Κατά τη διάρκεια του τρέχοντος σχολικού έτους το νηπιαγωγείο μας συνεργάστηκε με τον ESERO, τον Ευρωπαικό Φορέα για την Εκπαίδευση για το Διάστημα και υλοποίησε το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα η Μαγεία του Φωτός.
Για το πρόγραμμα ακολουθήθηκε η μεθοδολογία του νέου Προγράμματος Σπουδών. Τα παιδιά συνεργάστηκαν σε ομάδες και μέσω διερευνήσεων και πειραμάτων ανακάλυψαν ιδιότητες του φυσικού και τεχνητού φωτός.
Η ομάδα μας βραβεύτηκε αντίστοιχα για την ολοκλήρωση του προγράμματος.
Την 25η Μαρτίου οι Έλληνες γιορτάζουμε την επίσημη έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης του 1821 και
τον αγώνα των Ελλήνων για ελευθερία και ανεξαρτησία έπειτα από 400 χρόνια σκλαβιάς υπό τον οθωμανικό ζυγό.
Η συγκεκριμένη ημερομηνία σηματοδοτεί την έναρξη της εθνικής παλιγγενεσίας και τη δημιουργία του ανεξάρτητου ελληνικού κράτους.
Η 25η Μαρτίου είναι επίσης αφιερωμένη στον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου, μία από τις μεγαλύτερες εορτές της χριστιανικής πίστης. Είναι η ημέρα κατά την οποία ο Αρχάγγελος Γαβριήλ ανήγγειλε στην Παναγία ότι θα φέρει στον κόσμο τον Υιό του Θεού.
Στο νηπιαγωγείο μας ο εορτασμός αυτής της διπλής γιορτής πραγματοποιήθηκε με τραγούδια ,θεατρικά και παραδοσιακούς χορούς.
Η έναρξη της γιορτής έγινε με τραγούδια και από τα δύο τμήματα.
Στην συνέχεια ακολούθησαν θεατρικά δρώμενα στο κάθε τμήμα.
1ο Τμήμα
Σκετς : Μυρτιά και κρίνος
Σκετς: Ευαγγελισμός
Σκετς : Οι Μακρυνιτσιώτισσες
(Τοπική ιστορία) Οι Μακρυνυτσιώτισσες όταν περικυκλώθηκαν από τους Τούρκους έπραξαν όπως οι Σουλιώτισσες , έπεσαν από τον “Βράχο της Αρχόντως”
Σκετς:Οι ήρωες του 1821
Δημοτικοί χοροί
Επεξεργασία της θεματικής ενότητας: 1ο Τμήμα
25η Μαρτίου : Ο Ευαγγελισμός
Τα παιδιά μέσα από οπτικοακουστικό υλικό και εικόνες έμαθαν για την ιστορία του Ευαγγελισμού και στην συνέχεια ζωγράφισαν τον Ευαγγελισμό
Πίνακας Αναφοράς σχετικά με τον Ευαγγελισμό: Σε φύλλο δημιουργήσαμε πίνακα αναφοράς για τον Ευαγγελισμό και οι μαθητές τον έγραψαν όπως μπορούσαν στον πίνακα αναφοράς
Ομαδική Εργασία Ευαγγελισμός
Ατομικές κατασκευές
Η Επανάσταση του 1821
Μέσα από εποπτικό υλικό, Δημοτικά τραγούδια και ποιήματα έμαθαν για τον τρόπο ζωής τα χρόνια της σκλαβιάς, το κρυφό σχολειό, το παιδομάζωμα. Μέσα από το τραγούδι “Κλέφτικη ζωή” που μάθαμε και τραγουδήσαμε άντλησαν πληροφορίες για τη ζωή των κλεφτών. Είδαμε παραδοσιακές φορεσιές ……
Διακοσμήσαμε εορταστικά το ταμπλώ μας
‘Εγραψαν με οδηγό πίνακα αναφοράς: Κρυφό Σχολειό, Ήρωες, Επανάσταση
Εντόπισαν και κύκλωσαν το 1821……. και έγραψαν 25 ΜΑΡΤΙΟΥ 1821
Κολλάμε σε στεφάνι τους ήρωες του 1821
Σπάμε τον Κώδικα και ανακαλύπτουμε τι κρύβεται
Βλέπουμε τα λάβαρα της Επανάστασης και ζωγραφίζουμε το Πηλιορίτικο λάβαρο (Τοπική Ιστορία)
Οι δημιουργίες μας για την Επανάσταση
Ελεύθερη έκφραση- εικαστική απόδοση της Επανάστασης.
Μακρυνιτσιώτισσες που πέφτουν από τον βράχο…
Αναδυόμενη γραφή….
Αποσπασματικές φωτογραφίες από το 2ο τμήμα
Ευαγγελισμός της Θεοτόκου
Θεατρικό με τον Παλαιών Πατρών Γερμανό
Αναπαράσταση με τις Σουλιώτισσες στο Ζάλογγο
Ακολούθησαν παραδοσιακοί χοροί
Επεξεργασία της θεματικής ενότητας
Ύστερα από αναφορά στα γεγονότα της 25ης Μαρτίου δόθηκαν τα ποιήματα με σχετική κατασκευή.
Τα ποιήματα μας
Τα παιδιά ζωγραφίζουν αυτό που τους έκανε εντύπωση από τα γεγονότα της 25ης Μαρτίου
Σπάμε τον κώδικα και βρίσκουμε τι κρύβεται.
Τα παιδιά μαθαίνουν για τους ήρωες του 1821 και κάνουν ανάλογες κατασκευές
Τα παιδιά έρχονται σε επαφή με τις παραδοσιακές φορεσιές ,τις παρατηρούν και διακρίνουν τις διαφορές τους ,
τις σχεδιάζουν αλλά και τις δοκιμάζουν.
Μαθαίνουν αντίστοιχες λέξεις αλλά και φτιάχνουν παζλ
Σειροθετούν από το μικρότερο στο μεγαλύτερο τους τσολιάδες και τις Ελληνοπούλες.
Φιλοτεχνούν παραδοσιακές ποδιές
Κατασκευάζουν με κουτάλες Ελληνοπούλες και τσολιάδες με τις παραδοσιακές φορεσιές τους.
ς
Αντιστοιχούν ποσότητες με αριθμούς και βάζουν στη σωστή σειρά τους αριθμούς του 1821.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη.
ΥΠΟ-ΘΕΜΑΤΙΚΗ: 1.Ανθρώπινα Δικαιώματα
Το χρονικό διάστημα από 10 Ιανουαρίου έως 19 Μαρτίου και σύμφωνα με το Πρακτικό 4/2-10-2023 υλοποιήθηκε πρόγραμμα καλλιέργειας δεξιοτήτων με τίτλο “Η οικογένεια δεν είναι αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!”του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ). Σκοπός του προγράμματος υπήρξε η απόκτηση γνώσεων και η ανάπτυξη δεξιοτήτων αναφορικά με την οικογενειακή ποικιλομορφία, αλλά και τις θεμέλιους λίθους που συνθέτουν τη δομή όλων των οικογενειών. Παρακάτω, παρουσιάζονται τα εργαστήρια όπως διεξήχθησαν δεδομένων του συγκεκριμένου πλαισίου και μαθητικού δυναμικού.
Εργαστήρι 1: Πρώτη επαφή με το θέμα:
Με αφορμή το παραμύθι “Η μονά-δική μου Οικογένεια” [http://play.byethost8.com/elfi/] έγινε διερεύνηση των πρότερων ιδεών των παιδιών σε σχέση με την Οικογένεια
Εργαστήρι 2: Πόσα μέλη έχει η οικογένειά μου;
Στη συνέχεια τα παιδιά ζωγράφισαν τις οικογένειές τους, τις παρουσίασαν στην Ολομέλεια και κατατάχτηκαν στην αντίστοιχη ομάδα με κριτήριο την ποσότητα.
Εργαστήρι 3: Η Οικογένεια του Πιγκουίνου (η πυρηνική οικογένεια)
Τα παιδιά συλλέγουν στοιχεία για τη ζωή του πιγκουίνου [https://www.youtube.com/watch?v=lZHGm2Xhf1E] και στη συνέχεια έρχονται αντιμέτωπα με ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζει η σύνθεση της οικογένειάς του, για το οποίο προτείνουν λύσεις. Στη συνέχεια, συμμετέχουν σε σχετικές βιωματικές δράσεις.
Μιμούμαστε τους Πιγκουίνους
Απελευθερώνουμε τους πιγκουίνους
Φτιάχνουμε Τεχνητό Χιόνι και Γινόμαστε Εσκιμώοι
Ζωγραφίζουμε με παγωμένα-χρώματα
Ομαδοποιούμε και Σχεδιάζουμε Χιονονιφάδες
Εργαστήρι 4: Η Οικογένεια του Λύκου (η διευρυμένη οικογένεια)
Τα παιδιά συλλέγουν στοιχεία για τη ζωή του λύκου [https://www.youtube.com/watch?v=4_lrTveNQrg] και στη συνέχεια έρχονται αντιμέτωπα με ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζει η σύνθεση της οικογένειάς του, για το οποίο προτείνουν λύσεις.
Μαθαίνουμε το Λλ
Αναλύουμε βηματικά και με εικόνες το γνωστό παιχνίδι “Λύκε, λύκε είσαι εδώ?”
Εργαστήρι 5: Η Οικογένεια του Καγκουρό (η μονογονεική οικογένεια)
Τα παιδιά συλλέγουν στοιχεία για τη ζωή του καγκουρό [https://www.youtube.com/watch?v=g3icZB__sCM] και στη συνέχεια έρχονται αντιμέτωπα με ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζει η σύνθεση της οικογένειάς του, για το οποίο προτείνουν λύσεις.
Τα παιδιά συλλέγουν στοιχεία από τη ζωή της χελώνας [https://www.youtube.com/watch?v=vo5x-DwILLo] και στη συνέχεια έρχονται αντιμέτωπα με ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά που μεγαλώνουν σε ένα τέτοιο οικογενειακό πλαίσιο και προτείνουν σχετικές λύσεις.
Σας υπενθυμίζουμε και σας καλούμε για την διαδικτυακή ενημέρωση και ΔΙΑΛΟΓΟ στο ΖΟΟΜ, αύριο Τρίτη 18 Μαρτίου 2025 στις 7.00μ.μ. έως 8.00μ.μ. όπου ο Αν. Καθηγητής Γενετικής της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών/ΕΚΠΑ, κ. Χρήστος Γιαπιτζάκης, συγγραφεύς μεταξύ άλλων, του βιβλίου “ Επίκουρος-Επιστημονικός Ανθρωπισμός και Ευδαιμονία” έχει προσφερθεί αφιλοκερδώς να μας ενημερώσει και να απαντήσει σε ερωτήσεις, που αφορούν την θεματική ενότητα:
“Οδηγίες χρήσης για ψυχοσωματική υγεία-Φιλοσοφική διαχείριση του στρες”
Σήμερα στα πλαίσια του 2ου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων «Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!» και της Πολιτειότητας του Ενεργού Πολίτη πραγματοποιήσαμε και τα δύο τμήματα του 32ου Νηπιαγωγείου Βόλου ,μια υπέροχη δραση! Είχαμε την χαρά να υιοθετήσουμε την χελώνα Φοίβη σε συνεργασία με τον φορέα ΑΡΧΕΛΩΝ. Αφού πρώτα ενημερώθηκαμε για την διαδικασία υιοθεσίας στην συνέχεια παρακολουθήσαμε διαδικτυακά το μικρό μας , είδαμε που μεγαλώνει και πως ζει. Από εδώ κ πέρα είμαστε εμείς οι θετοί γονείς του και είμαστε υπεύθυνοι για την ανάπτυξη του. Με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά υιοθετούν συμπεριφορές ενεργού πολίτη και ευαισθητοποιουνται σε κοινωνικά θέματα που πρέπει να απασχολούν όλους μας
Πιστοποιητικό Αριστείας στις Δεξιότητες Κωδικοποίησης για όλeς τiς εκπαιδευτικούw του Νηπιαγωγείου: Πρωινού, Ολοήμερου και Αναβαθμισμένου Ολοήμερου για τις δράσεις προγραμματισμού που υλοποίησαν στην ευρωπαίκή εβδομάδα κώδικα
Το έθιμο της χελιδόνας, έχει τις ρίζες της στην αρχαία Ελλάδα και επιβιώνει μέχρι τις μέρες μας σε πολλές περιοχές όπως στην Ήπειρο, τη Μακεδονία, τη Θράκη και τα Δωδεκάνησα. Τα παιδιά με τον ερχομό της Άνοιξης, έφτιαχναν ένα αρθρωτό ομοίωμα χελιδονιού, την ‘’χελιδόνα’’ και τραγουδούσαν με αυτό τα κάλαντα της Άνοιξης, τα λεγόμενα ‘’χελιδονίσματα’’. Γύριζαν από σπίτι σε σπίτι και οι νοικοκυρές τους έδιναν λάδι, κρασί, αλεύρι, σιτάρι, αυγά και μερικές φορές χρήματα. Τα χρήματα καθώς και τα προϊόντα αυτά, τα παιδιά τα αφιέρωναν στην εκκλησία. Η κατασκευή της χελιδόνας, αποτελείται από το ομοίωμα του χελιδονιού,συνήθως ξύλινο
Και φέτος τηρήσαμε το έθιμο της χελιδόνας. Κατασκευάσαμε χελιδόνια τα στολίσαμε με λουλούδια και τραγουδήσαμε τα κάλλαντα στους Δ/ντές των 18ου και 29ου Δημ. Σχολείων, σε τάξεις των Δημοτικών και στους γονείς.
Στην αυλή τραγουδώντας τα κάλλαντα στους Δ/ντές των 18ου &29ου Δημ. ΣχολείωνΜε τους Δ/ντές των 18ου και 29ου Δημ. Σχ.
Στην Α τάξη του 18ου Δημ. Σχολείου
Στη Β τ’αξη του 29ου Δημ. Σχ.
Τραγουδώντας τα κάλλαντα της άνοιξης στους γονείς…..
Ήδη από την αρχαιότητα τα παιδιά γιόρταζαν το τέλος του χειµώνα και τον ερχοµό των χελιδονιών µε τα «χελιδονίσματα». Κρατώντας το οµοίωµα ενός χελιδονιού, τριγυρνούσαν στην πόλη και τραγουδώντας τη χελιδόνα, ζητούσαν φιλέµατα. Το έθιµο της «χελιδόνας» συνεχίστηκε σε πολλές περιοχές τη Ελλάδας ως τα νεότερα χρόνια. Την 1η του Μάρτη τα παιδιά ξεχύνονταν στους δρόµους, για να καλωσορίσουν τα χελιδόνια, αγγελιαφόρους της άνοιξης, που δε θ’ αργούσε να έρθει. Περασµένο σε ένα ραβδί, κρατούσαν ένα καλάθι µε φύλλα κισσού, σύµβολο της αειθαλούς βλάστησης. Στην άκρη του ραβδιού στερέωναν ένα ξύλινο χελιδόνι που είχε κουδουνάκια στο λαιµό του και, τριγυρίζοντας από σπίτι σε σπίτι, κουνούσαν το ραβδί τους και έλεγαν τα «χελιδονίσµατα».
Καλωσορίζοντας την άνοιξη στο σχολείο μας
Μιλήσαμε για τα χελιδόνια και τον ερχομό τους στη χώρα μας,μάθαμε πληροφορίες
για το πέταγμα τους,για την τροφή τους ,για την αναπαραγωγή τους κ.α
Πέταγμα χελιδονιών σε ν
Χτίσιμο φωλιάς και τάισμα χελιδονιών
Ζωγραφίζουμε αυτά που μας έκανε εντύπωση από τα χελιδόνια…
Πρόγραμμα Νηπιαγωγών για την πρόληψη της παραμέλησης και κακοποίησης του παιδιού «Αναγνωρίζω – Προστατεύω»
Με γνώμονα την υποχρεωτικότητα της προσχολικής αγωγής (προ-νήπιο και νηπιαγωγείο), αλλά και τη σύμφωνη με τον νόμο υποχρέωση των εκπαιδευτικών κάθε σχολικής βαθμίδας να αναφέρονται σε περιστατικά με υποψία κακοποίησης/παραμέλησης (αρ.23 του ν.3500/16), το Eliza σχεδίασε, υπό την επιστημονική καθοδήγηση του Δρ. Γιώργου Νικολαΐδη, Διευθυντή Δ/νσης Ψυχικής Υγείας και Κοινωνικής Πρόνοιας του Ινστιτούτου Υγείας του Παιδιού , της Δρ. Λήδας Αναγνωστάκη, Επίκουρης Καθηγήτριας ΤΕΑΠΗ Ε.Κ.Π.Α. και της Δρ. Ηλέκτρας Κουτσούκου, Νομικός, Διδάκτωρος Δικαιωμάτων του Παιδιού, ένα καινοτόμο επιμορφωτικό πρόγραμμα αναγνώρισης και διαχείρισης περιστατικών φερόμενης παιδικής κακοποίησης, για εκπαιδευτικούς προσχολικής αγωγής (νηπιαγωγούς).
Στόχος του προγράμματος είναι η ενίσχυση και πλαισίωση των εκπαιδευτικών προσχολικής αγωγής σε θέματα παιδικής προστασίας.
Το πρόγραμμα «Αναγνωρίζω – Προστατεύω» υλοποιείται με τη στρατηγική συνεργασία της Πειραιώς στο πλαίσιο του προγράμματος Εταιρικής Κοινωνικής Υπευθυνότητάς της «EQUALL – Για μια Κοινωνία Ισότιμων Ανθρώπων» και ειδικότερα στον πυλώνα «Μέριμνα για τα Παιδιά».
Όλοι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου συμμετείχαν στο πρόγραμμα επιμόρφωσης «Αναγνωρίζω – Προστατεύω»
Στις 10 Μαρτίου αναπτύχθηκε στο Νηπιαγωγείο μας εκπαιδευτικό πρόγραμμα σε συνεργασία με την
Εταιρία Αστρονομίας και Διαστήματος
του παραρτήματος του Δήμου Βόλου. Τα παιδιά συμμετείχαν σε δράσεις προετοιμασίας, γνωστικής επεξεργασίας, βιωματικά παιχνίδια και αναστοχασμού τόσο εντός όσο και εκτός της σχολικής τάξης.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή