«Classrooms under the sky»
Σκοπός:
Το έργο «Τάξεις Κάτω από τον Ουρανό» είναι μια συνεργατική δράση για μικρούς μαθητές, που φέρνει τη μάθηση στη φύση. Το έργο βασίζεται στην πεποίθηση ότι η φύση είναι ταυτόχρονα τάξη και δάσκαλος, προσφέροντας στα παιδιά ευκαιρίες να εξερευνήσουν τον εαυτό τους, τις σχέσεις τους και τον κόσμο γύρω τους.
Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, οι μαθητές θα:
-
Ανακαλύψουν την προσωπική τους ταυτότητα και τις φιλίες τους μέσα από φυσικά υλικά.
-
Εξερευνήσουν πώς οι άνθρωποι εκφράζουν ιδέες με σύμβολα, μοτίβα και σημάδια που βρίσκονται στη φύση.
-
Παρατηρήσουν τον καιρό και τις εποχικές αλλαγές που επηρεάζουν την καθημερινότητά μας.
-
Μοιραστούν παραδοσιακά και σύγχρονα υπαίθρια παιχνίδια, συγκρίνοντας πώς εξελίσσεται το παιχνίδι με τον χρόνο.
-
Ερευνήσουν πώς αλλάζουν τα φυσικά προϊόντα μέχρι να φτάσουν σε εμάς ως τρόφιμα ή αντικείμενα.
-
Μάθουν πώς η ανακύκλωση και η επαναχρησιμοποίηση προστατεύουν το περιβάλλον και δημιουργούν νέες δυνατότητες.
Τα συνεργαζόμενα σχολεία θα ανταλλάξουν τις εργασίες των μαθητών (ζωγραφιές, χειροτεχνίες, τραγούδια, ιστορίες και φωτογραφίες), ενώ θα συνεργαστούν για τη δημιουργία κοινών ψηφιακών προϊόντων, όπως:
-
«Γκαλερί Συμβόλων της Φύσης»,
-
«Βιβλίο Υπαίθριων Παιχνιδιών»,
-
«Ημερολόγιο Καιρού» και
-
«Αφίσα Οικο-Ηρώων».
Το έργο στοχεύει να καλλιεργήσει την περιέργεια, τη δημιουργικότητα, τη συνεργασία, την ψηφιακή επάρκεια και την περιβαλλοντική συνείδηση, ενισχύοντας παράλληλα τη διαπολιτισμική κατανόηση μεταξύ των μικρών μαθητών.
Στόχοι:
-
Να βοηθήσει τους μαθητές να συνδέσουν τη μάθηση με τον φυσικό κόσμο.
-
Να αναπτύξουν σεβασμό προς τον εαυτό τους, τους άλλους και το περιβάλλον.
-
Να ενισχύσει τη δημιουργικότητα, τη συνεργασία και την επικοινωνία.
-
Να εισαγάγει τους μαθητές σε απλές δεξιότητες παρατήρησης, σύγκρισης και καταγραφής.
-
Να χτιστεί μια ασφαλής και ουσιαστική ψηφιακή συνεργασία μεταξύ των σχολείων.
Διαδικασία:
Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί θα υλοποιούν μηνιαίες δραστηριότητες σχετικές με τα θέματα του έργου. Οι δραστηριότητες θα συνδυάζουν υπαίθρια εξερεύνηση, δημιουργική έκφραση και ψηφιακή κοινοποίηση.
Οι εκπαιδευτικοί θα συντονίζουν τις ευθύνες με δίκαιο τρόπο, διασφαλίζοντας ότι όλα τα σχολεία συμβάλλουν.
Θα πραγματοποιούνται διαδικτυακές συναντήσεις για τους εκπαιδευτικούς και (όπου ενδείκνυται) για τους μαθητές.
Η αναστοχαστική διαδικασία και η αξιολόγηση θα είναι συνεχείς, με τελικά ερωτηματολόγια για εκπαιδευτικούς, γονείς και παιδιά.
