ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ- Γ’ ΤΜΗΜΑ

Δ’ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ-ΘΕΜΑΤΙΚΗ:ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ:ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ

ΤΙΤΛΟΣ: ΥΠΕΥΘΥΝΑ ΠΑΙΔΙΑ-ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΕΣ ΤΩΝ ΖΩΩΝ

Όπως σε κάθε εργαστήριο, έτσι κι εδώ ξεκινήσαμε δημιουργώντας το συμβόλαιο της τάξης μας. Χωρίστηκαν τα παιδιά σε ομάδες και συζήτησαν  τους  κανόνες που θέλουν να θέσουν για την ομάδα τους.

φωτο1φωτο2φωτο3φωτο4

Στη συνέχεια κατέγραψαν τους κανόνες τους.

φωτο5 φωτο6 φωτο7 φωτο8 φωτο9

Τελικό στάδιο να παρουσιάσουν οι ομάδες τους κανόνες τους σε όλα τα παιδιά.

φωτο10 φωτο11 φωτο12 φωτο13 φωτο14

Στο δεύτερο εργαστήριο μιλήσαμε για το ποια ζώα είναι κοντά στον άνθρωπο, ποια του προσφέρουν τροφή και ποια είναι αυτή.

φωτο15 φωτο16

Έπειτα μιλήσαμε για το τι προσφέρει ο άνθρωπος σε αυτά τα ζώα. Τους εξασφαλίζει τροφή, στέγη, ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, ΑΓΑΠΗ.

Μετά η κάθε ομάδα διάλεξε ένα ζώο και συνεργατικά ζωγράφισαν τι προσφέρει αυτό το ζώο στον άνθρωπο.

φωτο17 φωτο18 φωτο19 φωτο20 φωτο21

φωτο22

φωτο23 φωτο24 φωτο25 φωτο26 φωτο27

Στο τρίτο εργαστήριο βρέθηκε στην τάξη μας ένας ιδιαίτερος πίνακας.

φωτο28

Πρόκειται για ένα έργο του ζωγράφου Σαγκάλ με τίτλο “Εγώ και το χωριό”. Ενεργοποιήθηκε η στοχαστική διάθεση των μαθητών στην προσπάθεια να καταλάβουμε τον πίνακα.

φωτο29

Στο τέλος είδαμε ότι το μήνυμα που περνάει είναι ότι υπάρχει αλληλεξάρτηση στη σχέση ανθρώπου και ζώων.

Πίσω στις ομάδες μας λοιπόν για να αποτυπώσουμε τον πίνακα.

φωτο30 φωτο31 φωτο33 φωτο32 φωτο34

Οι εργασίες μας:

φωτο35 φωτο36 φωτο37 φωτο38 φωτο39

Στη συνέχεια κάναμε δύο ευχάριστα φύλλα εργασίας, ένα να ενώσουμε τα ζώα με τα πατουσάκια τους…

φωτο40 1 φωτο41 1

…κι ένα με το τι προσφέρουν τα ζώα στον άνθρωπο.

φωτο42

Ασχοληθήκαμε λοιπόν με κάτι ευχάριστο, γιατί ήρθε η ώρα να βαρύνει το κλίμα. Παρουσίασα στα παιδιά εικόνες ζώων στη φύση και στις κτηνοτροφικές μονάδες. Εντόπισαν τις διαφορές, είδαν πόσο άσχημες είναι πολλές φορές οι συνθήκες και προβληματίστηκαν για το σωστό.

φωτο43 2

Αν τα ζώα είχαν φωνή, τί θα μας έλεγαν; “θέλω να ζήσω ελεύθερο!’, “αφήστε με ‘ησυχο!”….

φωτο44 φωτο45 φωτο46 φωτο47 φωτο48 φωτο49

φωτο50

Στο επόμενο εργαστήριο μιλήσαμε για την Οικουμενική Διακήρυξη των Δικαιωμάτων των Ζώων. Παρουσιάστηκαν τα δικαιώματα ακι μετά τα παιδιά ζωγράφισαν όποιο ήθελαν.

φωτο51 φωτο52 φωτο53 φωτο54

Τέλος, τα παιδιά έφτιαξαν αφίσες για το τιμπρέπει να κάνουμε για να υπερασπιστούμε τα ζώα. Η δραστηριότητα αυτή είχε επαναληπτικό χαρακτήρα.

φωτο55

Ας ελπίσουμε να περάσαμε στα παιδιά το μήνυμα να μην καταπιέζουμε τα ζώα!!