Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα |
Τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα στο 4ο εργαστήριο είναι να εντοπίσουν μεταξύ τους ομοιότητες και διαφορές.Να αναπτύξουν την ενσυναίσθηση σε ζητήματα διαφορετικότητας και ποικιλομορφίας.Να αναγνωρίσουν στερεότυπα και προκαταλήψεις.Να αλληλεπιδράσουν με παιδιά από διαφορετικά κοινωνικά και πολιτισμικά περιβάλλοντα. Να συνεργάζονται και να δρουν ομαδικά. |
Α). Ο εαυτός μου
Δραστηριότητες
- Ομαδικό παιχνίδι
«Ο κατάσκοπος»
-Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες και παίζουν το παιχνίδι του κατασκόπου. Δίνεται η εξής οδηγία στα παιδιά: «Περπατάς σαν κατάσκοπος με την εφημερίδα, κρύβοντας το πρόσωπό σου, με στόχο να μην κοιτάς κανέναν/καμία και να μη σε βλέπει και κανείς/καμία». Με συνοδεία μουσικής του ροζ πάνθηρα δίνεται στο κάθε παιδί μια εφημερίδα και τα παιδιά κινούνται στην τάξη.Στο σταμάτημα του ήχου, τα παιδιά,σταματούν να κινούνται και καλούνται «κατασκοπικά» να παρατηρήσουν το/τη διπλανό/ή τους και να εντοπίσουν ομοιότητες ως προς τα εξωτερικά τους χαρακτηριστικά.
- Συζήτηση με βάση τις παρατηρήσεις τους. Παρατήρησαν τα μάτια ,τα μαλλιά, το ύψος ,το σχήμα του προσώπου, το χρώμα του δέρματος .Αν συμπίπτουν τα χαρακτηριστικά τους ή αν είναι διαφορετικά. Στη συνέχεια κάθονται αντικριστά και φτιάχνει ο ένας το πορτραίτο του άλλου σύμφωνα με αυτά που παρατήρησαν και συζητήθηκαν.
- «Ο εαυτός μου»
- Τα παιδιά κατασκευάζουν τον εαυτό τους. Τους δίνεται ένα πατρόν από ανθρώπινο σώμα. Κόβουν το σώμα και χρησιμοποιώντας εφημερίδες με την τεχνική του κολάζ φτιάχνουν τον εαυτό τους.
Οι φιγούρες τοποθετήθηκαν στον κύκλο, σε ένα εμφανές σημείο της τάξης χέρι-χέρι.
- Δίνεται σε κάθε παιδί ένα χαρτί Α4 στο οποίο είναι σχεδιασμένο ένα κομμάτι από παζλ. Το κάθε παιδί ζωγραφίζει τα αγαπημένα του πράγματα. Στο συγκεκριμένο χαρτί δεν αναγράφεται το όνομα του ή κάποιο άλλο στοιχείο για τον εαυτό του .Αφού ολοκλήρωσαν τα παιδιά συγκεντρωθήκαν στην ολομέλεια .Προσπάθησαν ύστερα από παρότρυνση της εκπαιδευτικού να παρατηρήσουν κοινά χαρακτηριστικά σε όλες τις ζωγραφιές. Αυτά που πρωταγωνιστούσαν στις περισσότερες από αυτές ήταν οι μπάλες και οι ανθρώπινες φιγούρες , που για το κάθε παιδί αντιπροσώπευε κάτι διαφορετικό. Έπειτα το κάθε παιδί παρουσίασε το δικό του κομμάτι του παζλ στο οποίο έχει ζωγραφίσει αγαπημένα του αντικείμενα. Τα παιδιά παρακολουθούσαν με μεγάλο ενδιαφέρον το κάθε έργο. Διαπιστώθηκε ότι κάθε παιδί έχει τα δικά του ενδιαφέροντα και κάποιες διαφορετικές πτυχές του εαυτού του που δεν τις γνώριζαν οι συμμαθητές του. Οι ζωγραφιές των παιδιών περιείχαν τα εξής πράγματα:μπάλες, τουβλάκια, κουζινικά ,τρενάκια, γοργόνες, αρκουδάκια,play staystion ,μπλούζες, σπάιντερμαν, κουλουράκια, πλέιμομπίλ, παραμύθια, αυτοκινητάκια, δεινόσαυρους, κατσαρίδες αλλά και η αγκαλιά από τα αδέρφια τους.
Στη συνέχεια συγκεντρώθηκαν στα τραπεζάκια όπου συνθέσανε τα κομμάτια του παζλ και
σχηματίστηκε το παζλ της τάξης τους με τα αγαπημένα τους αντικείμενα.
Στο τέλος δίνεται ένα φύλλο εργασίας στο οποίο τα παιδιά σχεδιάζουν το παζλ του εαυτού τους.