«Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής – Δήλωση Προτίμησης», μαθητών/τριών για το σχολικό έτος 2018-2019

 

«Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής – Δήλωση Προτίμησης», μαθητών/τριών για το σχολικό έτος 2018-2019, διαβάστε το έγγραφο του υπουργείου κάνοντας  κλικ εδώ.

 

 

Το 2ο Γυμνάσιο στην Μπρατισλάβα με το ERASMUS+

 

Αντιπροσωπεία 5 μαθητών/τριών και 3 εκπαιδευτικών του 2ου Γυμνασίου Χαλκίδας ταξίδεψαν από 22 έως 28 Απριλίου 2018 στο μαθηματικό σχολείο Gröslinkova (CAMCA) της Μπρατισλάβας στη Σλοβακία για την 4η συνάντηση του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ KA2 (σύμπραξη σχολείων) με θέμα: «Επαγγελματικός Προσανατολισμός και Σχεδιασμός Ζωής σε μια Κινούμενη Πραγματικότητα». Στη συνάντηση συμμετείχαν αντιπροσωπείες μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών από τη Γερμανία, Λιθουανία, Ελλάδα, Τουρκία και Σλοβακία.

Το ιδιαίτερο θέμα της συνάντησης αυτής ήταν: «Η Ανώτερη και Ανώτατη Εκπαίδευση».

Οι μαθητές/τριες από τις 5 χώρες παρουσίασαν την ανώτερη και ανώτατη εκπαίδευση στη χώρα τους. Οι έλληνες μαθητές/τριες παρουσίασαν επιπλέον συνεντεύξεις από έναν υποψήφιο της Γ’ Λυκείου, έναν φοιτητή και δύο εκπαιδευτικούς του σχολείου μας οι οποίοι σπουδάζουν παράλληλα με την εργασία τους εφαρμόζοντας στην πράξη την Δια Βίου Μάθηση.

Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού πραγματοποιήθηκαν οι εξής επισκέψεις:

  1. Στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Comenius της Μπρατισλάβας όπου οι μαθητές/τριες μας ενημερώθηκαν για το Ευρωπαϊκό Δίκαιο που είναι η κατεύθυνση της σχολής, τους τρόπους εγγραφής, την οργάνωση των σπουδών και παρακολούθησαν ως επισκέπτες παραδόσεις του τμήματος.
  2. Στο Πανεπιστήμιο της Βιέννης (60 χιλιόμετρα από τη Μπρατισλάβα) όπου ξεναγήθηκαν στους χώρους του, ενημερώθηκαν για την ιστορία του, για την οργάνωση του Πανεπιστημίου και για τις προϋποθέσεις για σπουδές στην Αυστρία.
  3. Στο εργοστάσιο της Volkswagen το οποίο λειτουργεί πλήρως με ρομποτική, είναι κτισμένο σε έκταση 220 εκταρίων και αποτελεί ένα μικρό χωριό με 13.000 εργαζόμενους. Οι μαθητές/τριες εντυπωσιάστηκαν από τα ρομπότ που ανακάλεσαν στη μνήμη τους ταινίες trasformers. Δυστυχώς απαγορευόταν η φωτογράφηση.
  4. Η αναζήτηση των επαγγελμάτων του μέλλοντος συνεχίστηκε στην εταιρεία PIXELFEDERATION – players to players που δημιουργεί ηλεκτρονικά παιχνίδια. Εκεί εφαρμόζονται καινοτόμες και υψηλού επιπέδου εργασιακές συνθήκες και παρέχονται στους εργαζόμενους σημαντικές ανέσεις και διευκολύνσεις (ελαστικό ωράριο εργασίας, πολύ καλό φαγητό, ο καλύτερος καφές της πόλης κ.ά.). Οι μαθητές/τριες μας ξεναγήθηκαν στους φουτουριστικούς χώρους της εταιρείας, παρακολούθησαν τους εργαζόμενους μπροστά στους υπολογιστές τους και ενημερώθηκαν για το πώς δημιουργήθηκε η εταιρεία, για τον κύκλο εργασιών της, πώς γίνεται η έρευνα αγοράς, ποια παιχνίδια θα έχουν ενδιαφέρον και ποια έχουν καλές προοπτικές πώλησης.
  5. Το μέλλον συνδυάστηκε με την σλοβακική παράδοση στην ένωση παραδοσιακής τέχνης, όπου οι μαθητές/τριες κατασκεύασαν καλλιτεχνήματα από πηλό, σύρμα, ξύλο και φύλλα καλαμποκιού.

Μετά από πρόσκληση της Πρέσβεως κας Μαρινάκη οι μαθητές και οι μαθήτριες του 2ου Γυμνασίου Χαλκίδας είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τη σχολική εορτή της 25ης Μαρτίου – λίγο ετεροχρονισμένα λόγω των διακοπών του καθολικού Πάσχα – ενός τμήματος ελληνικής γλώσσας που λειτουργεί στη Μπρατισλάβα. Οι μαθητές/τριες και οι εκπαιδευτικοί του 2ου Γυμνασίου Χαλκίδας ενθουσιάστηκαν από την όμορφη, ζεστή και πνευματώδη εορτή που επιμελήθηκε η ελληνίδα εκπαιδευτικός κα Εμμανουήλ. Όπως πληροφορηθήκαμε από την Διευθύντρια του μαθηματικού σχολείου Gröslinkova (CAMCA) κυρία Babιsova, από την επόμενη χρονιά η κα Εμμανουήλ θα διδάξει Νέα Ελληνικά ως μάθημα επιλογής, εγχείρημα το οποίο στηρίζει θερμά η Πρέσβης μας στη Μπρατισλάβα. Αποδεικνύεται πως η επτάχρονη συνεργασία μας με το σλοβάκικο σχολείο στα πλαίσια των Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων Comenius και Erasmus+ KA2 απέδωσε διευρωπαϊκούς  καρπούς.

Τέλος, όπως σε κάθε συνάντηση το τελευταίο βράδυ πραγματοποιήθηκε αποχαιρετιστήρια εορτή, όπου η κάθε αντιπροσωπεία δίδαξε ένα χορό  τον οποίο στη συνέχεια χόρεψαν όλοι μαζί.

Οι μαθητές/τριες και οι εκπαιδευτικοί του 2ου Γυμνασίου Χαλκίδας επέστρεψαν ενθουσιασμένοι και πλούσιοι σε γνώσεις και εμπειρίες από το ταξίδι τους, υποσχόμενοι στους συνεργάτες και φίλους τους ότι θα συναντηθούν στην επόμενη και τελευταία συνάντηση του Ευρωπαϊκού Προγράμματός μας Erasmus+ KA2 (σύμπραξη σχολείων), που θα πραγματοποιηθεί στην Αττάλεια της Τουρκίας από 5 έως 11 Νοεμβρίου 2018.

 

 

 

 

Το 2ο Γυμνασίου Χαλκίδας στο 4ο Πανελλήνιο Θεολογικό Μαθητικό Συνέδριο στο Ηράκλειο Κρήτης

Η εκπαιδευτική  επίσκεψη  των μαθητών/τριών 2ου Γυμνασίου Χαλκίδας στο 4ο Πανελλήνιο Θεολογικό Μαθητικό Συνέδριο στο Ηράκλειο Κρήτης ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία.

Η παρουσία των μαθητών/τριών με τρείς εισηγήσεις και τρία εικαστικά έργα στο Συνέδριο και η παρακολούθηση των εισηγήσεων μαθητών/τριών από σχολεία άλλων περιοχών της χώρας ήταν ιδιαίτερα εποικοδομητική. Οι μαθητές επισκέφθηκαν και ξεναγήθηκαν την παλιά πόλη των Χανίων , το ενετικό λιμάνι, τη δημοτική αγορά, τους τάφους των Βενιζέλων, την παλιά πόλη του Ρεθύμνου, τον αρχαιολογικό χώρο της Κνωσού, το ιστορικό κέντρο του Ηρακλείου ,το αρχαιολογικό μουσείο και το ενυδρείο της πόλης.

Έτσι ικανοποιήθηκαν στο μέγιστο βαθμό οι εκπαιδευτικοί στόχοι όχι μόνο οι γνωστικοί αλλά και οι γενικότεροι παιδαγωγικοί και ψυχαγωγικοί.

 

Πείραμα Ερατοσθένη

Για το πείραμα του Ερατοσθένη θα ακολουθήσουμε τα βήματα:

  1. Η κατάλληλη ώρα που πρέπει να κάνετε τη μέτρησή σας για κάθε τόπο υπολογίζεται από εδώ.
  2. Η απόσταση από τον ισημερινό ΤΙ=S υπολογίζεται από το Google Earth ή από εδώ.
  3. Ακολουθεί φύλλο εργασίας.

ΙΕΠ: Εκπαίδευση προσφύγων

Εκπαίδευση Προσφύγων

ΙΕΠ: Εκπαίδευση προσφύγων

ΙΕΠ: Εκπαίδευση προσφύγων

Τηλε-συνδιδασκαλίες και συνεργασίες του 2ου Γυμνασίου Χαλκίδας στην Εστία Γνώσης Χαλκίδας

 

Την Παρασκευή 23/2/2018, στα πλαίσια του Προγράμματος «ΤηλΕστια» της Εστίας Γνώσης Χαλκίδας (Δ.Ο.Π.Π.Α.Χ.), μαθητές και μαθήτριες από το 2ο Γυμνάσιο Χαλκίδας παρευρέθηκαν στο Κόκκινο Σπίτι και συμμετείχαν σε τηλε-συνδιδασκαλία με το Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Κρήτης.

Θέμα της τηλε-διάλεξης «Το Σχολείο του Σύμπαντος» και δάσκαλός τους ο  Δρ. Αστροφυσικής του Πανεπιστημίου Αθηνών και Επιστημονικός Υπεύθυνος της Εστίας  κ. Αντώνης Αντωνίου. Για τις ανάγκες του προγράμματος παρευρέθηκε στην Κρήτη και υποστήριξε τεχνικά την διαδικασία ο Οργανωτικός Υπεύθυνος της Εστίας κ. Γιάννης Μαρκόπουλος, ενώ στην Εστία την τεχνική ευθύνη είχε ο

.

Η τηλε-συνδιδασκαλία έγινε στο πλαίσιο του στόχου που έχει θέσει το 2ο Γυμνάσιο Χαλκίδας για διασχολικές και άλλες συνεργασίες

 

Τα παιδιά των δύο συνεργαζόμενων σχολείων βίωσαν τη μαγεία του Σύμπαντος, ανακάλυψαν τους νόμους που το διέπουν και στο τέλος έθεσαν πολλές και εξαιρετικά ενδιαφέρουσες ερωτήσεις, οι οποίες απετέλεσαν αντικείμενο ευρύτερης συζήτησης.  Τους μαθητές και τις μαθήτριες του 2ου Γυμνασίου Χαλκίδας συνόδευσαν ο Φυσικός κ. Σκορδάς Θεόδωρος και ο Μαθηματικός κ. Παπαμανώλης Ανδρέας.

 

Οι μαθητές και μαθήτριες συζήτησαν για τις πόλεις τους το Ρέθυμνο και τη Χαλκίδα και για τον τρόπο ζωής τους. Οι μαθητές του 2ου Γυμνασίου προσκλήθηκαν από τον διευθυντή του Πειραματικού Γυμνασίου στο Ρέθυμνο, το οποίο και θα επισκεφθούν στις 16/3/2018 που θα βρίσκονται στην Κρήτη για την συμμετοχή τους στο Θεολογικό Συνέδριο στο Ηράκλειο.

 

 

Τέλος, η τηλεδιάσκεψη έκλεισε με μια μαντινάδα που αφιέρωσε ο μαθητής Μάντζαρης Γιάννης

:

«αχ να μπορούσα μια στιγμή της θάλασσας να μοιάσω για να μπορέσω ολόκληρη Κρήτη να σ’ αγκαλιάσω.»

 

Ευχαριστούμε θερμά τον Διευθυντή του Πειραματικού Γυμνασίου Κρήτης κύριο Γιάννη Μαρκαντέ καθώς και τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές του. Ευχαριστούμε επίσης τους συνεργάτες μας στην Εστία Γνώσης Χαλκίδας, ιδιαίτερα τον κ. Αντώνη Αντωνίου που πάντοτε καλωσορίζει και στηρίζει τις πρωτοβουλίες του σχολείου μας προσφέροντας ένα σπουδαίο εκπαιδευτικό έργο στην πόλη μας.

 

Βίντεο

 

 

ERASMUS+ Επίσκεψη στην Μπρατισλάβα

Τηλεδιάσκεψη: Οι μαθητές του 2ου Γυμνασίου Χαλκίδας «παίζουν και μαθαίνουν μαθηματικά»

Μαθηματικά, πιθανότητες και ευρωπαϊκές συνεργασίες από το 2ο Γυμνάσιο Χαλκίδας

Την Τρίτη, 13 Φεβρουαρίου 2018 πραγματοποιήθηκε στο 2ο Γυμνάσιο Χαλκίδας μαθηματική τηλεδιάσκεψη μεταξύ μαθητών και μαθητριών του Μαθηματικού Γυμνασίου Grösslingová της Μπρατισλάβα και του 2ου Γυμνασίου Χαλκίδας. Οι μαθητές και μαθήτριες των δύο σχολείων συμφώνησαν να δείξουν πώς αντιλαμβάνονται μια διδασκαλία στο μάθημα των μαθηματικών παίζοντας με χιούμορ, διασκεδάζοντας και ανοίγοντας τους ορίζοντές τους σε συνεργασίες με σχολεία Ευρωπαϊκών χωρών. Την οργάνωση και τον συντονισμό της τηλεδιάσκεψης είχε η Διευθύντρια του 2ου Γυμνασίου Χαλκίδας, κ. Πίσχινα Αικατερίνη. Οι μαθηματικοί του 2ου Γυμνασίου Χαλκίδας κ. Αλεξίου Ιωάννης, κ. Παπαμανώλης Ανδρέας και κα Τσομώκου Χριστίνα απόλαυσαν ως εξωτερικοί παρατηρητές το μάθημα μαθηματικών των δύο συνεργαζόμενων σχολείων. Το μάθημα έγινε στην Αγγλική γλώσσα και η καθηγήτρια των Αγγλικών κ. Καταροπούλου Ευφροσύνη ήταν παρούσα για τυχόν βοήθεια που τελικά δεν χρειάστηκε. Τα παιδιά κατόρθωσαν να εκτυλίξουν με πολύ χαρούμενο τρόπο τη μαγεία των μαθηματικών, να διασκεδάσουν, να γελάσουν και… φυσικά να δουν με άλλο μάτι τα μαθηματικά.

Τα δύο σχολεία συνεργάζονται ως εταίροι εδώ και τέσσερα χρόνια σε Ευρωπαϊκά προγράμματα Comenius (2011-2013) και Erasmus+ (2016-2019) και έχουν αναπτύξει οικειότητα μεταξύ τους. Αντιπροσωπεία μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών πρόκειται να επισκεφθεί τον Απρίλιο το σχολείο Grösslingová στη Μπρατισλάβα στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ που υλοποιούν τα δύο σχολεία με θέμα: «Επαγγελματικός Προσανατολισμός και Σχεδιασμός Ζωής σε μια κινούμενη Πραγματικότητα»

Το θέμα που διαπραγματεύτηκαν τα παιδιά ήταν «Το δίλημμα του Monty». Ο Monty Hall είναι Καναδός παρουσιαστής, που παρουσίαζε το περίφημο τηλεπαιχνίδι Let’s make a deal στο ABC από το 1963 μέχρι το 1977. Το Monty Hall problem έχει ως εξής:

Υπάρχουν τρία κουτιά. Το ένα εξ αυτών κρύβει ένα δώρο. Τα άλλα δύο είναι άδεια. Ο παίκτης (μαθητής του 2ου Γυμνασίου) καλείται να διαλέξει ένα κουτί. Ο μαθητής του Grösslingová τότε ανοίγει ένα από τα άλλα κουτιά και αποκαλύπτει ένα άδειο. Ρωτά τώρα τον παίκτη αν επιμένει στην πρώτη επιλογή ή αν θέλει να αλλάξει. Τι συμφέρει να κάνει ο παίκτης;

Τα παιδιά του 2ου Γυμνασίου έπαιξαν 5 παιχνίδια με τους παραπάνω όρους και κατέληξαν σε αυτό που είναι και μαθηματικά αποδεδειγμένο: Αλλάζοντας την αρχική τους επιλογή έχουν διπλάσιες πιθανότητες να κερδίσουν σε σχέση με την αρχική τους επιλογή.

Η τηλεδιάσκεψη και το μάθημα των μαθηματικών εξ αποστάσεως πραγματοποιηθήκαν με απόλυτη επιτυχία και οι μαθητές/τριες των δύο σχολείων υποσχέθηκαν ότι πολύ σύντομα  θα «ξαναπαίξουν μαθηματικά» κλείνοντας με το  εύστοχο ερώτημα των μαθητών μας:

Τι θα συμβεί σε περίπτωση που τα κουτιά ήταν …. τέσσερα!!!

 

 

https://youtu.be/MByrQo_RYyE

 

 

 

Δελτίο τύπου: Erasmus+, 3η επίσκεψη στη Γερμανία

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 2ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΧΑΛΚΙΔΑΣ

Στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος ERASMUS+/Δράση ΚΑ2 2016-2019 που υλοποιεί το 2ο Γυμνάσιο Χαλκίδας με θέμα «Επαγγελματικός προσανατολισμός και σχεδιασμός ζωής σε μια κινούμενη πραγματικότητα», ταξίδεψαν μαθητές/τριες και δύο εκπαιδευτικοί του σχολείου μας στο Hessenwaldschule στη Γερμανία.

Πέντε σχολεία από τη Λιθουανία, Σλοβακία, Τουρκία, Γερμανία και Ελλάδα συναντήθηκαν για τρίτη φορά με θέμα τα επαγγελματικά σχολεία.

Το πρόγραμμα περιελάμβανε:

  • Τις παρουσιάσεις των σχολείων στο Hessenwaldschule, σχετικά με την παρεχόμενη επαγγελματική εκπαίδευση στις αντίστοιχες χώρες. Η Ελληνική αντιπροσωπεία παρουσίασε τα αποτελέσματα της διερεύνησης της Ελληνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης μετά από επισκέψεις, συνεντεύξεις Δ/ντών, εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών του 1ου ΕΠΑΛ Χαλκίδας και του Ο.Α.Ε.Δ. Βασιλικού. Ευχαριστούμε θερμά τα δύο σχολεία.
  • Επίσκεψη στο EUMETSAT – Ευρωπαϊκό Διαστημικό Σταθμό στο Darmstadt, όπου ξεναγήθηκαν από πρώην εργαζόμενους στη NASA και συζήτησαν με ελληνίδα η οποία τόνισε τη σημαντικότητα της συνεργασίας για την επίτευξη μεγάλων στόχων.
  • Επίσκεψη των πέντε αντιπροσωπειών στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στο Στρασβούργο όπου έθεσαν το ζήτημα της ανεργίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
  • Επίσκεψη στο Κέντρο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στο Darmstadt όπου αφενός παρουσιάστηκε το Γερμανικό εκπαιδευτικό σύστημα για την επαγγελματική εκπαίδευση και αφετέρου παρακολούθησαν μαθήματα στο σχολείο, όπου και εντυπωσιάστηκαν από τον τεχνολογικό εξοπλισμό τους
  • Τέλος, ξεναγήθηκαν στο εργοστάσιο της OPEL στο Rüsselsheim και ενημερώθηκαν για την ιστορία, την πορεία και τους μελλοντικούς στόχους του.

Παράλληλα το απόγευμα ξεναγήθηκαν και απόλαυσαν τις Χριστουγεννιάτικες Αγορές στη Φρανκφούρτη, στο Στρασβούργο στο Darmstadt, και στο Mainz. Στο Mainz επισκέφτηκαν επιπλέον και το Μουσείο του Γουτεμβέργιου.

Η επόμενη συνάντηση του προγράμματος ERASMUS+/Δράση ΚΑ2 θα πραγματοποιηθεί τον Απρίλιο του 2018 στο  σχολείο Muhittin Mustafa Böcek Anadolu Lisesi, στην Αττάλεια της Τουρκίας

Εργοστάσιο OPEL Ευρωπαϊκό Διαστημικό Κέντρο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο Στρασβούργο 2 Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο Στρασβούργο Κέντρο επαγγελματικής εκπαίδευσης Darmstadt Παρουσίαση 2ου Γυμνασίου Χαλκίδας Το σχολείο Hessenwaldschule Χριστουγεννιάτικη Αγορά στο MAINZ

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση