
ΤΜΗΜΑ 1ο
ΘΕΜΑΤΙΚΗ: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη.
ΥΠΟ-ΘΕΜΑΤΙΚΗ: 1.Ανθρώπινα Δικαιώματα
Το χρονικό διάστημα από 10 Ιανουαρίου έως 19 Μαρτίου και σύμφωνα με το Πρακτικό 4/2-10-2023 υλοποιήθηκε πρόγραμμα καλλιέργειας δεξιοτήτων με τίτλο “Η οικογένεια δεν είναι αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!” του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ). Σκοπός του προγράμματος υπήρξε η απόκτηση γνώσεων και η ανάπτυξη δεξιοτήτων αναφορικά με την οικογενειακή ποικιλομορφία, αλλά και τις θεμέλιους λίθους που συνθέτουν τη δομή όλων των οικογενειών. Παρακάτω, παρουσιάζονται τα εργαστήρια όπως διεξήχθησαν δεδομένων του συγκεκριμένου πλαισίου και μαθητικού δυναμικού.
Εργαστήρι 1: Πρώτη επαφή με το θέμα:
Με αφορμή το παραμύθι “Η μονά-δική μου Οικογένεια” [http://play.byethost8.com/elfi/] έγινε διερεύνηση των πρότερων ιδεών των παιδιών σε σχέση με την Οικογένεια
Εργαστήρι 2: Πόσα μέλη έχει η οικογένειά μου;
Στη συνέχεια τα παιδιά ζωγράφισαν τις οικογένειές τους, τις παρουσίασαν στην Ολομέλεια και κατατάχτηκαν στην αντίστοιχη ομάδα με κριτήριο την ποσότητα.
Εργαστήρι 3: Η Οικογένεια του Πιγκουίνου (η πυρηνική οικογένεια)
Τα παιδιά συλλέγουν στοιχεία για τη ζωή του πιγκουίνου [https://www.youtube.com/watch?v=lZHGm2Xhf1E] και στη συνέχεια έρχονται αντιμέτωπα με ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζει η σύνθεση της οικογένειάς του, για το οποίο προτείνουν λύσεις. Στη συνέχεια, συμμετέχουν σε σχετικές βιωματικές δράσεις.
Μιμούμαστε τους Πιγκουίνους
Απελευθερώνουμε τους πιγκουίνους
Φτιάχνουμε Τεχνητό Χιόνι και Γινόμαστε Εσκιμώοι
Ζωγραφίζουμε με παγωμένα-χρώματα
Ομαδοποιούμε και Σχεδιάζουμε Χιονονιφάδες
Εργαστήρι 4: Η Οικογένεια του Λύκου (η διευρυμένη οικογένεια)
Τα παιδιά συλλέγουν στοιχεία για τη ζωή του λύκου [https://www.youtube.com/watch?v=4_lrTveNQrg] και στη συνέχεια έρχονται αντιμέτωπα με ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζει η σύνθεση της οικογένειάς του, για το οποίο προτείνουν λύσεις.
Μαθαίνουμε το Λλ
Αναλύουμε βηματικά και με εικόνες το γνωστό παιχνίδι “Λύκε, λύκε είσαι εδώ?”
Εργαστήρι 5: Η Οικογένεια του Καγκουρό (η μονογονεική οικογένεια)
Τα παιδιά συλλέγουν στοιχεία για τη ζωή του καγκουρό [https://www.youtube.com/watch?v=g3icZB__sCM] και στη συνέχεια έρχονται αντιμέτωπα με ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζει η σύνθεση της οικογένειάς του, για το οποίο προτείνουν λύσεις.
Εργαστήρι 6: Η Οικογένεια του Κούκου (οικογένειες με υιοθετημένα παιδιά)
Τα παιδιά έρχονται σε επαφή με το θεατρικό μιουζικαλ ANNIE. Η νηπιαγωγός τους αναδιοηγείτε την ιστορία με απλά λόγια.
Εργαστήρι 7: Η Οικογένεια της Χελώνας
Τα παιδιά συλλέγουν στοιχεία από τη ζωή της χελώνας [https://www.youtube.com/watch?v=vo5x-DwILLo] και στη συνέχεια έρχονται αντιμέτωπα με ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά που μεγαλώνουν σε ένα τέτοιο οικογενειακό πλαίσιο και προτείνουν σχετικές λύσεις.
Εργαστήρι 8: Οι Θέμελιοι Λίθοι των Οικογενειών – Αξιολόγηση
Τα παιδιά έφτιαξαν συνεργατικά ένα σπίτι με τις θεμέλιες λίθους όλων των οικογενειών.
Τέλος, συμπλήρωσαν την παρακάτω ρούμπρικα αυτο-αξιολόγησης:
https://docs.google.com/forms/d/1JhzuIOfeb1g2Q3NdUkphfXNC80uI8HcmZ2MgY6sPVmE/ediκαι το φύλλο αξιολόγησης https://docs.google.com/forms/d/1fK-DH4NajuuSnj_Xq04SqgXAows9Q3pQC1Dmgbl-VFg/edit



























































. .
. 

. 








