ESERO Ευρωπαϊκό Γραφείο Πόρων Εκπαίδευσης για το Διάστημα _European Space Education Resource Office – ESERO

Stigmiotypo othonhs 2025 05 25 8.53.37 mm

Κατά τη διάρκεια του τρέχοντος σχολικού έτους το νηπιαγωγείο μας συνεργάστηκε με τον ESERO, τον Ευρωπαικό Φορέα για την Εκπαίδευση για το Διάστημα και υλοποίησε το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα η Μαγεία του Φωτός.

Τα παιδιά έγιναν Ντετέκτιβ του Κλίματος – Climate Detectives!

Για το πρόγραμμα ακολουθήθηκε η μεθοδολογία του νέου Προγράμματος Σπουδών. Τα παιδιά συνεργάστηκαν σε ομάδες και μέσω διερευνήσεων και πειραμάτων ανακάλυψαν ιδιότητες του φυσικού και τεχνητού φωτός.

IMG 9274 IMG 9275 IMG 9278 IMG 1638 IMG 9277

Η ομάδα μας βραβεύτηκε αντίστοιχα για την ολοκλήρωση του προγράμματος.

Stigmiotypo othonhs 2025 05 25 8.40.04 mm Stigmiotypo othonhs 2025 05 25 8.40.09 mm

Stigmiotypo othonhs 2025 05 25 8.53.37 mm Stigmiotypo othonhs 2025 05 25 8.53.26 mm

Eoρτασμός Εθνικής Επετείου της 25ης Μαρτίου του 1821 και Ευαγγελισμού της Θεοτόκου,1ο και 2ο Τμήμα

Η εθνική εορτή της 25ης Μαρτίου

Την 25η Μαρτίου οι Έλληνες γιορτάζουμε την επίσημη έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης του 1821 και

τον αγώνα των Ελλήνων για ελευθερία και ανεξαρτησία έπειτα από 400 χρόνια σκλαβιάς υπό τον οθωμανικό ζυγό.

Η συγκεκριμένη ημερομηνία σηματοδοτεί την έναρξη της εθνικής παλιγγενεσίας και τη δημιουργία του ανεξάρτητου ελληνικού κράτους.

Η 25η Μαρτίου είναι επίσης αφιερωμένη στον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου, μία από τις μεγαλύτερες εορτές της χριστιανικής πίστης. Είναι η ημέρα κατά την οποία ο Αρχάγγελος Γαβριήλ ανήγγειλε στην Παναγία ότι θα φέρει στον κόσμο τον Υιό του Θεού.

Στο νηπιαγωγείο μας ο εορτασμός αυτής της διπλής γιορτής πραγματοποιήθηκε με τραγούδια ,θεατρικά και παραδοσιακούς χορούς.

Η έναρξη της γιορτής έγινε με τραγούδια και από τα δύο τμήματα.

1

 

 

OMADIKH

 

 

 

 

 

Στην συνέχεια ακολούθησαν θεατρικά δρώμενα στο κάθε τμήμα.

1ο Τμήμα

 

paidia 1 1

 

Σκετς : Μυρτιά και κρίνος

koritsia 2 1

 

Σκετς: Ευαγγελισμός

Panagia

 

Σκετς : Οι Μακρυνιτσιώτισσες

(Τοπική ιστορία) Οι Μακρυνυτσιώτισσες όταν περικυκλώθηκαν από  τους Τούρκους έπραξαν όπως οι Σουλιώτισσες , έπεσαν από τον  “Βράχο της Αρχόντως”

koritsia koritsia5 koritsia 4

 

 Σκετς:Οι ήρωες του 1821

 

agoroa 2 agoria3 1 agoria3

Δημοτικοί χοροί

DHM 7 DHM 6  DHM3 DHM 2 DHM1 dhm 9DHM4

 

 

 

Επεξεργασία της θεματικής ενότητας: 1ο Τμήμα

25η Μαρτίου :  Ο Ευαγγελισμός

Τα παιδιά μέσα από οπτικοακουστικό υλικό και εικόνες έμαθαν για την ιστορία του Ευαγγελισμού και στην συνέχεια ζωγράφισαν τον Ευαγγελισμό

 

485477520 1373966870285522 1939168757771788689 n 486781390 1202932394877564 2982935341714838198 n 485695323 1167922428140041 606299693858123031 n 1 486312133 1159599152312809 7943441788083847037 n 1 486225264 526331496865231 2365225640434026458 n 1 485448641 832237839099758 7843388927127763300 n 1 485302115 1283248532763801 7572749676642782883 n 2 removebg preview 486312133 1159599152312809 7943441788083847037 n 2 485094418 3506960226275246 1653172017465455711 n 1 1

485216711 3942122409387624 4770908472381914931 n 2486367594 955983356747404 6130166870594271068 n

Πίνακας Αναφοράς σχετικά με τον Ευαγγελισμό: Σε φύλλο δημιουργήσαμε πίνακα αναφοράς για τον Ευαγγελισμό και οι μαθητές τον έγραψαν όπως μπορούσαν στον πίνακα αναφοράς

Mar 26 Doc 2 1 Mar 26 Doc 2 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ομαδική   Εργασία Ευαγγελισμός

 

486743216 991627259215344 4976612396015882605 n

 

 

 

 

Ατομικές κατασκευές

IMG 7001 2 IMG 6998 3 IMG 7005 1486188067 1580382016012847 3736508227046567158 n

 

 

Η Επανάσταση του 1821

 

Μέσα από  εποπτικό υλικό, Δημοτικά τραγούδια και ποιήματα  έμαθαν για  τον τρόπο ζωής τα χρόνια της σκλαβιάς, το κρυφό σχολειό, το παιδομάζωμα. Μέσα από το τραγούδι “Κλέφτικη ζωή” που μάθαμε και τραγουδήσαμε άντλησαν πληροφορίες για τη ζωή των κλεφτών. Είδαμε  παραδοσιακές  φορεσιές ……

foresia  IMG 7022 IMG 7007

Διακοσμήσαμε εορταστικά το ταμπλώ μας

484793378 3048945035259949 7190924089954902454 n 1

 

 

 

‘Εγραψαν με οδηγό πίνακα αναφοράς: Κρυφό Σχολειό, Ήρωες, Επανάσταση

 

486035178 634044025926552 3187985855679232966 n  485684065 669565352421153 1910809091394958493 n 486035178 634044025926552 3187985855679232966 n 484796999 1565057667518495 3707778373090799472 n 485127889 1326633771717587 6750586930837603669 n

484796999 1565057667518495 3707778373090799472 n 1484492216 1184868063194516 2938286722520486116 n 1

 

Εντόπισαν και κύκλωσαν το 1821…….                                                                                                                                              και έγραψαν 25 ΜΑΡΤΙΟΥ 1821

485197863 1218922529564800 5399008370658258134 n 1 484410324 1173874804521240 3095228180115119737 n

Κολλάμε σε στεφάνι τους ήρωες του 1821

483902232 543393181623695 6078407930988806529 n

Σπάμε τον Κώδικα και ανακαλύπτουμε τι κρύβεται

486053396 998096655153979 9204522103909361740 n 485485264 1712595299612408 8564737553998913769 n 485342035 1188339766214392 5419933826900253165 n 485202620 1378305686678779 8088592822300432771 n 485685842 1314070353138053 4370200066712613545 n 486567641 542133755569495 6784886916665309360 n 486015643 623910243853772 4460587962329240722 n 486325098 2023249294752956 4820743380931895910 n 486516978 1069910348221686 2927875566302890260 n 486524537 508935355613203 6124531973970972110 n 485262969 984096413835370 7407785311184810887 n486053396 998096655153979 9204522103909361740 n485485264 1712595299612408 8564737553998913769 n

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Βλέπουμε τα λάβαρα της Επανάστασης  και ζωγραφίζουμε το Πηλιορίτικο λάβαρο (Τοπική Ιστορία)

 

485766280 478456108566508 4914855762426267913 n 1

 

 

 

 

Οι δημιουργίες μας για την Επανάσταση

 

 

486448603 964940385707202 1080270815353170600 n 484297330 1175613090728410 3147194141798578326 n 484818099 9468005049954082 1648568297236715826 n486175782 513416258480056 3377160341502973842 n

 

485226340 671496281947538 3671948600816780397 n 1 485758462 3880519655596155 8230322029829393446 n 485827854 636020722470127 3649000384801934124 n

 

485091387 1806955780087854 2098589040035412254 n

Ελεύθερη έκφραση- εικαστική απόδοση της Επανάστασης.

 

484085712 1197399651974775 7176663207958934441 n 485094418 1010084914350867 3533788527789674900 n  484353159 2371052073273279 4676069373678288434 n 484206132 9654924677892563 3037149410890791771 n

Μακρυνιτσιώτισσες που πέφτουν από τον βράχο…

484811001 508519668779912 6323787874601012325 n

Αναδυόμενη γραφή….

 

485086344 1297390851353412 8785125586822519052 n 484489496 686082827096025 3164257613675699286 n484090109 2395084230853362 2004911131692048483 n removebg preview 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Αποσπασματικές φωτογραφίες από το 2ο τμήμα

 

Ευαγγελισμός της Θεοτόκου

eikona Viber 2025 03 24 17 04 59 173

Θεατρικό με τον Παλαιών Πατρών Γερμανό

eikona Viber 2025 03 24 17 12 29 097 eikona Viber 2025 03 24 17 12 29 311

eikona Viber 2025 03 24 17 12 28 888

Αναπαράσταση με τις Σουλιώτισσες στο Ζάλογγο

eikona Viber 2025 03 24 18 23 28 338 eikona Viber 2025 03 24 18 23 28 135 eikona Viber 2025 03 24 18 23 27 794

Ακολούθησαν παραδοσιακοί χοροί eikona Viber 2025 03 24 17 12 52 770 eikona Viber 2025 03 24 17 12 52 555 eikona Viber 2025 03 24 17 12 52 016 eikona Viber 2025 03 24 17 12 51 687

eikona Viber 2025 03 24 17 05 32 148

Επεξεργασία της θεματικής ενότητας

Ύστερα από αναφορά στα γεγονότα της 25ης Μαρτίου δόθηκαν τα ποιήματα με σχετική κατασκευή.

Τα ποιήματα μας

eikona Viber 2025 03 24 17 26 36 217

Τα παιδιά ζωγραφίζουν αυτό που τους έκανε εντύπωση από τα γεγονότα της 25ης Μαρτίου

eikona Viber 2025 03 24 18 44 05 580 eikona Viber 2025 03 24 18 44 05 798

Σπάμε τον κώδικα και βρίσκουμε τι κρύβεται.

eikona Viber 2025 03 24 17 26 37 052 eikona Viber 2025 03 24 17 26 37 259 eikona Viber 2025 03 24 17 26 37 489 eikona Viber 2025 03 24 17 26 36 418 eikona Viber 2025 03 24 17 26 36 626

Τα παιδιά μαθαίνουν για τους ήρωες του 1821 και κάνουν ανάλογες κατασκευές

                                                    eikona Viber 2025 03 24 17 26 34 982 eikona Viber 2025 03 24 17 26 35 188 eikona Viber 2025 03 24 17 26 33 665 eikona Viber 2025 03 24 17 26 34 132 eikona Viber 2025 03 24 17 26 34 360

eikona Viber 2025 03 24 17 13 32 872

 

Τα παιδιά έρχονται σε επαφή με τις παραδοσιακές φορεσιές ,τις παρατηρούν και διακρίνουν τις διαφορές τους ,

τις σχεδιάζουν αλλά και τις δοκιμάζουν.

eikona Viber 2025 03 24 17 26 27 471

eikona Viber 2025 03 24 17 13 05 955 eikona Viber 2025 03 24 17 26 29 193

eikona Viber 2025 03 24 17 26 29 803

 

eikona Viber 2025 03 24 17 33 18 830 eikona Viber 2025 03 24 17 33 19 042

eikona Viber 2025 03 24 17 13 32 520

Μαθαίνουν αντίστοιχες λέξεις αλλά και φτιάχνουν παζλ

eikona Viber 2025 03 24 17 26 30 194 eikona Viber 2025 03 24 17 26 30 710 eikona Viber 2025 03 24 17 26 31 672 eikona Viber 2025 03 24 17 26 32 359 eikona Viber 2025 03 24 17 26 33 043 eikona Viber 2025 03 24 17 26 33 263

Σειροθετούν  από το μικρότερο στο μεγαλύτερο τους τσολιάδες και τις Ελληνοπούλες.

eikona Viber 2025 03 24 17 26 19 675 eikona Viber 2025 03 24 17 26 20 224

eikona Viber 2025 03 24 17 26 19 090

Φιλοτεχνούν παραδοσιακές ποδιές


eikona Viber 2025 03 24 17 26 37 691

 

Κατασκευάζουν με κουτάλες Ελληνοπούλες και τσολιάδες με τις παραδοσιακές φορεσιές τους.

ςeikona Viber 2025 03 24 17 21 35 039 eikona Viber 2025 03 24 17 21 35 246 eikona Viber 2025 03 24 17 26 25 249 eikona Viber 2025 03 24 17 26 25 758 eikona Viber 2025 03 24 17 26 26 356 eikona Viber 2025 03 24 17 26 26 809

eikona Viber 2025 03 24 17 33 19 248

Αντιστοιχούν ποσότητες με αριθμούς και βάζουν στη σωστή σειρά τους αριθμούς του 1821.

eikona Viber 2025 03 24 17 13 48 217 eikona Viber 2025 03 24 17 13 48 425 eikona Viber 2025 03 24 17 13 48 625

 

Φιλοτεχνούν το 1821eikona Viber 2025 03 24 17 27 18 567

Τα παιδιά σπάνε τον κώδικα και ανακαλύπτουν το 1821

eikona Viber 2025 03 24 19 23 24 857

 

 

 

eikona Viber 2025 03 24 19 23 25 069

Τα παιδιά φτιάχνουν το λάβαρο με το ανάλογο σύνθημα

eikona Viber 2025 03 24 19 35 16 149 eikona Viber 2025 03 24 19 35 16 349 eikona Viber 2025 03 24 19 35 16 552

Ευαγγελισμός της Θεοτόκου

eikona Viber 2025 03 25 13 55 45 193
Παζλ με τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου

Τα παιδιά ζωγραφίζουν το ποίημα για τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου

eikona Viber 2025 03 25 13 55 12 991 eikona Viber 2025 03 25 13 55 13 199 eikona Viber 2025 03 25 13 55 13 415 eikona Viber 2025 03 25 13 55 13 639 eikona Viber 2025 03 25 13 55 13 868 eikona Viber 2025 03 25 13 55 14 081 eikona Viber 2025 03 25 13 55 14 295 eikona Viber 2025 03 25 13 55 14 500 eikona Viber 2025 03 25 13 55 14 712 eikona Viber 2025 03 25 13 55 14 914 eikona Viber 2025 03 25 13 55 15 122 eikona Viber 2025 03 25 13 55 11 059

 

Κατασκευή με τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου

eikona Viber 2025 03 25 13 55 45 955eikona Viber 2025 03 25 13 55 46 167eikona Viber 2025 03 25 13 55 45 526eikona Viber 2025 03 25 13 55 46 167eikona Viber 2025 03 25 13 55 45 732

Αποτέλεσμα της κατασκευής eikona Viber 2025 03 24 17 26 34 780

 

Εργαστήρι Δεξιοτήτων_”Η οικογένεια δεν είναι αριθμητική, είναι απλώς μοναδική”

IMG 6898

ΤΜΗΜΑ 1ο 

ΘΕΜΑΤΙΚΗ: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη.

ΥΠΟ-ΘΕΜΑΤΙΚΗ: 1.Ανθρώπινα Δικαιώματα

Το χρονικό διάστημα από 10 Ιανουαρίου έως 19 Μαρτίου και σύμφωνα με το Πρακτικό 4/2-10-2023 υλοποιήθηκε πρόγραμμα καλλιέργειας δεξιοτήτων με τίτλο “Η οικογένεια δεν είναι αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!” του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ). Σκοπός του προγράμματος υπήρξε η απόκτηση γνώσεων και η ανάπτυξη δεξιοτήτων αναφορικά με την οικογενειακή ποικιλομορφία, αλλά και τις θεμέλιους λίθους που συνθέτουν τη δομή όλων των οικογενειών. Παρακάτω, παρουσιάζονται τα εργαστήρια όπως διεξήχθησαν δεδομένων του συγκεκριμένου πλαισίου και μαθητικού δυναμικού.

Εργαστήρι 1: Πρώτη επαφή με το θέμα: 

Με αφορμή το παραμύθι “Η μονά-δική μου Οικογένεια” [http://play.byethost8.com/elfi/] έγινε διερεύνηση των πρότερων ιδεών των παιδιών σε σχέση με την Οικογένεια

Photo 10 1 25 10 07 58 AM Photo 10 1 25 10 07 50 AM

Εργαστήρι 2: Πόσα μέλη έχει η οικογένειά μου;

Στη συνέχεια τα παιδιά ζωγράφισαν τις οικογένειές τους, τις παρουσίασαν στην Ολομέλεια και κατατάχτηκαν στην αντίστοιχη ομάδα με κριτήριο την ποσότητα.

Photo 19 6 25 10 07 39 AM 15 Photo 19 6 25 10 07 39 AM 13 Photo 19 6 25 10 07 39 AM 12 Photo 19 6 25 10 07 39 AM 11 Photo 19 6 25 10 07 39 AM 10 Photo 19 6 25 10 07 39 AM 10 1 Photo 19 6 25 10 07 39 AM 9 Photo 19 6 25 10 07 39 AM 8 Photo 19 6 25 10 07 39 AM 7 Photo 19 6 25 10 07 39 AM 6 Photo 19 6 25 10 07 39 AM 5 Photo 19 6 25 10 07 39 AM 4 Photo 19 6 25 10 07 39 AM 3 Photo 19 6 25 10 07 39 AM 2

Photo 10 1 25 10 01 01 AM Photo 10 1 25 10 00 48 AM

Εργαστήρι 3: Η Οικογένεια του Πιγκουίνου (η πυρηνική οικογένεια)

Τα παιδιά συλλέγουν στοιχεία για τη ζωή του πιγκουίνου [https://www.youtube.com/watch?v=lZHGm2Xhf1E] και στη συνέχεια έρχονται αντιμέτωπα με ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζει η σύνθεση της οικογένειάς του, για το οποίο προτείνουν λύσεις. Στη συνέχεια, συμμετέχουν σε σχετικές βιωματικές δράσεις.

Στιγμιότυπο 2024 02 25 1.42.02 πμ  Ta Zoa Kritikh Skepsh 3

Μιμούμαστε τους Πιγκουίνους

Photo 14 1 25 9 50 51 AM Photo 14 1 25 9 51 04 AM Photo 14 1 25 9 51 56 AM Photo 14 1 25 9 54 16 AM Photo 14 1 25 9 56 37 AM Photo 14 1 25 9 54 35 AM Photo 14 1 25 9 56 41 AM

Απελευθερώνουμε τους πιγκουίνους

IMG 1750 IMG 1766 IMG 1763

IMG 1762 IMG 1754

Φτιάχνουμε Τεχνητό Χιόνι και Γινόμαστε Εσκιμώοι

IMG 1044 IMG 1045 IMG 1046

 

 IMG 1055 IMG 1062

Ζωγραφίζουμε με παγωμένα-χρώματα

IMG 1188 1 IMG 1187 1 IMG 1164 1 IMG 1161 1

Ομαδοποιούμε και Σχεδιάζουμε Χιονονιφάδες

IMG 1281 IMG 1282

IMG 1330 IMG 1332

Εργαστήρι 4: Η Οικογένεια του Λύκου (η διευρυμένη οικογένεια)

Τα παιδιά συλλέγουν στοιχεία για τη ζωή του λύκου [https://www.youtube.com/watch?v=4_lrTveNQrg] και στη συνέχεια έρχονται αντιμέτωπα με ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζει η σύνθεση της οικογένειάς του, για το οποίο προτείνουν λύσεις.

Στιγμιότυπο 2024 02 25 1.42.12 πμ

IMG 2002 IMG 1979 IMG 1986

Μαθαίνουμε το Λλ

IMG 2302 IMG 2301

Αναλύουμε βηματικά και με εικόνες το γνωστό παιχνίδι “Λύκε, λύκε είσαι εδώ?”

IMG 2433 1 IMG 2436 IMG 2437

Εργαστήρι 5: Η Οικογένεια του Καγκουρό (η μονογονεική οικογένεια)

Τα παιδιά συλλέγουν στοιχεία για τη ζωή του καγκουρό [https://www.youtube.com/watch?v=g3icZB__sCM] και στη συνέχεια έρχονται αντιμέτωπα με ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζει η σύνθεση της οικογένειάς του, για το οποίο προτείνουν λύσεις.

Στιγμιότυπο 2024 02 25 1.42.25 πμ.   .   

Εργαστήρι 6: Η Οικογένεια του Κούκου (οικογένειες με υιοθετημένα παιδιά)

Τα παιδιά έρχονται σε επαφή με το θεατρικό μιουζικαλ ANNIE. Η νηπιαγωγός τους αναδιοηγείτε την ιστορία με απλά λόγια.

Στιγμιότυπο 2024 02 25 1.42.33 πμ. Ta Zoa Kritikh Skepsh 1

IMG 5741

Εργαστήρι 7: Η Οικογένεια της Χελώνας

Τα παιδιά συλλέγουν στοιχεία από τη ζωή της χελώνας [https://www.youtube.com/watch?v=vo5x-DwILLo] και στη συνέχεια έρχονται αντιμέτωπα με ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά που μεγαλώνουν σε ένα τέτοιο οικογενειακό πλαίσιο και προτείνουν σχετικές λύσεις.

Στιγμιότυπο 2024 02 25 1.42.43 πμ. Ta Zoa Kritikh Skepsh 2  IMG 6644

IMG 6904 IMG 6905 IMG 6907

Εργαστήρι 8: Οι Θέμελιοι Λίθοι των Οικογενειών – Αξιολόγηση

Τα παιδιά έφτιαξαν συνεργατικά ένα σπίτι με τις θεμέλιες λίθους όλων των οικογενειών.

IMG 6885 IMG 6887

IMG 6898 IMG 6903

Τέλος, συμπλήρωσαν την παρακάτω ρούμπρικα αυτο-αξιολόγησης:

https://docs.google.com/forms/d/1JhzuIOfeb1g2Q3NdUkphfXNC80uI8HcmZ2MgY6sPVmE/ediκαι το φύλλο αξιολόγησης https://docs.google.com/forms/d/1fK-DH4NajuuSnj_Xq04SqgXAows9Q3pQC1Dmgbl-VFg/edit

Σύμβουλος εκπαίδευσης ΠΕ60 Ν. Μαγνησίας: Διαδικτυακή ενημέρωση: “Οδηγίες χρήσης για ψυχοσωματική υγεία-Φιλοσοφική διαχείριση του στρες”

Σας υπενθυμίζουμε και σας καλούμε για την διαδικτυακή ενημέρωση και ΔΙΑΛΟΓΟ στο ΖΟΟΜ, αύριο Τρίτη 18 Μαρτίου 2025 στις 7.00μ.μ. έως 8.00μ.μ. όπου ο Αν. Καθηγητής Γενετικής της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών/ΕΚΠΑ, κ. Χρήστος Γιαπιτζάκης, συγγραφεύς μεταξύ άλλων, του βιβλίου “ Επίκουρος-Επιστημονικός Ανθρωπισμός και Ευδαιμονία” έχει προσφερθεί αφιλοκερδώς να μας ενημερώσει και να απαντήσει σε ερωτήσεις, που αφορούν την θεματική ενότητα:

“Οδηγίες χρήσης για ψυχοσωματική υγεία-Φιλοσοφική διαχείριση του στρες”

 

483993076 1189265292832823 5750682369847691206 n 484552800 1663059280980641 8450456015364192454 n 485126815 629668169827720 5718605711913056563 n

 

Υιοθεσία της χελώνας Φοίβης από το 32ο Νηπιαγωγείο Βόλου

IMG 6907

Σήμερα στα πλαίσια του 2ου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων «Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!» και της Πολιτειότητας του Ενεργού Πολίτη πραγματοποιήσαμε και τα δύο τμήματα του 32ου Νηπιαγωγείου Βόλου ,μια υπέροχη δραση! Είχαμε την χαρά να υιοθετήσουμε την χελώνα Φοίβη σε συνεργασία με τον φορέα ΑΡΧΕΛΩΝ. Αφού πρώτα ενημερώθηκαμε για την διαδικασία υιοθεσίας στην συνέχεια παρακολουθήσαμε διαδικτυακά το μικρό μας 🐢, είδαμε που μεγαλώνει και πως ζει. Από εδώ κ πέρα είμαστε εμείς οι θετοί γονείς του και είμαστε υπεύθυνοι για την ανάπτυξη του. Με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά υιοθετούν συμπεριφορές ενεργού πολίτη και ευαισθητοποιουνται σε κοινωνικά θέματα που πρέπει να απασχολούν όλους μας

12250baa 2850 4e6c 9124 fd49ea900e63                                                                                  !. 6d8311da 600d 456a bee8 5a66a4e0807d 3b28cf7c ea96 404d bb7f be50f30f2161                                         514a3e24 a63f 4d3d 8545 2740fb05245d 5e465190 f902 4c54 820a e2dd8839c8a8 14598fca 4405 43c7 b265 e15f8c47b160 d768ebfd 616c 430f 9290 5e128795af8a e12eb6f2 b11e 4164 ad46 a675aa31d7f2 f7f4c9aa 2e6e 420e bec0 725d3689fdcc dc8c5b6c d319 44e1 abee 34a8c4a17f50 901e9328 9197 490e 9125 e419fbe9eca4 528226cb 5417 4522 8a0c 6416c63f3695 49f97bb0 46cb 4873 b1da 7d1f0371e3a9 1013ad3b ad23 40dd 8e2f be915ebc2f53 52931676 3065 4bd5 a668 4ce27b71e955c55952df 70f2 4c21 850c d55589ec382305947f17 a901 4353 9cbe 14179a18c845008c5bf9 6b6f 45f8 a697 69b76ab61e9ccf61407e aa25 4400 8e4b e1d2e4b17d91aa363eca 0240 4f07 92ea 9da6759362ae70b34574 8212 4eac 86fe 51352c806bc4

                                                                                          

40aef417 3fad 49fc 974c f1a4d1bb7363    IMG 6907

IMG 6910

W8D89AV8Z7XHRTGE

Ευχαριστούμε θερμά όλους τους γονείς του Νηπιαγωγείου που μας στήριξαν εμπράκτως  στην υιοθεσία της χελώνας!

code week 1ο και 2ο Τμήμα

Πιστοποιητικό Αριστείας στις Δεξιότητες Κωδικοποίησης για όλeς τiς εκπαιδευτικούw του Νηπιαγωγείου: Πρωινού, Ολοήμερου και Αναβαθμισμένου Ολοήμερου για τις δράσεις προγραμματισμού που υλοποίησαν   στην ευρωπαίκή εβδομάδα κώδικα

 



Λήψη αρχείου

 



Λήψη αρχείου

 

8c9df053 c160 47f6 9dcf 6337a9d997e5 476486155 1301555454259357 6414623224827950752 n 482826805 654931633573156 5876723576629925135 n

Λαϊκή παράδοση: Το έθιμο της Χελιδόνας – Τα κάλλαντα της Άνοιξης 1ο Πρωινό και Ολοήμερο Τμήμα

 

ΤΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΕΘΙΜΟ ΤΗΣ ΧΕΛΙΔΟΝΑΣ

Το έθιμο της χελιδόνας, έχει τις ρίζες της στην αρχαία Ελλάδα και επιβιώνει μέχρι τις μέρες μας σε πολλές περιοχές όπως στην Ήπειρο, τη Μακεδονία, τη Θράκη και τα Δωδεκάνησα. Τα παιδιά με τον ερχομό της Άνοιξης, έφτιαχναν ένα αρθρωτό ομοίωμα χελιδονιού, την ‘’χελιδόνα’’ και τραγουδούσαν με αυτό τα κάλαντα της Άνοιξης, τα λεγόμενα ‘’χελιδονίσματα’’. Γύριζαν από σπίτι σε σπίτι και οι νοικοκυρές τους έδιναν λάδι, κρασί, αλεύρι, σιτάρι, αυγά και μερικές φορές χρήματα. Τα χρήματα καθώς και τα προϊόντα αυτά, τα παιδιά τα αφιέρωναν στην εκκλησία. Η κατασκευή της χελιδόνας, αποτελείται από το ομοίωμα του χελιδονιού,συνήθως ξύλινο

Και φέτος τηρήσαμε το έθιμο της χελιδόνας. Κατασκευάσαμε χελιδόνια τα στολίσαμε με λουλούδια και τραγουδήσαμε τα κάλλαντα στους Δ/ντές των 18ου και 29ου  Δημ. Σχολείων, σε τάξεις των Δημοτικών  και στους γονείς.

 

483844867 9454551554670753 2764632080123362789 n485084099 1204065967756330 7845369956343714728 nIMG 6657

483036448 670068955534079 7089080793047389526 n
Στην αυλή τραγουδώντας τα κάλλαντα στους Δ/ντές των    18ου &29ου Δημ. Σχολείων
χ1
Με τους Δ/ντές των 18ου και 29ου Δημ. Σχ.

 

 

 

χ3
Στην Α τάξη του 18ου Δημ. Σχολείου

χ6

Στη Β τ’αξη του 29ου Δημ. Σχ.

 

 

 

Τραγουδώντας τα κάλλαντα της άνοιξης στους γονείς…..

χ5

 

 

Ήρθε ,ήρθε η χελιδόνα…. 2ο Πρωινό και Ολοήμερο τμήμα

Ήδη από την αρχαιότητα τα παιδιά γιόρταζαν το τέλος του χειµώνα και τον ερχοµό των χελιδονιών µε τα «χελιδονίσματα». Κρατώντας το οµοίωµα ενός χελιδονιού, τριγυρνούσαν στην πόλη και τραγουδώντας τη χελιδόνα, ζητούσαν φιλέµατα. Το έθιµο της «χελιδόνας» συνεχίστηκε σε πολλές περιοχές τη Ελλάδας ως τα νεότερα χρόνια. Την 1η του Μάρτη τα παιδιά ξεχύνονταν στους δρόµους, για να καλωσορίσουν τα χελιδόνια, αγγελιαφόρους της άνοιξης, που δε θ’ αργούσε να έρθει. Περασµένο σε ένα ραβδί, κρατούσαν ένα καλάθι µε φύλλα κισσού, σύµβολο της αειθαλούς βλάστησης. Στην άκρη του ραβδιού στερέωναν ένα ξύλινο χελιδόνι που είχε κουδουνάκια στο λαιµό του και, τριγυρίζοντας από σπίτι σε σπίτι, κουνούσαν το ραβδί τους και έλεγαν τα «χελιδονίσµατα».

xelidonistes mikroi sitoxori serron 1 martiou 1967

Καλωσορίζοντας την άνοιξη στο σχολείο μας

εικόνα Viber 2025 03 13 18 25 55 591

Μιλήσαμε για τα χελιδόνια και τον ερχομό τους στη χώρα μας,μάθαμε πληροφορίες

για το πέταγμα τους,για την τροφή τους ,για την αναπαραγωγή τους κ.α

Πέταγμα χελιδονιών σε νεικόνα Viber 2025 03 14 17 27 59 891

εικόνα Viber 2025 03 14 17 28 02 074

Χτίσιμο φωλιάς και τάισμα χελιδονιών

 

εικόνα Viber 2025 03 14 17 28 02 294

 

Ζωγραφίζουμε αυτά που μας έκανε εντύπωση από τα χελιδόνια…

 εικόνα Viber 2025 03 14 18 05 51 363   εικόνα Viber 2025 03 14 18 05 51 946 εικόνα Viber 2025 03 14 18 05 50 435εικόνα Viber 2025 03 14 18 05 53 048

εικόνα Viber 2025 03 14 18 05 53 299 εικόνα Viber 2025 03 14 18 05 53 515 εικόνα Viber 2025 03 14 18 05 53 732 εικόνα Viber 2025 03 14 18 05 53 943

εικόνα Viber 2025 03 14 18 05 53 943 εικόνα Viber 2025 03 14 18 05 54 170 εικόνα Viber 2025 03 14 18 05 54 392 εικόνα Viber 2025 03 14 18 05 54 611

εικόνα Viber 2025 03 14 18 05 54 826 εικόνα Viber 2025 03 14 18 05 55 039 εικόνα Viber 2025 03 14 18 05 55 247

Κατασκευή χελιδονιού με παλάμες

εικόνα Viber 2025 03 14 19 13 03 294

Κάναμε μαθηματικά

εικόνα Viber 2025 03 14 18 01 36 614

εικόνα Viber 2025 03 14 18 01 36 409Κατασκευάσαμε χελιδόνες

εικόνα Viber 2025 03 14 17 33 55 445

εικόνα Viber 2025 03 14 17 33 55 229

εικόνα Viber 2025 03 14 17 33 54 715

‘Ωρα για μάθημα στη φύση

Επίσκεψη στο κοντινό πάρκο του σχολείου

Λέμε το το τραγούδι της χελιδόνας

εικόνα Viber 2025 03 13 18 26 01 550εικόνα Viber 2025 03 13 18 36 39 142Λέμε ηχοιστορίες για τα χελιδόνια

εικόνα Viber 2025 03 13 18 26 03 302

Φτιάχνουμε με κουκουνάρες και φυστικοβούτυρο ταϊστρες για τα πουλάκια

εικόνα Viber 2025 03 13 18 26 02 259 εικόνα Viber 2025 03 13 18 36 32 647 εικόνα Viber 2025 03 13 18 36 33 249 εικόνα Viber 2025 03 13 18 36 39 560 εικόνα Viber 2025 03 13 18 36 39 765εικόνα Viber 2025 03 13 18 36 36 486εικόνα Viber 2025 03 13 18 36 32 103

Ώρα για παιχνίδι: Παίζουμε τρίλιζα

εικόνα Viber 2025 03 13 18 26 03 976Ώρα για ξεκούραση

εικόνα Viber 2025 03 13 18 26 04 178Επιστροφή στο σχολείο και κάλαντα της χελιδόνας

Τηρώντας το έθιμο της χελιδόνας είπαμε τα κάλαντα στην Γ΄ Δημοτικού του 18ου Δημοτικού σχολείου

εικόνα Viber 2025 03 14 18 48 50 561

Επισκεφτήκαμε την Γ΄ Δημοτικού του 29ου Δημοτικού σχολείου

εικόνα Viber 2025 03 14 18 48 49 245

 

Την ΣΤ΄του 18ου Δημοτικού Σχολείουεικόνα Viber 2025 03 14 18 48 50 149

 

Τον Διευθυντή του 29ου Δημοτικού Σχολείου

εικόνα Viber 2025 03 14 18 48 49 931 εικόνα Viber 2025 03 14 18 48 47 283

εικόνα Viber 2025 03 14 19 06 59 583

Κατά την αποχώρηση τα παιδιά τραγούδησαν τα χελιδονίσματα στους γονείς του τμήματος μας.

εικόνα Viber 2025 03 14 19 10 45 078

 

 

 

 

 

Eliza:”Αναγνωρίζω – Προστατεύω” Επιμορφωτικό σεμινάριο

Πρόγραμμα Νηπιαγωγών για την πρόληψη της παραμέλησης και κακοποίησης του παιδιού «Αναγνωρίζω – Προστατεύω»

Με γνώμονα την υποχρεωτικότητα της προσχολικής αγωγής (προ-νήπιο και νηπιαγωγείο), αλλά και τη σύμφωνη με τον νόμο υποχρέωση των εκπαιδευτικών κάθε σχολικής βαθμίδας να αναφέρονται σε περιστατικά με υποψία κακοποίησης/παραμέλησης (αρ.23 του ν.3500/16), το Eliza σχεδίασε, υπό την επιστημονική καθοδήγηση του Δρ. Γιώργου Νικολαΐδη, Διευθυντή Δ/νσης Ψυχικής Υγείας και Κοινωνικής Πρόνοιας του Ινστιτούτου Υγείας του Παιδιού , της Δρ. Λήδας Αναγνωστάκη, Επίκουρης Καθηγήτριας ΤΕΑΠΗ Ε.Κ.Π.Α. και της Δρ. Ηλέκτρας Κουτσούκου, Νομικός, Διδάκτωρος Δικαιωμάτων του Παιδιού, ένα καινοτόμο επιμορφωτικό πρόγραμμα αναγνώρισης και διαχείρισης περιστατικών φερόμενης παιδικής κακοποίησης, για εκπαιδευτικούς προσχολικής αγωγής (νηπιαγωγούς).

Στόχος του προγράμματος είναι η ενίσχυση και πλαισίωση των εκπαιδευτικών προσχολικής αγωγής σε θέματα παιδικής προστασίας.

Το πρόγραμμα «Αναγνωρίζω – Προστατεύω» υλοποιείται με τη στρατηγική συνεργασία της Πειραιώς στο πλαίσιο του προγράμματος Εταιρικής Κοινωνικής Υπευθυνότητάς της «EQUALL – Για μια Κοινωνία Ισότιμων Ανθρώπων» και ειδικότερα στον πυλώνα «Μέριμνα για τα Παιδιά».

 

Όλοι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου συμμετείχαν στο πρόγραμμα επιμόρφωσης    «Αναγνωρίζω – Προστατεύω»



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

 

 

Στιγμιότυπο οθόνης 611

 

d3dfb469 1cc1 4137 aaab d7aa277cc86e

 

 

 

 

 

Συνεργασία με την Εταιρία Αστρονομίας και Διαστήματος

977D1C4C B2D6 416D 920A B79CC01E273B

Στις 10 Μαρτίου αναπτύχθηκε στο Νηπιαγωγείο μας εκπαιδευτικό πρόγραμμα σε συνεργασία με την

Εταιρία Αστρονομίας και Διαστήματος

του παραρτήματος του Δήμου Βόλου. Τα παιδιά συμμετείχαν σε δράσεις προετοιμασίας, γνωστικής επεξεργασίας, βιωματικά παιχνίδια και αναστοχασμού τόσο εντός όσο και εκτός της σχολικής τάξης.

 IMG 6339 IMG 6340

IMG 6358

977D1C4C B2D6 416D 920A B79CC01E273B