E-Twinning 2024-25

1

Το σχολείο μας συμμετέχει φέτος στο ευρωπαικό έργο eTwinning με τίτλο “Young Meteorologists” – “Νεαροί Μετεωρολόγοι”, του οποίου αποτελεί και ιδρυτικό μέλος.

1

Μαζί με εμάς συμμετέχουν και άλλοι 25 συνεργάτες, 13 από το εξωτερικό και από 7 διαφορετικές χώρες. Συγκεκριμένα, οι συνεργάτες στο πρόγραμμα μας κατανέμονται ως εξής:

  • 13 συνεργάτες από Ελλάδα
  • 4 συνεργάτες από Τουρκία
  • 4 συνεργάτες από Ρουμανία
  • 1 συνεργάτης από Λιθουανία
  • 1 συνεργάτης από Ρουμανία
  • 1 συνεργάτης από Βουλγαρία
  • 1 συνεργάτης από Πορτογαλία
  • 1 συνεργάτης από Ιταλία

Όπου συνεργάτες εννοούνται εκπαιδευτικοί με τις τάξεις τους. Οπότε, στο πρόγραμμα συμμετέχουν 25 άλλοι εκπαιδευτικοί και 400-500 μαθητές και μαθήτριες νηπιαγωγείων και πρώτων τάξεων δημοτικών σχολείων.

Τα eTwinnings αποτελουν μία εμβληματική δράση της Ευρωπαικής Ένωσης για την καλλιέργεια των ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών και την ανάπτυξη των δεξιοτήτων της συνεργασίας μεταξύ αυτών.

Το ευρωπαικό έργο“Young Meteorologists” – “Νεαροί Μετεωρολόγοι” πέρα από την καλλιέργεια των ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών στοχεύει στην:

  • κατανόηση κεντρικών εννοιών για τον καιρό και το κλίμα,
  • την κατανόηση των συμβόλων και των εργαλείων που χρησιμοποιούν οι μετεωρολόγοι,
  • την κατασκευή και τον πειραματισμό με μετεωρολογικά εργαλεία και σχετικά με τον καιρό φυσικά φαινόμενα,
  • την παρατήρηση σε μικροεπίπεδο τη συλλογή και ερμηνεία δεδομένων, και
  • την ανάληψη ενεργητικού ρόλου στην τοπική κοινότητα.

Η επίτευξη αυτών των στόχων θα γίνει μέσα από την ανταλλαγή ιδεών, απόψεων, δράσεων μεταξύ των σχολείων, μέσα από τη συνεργασία σε εκπαιδευτικές δράσεις, αλλά και τη δημιουργική επίλυση προβλημάτων. Καινοτομία του έργου αποτελεί η αφηγηματική ροή του, η αξιοποίηση της αφήγησης ως παιδαγωγική τεχνική κινητοποίησης των παιδιών στο έργο.

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος οι μαθητές και οι μαθήτριες θα έχουν την ευκαιρία να συνδεθούν εξ αποστάσεως με τα παιδιά των άλλων χωρών που συμμετέχουν στο συγκεκριμένο πρόγραμμα και να εμπλακούν σε παιγνιώδεις δράσεις μαζί τους. Ως τελικό προιόν του ευρωπαικού έργου“Young Meteorologists” – “Νεαροί Μετεωρολόγοι” οι μαθητές και οι μαθήτριες όλων των σχολείων θα κληθούν να κατασκευάσουν συνεργατικά και δημιουργικά μία γειτονιά δίχως τους παράγοντες εκείνους που επιβαρύνουν το κλίμα της.

Τέτοιες γειτονιές και αντίστοιχα, πόλεις ονομάζονται “κλιματικά καταφύγια” από την άποψη ότι αποτελούν εξισορροπητικούς παράγοντες στις ανισορροπίες που φέρνει η κλιματική αλλαγή.

Η διάρκεια του προγράμματος “Young Meteorologists” – “Νεαροί Μετεωρολόγοι” έχει οριστεί από τον Οκτώβρη του 2024 έως τον Μάρτιο του 2025. Η πορεία του αποτυπώνεται στο παρακάτω infographic:

1 1 2 3 1

Για την ενημέρωσή τους οι γονείς μπορούν να επισκέπτονται τη δημόσια σελίδα του έργου https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/young-meteorologists/twinspace

αλλά και την παρούσα σελίδα του ιστολογίου του σχολείου, η οποία θα ενημερώνεται για τις δράσεις του δικού μας σχολείου παράλληλα με την εξέλιξη του ευρωπαικού έργου.

Τα τελικά προιόντα όλων των σχολείων και η συνολική εμπειρία μας στο έργο θα αποτυπωθούν στη σχετική διαδικτυακή Ευρωπαική Πλατφόρμα για την υποστήριξη των eTwinnings και σε σχετικές εκπαιδευτικές επιμορφώσεις που θα ακολουθήσουν από κει και πέρα.

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ ΜΑΡΤΙΟΣ
  • Εισαγωγή των Μαθητών στο Πρόγραμμα
  • 1η συνάντηση των εκπαιδευτικών
  • Είναι Καιρός ή Κλίμα? Η Συνάντηση των Μαθητών
  • Οι αρχικές μας Θεωρίες 
  • Παρατηρούμε τον Καιρό – Τα παιδιά ως Ερευνητές
  • Παρακολουθούμε σχετικό Εκπαιδευτικό Υλικό για τον Καιρό και το Κλίμα
  • Φτιάχνουμε όλοι μαζί την Αφίσα του Εκπαιδευτικού Προγράμματος
  • Αξιολόγηση
  • Η 2η συνάντηση των εκπαιδευτικών
  • Πως μετράμε τον καιρό; (Θερμόμετρο, Εβδομαδιαίος Πίνακας Καιρού, Γράφημα Καιρού)
  • Ένας τυπικός μηχανισμός του Καιρού
    • Εξάτμιση
    • Συμπύκνωση
    • Βροχόπτωση 
  • Συνεργατική Αφίσα – Τα Γρανάζια της Φύσης
  • Αξιολόγηση – Ανάπτυξη Κριτική Σκέψης
  • Η 3η συνάντηση των εκπαιδευτικών
  • Τι άλλα μετεωρολογικά εργαλεία χρησιμοποιούμε για να μετρήσουμε τον καιρό;
  • Ας κατασκευάσουμε το δικό μας μετεωρολογικό εργαλείο.
  • Είμαστε όλοι μέρος του ίδιου φυσικού περιβάλλοντος.
  • Αξιολόγηση – 
  • Αξιολόγηση – Διαδικτυακό Quiz
  • Η 4η συνάντηση των εκπαιδευτικών
  • Είναι η θερμοκρασία υψηλότερη στις πόλεις; Γιατί;
  • Ημέρα Ασφαλούς Χρήσης του Διαδικτύου.
  • Το φαινόμενο της Αστικής Θεμονησίδας
  • Αξιολόγηση – Μπορείς να. βρεις τους Παράγοντες που αυξάνουν τη θερμοκρασία σε μία πόλη
  • Η 5η συνάντηση των εκπαιδευτικών
  • Σχεδιάζω μία πόλη χωρίς αρνητικούς παράγοντες.
  • Κατασκευάζω μία πόλη με θετικούς παράγοντες.
  • Αξιολόγηση μεταξύ των μαθητών.

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ

  • Εισαγωγή των Μαθητών στο Πρόγραμμα
  • 1η συνάντηση των εκπαιδευτικών
  • Εισαγωγή των Μαθητών στο Πρόγραμμα
    • Γνωρίζουμε στα παιδιά τους ήρωες του προγράμματος
    • 3 IMG 1792 IMG 1814
    • Τα παιδιά φτιάχνουν κούκλες με τους ήρωες του προγράμματος και παίζουν με αυτούς αφηγούμενοι το σενάριο
    • Εικόνα JPEG 4C3A BFC9 25 0
    • IMG 9397 IMG 9398 Εικόνα JPEG 4A81 96FF 9A 0 1
    • Τα παιδιά εμπλέκονται σε δραστηριότητα αναγραμματισμού του ονόματος του προγράμματος
    •  IMG 9390 IMG 9391 IMG 9394
    • IMG 9393
  • 1η συνάντηση των εκπαιδευτικών

Στις 16 Οκτωβρίου ολοκληρώθηκε η 1η συνάντηση των εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στο etwinning πρόγραμμα “Νεαροί Μετεωρολόγοι”

WhatsApp Image 2024 10 17 at 19.25.05 WhatsApp Image 2024 10 17 at 19.23.26 WhatsApp Image 2024 10 17 at 19.22.28 WhatsApp Image 2024 10 17 at 19.22.27

  • Προετοιμάζουμε τα παιδιά για τα άλλα σχολεία με τα οποία θα συνδεθούμε – ποια είναι; που βρίσκονται; τι γλώσσα μιλάνε;

IMG 9565IMG 9566IMG 9567

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ

  • Είναι Καιρός ή Κλίμα? Η Συνάντηση των Μαθητών
    • Στις 6 Νοεμβρίου όλοι μαθητές και οι μαθήτριες των 27 συνεργαζόμενων σχολείων συναντήθηκαν διαδικτυακά και αφού χαιρετήθηκαν διαδοχικά, έπαιξαν έναν παιχνίδι καρτών – το οποίο συντόνισε το σχολείο μας. Ευχαριστούμε όλους τους συμμετέχοντες και τις συμμετέχουσες για την ενεργό παρουσία τους.
    • Από τη συμμετοχή του σχολείου μας στη δραστηριότητα:
    • IMG 9559IMG 9557
  • Οι αρχικές μας Θεωρίες 
    • Αρχικά στην Ολομέλεια έγινε η ανίχνευση των ιδεών των παιδιών για τον Καιρό και το Κλίμα. Από τις ιδέες αυτές αναδύονται οι Θεωρίες των παιδιών για τις συγκεκριμένες έννοιες. Κι αυτές αξιοποιούνται για τον σχεδιασμό των δραστηριότητων. Οι ιδέες αποτυπώνονται παρακάτω σε ακτινωτά διαγράμματα:
    • 3 1 1
    • 4 Nikoletas Group RED2
  • Παρατηρούμε τον Καιρό – Τα παιδιά ως Ερευνητές
      • Τα παιδιά γίνονται τα ίδια ερευνητές – φωτογραφίζουν τον καιρό, εντοπίζουν τα καιρικά φαινόμενα, τα κατηγοριοποιούν και μαθαίνουν τα επίσημα σύμβολά τους. Γίνονται τα ίδια μετεωρολόγοι και βιώνουν την αξία της παρατήρησης στην πρόβλεψη αυτών των φαινομένων. Παρατηρούν τις διαφορές στα σύννεφα και εμβαθαίνουν στους τύπους των σύννεφων. Έτσι, μαθαίνουν να διακρίνουν και μεταξύ των σύννεφων που φέρνουν τη βροχή σε σχέση με τα υπόλοιπα σύννεφα.

    IMG 5124 1IMG 9560

IMG 9561

 IMG 9562 IMG 9563

  • Παρακολουθούμε σχετικό Εκπαιδευτικό Υλικό για τον Καιρό και το Κλίμα
  • Φτιάχνουμε όλοι μαζί την Αφίσα του Εκπαιδευτικού Προγράμματος
    • Οι μαθητές κάθε σχολείο πήραν από ένα γράμμα του ονόματος του προγράμματος και χωρίστηκαν σε δυο ομάδες – τα σχολεία εκείνα που χρησιμοποίησαν φυσικά υλικά και τα σχολεία εκείνα που χρησιμοποίησαν ανακυκλώσιμα υλικά. Το δικό μας σχολείο χρησιμοποίησε ανακυκλώσιμα υλικά. Οι μαθητές χωρίστηκαν σε 3 μεικτές ηλικιακά ομάδες και συνεργάστηκαν στο σχηματισμό του παρακάτω γράμματος. Δημιουργήθηκαν τρεις ομάδες, οπότε είχαμε τρία γράμματα.

IMG 9569 IMG 9570 IMG 6223 2

Untitled design 5

  • Η αξιολόγηση των Μαθητών
    • Εκτιμούμε την εννοιολογική κατανόηση των παιδιών πρώτα με το υλικό που χρησιμοποιήθηκεIMG 9558
    • και σε συνέχεια με ερωτηματολόγιο προσαρμοσμένο στην ηλικία των παιδιών με εικόνες.

IMG 9568

  • Η 2η συνάντηση των Εκπαιδευτικών

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 28 8.00.28 μμ Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 28 8.00.14 μμ

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ

  • Πως μετράμε τον καιρό; (Θερμόμετρο, Εβδομαδιαίος Πίνακας Καιρού, Γράφημα Καιρού)
  • Ένας τυπικός μηχανισμός του Καιρού
    • Εξάτμιση
    • Συμπύκνωση
    • Βροχόπτωση 
  • Συνεργατική Αφίσα – Τα Γρανάζια της Φύσης
  • Αξιολόγηση – Ανάπτυξη Κριτική Σκέψης
  • Η 3η συνάντηση των εκπαιδευτικών
  • Πως μετράμε τον καιρό; (Θερμόμετρο, Εβδομαδιαίος Πίνακας Καιρού, Γράφημα Καιρού)
    • Τα παιδιά εξοικειώνονται με τη χρήση του θερμομέτρου – καθημερινά στον πρωινό μας κύκλο καταγράφουμε τον καιρό και τη θερμοκρασία. Χρησιμοποιούμε τα μετεωρολογικά σύμβολα που μάθαμε. Αποτυπώνουμε τη θερμοκρασία σε γράφημα. “Διαβάζουμε” – ποια ημέρα είχε περισσότερη ζέστη; – ποια ημέρα είχε περισσότερο κρύο;
      IMG 0078
  • Ένας τυπικός μηχανισμός του Καιρού
    • Τα παιδιά πειραματίζονται με και κάνουν υποθέσεις σε σχέση με τα καιρικά φαινόμενα, καθώς και μαθαίνουν βιωματικά τη συσχέτιση μεταξύ τους.
    • Εξάτμιση
      • IMG 0079
    • Συμπύκνωση
      • IMG 0080
    • Βροχόπτωση 
      • IMG 0081
    • Αναστοχασμός
      • Με ένα συνεργατικό έργο μεικτή τεχνικής τα παιδιά αναπαριστούν τις σχέσεις μεταξύ των καιρικών φαινομένων με τα οποία πειραματίστηκαν. Στο πλαίσιο της ανάπτυξης της μεταγνώσης, τα παιδιά εξηγούν τις επιλογές τους και πως έφτασαν σε αυτές.
      • IMG 0082
  • Συνεργατική Αφίσα – Τα Γρανάζια της Φύσης
  • Αξιολόγηση – Ανάπτυξη Κριτική Σκέψης
  • Η 3η συνάντηση των εκπαιδευτικών

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ

  • Τι άλλα μετεωρολογικά εργαλεία χρησιμοποιούμε για να μετρήσουμε τον καιρό;
  • Ας κατασκευάσουμε το δικό μας μετεωρολογικό εργαλείο.
  • Είμαστε όλοι μέρος του ίδιου φυσικού περιβάλλοντος.
  • Αξιολόγηση – Διαδικτυακό Quiz
  • Η 4η συνάντηση των εκπαιδευτικών

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ

  • Είναι η θερμοκρασία υψηλότερη στις πόλεις; Γιατί;
  • Ημέρα Ασφαλούς Χρήσης του Διαδικτύου.
  • Το φαινόμενο της Αστικής Θεμονησίδας
  • Αξιολόγηση – Μπορείς να. βρεις τους Παράγοντες που αυξάνουν τη θερμοκρασία σε μία πόλη
  • Η 5η συνάντηση των εκπαιδευτικών

ΜΑΡΤΙΟΣ

  • Σχεδιάζω μία πόλη χωρίς αρνητικούς παράγοντες.
  • Κατασκευάζω μία πόλη με θετικούς παράγοντες.
  • Αξιολόγηση μεταξύ των μαθητών.

ΑΠΡΙΛΙΟΣ

  • Τελικό Έργο
  • Αποχαιρετιστήρια εορταστική συνάντηση Εκπαιδευτικών και Μαθητών