ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ – ΜΗΝΑΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ

Screenshot 2024 10 31 201951

Σχέδιο Δράσης 

2024-2025

 “Μαθαίνω για τα Δάση

Μήνας Νοέμβριος

 

Το σχέδιο δράσης που έχουμε επιλέξει σαν σχολική μονάδα για τη φετινή χρονιά έχει τίτλο “Μαθαίνω για τα Δάση”. Το σχολείο μας είναι πλέον και μέλος του εθνικού δικτύου “Μαθαίνω για τα Δάση”.

Αυτό τον μήνα, το εργαστήρι δεξιοτήτων που επιλέξαμε να κάνουμε είναι άμεσα συνδεδεμένο με το σχέδιο δράσης. Παρακάτω είναι ο σύνδεσμος για να δείτε τι κάναμε σε κάθε τμήμα στο εργαστήρι δεξιοτήτων μας με θέμα “ Προστατέψτε τα δάση, είναι πηγή ζωής”:

Α’ Τμήμα → ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ Α’ ΤΜΗΜΑ

Β’ Τμήμα → ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ Β’ ΤΜΗΜΑ

Το σχολεία μας συμμετείχε επίσης στην Διεθνή Ημέρα Δράσης Plastic Clever Schools: Σχολεία Ενωμένα για το Περιβάλλον, έναν διαγωνισμό της HELMEPA το οποίο εντάσσεται στο σχέδιο δράσης μας καθώς αφορά το περιβάλλον. Παρακάτω θα βρείτε το σύνδεσμο για να δείτε τι ακριβώς έγινε στις τάξεις μας την εβδομάδα ευαισθητοποίησης: Clever schools ενάντια στα πλαστικά

Τέλος, το σχολείο μας έλαβε μέρος στην Δενδροφύτευση που έγινε στην περιοχή Κοκκιναρά στην Κηφισιά και οργανώθηκε από το ΣΠΑΠ. Πριν τη δενδροφύτευση έγινε συζήτηση με τα παιδιά για το τι θα συμβεί στο χώρο που θα πάμε και τους είπαμε να συλλέξουν και να φωτογραφίσουν ότι τους κάνει εντύπωση. Αναδασώνουμε στον Κοκκιναρά

Tις επόμενες μέρες έπειτα από την αναδάσωση το κάθε τμήμα έκανε κάποιες δράσεις:

Α’ ΤΜΗΜΑ

Γυρίζοντας από την αναδάσωση βγάλαμε από τις τσέπες μας ότι είχαμε μαζέψει από το βουνό και τα βάλαμε σε ένα κουτί. Συμφωνήσαμε επειδή κάποιοι μαθητές/τριες ήθελαν να πάρουν και στο σπίτι τους να επιλέξουν τι θα βάλουν στο κουτί για να φτιάξουμε μια κατασκευή και τι θα πάρουν στο σπίτι τους.

IMG 20241122 111950

IMG 20241122 112141 IMG 20241122 112152

Στο κουτί βάλαμε πολλά βελανίδια γιατί στο βουνό συναντήσαμε μια βελανιδιά και κόψαμε πολλά από αυτά. Αποφασίσαμε λοιπόν να τα αξιοποιήσουμε φτιάχνοντας μια βελανιδιά .Έτσι εγώ σαν δασκάλα σχεδίασα τον θάμνο με τα φύλλα που ήταν δύσκολα να γίνουν από τα παιδιά στο σχήμα τους και τα παιδιά μετά τα γέμισαν μέσα με χρώματα πράσινα. Κατόπιν κολλήσαμε τα βελανίδια και ήλθε η ιδέα από έναν μικρό μαθητή ότι ήταν πάρα πολλά και να τα μετρήσουμε .Έτσι λοιπόν όλοι μαζί τα μετρήσαμε και ήταν όλα 69!!

τελικη 1732532055892 1732532055918 1732532055904

Θυμηθήκαμε ξανά ότι είχαμε μαζέψει και ρίγανη και θυμάρι από το βουνό! Με αυτά που είχαμε μαζέψει κατά την  αναδάσωση , φτιάξαμε ένα mobilo .Μυρίσαμε την ρίγανη και το θυμάρι .Θυμηθήκαμε ότι η ρίγανη είχε φύλλα ενώ το θυμάρι όχι !! Τα παιδιά που έφτιαξαν την κατασκευή έπρεπε να ξεχωρίσουν τα 2 φυτά μεταξύ τους!!

ΤΕΛΙΚΗ 1 1732892354944 1732892354933 1732892354897 1732892354889 1732892354870 1732892354852 1732892354861 1732892354880

Β΄ ΤΜΗΜΑ

Τα παιδιά στη διάρκεια που βρισκόμασταν στον τόπο της αναδάσωσης είχαν μαζέψει διάφορα αντικείμενα  όπως βελανίδια, πευκοβελόνες, κλωναράκια από αρωματικά φυτά κλπ. Όταν φτάσαμε στο σχολείο κάποια τα κράτησαν για το σπίτι και κάποια τα συλλέξαμε στο κουτί μας. Στο κουτί αυτό σε όλη τη διάρκεια του μήνα Νοέμβρη που κάναμε διάφορες δράσεις τόσο για τα δάση όσο και για το φθινόπωρο τα παιδιά μάζευαν από την αυλή μας ή έφερναν κάθε πρωί από το σπίτι τους ή το δρόμο διάφορα φύλλα και αντικείμενα που τους έκαναν εντύπωση.

Την επόμενη μέρα λοιπόν της αναδάσωσης αποφασίσαμε να φτιάξουμε ένα μόμπιλε σαν αυτό που έχουν τα μωράκια πάνω από τις κούνιες τους, χρησιμοποιώντας ότι είχαμε συλλέξει σε αυτό το κουτί. Η κα Πέρσα έβαζε την κόλλα (γιατί η κόλλα σιλικόνης καίει(!)) και τα παιδιά ένα ένα διάλεγαν ότι τους άρεσε από το κουτί και το κολλούσαμε. Τα περισσότερα παιδιά αποφάσισαν να βάλουμε τα πιο μεγάλα αντικείμενα κάτω κάτω. Στο τέλος προτάθηκαν 3 – 4 θέσεις για να το κρεμάσουμε στην τάξη μας και διαλέξαμε αυτή από την οποία θα είναι περισσότερο ορατό καθημερινά γιατί μας άρεσε πολύ!

1 5 2 4 3 6 4 7 5 2 6 4 7 3