Feed
Άρθρα
Σχόλια

Την Παρασκευή 10.2.2017 οι μαθητές και μαθήτριες της Γ΄ τάξης, θετικής κατεύθυνσης του σχολείου μας, επισκέφθηκαν την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Οι μαθητές και οι συνοδοί καθηγητές αρχικά φιλοξενηθήκαμε στο Εργαστήριο Βιολογίας, όπου μας υποδέχθηκε η κ. Ελένη Παπανικολάου, Λέκτορας και μας μίλησε για το αντικείμενο της εργασίας της (γονιδιακή θεραπεία), για την έρευνά της στα βλαστοκύτταρα, αλλά και για την συσκευή PCR, την ανάπτυξη κυτταροκαλλιεργειών κα.

Στη συνέχεια ξεναγηθήκαμε στο εργαστήριο ιστολογίας. Εκεί μας υποδέχθηκε η κ. Σ. Χαβάκη, καθηγήτρια, η οποία μας μίλησε για τον τρόπο με τον οποίο γίνονται οι βιοψίες, για τις ιστοκαλλιέργειες, τη λειτουργία του ηλεκτρονικού μικροσκοπίου κα.

Η επόμενη συνάντησή μας ήταν στο εργαστήριο της κ. Δ. Περρέα, Καθηγήτριας Πειραματικής Παθοβιοχημείας και Διευθύντρια του Εργαστηρίου Πειραματικής Χειρουργικής και Χειρουργικής Ερεύνης «Ν.Σ Χρηστέας». Αρχικά μας μίλησε η ίδια η καθηγήτρια για το ρόλο του εργαστηρίου στην εκπαίδευση των γιατρών και στη συνέχεια αυτή και οι βοηθοί της μας ξενάγησαν στους χώρους των χειρουργίων και στους χώρους εκτροφής των πειραματόζωων. Στο εργαστήριο αυτό που ίδρυσε ο κος Σκαλκέας, εκπαιδεύονται αρχικά οι χειρούργοι αλλά και οι περισσότεροι γιατροί στις κλινικές πρακτικές.

Τέλος ο κ. Γιώργος Τρουπής, Επίτιμος Καθηγητής και Διευθυντής του Εργαστηρίου Ανατομίας μας υποδέχθηκε στο γραφείο του και μας περιέγραψε το ρόλο της σχολής στην κοινωνία και τη στάση που θα πρέπει να έχουν οι φοιτητές της σχολής στη διάρκεια των σπουδών τους. Στη συνέχεια ξεναγηθήκαμε στο μουσείο ανθρωπολογίας και στο εργαστήριο ανατομίας ανθρώπου όπου ενημερωθήκαμε για τον τρόπο εργασίας και εξάσκησης των φοιτητών στο χώρο αυτό.


Ήταν μια πολύ σημαντική ημέρα για τους μαθητές μας, οι οποίοι σε όλη τη διάρκεια της επίσκεψης, επέδειξαν σοβαρότητα και πήραν τα εύσημα των καθηγητών της σχολής για τη συμπεριφορά τους.

Ευχαριστούμε θερμά όλους τους καθηγητές και ερευνητές για την θέλησή τους να μας υποδεχθούν, να ξεναγήσουν και να συνομιλήσουν με τους σχεδόν 40 μαθητές μας.

Συνοδοί καθηγητές ήταν οι κ. Ηλίας Γιασεμής, βιολόγος, κ. Αναστασία Καλαντζή, βιολόγος και κ. Παναγιώτης Κολιόπουλος, μαθηματικός.

γη

Το 1857 ο γάλλος Φραγκίσκος Φεράλδι (Francois Theophile Feraldi) αναλαμβάνει το έργο του φωτισμού της Αθήνας με φωταέριο. Ο δήμος Αθηναίων παραχωρεί στο γάλλο επιχειρηματία το προνόμιο της εκμετάλλευσης του φωταερίου για 50 χρόνια. Έκτοτε, το φωταέριο θα φωτίσει τους αθηναϊκούς δρόμους για περίπου 60 χρόνια. Μια περίοδος ακμής αρχίζει για τη μικρή μονάδα φωταερίου της Αθήνας. Αεριοφυλάκια, ατμολέβητες, ατμομηχανές, μονάδες καθαρισμού και άλλα κτίρια ξεπηδούν σταδιακά μέσα στο οικόπεδο έκτασης περίπου 30 στρεμμάτων.

Η ανάπτυξη αυτή συνδέεται με την επέκταση της χρήσης του φωταερίου ως μορφής ενέργειας στα σπίτια και στα εργοστάσια. Το 1938 η επιχείρηση περιέρχεται στο δήμο Αθηναίων. Το 1952 ιδρύεται η Δημοτική Επιχείρηση Φωταερίου Αθηνών (Δ.Ε.Φ.Α). Μεταπολεμικά το φωταέριο χάνει συνεχώς έδαφος σε σχέση με τον ηλεκτρισμό και τις νέες μορφές ενέργειας. Οι φούρνοι του εργοστασίου φωταερίου έσβησαν οριστικά το 1984.

Το Μουσείο άνοιξε για το κοινό το 2013 με στόχο την ανάδειξη και προστασία του παλαιού εργοστασίου φωταερίου της Αθήνας, ενός μνημείου βιομηχανικής κληρονομιάς που παρείχε ενέργεια και φωτισμό στην πρωτεύουσα για περίπου 130 χρόνια.

Η επίσκεψη διενεργήθηκε την Τετάρτη 1.2.2017 με τους μαθητές της Α΄ τάξης του σχολείου.

Στα πλαίσια της εκπαιδευτικής επίσκεψης του σχολείου μας στο Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου, οι μαθητές  είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν απο εξειδικευμένη ξεναγό, για την ιστορία του εργοστασίου φωταερίου και για τη λειτουργία του Μουσείου, που σκοπό έχει την ανάδειξη και προστασία του παλαιού εργοστασίου φωταερίου.

Αρχηγός της εκπαιδευτικής επίσκεψης ήταν ο υποδιευθυντής του σχολείου μας κος Α. Γιώτης και συνοδοί καθηγητές, ο κος Π. Καλογεράκος, η κα Α. Σκαρή και η κα Π. Καρούζου.

Η ξενάγηση στο Μουσείο είχε τους παρακάτω βασικούς άξονες:
• Τον τρόπο φωτισμού της Αθήνας με φωταέριο.
• Τον τρόπο παραγωγής φωταερίου απο λιθάνθρακα
• Την παρουσίαση των συσκευών και των φούρνων που σχετίζονται με το φωταέριο
• Την ενημέρωση για τις συνθήκες εργασίας στο εργοστάσιο που θύμιζαν στρατόπεδα συγκέντρωσης. Οι εργαζόμενοι δούλευαν χωρίς μάσκες προστασίας και φόρμες εργασίας (τα μέτρα προστασίας στα εργοστάσια καθιερώθηκαν γύρω στη δεκαετία του 1930). Εμφάνιζαν αναπνευστικά προβλήματα αλλά και την ασθένεια του καρκίνου, με τις πιο δύσκολες συνθήκες που επικρατούσαν στους φούρνους, όπου γινόταν ο καθαρισμός του φωταερίου από την πίσσα, την αμμωνία, τη ναφθαλίνη και το υδρόθειο, υλικά ανθυγιεινά για τον ανθρώπινο οργανισμό.Οι μαθητές έγινα μάρτυρες της χαρακτηριστικής μυρωδιάς του υδροθείου ακόμη και στις μέρες μας.

Π.Κ.

Το σχολείο μας συμμετέχει και αυτή τη χρονιά στις εργασίες του προγράμματος “Βουλή των Εφήβων”.

Δείτε τις οδηγίες προς τους συνδέσμους καθηγητές  ΕΔΩ

Την 1η Φεβρουαρίου επισκεφθήκαμε την έκθεση «Gr 80΄ς» που διοργάνωσε η Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων σε σύμπραξη με τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση και με τη συνεργασία σημαντικών ελληνικών και διεθνών επιστημονικών και πολιτισμικών ιδρυμάτων και φορέων.

Η έκθεση επιχειρεί να μεταφέρει τους επισκέπτες στη -θρυλική πια- εποχή των 80΄ς στην Ελλάδα μέσα από διάφορα εκθέματα εποχής, παρουσιάσεις σημαντικών γεγονότων αλλά και με προσομοίωση μιας τυπικής πολυκατοικίας της εποχής.

Ανάμεσα στα άλλα εκθέματα δεσπόζει ένα κόκκινο Pony, το καμάρι της ελληνικής αυτοκινητοβιομηχανίας εκείνη την εποχή, ένα αναλογικό τηλέφωνο, μία εγκατάσταση με Playmobil, η οποία απεικόνιζε τη σχεδόν εμβληματική σκηνή του αεροπλάνου, με τον Ανδρέα Παπανδρέου. Συνολικά υπήρχαν πάνω από 4.000 εκθέματα13 περίπτερασπάνιες φωτογραφίεςπλούσιο οπτικοακουστικό υλικό κα.

Η έκθεση ως προς την παρουσίαση της είναι αρκετά λιτή, αφήνοντας την ίδια την εποχή να δείξει τι έχει να προσφέρει στους μικρούς αλλά και να κάνει τους μεγάλους να θυμηθούν τα χρόνια αυτά.

Η μοναδικότητα της εποχής σίγουρα προσθέτει στην ελκυστικότητα και σε συνδυασμό με την απλή, κατανοητή και πληρέστατη παρουσίαση συνθέτουν μια εικόνα η οποία θα προσελκύσει μικρούς και μεγάλους, δείχνοντας σε όλους την μαγική Ελλάδα των 80΄ς.

Θ. Κωνσταντινίδης, μαθητής της Α΄τάξης

 

 

Τη Δευτέρα 6/2/2017 οι μαθητές και μαθήτριες της  Α΄λυκείου επισκέφτηκαν στο Βυζαντινό μουσείο , την έκθεση με τίτλο: «Ερμιτάζ: Πύλη στην Ιστορία». Για πρώτη φορά παρουσιάζονται στην Ελλάδα σημαντικοί θησαυροί που προέρχονται από τις αυτοκρατορικές συλλογές του Μουσείου Ερμιτάζ της Αγίας Πετρούπολης.

Πρόκειται για αντικείμενα υψηλής αισθητικής και καλλιτεχνικής αξίας που οι Τσάροι Ρομανόφ συνέλεξαν – ξεκινώντας από τον Μεγάλο Πέτρο – για να δημιουργήσουν  από τα τέλη του 17ου αιώνα τις συλλογές του Ερμιτάζ αναδεικνύοντάς το από το 1805 έως σήμερα ένα από τα μεγαλύτερα και σημαντικότερα του κόσμου.

 Η πρώτη ενότητα της έκθεσης αφορούσε  στην ιστορία του ανακτόρου Ερμιτάζ. Ενός γιγαντιαίου οικοδομήματος  απαρτιζόμενου από πολλά διαφορετικά κτίρια συνολικής έκτασης 233.345 τ.μ., εκ των οποίων τα 66.800 τ.μ. είναι εκθεσιακός χώρος. Ακολουθούσε η Σιβηρική συλλογή του Πέτρου Α’ με χρυσά αντικείμενα νομαδικών λαών, κυρίως Σκυθών και με έντονες ελληνιστικές επιρροές. Έργα μικροτεχνίας, προσωπικά αντικείμενα Τσάρων – που αφήνουν τον επισκέπτη να «κοιτάξει» την καθημερινότητά τους – είδη τουαλέτας, προσωπικά δώρα αλλά και ένα πανόραμα της Ευρωπαϊκής τέχνης από την Αναγέννηση ως τον 20ο αιώνα αποτελούν τον βασικό κορμό μιας έκθεσης αντιπροσωπευτικής της «οπτικής» ενός από τα σπουδαιότερα Μουσεία του κόσμου.

Μεταξύ των εκθεμάτων, περιλαμβάνονται ελαιογραφίες από την Ευρώπη της Αναγέννησης, όπως οι πίνακες «Πέτρος και Παύλος» του Ελ Γκρέκο, «Αφροδίτη και Άδωνις» του Ρούμπενς, «Ανάπαυση κατά τη φυγή στην Αίγυπτο, με την Αγία Ιουστίνη» του Λορέντσο Λόττο, «Η άμωμος σύλληψις» (1645-1655) του Μουρίγιο, «Εσθήρ ενώπιον Ασουήρου» του Πουσέν, «Βάκχος» από τον κύκλο του Καραβάτζιο, καθώς και πιο πρόσφατα αριστουργήματα, όπως το σύμπλεγμα «Ερως και Ψυχή» του Κανόβα και το ομότιτλο γλυπτό του Ροντέν.

Οι μαθητές και η μαθήτριες ενημερώθηκαν από τις ξεναγούς για τα εκθέματα και τη σημασία τους, έθεσαν εύστοχες ερωτήσεις και έφυγαν εντυπωσιασμένοι.

Συνοδοί  στην επίσκεψη ήταν οι καθηγητές/τριες : κ. Φ. Καλαματιανού, κ. Π. Κολλιόπουλος, κ. Χ. Σιδέρη, κ. Α. Σκούρα.

Στις 21/2/2017 την έκθεση επισκέφθηκαν και οι μαθητές της Β΄ Λυκείου.

 

 

γη

Δείτε εικόνες από τα εκθέματα στον ιστότοπο του μουσείου  ΕΔΩ

Πολλοί γονείς μαθητών ανησυχούν μήπως η ένταξη των παιδιών προσφύγων/μεταναστών στην εκπαίδευση σημαίνει αυξημένο κίνδυνο για την υγεία των παιδιών τους. Για τον λόγο αυτό, ο Συνήγορος του Παιδιού δημιούργησε ένα βίντεο-συνέντευξη με τις πιο συνηθισμένες ερωτήσεις σχετικά με τις μεταδοτικές ασθένειες και τα βασικά μέτρα πρόληψης.

Δείτε το βίντεο και περισσότερες πληροφορίες για τον ιστότοπο “Συνήγορος του Παιδιού”    ΕΔΩ

Στις 9 Φεβρουαρίου 2017 , τα δύο τμήματα ανθρωπιστικής κατεύθυνσης της Β’ λυκείου, επισκέφτηκαν το ιστορικό αρχείο της Εθνικής Τράπεζας, το οποίο στεγάζεται στο « Μέγαρο Διομήδη».

Στόχος της επίσκεψης ήταν η εξοικείωση των μαθητών με την έννοια του αρχείου και με τη σημασία της αρχειακής , πρωτογενούς πηγής στην αναζήτηση της γνώσης και την τεκμηρίωση της ιστορίας.

Σε πρώτο στάδιο έγινε συζήτηση σχετικά με τους ποικίλους λόγους διάσωσης και αρχειοθέτησης της πληροφορίας και σύντομη παρουσίαση του κύκλου ζωής των αρχείων και των αρχειονομικών εργασιών που πραγματοποιούνται στο ιστορικό αρχείο της Εθνικής Τράπεζας.

Αργότερα, οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν τη δυνατότητα να περιηγηθούν σε όλους τους λειτουργικούς χώρους του μουσείου ( αίθουσα ερευνητών, βιβλιοθήκη, εργαστήριο συντήρησης , εργαστήριο μικροφωτογράφισης και ψηφιοποίησης, χώροι εκκαθάρισης , επεξεργασίας , ταξινόμησης και αποθήκευσης του υλικού , μουσειακοί χώροι).

Τέλος , μέσα από μια εκπαιδευτική δραστηριότητα, προσαρμοσμένη στην ηλικία των μαθητών/τριών  λυκείου, ήρθαν σε επαφή με πρωτότυπα τεκμήρια από το αρχείο της  Εθνικής Τράπεζας και επιχείρησαν να τα προσεγγίσουν με βάση αναλυτικά και ερμηνευτικά εργαλεία.

Ευχαριστούμε πολύ την Εθνική Τράπεζα για την ευκαιρία που έδωσε στους μαθητές μας να προσεγγίσουν το αρχειακό υλικό. Επίσης ευχαριστούμε πολύ την κ. Λεμπέση και τους συνεργάτες της για την τόσο κατατοπιστική και συγχρόνως ευχάριστη ξενάγηση στον άγνωστο κόσμο των αρχείων.

Συνοδοί στην επίσκεψη  ήταν οι καθηγήτριες που διδάσκουν στην ανθρωπιστική κατεύθυνση της Β’ λυκείου κ. Καλαματιανού και  κ. Παπαποστόλου.

Την Παρασκευή 27 Ιανουαρίου 1917 το σχολείο μας διοργάνωσε δίωρη εκδήλωση αφιερωμένη στην Ημέρα για τη Μνήμη του Ολοκαυτώματος και την πρόληψη των εγκλημάτων κατά της ανθρωπότηταςστα σχολεία, σύμφωνα με το σχετικό διάταγμα του Υπουργείου Παιδείας (Αρ. Πρωτ.: 9989/Θ2 20-1-2017). Η Ημέρα αυτή είχε  θεσμοθετηθεί στην 20ή Σύνοδο της Μόνιμης Διάσκεψης των Υπουργών Παιδείας του Συμβουλίου της Ευρώπης στην Κρακοβία, στις 15-17 Οκτωβρίου 2000 (άρθρο 9 της Διακήρυξης των Υπουργών Παιδείας). Η Ελληνική Βουλή (νόμος 3218/2004,ΦΕΚ Α΄12 και Προεδρικό Διάταγμα 31/2005) την καθιέρωσε και ως ημέρα μνήμης των Ελλήνων Εβραίων μαρτύρων και ηρώων του Ολοκαυτώματος.

Η επιλογή της συγκεκριμένης ημερομηνίας έγινε γιατί την ίδια μέρα το 1945 οι Σοβιετικοί απελευθέρωσαν το Άουσβιτς, το μεγαλύτερο κέντρο εξόντωσης και στρατόπεδο συγκέντρωσης.

Κεντρικός ομιλητής της εκδήλωσής μας ήταν ο κύριος Μάριος Σούσης, πρόεδρος του Συλλόγου απογόνων θυμάτων ολοκαυτώματος, με τη διπλή ιδιότητά του ως κρυμμένο παιδί στη διάρκεια της Γερμανικής κατοχής αλλά και ως γιος θύματος του ολοκαυτώματος. Μας εξέθεσε σημαντικές πτυχές της ιστορίας του ολοκαυτώματος και μας αφηγήθηκε με μεγάλη παραστατικότητα τις τύχες της οικογένειάς του, τον τρόπο που ο ίδιος με τα αδέλφια του και τη μητέρα του επιβίωσε κρυμμένος σε σπίτια χριστιανών αλλά και την τραγική κατάληξη του πατέρα του, που συνελήφθη, φυλακίστηκε αρχικά στο στρατόπεδο Χαϊδαρίου και τελικά οδηγήθηκε στο Άουσβιτς. Μας είπε επίσης ότι, παρακολουθώντας τα καινούρια ευρήματα που έρχονται στο φως για την περίοδο εκείνη, ανακάλυψε ότι ο πατέρας του είχε κατά πάσα πιθανότητα λάβει μέρος σε μια εξέγερση στο Άουσβιτς στις 7.10.1944.

Είναι εντυπωσιακός ο ζήλος του για να μεταδώσει στη νέα γενιά τη συγκλονιστική εμπειρία του διωγμού της φυλής του και η επαφή του με τους μαθητές του σχολείου μας ήταν ιδιαίτερα γόνιμη. Την ιστορία του έχει καταγράψει ο ίδιος στο βιβλίο του (Καλή αντάμωση, φιλιά εις τα παιδιά Τα παιδιά που έχασαν το τρένο για το Άουσβιτς, Turangalilabooks, 2013, 470 σελ.). Την αφηγείται επίσης μαζί με τέσσερα ακόμα «κρυμμένα παιδιά», τη Ροζίνα, τον Σήφη, την Ευτυχία και τη Σέλλυ στο ντοκιμαντέρ «Φιλιά εις τα παιδιά» του Βασίλη Λουλέ. Εκεί παρακολουθούμε τα πρωταγωνιστικά πρόσωπα από την παιδική τους ηλικία μέχρι την εποχή του γυρίσματος να φέρνουν στο φως πολύτιμα προσωπικά τους ντοκουμέντα – ένα παιδικό ημερολόγιο, μια σχολική έκθεση, φωτογραφίες και οικογενειακά φιλμάκια – τεκμήρια μιας ολόκληρης εποχής.

ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Η ελληνική λέξη «Ολοκαύτωμα» σημαίνει κυριολεκτικά «πλήρως καμένη προσφορά θυσίας» σε θεό. Επιλέχτηκε για να χαρακτηρίσει τη συστηματική, προγραμματική και κρατική πολιτική πρακτική διώξεων και εξόντωσης περίπου έξι εκατομμυρίων Εβραίων, ανάμεσά τους 1.500.000  παιδιά, τα 2/3 των 9 εκ. Εβραίων της Ευρώπης, από το ναζιστικό καθεστώς και τους συνεργάτες του.

Οι Ναζί, οι οποίοι ανέλαβαν την εξουσία στη Γερμανία τον Ιανουάριο του 1933, πίστευαν ότι οι Γερμανοί ως Άρειοι ήταν «φυλετικά ανώτεροι» και ότι οι Εβραίοι, που τους θεωρούσαν «κατώτερους», αποτελούσαν μια εξωτερική απειλή για την καθαρότητα του γερμανικού λαού. Αρχικά η πολιτική των ναζιστών ηγετών ήταν να ενθαρρύνουν τους Εβραίους να μεταναστεύσουν. Έτσι άρχισαν διώξεις (πογκρόμ), μποϋκοτάζ στις Εβραϊκές επιχειρήσεις κάθε είδους, αποκλεισμό από δημόσιες θέσεις και αξιώματα, εμφανώς μεροληπτικές νομοθετικές ρυθμίσεις με αποκορύφωμα όλων αυτών την Νύχτα των Κρυστάλλων (Kristalnacht). Επίσης τους υποχρέωσαν να φορούν, όταν κυκλοφορούσαν,

Συνεχίστε να διαβάζετε ›

Εισηγητής : Θεοχάρης Αποστολάτος (Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήματος Φυσικής του Πανεπιστημίου Αθηνών).

Τα ερευνητικά ενδιαφέροντα του κ. Αποστολάτου είναι η μελέτη των μαύρων τρυπών και των βαρυτικών κυμάτων που μπορούν αυτές να εκπέμψουν.

Διοργανώθηκε την Τρίτη  31 Ιανουαρίου 2017 στο Αμφιθέατρο του σχολείου μας, σε συνεργασία με τους Συμβούλους Β/θμιας Εκπαίδευσης της Δ΄Αθήνας, κ.Γ. Παυλικάκη και κ. Παρασκευά Γιαλούρη, το 1ο και 2ο ΕΚΦΕ Δ΄ Δ/νσης, τους εκπαιδευτικούς Πέτρο Καλογεράκο, Αλέξανδρο Γιώτη και τη Διευθύντρια του σχολείου μας Σταμάτα Ρομποτή.

Η Επιστημονική Ημερίδα απευθυνόταν σε καθηγητές  Θετικών Επιστημών και μαθητές Α΄, Β΄ και Γ΄Λυκείου.

Πριν από ένα χρόνο καταγράφηκε για πρώτη φορά από την επιστημονική κοινότητα το πρώτο σήμα βαρυτικού κύματος. Επρόκειτο για 2 μαύρες τρύπες, σε απόσταση μεγαλύτερη του ενός δισεκατομμυρίου ετών φωτός μακριά, οι οποίες, μετά από μια μακρόχρονη κοινή πορεία, συγκρούστηκαν εκπέμποντας μια εξαιρετικά βίαιη `βροντή’ βαρυτικών κυμάτων. Τα κύματα αυτά ταξίδεψαν στο Σύμπαν και συνάντησαν στην πορεία τους δύο συσκευές εξαιρετικής ακρίβειας και πολυπλοκότητας πάνω στη Γη. Για την κατασκευή αυτών των συσκευών μεγάλη ομάδα επιστημόνων ξόδεψε πολύ φαιά ουσία και χρόνο ώστε να είναι σε θέση να ανιχνεύσει τέτοιου είδους κύματα. Οι ανιχνευτές αυτοί είναι γνωστοί ως LIGO (Laser Interferometric Gravitational-wave Observatory = παρατηρητήρια βαρυτικών κυμάτων μέσω συμβολομετρίας λέηζερ) και κατέγραψαν για πρώτη φορά ένα φυσικό φαινόμενο το οποίο είχε προβλεφθεί από τον Αϊνστάιν έναν ολόκληρο αιώνα πρωτύτερα.

Στην ομιλία εξηγήθηκε η φύση αυτών των κυμάτων, ο τρόπος που δουλεύουν οι συσκευές-ανιχνευτές και η φύση της πηγής των βαρυτικών κυμάτων που ανιχνεύτηκαν. Τέλος συζητήθηκε η σημασία και το μέλλον αυτής της ανακάλυψης.

Π. Καλογεράκος, Φυσικός.

 

 

Στις 3 και 4 Φεβρουαρίου, στο κολυμβητήριο του ΟΑΚΑ πραγματοποιήθηκε το Πανελλήνιο Σχολικό Πρωτάθλημα Κολύμβησης.

Το σχολείο μας εκπροσωπήθηκε με δύο μαθητές:

Τον Τσίτουρα Κανέλλο του Α4 ο οποίος κατετάγη 5ος στη μικτή ατομική 400 μ.  και

Τον Φωτόπουλο Σταύρο του Α4 που κατέκτησε την 9η θέση στα 100 μ. ύπτιο.

Αξίζουν πολλά συγχαρητήρια στους μαθητές μας

Η Δ/νση και ο Σύλλογος Καθηγητών του 2ου Λυκείου Αλίμου

Τη Δευτέρα 16 Ιανουαρίου σε προγραμματισμένη διδακτική επίσκεψη, οι μαθητές των τμημάτων Β4 και Α1 παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Επιστήμη, Τέχνη και Μαθηματικά» του Μουσείου Ηρακλειδών στο Θησείο.

Στον χώρο του Μουσείου οι μαθητές είχαν την ευκαιρία υπό την διακριτική καθοδήγηση ειδικά εκπαιδευμένου καθηγητή:

(α) να εμπλακούν σε δραστηριότητες, πειράματα και παιχνίδια αλληλεπίδρασης, με στόχο την ανάπτυξη της διερευνητικής σκέψης  και την ανάδειξη σχέσεων που έχουν τα Μαθηματικά με άλλες Επιστήμες και την Τέχνη και

(β) να συμμετάσχουν στην παρουσίαση και ανάλυση συγκεκριμένης θεματικής ενότητας κατά την οποία με εστιασμένες δραστηριότητες και προβληματισμό, οι μαθητές ανακάλυπταν οι ίδιοι νέα αντικείμενα και λεπτομέρειες για τις σχέσεις αυτές.

Δ. Γιαννόπουλος, Δ. Παπαζήσης, Ε. Παπαποστόλου.

Πρόσκληση

Αγαπητοί γονείς,
          Σας ενημερώνουμε ότι την Πέμπτη, 9 Φεβρουαρίου 2017, ώρα 12:30 μ.μ. θα επιδοθούν οι έλεγχοι επίδοσης και φοίτησης των μαθητών για το Α΄ τετράμηνο.
           Με εκτίμηση,                                                                           
                                                                                Η Διευθύντρια
                                                                            Ρομποτή Σταμάτα
Υπάρχουν καταργήσεις και αλλαγές στις στρατιωτικές σχολές και συνεπώς στο μηχανογραφικό.
Δείτε το σχετικό ΦΕΚ  ΕΔΩ
Την Πέμπτη 26.1.2017 κόψαμε στο σχολείο μας την πρωτοχρονιάτικη πίτα  ο Σύλλογος των καθηγητών καθώς και κάθε τμήμα στην τάξη του.
Τις πίτες και το δώρο σε κάθε τυχερό  προσέφερε ο Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων  του σχολείου μας. Τους ευχαριστούμε πολύ και ευχόμαστε σε όλους Καλή Χρονιά!
Η Διεύθυνση και ο  Σύλλογος των καθηγητών του 2ου ΓΕΛ Αλίμου

Πρόσκληση

Το 2ο Λύκειο Αλίμου σε συνεργασία με τους Συμβούλους Β/θμιας Εκπαίδευσης της Δ΄Αθήνας,Γιώργο Παυλικάκη και Παρασκευά Γιαλούρη, το 1ο και 2ο ΕΚΦΕ Δ΄ Δ/νσης  και τους εκπαιδευτικούς Πέτρο Καλογεράκο, Αλέξανδρο Γιώτη διοργανώνουν Επιστημονική Ημερίδα για καθηγητές  Φυσικής και μαθητές Β΄και Γ΄Λυκείου προσανατολισμού Θετικών Σπουδών, με θέμα:

«Κρουστά στο χωροχρόνο: Μια συναυλία πριν από 1 δισεκατομμύριο χρόνια»

(Βαρυτικά κύματα)

Εισηγητής:Θεοχάρης Αποστολάτος

(Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήματος Φυσικής του Πανεπιστημίου Αθηνών).
Τρίτη  31 Ιανουαρίου 2017, ώρα 12:00- 14:00
2ο Λύκειο Αλίμου, Ελ. Βενιζέλου 4, Άλιμος
Πληροφορίες: Πέτρος Καλογεράκος, 6977409328, petroskalogerakos@gmail.com
Η Διευθύντρια του 2ου Λυκείου Αλίμου
 Ρομποτή Σταμάτα

 

Οι νικητές του 1ου κύκλου του διαγωνισμού Odysseus II στην εκτόξευση πυραύλου στη Γαλλική Guiana στη Νότιο Αμερική!
Οι εγγραφές για τον 2ο κύκλο του διαγωνισμού γίνονται τώρα!

Οι νικητές του διαγωνισμού Odysseus II 2015-2016 ταξίδεψαν στη Γαλλική Guiana και παρακολούθησαν την επιτυχημένη εκτόξευση ενός πυραύλου Ariane 5. Το ταξίδι ήταν ένα από τα βραβεία που έλαβαν για τη διάκρισή τους στον διεθνή τελικό του Odysseus II τον Ιούλιο. Ανάλογες εμπειρίες περιμένουν αυτούς που θα συμμετέχουν στον 2ο κύκλο του διαγωνισμού για το 2016-2017. Οι εγγραφές έχουν ξεκινήσει. Η προθεσμία υποβολής των εργασιών λήγει στις 31 Μαρτίου 2017.

«Μια απίστευτη εμπειρία!»

«Ήταν απίστευτο να βλέπεις τη μεταφορά του πυραύλου στην εξέδρα εκτόξευσης», λέει η Alice Antonelli από την Ιταλία. Η Alice κέρδισε το 1ο βραβείο στην κατηγορία Explorers για προπτυχιακούς φοιτητές. Για τον Nelson Rebelo το ταξίδι αυτό ήταν απλά «ένα όνειρο που βγήκε αληθινό». Ο Nelson ήταν μέλος μιας τριμελούς ομάδας μαθητών Γυμνασίου από την Πορτογαλία, που κέρδισαν το 1ο βραβείο στην κατηγορία Pioneers. Την επόμενη χρονιά, οι νικητές και στις δυο κατηγορίες θα επισκεφθούν το Ευρωπαϊκό European Spaceport στη νότιο Αμερική και θα κερδίσουν υποτροφίες σε εταιρίες αεροδιαστημικής.

Αναζητούνται: νέοι με διάθεση και ενδιαφέρον για την επιστήμη του διαστήματος!

Ο διαγωνισμός πραγματοποιείται σε πολλαπλούς γύρους (εθνικό, περιφερειακό και διεθνή) και αφορά μαθητές δημοτικών σχολείων, γυμνασίων και πανεπιστημίων. Οι εκπαιδευτικοί ενθαρρύνονται να συμμετέχουν, οργανώνοντας ομάδες μαθητών. Εφόσον ζητηθεί, υπάρχει δυνατότητα για mentoring. Οι συμμετοχές μπορούν να υποβληθούν σε όλες τις επίσημες Ευρωπαϊκές γλώσσες (24).

Πληροφορίες και οδηγίες για την υποβολή συμμετοχών δίνονται στην επίσημη ιστοσελίδα του διαγωνισμού πατώντας εδώ.

Ο διαγωνισμός Odysseus διοργανώνεται από τους εταίρους του Odysseus II, ένα τριετές πρόγραμμα, το οποίο χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης Horizon 2020 research and innovation (grant agreement 640218). Η τρέχουσα ομάδα υλοποίησης του προγράμματος αριθμεί 14 εταίρους και 4 οργανισμούς υποστήριξης από 11 Ευρωπαϊκές χώρες.

Δείτε περισσότερα :     https://www.odysseus-contest.eu/ και στην http://www.noesis.edu.gr/

Παρακαλούμε να ενημερώσετε τους μαθητές ότι η επόμενη φάση του 77ου Πανελληνίου Μαθητικού Διαγωνισμού (Π.Μ.Δ.) στα Μαθηματικά «ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ» θα γίνει το Σάββατο 28 Ιανουαρίου 2017 στις 09.00-12.00 πμ.

στο κτίριο του Νέου Χημείου (Ναυαρίνου 13α) Αθήνα (μεταξύ Μαυρομιχάλη και Χαριλάου Τρικούπη)

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας

Την Τετάρτη 4.1.2017 η Ένωση Γονέων του Δήμου Αλίμου, σε εκδήλωση στη θεατρική σκηνή «Κάρολος Κουν» απέδωσε βραβείο στην ομάδα αγωγής υγείας και τον συντονιστή εκπαιδευτικό κ. Ηλία Γιασεμή, Βιολόγο, οι οποίοι κατά το σχολικό έτος 2015-16 πέτυχαν να πάρουν την πρώτη θέση στο διαγωνισμό με θέμα «Ανθρώπινος εγκέφαλος» για το Εθνικό Μαθητικό Κοινοβούλιο της Επιστήμης.
Ο μαθητής του προγράμματος Στράτος Σκριμιζέας εκπροσώπησε την Ελλάδα στο αντίστοιχο Ευρωπαϊκό Μαθητικό Κοινοβούλιο της Επιστήμης, που έγινε στο Μάντσεστερ της Αγγλίας τον Ιούλιο του 2016.

Στην ίδια εκδήλωση βραβεύτηκαν επίσης οι επιτυχόντες μαθητές μας σε ανώτερες και ανώτατες σχολές με υψηλό βαθμό πρόσβασης.

DPP_4917

 

 

Σας ενημερώνουμε ότι, όπως κάθε χρόνο, διενεργείται ο Διαγωνισμός της Επιτροπής Europe at School , τόσο στην Ελλάδα όσο και στην υπόλοιπη Ευρώπη, με θέμα: «ΕNΩΜΕΝΟΙ ΣΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ: Η παράδοση στη σύγχρονη εποχή».

Στόχος του Διαγωνισμού είναι αφενός η δραστηριοποίηση των μαθητών και η ανάδειξη των ικανοτήτων τους και αφετέρου η συμβολή στη διαμόρφωση της συνείδησης του ευρωπαίου πολίτη. Ο Διαγωνισμός απευθύνεται σε μαθητές των τάξεων Ε΄ και ΣΤ΄ των Δημοτικών Σχολείων, όλων των τάξεων Γυμνασίων και Λυκείων τόσο εντός όσο και εκτός των συνόρων της Ελλάδας, δηλαδή και σε σχολεία όπου φοιτούν παιδιά Ομογενών.

Οι διαγωνιζόμενοι μπορούν να συμμετάσχουν είτε με γραπτό δοκίμιο, ή λογοτεχνικό κείμενο, ή ταινία μικρού μήκους [ DVD], ή μουσικό κομμάτι [CD], ή παρουσίαση ppt, ή ζωγραφική, ή ψηφιδωτό κ.λ.π.

Κάθε μία από τις συμμετοχές των μαθητών/τριών θα φέρει την σφραγίδα του σχολείου και υπογραφή του Διευθυντή και όλες μαζί θα συγκεντρώνονται από τον Διευθυντή του σχολείου και θα αποστέλλονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση Εκπαιδευτικών στη διεύθυνση: Στρ. Καραϊσκάκη 10, Τ. Κ. 12461 ΧΑΪΔΑΡΙ – υπόψη κ. Παν. ΚΑΡΑΔΗΜΑ.

Οι εργασίες πρέπει να αποσταλούν μέχρι 30 Απριλίου 2017.

Πληροφορίες για τους όρους διεξαγωγής του διαγωνισμού, καθώς και για τα βραβεία που θα απονεμηθούν σε 100 περίπου μαθητές και μαθήτριες που θα διακριθούν, έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα http://aedegreece.wordpress.com

Όσοι εκπαιδευτικοί ενδιαφέρονται για περισσότερες πληροφορίες, μπορούν να επικοινωνούν στα τηλέφωνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης Εκπαιδευτικών : 210 38 13 229 και 211 720 8363 (Δευτέρα –Παρασκευή, ώρες 12:00-14:00).

Συγχαρητήρια στον Δήμαρχο Αλίμου κ. Κονδύλη Ανδρέα και την Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής, κ. Σύρμα Θεοδώρα για την πρωτοβουλία τους να ζητήσουν από τους Διευθυντές των σχολείων του Δήμου να ανάψουν τα καλοριφέρ από το βράδυ της 10ης Ιανουαρίου 2017, ώστε να εξασφαλιστεί ζεστό περιβάλλον σε μαθητές και εκπαιδευτικούς την επόμενη εργάσιμη μέρα.
Η   Σχολική κοινότητα του 2ου ΓΕΛ Αλίμου

« Πιο πρόσφατα Άρθρα - Παλιότερα Άρθρα »

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων