ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ

Screenshot 2024 10 31 201951Σχέδιο Δράσης 

2024-2025

 “Μαθαίνω για τα Δάση

Μήνας Iανουάριος

 

 

Αυτό το μήνα τα δύο τμήματα του σχολείου μας οργάνωσαν και εκτέλεσαν κάποιες δράσεις του “Μαθαίνω για τα δάση”.

Η πρώτη δράση ήταν “Η τέχνη μέσα από το δάσος” όπου αφορμή στάθηκαν διάφορες μορφές τέχνης.

Α’ ΤΜΗΜΑ

Διαβάσαμε ένα ποίημα το οποίο προσπαθήσαμε να το επεξεργαστούμε και να το δούμε σαν εικόνες .Μας δυσκόλεψε αρκετά !! Μετά προσπαθήσαμε να αποτυπώσουμε το ποίημα με ομαδική χειροτεχνία για να κατανοήσουν τ παιδιά το νόημα του ποιήματος.
1738080673969
1738080674222 1738080674067 1738080674170 1738080674021

Ακολούθησε η επεξεργασία κι άλλων ποιημάτων με τα οποία  δουλέψαμε πάνω στα συναισθήματα . Πιο συγκεκριμένα, ακούγοντας το κάθε ποίημα καταγράψαμε _πως νιώσαμε ?_,το αποτυπώσαμε με φατσούλες στο τετράγωνο .Στην συνέχεια κατανοώντας μέρη από το ποίημα ζωγραφίσαμε εικόνες από αυτό . Αυτή την φορά τα καταφέραμε !

1738317620039 1738317620011 1738317619984 1738317619998 1738317620025 1738317619928 1738317619970 1738317619902
Β’ ΤΜΗΜΑ

Με την βοήθεια του διαδικτύου τα παιδιά προσέγγισαν  το δάσος μέσα από την τέχνη και είχαν την χαρά να απολαύσουν υπέροχους πίνακες και έργα τέχνης από διάσημους ζωγράφους όπως του Van Gogh…

Τα παιδιά παρατήρησαν με μεγάλο ενδιαφέρον τα έντονα χρώματα, που χρησιμοποιήθηκαν, ποιο χρώμα κυριαρχεί στην εικόνα, ποια  εποχή ήταν, τι τους έκανε ιδιαίτερη εντύπωση κτλ…
Στο τέλος γίναμε κ εμείς μικροί ζωγράφοι και επιλέξαμε να αποτυπώσουμε στο χαρτί μας αυτό που μας εντυπωσίασε περισσότερο βάζοντας κ τον δικό μας τίτλο…

IMG eaa48fcf7fbc0b22ff2fc7fdca35777a V IMG b109bf31b60095f12bca970d7f48538b V IMG 752ce48ce331547b87b1a2bba8eca961 VIMG 20250121 133207

IMG 20250121 125958

IMG 20250123 123225

IMG 20250121 125937

IMG 20250121 131408

IMG 20250123 131459

IMG 20250123 131631

IMG 20250123 131413

IMG 20250123 131510

IMG 20250123 131357

Η δεύτερη δράση αφορά την επαφή και γνωριμία με το απολιθωμένο δάσος.

Α’ ΤΜΗΜΑ

Ξεκινήσαμε το ταξίδι του απολιθωμένου δάσους βλέποντας το παρακάτω οδοιπορικό στο απολιθωμένο δάσος στην Μυτιλήνη. ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ

Στην συνέχεια επιχειρήσαμε να φτιάξουμε το απολιθωμένο με ρολά υγείας. Ένα παιδί είχε την ιδέα να ψαλιδίσουμε τα ρολά για να τα κάνουμε να έχουμε ρίζες όπως και το πιο ψηλό ρολό που αποφασίσαμε να είναι το ηφαίστειο και το ψαλιδίσαμε αντίστοιχα.

IMG 20250124 124055 IMG 20250124 122431 IMG 20250124 123727 IMG 20250120 125906 1 IMG 20250124 122906 IMG 20250124 122607 IMG 20250124 122459

Μέσα από την διάδραση αποφασίσαμε να τα βάψουμε στα χρώματα που είδαμε πως έχουν οι απολιθωμένοι κορμοί στο Σίγρι Μυτιλήνης (καφέ και γκρι)

IMG 20250124 125103 IMG 20250124 130138 IMG 20250124 124738 IMG 20250124 125350 IMG 20250124 124749 IMG 20250124 125344

Στη συνέχεια αφού τα ρολά στέγνωσαν έφερα στην τάξη ένα μεγάλο χαρτόνι με στόχο να κολλήσουμε εκεί τους κορμούς αλλά τα παιδιά είχαν την ιδέα να το βάψουμε στο χρώμα του ηφαιστείου. Μετά από πολλές ιδέες καταλήξαμε να το βάψουμε μισό μαύρο μισό άσπρο.

Την επόμενη μέρα που το χαρτόνι είχε στεγνώσει αρχίσαμε να στήνουμε το απολιθωμένο δάσος κολλώντας τα με κόλλα σιλικόνης. Αφού το δάσος είχε στηθεί αποφασίσαμε να μετρήσουμε, να κάνουμε και τα μαθηματικά μας. Μετρήσαμε όσα ήταν στο μαύρο φόντο και όσα είναι στο κόκκινο. Έτσι αποφασίσαμε να καταγράψουμε τους αριθμούς του αποτελέσματος. Αρχικά ζωγραφίσαμε τα χαρτάκια με τα αντίστοιχα χρώματα για καλαισθησία και ύστερα 2 μαθητές γράψανε τους αριθμούς και τους κολλήσαμε στο αντίστοιχο πλαίσιο. 21 για το μαύρο πλαίσιο και 22 για το κόκκινο πλαίσιο.

Επόμενο βήμα να βάλουμε ένα τίτλο στην ομαδική αυτή κατασκευή. Οι μαθητές είπαν να γράψουμε ‘’απολιθωμένο δάσος’’. Έτσι η Μιχαέλα έγραψε τον τίτλο κοιτώντας ένα πρότυπο και το κολλήσαμε. Το ταξίδι του απολιθωμένου δάσους έλαβε τέλος.

Μετά από αυτό οι μαθητές ενισχύθηκαν να θυμηθούν από την αρχή  τα βήματα αυτού ρου ταξιδιού με την υποστήριξη την δική μου.

Ο Κωνσταντίνος ήθελε πρώτος να βιώσει τα βήματα βάζοντας ένα ένα σε κάθε βήμα ένα άσπρο χαρτί α4 όπου έπρεπε να γράφει τον αριθμό, να το πατάει, να θυμάται το βήμα και να το λέει.

Έτσι η σειρά ήταν η εξής:

1ο βήμα: Είδαμε το video

2o βήμα: βάψαμε τα ρολά

3ο βήμα βάψαμε το χαρτόνι

4ο βήμα ζωγραφίσαμε το δάσος όπως ήταν παλαιά πριν από το ηφαίστειο

5ο βήμα κολλήσαμε τα ρολά στο χαρτόνι

6ο βήμα μετρήσαμε

7ο βήμα γράψαμε τους αριθμούς

8ο βήμα γράψαμε τον τίτλο

9ο βήμα κολλήσαμε τον τίτλο

10ο βήμα τελείωσε το ταξίδι

Έτσι ο Κωνσταντίνος Π. με μεγάλη επιτυχία έγραψε και τους 10 αριθμούς στα αντίστοιχα Α4 και έκανε τη διαδρομή  ανακαλώντας στην μνήμη του τα βήματα. Στη συνέχεια, έκανε την διαδρομή και η Χρύσα και ο Φίλιππος.

Μια πολύ ωραία άσκηση μνήμης αρκετά σύνθετη !

IMG 20250129 123524 IMG 20250129 123234 IMG 20250129 122923 IMG 20250129 122852 IMG 20250129 121937 IMG 20250129 121758 IMG 20250129 113818 IMG 20250129 113446 IMG 20250129 113439 IMG 20250129 113331

 

Β’ ΤΜΗΜΑ
Είδαμε το βίντεο ΑΠΟΛΙΘΩΜΕΝΟ ΔΑΣΟΣ  κ τα  παιδιά είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν στο γεωπάρκο που υπάρχει στο Σίγρι της Λέσβου, να θαυμάσουν το απολιθώματα δέντρων, πολύ μεγάλων κορμών και να αντιληφθούν πως διατηρούνται αναλλοίωτα στο πέρασμα πάρα πολλών χρόνων… Παρατήρησαν τα απολιθωμένα εκθέματα της φύσης και τις έντονες χρωματικές αντιθέσεις τους και με αυτή την αφορμή ξεκίνησε μία πολύ ωραία συζήτηση βασισμένη στο βίντεο και τις εικόνες που είδαν αλλά και σε προσωπικές εμπειρίες των παιδιών…

IMG 20250131 123021

IMG 20250131 123535

Σε συνέχεια της παραπάνω δράσης, από τα παιδιά ζητήθηκε η αποτύπωση μέσω της φαντασίας τους του απολιθωμένου δάσους τότε και τώρα. Μία δραστηριότητα φαντασίας και σύγκρισης.
Α’ ΤΜΗΜΑ

Την επόμενη ημέρα, προσπαθήσαμε να φανταστούμε πώς θα ήταν αυτό το δάσος στο Σίγρι της Μυτιλήνης πριν από πάρα πολλά χρόνια προτού περάσει από πάνω του το ηφαίστειο.

Δόθηκε ένα φύλλο εργασίας και οι μαθητές με την πλούσια φαντασία τους έφτιαξαν το δικό τους δάσος. Κάποια παιδιά έβαλαν και το αυτοκίνητο που είχαμε δει από το βίντεο με το οποίο ο παρουσιαστής πήγαινε προς το απολιθωμένο δάσος. Άλλοι έβαλαν πατίνι, άλλοι έβαλαν βροχή για να μεγαλώσουν τα δέντρα…..

IMG 20250128 124606 IMG 20250128 125041 IMG 20250128 130011 IMG 20250128 125915

Β’ ΤΜΗΜΑ
Mε αφορμή την προηγούμενη δράση και για καλύτερη εμπέδωση στο τέλος αποτυπώσαμε τις γνώσεις με την βοήθεια της φαντασίας μας σε φύλλο εργασίας όπου όλα τα παιδιά εργάστηκαν με πολύ κέφι ώστε να αποδοθεί η εικόνα που έχουν από το δάσος τότε και τώρα…

IMG 20250131 132209

IMG 20250131 132159

IMG 20250131 132224

Η τρίτη και τελευταία δράση είχε να κάνει με τα ιχνοαπολιθώματα.

Α’ ΤΜΗΜΑ
Την επόμενη ημέρα αποφασίσαμε να βάψουμε τα ιχνοαπολιθώματά μας.
O καμβας των ιχνοαπολιθωμάτων θα ήταν ο γυψος.Έτσι αρχικα φτιάξαμε σε ενα ταψάκι τον γυψο
sketo στην συνέχεια οι μαθητές/τριες με φύλλα ,κλαδάκια, πέτρες καθώς και το ίχνος απο εναν μεγάλο δεινόσαυρο που έχουμε στην τάξη φτιάξαν τα αποτυπώματα
IMG 20250129 091620 1 IMG 20250129 091722 1 IMG 20250129 091753 1 IMG 20250129 092103 1
Και μετα αφου ο γύψος στέγνωσε αποφασίσαμε να βάψουμε τα ιχνη και  αποδώσαμε μια καλλιτεχνική άποψη σε αυτά.
IMG 20250131 125130 IMG 20250131 123545 IMG 20250131 123344 IMG 20250131 122913 IMG 20250131 121536 IMG 20250131 123127 IMG 20250131 121809
Β’ ΤΜΗΜΑ
Τα παιδιά μέσα από το διαδίκτυο και πολλές εικόνες που εκτυπώσαμε είχαν την ευκαιρία να παρατηρήσουν και να δουν το απολιθωμένο δάσος που υπάρχει στο Σίγρι της Λέσβου. Ακολούθησε συζήτηση με τα παιδιά και διατυπώθηκαν πολλές  ερωτήσεις πχ. Πως δημιουργήθηκε το απολιθωμένο δάσος, για ποιο λόγο, πως μοιάζει και τελικά μάθαμε πως κάποιο ηφαίστειο η κ σεισμός όπως κάποια παιδιά είπαν ίσως να προκάλεσε αυτό το πάγωμα στους κορμούς, στα κλαδιά, στα φύλλα και στις ρίζες των δέντρων. Παρατηρήσαμε με μεγάλο ενδιαφέρον τους αμέτρητους απολιθωμένους κορμούς δέντρων, οι οποίοι βρίσκονται στην ίδια θέση που βρίσκονταν και πριν εκατομμύρια χρόνια….

IMG 12545ecc16df731abfed40304e1af011 VIMG 20250128 122057

Στο τέλος δημιουργήσαμε και τα δικά μας απολιθώματα με την βοήθεια πηλού σε άσπρο και καφέ χρώμα και διάφορα φύλλα, πευκοβελόνες, πέτρες και κλαδάκια που είχαμε μαζέψει στην αυλή του σχολείου μας…

IMG a57ee4a9d94ac0c6dc1eb5a6d3728b12 VIMG 20250129 122642

IMG c2713b5dbd153cc764cb896431641a89 V IMG 26942dab80daf4b3b742ef51cb9953d3 V IMG cdaf7ee0ed36aa4b0a75a8cf0e67e249 V IMG 7bee185e1aa0b354cce9298e7d8c3526 VIMG 20250129 141138

IMG 7973f57356605119b7cda70632e933fc VIMG 20250129 123902

IMG 455a68d4d4da3209a0615d245d3eaf5e V IMG 7973f57356605119b7cda70632e933fc V 1IMG 20250129 123910

IMG 20250129 123917

Στο σχέδιο δράσης μας εντάσσεται επίσης και η επίσκεψη που πραγματοποιήθηκε αυτό το μήνα στο σχολείο μας όπου τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να κατασκευάσουν ζώα του δάσους από πηλό.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΠΗΛΟΥ