* Δανειστική Βιβλιοθήκη

d64749e55a4c7c397dc99a8ad86f6587ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Αγαπητοί γονείς,
για το παιδί της σύγχρονης κοινωνίας, όπου κυριαρχεί ο γραπτός λόγος, θεωρείται απαραίτητη η απόκτηση της αναγνωστικής ικανότητας.
Για το λόγο αυτό, βασική θέση στο Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου έχει η δανειστική βιβλιοθήκη. Σκοπός της δανειστικής βιβλιοθήκης είναι να αναπτύξουν τα παιδιά καλή σχέση με το βιβλίο. Για να πετύχουμε όμως το σκοπό αυτό, απαιτείται η στενή συνεργασία σχολείου-οικογένειας. Είναι δηλαδή απαραίτητο κάποιο πρόσωπο της οικογένειας ασχοληθεί έστω και για λίγο χρόνο με την ανάγνωση και το σχολιασμό του βιβλίου.

ΤΙ ΠΕΤΥΧΑΙΝΟΥΜΕ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΔΑΝΕΙΣΜΟ

Τα παιδιά γίνονται υπεύθυνοι αναγνώστες και δανειστές.
Δίνεται η ευκαιρία να μπουν τα βιβλία και στα σπίτια των μη προνομιούχων παιδιών.
Απαλλάσσονται οι γονείς από τα έξοδα συνεχούς αγοράς βιβλίων, αφού όλοι έχουν τη δυνατότητα να δανείζονται όσα βιβλία θέλουν.
Μοιράζονται αναγνωστικές εμπειρίες με τους γονείς, με τα αδερφάκια, τους παππούδες, με όσα οφέλη συνεπάγεται αυτό.
Ασχολούνται όσο χρόνο θέλουν με το βιβλίο, να το πιάσουν, να ξεχαστούν μαζί του, να 2017f261ec5bec5ea322227c09507049ονειρευτούν, να το αγαπήσουν.
Μαθαίνουν να θεωρούν την ενασχόλησή τους με το βιβλίο ως ένα φυσικό τρόπο διάθεσης του προσωπικού τους χρόνου.
Η ανάγνωση ιστοριών σε παιδιά, από ενηλίκους του περιβάλλοντός τους, εκτός από μια ευχάριστη δραστηριότητα, προωθεί τα παιδιά στο βιβλίο και επηρεάζει τη μελλοντική τους πορεία ως μαθητές.

Η ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

Η παιδαγωγική αξία και συμβολή του παραμυθιού στην προσωπική ανάπτυξη και αγωγή του παιδιού είναι ανεκτίμητη καθώς:
• Καλλιεργεί τη γλώσσα με τις πρακτικές αναδιήγησης και δραματοποίησης.
• Διεγείρει τη φαντασία και αναπτύσσει τη δημιουργικότητα, επεκτείνει τη σκέψη, αξιοποιεί τις δυνατότητες των παιδιών.
• Καλλιεργεί το διάλογο και τη γλωσσική έκφραση, ευνοεί την πολυφωνία των απόψεων, διευρύνει το λεξιλόγιο.
• Τρέφει και εξασκεί τη μνήμη.
• Αναπτύσσει την κριτική και δημιουργική σκέψη των μαθητών.
• Καλλιεργεί το συναίσθημα.
Κατά συνέπεια, ένα παιδί μαθαίνει πιο ευχάριστα και εποικοδομητικά μέσα από τα παραμύθια

ΚΑΝΟΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ

Ο δανεισμός των βιβλίων θα γίνεται κάθε Παρασκευή και η επιστροφή κάθε Δευτέρα.
Όποιο παιδί δεν επιστρέψει το βιβλίο που δανείστηκε, δεν μπορεί να δανειστεί κάποιο άλλο.Η Δανειστική βιβλιοθήκη στο Νηπιαγωγείο 4
Κάθε παιδί είναι υπεύθυνο για το βιβλίο που δανείστηκε και θα πρέπει να προσέχει, ώστε το βιβλίο να μη λερωθεί, να μη σχιστεί, να μη μουντζουρωθεί. Σας παρακαλούμε ιδιαίτερα να προσέχετε τα βιβλία που έχουν κάποια παραθυράκια και ανοιγοκλείνουν, καθώς επίσης στα βιβλία που στο τέλος έχουν κάποιες εργασίες για τα παιδιά, να μη σημειώνουν τίποτα.
Σε περίπτωση καταστροφής του βιβλίου, ο γονέας είναι υποχρεωμένος να το αντικαταστήσει.
Τέλος μαζί με το βιβλίο που έχει επιλέξει κάθε παιδί μόνο του, σας δίνουμε κι ένα έντυπο, το οποίο πρέπει να συμπληρώσει το παιδί στο σπίτι με τη δική σας βέβαια καθοδήγηση. Επίσης, ζητάμε από το παιδί να ζωγραφίσει στο ίδιο έντυπο, ότι του άρεσε περισσότερο από το βιβλίο που διαβάσατε μαζί. Έτσι μπορούμε κι εμείς να καταλάβουμε κατά πόσο το παιδί ασχολήθηκε και κατά πόσο κατανόησε το περιεχόμενο του βιβλίου.Η Δανειστική βιβλιοθήκη στο Νηπιαγωγείο 1
Ελπίζουμε ότι σ’ αυτή μας την προσπάθεια θα σας έχουμε βοηθούς. Σας παρακαλούμε να επιστρέφετε κάθε Δευτέρα τα βιβλία, στην ίδια κατάσταση στην οποία τα πήρατε, και μέσα στην τσαντούλα που έχει το κάθε παιδί, ώστε να μπορέσει να λειτουργήσει η βιβλιοθήκη μας ομαλά μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς.

278a8fad0faa1ae93ffdd1d92963c9e0Βοηθήστε τα παιδιά σας να αγαπήσουν το βιβλίο.
Φροντίστε ώστε στο σπίτι να υπάρχουν πολλά βιβλία και γραφική ύλη
Φροντίζετε ώστε τα παιδιά σας να έχουν τα δικά τους βιβλία και το δικό τους έντυπο υλικό.
Προσφέρετε πολλές ευκαιρίες για αναγνωστικές εμπειρίες εντός και εκτός σπιτιού.
Καλλιεργείτε στο σπίτι θετικό κλίμα απέναντι στην ανάγνωση, διαβάζοντας οι ίδιοι βιβλία.
Να διαβάζετε συχνά βιβλία στα παιδιά σας και με τα παιδιά σας.
Να δείχνετε με το δάχτυλο τη γραμματοσειρά που διαβάζετε.
Να επιβραβεύετε συχνά τα παιδιά.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΕΝΟΣ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ Ή ΜΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

Πριν την ανάγνωση

Δείξτε στα παιδιά το εξώφυλλο του βιβλίου και ζητήστε τους να προβλέψουν το περιεχόμενο(για τι πράγμα νομίζεις ότι μιλάει αυτό το βιβλίο;)
Προτρέψτε τα, να διαβάσουν τον τίτλο του βιβλίου ή να αναγνωρίσουν σε αυτόν γνωστές τους λέξεις ή γράμματα.
Παροτρύνετε τα παιδιά να μιλήσουν για τις δικές τους εμπειρίες, οι οποίες σχετίζονται με την υπόθεση του βιβλίου (π.χ. Εσύ έχεις δει αλεπού;)

Κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης

Παροτρύνετε τα παιδιά να σχολιάζουν την ιστορία καθώς την ακούν (π.χ. Τι λέτε να έγινε; Τι είπαν ο κόρακας με την αλεπού;)
Αναλύστε ότι είναι απαραίτητο, έννοιες και λέξεις του κειμένου που δεν καταλαβαίνουν.
Απευθύνετε πότε-πότε ερωτήσεις, για να ελέγξετε κατά πόσο τα παιδιά κατανοούν το νόημα της ιστορίας.
Ζητήστε από τα παιδιά να προβλέψουν σε ορισμένα σημεία της ιστορίας τι θα συμβεί αργότερα (τι λέτε ότι θα γίνει;)

Μετά την ανάγνωση

Επαναλάβετε στοιχεία της ιστορίας (σκηνικό :που διαδραματίστηκε η ιστορία;, στόχο;, τι ήθελε η αλεπού να πετύχει;)
Βοηθήστε τα παιδιά να συσχετίσουν τα γεγονότα που αφορούσαν τους βασικούς πρωταγωνιστές της ιστορίας, με παρόμοια γεγονότα τις δικής τους ζωής.
Να υποβάλλουν ερωτήσεις σχετικές με το περιεχόμενο του βιβλίου.
Να ζωγραφίσουν εικόνες σχετικές με το κείμενο , να «εξερευνήσουν» γράμματα και λέξεις ή να αντιγράψουν μερικές απ’ αυτές.
Να συνθέσουν μια παρόμοια δικιά τους ιστορία.

ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2024-2025, Η ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΘΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 22/11/2024!

Greek e books 400x257 1Παράλληλα θα λειτουργεί και η ψηφιακή  βιβλιοθήκη στην ηλεκτρονική σχολική τάξη του Νηπιαγωγείου μας εμπλουτισμένη με ηλεκτρονικά/ψηφιακά βιβλία, στα οποία μπορούν να έχουν πρόσβαση τα παιδιά που για κάποιο λόγο δεν ήταν στο νηπιαγωγείο την Παρασκευή, ημέρα δανεισμού βιβλίων.

 

 

 

Εδώ Πολυτεχνείο…

Γίναμε ρεπόρτερ της εποχής των γεγονότων του πολυτεχνείου και αποτυπώσαμε με την φωτογραφική μας μηχανή τα γεγονότα, το τανκς, τα κάγκελα, τους φοιτητές που αγωνίστηκαν για την επιστροφή της Δημοκρατίας στη χώρα

1731964111688 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ 1 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ 2 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ 3 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ 4 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ 5  ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ 6 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ 7

 

31 Οκτωβρίου – Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης

Η τσεπούλα και ο κουμπαράκος μας έμαθαν πως να φυλάμε και να αποταμιεύουμε  τις οικονομίες μας γιατί τα χρήματα δεν φυτρώνουν στα δέντρα. Φτιάξαμε λοιπόν κι εμείς το δικό μας κουμπαρά – μαϊμουδίτσα για να αρχίσουμε την αποταμίευση.

1730299069623 ΚΟΥΜΠΑΡΑΣ 1 ΚΟΥΜΠΑΡΑΣ 2 1730299069615

Τιμή στους ήρωες του 1940

Για άλλη μια χρονιά τιμούμε τους ήρωες που βροντοφώναξαν το ηρωικό “ΟΧΙ” στους κατακτητές και πολέμησαν γενναία  για την ελευθερία της πατρίδας μας με θάρρος πατριωτισμό και αυτοθυσία.

1730271032738 ΣΤΕΦΑΝΙ 5 ΣΤΕΦΑΝΙ 4 ΣΤΕΦΑΝΙ 3 ΣΤΕΦΑΝΙ 2 ΣΤΕΦΑΝΙ 1

Παγκόσμια ημέρα των ζώων

Παγκόσμια ημέρα των ζώων σήμερα 4 Οκτώβρη και αφού μάθαμε για τα αδέσποτα και το τι πραγματικά χρειάζονται τα ζώα φτιάξαμε γατούλες και σκυλάκια.

Τα ζώα μας κάνουν συντροφιά και δεν χρειάζονται πολλά μόνο φαγάκι και νεράκι και μια ζεστή φωλιά.

ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΖΩΩΝ 8 ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΖΩΩΝ 1ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΖΩΩΝ 2 ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΖΩΩΝ 3 ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΖΩΩΝ 4 ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΖΩΩΝ 5 ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΖΩΩΝ 6 ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΖΩΩΝ 71728061828339 1728061828347