2ος ΚΥΚΛΟΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: “Ο Εγώ και η Εσύ” Γ’ΤΜΗΜΑ
Θεματική Ενότητα: Ζω καλύτερα – Ευ ζην
Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου
Δεξιότητες Μάθησης: Επικοινωνία (Communication), Κριτική σκέψη (Critical thinking), Συνεργασία (Collaboration), Δημιουργικότητα (Creativity)
Δεξιότητες Ζωής: Κοινωνικές δεξιότητες, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Αυτομέριμνα
1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: “Ο ΕΓΩ & Η ΕΣΥ & Ο ΜΑΓΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ”
Γνωρίσαμε τον “Εγώ & την Εσύ”, μας συστήθηκαν, μας είπαν την ιστορία τους, γνωριστήκαμε και γίναμε φίλοι..
Ορίσαμε τους μαγικούς κανόνες της ομάδας μας!
Ζωγραφίσαμε τους νέους μας φίλους!
2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: “Εγώ & Εσύ = Η ομάδα μας”
Ώρα για παιχνίδι! Για να γνωριστούμε καλύτερα, να εξοικειωθούμε μεταξύ μας και να συνδεθεί η ομάδα, παίξαμε παιχνίδια εμπιστοσύνης, όπως καυτή πατάτα και χαλασμένο τηλέφωνο!
Τραγουδήσαμε και χορέψαμε μαζί!
“Εγώ & Εσύ μαζί!!”
3ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: “Με αυτή την μπάλα παίζουμε όλοι”
Με αφορμή το υπέροχο βιβλίο της Weninger Brigitte συζητήσαμε τί σημαίνει χαίρομαι, κάνω νέους φίλους, μοιράζομαι, γίνομαι ομάδα!
Ζωγραφίσαμε τί μας έκανε εντύπωση από την ιστορία που διαβάσαμε!
4ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ…
Μιλήσαμε για τα βασικά συναισθήματα: χαρά, λύπη, θυμός, φόβος.
Ομαδοποιήσαμε τις εικόνες σύμφωνα με τα συναισθήματα που απεικονίζουν.
Είδαμε τα χαρακτηριστικά του προσώπου μας όταν χαιρόμαστε, λυπόμαστε, θυμώνουμε και φοβόμαστε.
Μιλήσαμε για τα συναισθήματά μας. Τα αναγνωρίζουμε και τα αποδεχόμαστε!!
Τί μας κάνει να νοιώθουμε έτσι; Γιατί; Τί μπορούμε να κάνουμε για να νοιώσουμε καλύτερα;
“ΧΑΡΑ – ΛΥΠΗ”
Συζητήσαμε για την χαρά και την λύπη!
Παρατηρήσαμε τις εικόνες και κάναμε ομάδες
με τα χαρούμενα και τα λυπημένα πρόσωπα!
Συζητήσαμε για όσα μας κάνουν χαρούμενους, αλλά και εκείνα που μας κάνουν λυπημένους….
Είδαμε στον καθρέπτη πώς φαίνεται το πρόσωπό μας όταν βιώνουμε την χαρά, την λύπη, τον θυμό και τον φόβο!
Επικεντρώσαμε την προσοχή μας στα μάτια, τα φρύδια και το στόμα!
Παρατηρώντας τα χαρακτηριστικά του προσώπου μπορούμε να καταλάβουμε πώς νοιώθουμε εμείς, αλλά και οι άλλοι…
Ζωγραφίσαμε αυτά που μας προκαλούν χαρά, αλλά και εκείνα που μας οδηγούν στην λύπη…
Χορέψαμε την χαρά, αλλά και την λύπη, αφού πρώτα ακούσαμε τις αντίστοιχες μελωδίες με κλειστά τα μάτια, για να μπορέσουμε να τις νιώσουμε!
Χορέψαμε τόσο για όλα όσα μας κάνουν χαρούμενους, αλλά και λυπημένους!!
Όμως στην ζωή μας υπάρχουν οι λυπημένες και οι χαρούμενες στιγμές.
Αποδεχόμαστε τα συναισθήματά μας και τα μοιραζόμαστε!!!
Σειρά είχε ο ΘΥΜΟΣ!
Διαβάσαμε το παραμύθι: ” ΘΥΜΟΣ”, συζητήσαμε για ποιον λόγο θυμώνουμε!
Αφού μιλήσαμε για όσα μας θυμώνουν και μας κάνουν να νοιώθουμε τόσο άσχημα, μιλήσαμε για τους τρόπους που μπορούμε να εφαρμόσουμε ώστε να μπορέσουμε να ηρεμήσουμε και να διώξουμε μακριά τον θυμό!
Προέκυψε μια διαφωνία, η οποία οδήγησε στον θυμό!
Η μία καρέκλα έχει το στόμα και η άλλη το αυτί.
Μιλώντας για το πώς νοιώθουμε και το γιατί, βρίσκουμε λύση!
Το ένα παιδί λέει στο άλλο για ποιο λόγο θύμωσε. Εκείνο το ακούει προσεχτικά για να καταλάβει γιατί θύμωσε ο/η φίλος/ η του.
Στην συνέχεια αλλάζουν θέσεις και σειρά έχει να μιλήσει εκείνο.
Με τον διάλογο βρίσκουμε λύσεις!!
Ζωγραφίσαμε τους λόγους που γινόμαστε κόκκινοι από θυμό,
και τους τρόπους που διώχνουν μακριά τον θυμό!!
5ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: ΥΓΙΕΙΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ
Ήρθε η ώρα να παρατηρήσω, να ταξινομήσω.
ΝΑΙ ή ΟΧΙ εγώ θα πω; Αυτά που βλέπω μου κάνουν καλό ή κακό;
ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ
Τα συναισθήματα αποδεκτά, θετικά και αρνητικά!
Όταν ξέρουμε τον τρόπο όλα είναι πιθανά!
Η ΟΜΑΔΑ προχωρά με νέες εμπειρίες στην καρδιά!
.