Εργαστήρια Δεξιοτήτων

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΣΧΟΛΙΚΟ ΈΤΟΣ 2024-2025

  • ΤΜΗΜΑ 1ο
  • ΘΕΜΑΤΙΚΗ: Ζω Καλύτερα – Ευ Ζην
  • ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία – Πρόληψη

Το χρονικό διάστημα Οκτώβριος – Δεκέμβριος ολοκληρώθηκε στο Νηπιαγωγείο μας πρόγραμμα καλλιέργειας δεξιοτήτων με τίτλο

“Κάθε Aλλαγή μια Φωτεινή Αρχή” 

του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ). Σκοπό του προγράμματος αποτελεί η απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων που άπτονται της κοινωνικής και συναισθηματικής ανάπτυξης των νηπίων.

Παρακάτω, παρουσιάζονται τα 7 εργαστήρια όπως διεξήχθησαν σύμφωνα με το πρόγραμμα και τις προσαρμογές που έγιναν στην τάξη μας.

Εργαστήρι 1: Ένα γράμμα & μία Επίσκεψη. Εισαγωγή, Σύνδεση, Συμβόλαιο

Μία μικρή Ηλιαχτίδα επισκέπτεται το σχολείο μας και μαζί της φέρνει ένα γράμμα από τον ήλιο. Ένα ένα τα παιδιά λένε καλημέρα στην Ηλιαχτίδα και όλοι μαζί φτιάχνουμε έναν κύκλο. Τα παιδιά καταγράφουν τα συναισθήματά τους από την επίσκεψη της Ηλιαχτίδας.

IMG 1644 IMG 1650 IMG 1659

Τα παιδιά γίνονται οδηγός από την Ηλιαχτίδα και καθοδηγούνται με διάφορα παιχνίδια στο χώρο. Τα παιδιά χορεύουν όπως χορεύει η Ηλιαχτίδα.

IMG 1755 IMG 1766 IMG 1770 IMG 1771

Τα παιδιά σχηματίζουν τον ήλιο της τάξης μας.

IMG 1989IMG 1990

Εργαστήρι 2: Το αγαπημένο μου παιχνίδι

Τα παιδιά φέρνουν το αγαπημένο τους παιχνίδι στο σχολείο (σε ίδιες χάρτινες σακούλες που τους έχουμε δώσει) και με τον περιγραφικό τους λόγο και όσα έχουμε μάθει σε έννοιες έως τώρα (- τι χρώμα έχει; – τι σχήμα έχει;) και με την παντομίμα (- πως παίζω με αυτό;) προσπαθούν να κάνουν τα υπόλοιπα παιδιά να το βρουν.

Στη συνέχεια, τα παιδιά προσκαλούνται να ζωγραφίσουν το αγαπημένο τους παιχνίδι – αναπτύσσονται έτσι την ικανότητά τους για εστίαση της προσοχής και τη δεξιότητά τους για σχεδιασμό βάσει παρατήρησης, οι οποίες είναι κομβικές στις παραστατικές τέχνες.

IMG 9092

Εργαστήρι 3: Τα διαφορετικά συναισθήματα

Η ηλιαχτίδα μας έχει ημέρες να φανεί, μήπως είναι λυπημένη ή θυμωμένη; Όλοι μαζί την αναζητούμε στην τάξη, κάνοντας υποθέσεις για το πως μπορεί να αισθάνεται.

Μαθαίνουμε μέσα από την ίστορία για τα διαφορετικά συναισθήματα, να τα αναγνωρίζουμε και να τα διακρίνουμε μεταξύ τους. Παίζουμε με τα συναισθήματα μας και καλούμε τους άλλους να βρουν ποιο συναίσθημα αναπαριστούμε.IMG 9093

Αποτυπώνουμε με διαφορετικά μέσα (ζωγραφική και κούκλες) την καλημέρα μας με ένα συναίσθημα όταν ερχόμαστε το πρωί στο σχολείο, εξηγούμε γιατί αισθανόμαστε έτσι και αποδεχόμαστε ότι δεν είναι ανάγκη να νιώθουμε όλοι το ίδιο το πρωί και πως σεβόμαστε στην ομάδα την συναισθηματική κατάσταση των συμμαθητών μας.

IMG 9134 IMG 9094

Εργαστήρι 4: Ανάπτυξη εμπιστοσύνης και συνεργασίας

Παίζουμε ομαδικά παιχνίδια καλλιέργειας της εμπιστοσύνης και της συνεργασίας στην αυλή του σχολείου μας.

IMG 9096

Μαθαίνουμε να ζωγραφίζουμε μαζί και παρουσιάζουμε ανά ζευγάρια τις ζωγραφιές μας στην Ολομέλεια.

IMG 9097 IMG 9098

Εργαστήρι 5: Το σχολείο μου φωτεινότερο

Αποτυπώνουμε τη δική μας διαδρομή προς το σχολείο. Έπειτα, αναρωτιόμαστε τι θα μπορούσαμε να κάνουμε ώστε το σχολείο μας να είναι καλύτερο; Στο πλαίσιο της ανάπτυξης της κριτικής τους σκέψης και της ενεργού εμπλοκής τους στα κοινωνικά πεπρεγμένα που τα αφορούν, τα παιδιά τοποθετούνται κριτικά σκεπτόμενα προς το χώρο τους. Ύστερα από σχετική παράθεση των απόψεων τους στην Ολομέλεια, τα παιδιά ζωγραφίζουν τι θα ήθελαν να έχει το σχολείο τους.

IMG 9116 Πως θα ηθελα το σχολείο μου να ειναι αλλιώς

Εργαστήρι 6: Οι διαφορετικές απόψεις μας

Μιλώντας για τις προτάσεις μας ως προς τις αλλαγές στο σχολείο μας, δεχόμαστε ότι μπορεί να έχουμε διαφορετικές απόψεις μεταξύ μας και πως αυτό είναι σεβαστό.IMG 9095

Εργαστήρι 7: Εμείς ως ήλιοι –  Αποχαιρετούμε την Ηλιαχτίδα 

Γινόμαστε όλοι μαζί ένα λιβάδι από ηλιοτρόπια – μικροί μοναδικοί ήλιοι και γεμίζουμε με φως την τάξη μας. Με αυτόν τον τρόπο αποχαιρετούμε την ηλιαχτίδα και την αφήνουμε να επιστρέψει στον ήλιο.

IMG 6378 IMG 6374

Καλό ταξίδι ηλιαχτίδα!

———————————————————————————————————————————————————————————–

 

Κατά τον Οκτώβριο και Νοέμβριο το Τμήμα μας υλοποίησε το Εργαστήρι Δεξιοτήτων από τον 3η Θεματική Ενότητα και συγκεκριμένα:

Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη.

Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα

Τίτλος:«Νηπίων Παιδεία: το πρώτο βήμα στη δημοκρατία». Στο pdf  που ακολουθεί αναλύονται οι δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν σε κάθε εργαστήριο.

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΝΗΠΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ-ΝΗΠΙΩΝ-ΠΑΙΔΕΙΑ 32 NHP. (1)

 

Παραθέτουμε και κάποιες φωτογραφίες από το κάθε εργαστήριο:

 

1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

00004IMG 00004 BURST20211020085641 1

 

P1010978 1
Ένα μπουκέτο με λουλούδια

 

 

2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

.jpg
Η φίλη μας η Δώρα

 

ΠΡΟΒΛΗΜΑ- ΛΥΣΗ
2 εργαστήριο ζωγραφίζω τη λύση που θα επέλεγα για να διώξω την στεναχώρια και την αναστάτωση που μου προκάλεσε κάποιος 1
ΠΡΟΒΛΗΜΑ – ΛΥΣΗ

 

 

Τα νήπια ζωγραφίζουν τη λύση που θα επέλεγαν για να διώξουν την στεναχώρια.

 

2 ζωγραφίζουν τη λύση που θα επέλεγαν τα ίδια για να διώξουν τη στεναχώρια τους 1

 

Με αφορμή την ιστορία  ΜΕ ΠΕΙΡΑΖΟΥΝ…..

 

00003IMG 00003 BURST20211101073245 1

 

 

 

 

από το βιβλίο Με πειράζουν

 

 

     3ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

ΠΙΝΑΚΑΣ ΔΙΠΛΗΣ ΕΙΣΟΔΟΥ

00004IMG 00004 BURST20211029111024 10 1 διπλής εισόδου Συμφωνώ Διαφωνώ 4 διπλής εισόδου Συμφωνώ Διαφωνώ 2

 

Ζωγραφίζοντας ότι τους έκανε εντύπωση από την ιστορία: “Σοφία, η αγελαδίτσα τραγουδίστρια”

η αγελαδιτσα τραγουδίστρια 1 η αγελαδιτσα

 

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΠΥΡΓΟΥ:

3 ο πύργος 2 1 3 ο πύργος 1

4ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

ΠΑΙΧΝΙΔΙ : “Ο κατάσκοπος”

 

ο κατάσκοπος 1 ο κατάσκοπος 2

 

 

Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΟΥ

4 η ταυτότητα Α 4 η ταυτότητα Β

 

4 το όνομα μου ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟ
Το όνομά μου είναι μοναδικό και το γράφω όπως μπορώ

 

ΖΩΓΡΑΦΙΖΩ ΤΑ ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ ΜΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ

 

 

4 ζωγραφίζω τα αγαπημένα μου αντικείμενα ή κάτι άλλο για τον εαυτό μου Α4 ζωγραφίζω τα αγαπημένα μου αντικείμενα ή κάτι άλλο για τον εαυτό μου Δ

 

 

4 ζωγραφίζω τα αγαπημένα μου αντικείμενα ή κάτι άλλο για τον εαυτό μου Β

 

 

P1011004
Το χαλί με τα αγαπημένα αντικείμενα
P1011013
Ομαδική εργασία: Ο εαυτός μου

 

5ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

 

00001IMG 00001 BURST20211110073918 1
Ομαδική εργασία: Οι άλλοι είναι φίλοι μου
IMG 20211109 112318
φτιάχνοντας το βραχιολάκι τη φιλίας
00001IMG 00001 BURST20211109113837
Τα βραχιολάκια της φιλίας

 

Η Μηλόπιττα

P1010946P1010977

 

P1010959P1010984

Η Συνταγή της μηλόπιτας                            Η Συνταγή της φιλίας

ΜΗΛΟΠΙΤΑ                  ΦΙΛΙΑΣ

 

Το συμβόλαιο της φιλίας                                                                                   Η Κουρτίνα της αγάπης

 

ΦΙΛΙΑΣ.jpg

 

“Η εχθρόπιτα”

.jpg

Παιχνίδι για τη φιλία  (οι εικόνες είναι από το διαδίκτυο)

filoi2 filoi nai oxi 1filoi3

 

Εννοιολογικός χάρτης : Προτάσεις για την επίλυση διαφορών με άλλα παιδιά

P1010976

 

 

 

 

6ο Εργαστήριο: Διαφορετικότητα

Συνεργασία σε ζευγάρια: Φτιάχνοντας τον Έλμερ

00001IMG 00001 BURST20211115110341 00001IMG 00001 BURST20211115110817 image2 image3 image4 image5 image700001IMG 00001 BURST20211115105905

Διαφορετικότητα: (Χρώμα δέρματος,  φύλο, μαλλιά κ.λ.π)

P1010940

 

  Φωτοκολάζ.jpg

 

 

 

diadoretikothta

 

Δημιουργία ταυτότητας μέσα από την αναζήτηση στο διαδίκτυο

 

.jpg

 

Αποτύπωμα παλάμης με γύψο

P1010977 1P1010979

.jpgP1010946 1

 

 

7ο Εργαστήριο

Η οικογένειά μου

P1010940 1 P1010944

Η Οικογένεια της κας Μουσικής

ΜΟΥΣΙΚΗ

Οι κούκλες που κατασκεύασαν τα παιδιά

P1010980

 

Κουκλοθέατρο: Το Ζαμπντερφίλιο

P1010942 P1010943

 

P1010986 P1010987

 

Ζωγραφίζοντας τις εντυπώσεις από το κουκλοθέατρο Ζαμπντερφίλιο

 

P1010947 2

 

 

 

Οι Κανόνες

P1010983

 

Επεκτατική δραστηριότητα: Ο βάτραχος είναι ήρωας

 

ΒΑΤΡΑΧΟΣ 1

ΟΒΑΤΡΑΧΟΣ

 

 

Διάχυση αποτελεσμάτων – Διαδικτυακή επικοινωνία με 22ο Νηπιαγωγείο Βόλου, Τμήμα κας Μαρίας Θεοδωρακάκου

 

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ.JPG 1

 

 

261478568 291931476202757 8390858754926538130 n 1