Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη, Υποθεματική 3. Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα, Εργαστήριο 6ο

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα

Εργαστήριο 6ο

Στο έκτο εργαστήριο τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα είναι τα παιδιά

να αντιλαμβάνονται τον χαρακτήρα της ταυτότητας και η

εξοικείωση με διαφορετικά φυσικά  και    φυλετικά χαρακτηριστικά. Καθώς επίσης να συνεργάζονται ,να δρουν ομαδικά  και

να εξοικειωθούν με τη χρήση  υπολογιστών.

« Η ταυτότητά  μου»

Δραστηριότητες

  • Αφήγηση του παραμυθιού

«Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας»

-Αφού πραγματοποιηθεί η αφήγηση του παραμυθιού ακολουθούν οι εξής ερωτήσεις:

-Ποιος ήταν ο ήρωας του παραμυθιού;

-Τι του συνέβη;

-Σε τι διέφερε από τους άλλους ελέφαντες;

-Ήταν αποδεκτός από τους υπόλοιπους  ελέφαντες;

-Ποιος ήταν ο τρόπος με τον οποίο αντιμετώπισε τη διαφορετικότητα του; Συμφωνείτε ως προς αυτό;

-Γιατί τον συμπαθούσαν οι άλλοι ελέφαντες;

-Σας έχει συμβεί ποτέ κάτι παρόμοιο με τον Έλμερ;

Ύστερα από τις απαντήσεις των παιδιών  και την επεξεργασία του παραμυθιού το συμπέρασμα τους ήταν ότι παρόλο που  ο Έλμερ ήταν  διαφορετικός οι ελέφαντες τον αγαπούσαν για αυτό που ήταν και δεν τον διέκριναν λόγω του διαφορετικού χρώματος του. Ήταν αγαπητός λόγω του χιούμορ του αλλά και του ιδιαίτερου χρώματος που είχε.

-Ακολουθεί ένα μουσικοκινητικό παιχνίδι. Υπάρχουν σε μέγεθος Α4 κομμένοι σε δύο κομμάτια   ελέφαντες με διάφορους τρόπους. Τα παιδιά είναι χωρισμένα σε δύο  ομάδες. Ξεκινώντας η πρώτη ομάδα θα πρέπει να χορέψει και μόλις σταματήσει η μουσική παίρνει το κάθε  παιδί ένα κομμάτι παζλ και να βρίσκει τον συμμαθητή του με το άλλο μισό. Ακολουθεί η ίδια διαδικασία και με την  δεύτερη ομάδα. Στο τέλος καταλήγουν τα παιδιά σε οχτώ ζευγάρια.

-εικαστική δράση σε ζευγάρια

Δίνεται στα παιδιά ένα χαρτόνι Α4 με προσχεδιασμένο το περίγραμμα του παρδαλού ελέφαντα. Συναποφασίζουν τον τον τρόπο με τον οποίο θα ζωγραφίσουν τον ελέφαντα και έπειτα ενώνουν τα κομμάτια του παζλ στο χαρτόνι αυτό. Τα σχέδια ήταν ποικίλα και εντυπωσιακά.

Συνθέτουν τους ελέφαντες

0 02 0a 4e1bdedb48ddef69c84df4765700850044fe47853ebcf15c68af6aff25e94485 e1928baed1eca592

0 02 0a 0c14ac5674f93ff0e4883e1e99a86267b3efc83041a4e04522837adee8c1dc24 a0c738c4ed71d037 0 02 0a 05bd1147cb7531724b20732a436eb95ff9ca49d4440a23def9d4e22b8bdba8f7 3c026798485367f6 0 02 0a 31849b155a02272e8d150b952b247205c1ec414f41c99dedbb379f935122f2c0 596984a225bdc581 0 02 0a 092848e6de6cea406f481fc2f919623c4f694301a719c70ffad764bd006854e8 5822daddfdff7fed 0 02 0a cf3b4e5789c8224bbc3f68f605cc0bea98800407387d8bae1ce529739de6dbe2 fcf14ea45a8062fa 0 02 0a da755da5d0b62decde6e8b260fb82cbc04b882a9c9103d7fd190fb13765b7b68 d57ed745733311a7 0 02 0a fc381d31b216e86ab9d1753e0440e35aa6a09a1f0963448756abd4fd6c695028 93a6a379ce2b386

 

0 02 0a fde857dcd3c645e622d5b0c400d96fd930b94918633aa10674f1363d6819a631 f69035f502b337f5
Χρωματίζουν τους ελέφαντες

 

 

 

Τα έργα των παιδιών

0 02 0a b65c36ad77530a37cebfa36cb9488e6273bbb0d920ec96d01edad7c315ac77ba 4645c69be360f4150 02 0a b441363c1bc3a9c8638c7b7d1cd2c6f282f020cd90cb5fd69eb20133f6ada855 39a06e2ed8a3a47c0 02 0a b554cae29527dd665b51c5883dd971754add54c9443fd802ea2326ed6e059ae5 57268a9d5e46a5a40 02 0a 9cc2f867a83b37ca44ce6f13cadbc78ed40efa41c0c25c28ae3059de49b75332 8a91f0cf1556c0f30 02 0a b6fbef178bdffb13bd93aa5dbcac4cf68d8873c10f2d642b0349da36957df887 295ddb615419c6a70 02 0a 339a886947f022b9f6c0ff2a3871920238bde19c857ebd1abab384ddac22b713 fd2fe9a7d58d8d0f0 02 0a 2c15de79d6f76658cf648f97bcd81ddc91cbea0d1c9071818b791bff4f8a2f86 e8baccf8ffe68630 02 0a 7f9583befa12a765fa032bf2cfe2db92fa93355fa53c9e39f33cc5b792a77e52 7ea866225c28a698

 

 

  • «Όλοι είμαστε διαφορετικοί»

-Μοιράζονται φωτογραφίες ανθρώπων από: α) διαφορετικές ηλιακές ομάδες, β) διαφορετικές εθνικές-φυλετικές ομάδες, γ) διαφορετικές ενδυμασίες, δ) διαφορετική εξωτερική εμφάνιση

(μαλλιά, χρώμα μαλλιών, δέρματος).

Τα παιδιά ομαδοποίησαν τις φωτογραφίες με βάση την ηλικία των ανθρώπων. Υπήρχαν τέσσερις κατηγορίες :1) τα μωρά2)τα παιδιά 3)οι μεσήλικες και 4)οι υπερήλικες Αφού πραγματοποιήθηκε η ηλικιακή ταξινόμηση ,ακολούθησε συζήτηση ως προς τις υπόλοιπες εξωτερικές διαφορές. Τα παιδιά παρατήρησαν ότι οι άνθρωποι διαφέρουν στο σχήμα του προσώπου, στα μαλλιά, στο χρώμα του δέρματος ,στο χρώμα και στο σχήμα των ματιών, στα ρούχα. Αλλά όλοι έχουν τα βασικά χαρακτηριστικά κοινά(π.χ. κεφάλι ,μύτη, στόμα ,μαλλιά, χέρια, πόδια)

0 02 0a bd4d8c90bd078a3a090ba2959b8cbb05dbeb0d76d5926bf72bbcc4ccdec7a950 88d6f06cb2e96977
Ομαδοποίηση

 

  • «Ταυτότητες»
  • Τα παιδιά είναι στην ολομέλεια και όποιο επιθυμεί αναζητά στο διαδίκτυο με την  επίβλεψη της  νηπιαγωγού σε

επιλεγμένους  ιστότοπους   πληροφορίες για  τα στοιχεία που αναγράφονται στην ταυτότητα.

Επίσης αναζητούν ταυτότητες από άλλες χώρες και παρατηρούν τις ομοιότητες που υπάρχουν με τις ελληνικές.

Παρατήρησαν λοιπόν ότι υπάρχουν σε όλες τις ταυτότητες αριθμός ,υπογραφή, φωτογραφία, διεύθυνση και τα χαρακτηριστικά των ανθρώπων.

Προτείνεται στα παιδιά να φτιάξουν και αυτά τις δικές τους.

-δημιουργούν τις δικές τους ταυτότητες  σε καρτελάκια που πλαστικοποιούνται

 

0 02 0a f91fa7e981f0d7a343a0f5ecd727fc951d29eb9466d4e7a02a38b75d62b4fd8b 4f35c470f753a56e 1 0 02 0a f0e74ec76f21d77885f444f751d13fe0647dd4af3355bc889e06a45224e3290f 5ece318e08483aed 0 02 0a ef8a68ebf1d1bd0b2fef8c1ea6b6182435e6b3a58d456729c9c8007c1aec88c8 d7365d36c5467a42 0 02 0a db488c5d304eefea48810dffcfb96600977c967acfe6f5d086babc02cbcbe3bd dea90e2ccb5fa5be

0 02 0a bd8f8ffcd526ecad17c128d66acdda0a5aeb910a977311f50ce90cec272ae846 9f5971cc31441df30 02 0a bd8f8ffcd526ecad17c128d66acdda0a5aeb910a977311f50ce90cec272ae846 9f5971cc31441df3 0 02 0a bb7421605cb4dad7229e063bfa06811722844966c7c4b1495b6f7a74415d7e00 464482d1f329f770 0 02 0a 1992034b5671771fa8778d4dc05b6e28f68860c95153afbd942470bc2bfdae26 79da6837b76b46aa

0 02 0a 0781e1aaad08bba3a077659a40ef9114d2649ef1ed028f487ac6f81172faf722 aa5d53f24567c153 0 02 0a 9e2feb8e87ca4694d9fe4c3accd19bc4fe03130c41b5e688b71dc48675415202 cd555b8fa911487 0 02 0a 8cbf7cae902c3995bd22e590c0e15cceabbed251cf68244d1f7190163fa387eb 80ed5c2ff0a37390 1 0 02 0a 8cbf7cae902c3995bd22e590c0e15cceabbed251cf68244d1f7190163fa387eb 80ed5c2ff0a37390

0 02 0a 001b5c38d79332db63d75ef490f6e54f408f1d864208369d8f2e28ac0a906fe1 f7779d3dfe3c4bb3

 

  • με γύψο φτιάχνουν ατομικά αποτύπωμα της  παλάμης τους

0 02 0a 5fc80fed20bc2130a5d1875f47f66e5027c57959a4d1a04e36ff9e340816302b 6365c031735cfe4f 0 02 0a 695ea35b3fd2096d713b1eb982aa8643778c43aa2717ade272040888772c2b9a ffce9e6465a745b2 0 02 0a f5976c236f16bb8e58b0130d39cd1d808c21cda5cbba9629cebd6365c3a850d8 f478cc59fa4bd80f

 

 

 

 

 

 

 

-ομαδικό παιχνίδι «Πες μου κάτι για σένα…»

Τα παιδιά είναι καθισμένα σε κύκλο και ο βοηθός της ημέρας αρχίζει το παιχνίδι με τη φράση «θέλω να μάθω για σένα. .ποιο είναι το αγαπημένο σου παιχνίδι χτυπώντας παλαμάκια .Έπειτα έρχεται στη θέση του το παιδί που απάντησε και ρωτάει τον επόμενο. Στο τέλος όλα τα παιδιά έχουν περάσει από τη θέση του βοηθού και έχουν μάθει πληροφορίες για τους συμμαθητές τους.

Το παιχνίδι διαμορφώθηκε ως εξής:

Βοηθός: Αποστόλης

Ο Αποστόλης ρώτησε το Χρήστο-Τα τουβλάκια

Ο Χρήστος ρώτησε τον Αποστόλη -Τα τουβλάκια

Ο Αποστόλης ρώτησε τη Χριστούλα –Τα τουβλάκια

Η Χριστούλα ρώτησε την Ιωάννα-Να ζωγραφίζω

Η Ιωάννα ρώτησε τον Γιάννη –Τα κουζινικά

Ο Γιάννης ρώτησε τον Άγγελο- Τα κουζινικά

Ο Άγγελος ρώτησε τον Κωνσταντίνο –Η μπάλα

Ο Κωνσταντίνος ρώτησε τον Θανάση-Οι δεινόσαυροι στη ρομποτική

Ο Θανάσης ρώτησε τον Δημήτρη Μ. -Η μπάλα

Ο Δημήτρης Μ. ρώτησε  τον Δημήτρη Β.–Το σκουπιδιάρικο

Ο Δημήτρης Β. ρώτησε τον Νικόλα  –Το ποδόσφαιρο

Ο Νικόλας ρώτησε τον Χρήστο Β.-Τάμπλετ

Ο Χρήστος Β. ρώτησε την Δάφνη -Κούκλες

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *