3. Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη Υποθεματική 3. Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα «Νηπίων Παιδεία: το πρώτο βήμα στη δημοκρατία» Εργαστήριο 4ο

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
 Τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα στο 4ο εργαστήριο είναι να εντοπίσουν μεταξύ τους ομοιότητες και διαφορές.Να αναπτύξουν την ενσυναίσθηση σε ζητήματα διαφορετικότητας και ποικιλομορφίας.Να αναγνωρίσουν στερεότυπα και προκαταλήψεις.Να αλληλεπιδράσουν με παιδιά από διαφορετικά κοινωνικά και πολιτισμικά περιβάλλοντα. Να συνεργάζονται και να δρουν ομαδικά.

 

Α). Ο εαυτός μου

Δραστηριότητες

  • Ομαδικό παιχνίδι

 «Ο κατάσκοπος»

-Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες και παίζουν το παιχνίδι του κατασκόπου.  Δίνεται η εξής  οδηγία στα παιδιά: «Περπατάς σαν κατάσκοπος με την εφημερίδα, κρύβοντας το πρόσωπό σου, με στόχο να    μην κοιτάς κανέναν/καμία και να μη σε βλέπει και κανείς/καμία». Με συνοδεία μουσικής  του ροζ πάνθηρα δίνεται στο κάθε παιδί μια εφημερίδα και τα παιδιά κινούνται στην τάξη.Στο σταμάτημα του ήχου, τα παιδιά,σταματούν να κινούνται και καλούνται «κατασκοπικά» να παρατηρήσουν το/τη διπλανό/ή τους και  να εντοπίσουν ομοιότητες ως προς τα εξωτερικά τους χαρακτηριστικά.

 

0 02 0a cd33bd345c9487855365af71a9145afa83ff069e7488fdde0e2d55540f27d023 13f4e7b716bf69e0

 

0 02 0a bb9a8050450c4e3207a10c0a8b9659ff64747ca844aaeb84de57dda27cdca203 bf31c99043ac8241 10 02 0a bbae75bf0110413c054bec0c625cbb91707d45a5ae9fceb70e54be9012d755fb 30feb3431ad91c67 1

  • Συζήτηση με βάση  τις παρατηρήσεις τους. Παρατήρησαν τα μάτια ,τα μαλλιά, το ύψος ,το σχήμα του προσώπου, το χρώμα του δέρματος .Αν συμπίπτουν τα χαρακτηριστικά τους ή αν είναι διαφορετικά. Στη συνέχεια κάθονται αντικριστά και φτιάχνει ο ένας το πορτραίτο του άλλου σύμφωνα με αυτά που παρατήρησαν και συζητήθηκαν.0 02 0a c2395a47d1e8968c7249856b9d768e1666a9f10cb0f30f54c2a4429382f06d3c 33111106204f7a0e0 02 0a 48d14552a1bd1b12e6a1211113152d483b3b26929d61e4b287251e364a731a4d 57c4509c0bdc7ed50 02 0a 83de2f5270e8d0050547c61f7c23f7b8c5a9a15852290413cbf69a0f702f7560 ef6faa8a1ce9534a 0 02 0a eada0b13d18c47c97f1854c24c3668615d474a52054452a65110ebf729bb148f 612900bc8b09e0c40 02 0a 18e3da8c12a155b65cc91a694293e91064348b5d8db47a39ce9ecc1d72e345a4 c4a0e8028bfdabb0
  • 0 02 0a 30d18fcff79a7017d9a1b7ed1971570d090196ab602686b6a818296c33e83ba8 792bf4c80f304349 0 02 0a 79dc6ff8655cc9446ea5caa262476551c0fec5ec9e1c802fb0554276b8a18bba f649fdf94ce7b222 0 02 0a e6e02148b23e70f2ea4709a8a695be9a8def53a2686d2d2567c423579c2f5607 86e89e5237f83c63 0 02 0a 7d6eec627e6b9265eb6e2f52808c2b0e5f8a8a33b242e702c6736baa7b0130a4 4f8535a8917d284b0 02 0a 3c579655de5c87d530467ef874f26b1280f10cbfa15b257c121440c52467c33c f1ccf298f07da4e0 02 0a 32da35308adb20288982991367f3d764f374085157f6ca5a45bb3c8384caaf36 1ced397e1e9c7642 0 02 0a 3e0aefe0b84656cd904b795ee1c265361ed8df71a685efc63ad82f9d8caf2ceb b8dd10e38096422 0 02 0a 5a323a5d449248f676660007e5a67139d1728f2d2abec26694df9a6dfabedeed bb28052b2cc52f1f

 

 

  • «Ο εαυτός μου»
  • Τα παιδιά κατασκευάζουν τον εαυτό τους. Τους δίνεται ένα πατρόν από ανθρώπινο σώμα.  Κόβουν το σώμα και χρησιμοποιώντας εφημερίδες με  την τεχνική του κολάζ φτιάχνουν τον εαυτό τους.

0 02 0a fcd8ac7d90f6c12da87d7814ffc895635385503007a78bcc7a1ffa2fce8e6a36 9ad76feecfd78ca1 0 02 0a 0e9777033b45d6c49a6b5b0ac434ac6013f4c947e9bf73eb6336292e9ff7c6eb bcda3f31746b3ba

 

0 02 0a 61576d6277de20d993de7732cc2c6c0e1ff6d7b8cf93be329cccc21b4303a09b 9196c4bbb0c789bc 0 02 0a 5a1d0aa600424b657dd3221eed956e27cc5da72623d1665e310869e7878deb80 ecd758d060df9ee5 0 02 0a db2fc9fd805223efc1bce5ad63f2c3360cbaa4171ebd0c9143ad01cffc032489 a4a81f876ae4246e 0 02 0a 918da53f0c2c425c3d6d5b9b0347d3cff5fa8e0073a3acff08cd68a8667c7d90 e549d8f4b90dae37 0 02 0a ea2844b27f17ec5b0c623b5ba090b0fda3b131fe21f596ec36f87ebe84878007 3b57da6d48d5fac1

 

0 02 05 18a825d180f8fa1437f641c45a29aff9b5798ee53f93d975ad8d39edabefb86b f61776351a3944fb

Οι φιγούρες τοποθετήθηκαν στον κύκλο, σε ένα εμφανές σημείο της τάξης χέρι-χέρι.

 

 

 

 

 

  • Δίνεται σε κάθε παιδί ένα χαρτί Α4 στο οποίο είναι σχεδιασμένο ένα κομμάτι από παζλ. Το κάθε παιδί   ζωγραφίζει  τα αγαπημένα του πράγματα. Στο συγκεκριμένο χαρτί δεν αναγράφεται το όνομα του ή κάποιο άλλο στοιχείο για τον εαυτό του .Αφού ολοκλήρωσαν τα παιδιά συγκεντρωθήκαν στην ολομέλεια .Προσπάθησαν ύστερα από παρότρυνση της εκπαιδευτικού  να παρατηρήσουν κοινά χαρακτηριστικά  σε όλες τις ζωγραφιές. Αυτά που  πρωταγωνιστούσαν στις περισσότερες από αυτές ήταν οι μπάλες και οι ανθρώπινες φιγούρες , που για το κάθε παιδί αντιπροσώπευε κάτι διαφορετικό. Έπειτα το κάθε παιδί παρουσίασε το δικό του κομμάτι του παζλ στο οποίο έχει ζωγραφίσει αγαπημένα του αντικείμενα. Τα παιδιά παρακολουθούσαν με μεγάλο ενδιαφέρον το κάθε έργο. Διαπιστώθηκε ότι κάθε παιδί έχει τα δικά του ενδιαφέροντα και κάποιες διαφορετικές πτυχές του εαυτού του που δεν τις γνώριζαν οι συμμαθητές του. Οι ζωγραφιές των παιδιών περιείχαν τα εξής πράγματα:μπάλες, τουβλάκια, κουζινικά ,τρενάκια, γοργόνες, αρκουδάκια,play staystion ,μπλούζες, σπάιντερμαν, κουλουράκια, πλέιμομπίλ, παραμύθια, αυτοκινητάκια, δεινόσαυρους, κατσαρίδες αλλά και η αγκαλιά από τα αδέρφια τους.0 02 0a 1f1e6ac0e4d7e77cdf7f67103e137c8ae23756b1599837ba28f772e392c45592 a8bde3bef0057740

0 02 0a 26cab8a5b8574edb9ff145105adc4ff0ce1d99e7bdbc0ec8dd37b5a6c7f91de3 6f0c7da05d773c96

 

0 02 0a ba30a8e61b68ebe04350f6b1491de911a4ac84b3138fb69a1f88b4977947f81b 8795824076e51d4b

0 02 0a d00f1567579b73e3fd9329eee57e8a2f4ad33e4ec1c7150f6ddb66670483dd94 8cac83b6b052a556

 

0 02 0a dc62b66d7d3ac8ca5b8b24b26d013f277ec013aed030e3cd9789bd94e990d784 670d66ee63823f5

 

0 02 0a 26cab8a5b8574edb9ff145105adc4ff0ce1d99e7bdbc0ec8dd37b5a6c7f91de3 6f0c7da05d773c96

0 02 0a c384081e3cd58ac01adf58e4d271dadf563bdc3936bdfb5fc537020310b3c007 c31314805229cd3a

 

0 02 0a 8afdb7af274e4738260c54dd7f650a1beda5518bd7f5bde36d53af6bf1cde0f3 82be4afa68699cc7 1 0 02 0a 92ecede1baffee890e34ec6092a9e3d7b01b49b2120dd5dc072d896bbfd2c5c9 5d248400d94f21b1 1 0 02 0a f8a370c7837ea2be583bee4d5e1eb2a705c7ef2e83b2dca53e08c862306cbe7c c1034abd07388031 1 0 02 0a 52952f993fa7e0ab78b39a4dd7ef6d0587e19d1f4efe89a5676349dd582be4a2 75ac8cbbc36ecfbb 1

 

 

0 02 0a 0d065d5ba2cea3b8db1b32c9fe3d6af4dff5e96d263b601029d72445f6f993cf ad31e931f876ebb3 1

Στη συνέχεια συγκεντρώθηκαν στα τραπεζάκια όπου συνθέσανε τα κομμάτια του παζλ και

σχηματίστηκε το παζλ της τάξης τους με τα αγαπημένα τους αντικείμενα.

 

 

 

 

 

 

 

 

Στο τέλος δίνεται ένα φύλλο εργασίας στο οποίο τα παιδιά σχεδιάζουν το παζλ του εαυτού τους.

 

0 02 0a 0169b0274fb34a2ac11fe14a3a22d45a58353d89465231b62045ca41b2d9f593 b589a23b36eeb98b

 

0 02 0a 52a92384c20e008b97849eda497e1b8113fd2af182c81cbba364f2c424ad2eb8 6ac9c660f7f23c920 02 0a b97ff7b901dcfda27767b639d8867c37b2c56dd2075ad8ba6c5f7814fe11d1bd 4b75249983c539e40 02 0a 55ac9f76e3ff6c6cd8985fb23abc8fadcd1f9fd433f248970ed0dcdd4da5afc5 ac976589af7bfe47

0 02 0a 3304ae6c9735d5df8359f238fe300fef870d05c8cc918c8474deb69a1c5ef01a a7f8703b92b214180 02 0a 6f6d3ec66eba644b16df83aa589ff77e498a2727d3a62f7a6ee08df334c5420f 989efbd9174c81ad

0 02 0a ca651228d6bab983a934686cd11c07e5962d1b3d04b21640627ab8c68039e54a 6c81ce6cffc66b37

 

0 02 0a 55ac9f76e3ff6c6cd8985fb23abc8fadcd1f9fd433f248970ed0dcdd4da5afc5 ac976589af7bfe47

 

0 02 0a 9181f3b18fc5d78c48937f9e2bfa32a8fb0de0f68f8f267bdb5da2736630f8c3 da7a8350fb2ed76e

0 02 0a 6f7f193674fb3fb3761598287ad4f320d3dd6f11dbb43baf1f39961d90041e65 8b8eecb54edeb6f3

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *