ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ 1. Ανθρώπινα Δικαιώματα ,«Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!», 2o Tμήμα

1ο Εργαστήριο

Τίτλος Εργαστηρίου: «Η μονα-δική μου οικογένεια»

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
Να «ξανασυστηθούν» οι μαθητές με κριτήριο το οικογενειακό τους πλαίσιο.
Να προκληθεί το ενδιαφέρον των μαθητών σχετικά με τη διαφορετική δομή άλλων οικογενειών εκτός από τη δική τους.
Να εντοπίσουν ομοιότητες και διαφορές μεταξύ των οικογενειών των συμμαθητών τους.
Να εκφράσουν αντιλήψεις, συναισθήματα, ιδέες για την έννοια της «οικογένειας».
Να έρθουν σε επαφή με όψεις της οικογενειακής πολυμορφίας μέσω παραμυθιού.

Στο πρώτο εργαστήριο οι μαθητές συστήνουν την οικογένεια τους παρουσιάζοντας την οικογενειακή τους φωτογραφία στην ολομέλεια

και στη συνέχεια ταξινομούν τις οικογένειες τους στον αντίστοιχο αριθμό σύμφωνα με τον αριθμό των μελών της. Έπειτα καταγράφουν σε πίνακα ταξινόμησης τα μέλη της οικογένειας τους προκειμένου να παρατηρήσουν ποιες οικογένειες έχουν τα περισσότερα και ποιες τα λιγότερα μέλη.

Παρουσίαση οικογενειών στην ολομέλεια

eikona Viber 2025 01 10 16 41 12 259 eikona Viber 2025 01 10 16 41 13 067 eikona Viber 2025 01 10 16 41 11 538 eikona Viber 2025 01 10 16 41 14 306eikona Viber 2025 01 10 16 41 11 846 eikona Viber 2025 01 10 16 41 13 293

Ταξινόμηση σύμφωνα με αριθμό των μελών της οικογένειας

12 345 987

Καταγραφή μελών της οικογένειας

eikona Viber 2025 01 10 16 41 11 636 eikona Viber 2025 01 10 16 41 12 092 eikona Viber 2025 01 10 16 41 12 489 54

Συμπλήρωση μελών σε ατομικό φύλλο εργασίας

eikona Viber 2025 01 10 16 45 46 152 eikona Viber 2025 01 10 16 45 46 356

Στη συνέχεια οι μαθητές ζωγραφίζουν την οικογένεια τους σε μία κόλλα Α4, δίνοντας ένα πρότυπο.

4 6 8 9

eikona Viber 2025 01 10 16 42 09 596 eikona Viber 2025 01 10 16 42 09 734 eikona Viber 2025 01 10 16 45 40 549 eikona Viber 2025 01 10 16 45 41 180 eikona Viber 2025 01 10 16 45 42 404 eikona Viber 2025 01 10 16 45 42 674 eikona Viber 2025 01 10 16 45 44 221 eikona Viber 2025 01 10 16 45 44 443 eikona Viber 2025 01 10 16 45 45 076 eikona Viber 2025 01 10 16 45 45 281 eikona Viber 2025 01 10 16 42 09 943 eikona Viber 2025 01 10 16 45 39 263 eikona Viber 2025 01 10 16 45 41 679 eikona Viber 2025 01 10 16 45 42 018 eikona Viber 2025 01 10 16 45 43 097 eikona Viber 2025 01 10 16 45 43 391 eikona Viber 2025 01 10 16 45 44 646 eikona Viber 2025 01 10 16 45 44 862 eikona Viber 2025 01 10 16 45 45 742 eikona Viber 2025 01 10 16 45 45 948

Η εκπαιδευτικός καλεί τους μαθητές σε μια δραστηριότητα καταιγισμού ιδεών (brainstorming) με θέμα «Τι είναι Οικογένεια» με στόχο την ανίχνευση των πρότερων ιδεών και αντιλήψεων των μαθητών.

eikona Viber 2025 03 29 19 40 36 936

Η εκπαιδευτικός προβάλλει στην τάξη το διαδραστικό ψηφιακό παραμύθι «Η μονα-δική μου οικογένεια» της Ι. Μανάφη (άδεια Creative Commons). Όλοι μαζί συζητούν για τις οικογένειες των ζώων που πρωταγωνιστούν στο παραμύθι.

eikona Viber 2025 01 16 22 25 23 760 eikona Viber 2025 01 16 22 25 23 967 eikona Viber 2025 01 16 22 25 24 178

Το σπιτάκι του ουρανοκατέβατου

eikona Viber 2025 03 31 19 58 16 111

Στη συνέχεια, οι μαθητές ανακαλούν και μιμούνται  τους ήρωες του παραμυθιού. Στο τέλος παίζουν ένα παιχνίδι αυτορρύθμισης με τα ζώα της επιλογής τους, όπου κάθε παιδί έπρεπε να τερματίσει μιμούμενο σωστά το ζώο που επέλεξε.

eikona Viber 2025 02 07 15 55 04 376 eikona Viber 2025 02 07 15 55 04 591 eikona Viber 2025 02 07 15 55 05 866 eikona Viber 2025 02 07 15 55 06 291

2ο Εργαστήριο

Τίτλος Εργαστηρίου: «Πες μας, Πιγκουίνε!» – Συζητάμε για την πυρηνική οικογένεια (1+1=2)

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα

Να καλλιεργήσουν οι μαθητές τις δεξιότητες του 21ου αιώνα – 4Cs (συνεργασία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα και επικοινωνία).
Να γνωρίσουν τον τύπο της πυρηνικής οικογένειας και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της.
Να δώσουν λύσεις σε προβληματική κατάσταση μιας πυρηνικής οικογένειας με δημοκρατικό τρόπο (οικογενειακό συμβούλιο).
Να κατανοήσουν ότι τα μέλη μιας πυρηνικής οικογένειας αντιμετωπίζουν δυσκολίες, αλλά βιώνουν και όμορφες στιγμές.

Με αφορμή το παραμύθι που διαβάστηκε στο 1ο Εργαστήριο, ο εκπαιδευτικός υποδέχεται τους μαθητές με το εύρημα ότι ένας από τους ήρωες του παραμυθιού, ο πιγκουίνος, τους στέλνει χαιρετισμούς με μια αναμνηστική κάρτα για την Παγκόσμια Ημέρα Γονέων, στην οποία είναι «τιμώμενα πρόσωπα» ο ίδιος και η οικογένειά του!

Επίσκεψη πιγκουίνου στην τάξη μας!

ok

Οι  μαθητές παρακολουθούν ένα σχετικό βίντεο για τον Πιγκουίνο

p y

Ακολουθεί συζήτηση στην ολομέλεια για τη δομή της οικογένειας του πιγκουίνου και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της.

Η συζήτηση οδηγεί στον ορισμό της πυρηνικής οικογένειας.

b

Ο εκπαιδευτικός μοιράζει σε κάθε «τετραμελή οικογένεια» μια κάρτα με μία προβληματική κατάσταση που απαιτεί λύση.

Τα μέλη της «οικογένειας» κάνουν «οικογενειακό συμβούλιο» για να βρουν εναλλακτικές λύσεις στο πρόβλημά τους. d

Κάθε ομάδα ζωγραφίζει τη λύση στον προβληματισμό που της τέθηκε.

l eikona Viber 2025 01 24 16 22 07 477 eikona Viber 2025 01 24 16 22 07 692 eikona Viber 2025 01 24 16 22 08 115

Ακολουθούν οι προτεινόμενες λύσεις των μαθητών

Stigmiotypo othonhs 2025 01 20 172923

Γίνεται συζήτηση στην ολομέλεια των μαθητών για τις δυσκολίες που μπορεί να συναντήσει μια πυρηνική οικογένεια στη λειτουργία της,

αλλά και για τις όμορφες στιγμές που μπορούν να έχουν τα μέλη της.

Καταγράφονται οι ιδέες των μαθητών σε έναν λευκοπίνακα με χαρτάκια διαφορετικού χρώματος

για τις θετικές και αρνητικές αναφορές των μαθητών.

eikona Viber 2025 01 24 16 23 07 528 eikona Viber 2025 01 24 16 23 08 705 eikona Viber 2025 01 24 16 23 09 276

eikona Viber 2025 01 24 16 23 10 130

Οι μαθητές καλούνται να δημιουργήσουν ένα ατομικό εικαστικό έργο με θέμα τον πιγκουίνο

eikona Viber 2025 01 24 16 23 10 347 eikona Viber 2025 01 24 16 23 10 777 eikona Viber 2025 01 24 16 23 11 191 eikona Viber 2025 03 29 19 52 41 182

 

3ο  Εργαστήριο

Τίτλος Εργαστηρίου: «Πες μας, λύκε!» – Συζητάμε για την εκτεταμένη οικογένεια (1+1=11)

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα

Να καλλιεργήσουν οι μαθητές τις δεξιότητες του 21ου αιώνα (4Cs).
Να γνωρίσουν τον τύπο της εκτεταμένης οικογένειας και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της.
Να δώσουν λύσεις σε προβληματική κατάσταση μιας εκτεταμένης οικογένειας με δημοκρατικό τρόπο (οικογενειακό συμβούλιο).
Να κατανοήσουν ότι τα μέλη μιας εκτεταμένης οικογένειας αντιμετωπίζουν δυσκολίες, αλλά βιώνουν και όμορφες στιγμές.

Προκειμένου να κατανοήσουν οι μαθητές γιατί η οικογένεια του λύκου είναι οι πρωταγωνιστές αυτής της Ημέρας, ο εκπαιδευτικός παρουσιάζει ένα σύντομο πληροφοριακό κείμενο για τον λύκο.

Επίσκεψη του λύκου

eikona Viber 2025 01 30 18 45 56 139eikona Viber 2025 01 30 18 41 58 994 eikona Viber 2025 01 30 18 41 59 822 eikona Viber 2025 01 30 18 42 00 410

Ακολουθεί συζήτηση στην ολομέλεια για τη δομή της οικογένειας του λύκου και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της.

Οι μαθητές εντοπίζουν σε σχετικό φύλλο που τους δίνεται την οικογένεια του λύκου.

eikona Viber 2025 01 30 18 42 00 814

Η συζήτηση οδηγεί στον ορισμό της εκτεταμένης οικογένειας.Ο εκπαιδευτικός μοιράζει σε κάθε «ομάδα- οικογένεια» μια κάρτα με μία προβληματική κατάσταση που απαιτεί λύση. Τα μέλη της «οικογένειας» κάνουν «οικογενειακό συμβούλιο» για να βρουν εναλλακτικές λύσεις στο πρόβλημά τους. Ζωγραφίζουν την λύση στο πρόβλημα και το παρουσιάζουν στην ολομέλεια.

eikona Viber 2025 01 31 18 56 23 849 eikona Viber 2025 01 31 18 56 24 057Επιλογή προβλήματοςeikona Viber 2025 01 31 18 56 20 148 eikona Viber 2025 01 31 18 56 20 403 eikona Viber 2025 01 31 18 56 21 427

Οι λύσεις στο πρόβλημα

eikona Viber 2025 01 31 18 56 21 634 eikona Viber 2025 01 31 18 56 21 881 eikona Viber 2025 01 31 18 56 22 078 eikona Viber 2025 01 31 18 56 22 405

Παρουσίαση στην ολομέλεια

eikona Viber 2025 01 31 18 56 22 807 eikona Viber 2025 01 31 18 56 23 018 eikona Viber 2025 01 31 18 56 23 228

eikona Viber 2025 01 31 18 56 23 432

 

Lyseis sta problhmata ths ektetamenhs oikogeneias

Γίνεται συζήτηση στην ολομέλεια των μαθητών για τις δυσκολίες που μπορεί να συναντήσει

μια εκτεταμένη οικογένεια στη λειτουργία της, αλλά και για τις όμορφες στιγμές που μπορούν να έχουν τα μέλη της.

Καταγράφονται οι ιδέες των μαθητών σε έναν λευκοπίνακα  με χαρτάκια διαφορετικού χρώματος για τις θετικές και αρνητικές αναφορές των μαθητών.

eikona Viber 2025 02 03 16 51 59 121 eikona Viber 2025 02 03 16 51 59 479

Οι μαθητές καλούνται να δημιουργήσουν ένα ατομικό εικαστικό έργο με θέμα τον λύκο

eikona Viber 2025 02 03 16 50 11 430 eikona Viber 2025 02 03 16 50 11 671 eikona Viber 2025 02 03 16 50 11 876 eikona Viber 2025 02 03 16 50 12 078 eikona Viber 2025 02 18 16 27 21 976

4ο Εργαστήριο

Τίτλος Εργαστηρίου: «Πες μας, καγκουρό!» – Συζητάμε για τη μονογονεϊκή οικογένεια (1+1=1)

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα

Να καλλιεργήσουν οι μαθητές τις δεξιότητες του 21ου αιώνα (4Cs).
Να γνωρίσουν τον τύπο της μονογονεϊκής οικογένειας και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της.
Να δώσουν λύσεις σε προβληματική κατάσταση μιας μονογονεϊκής οικογένειας με δημοκρατικό τρόπο (οικογενειακό συμβούλιο).
Να κατανοήσουν ότι τα μέλη μιας μονογονεϊκής οικογένειας αντιμετωπίζουν δυσκολίες, αλλά βιώνουν και όμορφες στιγμές.

Στην έναρξη του 4ου Εργαστηρίου, ο εκπαιδευτικός ανακοινώνει στους μαθητές ότι ένας ακόμα ήρωας του παραμυθιού, το καγκουρό, τους στέλνει χαιρετισμούς με μία αναμνηστική κάρτα για την Παγκόσμια Ημέρα της Μητέρας, στην οποία «τιμώμενα πρόσωπα» είναι το ίδιο και η μητέρα του.

eikona Viber 2025 02 07 15 58 57 418 eikona Viber 2025 02 07 15 58 57 975

Προκειμένου να κατανοήσουν οι μαθητές γιατί η οικογένεια του καγκουρό είναι οι πρωταγωνιστές αυτής της Ημέρας, ο εκπαιδευτικός παρουσιάζει ένα σύντομο πληροφοριακό κείμενο για το καγκουρό από τους Πόρους του παραμυθιού ή/και προβάλλει κάποιο σχετικό βίντεοeikona Viber 2025 02 07 15 59 48 247 eikona Viber 2025 02 07 16 00 01 073 eikona Viber 2025 02 07 16 00 01 421

Ακολουθεί συζήτηση στην ολομέλεια για τη δομή της οικογένειας του καγκουρό και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της.

Η συζήτηση οδηγεί στον ορισμό της μονογονεϊκής οικογένειας.

Οι μαθητές χωρίζονται σε διμελείς ή τριμελείς ομάδες προσομοιώνοντας σε κάθε ομάδα μία μονογονεϊκή οικογένεια

με έναν γονέα (μητέρα ή πατέρα) και ένα ή δύο παιδιά. Οι ρόλοι μοιράζονται στην ομάδα με τη συνεργασία και συμφωνία

όλων των μελών της.
Ο εκπαιδευτικός μοιράζει σε κάθε «οικογένεια» μια κάρτα με μία προβληματική κατάσταση που απαιτεί λύση.

eikona Viber 2025 02 14 16 52 59 432

Τα μέλη της «οικογένειας» κάνουν «οικογενειακό συμβούλιο» για να βρουν εναλλακτικές λύσεις στο πρόβλημά τους. Η

κάθε ομάδα ζωγραφίσει τη λύση στο πρόβλημα.

eikona Viber 2025 02 14 16 52 57 844 eikona Viber 2025 02 14 16 52 58 057 eikona Viber 2025 02 14 16 52 58 257 eikona Viber 2025 02 14 16 52 58 463 eikona Viber 2025 02 14 16 52 58 679 eikona Viber 2025 02 14 16 52 58 886 eikona Viber 2025 02 14 16 52 59 089

Παρουσιάζει η κάθε ομάδα στην ολομέλεια τη λύση που έδωσε στο πρόβλημα που της τέθηκε.

eikona Viber 2025 02 14 16 51 23 240 eikona Viber 2025 02 14 16 51 23 022eikona Viber 2025 02 14 16 51 22 370

 

 

Lyseis sta problhmata ths monogoneikhs oikogeneias

Έπειτα γίνεται συζήτηση στην ολομέλεια των μαθητών για τις δυσκολίες που μπορεί να συναντήσει μια μονογονεϊκή οικογένεια στη λειτουργία της, αλλά και για τις όμορφες στιγμές που μπορούν να έχουν τα μέλη της. Καταγράφονται οι ιδέες των μαθητών σε έναν λευκοπίνακα  με χαρτάκια διαφορετικού χρώματος για τις θετικές και αρνητικές αναφορές των μαθητών.

eikona Viber 2025 02 14 16 51 23 460

Οι μαθητές καλούνται να δημιουργήσουν ένα ατομικό εικαστικό έργο με θέμα το “Καγκουρό”

eikona Viber 2025 02 14 16 54 46 033 eikona Viber 2025 02 14 16 54 46 247 eikona Viber 2025 02 14 16 54 46 445 eikona Viber 2025 02 14 16 53 26 544

5ο Εργαστήριο

Τίτλος Εργαστηρίου: «Πες μας, κούκε!» – Συζητάμε για τη θετή οικογένεια (1+1=3)

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα

Να καλλιεργήσουν οι μαθητές τις δεξιότητες του 21ου αιώνα (4Cs).

Να γνωρίσουν τον τύπο της θετής οικογένειας και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της.
Να δώσουν λύσεις σε προβληματική κατάσταση μιας θετής οικογένειας με δημοκρατικό τρόπο (οικογενειακό συμβούλιο).
Να κατανοήσουν ότι τα μέλη μιας θετής οικογένειας αντιμετωπίζουν δυσκολίες, αλλά βιώνουν και όμορφες στιγμές.

Στην έναρξη του 5ου Εργαστηρίου, ο εκπαιδευτικός ανακοινώνει στους μαθητές ότι ένας άλλος ήρωας του παραμυθιού, ο κούκος, τους στέλνει χαιρετισμούς με μία αναμνηστική κάρτα για την Παγκόσμια Ημέρα Υιοθεσίας, στην οποία φωτογραφίζονται ο κούκος και η οικογένειά του.

 

eikona Viber 2025 03 30 18 35 23 469Προκειμένου να κατανοήσουν οι μαθητές γιατί η οικογένεια του κούκου είναι οι πρωταγωνιστές αυτής της Ημέρας, ο εκπαιδευτικός παρουσιάζει ένα σύντομο πληροφοριακό κείμενο για τον κούκο από τους Πόρους του παραμυθιού ή/και προβάλλει κάποιο σχετικό βίντεο .

eikona Viber 2025 03 06 17 36 37 635 eikona Viber 2025 03 06 17 36 37 424

Ακολουθεί συζήτηση στην ολομέλεια για τη δομή της οικογένειας του κούκου και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της.

Η συζήτηση οδηγεί στον ορισμό της θετής οικογένειας. Οι μαθητές διακρίνουν σε σχετικό φύλλο που τους δίνεται την θετή οικογένεια.

eikona Viber 2025 03 06 17 39 26 564 eikona Viber 2025 03 06 17 39 26 905
Οι μαθητές χωρίζονται σε τετραμελείς ομάδες προσομοιώνοντας σε κάθε ομάδα μία θετή οικογένεια με δύο γονείς και δύο παιδιά, εκ των οποίων το ένα είναι υιοθετημένο. Οι ρόλοι μοιράζονται στην ομάδα με τη συνεργασία και συμφωνία όλων των μελών της.
Ο εκπαιδευτικός μοιράζει σε κάθε «οικογένεια» μια κάρτα με μία προβληματική κατάσταση που απαιτεί λύση. Τα μέλη της «οικογένειας» κάνουν «οικογενειακό συμβούλιο» για να βρουν εναλλακτικές λύσεις στο πρόβλημά τους. Η κάθε ομάδα ζωγραφίζει τη λύση στο πρόβλημα

που τους τέθηκε.

eikona Viber 2025 03 07 16 46 00 656 eikona Viber 2025 03 07 16 46 01 391 eikona Viber 2025 03 07 16 46 01 590 eikona Viber 2025 03 07 16 46 01 812eikona Viber 2025 03 07 16 46 02 233 eikona Viber 2025 03 07 16 46 02 443

Στη συνέχεια παρουσιάζουν στην ολομέλεια τα έργα τους.

eikona Viber 2025 03 07 16 44 13 879 eikona Viber 2025 03 07 16 44 14 217 eikona Viber 2025 03 07 16 44 14 422

 

 

Sthn oikogeneia sas de moiazete poly metaxy sas kai kamia fora sas koitoyn paraxenaniothete abola.Poies lyseis proteinete

Γίνεται συζήτηση στην ολομέλεια των μαθητών για τις δυσκολίες που μπορεί να συναντήσει μια θετή οικογένεια στη λειτουργία της, αλλά και για τις όμορφες στιγμές που μπορούν να έχουν τα μέλη της. Καταγράφονται οι ιδέες των μαθητών σε έναν λευκοπίνακα  με χαρτάκια διαφορετικού χρώματος για τις θετικές και αρνητικές αναφορές των μαθητών.

eikona Viber 2025 03 10 14 04 02 111 eikona Viber 2025 03 10 14 04 02 322

eikona Viber 2025 03 10 14 04 01 274

Οι μαθητές καλούνται να δημιουργήσουν ένα ατομικό εικαστικό έργο με θέμα τον κούκο.

eikona Viber 2025 03 07 16 47 00 136 eikona Viber 2025 03 07 16 47 00 342 eikona Viber 2025 03 07 16 47 00 562 eikona Viber 2025 03 07 16 46 57 276 eikona Viber 2025 03 07 16 46 57 648 eikona Viber 2025 03 07 16 46 57 981 eikona Viber 2025 03 07 16 46 58 591 eikona Viber 2025 03 07 16 46 58 857 eikona Viber 2025 03 07 16 46 59 065 eikona Viber 2025 03 07 16 46 59 281 eikona Viber 2025 03 07 16 46 59 506 eikona Viber 2025 03 07 16 46 59 710 eikona Viber 2025 03 07 16 46 59 923

Σαν επεκτατική δραστηριότητα οι μαθητές σχεδιάζουν το άλλο μισό του κούκου.

eikona Viber 2025 03 07 16 46 31 820 eikona Viber 2025 03 07 16 46 32 030 eikona Viber 2025 03 07 16 46 32 247 eikona Viber 2025 03 07 16 46 32 464 eikona Viber 2025 03 07 16 46 32 679 eikona Viber 2025 03 07 16 46 31 174 eikona Viber 2025 03 07 16 46 31 397 eikona Viber 2025 03 07 16 46 31 612 eikona Viber 2025 03 07 16 46 32 893 eikona Viber 2025 03 07 16 46 33 102

6ο Εργαστήριο

Τίτλος Εργαστηρίου: «Πες μας, χελωνάκι!» – Συζητάμε για τα ορφανά παιδιά (1+1=0)

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα: Να καλλιεργήσουν οι μαθητές τις δεξιότητες του 21ου αιώνα (4Cs).
Να συζητήσουν για τα παιδιά χωρίς οικογένεια (ορφανά, ασυνόδευτα προσφυγόπουλα).
Να δώσουν λύσεις σε προβληματική κατάσταση παιδιών χωρίς οικογένεια με δημοκρατικό τρόπο (οικογενειακό συμβούλιο).
Να κατανοήσουν ότι τα παιδιά χωρίς οικογένεια αντιμετωπίζουν δυσκολίες, αλλά μπορούν να βιώσουν και όμορφες στιγμές.

Στην έναρξη του 6ου Εργαστηρίου, ο εκπαιδευτικός ανακοινώνει στους μαθητές ότι ένας ακόμα ήρωας του παραμυθιού, το χελωνάκι, τους στέλνει χαιρετισμούς με μία αναμνηστική κάρτα για την Παγκόσμια Ημέρα Ορφανών, στην οποία απεικονίζονται το ίδιο και τα αδέρφια του.

eikona Viber 2025 03 10 14 04 01 682

Προκειμένου να κατανοήσουν οι μαθητές γιατί τα χελωνάκια είναι οι πρωταγωνιστές αυτής της Ημέρας, ο εκπαιδευτικός παρουσιάζει ένα σύντομο πληροφοριακό κείμενο για το χελωνάκι, που αντλεί από τους Πόρους του παραμυθιού, ή/και προβάλλει κάποιο σχετικό βίντεο.

eikona Viber 2025 03 10 14 03 59 678 eikona Viber 2025 03 10 14 04 00 638 eikona Viber 2025 03 10 14 04 00 852

Ακολουθεί συζήτηση στην ολομέλεια για τα χελωνάκια που στερούνται τους γονείς τους από τη γέννησή τους. Η συζήτηση οδηγεί στα ορφανά παιδιά και στα ασυνόδευτα προσφυγόπουλα που ζουν στην πατρίδα μας. Εντοπίζουν την οικογένεια των ορφανών σε σχετικό φύλλο εργασίας.

eikona Viber 2025 03 10 14 07 24 321 eikona Viber 2025 03 10 14 07 24 660

Οι μαθητές χωρίζονται σε τριμελείς ή τετραμελείς ομάδες προσομοιώνοντας σε κάθε ομάδα μία οικογένεια με τρία ή τέσσερα παιδιά χωρίς γονείς.
Ο εκπαιδευτικός μοιράζει σε κάθε «οικογένεια» μια κάρτα με μία προβληματική κατάσταση που απαιτεί λύση.

Τα μέλη της «οικογένειας» κάνουν «οικογενειακό συμβούλιο» για να βρουν εναλλακτικές λύσεις στο πρόβλημά τους. Η κάθε ομάδα ζωγραφίζει τη λύση στο πρόβλημα που της δόθηκε.

eikona Viber 2025 03 13 18 02 04 641 eikona Viber 2025 03 13 18 02 04 857 eikona Viber 2025 03 13 18 02 05 053 eikona Viber 2025 03 13 18 02 05 636 eikona Viber 2025 03 13 18 02 05 851

Η κάθε ομάδα παρουσιάζει στην ολομέλεια τη λύση στο πρόβλημα που της τέθηκε.eikona Viber 2025 03 13 17 52 49 224

eikona Viber 2025 03 13 17 52 49 433 eikona Viber 2025 03 13 17 52 49 882

 

 

 

Esy kai ta aderfia soy zeite se ena idryma kai de niothete poly aneta me toys anthropoys poy sas frontizoyn giati sas fainontai xenoi.Poies lyseis proteinetai

 

Γίνεται συζήτηση στην ολομέλεια των μαθητών για τις δυσκολίες που μπορούν να συναντήσουν τα ορφανά παιδιά,

αλλά και για τις όμορφες στιγμές που μπορούν να έχουν μαζί. Καταγράφονται οι ιδέες των μαθητών σε έναν λευκοπίνακα

με χαρτάκια διαφορετικού χρώματος για τις θετικές και αρνητικές αναφορές των μαθητών.

eikona Viber 2025 03 16 19 17 41 228

Οι μαθητές καλούνται να δημιουργήσουν ένα ατομικό εικαστικό έργο με θέμα τη ζωή των χελώνων, αφού πρώτα επεξεργαστήκαμε τον κύκλο ζωής της χελώνας αλλά και λεπτομέρειες για την ζωή  της θαλάσσιας χελώνας και τους κινδύνους της.

eikona Viber 2025 03 16 19 17 41 876

eikona Viber 2025 03 14 17 32 15 942
Ο κύκλος ζωής της χελώνας

 

Οι μαθητές εκφράζονται εικαστικά και δημιουργούν μια ομαδική κατασκευή για την θαλάσσια χελώνα.

eikona Viber 2025 03 14 17 28 03 577 eikona Viber 2025 03 14 17 28 03 786 eikona Viber 2025 03 14 17 28 03 995 eikona Viber 2025 03 14 17 28 04 206 eikona Viber 2025 03 14 17 28 04 413 eikona Viber 2025 03 14 17 28 04 633 eikona Viber 2025 03 14 17 28 05 684 eikona Viber 2025 03 14 17 28 05 918

 

eikona Viber 2025 03 14 17 28 05 473eikona Viber 2025 03 14 17 28 05 263eikona Viber 2025 03 14 17 28 04 843

eikona Viber 2025 03 14 17 28 55 919
Τα ορφανά χελωνάκια μόλις γεννηθούν κατευθύνονται στη θάλασσα

Οι μαθητές παρακολουθούν βίντεο και πληροφοριακό υλικό από την ιστοσελίδα του Αρχελών προκειμένου να συμμετέχουν στην ξενάγηση του

κέντρου διάσωσης της θαλάσσιας χελώνας .

eikona Viber 2025 03 16 19 17 40 234 1 eikona Viber 2025 03 16 19 17 41 553

ee7c2652 53f9 451e 920e e4fc9bf5938470b34574 8212 4eac 86fe 51352c806bc4Διαδικτυακή ξενάγηση στο κέντρο διάσωσης Αρχελών

dc8c5b6c d319 44e1 abee 34a8c4a17f50IMG 6907IMG 6910

Τα παιδιά συναίνεσαν την υιοθεσία της θαλάσσιας χελώνας Φοίβης και κατά αυτόν τρόπο έγιναν οι μικροί της προστάτες! Έμαθαν περισσότερα για τη ζωή της, βοήθησαν στην προστασία του περιβάλλοντός της και συνέβαλαν  στη φροντίδα και την περίθαλψη τραυματισμένων χελωνών.

7ο Εργαστήριο

Τίτλος Εργαστηρίου: «Οι μονα-δικές μας οικογένειες» – Αξιολόγηση

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα

Να καλλιεργηθεί η ενσυναίσθηση των μαθητών ώστε να κατανοούν πώς αισθάνονται άλλα άτομα

που ανήκουν σε διαφορετικές οικογένειες. Να συνειδητοποιήσουν ότι απέκτησαν νέες γνώσεις για τους διαφορετικούς τύπους οικογένειας.

Να καλλιεργήσουν μεταγνωστικές δεξιότητες.

Ο εκπαιδευτικός, με τη βοήθεια του διαδικτυακού εργαλείου Padlet, δημιουργεί έναν ψηφιακό τοίχο χωρισμένο σε πέντε στήλες, όσοι και οι τύποι οικογενειών που μελέτησαν οι μαθητές (πυρηνική, εκτεταμένη, μονογονεϊκή, θετή και ορφανά παιδιά). Στη συνέχεια, αναρτά τα ατομικά εικαστικά έργα που παρήγαγαν οι μαθητές σε κάθε Εργαστήριο, αφού τα ψηφιοποιήσει, εάν δεν είναι ήδη ψηφιακά. Η συλλογή έργων που θα δημιουργηθεί, μπορεί να διαμοιραστεί μέσω ενός συνδέσμου (link) στους γονείς των μαθητών ή και σε άλλες τάξεις του σχολείου προκειμένου να αποτελέσουν έναυσμα για συζήτηση.

Μετάβαση στο padlet.com

 

H εκπαιδευτικός κάνει μια ανασκόπηση του θέματος στην ολομέλεια και τα παιδιά καλούνται να χωριστούν σε πενταμελείς ομάδες. Κάθε μαθητής στην ομάδα του αναλαμβάνει να ζωγραφίσει διαφορετικό τύπο οικογένειας από τις πέντε που μελέτησαν (πυρηνική, εκτεταμένη, μονογονεϊκή, θετή, ορφανά παιδιά), με βάση ένα κοινό πρότυπο.

eikona Viber 2025 03 30 19 45 40 085

1 1 2 3 5 8 1 9 1 a g 1

eikona Viber 2025 03 31 20 03 20 932 eikona Viber 2025 03 31 20 03 22 625 eikona Viber 2025 03 31 20 03 24 313 eikona Viber 2025 03 31 20 03 26 095 eikona Viber 2025 03 31 20 03 26 541 eikona Viber 2025 03 31 20 03 27 111 eikona Viber 2025 03 31 20 03 28 158 eikona Viber 2025 03 31 20 03 28 361 eikona Viber 2025 03 31 20 03 28 560 eikona Viber 2025 03 31 20 03 28 764 eikona Viber 2025 03 31 20 03 28 958 eikona Viber 2025 03 31 20 03 25 350 eikona Viber 2025 03 31 20 03 27 623

 

Ζητείται από τους μαθητές να συμπληρώσουν ατομικά ένα Φύλλο Αξιολόγησης για τους διαφορετικούς τύπους οικογένειας που γνώρισαν στα Εργαστήρια. Επαναλαμβάνεται η δραστηριότητα ιδεοκαταιγισμού (brainstorming) του 1ου Εργαστηρίου με θέμα «Τι είναι Οικογένεια» για να διαπιστωθούν οι αλλαγές που συντελέστηκαν στους μαθητές σε επίπεδο γνώσεων, αντιλήψεων, συναισθημάτων.

x

Φύλλο αξιολόγησης

eikona Viber 2025 03 31 20 03 29 573 eikona Viber 2025 03 31 20 03 29 777 eikona Viber 2025 03 31 20 03 29 990 eikona Viber 2025 03 31 20 03 30 207 eikona Viber 2025 03 31 20 03 30 413 eikona Viber 2025 03 31 20 03 30 634 eikona Viber 2025 03 31 20 03 30 843

Ο εκπαιδευτικός προβάλλει συγκριτικά και την εικόνα από τον αρχικό ιδεοκαταιγισμό και καλεί τους μαθητές να παρατηρήσουν τις διαφορές στις γνώσεις και τις ιδέες τους, με στόχο να καλλιεργήσει και να ενισχύσει τις μεταγνωστικές τους δεξιότητες.

eikona Viber 2025 03 29 19 40 36 936
Πρότερες γνώσεις
Stigmiotypo othonhs 2025 03 30 195234
Μεταγνώση

Στο τέλος του εργαστηρίου συμπληρώνουν μια ρούμπρικα αξιολόγησης

eikona Viber 2025 03 31 20 03 31 070eikona Viber 2025 03 31 20 03 31 719eikona Viber 2025 03 31 20 03 31 285eikona Viber 2025 03 31 20 03 31 502

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *