Φέτος, από την αρχή της χρονιάς, τα νήπια ζητούσαν έντονα να ασχοληθούμε και πάλι με την Ελληνική Μυθολογία. “Κυρία, να παίξουμε πάλι τον Περσέα και τη Μέδουσα;, Να παίξουμε πώς γεννήθηκε η Αθηνά από το κεφάλι του Δία;, Θυμάσαι που μιλήσαμε για την Αφροδίτη; Να φτιάξουμε τον καθρέπτη της; Να φτιάξουμε την ασπίδα της Αθηνάς;, Να φτιάξουμε την τρίαινα του Ποσειδώνα και τον κεραυνό του Δία;, Θυμάσαι που φυτέψαμε όπως η θεά Δήμητρα;”
Όπως έχουμε ξαναπεί, το αναδυόμενο πρόγραμμα πηγάζει από το ενδιαφέρον των παιδιών και εμείς ως εκπαιδευτικοί οφείλουμε να το σεβαστούμε και να το εφαρμόσουμε, προσαρμόζοντας τους γνωστικούς, συναισθηματικούς, κοινωνικούς στόχους και καλλιέργειας των δεξιοτήτων γλώσσας-λόγου, μαθηματικών και κοινωνικών δεξιοτήτων στο αναπτυξιακό επίπεδο των παιδιών ακολουθώντας το αναλυτικό μας πρόγραμμα.
Συζητώντας με τα παιδιά λοιπόν συναποφασίσαμε ότι αφού θυμηθούμε στα γρήγορα την ιστορία των θεών να προχωρήσουμε και να μάθουμε για τους ημίθεους και για τους ήρωες της Ελληνικής Μυθολογίας.
Οργανώσαμε τη γωνιά της βιβλιοθήκης μας με τα βιβλία των θεών που διαβάσαμε πέρυσι και πολύ χαρήκαμε ξαναβρίσκοντας και πάλι τους αγαπημένους μας θεούς, παίξαμε τις ιστορίες τους, αυτό πολύ μας αρέσει, είδαμε στο διαδίκτυο τις ιστορίες τους και παίξαμε με τα παιχνίδια των θεών με τα Playmobil μας.
Ο Προμηθέας χρονικά είναι ο πρώτος με τον οποίο ασχοληθήκαμε. Ας μάθουμε όμως την ιστορία του.
Εντυπωσιασθήκαμε πολύ από την ιστορία του ιδιαίτερα στο σημείο της κλοπής της φωτιάς από τον Όλυμπο, της προσφοράς της στους ανθρώπους, τους οποίους αγαπούσε γιατί τους είχε δημιουργήσει από χώμα νερό και φωτιά, αλλά και από την τιμωρία που του επέβαλε ο Δίας. Ζωγραφίσαμε τις εντυπώσεις μας.
Στη συνέχεια θελήσαμε με πηλό να φτιάξουμε και εμείς ανθρώπους και να τους “ζωντανέψουμε”.
Στη συνέχεια, θελήσαμε όπως τα είδαμε, έτσι, μόνα τους και χωρίς σπίτι μέσα στο χειμώνα να κρυώνουν, νιώσαμε όπως ο Προμηθέας και για να τα προστατέψουμε, τους φτιάξαμε ένα τζάκι μέσα στο σπίτι τους, φτιάξαμε την σκεπή και την καμινάδα για να βγαίνει ο καπνός και τα “ζωντανέψαμε”!
Όλα τα σπιτάκια και τα ανθρωπάκια τα βάλαμε σε ένα μεγάλο άσπρο φελιζόλ (γιατί έπεσε πολύ χιόνι) και φτιάξαμε και έναν χιονάνθρωπο. Αναρρωτηθήκαμε πώς θα πηγαίνουμε επισκέψεις στα σπίτια των φίλων μας και τότε κόψαμε ίσες λωρίδες από άσπρο χαρτί, μετρήσαμε με αυτές τις λωρίδες ως μονάδα μέτρησης πόσες χρειάζονται από το ένα σπίτι στο άλλο, μοιράσαμέ τις και γράψαμε πάνω τους μικρά κυκλάκια σαν τα βοτσαλάκια πετρούλες που έχουν οι δρόμοι μας για να μην γλιστράμε!
Το ευχαριστιόμαστε πάρα πολύ και παίζουμε καθημερινά καλλιεργώντας και τον προφορικό μας λόγο!
Και φυσικά ασχοληθήκαμε και με το φυσικό φαινόμενο της φωτιάς! Μάθαμε για την φωτιά, τις ιδιότητές της, τα οφέλη της στον άνθρωπο, την σωστή χρήση της, την προστασία μας από πυρκαγιά, τον αριθμό κλήσης 199 της πυροσβεστικής, σκεφτόμαστε να επισκεφθούμε τον σταθμό της στη Σύρο προς την άνοιξη που ο καιρός θα το επιτρέπει και αφού διαβάσαμε το καμένο δάσος
και είδαμε στο διαδίκτυο πυρκαγιές στα δάση, αφού συζητήσαμε πώς εμείς μπορούμε να προστατεύσουμε τα δάση. Αλλά αυτό είναι μία νέα ανάρτηση!
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή