Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου

Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου σήμερα και εμείς θα γιορτάσουμε με τις δικές μας εκδόσεις!!

Σε δυο τεύχη παρακαλώ!!

 

 

Αν θέλετε και σεις να μάθετε πως γίνεται πρέπει να μελετήσετε πολύ … τη γραμματική της φαντασίας του Ροντάρι και τις λειτουργίες των παραμυθιών του Προπ. Εμείς δεν χρειάζεται … έχουμε εμπιστοσύνη στη φαντασία μας το ίδιο και οι δασκάλες μας!!

Καλή ανάγνωση και να μην ξεχνάτε να διαβάζετε παραμύθια!!

 

 

 

 

 

Ώρα για … κάμπινγκ

Ναι… καλά διαβάσατε!!!

Ξέρετε πόσο μου αρέσει το κάμπινγκ!!

Ώρα να κάνετε και εσείς!!!

Βέβαια οι γονείς σας μπορεί …. να φοβούνται αλλά σίγουρα στο τέλος θα σας αφήσουν να βρείτε το δικό σας τρόπο να κάνετε …κάμπινγκ  στο σπίτι!!!

Σας θυμίζω ότι την αποστολή την ετοιμάζουμε μαζί με άλλα 199 σχολεία στο συνεργατικό έργο eTwinning όπου συμμετέχουν πάνω από 4800 παιδιά από 200 Νηπιαγωγεία και 5 Δημοτικά Σχολεία σε όλη την Ελλάδα , από τον Έβρο, μέχρι την Κάσο. Ιδρύτριες του έργου είναι η νηπιαγωγοί Μαρίνα Ζαχαριά και η Αριάδνη Ευαγγελοπούλου τις οποίες ευχαριστούμε.

Πάμε τώρα να δούμε την αποστολή! Την δημοσιεύουμε σήμερα για να μη νομίζουν οι γονείς σας ότι είναι ένα πρωταπριλιάτικό αστείο!! Βέβαια ισχύουν όσα έχουμε πει για τις φωτογραφίες και τα προσωπικά δεδομένα ( ή θα βάλουμε αυτοκόλλητα στα πρόσωπα, ή θα είναι με πλάτη ή θα στείλετε ζωγραφιές).

Οι γονείς ξέρουν και ισχύουν οι κανόνες που έχετε στο σπίτι σας!

«Θα κάτσω σπίτι » διασκευή τραγουδιού

Καλησπέρα σας αγαπημένα μας παιδιά

Το βίντεο που φτιάξαμε με τις ζωγραφιές και τη φωνή της Ελενίτσας μας είναι έτοιμο και μπορείτε να το δείτε …μένοντας σπίτι!!

Καλή ακρόαση!!

Δώρο από το Άκη Σπιτάκη

Ο Άκης σας ευχαριστεί, είσασταν λέει ντεντέκτιβ ικανοί, γιατί ανακαλύψατε πολλές λέξεις από λ.

Μες τα άνθη , τα φυτά και στα νόστημα τα φαγητά…

Μες την ζούγκλα την πυκνή αλλά και τη δική μου αυλή …

Μες στο σπίτι παιχνιδάκια μα και πραγματικά παιδάκια…

Μπράβο σας παιδιά!!! Ήρθε η ώρα να δείτε το δώρο …

Παζλ στον υπολογιστή!!!

preview12pieceΛΛ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ
preview12pieceΛΛ ΣΤΟ ΖΩΙΚΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ
preview35pieceΛΛ ΣΤΑ ΦΑΓΗΤΑ

 

Κι επειδή καθήσαμε πολύ πριν σας αφήσω θα κάνουμε γυμναστική!!

Καλή διασκέδαση!!!

Ο Άκης ο Σπιτάκης ζητάει βοήθεια!!

Καλημέρα παιδιά!
Είστε πολλοί καλοί εξερευνητές!!!  Οι φωτογραφίες που στείλατε είναι όλες τέλειες. Ώσπου να στείλουν όσοι ακόμα θέλουν τις φωτογραφίες τους μπορείτε να παίξετε με το παρακάτω παιχνίδι που το έφτιαξε η κυρία Ευγενία Τσακίρη και γι αυτό την ευχαριστούμε πολύ!!
Στο παιχνίδι αυτό ο Άκης ο Σπιτάκης ζητάει τη βοήθειά σας για να σπάσει τον κώδικα. Αν τα καταφέρετε σας περιμένει μια έκπληξη. Για να παίξετε πατάτε πάνω στην εικόνα!
Καλή διασκέδαση!!!

Ένα αλλιώτικο λεξικό … για τον Άκη τον Σπιτάκη

Καλημέρα σας!!

Ευχόμαστε να είστε όλοι καλά!!

Μένουμε όσο μπορούμε περισσότερο στο σπίτι για να είμαστε όλοι καλά!! Μένουμε στο σπίτι και βρισκόμαστε συχνά εδώ γιατί έχουμε νέα αποστολή!

Η προηγούμενη αποστολή είχε πολλά πράγματα να κάνετε … για να μπορείτε να διαλέγετε. Πολλοί από εσάς κάνατε ιστορίες και μας  εντυπωσίασαν πολύ!!!

Συγκεντρώθηκαν σε δυο μέρη για να εκδοθούν σε ένα ψηφιακό βιβλίο για να το ξεφυλλίζετε από μακριά όποτε σας λείπει το σχολείο και οι φίλοι σας. Επειδή όμως είναι πάρα πολλές και επειδή υπάρχουν και κάποιοι φίλοι που δεν πρόλαβαν να φτιάξουν τη δική τους ιστορία θα έχουμε δυο μέρη, δηλαδή δύο τέτοια βιβλία.

Το πρώτο είναι έτοιμο μπορείτε να το δείτε..

Όσοι μας βλέπετε για πρώτη φορά μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας αν θέλετε. Επίσης αν δε θέλετε να δείτε τα προηγούμενα μπορείτε να ξεκινήσετε με την νέα αποστολή!!

Ναι, σήμερα έχουμε μια νέα αποστολή …

Θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσουμε κινητό ή tablet. Τώρα που μένουμε μέσα στο σπίτι συνέχεια δεν πειράζει να χρησιμοποιούμε μαζί με τους δικούς μας και λίγο το κινητό ή τον υπολογιστή. Πώς αλλιώς θα είμαστε μαζί …από μακριά??

Σταματάμε τα λόγια και ξεκινάμε!!

Η τρίτη πρόκληση για εσάς είναι κάτι πραγματικά πολύ διαφορετικό και νομίζω αυτή τη φορά θα αρέσει σε όλους!

Όπως είπαμε σε προηγούμενη ανάρτηση αποφασίσαμε να ενωθούμε και με άλλα νηπιαγωγεία της Ελλάδας σε μια προσπάθεια να είμαστε μαζί διαδραστικά. Είναι ένα πρόγραμμα eTwinning και έχει τίτλο «Μένουμε σπίτι … μαζί» και με αυτό φιλοδοξούμε να δοθεί μια ευκαιρία εκπαιδευτικοί και μαθητές όλης της χώρας να επικοινωνούν και να εκφράζονται, σε μια προσπάθεια να έχουμε μια επαφή όσο καιρό θα είναι κλειστά τα σχολεία. Έτσι σε εβδομαδιαία βάση θα έχουμε μια αποστολή μαζί με άλλα 200 σχολεία της Ελλάδος!!

Η σημερινή αποστολή έχει στόχο την ευαισθητοποίηση των παιδιών για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου. Τα παιδιά θα πάρουν ένα μήνυμα με το βίντεο που ακολουθεί, μέσα από μια εφαρμογή επαυξημένης πραγματικότητας!

Στο βίντεο ο Άκης Σπιτάκης καλεί τα παιδιά να φωτογραφήσουν ένα αντικείμενο στο σπίτι τους που ξεκινά από ένα αρχικό γράμμα της αλφαβήτας και να στείλουν τη φωτογραφία με την βοήθεια των γονέων.

Οδηγίες για την εφαρμογή

Κατεβάζετε στο κινητό ή στο tablet την εφαρμογή που σας ζητείται και ακολουθείτε τις οδηγίες. Πατάτε επάνω στο εικονίδιο και ξεκινά η προβολή. Χρειάζεται να εγκαταστήσετε το πρόγραμμα που ταιριάζει στη συσκευή σας.

Αν ακούτε αλλά δεν βλέπετε, γυρίστε το τηλέφωνο σας δεξιά ή αριστερά μέχρι να εντοπίσετε τους ήρωες. Υπάρχουν τρεις σκηνές.

Για να μεταφερθείτε στην επόμενη πατάτε «Επόμενο» ή «Βίντεο».

Και τώρα η αποστολή σας!

 

 

Αν δεν έχετε κινητό ή έχετε οποιαδήποτε άλλο τεχνικό πρόβλημα … δεν πειράζει. Δείτε το βίντεο, βρείτε ένα αντικείμενο που το όνομά του  να ξεκινάει από το γράμμα Λ, γράψτε με την βοήθεια ενός μεγάλου το όνομά του σε μια καρτέλα, βάλτε την καρτέλα μπροστά του και φωτογραφείστε το.

Περιμένουμε την δική σας φωτογραφία σας!!!

Στο σημείο αυτό θα ήθελα να ευχαριστήσω τους συναδέλφους οι οποίοι συμμετέχουν στο έργο και μοιραζόμαστε τις ιδέες μας σχετικά με τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΤΟ ΣΠΤΙ … ΜΑΖΙ.

Προσωπικά τις ευχαριστώ θερμά για την τρομερή αυτή διάθεση που έχουν να μοιράζονται μαζί μας καινοτόμες πρακτικές και να μας ταξιδεύουν σε κόσμους μαγικούς!

Καλή εξερεύνηση!!!

…από το ΑλφαΒητάρι … Νηπίων*

 

Το ποίημα του Αα

(Πηγή: Παυλίνα Παμμπούδη, Με το Άλφα και το Βήτα, Κέρδος)

 Άσπρη  αρκούδα  στο άσπρο χιόνι

το αρκουδάκι της μαλώνει.

Τι θα γίνεις, τι θα γίνεις; Αχ, αγράμματο θα μείνεις

Με αρρωσταίνεις, δεν θα αντέξω,

δεν με ακούς και θα αγριέψω

Αν δε μάθεις άλφα – βήτα, γάμα, ε και ζήτα

όπως όλα τα παιδάκια θα σε κάνω παϊδάκια.

 

Επεξεργασία νοηματική

  • Ποιον πρωταγωνιστή έχει αυτό το ποίημα;
  • Έχει άλλους ήρωες;
  • Που βρίσκονται;
  • Τι κάνουν;
  • Ποιο είναι το πρόβλημα;
  • Υπάρχει λύση;

 

Επεξεργασία ως προς τα φωνήματα

  • Ποιο γράμμα (φθόγγο) ακούμε περισσότερο…
  • Πως γράφετε; Πώς είναι το σχήμα του;
  • Να το γράψουμε σε ένα χαρτί …

Το πρώτο είναι το Α το κεφαλαίο ή αλλιώς μεγάλο και το δεύτερο το α το μικρό ή αλλιώς πεζό. Η φωνή τους είναι α και το όνομά τους Άλφα.

Είναι αυτό που ακούσαμε πολλές φορές στο ποίημα της άσπρης αρκούδας.

 

Εικαστικά 

Να το στολίσουμε με πράγματα που αρχίζουν από Α … αστεράκια, αρκουδάκια, αβγά, αρακά …

 

Οι ψαράδες των γραμμάτων

Θα γράψω τώρα σε μεγάλο χαρτί το ποίημα και θα μεταμορφωθούμε σε Ψαράδες γραμμάτων να τα βρούμε όλα!

 

Μπορείτε να σκεφτείτε κι άλλες λέξεις από Αααα

Στην τάξη σκεφτήκαμε πολλές: αλεπού, αρακάς, Άρης, άλογο, αερόστατο κι άλλες πολλές …

 

Τα δικά μας παραμύθια

Με αυτές τις λέξεις που βρήκαμε  μπορούμε να φτιάξουμε μια μικρή ιστορία… με την παρακάτω δομή: Μια φορά κι έναν καιρό ….ένας πρωταγωνιστής … με ένα φίλο … πήγε κάπου … περνούσε ωραία …ώσπου ..δημιουργήθηκε κάποιο πρόβλημα … και με την βοήθεια ενός ακόμα ήρωα ή αντικειμένου λύθηκε και ζήσαν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα!!

Λέω την ιστορία σε κάποιον μεγάλο και τη γράφει. Την χωρίζω σε τρία μέρη – 3 σελίδες – και ζωγραφίζω σε τρία διαφορετικά χαρτιά: την αρχή, την μέση με το πρόβλημα και το τέλος όπου ζήσαν αυτοί καλά και μεις καλύτερα. Βρίσκουμε έναν τίτλο και φτιάχνουμε το εξώφυλλο.

Ένα παράδειγμα που έγινε στην τάξη θα δείτε στο παρακάτω βίντεο.  Δεν γίνεται τόσο μεγάλη ιστορία την πρώτη φορά. Εμείς είμαστε πολλοί … και το έχουμε κάνει άπειρες φορές …είμαστε πλέον συγγραφείς!!

 

Κινητικό παιχνίδι

Πριν σας αφήσουμε  έχουμε κι ένα παιχνίδι … κινητικό. Με παραμύθι κι αυτό! Χρειάζεστε χαρτιά. Γράφετε το Α πάνω σε αυτά και τα σκορπάτε στο πάτωμα. Και το παραμύθι ξεκινά … είστε ένα ακουδάκι …και …

Μια φορά κι έναν καιρό το μικρό αρκουδάκι έπρεπε να πάει στη φωλιά του. Όμως ο δρόμος ήταν γεμάτος παγόβουνα. Μερικά ήταν γερά …είχαν το κεφαλαίο Α. Υπήρχαν κι αυτά με το πεζό α που αν πατούσες έπεφτες μέσα στα παγωμένα νερά.

Ήρθε και η σειρά σου να φτάσεις στη φωλιά σου χωρίς να πατήσεις τα παγόβουνα με το πεζό α γιατί γλιστράνε τρελά!!!

Από την Εκπαιδευτική Τηλεόραση 

Άμα τελειώσεις όλα αυτά και έχεις φτάσει … στη φωλιά
βάλε βίντεο ξανά … για να εμπεδώσεις το γράμμα Α που φωνάζει δυνατά!!!

 

Θα τα πούμε ξανάαααααααααααααααα!!

Κι άμα σε αγχώσουν οι δικοί σου με αυτά ….να φωνάξεις δυνατά:

Ααααααααααααααααααααα αμάν πιααααααααααααααααααα! Θα τα μάθω ………..όταν ανοίξουν τα σχολειάαααααααααααα με την κυρία μου που δεν τα θεωρεί όλα  απλάααααααααααααααααα!

*Το ΑλφαΒητάρι Νηπίων παρουσιαστήκε στο 12ο Συνέδριο της OMEP και έχει σταλεί προς δημοσίευση στα πρακτικά του συνεδρίου.

Μένουμε σπίτι …μαζί και γιορτάζουμε διαφορετικά την 25η Μαρτίου

Αγαπητά μου παιδιά,

οι στιγμές που ζούμε θα μείνουν στην ιστορία!! Είστε πραγματικοί ήρωες που μένετε στο σπίτι και βοηθάτε την πατρίδα μας να ξεφορτωθεί αυτόν τον πολύ εχθρικό Κορονοιό!! Είστε πραγματικά γενναίοι. Όπως γενναίοι ήταν ο Γιώργης και της Μαρία που διαβάσατε στην προηγούμενη ανάρτηση και στο παραμύθι «Ελληνάκια».

Ο Γιώργης και η Μαρία μαζί με τους υπόλοιπους Έλληνες επαναστάτησαν το 1821 και έτσι κατάφεραν να ζήσουν ελεύθεροι!

Κάθε χρόνο στο σχολείο μας τιμούμε τους ήρωες!

Αυτό θα κάνουμε και φέτος με έναν διαφορετικό τρόπο!

Γι’ αυτό λοιπόν έχετε μια νέα αποστολή …εώς αύριο το πρωί στις 11:οο!!

Παρακολουθείστε ξανά το βίντεο με το εικονογραφημένο παραμύθι και τα υπόλοιπα βίντεο με τα τραγούδια, τα οποία ακολουθούν και ζωγραφίστε ή κατασκευάστε με όποιον τρόπο θέλετε έναν Εύζωνα ή μια Αμαλία. Αν δυσκολεύεστε γιατί δεν τα έχουμε εξηγήσει ζωγραφίστε απλά την Μαρία, τον Γιώργη και τα υπόλοιπα ελληνάκια από το παραμύθι μας, να χορεύουν ή όπως αλλιώς θέλετε.

 

 

Τα κεντήματα της γιαγιάς … και τα ελληνάκια!!

Τα Ελληνάκια της Ευγενίας Φακίνου, εκδόσεις κέρδος, 1980

Παραμύθι (εδώ ένα μέρος διότι τα πνευματικά διακιώματα των δημιουργών είναι σεβαστά!!)

«Σε κάποιο νησί για χρόνια αφέντης ήταν ο Αγάς* και έκανε ότι αυτός ήθελε. Οι Έλληνες κάτοικοι έπρεπε να τον υπακούν, να του δίνουν μερίδιο από τη σοδειά χωρίς κανείς να τολμά να μιλήσει. Γι’ αυτό πολλά παλικάρια ξενιτεύονταν στα καράβια. Ανάμεσά τους κι ο Γιώργης.
Όταν γύρισε μετά από καιρό, βρήκε το χωριό άδειο και το Παγόνι, το αγαπημένο πουλί της αδελφής του της Μαρίας, άρχισε να του διηγείται τι έγινε την Κυριακή, που γίνονταν οι γάμοι της Παγώνας και του Γιάννου.
 
Είχε πια νυχτώσει, αλλά το γλέντι συνεχιζότανε και θα συνεχιζότανε για πολύ ακόμα. Ο γαμπρός κι η νύφη χόρεψαν τον πρώτο το συρτό. Μετά χόρεψαν κι όλοι οι καλεσμένοι.
Η Μαρία κι οι φίλες της τραγούδαγαν για την ομορφιά της νύφης. Το τουμπελέκι, το ούτι, το κλαρίνο συνόδευαν το χορό και το τραγούδι. Κι εκεί που όλα ήταν χαρούμενα, φάνηκε ο Αφέντης ο Αγάς με τους δικούς του. Συνηθισμένος να κάνει ό,τι θέλει, φώναξε:
– Κρασί και μεζέ για τα παλικάρια μου. Κι εσύ Μαρία, σήκω να χορέψουμε!
Όλοι πάγωσαν. Τέτοια προσβολή! Η Μαρία δεν τα ‘χασε και με σταθερή φωνή του είπε:
– Δε χορεύω με το ζόρι!
Αυτό ήτανε. Η συνοδεία του Αφέντη του Αγά σήκωσε τα όπλα, οι δικοί μας τράβηξαν τα σπαθιά…
Του Γιώργη τα χείλια τρέμανε απ’ το κακό του…
– Αρκετά! φώναξε και τράβηξε το σπαθί του. Τώρα θα δει!…
– Μη! Του φώναξαν οι άλλοι και τον κράτησαν σφιχτά απ’ τα χέρια.
– Αφήστε με! Αρκετά πια με τον Αφέντη τον Αγά!
– Δεν έχει νόημα, Γιώργη, του είπαν οι άλλοι. Είμαστε λίγοι κι είναι πολλοί.
– Δεν είμαστε πια λίγοι, είπε ο Γιώργης. Και στ’ άλλα τα χωριά το ‘χουν αποφασίσει. Οι δικοί μας πού είναι τώρα;
– Οι ανήμποροι πήγανε σ’ άλλα χωριά πιο ήσυχα. Οι νέοι βγήκαν στο βουνό*, είπε το Παγόνι.
– Εμπρός, λοιπόν, για το βουνό!
Είχε ξεμυτίσει ο ήλιος απ’ την ανατολή, όταν έφτασαν στους πρόποδες του βουνού. Όλα ήταν ήσυχα. Τίποτε δε φαινόταν, τίποτε δεν ακουγόταν… και ξαφνικά… κοκκίνισε το βουνό απ’ τα φεσάκια* και μια ελληνική σημαία ξεδιπλώθηκε.
– Καλύτερα μιας ώρας ελεύθερη ζωή παρά σαράντα χρόνια σκλαβιά και φυλακή!
Ήταν κοριτσίστικη φωνή, που το είπε, αλλά αρκετά δυνατή για να καταλάβει ο Γιώργης τη φωνή της Μαρίας. Με φτερά στα πόδια ανέβαιναν τώρα το βουνό, να ενωθούν με τους άλλους.
Ήταν 22 Μαρτίου του 1821.»  πηγή : paidika.gr

 

Αναδιήγηση παραμυθιού

Επαναλαμβάνουμε  στοιχεία της ιστορίας. Βοηθάμε τα παιδιά με κουβεντούλα έχοντας βοήθεια από τις παρακάτω ερωτήσεις:

  • Ποιο είναι το σκηνικό της ιστορίας; Σε ποιο μέρος; στη θάλασσα; πού;
  • Ποιοι είναι οι ήρωες, οι πρωταγωνιστές:
  • Ποιά είναι η αρχή ιστορίας, πώς ξεκινάει;
  • Πώς συνεχίστηκε, υπήρχε κάποιο πρόβλημα, ποιος του δημιουργήσε, με ποιες πράξεις του;
  • Πώς βρέθηκε λύση; πως τελείωσε η ιστορία;
  • Σε ποια χρόνια αναφέρεται; Στα σημερινά χρόνια ή στα παλιά χρόνια….

 

Σημείωση αποκλειστικά για τους γονείς: Στην τάξη θα αποτελούσε την αφορμή για να μιλήσουμε με απλά λόγια για την αναγκαιότητα της επανάστασης και μια σύντομη εξιστόρηση των ιστορικών γεγονότων με προσεκτικό τρόπο διότι αποτελεί ένα δύσκολο θέμα η προσέγγιση του πολέμου …και των εθνικών θεμάτων επειδή τα νήπια δεν μπορούν να αντιληφθούν τη έννοια του έθνους στην κατάλληλη διάσταση…. Αυτό στην τάξη …στο σπιτικό σας,  σας αγαπημένοι μου γονείς απέπτεται στην κουλτούρα σας και στην ιδεολογία σας.

Φανταστικοί ήρωες 

Ποια πρόσωπα ήταν πραγματικά και ποια όχι σε αυτήν την ιστορία? Αναμενόμενη απάντηση: το παγόνι.

Θέλετε να ζωγραφίσουμε το παγόνι με την παλάμη μας ? Αναμενόμεννα έργα στις παρακάτω φωτογραφίες

 

Εικονογράφηση παραμυθιού 

  • παρατηρούμε την εικονογράφηση του παραμυθιού…
  • δεν είναι ζωγραφίες με μαρκαδόρους, ούτε με ξυλομπογιές, ούτε με χαρτί ….
  • τι είναι;

Είναι κεντήματα….

  • Τι ήταν τα κεντήματα ….
  • Να πάρουμε τηλέφωνο τη γιαγιά να μας πει? … θα ξεχαστεί με την καραντίνα και θα νιώσει περήφανη που θα μας δείξει την προίκα της…
  • Τί είναι προίκα … την συναντήσαμε και στο παραμύθι αυτήν τη λέξη!
  • Να ψάξουμε στο σπίτι αν έχουμε κάπου κεντήματα…

Εργασία για το σπίτι 

Θέλω να ψάξετε να βρείτε κεντήματα ή ζωγραφίες σε ρούχα. Στη συνέχεια να επιλέξετε ή να τα φωτογραφήσετε και να τα στείλετε ή να πάρετε έμπνευση από αυτά και να φτιάξετε μια ζωγραφιά!!! ‘Οτι κι αν κάνετε να πάρετε τηλέφωνο τη γιαγιά ή μια μεγάλη θεία σας ή ακόμα και στον υπολογιστή!!!

Φιλάκια πολλά!!!