1ο ΤΜΗΜΑ
Η 3η Θεματική ενότητα του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων: Ζω Καλύτερα – Ευ-Ζην . Ασφάλεια και Πρόληψη με τίτλο “Δεν μαλώνω, δεν μαλώνω, αγκαλιά μεγάλη απλώνω” αφορά στην ενδοσχολική βία. Στο παρακάτω pdf αναλυτικά η υλοποίηση των Εργαστηρίων της θεματικής:
Εργασία σε ζευγάρια και σε τετράδες
Παρουσίαση των έργων της κάθε ομάδας στην Ολομέλεια
Εποπτικό υλικό για τη βία
2ο Εργαστήριο:
Ο Νταής του Σχολικού: Επεξεργασία της ιστορίας:
Δημιουργία συμβολαίου για την πρόληψη περιστατικών ενδοσχολικής βίας (Με αφορμή την επεξεργασία της παραπάνω ιστορίας)
Δημιουργία ψηφιακού κόμικ με τις ζωγραφιές των μαθητών από την ιστορία: “Ο Νταής του Σχολικού”
Επεκτατική δραστηριότητα: “Γλυκά λόγια που ζεσταίνουν την καρδιά μας” Οι μαθητές έγραψαν στον υπολογιστή τις λέξεις που είπαν τις έκοψαν τις κόλλησαν σε χρωματιστά χαρτόνια σε σχήμα καραμέλας και στην συνέχεια τις κόλλησαν σε μια μεγάλη καρδιά.
3ο Εργαστήριο:
Επεξεργασία του σεναρίου “Μιμή η Κουταλαυτού”
Προσέγγιση του σεναρίου μέσω του εκπαιδευτικού δράματος: Χτίσιμο ρόλου!

Η Μιμή κλαίει

Η Μιμή ντρέπεται


Αναπαραγωγή ήχων σχετική με τη δράση
Παγωμένη εικόνα: αναπαράσταση από τους μαθητές κάποιου συμβάντος: Όλοι γίνονται’ Μιμή’.


Πονάει η κοιλιά…
Γινόμαστε όλοι “χαρούμενη Μιμή”
Ρόλος στον τοίχο: Με “μοντέλο” μία μαθήτρια σχεδιάζουν τη Μιμή την Κουταλαυτού, αποδίδοντας τα εξωτερικά χαρακτηριστικά και γράφοντας τα συναισθήματα που βιώνει.
Ομαδοσυνεργατική ζωγραφική των προσώπων του δράματος με τίτλο: « Όλοι έχουμε κάτι διαφορετικό αλλά είμαστε ίδιοι»
Ανακριτική καρέκλα: Ο Τζάκ δέχεται ερωτήσεις από τους ήρωες της ιστορίας με σκοπό να προβληματιστεί για την συμπεριφορά του




4ο Εργαστήριο:
Επεξεργασία του πίνακα του Matt Mahurin με τίτλο «Bullying»Επεξεργαζόμαστε με τη ρουτίνα του έντεχνου συλλογισμού Βλέπω- Σκέφτομαι- Αναρωτιέμαι
Ακολουθεί περαιτέρω επεξεργασία του θέματος με τη μέθοδο των 6 καπέλων σκέψης (Μπλε, άσπρο, κόκκινο, κίτρινο, μαύρο, πράσινο)
Τα νήπια γίνονται ζωγράφοι και ζωγραφίζουν όπως ο Matt Mahurin
Φορώντας το πράσινο καπέλο οι μαθητές εκφράζουν εικαστικά τις λύσεις που προτείνουν για να αντιμετωπίσει το κορίτσι του πίνακα τη δύσκολη κατάσταση.
5ο Εργαστήριο:
Δημιουργία αφίσας σχετικής με τη βία: Τα νήπια χωρισμένα σε ομάδες ζωγράφισαν και έγραψαν μηνύματα (Ομαδοσυνεργατική μέθοδος) σχετικά με τη βία. Τίτλος της αφίσας:
«ΝΑΙ ΣΤΗ ΦΙΛΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ»
Η Αφίσα μας “ΝΑΙ ΣΤΗ ΦΙΛΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ”
ΠΟΛΥΤΡΟΠΙΚΗ ΑΦΙΣΑ: ΤΑ ΜΗΝΥΜΑ ΤΑ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΒΙΑ
To τραγούδι που δημιούργησαν τα παιδιά για τη φιλία και τη βία
Στην αγάπη λέμε ΝΑΙ
Στη φιλία λέμε ΝΑΙ
Στην ευγένεια λέμε ΝΑΙ
Και στα πάρτυ λέμε ΝΑΙ
Στο παιχνίδι λέμε ΝΑΙ
Στο τραγούδι λένε ΝΑΙ
ΟΧΙ λέμε στη βία
ΟΧΙ λέμε και στη γροθιά
ΟΧΙ στην κοροϊδία
ΟΧΙ στην κλωτσιά!
Η ΚΑΡΔΙΑ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ:

« Τα σύμβολα κατά της βίας- Εγώ κι Εσύ μαζί »
https://www.canva.com/design/DAFBaaojSgk/IKEzFZSlMcMxFtYvorYvfg/view
Επεξεργασία της ιστορίας : «Τα χέρια δεν χτυπάνε τα χέρια αγαπάνε».
Εικαστική αποτύπωση από τους μαθητές στο ερώτημα : “Τι μου αρέσει να κάνω με τα χέρια μου;”
Οι δημιουργίες των παιδιών με την παλάμη τους και τον τίτλο του βιβλίου
6ο Εργαστήριο
Επεξεργασία του τραγουδιού των Locomondo «Χέρια σαν κι αυτά..»
Οι μαθητές περιγράφουν έναν φίλο τους με ωραία λόγια και τα αποδίδουν εικαστικά.
Ψηφιακό άλμπουμ: « ΣΤΑΜΑΤΑ ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ- ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΒΙΑΣ».https://www.canva.com/design/DAE_xNdaF6Q/cAP_LKfISnJCo6J8_KjFgQ/view
7ο Εργαστήριο:
Ευαισθητοποίηση των νηπίων κατά της ενδοσχολικής βίας μέσα από την συμμετοχή μας στη δράση του Χαμόγελου του παιδιού “ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ”
Διάχυση των αποτελεσμάτων – Έκθεση
Η διάχυση των αποτελεσμάτων των εργαστηρίων στους γονείς γίνεται μέσω του ιστολογίου, ενώ παράλληλα διοργανώθηκε έκθεση στον προαύλιο χώρο την οποία επισκέφθηκαν οι μαθητές του 10ου Νηπιαγωγείου και οι μαθητές της Α και Β τάξης των συστεγαζόμενων Δημοτικών Σχολείων 18ου και 29ου. Ευχαριστούμε όλους τους συναδέλφους και τους μαθητές που μας τίμησαν με την παρουσία τους.