Παραμύθια, τραγούδια, χοροί, παιχνίδια, πειράματα με το νερό

Η Παγκόσμια Ημέρα Νερού, ηταν το κίνητρο, ήταν η σταγόνα που κινητοποίησε το ενδιαφέρον των παιδιών για περαιτέρω δραστηριότητες ενασχόλησης, μάθησης και δημιουργικότητας με το αγαθό του νερού.
Στα παιδιά άρεσε πολύ η κονκάρδα με τη σταγόνα και θέλησαν να δημιουργήσουν σταγόνες, αληθινές αλλά και χάρτινες.
Πώς γίνεται η σταγόνα; Πώς γίνεται το νερό; Ήταν η ώρα να μάθουμε για τον κύκλο του νερού

και να κάνουμε το πείραμα της σταγόνας. Είδαμε στο διαδίκτυο πολλά βίντεο με τον κύκλο του νερού και στη συνέχεια δημιουργήσαμε σταγόνες νερού με το πείραμα της εξάτμισης και της υγροποίησης. ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΜΟΣ.  Τότε ήταν που τραγουδήσαμε το παρακάτω τραγούδι ποίημα.

Ήταν η ώρα να φτιάξουμε τις δικές μας σταγόνες, χάρτινες κατασκευές και να παίξουμε με αυτές καλλιεργώντας τον προφορικό μας λόγο και τη φαντασία μας και να διηγηθούμε τις ιστορίες των σταγόνων παίζοντας κουκλοθέατρο με τις δακτυλόκουκλες.IMG 20240406 2038061712424858248 1712424953110
Τα παραμύθια είναι ένα από τα καλύτερα εργαλεία για την καλλιέργεια της φαντασίας των παιδιών, τον εμπλουτισμό του λεξιλογίου τους, την καλλιέργεια του προφορικού τους λόγου, την απόκτηση πληροφοριών και γνώσεων, την ψυχική τους ανάταση και πολλά ακόμη. Είπαμε πολλά παραμύθια, θρύλους και ιστορίες, όπως το αμίλητο νερό, τις νεράιδες, τον Ποσειδώνα, τον αγιασμό αλλά περισσότερο στάθηκαν και αγάπησαν το παραμύθι της ΣΠΑΣΜΕΝΗΣ ΣΤΑΜΝΑΣ.

Τα παιδιά θέλησαν να το παίξουμε αλλά με έναν διαφορετικό τρόπο. Αποφάσισαν λοιπόν να χειροτεχνήσουν μία μακέτα με ποικίλα υλικά όπως χαρτί, χαρτόνια, πλαστελίνες, τέμπερες, κόλλες, ψαλίδια, οδοντογλυφίδες, εφημερίδες,  μαρκαδόρους και ξυλομπογιές και αφού σχεδίασαν σε ένα χαρτί, το τι και το πώς, καταμέρισαν τις εργασίες, έτσι ώστε όλοι να κάνουν κάτι και να συμβάλλουν ισότιμα στο τελικό αποτέλεσμα,  δημιουργώντας ένα πολύ όμορφο αποτέλεσμα με το οποίο παίζουν και χαίρονται.IMG 20240406 233116IMG 20240406 234752
1712436361566
Η σπασμένη στάμνα δημιούργησε την απορία γιατί έφερναν το νερό στο σπίτι και δεν άνοιγαν τη βρύση. Προέκυψε τότε αναζήτηση με σκοπό να μάθουμε πώς έρχεται το νερό στο σπίτι μας τώρα και παλαιότερα. Επίσης μάθαμε ότι στην Αφρική που το νερό είναι λιγοστό, οι άνθρωποι ακόμη και τώρα μεταφέρουν το νερό με στάμνες, και αντιλήφθηκαν ότι και ΜΙΑ ΣΤΑΓΟΝΑ ΝΕΡΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΤΙΜΗ.  Θέλοντας να παίξουμε ένα θεατρικό παιχνίδι με στάμνες, κόψαμε χάρτινες στάμνες, τις διακοσμήσαμε, αφού πρώτα είδαμε στο διαδίκτυο στάμνες από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα
1712426828796
1712427019575 1712426548210και στη συνέχεια κουβαλήσαμε με πολλούς τρόπους τις στάμνες μας, γεμάτες ή άδειες, ήπιαμε νερό από αυτές,IMG 20240406 204555 IMG 20240406 204443 και όπως ήμασταν στην πηγή, χορέψαμε το παραδοσιακό τραγούδι ΕΝΑ ΝΕΡΟ ΚΥΡΑ ΒΑΓΓΕΛΙΩ.

Και το ζωγραφίσαμε! IMG 20240409 185252
Μαθαίνοντας τις ιδιότητες του νερού κάναμε πειράματα, όπως αυτό που είδαμε τι βουλιάζει και τι δεν βουλιάζει στο νερό. Φτιάξαμε καραβάκια από καπάκια, τα ρίξαμε στο νερό και αρχίσαμε τα ταξίδια με τη βοήθεια του “ανέμου”. IMG 20240406 231508
Στην αυλή μας παίξαμε κινητικά παιχνίδια με νερό. Προσπαθήσαμε να γεμίσουμε τις λεκάνες χωρίς να πέσει ούτε μία σταγόνα νερό στο τσιμέντο χωρισμένοι σε δύο ομάδες και να μεταφέρουμε τις λεκάνες χέρι χέρι για να γεμίσουμε τον κουβά. Τρελάθηκαμε από τη χαρά μας γιατί τα καταφέραμε!IMG 20240406 205349 IMG 20240406 205145