Έφτασε η ώρα της λήξης του προγράμματος ΑΤΙΠ (Ανακαλύπτω τον τόπο μου: Ιστορία και πολιτισμός) που οργανώθηκε εξαιρετικά από τρεις εκπαιδευτικούς του σχολείου μας, τις κυρίες Κώστα-Τούσια Αλεξάνδρα, Καρβουνίδου Μάρθα και Μπουνόβα Σαλώμη για το σχολικό έτος 2022-23 και συμμετείχαν σε αυτό 51 από τους μαθητές του σχολείου μας.
Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, διοργανώθηκαν διάφορες δράσεις και επισκέψεις για τους μαθητές, με σκοπό να γνωρίσουν την ιστορία του τόπου τους και γενικότερα της Ελλάδας.
Πιο αναλυτικά:
- Το σχολείο μας συμμετείχε στο πρόγραμμα “Κλωστές και νήματα στα αδράχτια της Βιομηχανικής Νάουσας” του ΚΕΠΕΑ Νάουσας με σκοπό τα παιδιά να γνωρίσουν την ιστορία της βιομηχανικής Νάουσας.
- Σχεδόν κάθε Παρασκευή γίνονταν οι συναντήσεις της ομάδας μας. Υπήρξαν συναντήσεις δόμησης ομάδων, ενημέρωσης των μαθητών για τη λειτουργία χρήσιμων ψηφιακών εργαλείων, τα οποία στη συνέχεια θα τους βοηθούσαν σημαντικά στη σύνταξη και ανάρτηση των εργασιών τους. Επίσης, έγιναν συναντήσεις για να συνταχθεί από όλους το συμβόλαιο της ομάδας και πραγματοποιήθηκαν δημοσκοπήσεις για τη λήψη αποφάσεων σχετικά με την πολυήμερη και ημερήσια εκδρομή. Μετά, έγινε η κατανομή των εργασιών ανά ομάδα και ξεκίνησαν οι παρουσιάσεις των εργασιών. Τέλος, δημιουργήθηκαν διάφορα ψηφιακά παιχνίδια (kahoot) με σκοπό την κατανόηση των πληροφοριών που αναφέρθηκαν στις παρουσιάσεις.
- Οι μαθητές και μαθήτριες του προγράμματος συγκέντρωσαν φωτογραφικό υλικό ώστε να εκτυπωθούν ημερολόγια, τα οποία και διατέθηκαν με σκοπό την οικονομική ενίσχυση της πολυήμερης εκδρομής.
- Πριν από τις διακοπές των Χριστουγέννων τα μέλη της ομάδας έστειλαν τις ευχές τους διαδικτυακά σε ένα padlet.
https://padlet.com/gbiternas/3-f3wwj3qs3g4xkf0a
- Δημιουργήθηκε ένα κοινόχρηστο padlet στο οποίο αναρτήθηκαν όλες οι εργασίες των μαθητών.
https://padlet.com/sbounova/padlet-6our9bobrxc83adf
- Διοργανώθηκε μια εκπαιδευτική τετραήμερη εκδρομή για τα μέλη της ομάδας και τους δόθηκε η ευκαιρία να επισκεφτούν τους Δελφούς και να γνωρίσουν από κοντά σημαντικούς προορισμούς της Αργολίδας (Μυκήνες, Επίδαυρος, Ναύπλιο) και της Αθήνας (πολεμικό και εθνικό αρχαιολογικό μουσείο, βράχος και μουσείο Ακροπόλεως, πλατεία Συντάγματος, Ζάππειο, εθνικός κήπος…).
- Οργανώθηκε, επίσης, εκπαιδευτική ημερήσια εκδρομή σε Μετέωρα και Τρίκαλα.
- Προχωρήσαμε στη σύνθεση ενός βίντεο με στιγμές από τις εκδρομές και τις συναντήσεις μας, το οποίο παραχωρήθηκε σε όλους τους μαθητές και μαθήτριες του προγράμματος ως αναμνηστικό.
- Σχηματίστηκε ένας ψηφιακός πίνακας, ώστε τα μέλη της ομάδας μας να αναρτήσουν τα σχόλιά τους για το πρόγραμμα,
https://jamboard.google.com/d/1EugHul9hzDdJG9P9-ewFvfUz3jqtUJRA-heOi2wVQas/edit?usp=sharing
καθώς και ένα ηλεκτρονικό λεύκωμα για να αποτυπωθούν στιγμές των μαθητών από το πρόγραμμα και τις δράσεις του.
https://read.bookcreator.com/uePdhI28U9TDp31tIlZbM2iROn02/8kihH6ubTmyiOSaK2CYxUA
- Τέλος, προχωρήσαμε στην κατασκευή αφίσας-πρόσκλησης για την παρουσίαση του προγράμματος. Η παρουσίαση οργανώθηκε και εκτελέστηκε από τα ίδια τα παιδιά.
Οι εντυπώσεις των μαθητών ήταν φανερά θετικές. Είχανε την ευκαιρία-την οποία εκμεταλλεύτηκαν- να αναπτύξουν στενές φιλικές σχέσεις με τους συμμαθητές τους, να δουλέψουν ομαδικά και να ανακαλύψουν διάφορα ψηφιακά εργαλεία τα οποία σίγουρα θα τους φανούν χρήσιμα στο μέλλον, να αναλάβουν πρωτοβουλίες και να δείξουν υπευθυνότητα και συνέπεια. Πάνω απ’ όλα όμως, επισκέφθηκαν και ξεναγήθηκαν σε πολλά όμορφα μέρη της Ελλάδος, ήρθαν σε επαφή με την ιστορία και τον πολιτισμό τους, είδαν από κοντά κάποια από τα σημαντικότερα μνημεία της χώρας. Ήταν μια εμπειρία που θα την θυμούνται με νοσταλγία.
Επιμέλεια άρθρου: Χατζηιωαννίδου Ελευθερία