Αρχεία για 'Κορονοϊός' Κατηγορία

Δεκ 22 2020

ο Άγιος Βασίλης φέτος θα βρει την αλφαβήτα μας στις οθόνες

Κάθε χρόνο στο Νηπιαγωγείο μας συνηθίζουμε να  φτιάχνουμε όλοι μαζί μιαν αλφαβήτα για τον Άγιο Βασίλη. Έχει γίνει  πια έθιμο. Την γράφουμε, την ζωγραφίζουμε σ’ ένα μεγάλο χαρτί και την αφήνουμε στο σχολείο για να την δει ο Άγιος Βασίλης την Πρωτοχρονιά.

 

«Άγιος Βασίλης έρχεται Γενά- Γενάρης ξημερώνει
Βασίλη μ’ πούθεν έρχεσαι κι απού- κι απούθε κατεβαίνεις.

Από τη μάνα μ’ έρχομαι και στο σχολειό πηγαίνω
να πα να μάθω γράμματα, να πω την αλφαβήτα»,

τραγουδάμε στα Κάλαντα που μπορείτε να τα ακούσετε εδώ

 

Φέτος που η δια ζώσης διδασκαλία στα σχολεία έχει ανασταλεί λόγω του κορονοϊού, η Αλφαβήτα μας ετοιμάστηκε διαδικτυακά.

Η παιδαγωγική αρχή της συντροφικότητας και της συνεργατικής δράσης προσαρμόστηκε στις δυνατότητες που δίνει η τηλεκπαίδευση. Τα παιδιά εργάστηκαν ατομικά κατά την διάρκεια του μαθήματος για να καταλήξουμε σε ένα κοινό αποτέλεσμα, την Αλφαβήτα μας.

Στην δια ζώσης εκπαίδευση η χαρά της συμμετοχής σ΄ένα κοινό αποτέλεσμα είναι ταυτόχρονη με την δημιουργία. Στην περίπτωσή μας όμως μεσολάβησε ο χρόνος που χρειάζεται να φωτογραφηθούν τα έργα, να σταλούν με e-mail και να μονταριστούν σε video. Στο διάστημα αυτό τα παιδιά έχουν κάνει πολλά και διαφορετικά πράγματα και πιθανόν να έχουν «ξεχάσει» την δραστηριότητα.

Αναρωτιόμουν πως θα νιώσουν βλέποντας ξανά τα έργα τους, ο καθένας από την δική του οθόνη, ένα- ένα να συνθέτουν αυτή τη φορά την αλφαβήτα.

Ευτυχώς την οθόνη μου διαπέρασαν μερικά χαμόγελα  και μια υποψία ότι ίσως οι στόχοι της δραστηριότητας – κύριοι και επιμέρους- ως ένα βαθμό, να  επιτεύχθηκαν.

 

Ας απολαύσουμε την Αλφαβήτα! Έχουμε συμφωνήσει πως την Πρωτοχρονιά θα ανοίξουμε τις οθόνες μας για 2 λεπτά, όσο διαρκεί το βίντεο, για να την δει ο Άγιος Βασίλης  🙂 

Με την αγάπη μου, καλή αντάμωση!  κα Κάλη

 

 

 

 

 

 

 

Αγαπητοί γονείς,

Ευχαριστούμε πολύ για την συνεργασία σας όλο αυτό το δύσκολο διάστημα που γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί έχουμε κληθεί να διαχειριστούμε πρωτόγνωρες καταστάσεις .

Από τις μεγαλύτερες δυσκολίες της τηλεκπαίδευσης στα μικρά παιδιά είναι η έλλειψη της συναισθηματικής επικοινωνίας, η οποία όχι μόνο προάγει τις σχέσεις αλλά και διευκολύνει τη μάθηση. Η ένταξη στην ομάδα, η συνεργασία τους ως υπεύθυνα μέλη, ισότιμα και δημιουργικά, καλλιεργεί τις ψυχικές τους δυνάμεις, αναπτύσσει τις  φιλικές τους σχέσεις και δημιουργεί συνθήκες που  κάνουν τα παιδιά να αισθάνονται χαρούμενα.

Συνεχίζουμε με υπομονή και δύναμη, για όσο χρειαστεί, τα διαδικτυακά μας μαθήματα φροντίζοντας την υγεία μας.

Παρακαλούμε συνεχίστε να στέκεστε διακριτικά  κοντά στα παιδιά την ώρα του μαθήματος, ώστε να νιώθουν ότι τα υποστηρίζετε και τα βοηθάτε, χωρίς να τα υποκαθιστάτε.

Προσπαθήστε, όσο είναι δυνατόν, να έχουν χώρο να κινηθούν μέσα στο σπίτι, να χορέψουν, να κάνουν γυμναστική ή να πηγαίνετε  μια βόλτα. Αγκαλιάστε τα περισσότερο αυτό το διάστημα, ίσως να  το έχουν περισσότερη ανάγκη.

Όπως θα έχετε παρατηρήσει, το διάστημα αυτό  δεν έχουμε κάνει αναρτήσεις. Καθώς οι στόχοι του ιστολογίου μας είναι να λειτουργεί σαν  ένα είδος ημερολογίου της σχολικής τάξης και μια συνέχεια του σχολείου στο σπίτι, τώρα που  η σχολική τάξη έχει μεταφερθεί στο σπίτι, οι αναρτήσεις μας θα είναι λιγότερες.

 

13 απαντήσεις μέχρι τώρα

Μάι 14 2020

Τα νέα σας

Λάβαμε πολύ ωραίες εργασίες! Μπράβο που κάνετε τόσο δημιουργικά και σπουδαία πράγματα! Θα πρέπει να είστε πολύ χαρούμενοι για όλα αυτά που κάνετε. 

Ο Άρης έβαλε τις φακές που είχε φυτέψει στον ήλιο και ζωγράφισε την σκιά τους.

Η Λάουρα μας έστειλε πολλές ωραίες ζωγραφιές και κατασκευές.

Ο Χρόνης κάνει βόλτες στην ακροθαλασσιά και μας στέλνει φωτογραφίες

Η Μελίνα μας έστειλε φωτογραφίες το αλφαβητάριό της και το καταπληκτικό μουσείο από κούτες που έφτιαξε μαζί με την αδερφή της, την Φρύνη.

Η Μελίνα, ο Άρης, η Ελπίδα και η Λάουρα έφτιαξαν  Ανοιξιάτικα πριγκιπικά στέμματα. 

Φύτρωσαν και οι σπόροι που φύτεψε η Ελπίδα.

Η Λάουρα έφτιαξε το αλφαβητάρι της, ονειρεύτηκε να ταξιδέψει στην Γαλλία, έφτιαξε ένα κάστρο, φύτεψε σπόρους και περιμένει να φυτρώσουν, και η Άνοιξη της έχει κίτρινα λουλούδια. 

Έφτασε και το πρώτο αηδονάκι της Ιωάννας και το δεύτερο της Λάουρας.

Περιμένουμε κι άλλα νέα και πρωτομαγιάτικα στεφάνια και ζωγραφιές για το αηδόνι του αυτοκράτορα και ό,τι άλλο όμορφο θέλετε να μοιραστείτε με τους φίλους σας.

Δείτε

Μετάβαση στο padlet.com

13 απαντήσεις μέχρι τώρα

Μάι 13 2020

Έλα να παίξουμε με τις σκιές μας

Γρήγορα που περνάει ο καιρός! Προχθες συμπληρώσαμε δύο μήνες που το σχολείο είναι κλειστό και θέλω να σας πω πόσο πολύ σας έχω επιθυμήσει! 

Βλέπω τις ηλιόλουστες μέρες και σκέφτομαι τι ωραία  ευκαιρία θα είχαμε να παίζαμε παιχνίδια με τις σκιές μας στην αυλή του σχολείου.

Σίγουρα θα έχεις παρατηρήσει τις σκιές διαφόρων πραγμάτων γύρω σου.

Ξέρεις τι είναι η σκιά και γιατί σχηματίζεται;

Οι ακτίνες του φωτός ταξιδεύουν ευθύγραμμα. Αν οι ακτίνες πέσουν σε ένα αδιαφανές αντικείμενο (όπως το ποτιστήρι στην εικόνα) τότε πίσω από αυτό σχηματίζεται σκιά, όπου το φως δε μπορεί να φτάσει. 

 

Όταν  όμως το αντικείμενο είναι διαφανές,  όπως για παράδειγμα το τζάμι του παραθύρου,  δεν έχει σκιά γιατί το φως περνάει μέσα από  αυτό.

Να μερικές ιδέες για παιχνίδια με τις σκιές  που μπορείς να κάνεις στο σπίτι ή στην βόλτα που θα βγεις για να παίξεις.

 

  • Παίρνω τη σκιά μου και σε κυνηγώ!

Παίκτες: 2 

Ηλικία παικτών: από 4 χρονών και πάνω

Το παιχνίδι παίζεται σε ανοιχτό χώρο χωρίς εμπόδια μια ηλιόλουστη ημέρα.

Ο ένας παίχτης κυνηγάει να πατήσει την σκιά του άλλου στο έδαφος. Ο δεύτερος παίχτης προσπαθεί με τις κινήσεις του να κάνει την σκιά του να ξεφύγει.

Όταν ο ένας παίκτης καταφέρει να πατήσει την σκιά του άλλου, αλλάζουν ρόλους.

 

  • Ζωγραφίζω τις σκιές!

Υλικά: χαρτί, μολυβι, ξυλομπογιές ή μαρκαδόροι, διάφορα αντικείμενα όπως ζωάκια, τουβλάκια και άλλα που μπορείς να διαλέξεις.

Που; Στην βεράντα  ή στο πάρκο ή στην αυλή μια ηλιόλουστη μέρα. Μπορείς και στο δωμάτιο σου, αλλά θα χρειαστεί να έχεις κι έναν φακό.

Βάζεις τα αντικείμενα έτσι ώστε να πέφτει η σκιά τους πάνω στο χαρτί. Ζωγραφίζεις  με το μολύβι γύρω-γύρω το περίγραμμα της σκιάς. Στη συνέχεια χρωματίζεις και συμπληρώνεις τη ζωγραφιά σου όπως θέλεις.

 

 

Πριν μερικά χρόνια είχαμε παίξει με τις σκιές μας  στο σχολείο και ζωγραφίσαμε όλοι μαζί ένα δέντρο. Ένα  παιδί γινόταν  με το σώμα του δέντρο κι ένα άλλο ζωγράφιζε το περίγραμμα της σκιάς του στο χαρτί, ώσπου  σιγά- σιγά σχηματίσαμε ένα δέντρο με πολλά κλαδιά. Μετά χρωματίσαμε το δέντρο. 

Δες το βίντεο.

 

 

  • Χορός με τη σκιά μου!

Υλικά: η μουσική που σου αρέσει, ένας φακός, ένας άδειος τοίχος.

-Ανάβεις τον φακό και τον τοποθετείς πάνω σ΄ένα τραπέζι απέναντι από τον άδειο τοίχο.

-Μόλις  σταθείς ανάμεσα  στον φακό και τον τοίχο θα δεις την σκιά σου στον τοίχο.

-Τι θα συμβεί στην σκιά σου αν πας πιο κοντά στον τοίχο ή πιο κοντά στον φακό;

-Βάλε την αγαπημένη σου μουσική, κάνε διάφορες κινήσεις με τα χέρια και το σώμα σου, χόρεψε παρατηρώντας την σκιά σου.

 

-Σχημάτισε φιγούρες με τα χέρια σου.  Μπορείς να παίξεις αυτό το παιχνίδι με την μαμά ή τον μπαμπά για να σε βοηθήσουν να τοποθετήσεις τις παλάμες σου  με τέτοιο τρόπο ώστε να δημιουργηθούν οι σκιές-φιγούρες.

 

 

Δες τις φιγούρες που μπορείς να κάνεις στην εικόνα, και δοκίμασε να σχηματίσεις με τα χέρια σου νέα σχήματα.

 

  • Παρατήρησε στην  παρακάτω εικόνα τι συμβαίνει με την σκιά του δέντρου το πρωί, το μεσημέρι και το απόγευμα. Πότε η σκιά είναι μικρότερη;  Πότε η σκιά εξαφανίζεται;

 

 

Βρες ένα δέντρο κοντά στο σπίτι σου ή ένα φυτό στο μπαλκόνι ή  ένα άλλο αντικείμενο και παρατήρησε την σκιά του διαφορετικές στιγμές της ημέρας. Το πρωί, το μεσημέρι, το απόγευμα.

Δες την σκιά μιας καρέκλας.

 

Το ήξερες ότι τα πρώτα ρολόγια  που έφτιαξαν οι άνθρωποι ήταν ηλιακά και μετρούσαν τον χρόνο με τη θέση της σκιάς που ρίχνει ο ήλιος πάνω σε ένα αντικείμενο;

Κοντά στο σχολείο μας υπάρχει ένα μνημείο  που σίγουρα το ξέρεις, το  Ωρολόγιο Κυρρήστου που κάτω από τις ανάγλυφες παραστάσεις των ανέμων, ήταν  τοποθετημένα τα ηλιακά ρολόγια του μνημείου.

 

Αέρηδες

 

ένα χάρτινο ηλιακό ρολόι στο παγκάκι της αυλής μας

 

 

Περιμένω φωτογραφίες με τις σκιές σου και σου στέλνω την αγάπη μου!

Κυρία  Κάλη

 

 

Αγαπητοί γονείς, σας ευχαριστούμε πολύ για την συνεργασία!

Οι δραστηριότητες που προτείνουμε έχουν σκοπό να διατηρήσουμε την επικοινωνία μας με τους μαθητές μας

και  να κρατήσουμε ζωντανό το ενδιαφέρον τους για το σχολείο.

Φροντίζουμε να μην χρειάζονται μεγάλης διάρκειας υποστήριξη από Ηλεκτρονικό Υπολογιστή,

ώστε  να μειώνεται ο χρόνος απασχόλησης  των παιδιών μπροστά σε οθόνες. 

Μπορείτε να στέλνετε τις ζωγραφιές και τα νέα σας στο mail: 46nipath@gmail.com

ή με μήνυμα στη σελίδα του σχολείου στο Facebook

 

13 απαντήσεις μέχρι τώρα

Μάι 08 2020

Μάνα, Μητέρα, Μαμά.

Μάνα, Μητέρα, Μαμά, Μητερούλα, Μαμάκα, Μανούλα, μανουλίτσα! 

Αλήθεια, εσύ πως φωνάζεις τη μαμά σου;

Το ξέρεις ότι την Κυριακή 10 Μαΐου είναι η γιορτή της μητέρας; Είναι ευκαιρία  να της δείξεις πόσο πολύ την αγαπάς.

Και στην αρχαία Ελλάδα, κάθε Άνοιξη γιόρταζαν τη “Μητέρα των Θεών” την θεά Ρέα. Αργότερα η γιορτή της μητέρας συνδέθηκε με την εορτή της Υπαπαντής στις 2 Φεβρουαρίου, την ημέρα δηλαδή που η εκκλησία γιορτάζει την Παναγία με τον Ιωσήφ που πηγαίνουν τον  σαράντα ημερών μικρό Ιησού στο Ναό. 

Πριν από 100 χρόνια περίπου καθιερώθηκε η δεύτερη Κυριακή του Μαΐου σαν Ημέρα της Μητέρας και γιορτάζεται σε όλες τις χώρες του κόσμου.

Θυμήσου λοιπόν την Κυριακή να δώσεις μια μεγάλη αγκαλιά στη μαμά σου, να της πεις Χρόνια Πολλά και πόσο πολύ την αγαπάς!

  • Πολλά ποιήματα έχουν γραφτεί για την μητέρα. Διάλεξα ένα να το διαβάσεις.

Είπαν του ήλιου «γιορτάζει η μάνα»
κι εκείνος βάλθηκε με φως τη γη να ντύνει.
Είπαν της θάλασσας «γιορτάζει η μάνα»
κι αμέσως έγινε η φουρτούνα γαλήνη.
Το ‘μαθαν τα πουλιά, «γιορτάζει η μάνα»
και το τραγούδι τους ξεχείλισε πλημμύρα.
Το ‘μαθαν τα άνθη, «γιορτάζει η μάνα»
και μοσχοβόλησε η πλάση χίλια μύρα.

                                                         – Γιώργος Μαρτινέλλης-

 

  • Πολλοί ζωγράφοι έφτιαξαν πίνακες ζωγραφικής με θέμα την μητέρα. Πάτα πάνω στην εικόνα να δεις μερικούς.

Γκούσταφ Κλιμτ – μητέρα και παιδί

 

  • Ένα ακορντεόν με χρώματα  δώρο για τη μαμά

Αν ήμασταν στο σχολείο θα φτιάχναμε ένα δώρο – έκπληξη, θα το έκρυβες στην τσάντα σου και θα το έδινες στη μαμά σου την Κυριακή.

Τώρα όμως που το σχολείο είναι κλειστό και μπορεί να διαβάζεις αυτά που σου γράφω μαζί με τη μαμά σου, θα κάνουμε κάτι διαφορετικό. Όλα  λίγο διαφορετικά  δεν γίνονται τον τελευταίο καιρό;

Σου προτείνω να φτιάξεις ένα μικρό βιβλίο  με ζωγραφιές σε σχήμα ακορντεόν. 

Ξέρεις τι είναι το ακορντεόν; Είναι ένα μουσικό όργανο. Δες το σχήμα του και άκου την φωνή του.

 

 

Το δικό σου ακορντεόν δεν θα βγάζει νότες και ήχους, αλλά χρώματα, ζωγραφιές και αγάπη.

-Η μαμά ή ο μπαμπάς θα σε βοηθήσουν να κόψεις και να διπλώσεις το χαρτί όπως δείχνουν οι εικόνες.

 

-Όταν θα είναι έτοιμο διπλωμένο, ζήτα από την μαμά να μην κοιτάει τι θα ζωγραφίσεις. Σε κάθε σελίδα του θα κάνεις  μια όμορφη ζωγραφιά- έκπληξη!

Γράψε στη πρώτη σελίδα τη λέξη     Μ Α Μ Α

-Μόλις το τελειώσεις δίπλωσέ το και φύλαξέ το για να της δώσεις την Κυριακή μαζί με μια μεγάλη αγκαλιά!

Το βιβλίο ακορντεόν θα είναι κάπως έτσι αλλά με τις δικές σου υπέροχες ζωγραφιές. 

 

Σου εύχομαι καλή επιτυχία και σου στέλνω την αγάπη μου!

Στις μαμάδες αφιερώνω ένα νανούρισμα, το “Βλέφαρό μου” σε μουσική Νίκου Κυπουργού και στίχους Λίνας Νικολακοπούλου που ερμηνεύει ο Χρόνης Αηδονίδης.

Καλό Σαββατοκύριακο!

κυρία Κάλη

Αγαπητοί γονείς, σας ευχαριστούμε πολύ για την συνεργασία!

Οι δραστηριότητες που προτείνουμε έχουν σκοπό να διατηρήσουμε την επικοινωνία μας με τους μαθητές μας

και  να κρατήσουμε ζωντανό το ενδιαφέρον τους για το σχολείο

Μπορείτε να στέλνετε τις ζωγραφιές και τα νέα σας στο mail: 46nipath@gmail.com

ή με μήνυμα στη σελίδα του σχολείου στο Facebook

 

13 απαντήσεις μέχρι τώρα

Μάι 06 2020

Ένας κότσυφας στην αυλή μου

Καλημέρα σας,
χθες καθώς ήμουν σπίτι άκουσα το κελάηδημα ενός πουλιού. Κοιτάζω έξω και βλέπω ένα μαύρο πουλί με πορτοκαλοκίτρινο ράμφος να κάθεται πάνω στην στέγη του διπλανού σπιτιού. Ήταν ένας αρσενικός κότσυφας.
Τώρα την άνοιξη τα αρσενικά κοτσύφια για να γοητεύσουν τα θηλυκά και να ζευγαρώσουν χρησιμοποιούν το κελάηδημά τους.

 

 

Κότσυφας

 

Εδώ μπορείτε να ακούσετε έναν ερωτευμένο κότσυφα!

Κι  εδώ μερικές πληροφορίες για τα κοτσύφια.

 

Από τα διαδραστικά σχολικά βιβλία e books.edu.gr

 

Θυμάστε ένα ποιηματάκι που είχαμε μάθει τον χειμώνα στο σχολείο;

ΚΑΝΕΙ ΚΡΥΟ ΚΑΝΕΙ ΤΣΙΦΙ,
ΓΙΑ ΤΟ ΔΟΛΙΟ ΤΟ ΚΟΤΣΥΦΙ

 

Άκου τον Διονύση Σαββόπουλο να διηγείται ένα λαϊκό παραμύθι από την Μακεδονία για έναν κότσυφα.

 

Σας προτείνω να φτιάξετε τον κότσυφα του παραμυθιού σχεδιάζοντας τον σε ένα λευκό χαρτί όπως βλέπετε στην παρακάτω φωτογραφία.

 

 

  • Τον χρωματίζετε όλον μαύρο και το ράμφος του πορτοκαλί.
  • Μην ξεχάσετε να φτιάξετε έναν πορτοκαλί κύκλο γύρω από κάθε μάτι του.
  • Κόβετε το περίγραμμα και διπλώνετε το χαρτί και ….έτοιμος!
  • Μπορείτε να τον κρεμάσετε με μια κλωστή στο δωμάτιό σας και όταν φυσάει αεράκι από το ανοικτό παράθυρο θα κινείται και θα μοιάζει σαν αληθινός.

Καλή επιτυχία!

κύριος Θανάσης.

 

Αγαπητοί γονείς, σας ευχαριστούμε πολύ για την συνεργασία!

Μπορείτε να στέλνετε τις ζωγραφιές και τα νέα σας στο mail: 46nipath@gmail.com

ή με μήνυμα στη σελίδα του σχολείου στο Facebook

 

13 απαντήσεις μέχρι τώρα

Μάι 04 2020

Του Μάη τ’ Ανοιξιάτικα

Καλημέρα! Από σήμερα θα μπορούμε να κάνουμε λίγο μεγαλύτερες βόλτες και χαίρομαι πολύ γι’ αυτό.

Πρέπει όμως να συνεχίσουμε να είμαστε όλοι προσεκτικοί και να τηρούμε τους κανόνες που έχουμε μάθει, ώστε να προσέχουμε την υγεία μας και αυτούς που αγαπάμε.

Το σχολείο θα συνεχίσει να είναι κλειστό και όλο τον Μάιο, αλλά εμείς θα συνεχίσουμε από το μπλογκ του σχολείου να σας προτείνουμε δραστηριότητες που μπορείτε να κάνετε στο σπίτι και θα ανταλλάσσουμε ιδέες μεταξύ μας.

Τον  Μάιο τον λένε και Πράσινο, Λούλουδο, Τριανταφυλλά και Κερασάρη. Μαντεύεις γιατί;

Στην Κύνθο, ένα μικρό όμορφο νησάκι του Αιγαίου, τραγουδούν και χορεύουν  το τραγούδι “Ήρχεν ο Μάης” δηλαδή ήρθε ο Μάης. Ο χορός ονομάζεται συρτός και χορεύεται ζευγαρωτά, δηλαδή χορεύει ένας άντρας και μια γυναίκα *

Μπορείς κι εσύ να τον χορέψεις με τους γονείς σου ή τα αδέρφια σου.

 

Στο τραγούδι λέει

Ανοίξαν τα σπαρτόπουλα,
φεύγουν τα Θερμιωτόπουλα.

Σπαρτόπουλα εννοεί τα σπάρτα. Τα σπάρτα είναι θάμνοι που ανθίζουν τον Μάιο κι έχουν κίτρινα λουλούδια. Μπορεί να έχεις συναντήσει σπάρτα στις βόλτες σου και να μη ήξερες πως τα λένε. 

Σπάρτα ή σπαρτόπουλα

Θερμιωτόπουλα εννοεί τους νέους άντρες του νησιού που κατά τον Μάιο μήνα που ο καιρός καλοσυνεύει και η θάλασσα είναι πιο ήρεμη, έφευγαν ταξίδια για να  πάνε να δουλέψουν.  Τους ονομάζει Θερμιωτόπουλα  γιατί παλαιότερα την Κύνθο την έλεγαν Θερμιά.

 

Και αφού ξεκινήσαμε να ταξιδεύουμε με την μουσική στα νησιά μας, ας ακούσουμε έναν ακόμη ακόμη νησιώτικο χορό. Έναν  Μπάλο. Χορεύεται κι αυτός  ζευγαρωτά και αυτοί που χορεύουν κοιτάζουν ο ένας τον άλλον και χαμογελούν.

Ούτε 1, ούτε 2 , ούτε 3, αλλά 100 ολόκληρα βιολιά έπαιξαν αυτή τη μουσική!

Όλες αυτές τις μέρες που οι άνθρωποι δεν μπορούν να συναντηθούν πολλοί μαζί και να παίξουν μουσική και να χορέψουν, μπορούν να συναντιούνται μέσα από τους υπολογιστές.   Δες αυτό το βίντεο με δυο ορχήστρες εγχόρδων που παίζουν  μπάλο.  Εκατό μουσικοί έπαιξαν, ο καθένας από το σπίτι  του, βιολιά, βιόλες, βιολοντσέλα και κοντραμπάσα και οι μουσικές τους ενώθηκαν σε αυτό βίντεο. 

Τον ονόμασαν ο Μπάλος της Καραντίνας. Μπορείς να τον χορέψεις, αν θέλεις.

 

 

Και μετά τον χορό και τη μουσική ώρα για εργασία.

  • Φτιάξε ένα ανοιξιάτικο στέμμα από χαρτί ή χαρτόνι. Ζωγράφισε λουλούδια και στόλισέ το. Θα είναι το στέμμα της Άνοιξης ή το στέμμα του Μάη ή το δικό σου πριγκιπικό ανοιξιάτικο στέμμα  🙂 
  • Όταν το τελειώσεις μπορείς, αν θέλεις, να το φορέσεις και να βγεις  βόλτα.

 

Το ξέρεις ότι στην αρχαία Ελλάδα φορούσαν στέμματα;

Δες το άγαλμα της Φρασίκλειας, μιας από τις κόρες που βρίσκονται στο  Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο. Φοράει στο κεφάλι της ένα στέμμα από λουλούδια λωτού.

 

Κόρη Φρασίκλεια- Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

 

 

Και από το παλάτι της Κνωσού στην Κρήτη, δες την τοιχογραφία του Πρίγκιπα με τα κρίνα. Φοράει ένα στέμμα στολισμένο με κρίνα και φτερά παγωνιού.

 

Πρίγκιπας των Κρίνων – τοιχογραφία από το παλάτι της Κνωσού

 

Παρακάτω  θα δεις μερικές ιδέες για το πως μπορείς να φτιάξεις το δικό σου στέμμα. Καλή επιτυχία!

 

Μετάβαση στο padlet.com

Περιμένω τα νέα σου  με χαρά και σου στέλνω μια μεγάλη αγκαλιά!

Με την αγάπη μου,

κυρία Κάλη

 

*από το αρχείο του Συλλόγου Δημοτικής Μουσικής Δόμνα Σαμίου 

 

 

Αγαπητοί γονείς, σας ευχαριστούμε πολύ για την συνεργασία!

Οι δραστηριότητες που προτείνουμε έχουν σκοπό να διατηρήσουμε την επικοινωνία μας με τους μαθητές μας

και  να κρατήσουμε ζωντανό το ενδιαφέρον τους για το σχολείο.

Φροντίζουμε να μην χρειάζονται μεγάλης διάρκειας υποστήριξη από Ηλεκτρονικό Υπολογιστή,

ώστε  να μειώνεται ο χρόνος απασχόλησης  των παιδιών μπροστά σε οθόνες. 

Μπορείτε να στέλνετε τις ζωγραφιές και τα νέα σας στο mail: 46nipath@gmail.com

ή με μήνυμα στη σελίδα του σχολείου στο Facebook

13 απαντήσεις μέχρι τώρα

Μάι 01 2020

Πρωτομαγιά

Καλημέρα σας,
καλό μήνα και καλή Πρωτομαγιά!

Σήμερα αν ήμασταν στο σχολείο, στην παρεούλα μας, θα φτιάχναμε το ημερολόγιο: θα βρίσκαμε την κάρτα με την ημέρα Παρασκευή, την κάρτα με τον μήνα Μάιο που αρχίζει σήμερα και θα βάζαμε τον αριθμό 1 μιας και είναι είπαμε η πρὠτη μέρα του, η Πρωτομαγιά που είναι η γιορτή της άνοιξης και των λουλουδιών.

Κοιτάξτε  ένα πολύ όμορφο βίντεο που δείχνει λουλούδια. Ξέρετε πόσα είδη φυτών υπάρχουν στη γη; 390.000. Πολύ μεγάλος αριθμός, έτσι δεν είναι; Πολλά από αυτά κινδυνεύουν να εξαφανιστούν.

 

 

Αν ήμασταν στο σχολείο σήμερα θα φτιάχναμε κι ένα ωραίο πρωτομαγιάτικο στεφάνι και θα το κρεμάγαμε πάνω από την πόρτα της εισόδου!

 

 

  • Μπορείτε στο σπίτι να φτιάξετε ένα στεφάνι με ήμερα λουλούδια που έχετε στις γλάστρες σας ή αγριολούλουδα που μπορείτε να μαζέψετε αν βγείτε βόλτα.
  • Ή να ζωγραφίσετε ένα στεφάνι με διαφορετικά είδη λουλουδιών, έτσι θα είναι πολύ όμορφο.
  • Άλλη μία ιδέα είναι να φτιάξετε λουλούδια με την γιαπωνέζικη τεχνική οριγκάμι, όρι και κάμι λένε στην Ιαπωνία το δίπλωμα χαρτιού. Εδώ μπορείτε να δείτε πως γίνεται μια τουλίπα.

 

Δείτε μερικές ακόμη ιδέες για να φτιάξετε λουλούδια από χαρτί.

 

 

 

Αν έχετε και κάποια άλλη ιδέα για λουλούδια περιμένουμε να την δούμε.

 

  • Εδώ μπορείτε να ακούτε κι ένα πολύ όμορφο τραγούδι του Διονύση Σαββόπουλου που είναι πολύ ανοιξιάτικο και αισιόδοξο.

 

Το ρεφρέν του λέει:

Μη μιλάς άλλο για αγάπη η αγάπη είναι παντού
στην καρδιά μας στη ματιά μας τρώει τα χείλη τρώει το νου
όταν θα ‘χουμε υποφέρει καλημέρα θα μας πει
θα μας φύγει θα ξανάρθει κι όλο πάλι απ’ την αρχή.

 

Με πολλή αγάπη
Κος Θανάσης

 

Αγαπητοί γονείς, σας ευχαριστούμε πολύ για την συνεργασία!

Οι δραστηριότητες που προτείνουμε έχουν σκοπό να διατηρήσουμε την επικοινωνία μας με τους μαθητές μας

και  να κρατήσουμε ζωντανό το ενδιαφέρον τους για το σχολείο.

Φροντίζουμε να μην χρειάζονται μεγάλης διάρκειας υποστήριξη από Ηλεκτρονικό Υπολογιστή,

ώστε  να μειώνεται ο χρόνος απασχόλησης  των παιδιών μπροστά σε οθόνες. 

Μπορείτε να στέλνετε τις ζωγραφιές και τα νέα σας στο mail: 46nipath@gmail.com

ή με μήνυμα στη σελίδα του σχολείου στο Facebook

13 απαντήσεις μέχρι τώρα

Απρ 29 2020

Ένα είναι το αηδόνι που γλυκά λαλεί

Σήμερα θα σου γνωρίσω ένα πουλί μικρό, που δύσκολα μπορείς να το δεις γιατί συνηθίζει κρύβεται ανάμεσα στα φυλλώματα των δέντρων. Είναι όμως πολύ εύκολο να το ακούσεις να κελαηδάει με την υπέροχη φωνή του την Άνοιξη και το Καλοκαίρι στο δάσος κοντά σε ποτάμια. Το τραγούδι του είναι τόσο δυνατό που μπορεί ακουστεί πολύ μακριά. Κελαηδάει συνήθως τη νύχτα μέχρι τα ξημερώματα.

 

Είναι γκρίζο ή καφετί, φτιάχνει τη φωλιά στο έδαφος, ανάμεσα στα πεσμένα φύλλα ή στα κλαδιά των θάμνων. Τρώει σπόρους και μικρά έντομα και είναι πουλί αποδημητικό. Δηλαδή το Φθινόπωρο φεύγει από την πατρίδα μας και πηγαίνει σε άλλες χώρες που είναι πιο ζεστές. Έρχεται πάλι την Άνοιξη.

 

  • Άκου το κελάϊδισμα του.

 

 

  • Τώρα σου προτείνω να καθίσεις αναπαυτικά στη καρέκλα σου, να κλείσεις τα μάτια σου και να ακούσεις άλλη μια φορά το τραγούδι του. 
  • Πώς ένιωσες;

 

Ώρα για παραμύθι.

Βρήκα στη βιβλιοθήκη  μου ένα παλαιό παιδικό βιβλίο που έχει μέσα 30 ιστορίες. Διάλεξα να σου διαβάσω μια ιστορία για ένα αηδόνι. Το « Αηδόνι του αυτοκράτορα». Το έχει γράψει ο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν.

Παλαιότερα τα παιδικά βιβλία δεν είχαν πολλές εικόνες όπως τα βιβλία που έχεις εσύ σήμερα. Τα παιδιά άκουγαν τα παραμύθια που τους διάβαζαν  οι μεγάλοι και φαντάζονταν τις δικές τους εικόνες.

Αυτό θα δοκιμάσουμε να κάνουμε κι εμείς σήμερα.

Εγώ θα διαβάζω κι εσύ θα φαντάζεσαι.

  • Όταν τελειώσει η ιστορία πάρε χαρτί και χρώματα και ζωγράφισε ό,τι θέλεις από αυτά που φαντάστηκες.
  • Ζήτα από τους γονείς σου να φωτογραφίσουν  τη ζωγραφιά και να μου την στείλουν.
  • Με τις ζωγραφιές που θα στείλεις εσύ και οι συμμαθητές σου θα βάλουμε εικόνες στο παραμύθι.
  • Άκουσε το

 

Φτιάξε ένα αηδόνι από χαρτί

Μπορείς αν θέλεις να φτιάξεις  πολύ εύκολα ένα μικρό αηδονάκι. Θα χρειαστείς μολύβι, ψαλίδι, χαρτί, κόλλα, ξυλομπογιά κι ένα μικρό ποτήρι για να σχηματίσεις τον κύκλο. Δες τις εικόνες.

 

 

 

Με την αγάπη μου,

κυρία Κάλη

 

 

Αγαπητοί γονείς,

Ευχαριστώ  πολύ για την συνεργασία.

 Ήθελα σήμερα να στείλω στους μαθητές μου ένα παραμύθι όπως θα τους το διάβαζα αν ήμασταν στο σχολείο.

Τα παιδιά σήμερα έχουν συνηθίσει να βλέπουν πάρα πολλές εικόνες οι οποίες εναλλάσσονται με μεγάλη ταχύτητα, ειδικά στις οθόνες.

Το ζητούμενο σε αυτή την δραστηριότητα είναι να συγκεντρωθούν μέσω της ακοής για 9 λεπτά και να κατανοήσουν μια ιστορία. 

Μπορείτε να στέλνετε τις ζωγραφιές και τα νέα σας στο mail: 46nipath@gmail.com

ή με μήνυμα στη σελίδα του σχολείου στο Facebook

13 απαντήσεις μέχρι τώρα

Απρ 27 2020

Τα νέα σας

Λάβαμε ζωγραφιές και μουσική και πολλά φυτά. Έναν ολόκληρο κήπο! Άρχισαν να έρχονται και τα σκαντζοχοιράκια  🙂 

Μπράβο σας! Είστε πολύ δημιουργικοί!

Επειδή το μπλογκ μας δεν χωράει πολλές φωτογραφίες θα τις δημοσιεύουμε με τον τρόπο που βλέπετε παρακάτω. Θα μετακινείτε τον δείκτη προς τα κάτω και θα εμφανίζονται όλες.

Περιμένουμε κι άλλα νέα!

 

Μετάβαση στο padlet.com

13 απαντήσεις μέχρι τώρα

Απρ 27 2020

Ο σκαντζόχοιρος που ήθελε να τον χαϊδέψουν

 Καλημέρα και καλή εβδομάδα!

Τελευταίες μέρες του Απρίλη και η άνοιξη είναι εδώ, όχι μόνο στα λουλούδια που ανθίζουν αλλά και στα δέντρα που βγάζουν καινούρια κλαδιά και φύλλα, είναι και στα έντομα που πηγαινοέρχονται από λουλούδι σε λουλούδι, είναι και στα ζωάκια που ξυπνάνε από τον χειμωνιάτικο τους ύπνο και χαίρονται τον ήλιο και την ζέστη.

Ο σκαντζόχοιρος είναι ένα από αυτά, αστείος και αγαπητός από τα παιδιά.

Μπορείτε να ακούσετε μια ιστορία που πρωταγωνιστής είναι ένας μικρός σκαντζόχοιρος  πατώντας πάνω στην εικόνα. Ελπίζω να διασκεδάσετε με την ιστορία του.

Θέλετε να ζωγραφίσετε μια εικόνα που σας έκανε εντύπωση ή  να φτιάξετε έναν σκαντζόχοιρο με πλαστελίνη και οδοντογλυφίδες ή σπίρτα ή κομμένα καλαμάκια και να μας στείλετε φωτογραφία για να μπει στο ιστολόγιό μας; Σας δίνω ιδέες με τις παρακάτω φωτογραφίες.

Βρήκα κι ένα πολύ ωραίο λίμερικ (τα λίμερικ είναι μικρά αστεία ποιήματα που είναι λίγο σαν παιγνιδόλεξα).Το έγραψε μια ποιἠτρια που λέγεται Λιάνα Αρανίτου.

 

Ο ΛΑΙΜΑΡΓΟΣ ΣΚΑΝΤΖΟΧΟΙΡΟΣ

Ένας σκαντζόχοιρος χοντρός που έμενε στα Σπάτα

έτρωγε μόνο αυγά βραστά και τά ´θελε μελάτα.

Έπινε όμως τα αυγά σαν να ῾τανε νεράκι

κι απ῾ τα πολλά του τα κιλἀ έμοιαζε γουρουνάκι.

 

Μπορείτε να το αποστηθίσετε, έχει πολλή πλάκα.

Καλή εβδομάδα!

Ο κύριος Θανάσης.

 

Αγαπητοί γονείς, σας ευχαριστούμε πολύ για την συνεργασία!

Οι δραστηριότητες που προτείνουμε έχουν σκοπό να διατηρήσουμε την επικοινωνία μας με τους μαθητές μας

και  να κρατήσουμε ζωντανό το ενδιαφέρον τους για το σχολείο.

Φροντίζουμε να μην χρειάζονται μεγάλης διάρκειας υποστήριξη από Ηλεκτρονικό Υπολογιστή,

ώστε  να μειώνεται ο χρόνος απασχόλησης  των παιδιών μπροστά σε οθόνες. 

Μπορείτε να στέλνετε τις ζωγραφιές και τα νέα σας στο mail: 46nipath@gmail.com

ή με μήνυμα στη σελίδα του σχολείου στο Facebook

13 απαντήσεις μέχρι τώρα

Απρ 24 2020

Ιστορίες λουλουδιών

Πόσο χάρηκα που έμαθα τα νέα σας!

Έμαθα ότι περνάτε όμορφα και κάνετε σπουδαία πράγματα!

Φτιάχνετε νόστιμα κουλουράκια, φυτεύετε, μαζεύετε κοχύλια, παίζετε στον κήπο σας, φτιάχνετε φωλιές για τα πουλιά, κάνετε εργασίες και ζωγραφιές, κάνετε ποδήλατο, φτιάχνετε ωραίες κατασκευές με τα παιχνίδια σας, βοηθάτε στις δουλειές του σπιτιού!

 

Σήμερα έχω να σου δείξω ένα βίντεο που μιλάει για την ιστορία των λουλουδιών. Έχεις παρατηρήσει πόσα πολλά λουλούδια γύρω μας έχουν ανθίσει; Στα μπαλκόνια, στα πάρκα και στις πλατείες, στους κήπους, στους δρόμους. Αν είσαι στην Αθήνα και βγεις μια μικρή βόλτα θα μυρίσεις τις ανθισμένες νεραντζιές που μοσχοβολάνε!

 

Πολλά διαφορετικά φυτά μεγαλώνουν σε αυτόν τον κόσμο. Έχοντας τις ρίζες τους στη γη, βλασταίνουν, η βροχή και ο ήλιος τα βοηθούν να μεγαλώσουν, ανθίζουν, δημιουργούν τους σπόρους τους και μεγαλώνουν μέχρι να μαραθούν. Οι σπόροι τους θα βγάλουν ρίζες, θα βλαστήσουν και θα συνεχίσουν τον κύκλο της ζωής από την αρχή.

 

 

  • Φύτεψε τους δικούς σου σπόρους.

Πάρε ένα άδειο κεσεδάκι από γιαούρτι,  βάλε μέσα λίγο βαμβάκι και νερό και ρίξε μέσα μερικές φακές ή φασόλια. Θα χρειαστεί να κάνεις υπομονή λίγες μέρες μέχρι να φυτρώσουν.

 

  • Παρατήρησε τους σπόρους σου  κάθε μέρα να τους δεις να βγάζουν ρίζες και βλαστό. Μπορείς με τη βοήθεια των γονιών σου να τους φωτογραφίζεις  καθώς μεγαλώνουν ή μπορείς να  τoυς ζωγραφίζεις και να φτιάξεις ένα λεύκωμα, δηλαδή ένα μίκρό βιβλίο με τα φυτά σου. Θα είναι η ιστορία των λουλουδιών σου που μεγαλώνουν.

  • Θυμήσου πως πρέπει να φροντίζεις να έχουν πάντα νερό και φως.
  • Μπορείς αν θέλεις να φυτέψεις τους σπόρους σου σε χώμα, σε μια γλάστρα στο μπαλκόνι σου.
  • Στείλε μας φωτογραφίες με αυτά που έχεις κάνει.

 

Δες σε αυτό το βίντεο  σπόρους να φυτρώνουν και να μεγαλώνουν τα φυτά.

 

 

Θυμάσαι τους κρόκους που είχαμε φυτέψει στο σχολείο; Προλάβαμε να δούμε μερικούς να ανθίζουν πριν κλείσουν τα σχολεία.

 

Βρήκα ένα βίντεο που δείχνει κρόκους να μεγαλώνουν. Οι δικοί μας ήταν κίτρινοι, λευκοί και μωβ.

 

Περιμένω τις δικές σου ιστορίες λουλουδιών και σου στέλνω την αγάπη μου!

κα Κάλη

 

 

 

Αγαπητοί γονείς, σας ευχαριστούμε πολύ για την συνεργασία!

Θα μπορείτε να στέλνετε τις ζωγραφιές και τα νέα σας στο mail: 46nipath@gmail.com

ή με μήνυμα στη σελίδα του σχολείου στο Facebook

 

 

13 απαντήσεις μέχρι τώρα

Απρ 20 2020

Τα Πασχαλιάτικα νέα μας

Χρόνια Πολλά! Με Υγεία και Αγάπη!

Λάβαμε τα νέα σας και τα καταπληκτικά πράγματα που φτιάχνετε. 

  • Η Ελένη έφτιαξε πολύ νόστιμα κουλουράκια και ζωγράφισε πασχαλινά αυγά και λαγούς

Ελένη – κουλουράκια

Ελένη – κουλουράκια

Ελένη -Πασχαλινές χειροτεχνίες

 

Ελένη- πασχαλινές χειροτεχνίες

 

  • Ο Χρόνης ζωγράφισε πασχαλινά αυγά και τα φωτογράφισε στο παράθυρο του μαζί με τη συλλογή του από όστρακα!

Χρόνης-πασχαλινά αυγά

 

  • Η Ευαγγελία έφτιαξε το δικό της μοναδικό αλφαβητάρι

Ευαγγελία -α,β,γ

και ζωγράφισε ένα πασχαλινό αυγό!

Ευαγγελία – πασχαλινό αυγό

 

  • Ο Άρης έφτιαξε Λαζαράκια!

Λαζαράκια

 

  • Η Ιωάννα βρήκε για κάθε γράμμα μια λέξη, τη ζωγράφισε κι έφτιαξε μια αφίσα αλφαβητάρι!

Ιωάννα – α,β,γ

 

  • Ο Χρόνης έφτιαξε Λαζαράκια μαζί με την αδερφή του  Άννα-Μαρία!

Χρόνης – Λαζαράκια

Χρόνης- Λαζαράκια

13 απαντήσεις μέχρι τώρα

Επόμενα »