Η σημασία της αδρής και της λεπτής κινητικότητας

Τα παιδιά από την στιγμή και γέννησης και μετά προοδευτικά εξελίσσουν την κινητικότητά τους. Οι μορφές κινητικότητας χωρίζονται σε 2 βασικές μορφές: την αδρή και την λεπτή κινητικότητα.

Ως αδρή κινητικότητα αναφέρεται στην ικανότητα του παιδιού να ελέγχει τα μεγαλύτερα μέρη του σώματός του (χέρια, πόδια) συμπεριλαμβανομένου της ισορροπίας, του συντονισμού κινήσεων, του ελέγχου, μετακίνησης και σταθερότητας. Λεπτή κινητικότητα ορίζεται το επίπεδο συντονισμού και η ικανότητα χρήσης μικρότερων μερών του σώματος (όπως η χρήση του αντίχειρα και του δείκτη για να πάρουμε μία σταφίδα) (dhs winsconsin).

Ικανότητες νηπίων και παιδιών 4-12 ετών.

pinakas

 

 

 

 

Ο ρόλος του σχολείου στην νηπιακή ηλικία

Στο νηπιαγωγείο τα παιδιά, πέρα από γνώση, καλούς τρόπους συμπεριφοράς και ευκαιρίες για συνεργατικό ή αυτόνομο παιχνίδι, έχουν τη δυνατότητα να εξελίξουν την κινητικότητά τους. Μέσα στην ημέρα οι παιδαγωγοί δίνουν στοχευμένα ευκαιρίες εξάσκησης και βελτίωσης των κινητικών δεξιοτήτων.

Παραδείγματα μέσα από την τάξη:

IMG 3c5219c80867bf5f4a29d61db1ac9a95 V IMG 3ea86e214640b9ab09f1e3bf3b7de99f V IMG 6b79b5429c841158622865cb9f8fdeba V

 

 

 

 

 

 

 

 

IMG f2b0e8d83fcd3b56ba52140628a8ac8c V

IMG 8d00500e36c02925978f5b5b220277d3 V

IMG 95df05c415516a2c4d554631608b8d4f V

 

 

 

 

IMG c49d32182ae9f136a0c6c91f3896c285 V

 

 

 

 

 

 

 

Γυμναστική, ισορροπία, χορός, και πολλοί άλλοι τρόποι να βελτιώσουν την αδρή κινητικότητα και να κάνουν συντονισμένες κινήσεις χεριών-ποδιών καθώς και να μπορέσουν να σταθούν αλλά και να κινηθούν στο χώρο (μετακίνηση και χωροταξική αντίληψη)

Πλαστελίνη, χρήση ψαλιδιού, μικρών κομματιών για ενδυνάμωση δαχτύλων και κίνηση με ακρίβεια που βοηθούν μετέπειτα και στην γραφή αλλά και στη συγκέντρωση.

 

Πηγές:

https://www.dhs.wisconsin.gov/publications/p0/p00280-devel.pdf