4ο Εργαστήρι Δεξιοτήτων – Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική συναίσθηση & Ευθύνη
“Φροντίζω και ενεργώ για την αυλή του σχολείου μου.”
Απρίλιος – Μάιος 2025
Β’ Πρωινό Τμήμα (κα Πέρσα )
Το τελευταίο αυτό εργαστήριο δεξιοτήτων έχει να κάνει με τον εθελοντισμό και μέσω αυτού να γίνουν διάφορες δράσεις οι οποίες θα αναμορφώσουν και θα βελτιώσουν την αυλή τους σχολείου μας.
Στο πρώτο εργαστήριο μας λοιπόν κρίθηκε απαραίτητο να συζητήσουμε με τα παιδιά για τον εθελοντισμό. Αφόρμηση αποτέλεσαι ένα βίντεο που παρακολουθήσαμε και συζητήσαμε πάνω σε αυτό ΒΙΝΤΕΟ ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΥ .
Τα παιδιά εντόπισαν και όλοι μαζί συζητήσαμε τις εθελοντικές πράξεις που είδαμε στο βίντεο. Σχολιάστηκε επίσης και η αλλαγή αυτού του ανθρώπου προς τον εθελοντισμό. Έπειτα, επεξεργαστήκαμε κάποιες εικόνες σχετικές με τον εθελοντισμό Ο ΚΑΛΟΣ ΕΘΕΛΟΝΤΗΣ .
Αναφερθήκαμε σε εθελοντικές πράξεις που κάναμε εμείς ως σχολείο όπως αναδάσωση, δωρεά τροφίμων, δωρεά Χριστουγέννων κ.ά., σε πράξεις που έκαναν τα παιδιά με τις οικογένειες τους, στους εθελοντές πυροσβέστες που συναντήσαμε. Αναφερθήκαμε στο μοναδικό έργο που προσφέρει κάθε εθελοντής που με τέτοιες πράξεις αλληλεγγύης με μοναδικό του όφελος την ευχαρίστηση της προσφοράς κάνει τον κόσμο καλύτερο. Τα παιδιά έδειξαν να εντυπωσιάζονται και να παρακινούνται από όλες αυτές τις εθελοντικές πράξεις που αναφέρθηκαν δηλώνοντας που θα ήθελαν κι εκείνα να συμμετέχουν σε διάφορες από αυτές. Κλείνοντας δόθηκε στα παιδιά να συμπληρώσουν με ζωγραφική ένα φύλλο εργασίας στο οποίο κατέγραψαν τρεις εθελοντικές πράξεις στις οποίες θα ήθελαν να συμμετάσχουν στο μέλλον.
Στο δεύτερο εργαστήρι μας είπαμε στα παιδιά πως μέσα από διάφορες εθελοντικές πράξεις εμείς σαν ομάδα θα προσπαθήσουμε να φτιάξουμε καλύτερη και ομορφότερη την αυλή του σχολείου μας. Από αυτό θα ωφεληθούμε εμείς, τα υπόλοιπα παιδάκια που θα έρθουν σε αυτό το σχολείο αλλά και διάφορα ζωάκια με τα οποία μοιραζόμαστε την αυλή μας. Αρχικά λοιπόν τα παιδιά σε ομάδες κατέγραψαν δύο αλλαγές που θεωρούν πως θα ομορφύνουν την αυλή μας.
Έπειτα τις συζητήσαμε όλοι μαζί και καταλήξαμε σε κάποιες πράξεις που θα κάνουμε καταγράφοντάς τες στον πίνακα. Αφού έγινε αυτό εντοπίσαμε τα υλικά που θα χρειαστούμε και είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε.
Στο τρίτο εργαστήρι, ξεκίνησαν οι προετοιμασίες μας. Το πρώτο που κάναμε ήταν να ετοιμάσουμε τις ταΐστρες για τα πουλάκια της αυλής μας. Σε ομάδες βάψαμε αυγοθήκες (από την εξωτερική πλευρά) για να δώσουμε μία πιο χαρούμενη πινελιά, τις οποίες τις επόμενες μέρες γεμίσαμε με τροφή για πουλάκια και τις κρεμάσουμε στα δέντρα της αυλής με τη βοήθεια των νηπιαγωγών του ολοήμερου αλλά και του πατέρα του Φίλιππου από το Α’ Τμήμα. Η δράση της τοποθέτησης των ταϊστρών στην αυλή μας έγινε κατά το ήμισυ σε συνδιδασκαλία Α&Β τμήματος.
Επόμενη δράση ήταν η προετοιμασία των σκευών στα οποία θα βάζουμε καθαρό νερό και τροφή για τα αδέσποτα της γειτονιάς μας. Τα σκεύη βάφτηκαν το ένα από το Α τμήμα και το άλλο από το Β και έπειτα γράψαμε απέξω τι θα περιλαμβάνει το κάθε ένα “ΤΡΟΦΗ – ΝΕΡΟ”. Τέλος, μία επόμενη μέρα και αφού είχαν στεγνώσει και ήταν όλα έτοιμα τα τοποθετήσαμε ακριβώς έξω από το σχολείο μας σε μία “γωνίτσα” που φτιάξαμε για τους μικρούς τετράποδους φίλους της γειτονιάς.
Σειρά έπειτα είχε το φύτεμα των λουλουδιών. Αγοράσαμε μικρά, πολύχρωμα λουλούδια, όπως ακριβώς είχαν ζητήσει τα παιδιά. Να ευχαριστήσουμε πολύ την κα Γιάννα του τμήματός μας που μας αγόρασε τα λουλούδια και μας έκανε κάποια δώρο! ΔΡΑΣΗ ΜΕ ΦΥΤΕΜΑ. Στο σημείο αυτό να αναφέρουμε πως μέχρι να φτιαχτεί το αυτόματο πότισμα της αυλής μας, τα παιδιά ανά τακτά διαστήματα πότιζαν στο διάλειμμα τα αρωματικά φυτά μας.
Επόμενη δράση σχετικά με την διατήρηση της αυλής μας καθαρή είναι να τοποθετήσουμε ταμπέλα στον εξωτερικό χώρο με ένα μήνυμα προς τους περαστικούς. Σκεφτήκαμε και προτάθηκαν αρκετές ιδέες σχετικά με το τι θα θέλαμε να γράφει αυτή η ταμπέλα και καταλήξαμε όλοι μαζί στο “ΜΗΝ ΠΕΤΑΤΕ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ”. Αφού λοιπόν γράψαμε την ταμπέλα, ζωγραφίσαμε το αντίστοιχο εικονίδιο και τέλος την πλαστικοποιήσαμε. Τελευταίο βήμα ήταν να αποφασίσουμε που θα τοποθετηθεί και την βάλαμε, δένοντάς την με σχοινάκια.
Τελευταία δράση μας ήταν να βάψουμε τον τοίχο κάτω από τις βρύσες της αυλής που θεωρήσαμε ότι χρειαζόταν ένα φρεσκάρισμα και μία πινελιά που θα αφήσουν όλα τα παιδιά στο σχολείο αυτό για αρκετά χρόνια. Τα παιδιά χάρηκαν πολύ όσο έβαφαν τον τοίχο. Για τα σχέδια χρειάστηκε η βοήθεια της κας Πέρσα, όπου ετοίμασε το περίγραμμα και έπειτα τα παιδιά με μεγάλη προσοχή γέμισαν τα σχέδια. Ελπίζουμε όλα τα παιδάκια που θα έρθουν στο σχολείο να χαρούν την καλλιτεχνική μας αυτή παρέμβαση.
Το τελευταίο μας εργαστήρι για φέτος έκλεισε με συζήτηση στην ολομέλεια όπου το κάθε παιδί επέλεξε την εργασία που έκανε και του άρεσε περισσότερο. Συζητήσαμε ξανά για τον εθελοντισμό και τις καλές πράξεις προσφοράς και υποσχεθήκαμε να συνεχίσουμε να βοηθάμε όπου και με όποιον τρόπο μπορούμε.