Εργαστήριο 6ο
Αναλαμβάνουμε δράση
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
Οι μαθητές/τριες προβαίνουν σε μια καμπάνια ενημέρωσης των γονέων, των συμμαθητών τους,
των μαθητών/τριών άλλων νηπιαγωγείων και της τοπικής
κοινωνίας.
Καλλιέργούνται οι εξής δεξιοτήτων:
- Δεξιότητες μάθησης: Επικοινωνία, συνεργασία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα
- Δεξιότητες Ζωής: Κοινωνικές δεξιότητες, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Υπευθυνότητα, Πολιτειότητα
- Δεξιότητες του νου: Δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη, αναστοχασμός.
- Ψηφιακές δεξιότητες
- Ξεκινάει η δράση με ένα παιχνίδι ενεργοποίησης. Τα παιδιά βρίσκονται στην ολομέλεια όπου έχουν τοποθετηθεί διάφορα ζωάκια εκτροφής στο πάτωμα.
Η εκπαιδευτικός καλύπτει τα μάτια των παιδιών με ένα μαντήλι και τα παιδιά πρέπει να μαντέψουν μέσω της αφής το ζώο που έχουν επιλέξει .
Αφού έπαιξαν όλα τα παιδιά η εκπαιδευτικός έθεσε στα παιδιά τον εξής προβληματισμό
«Τι νομίζετε ότι θα μπορούσαμε να κάνουμε όλοι εμείς, για να υπερασπισθούμε τα δικαιώματα των ζώων εκτροφής;»
Με την τεχνική της ιδεοθύελλας οι μαθητές/τριες βρίσκουν με ποιο τρόπο θα προβούν σε μια καμπάνια με στόχο να ενημερώσουν τους ενήλικες τους,
τους συμμαθητές τους από τη διπλανή τάξη, τους μαθητές/τριες άλλων νηπιαγωγείων και την τοπική κοινωνία για την υπερεκμετάλλευση των ζώων εκτροφής από τον άνθρωπο και να ευαισθητοποιηθούν ώστε να μετριάσουν την υπερκατανάλωση των ζωϊκων προϊοντων αλλάζοντας τις διατροφικές τους συνήθειες.
Οι απαντήσεις των παιδιών ήταν οι εξής:
-Να φροντίζουμε τα ζώα
-Να στείλουμε ένα μήνυμα από το ταχυδρομείο
-Να στείλουμε ένα μήνυμα από το κινητό
-Να το πούμε στο ραδιόφωνο
-Να στείλουμε μήνυμα από τον υπολογιστή
- Οι μαθητές/τριες χωρίζονται σε δύο ομάδες και η κάθε ομάδα επιλέγει τον τρόπο της ενημέρωσης.
- Αποφασίζουν να δημιουργήσουν: α) αφίσα β) ψηφιακή αφίσα, γ) ένα ηχητικό μήνυμα .
Στην αφίσα αποφασίζουν να φτιάξουν μια φάρμα με ζώα γιατί τα ζώα πρέπει να ζουν ελεύθερα στη φύση, σύμφωνα με την άποψη των παιδιών.
Το κάθε παιδί αναλαμβάνει μια δραστηριότητα προκειμένου να διαικπερώσουν το έργο τους.
Κάποια παιδιά ανέλαβαν να σχεδιάσουν τα ζώα, άλλα να ζωγραφίσουν τον ουρανό και τη γη ,άλλοι να ζωγραφίσουν τη φάρμα και κάποιοι να γράψουν το μήνυμα της αφίσας.
Έπειτα συγκεντρώθηκαν στην ολομέλεια προσθέτοντας ο καθένας το κομμάτι τους δημιουργήθηκε η αφίσα τους.
Το μήνυμα της αφίσας ήταν <<Όχι στην εκμετάλλευση των ζώων>>, <<Ναι στην αγάπη και στην φροντίδα τους>>.

Ζωγράφισαν ατομικά την αφίσα της τάξης όπως μπόρεσαν.
Μια ομάδα τεσσάρων παιδιών αποφάσισαν να δημιουργήσαν την ψηφιακή αφίσα στην εφαρμογή postermywall .

Τα παιδιά επέλεξαν μια αφίσα με μια φάρμα όπου εκεί τοποθέτησαν διάφορα ζωάκια εκτροφής και έγραψαν το μήνυμα που είχε και η αφίσα της τάξης.
Πραγματοποιήθηκε διάχυση αποστέλλοντας την αφίσα με email σε Νηπιαγωγεία της Θεσσαλονίκης και της Καβάλας.
Τέλος ,επειδή τα περισσότερα παιδιά επιθυμούσαν να συμμετέχουν στο ηχητικό μήνυμα έγινε η ηχογράφηση από όλους.
Αυτοαξιολόγηση νηπίων του 6ου εργαστηρίου
Στο τέλος, πραγματοποιήθηκε αξιολόγηση από τα νήπια, με τις εξής ερωτήσεις:
1. Τι σας άρεσε περισσότερο από αυτό το εργαστήριο ;Γιατί;
-Η αφίσα που φτιάξαμε γιατί έχει ωραία χρώματα.(Δημήτρης Μ.)
-Η αφίσα που φτιάξαμε γιατί μου άρεσε η φάρμα και επειδή έχει πολλά ζώα.(Δημήτρης Β.)
-Η αφίσα που φτιάξαμε γιατί έχει πολλά ζώα(Κωνσταντίνος)
-Η αφίσα που φτιάξαμε στον υπολογιστή γιατί έχει ωραία εικόνα. – Η αφίσα της τάξης δεν μου άρεσε γιατί έχει παρα πολλά ζώα(Χρήστος Β.)
-Το ηχητικό μήνυμα που ηχογραφήσαμε γιατί έχει πολύ ωραία λόγια.
-Η δική μας αφίσα γιατί είναι όμορφη(Δάφνη)
-Η αφίσα μας γιατί έχει ωραία χρώματα(Χρήστος Κ.)
-Η αφίσα μας γιατί έχει πολλά ζώα.(Γιάννης)
-Η αφίσα μας γιατί γράψαμε το μήνυμα με τα γράμματα(Ιωάννα)
-Η αφίσα επειδή έχει τα ζωάκια που ζωγράφισα(Δανάη)
-Η ψηφιακή αφίσα γιατί γιατί είναι από τον υπολογιστή (Απόστολος Κ.)
-Η αφίσα μας (Άγγελος)
-Η αφίσα μας επειδή έχει τη φάρμα που είναι χρωματιστή(Αποστόλης Χ.)
2.Τι θα θυμάστε από αυτό το εργαστήριο;
-Δεν πρέπει να σκοτώνουμε πολλά ζώα(Δημήτρης Μ.)
-Δεν πρέπει να σκοτώνουμε πολλά ζώα(Δημήτρης Β.)
-Δεν πρέπει να σκοτώνουμε πολλά ζώα(Κωνσταντίνος)
-Να αφήνουμε τα ζώα να ζήσουν ελεύθερα στη φύση, να μην σκοτώνουμε πολλά ζώα και να τρώμε πολλά λαχανικά(Θανάσης)
-Να προσέχουμε τα ζώα (Χρήστος Β.)
-Να μην σκοτώνουμε τα ζώα και να τρώμε λαχανικά(Δάφνη)
-Δεν πρέπει να σκοτώνουμε πολλά ζώα(Χρήστος Κ.)
-Πρέπει να τρώμε λαχανικά και φρούτα(Γιάννης)
-Να μην σκοτώνουμε πολλά ζώα(Ιωάννα)
-Να τρώμε πολλά φρούτα και λαχανικά(Δανάη)
-Να μην σκοτώνουμε τα ζώα και να τα φροντίζουμε(Απόστολος Κ.)
-Να μην σκοτώνουμε πολλά ζώα(Άγγελος)
-Να μην σκοτώνουμε πολλά ζώα και να τα φροντίζουμε(Αποστόλης Χ.)