Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης από 22 Απριλίου μέχρι 5 Ιουνίου
Ένα Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης αναδύθηκε από τις 24 Απριλίου που μιλήσαμε για την Παγκόσμια Ημέρα Γης (22-4 ημέρα Σάββατο) και για ποιους λόγους αυτήν την ημέρα όλος ο πλανήτης μιλά για τον πλανήτη μας.
https://el.m.wikipedia.org/wiki/%CE%A%B1%CE%B3%CE%BA%CF%8C%CF%83%CE%BC%CE%B9%CE%B1_%CE%97%CE%BC%CE%AD%CF%81%CE%B1_%CE%A0%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%B2%CE%AC%CE%BB%CE%BB%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%BF%CF%82
https://www.sansimera.gr/worldays/16
Τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν και ευαισθητοποιήθηκαν βλέποντας και ακούγοντας
και μαζί με τις δικές τους εικόνες και βιώματα συμπεριφοράς προς στο περιβάλλον, θέλησαν να ασχοληθούν και να μάθουν πώς να προστατεύουν τη Γη και το Περιβάλλον αλλά και να διαδώσουν τη γνώση τους στους φίλους και στους γονείς τους.
Μαθαίνοντας για τη Γη μας, το σπίτι μας, θέλησαν να τη ζωγραφίσουν με τα χρώματά της αφού πρώτα μπήκαμε στην εφαρμογή Google earth, και την είδαμε από ψηλά αλλά και από μακρυά. Στην υδρόγειο σφαίρα του σχολείου εντοπίσαμε την Ελλάδα, τη Σύρο (λίγο δύσκολα) και όλες τις χώρες, είδαμε το πράσινο των φυτών αλλά και το γαλάζιο της θάλασσας.
Τα παιδιά σκέφθηκαν ότι αφού η Γη γιορτάζει να της φτιάξουμε ένα γλυκό. Έτσι, η μαμά της Μελίνας μάς βοήθησε και φτιάξαμε μικρές γαίες τις οποίες χαρίσαμε σε όλα τα παιδιά του Νηπιαγωγείου αφού πρώτα φτιάξαμε ένα μικρό ατομικό πλακάτ με μήνυμα ευαισθητοποίησης. Πράγματι ήταν το πιο νόστιμο γλυκό. Χρόνια Πολλά ΓΗ.
Θέλουμε η ΓΗ μας να είναι χαρούμενη. Είδαμε και διαβάσαμε ότι πολλές δραστηριότητες του ανθρώπου την πληγώνουν και θέλουμε να αλλάξουμε στάση και συμπεριφορά μας απέναντι στη ΓΗ μας. Είδαμε αλλά και σκεφθήκαμε ΤΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΎΟΥΜΕ ΤΗ ΓΗ ΜΑΣ.
Κάθε βδομάδα είχαμε μία θεματική σχετικά με την προστασία της ΓΗΣ και κατανοήσαμε νέες έννοιες πλουτίζοντας το λεξιλόγιό μας. Μάθαμε για την ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ, για την ΕΠΑΝΑΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗ, για την ΜΕΙΩΣΗ, για την ΣΠΑΤΑΛΗ, για την ΕΝΕΡΓΕΙΑ, για τα στοιχεία της Φύσης (ΑΕΡΑΣ, ΝΕΡΟ, ΕΔΑΦΟΣ, ΦΩΤΙΑ, ΧΛΩΡΙΔΑ, ΠΑΝΙΔΑ), για τη ΜΟΛΥΝΣΗ, τη ΡΥΠΑΝΣΗ, για το ΚΑΥΣΑΕΡΙΟ, για την ΤΡΥΠΑ του ΌΖΟΝΤΟΣ, για την ΟΞΙΝΗ ΒΡΟΧΗ.
Πλουτίσαμε τη βιβλιοθήκη της τάξης μας με παραμύθια και βιβλία που μιλούν για το περιβάλλον και όλα τα παραπάνω, διαβάσαμε, ζωγραφίσαμε και παίξαμε πολλά επιτραπέζια παιχνίδια.
Αποφασίσαμε να φτιάξουμε κάδους ανακύκλωσης χαρτιού και πλαστικού στο νηπιαγωγείο και να ζωγραφίζουμε το σήμα της ανακύκλωσης και να το κολλήσουμε στους κάδους όπως και το σήμα του “πετάω τα σκουπίδια στον κάδο απορριμμάτων”, αφού πρώτα μάθαμε να ανακαλύπτουμε τα σήματα σε κάθε συσκευασία που έχουμε.
Θέλοντας να μειώσουμε τον όγκο των απορριμμάτων, μαζέψαμε τα άδεια κεσεδάκια από γιαούρτι, τα ζωγραφίσαμε και φυτέψαμε σπόρους οσπρίων αλλά και βολβούς σε γλάστρες καθώς αυτό είναι μία πράξη φιλική προς το περιβάλλον.
Μας αρέσουν πολύ τα πειράματα και σκεφθήκαμε να κάνουμε το πείραμα του μολυσμένου νερού: να δούμε δηλαδή αν ένα φυτό μπορεί να μεγαλώσει αν ποτίζεται με μολυσμένο νερό και αν ναι πώς θα είναι. Έτσι σε γυάλινα βαζάκια μαρμελάδας τα οποία δεν πετάξαμε στον κάδο απορριμμάτων, και έτσι μειώσαμε τον όγκο τους, αλλά ούτε στον κάδο ανακύκλωσης γυαλιού, αλλά τα ΕΠΑΝΑΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΑΜΕ, ρίξαμε νερό (καθαρό, με ξύδι, με αλάτι, με σαπούνι, με χρώμα και ένα το αφήσαμε χωρίς νερό). Το αποτέλεσμα είναι ότι το καθαρό νερό είναι αυτό που ΧΡΕΙΑΖΌΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ (ζώα, φυτά, έδαφος) στη Γη για να είμαστε ΓΕΡΟΙ.
Όταν το πείραμα ολοκληρώθηκε, σκεφθήκαμε και πάλι να τα ΕΠΑΝΑΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΟΥΜΕ: ζωγραφίσαμε τα βαζάκια, τα στολίσαμε με κοχύλια, αστερίες και φυτά της θάλασσας, τα γεμίσαμε άμμο που μαζέψαμε από τις παραλίες μας και τοποθετήσαμε ρεσώ για να τα έχουμε ως κηροπήγια.
Στις ελεύθερες δραστηριότητες τα παιδιά δημιουργούσαν δημιουργήματα με ανακυκλώσιμα υλικά καθημερινά.
Θελήσαμε να αποτυπώσουμε σε μια μεγάλη αφίσα όλα αυτά που μπορούμε να κάνουμε εμείς τα παιδιά, αλλά και οι μεγάλοι, για να είναι η ΓΗ χαρούμενη. Ψηφίσαμε την ιδέα που μας αρέσει περισσότερο και την σημειώσαμε στον πίνακα με κιμωλία (για να μην σπαταλούμε χαρτί) και σημειώσαμε τι θα κάνουμε και ποιος θα το κάνει. Το ονομάσαμε “14 ιδέες που μπορούμε να κάνουμε για να χαίρεται η Γη μας ” το οποίο και γράψαμε, γιατί είμαστε 14 στο ολοήμερο τμήμα μαζί με τη Νηπιαγωγό μας. Παρουσιάσαμε σε όλα τα παιδιά του Νηπιαγωγείου το πρόγραμμά μας και μοιράσαμε σε κάθε παιδάκι ένα έντυπο που ενημερώνει πώς μπορούμε να προστατεύσουμε τη ΓΗ μας.
Πλησιάζοντας η 5η Ιουνίου, η Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, φτιάξαμε μία εικαστική κατασκευή για να δηλώσουμε τη πρόθεσή μας να προστατεύουμε το περιβάλλον και να το κρεμάσουμε στο σπίτι μας για να θυμόμαστε.
Μας άρεσε πολύ το πρόγραμμα! Ψάξαμε, διαβάσαμε, είδαμε, ανακαλύψαμε, ακούσαμε, πειραματιστήκαμε, χειροτεχνήσαμε, κάναμε, φτιάξαμε, δημιουργήσαμε, ενημερώσαμε, κατασκευάσαμε, παρουσιάσαμε, διαδώσαμε, αλλά κυρίως
Μάθαμε να προστατεύουμε το περιβάλλον, μάθαμε ότι είμαστε μέρος ισότιμο με όλα τα πλάσματα στη γη και μάθαμε να Είμαστε Ενεργοί Πολίτες!
ΓΗ ΜΑΣ ΣΕ ΑΓΑΠΑΜΕ.
ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ.