Εργαστήρια Δεξιοτήτων- Ευ Ζην/ Πρόληψη ατυχημάτων

Στο πλαίσιο των εργαστήριων δεξιοτήτων της θεματικής Ευ ζην, ασχοληθήκαμε με την πρόληψη ατυχημάτων. Με αφορμή την πρώτη άσκηση σεισμού που πραγματοποιήσαμε στο σχολείο, στο πρώτο εργαστήριο, ασχοληθήκαμε με το σεισμό. Με τα παιδιά πήραμε πληροφορίες σχετικά με το τι είναι σεισμός, τί συμβαίνει κατά τη διάρκεια του, πώς ονομάζονται οι επιστήμονες που μετρούν τη δύναμη ενός σεισμού και πώς κάνουν τις μετρήσεις τους, πώς μπορούμε  να προστατευτούμε κατά τη διάρκεια ενός σεισμού, αλλα και τι κάνουμε μετά το σεισμό όπως ακόμα και τι είναι η τσάντα έκτακτης ανάγκης. Θυμηθήκαμε και συζητήσαμε ξανά τις ενέργειες που πρέπει να κάνουμε αλλά και να αποφεύγουμε πριν, κατά την διάρκεια και μετά τον σεισμό ώστε να αποφύγουμε περαιτέρω ατυχήματα. Τέλος, ακολούθησε η άσκηση σεισμού οπού τα παιδιά είχαν πάλι την ευκαιρία να εξασκήσουν τις βασικές οδηγίες: Σκυψε-καλυψου-κρατησου. Καταλήξαμε πως αν είμαστε καταλληλά προετοιμασμένοι  για την περίπτωση ενός σεισμού δεν χρειάζεται να τον φοβόμαστε.

Στο δεύτερο εργαστήριο ασχοληθήκαμε με την έννοια του ατυχήματος. Με τα παιδιά κάναμε καταιγισμό ιδεών στο άκουσμα της λέξης ατύχημα. Τι είναι ατύχημα; Σας έχει συμβεί ποτέ; Μπορούμε να το αποφύγουμε; Πώς μπορεί να συμβεί ένα ατύχημα στο σπίτι, στο σχολείο ή στην αυλή;

Με τις απαντήσεις που μας έδωσαν τα παιδιά, δημιουργήσαμε ένα εννοιολογικό χάρτη ώστε να καταγράψουμε την αρχική γνωση και ύστερα παρακολουθήσαμε ένα βίντεο σχετικά με την ασφάλεια στο σπίτι. Επειτα, σχολιάσαμε διάφορες εικόνες που περιγράφουν την ασφάλεια στο σπίτι, ενώ παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο από τον υπολογιστή. Σε συνεργασία με τους γονείς τα παιδιά έκαναν έρευνα πεδίου στο σπίτι και κατέγραψαν πληροφορίες για σημεία επικινδυνότητας μέσα και εξω απο το σπίτι όπως σημεία οπού βρίσκονται φάρμακα και χημικές ουσίες, πρίζες, εστίες κουζίνας, εργαλεία κήπου κα. και υστέρα συζητήσαμε στην παρεούλα τις επικίνδυνες ενέργειες που μπορεί να προκαλέσουν ένα ατύχημα στο σπίτι. Τέλος τα παιδιά ζωγράφισαν πιθανά ατυχήματα στο σπίτι και τρόπους πρόληψης αυτών.

σχετικό υλικό που πήραμε πληροφορίες:

https://www.safetyathome.gr/education/educational-material

Stigmiotypo othonhs 2024 02 26 155317 Stigmiotypo othonhs 2024 02 26 155140 1 Stigmiotypo othonhs 2024 02 26 155231

βίντεο που παρακολουθήσαμε σχετικά:

https://youtu.be/2N7fOYZYx2g?si=cCajA6CKFlkJmH_5

https://youtu.be/vPFYzCYF9ck?si=79izqE9_khTPFcWW

Στο επόμενο εργαστήριο συμμετείχαμε διαδικτυακά στο εκπαιδευτικό διαδραστικό πρόγραμμα “Η Νεράιδα των πρώτων βοηθειών”. Με την καθοδήγηση της διασώστριας, κ. Ειρήνης, παρακολουθήσαμε βίντεο animation, τραγουδήσαμε και κάναμε δραματοποίηση. Τα παιδιά έμαθαν χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με τις πρώτες βοήθειες και το τι πρέπει να κάνουμε σε περίπτωση τραυματισμού δικού μας ή κάποιου αλλού. Μάθαμε για τα επαγγέλματα που σχετίζονται με τις πρώτες βοήθειες (διασώστης, πυροσβέστης, τραυματιοφορέας κα) αλλα και για τους αριθμούς έκτακτης ανάγκης όπως το 112. Τα παιδιά έπαιξαν παιχνίδι ρόλων, χόρεψαν μαθαίνοντας τις κινήσεις που πρέπει να κάνουν ώστε να φροντίσουν ένα τραύμα (όπως για παράδειγμα το στραμπούληγμα ή ένα έγκαυμα) και τραγούδησαν το τραγούδι για το 112.

Τα ατυχήματα είναι μέσα στη ζωή μας αλλά δεν υπάρχει λόγος για πανικό! Γνωρίζουμε πώς να παραμένουμε ασφαλείς και να βοηθάμε τους άλλους!

4e95c8fe 373c 471f be71 da9f3d85635b

6e3eadd7 0690 4183 b741 29023a767f99