχω επιθυμήσει!
Βλέπω τις ηλιόλουστες μέρες και σκέφτομαι τι ωραία ευκαιρία θα είχαμε να παίζαμε παιχνίδια με τις σκιές μας στην αυλή του σχολείου.
Σίγουρα θα έχεις παρατηρήσει τις σκιές διαφόρων πραγμάτων γύρω σου.
Ξέρεις τι είναι η σκιά και γιατί σχηματίζεται;
Οι ακτίνες του φωτός ταξιδεύουν ευθύγραμμα. Αν οι ακτίνες πέσουν σε ένα αδιαφανές αντικείμενο (όπως το ποτιστήρι στην εικόνα) τότε πίσω από αυτό σχηματίζεται σκιά, όπου το φως δε μπορεί να φτάσει.
Όταν όμως το αντικείμενο είναι διαφανές, όπως για παράδειγμα το τζάμι του παραθύρου, δεν έχει σκιά γιατί το φως περνάει μέσα από αυτό.
Να μερικές ιδέες για παιχνίδια με τις σκιές που μπορείς να κάνεις στο σπίτι ή στην βόλτα που θα βγεις για να παίξεις.
Παίρνω τη σκιά μου και σε κυνηγώ!
Παίκτες: 2
Ηλικία παικτών: από 4 χρονών και πάνω
Το παιχνίδι παίζεται σε ανοιχτό χώρο χωρίς εμπόδια μια ηλιόλουστη ημέρα.
Ο ένας παίχτης κυνηγάει να πατήσει την σκιά του άλλου στο έδαφος. Ο δεύτερος παίχτης προσπαθεί με τις κινήσεις του να κάνει την σκιά του να ξεφύγει.
Όταν ο ένας παίκτης καταφέρει να πατήσει την σκιά του άλλου, αλλάζουν ρόλους.
Ζωγραφίζω τις σκιές!
Υλικά: χαρτί, μολυβι, ξυλομπογιές ή μαρκαδόροι, διάφορα αντικείμενα όπως ζωάκια, τουβλάκια και άλλα που μπορείς να διαλέξεις.
Που; Στην βεράντα ή στο πάρκο ή στην αυλή μια ηλιόλουστη μέρα. Μπορείς και στο δωμάτιο σου, αλλά θα χρειαστεί να έχεις κι έναν φακό.
Βάζεις τα αντικείμενα έτσι ώστε να πέφτει η σκιά τους πάνω στο χαρτί. Ζωγραφίζεις με το μολύβι γύρω-γύρω το περίγραμμα της σκιάς. Στη συνέχεια χρωματίζεις και συμπληρώνεις τη ζωγραφιά σου όπως θέλεις.
Πριν μερικά χρόνια είχαμε παίξει με τις σκιές μας στο σχολείο και ζωγραφίσαμε όλοι μαζί ένα δέντρο. Ένα παιδί γινόταν με το σώμα του δέντρο κι ένα άλλο ζωγράφιζε το περίγραμμα της σκιάς του στο χαρτί, ώσπου σιγά- σιγά σχηματίσαμε ένα δέντρο με πολλά κλαδιά. Μετά χρωματίσαμε το δέντρο.
Δες το βίντεο.
Χορός με τη σκιά μου!
Υλικά: η μουσική που σου αρέσει, ένας φακός, ένας άδειος τοίχος.
-Ανάβεις τον φακό και τον τοποθετείς πάνω σ΄ένα τραπέζι απέναντι από τον άδειο τοίχο.
-Μόλις σταθείς ανάμεσα στον φακό και τον τοίχο θα δεις την σκιά σου στον τοίχο.
-Τι θα συμβεί στην σκιά σου αν πας πιο κοντά στον τοίχο ή πιο κοντά στον φακό;
-Βάλε την αγαπημένη σου μουσική, κάνε διάφορες κινήσεις με τα χέρια και το σώμα σου, χόρεψε παρατηρώντας την σκιά σου.
-Σχημάτισε φιγούρες με τα χέρια σου. Μπορείς να παίξεις αυτό το παιχνίδι με την μαμά ή τον μπαμπά για να σε βοηθήσουν να τοποθετήσεις τις παλάμες σου με τέτοιο τρόπο ώστε να δημιουργηθούν οι σκιές-φιγούρες.
Δες τις φιγούρες που μπορείς να κάνεις στην εικόνα, και δοκίμασε να σχηματίσεις με τα χέρια σου νέα σχήματα.
Παρατήρησε στην παρακάτω εικόνα τι συμβαίνει με την σκιά του δέντρου το πρωί, το μεσημέρι και το απόγευμα. Πότε η σκιά είναι μικρότερη; Πότε η σκιά εξαφανίζεται;
Βρες ένα δέντρο κοντά στο σπίτι σου ή ένα φυτό στο μπαλκόνι ή ένα άλλο αντικείμενο και παρατήρησε την σκιά του διαφορετικές στιγμές της ημέρας. Το πρωί, το μεσημέρι, το απόγευμα.
Δες την σκιά μιας καρέκλας.
Το ήξερες ότι τα πρώτα ρολόγια που έφτιαξαν οι άνθρωποι ήταν ηλιακά και μετρούσαν τον χρόνο με τη θέση της σκιάς που ρίχνει ο ήλιος πάνω σε ένα αντικείμενο;
Κοντά στο σχολείο μας υπάρχει ένα μνημείο που σίγουρα το ξέρεις, το Ωρολόγιο Κυρρήστου που κάτω από τις ανάγλυφες παραστάσεις των ανέμων, ήταν τοποθετημένα τα ηλιακά ρολόγια του μνημείου.
Αέρηδες
ένα χάρτινο ηλιακό ρολόι στο παγκάκι της αυλής μας
Περιμένω φωτογραφίες με τις σκιές σου και σου στέλνω την αγάπη μου!
Κυρία Κάλη
Αγαπητοί γονείς, σας ευχαριστούμε πολύ για την συνεργασία!
Οι δραστηριότητες που προτείνουμε έχουν σκοπό να διατηρήσουμε την επικοινωνία μας με τους μαθητές μας
και να κρατήσουμε ζωντανό το ενδιαφέρον τους για το σχολείο.
Φροντίζουμε να μην χρειάζονται μεγάλης διάρκειας υποστήριξη από Ηλεκτρονικό Υπολογιστή,
ώστε να μειώνεται ο χρόνος απασχόλησης των παιδιών μπροστά σε οθόνες.
Μπορείτε να στέλνετε τις ζωγραφιές και τα νέα σας στο mail: 46nipath@gmail.com
Το ξέρεις ότι την Κυριακή 10 Μαΐου είναι η γιορτή της μητέρας; Είναι ευκαιρία να της δείξεις πόσο πολύ την αγαπάς.
Και στην αρχαία Ελλάδα, κάθε Άνοιξη γιόρταζαν τη «Μητέρα των Θεών» την θεά Ρέα. Αργότερα η γιορτή της μητέρας συνδέθηκε με την εορτή της Υπαπαντής στις 2 Φεβρουαρίου, την ημέρα δηλαδή που η εκκλησία γιορτάζει την Παναγία με τον Ιωσήφ που πηγαίνουν τον σαράντα ημερών μικρό Ιησού στο Ναό.
Πριν από 100 χρόνια περίπου καθιερώθηκε η δεύτερη Κυριακή του Μαΐου σαν Ημέρα της Μητέρας και γιορτάζεται σε όλες τις χώρες του κόσμου.
Θυμήσου λοιπόν την Κυριακή να δώσεις μια μεγάλη αγκαλιά στη μαμά σου, να της πεις Χρόνια Πολλά και πόσο πολύ την αγαπάς!
Πολλά ποιήματα έχουν γραφτεί για την μητέρα. Διάλεξα ένα να το διαβάσεις.
Είπαν του ήλιου «γιορτάζει η μάνα» κι εκείνος βάλθηκε με φως τη γη να ντύνει. Είπαν της θάλασσας «γιορτάζει η μάνα» κι αμέσως έγινε η φουρτούνα γαλήνη. Το ‘μαθαν τα πουλιά, «γιορτάζει η μάνα» και το τραγούδι τους ξεχείλισε πλημμύρα. Το ‘μαθαν τα άνθη, «γιορτάζει η μάνα» και μοσχοβόλησε η πλάση χίλια μύρα.
– Γιώργος Μαρτινέλλης-
Πολλοί ζωγράφοι έφτιαξαν πίνακες ζωγραφικής με θέμα την μητέρα. Πάτα πάνω στην εικόνα να δεις μερικούς.
Γκούσταφ Κλιμτ – μητέρα και παιδί
Ένα ακορντεόν με χρώματα δώρο για τη μαμά
Αν ήμασταν στο σχολείο θα φτιάχναμε ένα δώρο – έκπληξη, θα το έκρυβες στην τσάντα σου και θα το έδινες στη μαμά σου την Κυριακή.
Τώρα όμως που το σχολείο είναι κλειστό και μπορεί να διαβάζεις αυτά που σου γράφω μαζί με τη μαμά σου, θα κάνουμε κάτι διαφορετικό. Όλα λίγο διαφορετικά δεν γίνονται τον τελευταίο καιρό;
Σου προτείνω να φτιάξεις ένα μικρό βιβλίο με ζωγραφιές σε σχήμα ακορντεόν.
Ξέρεις τι είναι το ακορντεόν; Είναι ένα μουσικό όργανο. Δες το σχήμα του και άκου την φωνή του.
Το δικό σου ακορντεόν δεν θα βγάζει νότες και ήχους, αλλά χρώματα, ζωγραφιές και αγάπη.
-Η μαμά ή ο μπαμπάς θα σε βοηθήσουν να κόψεις και να διπλώσεις το χαρτί όπως δείχνουν οι εικόνες.
κόψτε στη μέση ένα χαρτί Α4
διπλώστε όπως δείχνει η εικόνα
για να γίνει μεγαλύτερο το ακορντεόν σας διπλώστε και κολλήστε και το 2ο μισό
-Όταν θα είναι έτοιμο διπλωμένο, ζήτα από την μαμά να μην κοιτάει τι θα ζωγραφίσεις. Σε κάθε σελίδα του θα κάνεις μια όμορφη ζωγραφιά- έκπληξη!
–Γράψε στη πρώτη σελίδα τη λέξη Μ Α Μ Α
-Μόλις το τελειώσεις δίπλωσέ το και φύλαξέ το για να της δώσεις την Κυριακή μαζί με μια μεγάλη αγκαλιά!
Το βιβλίο ακορντεόν θα είναι κάπως έτσι αλλά με τις δικές σου υπέροχες ζωγραφιές.
Σου εύχομαι καλή επιτυχία και σου στέλνω την αγάπη μου!
Στις μαμάδες αφιερώνω ένα νανούρισμα, το «Βλέφαρό μου» σε μουσική Νίκου Κυπουργού και στίχους Λίνας Νικολακοπούλου που ερμηνεύει ο Χρόνης Αηδονίδης.
Καλό Σαββατοκύριακο!
κυρία Κάλη
Αγαπητοί γονείς, σας ευχαριστούμε πολύ για την συνεργασία!
Οι δραστηριότητες που προτείνουμε έχουν σκοπό να διατηρήσουμε την επικοινωνία μας με τους μαθητές μας
και να κρατήσουμε ζωντανό το ενδιαφέρον τους για το σχολείο
Μπορείτε να στέλνετε τις ζωγραφιές και τα νέα σας στο mail: 46nipath@gmail.com
Καλημέρα! Από σήμερα θα μπορούμε να κάνουμε λίγο μεγαλύτερες βόλτες και χαίρομαι πολύ γι’ αυτό.
Πρέπει όμως να συνεχίσουμε να είμαστε όλοι προσεκτικοί και να τηρούμε τους κανόνες που έχουμε μάθει, ώστε να προσέχουμε την υγεία μας και αυτούς που αγαπάμε.
Το σχολείο θα συνεχίσει να είναι κλειστό και όλο τον Μάιο, αλλά εμείς θα συνεχίσουμε από το μπλογκ του σχολείου να σας προτείνουμε δραστηριότητες που μπορείτε να κάνετε στο σπίτι και θα ανταλλάσσουμε ιδέες μεταξύ μας.
Τον Μάιο τον λένε και Πράσινο, Λούλουδο,Τριανταφυλλά και Κερασάρη. Μαντεύεις γιατί;
Στην Κύνθο, ένα μικρό όμορφο νησάκι του Αιγαίου, τραγουδούν και χορεύουν το τραγούδι «Ήρχεν ο Μάης» δηλαδή ήρθε ο Μάης. Ο χορός ονομάζεται συρτός και χορεύεται ζευγαρωτά, δηλαδή χορεύει ένας άντρας και μια γυναίκα *
Μπορείς κι εσύ να τον χορέψεις με τους γονείς σου ή τα αδέρφια σου.
Στο τραγούδι λέει
Ανοίξαν τα σπαρτόπουλα,
φεύγουν τα Θερμιωτόπουλα.
Σπαρτόπουλα εννοεί τα σπάρτα.Τα σπάρτα είναι θάμνοι που ανθίζουν τον Μάιο κι έχουν κίτρινα λουλούδια. Μπορεί να έχεις συναντήσει σπάρτα στις βόλτες σου και να μη ήξερες πως τα λένε.
Σπάρτα ή σπαρτόπουλα
Θερμιωτόπουλα εννοεί τους νέους άντρες του νησιού που κατά τον Μάιο μήνα που ο καιρός καλοσυνεύει και η θάλασσα είναι πιο ήρεμη, έφευγαν ταξίδια για να πάνε να δουλέψουν. Τους ονομάζει Θερμιωτόπουλα γιατί παλαιότερα την Κύνθο την έλεγαν Θερμιά.
Και αφού ξεκινήσαμε να ταξιδεύουμε με την μουσική στα νησιά μας, ας ακούσουμε έναν ακόμη ακόμη νησιώτικο χορό. Έναν Μπάλο. Χορεύεται κι αυτός ζευγαρωτά και αυτοί που χορεύουν κοιτάζουν ο ένας τον άλλον και χαμογελούν.
Ούτε 1, ούτε 2 , ούτε 3, αλλά 100 ολόκληρα βιολιά έπαιξαν αυτή τη μουσική!
Όλες αυτές τις μέρες που οι άνθρωποι δεν μπορούν να συναντηθούν πολλοί μαζί και να παίξουν μουσική και να χορέψουν, μπορούν να συναντιούνται μέσα από τους υπολογιστές. Δες αυτό το βίντεο με δυο ορχήστρες εγχόρδων που παίζουν μπάλο. Εκατό μουσικοί έπαιξαν, ο καθένας από το σπίτι του, βιολιά, βιόλες, βιολοντσέλα και κοντραμπάσα και οι μουσικές τους ενώθηκαν σε αυτό βίντεο.
Τον ονόμασαν ο Μπάλος της Καραντίνας. Μπορείς να τον χορέψεις, αν θέλεις.
Και μετά τον χορό και τη μουσική ώρα για εργασία.
Φτιάξε ένα ανοιξιάτικο στέμμα από χαρτί ή χαρτόνι. Ζωγράφισε λουλούδια και στόλισέ το. Θα είναι το στέμμα της Άνοιξης ή το στέμμα του Μάη ή το δικό σου πριγκιπικό ανοιξιάτικο στέμμα 🙂
Όταν το τελειώσεις μπορείς, αν θέλεις, να το φορέσεις και να βγεις βόλτα.
Το ξέρεις ότι στην αρχαία Ελλάδα φορούσαν στέμματα;
Δες το άγαλμα της Φρασίκλειας, μιας από τις κόρες που βρίσκονται στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο. Φοράει στο κεφάλι της ένα στέμμα από λουλούδια λωτού.
Κόρη Φρασίκλεια- Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο
Και από το παλάτι της Κνωσού στην Κρήτη, δες την τοιχογραφία του Πρίγκιπα με τα κρίνα. Φοράει ένα στέμμα στολισμένο με κρίνα και φτερά παγωνιού.
Πρίγκιπας των Κρίνων – τοιχογραφία από το παλάτι της Κνωσού
Παρακάτω θα δεις μερικές ιδέες για το πως μπορείς να φτιάξεις το δικό σου στέμμα. Καλή επιτυχία!
Περιμένω τα νέα σου με χαρά και σου στέλνω μια μεγάλη αγκαλιά!
Με την αγάπη μου,
κυρία Κάλη
*από το αρχείο του Συλλόγου Δημοτικής Μουσικής Δόμνα Σαμίου
Αγαπητοί γονείς, σας ευχαριστούμε πολύ για την συνεργασία!
Οι δραστηριότητες που προτείνουμε έχουν σκοπό να διατηρήσουμε την επικοινωνία μας με τους μαθητές μας
και να κρατήσουμε ζωντανό το ενδιαφέρον τους για το σχολείο.
Φροντίζουμε να μην χρειάζονται μεγάλης διάρκειας υποστήριξη από Ηλεκτρονικό Υπολογιστή,
ώστε να μειώνεται ο χρόνος απασχόλησης των παιδιών μπροστά σε οθόνες.
Μπορείτε να στέλνετε τις ζωγραφιές και τα νέα σας στο mail: 46nipath@gmail.com
Σήμερα αν ήμασταν στο σχολείο, στην παρεούλα μας, θα φτιάχναμε το ημερολόγιο: θα βρίσκαμε την κάρτα με την ημέρα Παρασκευή, την κάρτα με τον μήνα Μάιο που αρχίζει σήμερα και θα βάζαμε τον αριθμό 1 μιας και είναι είπαμε η πρὠτη μέρα του, η Πρωτομαγιά που είναι η γιορτή της άνοιξης και των λουλουδιών.
Κοιτάξτε ένα πολύ όμορφο βίντεο που δείχνει λουλούδια. Ξέρετε πόσα είδη φυτών υπάρχουν στη γη; 390.000. Πολύ μεγάλος αριθμός, έτσι δεν είναι; Πολλά από αυτά κινδυνεύουν να εξαφανιστούν.
Αν ήμασταν στο σχολείο σήμερα θα φτιάχναμε κι ένα ωραίο πρωτομαγιάτικο στεφάνι και θα το κρεμάγαμε πάνω από την πόρτα της εισόδου!
Μπορείτε στο σπίτι να φτιάξετε ένα στεφάνι με ήμερα λουλούδια που έχετε στις γλάστρες σας ή αγριολούλουδα που μπορείτε να μαζέψετε αν βγείτε βόλτα.
Ή να ζωγραφίσετε ένα στεφάνι με διαφορετικά είδη λουλουδιών, έτσι θα είναι πολύ όμορφο.
Άλλη μία ιδέα είναι να φτιάξετε λουλούδια με την γιαπωνέζικη τεχνική οριγκάμι, όρι και κάμι λένε στην Ιαπωνία το δίπλωμα χαρτιού. Εδώ μπορείτε να δείτε πως γίνεται μια τουλίπα.
Δείτε μερικές ακόμη ιδέες για να φτιάξετε λουλούδια από χαρτί.
Αν έχετε και κάποια άλλη ιδέα για λουλούδια περιμένουμε να την δούμε.
Εδώ μπορείτε να ακούτε κι ένα πολύ όμορφο τραγούδι του Διονύση Σαββόπουλου που είναι πολύ ανοιξιάτικο και αισιόδοξο.
Το ρεφρέν του λέει:
Μη μιλάς άλλο για αγάπη η αγάπη είναι παντού στην καρδιά μας στη ματιά μας τρώει τα χείλη τρώει το νου όταν θα ‘χουμε υποφέρει καλημέρα θα μας πει θα μας φύγει θα ξανάρθει κι όλο πάλι απ’ την αρχή.
Με πολλή αγάπη Κος Θανάσης
Αγαπητοί γονείς, σας ευχαριστούμε πολύ για την συνεργασία!
Οι δραστηριότητες που προτείνουμε έχουν σκοπό να διατηρήσουμε την επικοινωνία μας με τους μαθητές μας
και να κρατήσουμε ζωντανό το ενδιαφέρον τους για το σχολείο.
Φροντίζουμε να μην χρειάζονται μεγάλης διάρκειας υποστήριξη από Ηλεκτρονικό Υπολογιστή,
ώστε να μειώνεται ο χρόνος απασχόλησης των παιδιών μπροστά σε οθόνες.
Μπορείτε να στέλνετε τις ζωγραφιές και τα νέα σας στο mail: 46nipath@gmail.com
Από τα σπίτια μας που βρισκόμαστε, μπήκαμε στο ίδιο τραγουδάκι και ονειρευτήκαμε καταπληκτικά ταξίδια! Δείτε τα!
Μπράβο στη Μελίνα, την Ευαγγελία, τον Άρη, την Ελένη, τον Χρόνη, την Λάουρα και τον Νικόλα για τις υπέροχες ζωγραφιές που μας έστειλαν!
Με αγάπη,
κα Κάλη
Λάουρα- ταξίδι στο Παρίσι
Μελίνα
Μελίνα
Ευαγγελία
Άρης- ταξίδι στη Σκύρο για αστακούς
Ελένη
Χρόνης
Νικόλας -ταξίδι στην Τήλο
Νικόλας -ταξίδι στην Ρόδο
Λάουρα
Αγαπητοί γονείς, σας ευχαριστώ πολύ για την συνεργασία!
Οι δραστηριότητες που προτείνουμε έχουν σκοπό να διατηρήσουμε την επικοινωνία μας με τους μαθητές μας και να κρατήσουμε ζωντανό το ενδιαφέρον τους για το σχολείο.
Φροντίζουμε να μην χρειάζονται μεγάλης διάρκειας υποστήριξη από Ηλεκτρονικό Υπολογιστή, ώστε να μειώνεται ο χρόνος απασχόλησης των παιδιών μπροστά σε οθόνες. Με βάση το πλαίσιο οδηγιών της Αμερικανικής Παιδιατρικής Εταιρείας, η ενασχόληση με τις οθόνες για παιδιά ηλικίας από 2 έως 5 ετών δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 60 λεπτά ημερησίως και για παιδιά από 6 ετών και άνω ορίζεται σε 60-90 λεπτά. Μπορείτε να δείτε σχετικές οδηγίες εδώ.
Θα μπορείτε να στέλνετε τις ζωγραφιές και τα νέα σας στο mail: 46nipath@gmail.com