ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΘΕΜΑΣΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ:ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ 1. Ασφάλεια και Πρόληψη,Δεν μαλώνω, δεν μαλώνω, αγκαλιά μεγάλη απλώνω Τμήμα 2ο

Εργαστήριο 2ο

«Ο κύκλος των απόψεων και των προτάσεων»

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα

  • Να αναγνωρίσουν τα συναισθήματα που προκαλεί η βία.

 

  • Να γνωρίσουν ασφαλείς τρόπους και να αποκτήσουν την ετοιμότητα και το θάρρος να υπερασπίζονται τον εαυτό τους και άλλους όταν εκφοβίζονται λεκτικά και σωματικά.

 

  • Να παρατηρούν, να υποθέτουν, να προβλέπουν και να συμπεραίνουν.

 

  • Να αντιλαμβάνονται και να κατανοούν τα συναισθήματα των άλλων (ενσυναίσθηση).

 

  • Να διαχειρίζονται τα συναισθήματα τους όταν ένα παιδί τους εκφοβίζει.

 

  • Να αναγνωρίζουν την έννοια του δικαίου και αδίκου.

1η Δραστηριότητα

 

Τα παιδιά ήταν συγκεντρωμένα στην ολομέλεια.

Η εκπαιδευτικός διάβασε στα παιδιά  το βιβλίο «Ο νταής του σχολικού». 9789604537419 1

Το βιβλίο  επεξεργάστηκε μέσα από την ρουτίνα του Κύκλου Διαφορετικών Απόψεων (Circle of View points):Στα παιδιά έγιναν οι παρακάτω ερωτήσεις:

  • Τι σημαίνει Νταής;

-Αυτός που κοροϊδεύει

-Αυτός που χτυπάει

-Αυτός που μαλώνει

-Αυτός που αρπάζει

-Ο κακός(Κωνστατίνος)

-Αυτός που δίνει βία(Δημήτρης Μ.)

  • Ποια είναι η συμπεριφορά του;

-Ασκεί σωματική βία(Θανάσης)

-Τον κοροϊδεύουν για το όνομα του(Θανάσης)

-Χτυπούσε στην πλάτη τον άλλο(Δανάη)

-Του έσπασε τα γυαλιά(Ιωάννα)

-Άρπαζε το σακίδιο του Αριστοτέλη(Θανάσης)

  • Ποια συναισθήματα του προκαλεί;

-Λύπη(Χρήστος Κ.)

-Στεναχώρια (Δημήτρης Μ.)

-Εκνευρισμό(Χρήστος)

-Τον κάνει ρεζίλι(Απόστολος)

  • Ποιοι ή ποιος του το έχουν προκαλέσει;

-Ο Άρης(Θανάσης)

-Κάποια άλλα παιδιά(Χρήστος)

-Ο Αριστοτέλης στον Άρη(Αποστόλης)

 

  • Ποιος έφτιαγε και γιατί;

 

-Ο Άρης γιατί τον χτυπούσε(Χρήστος)

-Ο Άρης γιατί του πήρε την τσάντα(Νικόλας)

 

 

  • Ποιος αντιμετωπίζει πρόβλημα;

 

-Ο Άρης γιατί του κορόϊδευαν το όνομα  του Νταή(Χρήστος)

-Ο Αριστοτέλης γιατί τον ενοχλεί ο        Άρης(Αποστόλης)

-Ο Αρης γιατί ντρέπεται για το όνομα του(Δημήτρης Μ)

 

  • Ποιος θα ωφεληθεί αν δοθεί λύση;

-Ο Άρης γιατί δεν θα παίρνει ο ένας το σακίδιο του άλλου(Κωνσταντίνος)

-Ο Αριστοτέλης γιατί θα σταματήσουν να τον κοροϊδεύουν και θα θέλει να πηγαίνει σχολείο(Αποστόλης)

 

2η Δραστηριότητα

Η δράση συνεχίστηκε με την ρουτίνα Απόδοσης Δικαιοσύνης στο Παρόν, Μέλλον και παρελθόν (Making it FairNow-Then-Later).

Ζητήθηκε από τους μαθητές να σκεφτούν ιδέες για πράγματα που μπορεί να κάνει να κάνει μια κατάσταση δικαιότερη: τώρα, στο μέλλον ή να αλλάξετε  τη κατάσταση για να είναι κατά το παρελθόν.

  •  Αναρωτιέμαι τι θα συνέβαινε αν …

Τα παιδιά βρίσκονται στην ολομέλεια και ερωτήθηκαν αν συμφωνούν ότι η συμπεριφορά του Νταή είχε αρνητικές  επιπτώσεις για τον Αριστοτέλη. Στη συνέχεια χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες (παρελθόν, παρόν, μέλλον). Κάθε  ομάδα συγκέντρωσε ιδέες για δράσεις σχετικές με:

α) αποφυγή του περιστατικού στο παρελθόν

Τι θα μπορούσε να είχε κάνει ο Αριστοτέλης για να αποφύγει αυτή τη δυσάρεστη κατάσταση;

Η απάντηση των παιδιών για αυτό το ερώτημα ήταν:

 -Να μη καθόταν στη συγκεκριμένη θέση προκειμένου να αποφύγει το περιστατικό.

-Να γίνουν φίλοι.

-Να βοηθούσε ο ένας τον άλλο.

-Να μη μαλώναν.

 

β) επίλυση του περιστατικού στο παρόν

Σε θα συμβουλεύαμε τον Αριστοτέλη να κάνει για να τον αντιμετωπίσει;

Τα παιδιά απάντησαν ότι:

-Θα έπρεπε να το πει στη κυρία ότι τον ενοχλούσε ο Άρης.

-Θα έπρεπε να  συζητήσει το πρόβλημα  με τον Άρη.

-Θα μπορούσε να του δώσει κάτι.

-Να τον καλούσε σπίτι του και να γίνουν φίλοι.

-Να μοιραστούν κάτι.

γ) Τα παιδιά δημιούργησαν το συμβόλαιο τους για την πρόληψη ανάλογων περιστατικών.Το κάθε παιδί σχεδίασε την παλάμη του και έγραψε το όνομα του σε αυτήν.

Έγραψαν πάνω σε χάρτινα χρωματιστά μολύβια τους κανόνες που οι ίδιοι σκέφτηκαν για την πρόληψη βίας και τα κόλλησαν πάνω σε ένα κάνσον ,το οποίο

τοποθετήθηκε σε εμφανές σημείο της τάξης. Οι κανόνες που κατέγραψαν τα παιδιά ήταν οι εξής:

α)Να μοιραζόμαστε.

β)Να μην σπρώχνουμε

γ)Να μην χτυπάμε

δ)Να μην μαλώνουμε

ε)Να μην αρπάζουμε

ζ)Να μην κλωτσάμε

η)Να μην κοροϊδεύουμε

 

Viber 2022 03 11 18 34 19 985

 

 

Έπειτα ζωγράφισαν  την ιστορία  και δημιούργησαν ένα ψηφιακό κόμικ με το διαδικτυακό εργαλείο

https://www.storyboardthat.com/

 

νταησ3
Κομικ :Ο νταής του σχολικού

 

 

Cell Row 0 Col 0

Cell Row 0 Col 1

Cell Row 0 Col 2Cell Row 1 Col 0

Cell Row 1 Col 1

 

Cell Row 1 Col 2Cell Row 2 Col 0Cell Row 2 Col 1

Cell Row 2 Col 2

 

Cell Row 3 Col 0

 

Cell Row 3 Col 1Cell Row 3 Col 2Cell Row 4 Col 0Cell Row 4 Col 1Cell Row 4 Col 2Cell Row 5 Col 0

 

Cell Row 5 Col 1

 

Cell Row 5 Col 2    

 

Τα λόγια του παραμυθιού καταγράφηκαν σύμφωνα με την αφήγηση των παιδιών

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *