ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΜΑΡΤΙΟΥ

Screenshot 2024 10 31 201951

Σχέδιο Δράσης 

2024-2025

Μαθαίνω για τα Δάση

Μήνας Μάρτιος

Α’ & Β’ ΤΜΗΜΑ (κα Έλενα & κα Πέρσα)

Τα δύο τμήματα μαζί σε συνδιδασκαλία συζήτησαν για όλα όσα μπορεί ένα δάσος να προσφέρει στον άνθρωπο. Αφού είδαμε το Η αρκούδα που αγαπούσε τα δέντρα μέσα από συζήτηση αναφέρθηκαν και καταγράφηκαν όλες οι απόψεις των παιδιών σχετικά με το τι μας προσφέρουν τα δέντρα στα δάση.

7 1

Όταν ολοκληρώσαμε τη συζήτηση, ζητήσαμε από τα παιδιά να χρωματίσουν ένα δέντρο και στο τέλος να συμπληρώσουν γράφοντας την φράση “Ένα δέντρο είναι ωραίο γιατί…” .

8 1 9 10 11 12

Α’ ΤΜΗΜΑ (κα Έλενα)

Σήμερα εστιαστήκαμε στην συμπεριφορά του καλού επισκέπτη στο δάσος .

Δεν πετάμε αναμμένα τσιγάρα
Δεν ανάβουμε σπίρτα στο δάσος
Δεν ψήνουμε στο δάσος
Δεν ανάβουμε φωτιές
Δεν πετάμε σκουπίδια
Δεν πειράζουμε τα ζώα
Δεν τρομάζουμε τα ζώα με φωνές δυνατές και θορύβους
Δεν κυνηγάμε τα ζώα   τα προστατεύουμε
Δεν κόβουμε  κορμούς δέντρων
Δεν  τραυματίζουμε  κορμους δένδρων
Φωνάζουμε την πυροσβεστική όταν αισθανθούμε κίνδυνο
Μετά αποτυπώσαμε με δικιά μας ζωγραφιά  και δικό μας τρόπο κάποιες από τις συμπεριφορές.

Είδαμε τα κατωτέρω βίντεο : Πυρκαγιά στο δάσος  και WWF:  Ο Παντελής Πουαρό και το μυστήριο του καπνού.

Μας άρεσε πολύ .Τα παιδιά ζήτησαν να το δουν από δύο φορές το καθένα βίντεο .Τ α συζητήσαμε και σκέψεις παιδιών για την πυρκαγιά στο δάσος : Δεν ανάβουμε τσιγάρο
Όταν καίγονται τα δένδρα δεν συγκρατούν το νερό της βροχής και γίνονται πλημμύρες
Καταστρέφονται οι φωλιές τα σπίτια των ζώων
Καταστρέφονται τα φυτά  και τα δένδρα που μας δίνουν οξυγόνο
Τα ζώα που θα επιζήσουν δύσκολα θα βρουν τροφή
Τα καλώδια προκαλούν ορισμένες φορές πυρκαγιά
οι κεραυνοί
Τα ζώα προσπαθούν να προστατευτούν  : Ανεβαίνουν πάνω σε πολύ ψηλά δένδρα .
Πάνε τρέχοντας σε άλλα δάση που είναι κοντά για  να σωθούν .
Αναρωτηθηκαμε ποια ζώα μπορούν
να σωθούν που τρέχουν γρήγορα:
Σκίουρος , κουνέλι ,λαγός , φίδι, πουλιά ,ποντίκι ,λύκος , αλεπού
Ποια ζώα περπατούν αργά και η φωτιά μπορεί να τα τραυματίσει και παγιδεύσει:
Σκατζόχοιρος , σαλιγκάρι ,κάμπιες ,σαύρες ,χελώνα ,αρκούδα ,σκουλήκια , μυρμήγκια ,πασχαλίτσες
Μετά κάναμε την φωτοτυπία την εξέλιξη της φωτιάς όταν πετάξουμε τσιγάρο στο δάσος.

1743577047779 1743577047729 1743577047755

Α’ ΤΜΗΜΑ (κα Μυρτώ)

Στα πλαίσια του σχεδίου δράσεως του μήνα Μάρτιου ασχοληθήκαμε με τους κινδύνους των δασών.

Αρχικά είδαμε ένα βίντεο ευαισθητοποίησης https://www.youtube.com/watch?v=_q3HksXHeEA

Στη συνέχεια στα πλαίσια της διάδρασης οι μαθητές/τριες καλέστηκαν να ανακαλέσουν τα οφέλη των δασών. Σταθήκαμε ιδιαίτερα στην προσφορά της ξυλείας και μπήκαμε στην διαδικασία να σκεφτούμε τι έχουμε στην τάξη μας ξύλινο. Αφού οι μαθητές/τριες εντόπισαν κάποια στη συνέχεια τους δόθηκε εργασία να φτιάξουν μια λίστα με ξύλινα αντικείμενα που έχουν στο σπίτι τους. Έτσι την άλλη μέρα διαβάσαμε τις λίστες και οδηγηθήκαμε στο συμπέρασμα πόσο σημαντικό είναι το δάσος περα από όλα τα άλλα και το οξυγόνο που μας προσφέρει στο ότι από αυτό μπορούμε να φτιάχνουμε τα ξύλινα πράγματα που όλοι έχουμε.

IMG 20250327 091131 IMG 20250327 082944 IMG 20250327 082511 IMG 20250327 084108

Την επόμενη ημέρα είχα κάποιες εικόνες από τις αιτίες που μπορεί να ανάψει μια πυρκαγιά στο δάσος και η εργασία μας ήταν η εξής.

Χωριστήκαμε σε ομάδες ανα εικόνα και τα παιδιά έπρεπε να διαλέξουν την εικόνα που τους άρεσε , να την κολλήσουν σε ένα χαρτί και να ζωγραφίσουν γύρω γύρω τον κίνδυνο όπως το φανταζόντουσαν δηλαδή την πυρκαγιά. Οι εικόνες ήταν σπίρτο, τσιγάρο, ψησταριά στα χόρτα, κάψιμο κλαδιών, κάψιμο σκουπιδιών, κεραυνός.

IMG 20250404 141433 IMG 20250404 141238 IMG 20250404 141407 IMG 20250404 141319

Β’ ΤΜΗΜΑ (κα Πέρσα)

Η δραστηριότητα ξεκίνησε με αφορμή  Το μικρό λυκάκι φροντίζει το δάσος που παρακολουθήσαμε.

1 1

Έπειτα επικεντρωθήκαμε στους κινδύνους που μπορεί να αντιμετωπίσει ένα δάσος και τους κατηγοριοποιήσαμε σε Φωτιά, Αποψίλωση και Σκουπίδια. Εξηγήσαμε μέσα από εικόνες και συζήτηση την κάθε περίπτωση και έπειτα τα παιδιά συμπλήρωσαν αντίστοιχο φύλλο εργασίας που περιλάμβανε αποτύπωση όσων είπαμε με ζωγραφική και γραφή των λέξεων των κατηγοριών. Θετικό ήταν ότι όλα τα παιδιά αντιστοίχισαν σωστά τη λέξη με την ζωγραφιά τους!

2 1 3 1 4 1 5 1 6 1

Σε συνέχεια αυτής της δράσης αποφασίσαμε με τα παιδιά να φτιάξουμε τον κατάλογο του καλού επισκέπτη στο Δάσος. Τα παιδιά σκέφτηκαν κάποιους κανόνες, κάποιοι τους κατέγραψαν σε μία αφίσα και κάποιοι άλλοι τους ζωγράφισαν και τους κολλήσαμε από κάτω. Αν όλοι τηρούμε αυτούς τους κανόνες τότε όσα ζωάκια ζούνε στα δάση θα είναι πολύ ευτυχισμένα. Η αφίσα μας κολλήθηκε στην εξώπορτα της τάξης για να τη βλέπουν οι γονείς και οι επισκέπτες του σχολείου.

13 14 15 16 17

Μία επόμενη ημέρα και με αφορμή την επικείμενη επίσκεψη των πυροσβεστών στο σχολείο μας επικεντρωθήκαμε στις αιτίες μίας δασικής πυρκαγιάς. Είδαμε δύο βίντεο και τα συζητήσαμε με τα παιδιά. Γιατί καίγεται το δάσος; και Δασικές πυρκαγιές .

8 2

Όλοι μαζί στην ολομέλεια καταγράψαμε κάποιες από τις αιτίες δασικών πυρκαγιών στον πίνακα και σε κάθε μία εντοπίζαμε αν φταίει ο άνθρωπος ή όχι και να έγινε κατά λάθος ή επίτηδες.

1 2

Έπειτα τα παιδιά σε ομάδες μέσα από φωτογραφίες που τους δόθηκαν καλέστηκαν να διαχωρίσουν τις αιτίες πυρκαγιάς. Ο διαχωρισμός έγινε με βάση του αν προκλήθηκαν από τη φύση ή τον άνθρωπο και αν ο άνθρωπος το έκανε με δόλο ή όχι. Τα παιδιά τα πήγαν εξαιρετικά, δούλεψαν συνεργατικά, συζήτησαν και τελικά τα χώρισαν σωστά.

3 2 2 2 4 2

Στο τέλος δόθηκε μία ατομική εργασία στα παιδιά. Έπρεπε να κόψουν και έπειτα να κολλήσουν στη σωστή στήλη ποια αντικείμενα μπορεί να προκαλέσουν μία φωτιά και ποια όχι.

5 2 6 27 4

Α’ & Β’ ΤΜΗΜΑ

Στις δράσεις αυτού του μήνα εντάσσεται και η επίσκεψη που είχαμε στο σχολείο από την ομάδα One Two Free Theater .