Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου 2024

Στις 2 Απριλίου, ημέρα γενεθλίων του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου με σκοπό να τονώσει την αγάπη για το διάβασμα και να στρέψει την προσοχή στα παιδικά βιβλία.

Κάθε χρόνο ένα διαφορετικό εθνικό τμήμα της ΙΒΒΥ έχει την ευκαιρία να γίνει χορηγός της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου. Επιλέγει ένα θέμα και καλεί ένα γνωστό συγγραφέα να γράψει ένα μήνυμα για όλα τα παιδιά του κόσμου και ένα γνωστό εικονογράφο να φιλοτεχνήσει μια αφίσα.
Το υλικό αυτό χρησιμοποιείται με διάφορους τρόπους για την προώθηση των βιβλίων και της ανάγνωσης σε όλο τον κόσμο.
Το Ελληνικό Τμήμα της ΙΒΒΥ- Κύκλος του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου, σε συνεργασία με το ΕΚΕΒΙ και άλλους φορείς, φροντίζει για την εκτύπωση και διανομή του υλικού σε σχολεία και βιβλιοθήκες. Παράλληλα, τις ημέρες αυτές οργανώνει εκδηλώσεις, ημερίδες, ομιλίες και απονέμει τα ετήσια βραβεία του.
Το Ελληνικό Τμήμα της ΙΒΒΥ, μετά την περσινή εκπληκτική συνεργασία του Βαγγέλη Ηλιόπουλου στο κείμενο και της Φωτεινής Στεφανίδη στην εικόνα/αφίσα, παρέδωσε τη σκυτάλη για την αφίσα της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου 2024 στην IBBY Japan, το αντίστοιχο τμήμα της Ιαπωνίας. 
Το φετινό μήνυμα έγραψε η συγγραφέας Eiko Kadono, IMG 20240404 233714ενώ το εικαστικό μέρος της αφίσας ανήκει στη Nana Furiya.IMG 20240404 233734
Η φετινή αφίσα και μήνυμαFB IMG 1712256274284IMG 20240404 215140
Στο νηπιαγωγείο μας, τιμήσαμε αυτήν τη μέρα εμπλουτίζοντας τη γωνιά της βιβλιοθήκης με καινούργιους τίτλους βιβλίων, φτιάξαμε σελιδοδείκτες και συνεργατικά, φτιάξαμε τη δική μας αφίσα για το Παιδικό Βιβλίο.IMG 20240404 205640 IMG 20240404 212225
 
 
 
 
 
 

 

 

 

 

Παγκόσμια Ημέρα Νερού

22 Μαρτίου: Η Ημέρα του ΝερούIMG 20240321 203604
Μία παρατεταμένη διακοπή νερού, κατά τη διάρκεια του ολοήμερου προγράμματος (ΠΟΠ), ήταν η αφορμή για ευαισθητοποίηση σχετικά με τη χρήση του νερού, την προστασία, την αποφυγή της σπατάλης του νερού, τη συνετή χρήση του.IMG 20240321 204151
Τρίτη 19-3-2024, διαπιστώνουμε ότι δεν έχουμε στάλα νερό. Δεν μπορούμε να ζωγραφίσουμε με τις νερομπογιές μας, να πλύνουμε τα χέρια μας, να χρησιμοποιήσουμε το καζανάκι. Οι πρώτες συνέπειες έλλειψης νερού είναι αρκετές για να μάθουμε, να σκεφθούμε τη συμπεριφορά μας γύρω από το νερό.
Τα παιδιά, ευαισθητοποιήθηκαν και μαθαίνοντας από τη βιωματική εμπειρία τους θέλησαν να δημιουργήσουν αφίσες ευαισθητοποίησης για την προστασία του νερού στη Γη μας.

25 Μαρτίου: Τιμούμε τους Ήρωες και τις Ηρωίδες της Ελληνικής Επανάστασης

Ζήτω η 25η Μαρτίου 1821IMG 20240322 205240

Τιμήσαμε τους Ήρωες και τις Ηρωίδες της Ελληνικής Επανάστασης με ένα στεφάνι με συλλογική προσπάθεια και ομαδικό πνεύμα. 1711134723588 1711134622621IMG 20240322 205144

Ο Αχτιδοϋφαντής

Στο πλαίσιο της καλλιέργειας της Φιλαναγνωσίας, αλλά και στο πλαίσιο της ενασχόλησής μας με το πιο λαμπρό αστέρι, τον ΗΛΙΟ μας, διαβάσαμε την ιστορία του “Αχτιδοϋφαντή”.20200219103900 o achtidoyfantis

Αυτήν τη φορά, σκεφθήκαμε να φτιάξουμε έναν Ήλιο με ένα στεφάνι γυμναστικής και τις αχτίδες του με ισάριθμες κίτρινες κορδέλες με τα 17 παιδιά του Ολοήμερου τμήματος.IMG 20240310 211859
Παίξαμε ένα ωραίο παιχνίδι συντονισμού! Κρατώντας από μία κορδέλα -αχτίδα καταφέραμε να σηκώνουμε  το στεφάνι -ήλιο, ψηλά ΑΝΑΤΟΛΗ και να κατεβάζουμε ΔΥΣΗ,  ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΕΝΑ ενώ κινούμασταν στη φορά του ρολογιού με τη συνοδεία ρυθμικής μελωδίας

με κοφτούς  ήχους, κρατώντας το Ρυθμό, ενώ όταν ακούγαμε μελωδία με συνεχόμενους ήχους, τυλιγόμασταν με την κορδέλα προς το στεφάνι, κλείναμε δηλαδή τον κύκλο, και ανοιγόμασταν απομακρυνόμενοι από το κέντρο, σαν τις αχτίδες που στέλνει καθημερινά στον κόσμο ο ΑΧΤΙΔΟΫΦΑΝΤΉΣ.IMG 20240310 202639 IMG 20240310 202820

Όταν ο Ήλιος πάει για ύπνο

1710058686766Το ηλιακό σύστημα ήταν το θέμα ενός εκ των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και εμείς στο Ολοήμερο (ΠΟΠ) τμήμα προχωρήσαμε σε επέκταση του προγράμματος με αφορμή και έμπνευση το παραμύθι “Όταν ο ήλιος πάει για ύπνο”,IMG 20240227 173206 γραμμένο σε έμμετρο λόγο/ποίηση και με μία εξαιρετική εικονογράφηση αλλά και την έξυπνη ιδέα να είναι ένα βιβλίο παιχνίδι, ένα βιβλίο- ακορντεόν, ένα βιβλίο – πάπλωμα, ένα βιβλίο -καλλιέργειας της Φιλαναγνωσίας.1710067050955
Τα παιδιά ενθουσιασμένα, θέλησαν να φτιάξουν ένα  ονειροπάπλωμα, όπως το βιβλίο, αλλά μεγάλο για να μπορούν να σκεπάζονται και να ξεκουράζονται βλέποντας όμορφα όνειρα. 
Σε χαρτί του μέτρου, το οποίο τσακίστηκε σαν ακορντεόν, χωρίζοντας νοητά σε τόσα μέρη όσα τα παιδιά, ζωγράφισαν από τη μία μεριά στοιχεία με τα οποία μπορούν να φτιάξουν όνειρα,IMG 20240310 112649 διαφορετικά την κάθε φορά που θα σκεπάζονται ή θα το διαβάζουν ενώ από την άλλη πλευρά, ζωγράφισαν τον εαυτό τους στο μαξιλάρι να κοιμάταιIMG 20240310 112719 και το πάπλωμα με το οποίο θα σκεπάζονται.IMG 20240310 113107
Καθημερινά σχεδόν, στην ώρα της χαλάρωσης, τα παιδιά αρέσκονται να σκεπάζονται με το ονειροπάπλωμά τους, IMG 20240310 112926αλλά πολύ περισσότερο αγαπούν να “πλέκουν” και να δημιουργούν τις ιστορίες τους, IMG 20240310 113016καλλιεργώντας δημιουργικά τον προφορικό τους λόγο! IMG 20240226 231500IMG 20240226 162157 IMG 20240226 162144 IMG 20240226 220034 IMG 20240310 130159IMG 20240226 220049

Εργαστήριο Δεξιοτήτων: Και η Γη γυρίζει

Εργαστήρια Δεξιοτήτων
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ –
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ & ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ
Ψηφιακές δεξιότητες / «STEAM και η ΓΗ γυρίζει….»
Αγαπημένο θέμα και των δύο τμημάτων, το διάστημα και το ηλιακό σύστημα. Στην αρχή αποτυπώσαμε στο χαρτί, τί γνωρίζουν τα παιδιά και τί θέλουν να μάθουν.1709484555101
Οργανώθηκαν οι γωνιές της βιβλιοθήκης και των δύο τμημάτων, με σχετικά βιβλία γνώσεων, εγκυκλοπαίδειες, παραμύθια, φωτογραφίες, ενώ το διαδίκτυο σταθερή πηγή πληροφοριών μας βοήθησαν να αρχίσουμε το ταξίδι γνώσεων μας στο ηλιακό μας σύστημα. 
Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο,

παίξαμε διαδραστικά παιχνίδια στον υπολογιστή και στον διαδραστικό πίνακα, μάθαμε τραγούδια, παίξαμε επιτραπέζια παιχνίδια, αναπαραστήσαμε την κίνηση των πλανητών γύρω από τον ήλιο, μάθαμε για τη μέρα και τη νύκτα, για τις εποχές, αναπαραστήσαμε, ακούσαμε παραμύθια για τον ήλιο, τη σελήνη και τις φάσεις της, τους πλανήτες, φτιάξαμε δικά μας, ζωγραφίσαμε, κατασκευάσαμε, κόψαμε, κολλήσαμε, γράψαμε και μάθαμε τα ονόματα των πλανητών, συνεργαστήκαμε σε μικρές ομάδες, για ένα μεγάλο συλλογικό αποτέλεσμα, αξιολογούμε με θετικό πρόσημο το όλο πρόγραμμα καθώς καθημερινά παίζουμε τους πλανήτες, κατασκευάζουμε πυραύλους και γινόμαστε αστροναύτες για γαλαξιακά ταξίδια στα αστέρια της φαντασίας μας.IMG 20240304 015810
Μάθαμε για τους πλανήτες, τα ονόματά τους και την θέση τους σε σχέση με τον ήλιο και αφού διάλεξε ο καθένας τον αγαπημένο του, τον έγραψε σε καρτελάκι και μπήκε στην τροχιά του!Με πλαστελίνηφτιάξαμε πλανητες, σε τροχιά και το πορτραίτο του κάθε πλανήτη. Στη αυλή, γίναμε πλανήτες και μπήκαμε σε τροχιά.
1709485905364
Παρακολουθήσαμε ένα εκπαιδευτικό βίντεο και ακούσαμε το τραγούδι “η Γη και οι πλανήτες μας”.

Στη συνέχεια, ακούγοντας τα λόγια του τραγουδιού τοποθετήσαμε τους πλανήτες με τη σειρά που βρίσκονται κοντά στον ήλιο.IMG 20240302 183222
IMG 20240302 183242Παιχνίδι με μουσική. Σε διάφορα σημεία της τάξης τοποθετήσαμε κάρτες με εικόνες από πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος. Τα παιδιά κινήθηκαν με το ρυθμό και όταν σταματούσε η μουσική γίνονταν ζευγάρια και παρουσίαζαν τον πλανήτη που κρατούσαν.IMG 20240302 180930
IMG 20240303 232725IMG 20240303 212843
Μαθαίνουμε για το πιο λαμπρό αστέρι, τον ΗΛΙΟ. Είδαμε το βίντεο προσομοίωσης για τον Ήλιο από την https://science.nhttps://science.nasa.gov/sun/asa.gov/sun/  συζητήσαμε για τον ήλιο και διαβάσαμε τον μύθο του Φαέθονα.

Τα παιδιά συνεργατικά ζωγράφισαν την ιστορία και κατόπιν ένα ένα έβαλαν τις εικόνες του μύθου στη σωστή λογικό χρονική σειρά “ξαναδιαβάζοντας” τον μύθο.  IMG 20240303 235203 1709488153105Τελικά, ζωγράφισε το κάθε παιδάκι σε φύλλο εργασίας αυτό που το εντυπωσίασε περισσότερο από το μύθο.1709396307947 IMG 20240303 195339
ΜΕΡΑΝΥΧΤΑ. Παρατηρήσαμε την υδρόγειο σφαίρα και την κίνησή της γύρω από τον άξονα και κάναμε αναπαράσταση την κίνησή της Γης γύρω από τον εαυτό της και γύρω από τον Ήλιο.IMG 20240303 184801 Εντοπίσαμε την Ελλάδα και κολλήσαμε στο σημείο που βρίσκεται ένα αυτοκόλλητο. received 387486820665129Αφού είδαμε πολλά βίντεο με την κίνηση της γης γύρω από τον ήλιο και της Σελήνης γύρω από τη Γη, τα αναπαραστήσαμε.
Messenger creation 8aad239a f1e2 4841 958c 6c24cceb2072
IMG 20240302 183409
Πείραμα με φακό και τη Γη. Τοποθετήσαμε μέσα σε ένα θόλο τη Γη για να επιτύχουμε συσκότιση και φωτίσαμε με φακό τη μια της πλευρά. Παρατηρήσαμε ότι όταν φωτίζεται η μία πλευρά στην άλλη επικρατεί σκοτάδι.
1709477776885
Με απλά και ανακυκλώσιμα υλικά φτιάχνουμε πυραύλους!
IMG 20240304 010057 IMG 20240304 010300
IMG 20240302 183102IMG 20240302 180955IMG 20240302 182950
Η σελήνη και οι φάσεις της. Μιλήσαμε για τις φάσεις της Σελήνης, είδαμε σχετικά βίντεο https://spaceplace.nasa.gov/moon-phases/en/

και βάλαμε τις εικόνες της σελήνης σε χρονική ακολουθία. 1709494264951Φτιάξαμε κατασκευή
IMG 20240303 190853Ο Φεγγαρισκεπαστής

μας ενέπνευσε να ταξιδέψουμε με τον τρόπο του. Ζωγραφίσαμε το παραμύθι και συζητήσαμε για τις έννοιες της ομαδικότητας, της συνεργασίας και της αλληλοβοήθειας που αναδείχθηκαν απλά από το παραμύθι. 1709486337795
Τέλος, φτιάξαμε τη δική μας αλυσίδα με σύρματα πίπας, που μας βοήθησε να φτάσουμε στο φεγγάρι!
Απεικονίσαμε  με αλουμινόχαρτο στο χαρτί “ό,τι βλέπουμε στο φως του φεγγαριού…”Messenger creation c2b252e6 096c 444f 9d8b c3a8f27f7a25
 Αφού είδαμε την εναλλαγή της ημέρας και της νύχτας, μάθαμε ότι με αυτό τον τρόπο εναλλάσσονται και οι εποχές του χρόνου. Συζητήσαμε και καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι και τα δέντρα αλλάζουν ανάλογα με την εποχή και αποφασίσαμε να φτιάξουμε για το ταμπλό μας το δέντρο των εποχών. IMG 20240303 214054 IMG 20240303 213750

received 1122432408763750

 

Ανεβαίνω στη Μηλιά

Αγαπάμε πολύ το αναδυόμενο αυτό θέμα μας.  Το μήλο και η Μηλιά.IMG 20231102 221235Από την αρχή της χρονιάς, παίζουμε μαθαίνοντας και μαθαίνουμε παίζοντας.
Εξερευνούμε στο διαδίκτυο πληροφορίες,  εμπλουτίζουμε τη βιβλιοθήκη της τάξης μας με βιβλία και παραμύθια, ανατρέχουμε στη λαϊκή μας παράδοση, βρίσκουμε παροιμίες,παίζουμε με αυτές ρυθμικά και μουσικά παιχνίδια,IMG 20240225 151640 λαχνίσματα, 1708860436266 παιχνίδια, τραγούδια, παραμύθια, χορούς,  συνταγές, γλυκά, με θέμα το μήλο. 
Εφευρίσκουμε δικά μας παιχνίδια, ατομικά, επιτραπέζια, IMG 20240226 220729 κινητικά, ατομικά, ομαδικά, συνεργατικά, IMG 20231114 233347μαθαίνουμε για τον σπόρο, για τον κύκλο της ζωής του μήλου,

IMG 20240216 010122 IMG 20240216 010051 IMG 20240216 010825 φυτεύουμε, ενεργοποιούμε τη φυσική γωνιά και παρατηρούμε σημειώνοντας καθημερινά την ανάπτυξη του φυτού, IMG 20240216 013929IMG 20240224 161038συλλέγουμε σπόρους μήλου να τους φυτέψουμε αργότερα, Μηλιά από σπόρο Τι πρέπει να γνωρίζετεμαθαίνουμε το παραδοσιακό τραγούδι η Μηλιά 49f7c640cac66d734bd69686e1d8dceaκαι το αναπαριστούμε

με τη φαντασία μας φτιάχνουμε τα δικά μας παραμύθια καλλιεργώντας το λόγο μας και πλουτίζουμε το λεξιλόγιό μας,

ena milo tin imera www.kidsactivities.grτρώμε σχεδόν καθημερινά, μήλα και μηλοσαλάτα, φτιάχνουμε κομπόστα μήλο, πίνουμε χυμό μήλου, τρώμε μηλόπιτα από τα χεράκια μας ακολουθώντας  συνταγή και νιώθουμε περηφάνια για αυτό,IMG 20240215 191725 κατασκευάζουμε μηλοκατασκευές,IMG 20231229 131605 χειροτεχνίες, όπως με στάμπες μήλων όμορφα μηλοστεφάνια, ακόμη και χριστουγεννιάτικα στολίδια, IMG 20231126 213929 IMG 20240216 014401με ποικιλία στα υλικά και στις τεχνικές, πίνακες, ζωγραφιές, γνωρίζουμε ζωγράφους όπως ο Γκούσταβ Κλιμπτ και ο Ρομέρο Μπρίτο και ζωγραφίζουμε  μήλα και μηλιές με τον τρόπο τους, 1708865377723 IMG 20240225 150541καλλιεργώντας τη λεπτή μας κινητικότητα, την υπομονή και τη φαντασία μας, δημιουργούμε όμορφα καδράκια,IMG 20240216 015455IMG 20231105 171638παίρνουμε μέρος στην Ευρωπαϊκή Βδομάδα κώδικα και φτιάχνουμε μηλιές σπάζοντας τον κωδικό, IMG 20240224 191012με αυθαίρετη μονάδα μέτρησης το μήλο, μετράμε το ύψος μας με το πόσα μήλα χρειάζονται και κάνουμε συγκρίσεις, καταγράφουμε και σειροθετούμε,IMG 20240216 010142μαθαίνουμε ποιήματα και ψάχνουμε να βρούμε ομοιοκαταληξίες και παίζουμε με τις λέξεις,Το ποίημα της Θέτις Χορτιάτη Σελίδα 4 μαθαίνουμε να χορεύουμε τον παραδοσιακό χορό με το παραδοσιακό τραγούδι Η ΜΗΛΙΤΣΑ,

το οποίο ζωγραφίσαμε με ανοικτό φύλλο εργασίας, φτιάχνουμε το καπέλο Μηλίτσα IMG 20231114 233855και χορεύουμε.IMG 20231114 233257 Μας αρέσει τόσο πολύ που το φοράμε όσο περισσότερο μπορούμε.IMG 20231105 173931Αγαπάμε πολύ το παραμύθι ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΠΟΥ ΕΔΙΝΕ,

το διαβάζουμε αλλά και το βλέπουμε στο διαδίκτυο συχνά και μας δίνει την ευκαιρία να μιλήσουμε για την προσφορά αλλά και για την αποδοχή της, την ενσυναίσθηση, το μέτρο και την συμπεριφορά μας,
και συνεχίζουμε…….

 

 

 

Ευχαριστήρια επιστολή από το Win Canser

Πολλή χαρά και συγκίνηση νιώσαμε όταν λάβαμε την ευχαριστήρια επιστολή από το Win Canser, καθώς όπως είδαμε και στις φωτογραφίες που μας έστειλαν, με το κάρτες μας δώσαμε χαρά και ελπίδα στους συνανθρώπους μας που περνούν δύσκολες στιγμές και τους ευχόμαστε να βγουν νικητές! IMG 20240224 142432image2

Συνθέτοντας την Αγάπη

Σήμερα, του Αγίου Βαλεντίνου, τα διδυμάκια μας, η Ιρέν και η Μαίρη, IMG 20240214 191209ήταν χαρούμενες γιατί το μωρό τους, η μικρή τους αδελφή, γιορτάζει το όνομά της, Βαλεντίνη. Ανέφεραν ότι σήμερα γιορτάζουν όσοι αγαπούν.
Στη συζήτηση που ακολούθησε με θέμα την αγάπη, τα παιδιά κατέληξαν ότι η αγάπη είναι ωραίο συναίσθημα που μας βοηθάει να συγχωρούμε, να χαιρόμαστε, να δημιουργούμε. Στα συμπεράσματα αυτά συνέβαλε και το τραγούδι, το οποίο το μάθαμε και το τραγουδήσαμε και με τη νοηματική γλώσσα.

Με υλικό κόκκινες και άσπρες κομμένες καρδούλες ίδιου μεγέθους, όλοι μαζί, πάνω στη μοκέτα,συνθέσαμε λουλούδια, σύννεφα, σπίτια, παλάτια, λίμνες, ήλιους, κουβέρτα, της αγάπης.1707928502436IMG 20240214 183025
Στη συνέχεια, όποια παιδάκια θέλησαν, συνέθεσαν την αγάπη σε μεγάλα χαρτόνια. 1707928917086 IMG 20240214 192633

IMG 20240214 173315

Οι 4 Εποχές στο Νηπιαγωγείο μας

Μια ιδέα έρχεται, εκφράζεται και ένα έργο δημιουργείται ομαδοσυνεργατικά.

Η  συλλογική, ομαδική εργασία προσφέρει την ευκαιρία και τη δυνατότητα για συνεργασία, ανταλλαγή ιδεών, ανάληψη καθηκόντων, υπευθυνότητα, ενισχύει την ομαδικότητα, υποστηρίζει την αποδοχή της διαφορετικότητας, προσφέρει χαρά όταν ολοκληρώνεται ένα έργο και πολύ περισσότερο, ένα έργο που αναδύθηκε από το ενδιαφέρον των παιδιών και ολοκληρώθηκε αφού οργανώθηκε, προγραμματίστηκε και υλοποιήθηκε από τα ίδια τα παιδιά. Εργαζόμενα και συνεργαζόμενα σε μικρές αυτοσχέδιες και αυτόνομες ομάδες τα παιδιά καλλιέργησαν εκτός των άλλων μερικές κοινωνικές δεξιότητες και παρουσιάζουν το αποτέλεσμα.17076711872791707672571554 1707672986577 1707672410019 1707671025642 1707670852839 1707671953998 1707671578859