Στόχος: Ενίσχυση των γραφοκινητικών δεξιοτήτων των μαθητών/τριών μέσω διαφοροποιημένης διδασκαλίας, με την χρήση της στρατηγικής ΜΕΝΟΥ.
Δραστηριότητα: Σχεδιάστηκε από τις εκπαιδευτικούς ένα μενού με πλήθος διαφορετικών δραστηριοτήτων, με στόχο την αναπαράσταση του γράμματος Δδ με διαφορετικά υλικά.
Ένας μαθητής παρουσιάστηκε στην παρεούλα με έναν δίσκο που πάνω είχε ένα μενού. Τα παιδιά ξεκίνησαν να λένε ιδέες για το τι μπορεί να γράφει ένα μενού, που χρησιμοποιούμε στο σχολείο.
Έπειτα από συζήτηση των παιδιών σε σχέση με τα μέρη που συναντάμε σε καταλόγους, τα παιδιά σκέφτηκαν ότι όταν πάμε σε ένα εστιατόριο επιλέγουμε τί θα παραγγείλουμε αλλά και τι όχι και ότι έχουμε πολλές επιλογές.
Η εκπαιδευτικός διάβασε το μενού στα παιδιά και εξηγήσε την διαδικασία επιλογής των δραστηριοτήτων.
Τα παιδιά αναγνώρισαν το γράμμα, που ήταν γραμμένο στο μενού, είπαν λέξεις, που ξεκινάνε από Δδ ή έχουν μέσα στην λέξη το γράμμα αυτό και έπειτα ξεκίνησε η δραστηριότητα.
ΜΕΝΟΥ learning menu
Συνοδευτικά πιάτα(προαιρετικά)
Σταθμός 1: Σχεδιάζω το Δδ με όποιο τρόπο θέλω με τουβλάκια.
![]() |
![]() |
Σταθμός 2: Σχεδιάζω το Δδ στον δίσκο με την άμμο.
Σταθμός 3: Σχεδιάζω το Δδ με όποιο τρόπο θέλω με κορδόνια.
Σταθμός 4: Στο τραπέζι είναι σχεδιασμένο με χαρτοταινία το γράμμα Δ( ένα κεφαλαίο ένα μικρό). Το γράμμα χρησιμοποιείται ως δρόμος για τα διαθέσιμα αυτοκίνητα που είναι τοποθετημένα στο τραπέζι.
Σταθμός 5: Στο χαλί είναι σχεδιασμένο το γράμμα Δ σε μεγάλο μέγεθος με χαρτοταινία. Περπάταω πάνω στο Δ με όποιο τρόπο θέλω(βήματα, κουτσό, μύτες κ.α.).
Σταθμός 6: Βρίσκω όσους φίλους χρειάζομαι και σχηματίζω το Δδ με το σώμα μου.
Κυρίως Πιάτο (υποχρεωτικό)
Φύλλο εργασίας για το γράμμα Δδ(διαφορετικό για νήπια και προνήπια).
Γλυκό (προαιρετικό)
Φτιάχνουμε ένα μεγαλό Δ με τα παπούτσια μας.
Στο πρώτο μέρος οι μαθητές επέλεξαν από ποιους σταθμούς θέλουν να περάσουν και πόση ώρα θα παραμείνουν σε αυτούς.
Στο δεύτερο μέρος σχηματίστηκε το μεγάλο Δδ με τα παππούτσια από όσα παιδιά επιθυμούσαν.
Στο τρίτο μέρος κάθε παιδί έκανε ατομικά το φύλλο εργασίας.
Η Διαφοροποιημένη Διδασκαλία με την μέθοδο του Μενού – learning menu δημιουργήθηκε από την εκπαιδευτικό
Ειδικής Αγωγής ΠΕ 61 ΕΑΕ κ. Φελούκα Μελίνα – Ασημίνα.