Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
Εργαστήριο 6ο
Στο έκτο εργαστήριο τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα είναι τα παιδιά
να αντιλαμβάνονται τον χαρακτήρα της ταυτότητας και η
εξοικείωση με διαφορετικά φυσικά και φυλετικά χαρακτηριστικά. Καθώς επίσης να συνεργάζονται ,να δρουν ομαδικά και
να εξοικειωθούν με τη χρήση υπολογιστών.
« Η ταυτότητά μου»
Δραστηριότητες
- Αφήγηση του παραμυθιού
«Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας»
-Αφού πραγματοποιηθεί η αφήγηση του παραμυθιού ακολουθούν οι εξής ερωτήσεις:
-Ποιος ήταν ο ήρωας του παραμυθιού;
-Τι του συνέβη;
-Σε τι διέφερε από τους άλλους ελέφαντες;
-Ήταν αποδεκτός από τους υπόλοιπους ελέφαντες;
-Ποιος ήταν ο τρόπος με τον οποίο αντιμετώπισε τη διαφορετικότητα του; Συμφωνείτε ως προς αυτό;
-Γιατί τον συμπαθούσαν οι άλλοι ελέφαντες;
-Σας έχει συμβεί ποτέ κάτι παρόμοιο με τον Έλμερ;
Ύστερα από τις απαντήσεις των παιδιών και την επεξεργασία του παραμυθιού το συμπέρασμα τους ήταν ότι παρόλο που ο Έλμερ ήταν διαφορετικός οι ελέφαντες τον αγαπούσαν για αυτό που ήταν και δεν τον διέκριναν λόγω του διαφορετικού χρώματος του. Ήταν αγαπητός λόγω του χιούμορ του αλλά και του ιδιαίτερου χρώματος που είχε.
-Ακολουθεί ένα μουσικοκινητικό παιχνίδι. Υπάρχουν σε μέγεθος Α4 κομμένοι σε δύο κομμάτια ελέφαντες με διάφορους τρόπους. Τα παιδιά είναι χωρισμένα σε δύο ομάδες. Ξεκινώντας η πρώτη ομάδα θα πρέπει να χορέψει και μόλις σταματήσει η μουσική παίρνει το κάθε παιδί ένα κομμάτι παζλ και να βρίσκει τον συμμαθητή του με το άλλο μισό. Ακολουθεί η ίδια διαδικασία και με την δεύτερη ομάδα. Στο τέλος καταλήγουν τα παιδιά σε οχτώ ζευγάρια.
-εικαστική δράση σε ζευγάρια
Δίνεται στα παιδιά ένα χαρτόνι Α4 με προσχεδιασμένο το περίγραμμα του παρδαλού ελέφαντα. Συναποφασίζουν τον τον τρόπο με τον οποίο θα ζωγραφίσουν τον ελέφαντα και έπειτα ενώνουν τα κομμάτια του παζλ στο χαρτόνι αυτό. Τα σχέδια ήταν ποικίλα και εντυπωσιακά.
Συνθέτουν τους ελέφαντες

Τα έργα των παιδιών
- «Όλοι είμαστε διαφορετικοί»
-Μοιράζονται φωτογραφίες ανθρώπων από: α) διαφορετικές ηλιακές ομάδες, β) διαφορετικές εθνικές-φυλετικές ομάδες, γ) διαφορετικές ενδυμασίες, δ) διαφορετική εξωτερική εμφάνιση
(μαλλιά, χρώμα μαλλιών, δέρματος).
Τα παιδιά ομαδοποίησαν τις φωτογραφίες με βάση την ηλικία των ανθρώπων. Υπήρχαν τέσσερις κατηγορίες :1) τα μωρά2)τα παιδιά 3)οι μεσήλικες και 4)οι υπερήλικες Αφού πραγματοποιήθηκε η ηλικιακή ταξινόμηση ,ακολούθησε συζήτηση ως προς τις υπόλοιπες εξωτερικές διαφορές. Τα παιδιά παρατήρησαν ότι οι άνθρωποι διαφέρουν στο σχήμα του προσώπου, στα μαλλιά, στο χρώμα του δέρματος ,στο χρώμα και στο σχήμα των ματιών, στα ρούχα. Αλλά όλοι έχουν τα βασικά χαρακτηριστικά κοινά(π.χ. κεφάλι ,μύτη, στόμα ,μαλλιά, χέρια, πόδια)

- «Ταυτότητες»
- Τα παιδιά είναι στην ολομέλεια και όποιο επιθυμεί αναζητά στο διαδίκτυο με την επίβλεψη της νηπιαγωγού σε
επιλεγμένους ιστότοπους πληροφορίες για τα στοιχεία που αναγράφονται στην ταυτότητα.
Επίσης αναζητούν ταυτότητες από άλλες χώρες και παρατηρούν τις ομοιότητες που υπάρχουν με τις ελληνικές.
Παρατήρησαν λοιπόν ότι υπάρχουν σε όλες τις ταυτότητες αριθμός ,υπογραφή, φωτογραφία, διεύθυνση και τα χαρακτηριστικά των ανθρώπων.
Προτείνεται στα παιδιά να φτιάξουν και αυτά τις δικές τους.
-δημιουργούν τις δικές τους ταυτότητες σε καρτελάκια που πλαστικοποιούνται
- με γύψο φτιάχνουν ατομικά αποτύπωμα της παλάμης τους
-ομαδικό παιχνίδι «Πες μου κάτι για σένα…»
Τα παιδιά είναι καθισμένα σε κύκλο και ο βοηθός της ημέρας αρχίζει το παιχνίδι με τη φράση «θέλω να μάθω για σένα. .ποιο είναι το αγαπημένο σου παιχνίδι χτυπώντας παλαμάκια .Έπειτα έρχεται στη θέση του το παιδί που απάντησε και ρωτάει τον επόμενο. Στο τέλος όλα τα παιδιά έχουν περάσει από τη θέση του βοηθού και έχουν μάθει πληροφορίες για τους συμμαθητές τους.
Το παιχνίδι διαμορφώθηκε ως εξής:
Βοηθός: Αποστόλης
Ο Αποστόλης ρώτησε το Χρήστο-Τα τουβλάκια
Ο Χρήστος ρώτησε τον Αποστόλη -Τα τουβλάκια
Ο Αποστόλης ρώτησε τη Χριστούλα –Τα τουβλάκια
Η Χριστούλα ρώτησε την Ιωάννα-Να ζωγραφίζω
Η Ιωάννα ρώτησε τον Γιάννη –Τα κουζινικά
Ο Γιάννης ρώτησε τον Άγγελο- Τα κουζινικά
Ο Άγγελος ρώτησε τον Κωνσταντίνο –Η μπάλα
Ο Κωνσταντίνος ρώτησε τον Θανάση-Οι δεινόσαυροι στη ρομποτική
Ο Θανάσης ρώτησε τον Δημήτρη Μ. -Η μπάλα
Ο Δημήτρης Μ. ρώτησε τον Δημήτρη Β.–Το σκουπιδιάρικο
Ο Δημήτρης Β. ρώτησε τον Νικόλα –Το ποδόσφαιρο
Ο Νικόλας ρώτησε τον Χρήστο Β.-Τάμπλετ
Ο Χρήστος Β. ρώτησε την Δάφνη -Κούκλες