
Το σχολείο μας συμμετέχει φέτος στο ευρωπαικό έργο eTwinning με τίτλο “Young Meteorologists” – “Νεαροί Μετεωρολόγοι”, του οποίου αποτελεί και ιδρυτικό μέλος.
Μαζί με εμάς συμμετέχουν και άλλοι 25 συνεργάτες, 13 από το εξωτερικό και από 7 διαφορετικές χώρες. Συγκεκριμένα, οι συνεργάτες στο πρόγραμμα μας κατανέμονται ως εξής:
- 13 συνεργάτες από Ελλάδα
- 4 συνεργάτες από Τουρκία
- 4 συνεργάτες από Ρουμανία
- 1 συνεργάτης από Λιθουανία
- 1 συνεργάτης από Ρουμανία
- 1 συνεργάτης από Βουλγαρία
- 1 συνεργάτης από Πορτογαλία
- 1 συνεργάτης από Ιταλία
Όπου συνεργάτες εννοούνται εκπαιδευτικοί με τις τάξεις τους. Οπότε, στο πρόγραμμα συμμετέχουν 25 άλλοι εκπαιδευτικοί και 400-500 μαθητές και μαθήτριες νηπιαγωγείων και πρώτων τάξεων δημοτικών σχολείων.
Τα eTwinnings αποτελουν μία εμβληματική δράση της Ευρωπαικής Ένωσης για την καλλιέργεια των ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών και την ανάπτυξη των δεξιοτήτων της συνεργασίας μεταξύ αυτών.
Το ευρωπαικό έργο“Young Meteorologists” – “Νεαροί Μετεωρολόγοι” πέρα από την καλλιέργεια των ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών στοχεύει στην:
- κατανόηση κεντρικών εννοιών για τον καιρό και το κλίμα,
- την κατανόηση των συμβόλων και των εργαλείων που χρησιμοποιούν οι μετεωρολόγοι,
- την κατασκευή και τον πειραματισμό με μετεωρολογικά εργαλεία και σχετικά με τον καιρό φυσικά φαινόμενα,
- την παρατήρηση σε μικροεπίπεδο τη συλλογή και ερμηνεία δεδομένων, και
- την ανάληψη ενεργητικού ρόλου στην τοπική κοινότητα.
Η επίτευξη αυτών των στόχων θα γίνει μέσα από την ανταλλαγή ιδεών, απόψεων, δράσεων μεταξύ των σχολείων, μέσα από τη συνεργασία σε εκπαιδευτικές δράσεις, αλλά και τη δημιουργική επίλυση προβλημάτων. Καινοτομία του έργου αποτελεί η αφηγηματική ροή του, η αξιοποίηση της αφήγησης ως παιδαγωγική τεχνική κινητοποίησης των παιδιών στο έργο.
Κατά τη διάρκεια του προγράμματος οι μαθητές και οι μαθήτριες θα έχουν την ευκαιρία να συνδεθούν εξ αποστάσεως με τα παιδιά των άλλων χωρών που συμμετέχουν στο συγκεκριμένο πρόγραμμα και να εμπλακούν σε παιγνιώδεις δράσεις μαζί τους. Ως τελικό προιόν του ευρωπαικού έργου“Young Meteorologists” – “Νεαροί Μετεωρολόγοι” οι μαθητές και οι μαθήτριες όλων των σχολείων θα κληθούν να κατασκευάσουν συνεργατικά και δημιουργικά μία γειτονιά δίχως τους παράγοντες εκείνους που επιβαρύνουν το κλίμα της.
Τέτοιες γειτονιές και αντίστοιχα, πόλεις ονομάζονται “κλιματικά καταφύγια” από την άποψη ότι αποτελούν εξισορροπητικούς παράγοντες στις ανισορροπίες που φέρνει η κλιματική αλλαγή.
Η διάρκεια του προγράμματος “Young Meteorologists” – “Νεαροί Μετεωρολόγοι” έχει οριστεί από τον Οκτώβρη του 2024 έως τον Μάρτιο του 2025. Η πορεία του αποτυπώνεται στο παρακάτω infographic:
Για την ενημέρωσή τους οι γονείς μπορούν να επισκέπτονται τη δημόσια σελίδα του έργου https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/young-meteorologists/twinspace
αλλά και την παρούσα σελίδα του ιστολογίου του σχολείου, η οποία θα ενημερώνεται για τις δράσεις του δικού μας σχολείου παράλληλα με την εξέλιξη του ευρωπαικού έργου.
Τα τελικά προιόντα όλων των σχολείων και η συνολική εμπειρία μας στο έργο θα αποτυπωθούν στη σχετική διαδικτυακή Ευρωπαική Πλατφόρμα για την υποστήριξη των eTwinnings και σε σχετικές εκπαιδευτικές επιμορφώσεις που θα ακολουθήσουν από κει και πέρα.
ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ | ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ | ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ | ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ | ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ | ΜΑΡΤΙΟΣ |
|
|
|
|
|
|
ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ
- Εισαγωγή των Μαθητών στο Πρόγραμμα
- 1η συνάντηση των εκπαιδευτικών
- Εισαγωγή των Μαθητών στο Πρόγραμμα
- 1η συνάντηση των εκπαιδευτικών
Στις 16 Οκτωβρίου ολοκληρώθηκε η 1η συνάντηση των εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στο etwinning πρόγραμμα “Νεαροί Μετεωρολόγοι”
- Προετοιμάζουμε τα παιδιά για τα άλλα σχολεία με τα οποία θα συνδεθούμε – ποια είναι; που βρίσκονται; τι γλώσσα μιλάνε;
ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ
- Είναι Καιρός ή Κλίμα? Η Συνάντηση των Μαθητών
- Στις 6 Νοεμβρίου όλοι μαθητές και οι μαθήτριες των 27 συνεργαζόμενων σχολείων συναντήθηκαν διαδικτυακά και αφού χαιρετήθηκαν διαδοχικά, έπαιξαν έναν παιχνίδι καρτών – το οποίο συντόνισε το σχολείο μας. Ευχαριστούμε όλους τους συμμετέχοντες και τις συμμετέχουσες για την ενεργό παρουσία τους.
- Οι αρχικές μας Θεωρίες
- Παρατηρούμε τον Καιρό – Τα παιδιά ως Ερευνητές
-
- Τα παιδιά γίνονται τα ίδια ερευνητές – φωτογραφίζουν τον καιρό, εντοπίζουν τα καιρικά φαινόμενα, τα κατηγοριοποιούν και μαθαίνουν τα επίσημα σύμβολά τους. Γίνονται τα ίδια μετεωρολόγοι και βιώνουν την αξία της παρατήρησης στην πρόβλεψη αυτών των φαινομένων. Παρατηρούν τις διαφορές στα σύννεφα και εμβαθαίνουν στους τύπους των σύννεφων. Έτσι, μαθαίνουν να διακρίνουν και μεταξύ των σύννεφων που φέρνουν τη βροχή σε σχέση με τα υπόλοιπα σύννεφα.
-
- Παρακολουθούμε σχετικό Εκπαιδευτικό Υλικό για τον Καιρό και το Κλίμα
- Φτιάχνουμε όλοι μαζί την Αφίσα του Εκπαιδευτικού Προγράμματος
- Οι μαθητές κάθε σχολείο πήραν από ένα γράμμα του ονόματος του προγράμματος και χωρίστηκαν σε δυο ομάδες – τα σχολεία εκείνα που χρησιμοποίησαν φυσικά υλικά και τα σχολεία εκείνα που χρησιμοποίησαν ανακυκλώσιμα υλικά. Το δικό μας σχολείο χρησιμοποίησε ανακυκλώσιμα υλικά. Οι μαθητές χωρίστηκαν σε 3 μεικτές ηλικιακά ομάδες και συνεργάστηκαν στο σχηματισμό του παρακάτω γράμματος. Δημιουργήθηκαν τρεις ομάδες, οπότε είχαμε τρία γράμματα.
- Η αξιολόγηση των Μαθητών
- Η 2η συνάντηση των Εκπαιδευτικών
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ
- Πως μετράμε τον καιρό; (Θερμόμετρο, Εβδομαδιαίος Πίνακας Καιρού, Γράφημα Καιρού)
- Ένας τυπικός μηχανισμός του Καιρού
- Εξάτμιση
- Συμπύκνωση
- Βροχόπτωση
- Συνεργατική Αφίσα – Τα Γρανάζια της Φύσης
- Αξιολόγηση – Ανάπτυξη Κριτική Σκέψης
- Η 3η συνάντηση των εκπαιδευτικών
- Πως μετράμε τον καιρό; (Θερμόμετρο, Εβδομαδιαίος Πίνακας Καιρού, Γράφημα Καιρού)
- Τα παιδιά εξοικειώνονται με τη χρήση του θερμομέτρου – καθημερινά στον πρωινό μας κύκλο καταγράφουμε τον καιρό και τη θερμοκρασία. Χρησιμοποιούμε τα μετεωρολογικά σύμβολα που μάθαμε. Αποτυπώνουμε τη θερμοκρασία σε γράφημα. “Διαβάζουμε” – ποια ημέρα είχε περισσότερη ζέστη; – ποια ημέρα είχε περισσότερο κρύο;
- Τα παιδιά εξοικειώνονται με τη χρήση του θερμομέτρου – καθημερινά στον πρωινό μας κύκλο καταγράφουμε τον καιρό και τη θερμοκρασία. Χρησιμοποιούμε τα μετεωρολογικά σύμβολα που μάθαμε. Αποτυπώνουμε τη θερμοκρασία σε γράφημα. “Διαβάζουμε” – ποια ημέρα είχε περισσότερη ζέστη; – ποια ημέρα είχε περισσότερο κρύο;
- Ένας τυπικός μηχανισμός του Καιρού
- Τα παιδιά πειραματίζονται με και κάνουν υποθέσεις σε σχέση με τα καιρικά φαινόμενα, καθώς και μαθαίνουν βιωματικά τη συσχέτιση μεταξύ τους.
- Εξάτμιση
- Συμπύκνωση
- Βροχόπτωση
- Αναστοχασμός
- Συνεργατική Αφίσα – Τα Γρανάζια της Φύσης
- Αξιολόγηση – Ανάπτυξη Κριτική Σκέψης
- Η 3η συνάντηση των εκπαιδευτικών
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ
- Τι άλλα μετεωρολογικά εργαλεία χρησιμοποιούμε για να μετρήσουμε τον καιρό;
- Ας κατασκευάσουμε το δικό μας μετεωρολογικό εργαλείο.
- Είμαστε όλοι μέρος του ίδιου φυσικού περιβάλλοντος.
- Αξιολόγηση – Διαδικτυακό Quiz
- Η 4η συνάντηση των εκπαιδευτικών
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ
- Είναι η θερμοκρασία υψηλότερη στις πόλεις; Γιατί;
- Ημέρα Ασφαλούς Χρήσης του Διαδικτύου.
- Το φαινόμενο της Αστικής Θεμονησίδας
- Αξιολόγηση – Μπορείς να. βρεις τους Παράγοντες που αυξάνουν τη θερμοκρασία σε μία πόλη
- Η 5η συνάντηση των εκπαιδευτικών
ΜΑΡΤΙΟΣ
- Σχεδιάζω μία πόλη χωρίς αρνητικούς παράγοντες.
- Κατασκευάζω μία πόλη με θετικούς παράγοντες.
- Αξιολόγηση μεταξύ των μαθητών.
ΑΠΡΙΛΙΟΣ
- Τελικό Έργο
- Αποχαιρετιστήρια εορταστική συνάντηση Εκπαιδευτικών και Μαθητών