ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ<>.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ <<μες στο σπίτι ας προσέχω,ατυχήματα μην έχω>>.

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ,ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ-ΕΥ ΖΗΝ.kybos kainoyrios

 

 

Τα ατυχήματα στο σπίτι είναι συχνό φαινόμενο στα παιδιά προσχολικής ηλικίας. Η αυξημένη συχνότητα των παιδικών ατυχημάτων οφείλεται στις ιδιαιτερότητες της παιδικής ηλικίας όπως περιέργεια, έμφυτη λαχτάρα των παιδιών για μάθηση και εξερεύνηση, μικρή αντίληψη του κινδύνου κ.ά., με πιο κοινά τις πτώσεις, τα εγκαύματα και τις δηλητηριάσεις. Τα περισσότερα παιδιά έχουν βιώσει τέτοιες εμπειρίες και ο σκοπός του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση και η ενημέρωσή τους σχετικά με τους τρόπους πρόληψης και αντιμετώπισης των παιδικών ατυχημάτων στον χώρο του σπιτιού.

Πρόληψη ατυχημάτων δεν σημαίνει “φοβάμαι τα πάντα”, σημαίνει “σκέφτομαι πριν κάνω κάτι, για να αποφύγω ένα ατύχημα” » Όσον αφορά στα μέτρα πρόληψης απαιτείται να είναι αυξημένα με προέχουσα την παθητική ασφάλεια, δηλαδή το ασφαλές περιβάλλον ανεξάρτητα από τη συμπεριφορά του παιδιού , ώστε να αποτρέπονται ατυχήματα και τραυματισμοί. Όσο πιο καλά οργανωμένο είναι το περιβάλλον στο οποίο ζουν τα παιδιά, τόσο ενισχύεται η ανεξαρτησία και η ασφάλειά τους, καθώς και οι οικογενειακές σχέσεις.

Συνεπώς η καλή οργάνωση του σπιτιού και η σωστή εκπαίδευση των παιδιών θα βοηθήσει σημαντικά στην πρόληψη και συνεπώς στον περιορισμό των παιδικών ατυχημάτων στο σπίτι.

Στόχοι του προγράμματος εργαστηρίων

Στο τέλος της εφαρμογής του προγράμματος δεξιοτήτων οι μαθητές/τριες θα μπορούν να:

  • Αναγνωρίζουν τις επικίνδυνες συμπεριφορές στο σπίτι, τους τρόπους προστασίας, καθώς και κανόνες ασφαλείας (γνώσεις)
  • Να αυτορρυθμίζουν τη συμπεριφορά τους (δεξιότητες)
  • Να αναπτύξουν υπευθυνότητα (στάσεις)

Αρχικά τα παιδιά ζωγράφισαν τα ατυχήματα που μπορεί να συμβούν μέσα στο σπίτι με τον δικό τους τρόπο,

zografies me atychhmata

και στη συνέχεια κάναμε αντιστοιχίσεις με τα τηλέφωνα εκτάκτου ανάγκης[100-166-199]

antistoichhsh me thlefona

Φτιάξαμε το βαλιτσάκι πρώτων βοηθειών,

balitsaki ektakths anagkhs

και παίξαμε κινητικά παιχνίδια,προκειμένου να εμπεδώσουμε τα τηλέφωνα της αστυνομίας,της πυροσβεστικής και του ασθενοφόρου.Ακολουθήσαμε τις πατούσες για να φτάσουμε στο ανάλογο τηλέφωνο,

 

kinhtiko me patoyses 1 kin me patoyses

pato sta thlefona

 

 

 

 

αλλά μπήκαμε και στο ρόλο τηλεφωνητή.Ένα παιδί τηλεφωνούσε περιγράφοντας το ατύχημα που έπαθε  πληκτρολογώντας το αντίστοιχο τηλέφωνο και οι υπόλοιποι προσπαθούσαν να μαντέψουν αν έχει καλέσει την αστυνομία,την πυροσβεστική ή το ασθενοφόρο.

rolos thlefonhth

Κατασκευάσαμε μακέτα με τίτλο<<ασφάλεια στα σπίτια μας>> χρησιμοποιώντας χάρτινα ανακυκλώσιμα κουτιά τα οποία βάψαμε και τα μεταμορφώσαμε σε σπίτια.Πάνω στα σπίτια κολλήσαμε τις ζωγραφιές μας με τα ατυχήματα και γράψαμε τί πρέπει να προσέχουμε ώστε να είμαστε ασφαλείς.

maketa

Ετοιμάσαμε και ψηφιακή αφίσα με τίτλο <<μένουμε ασφαλείς στο σπίτι>>.

pshfiakh afisa

Τέλος ευχαριστούμε πολύ τον πυροσβέστη κύριο Σωτήρη,μπαμπά μαθήτριάς μας,ο οποίοςμας επισκέφτηκε και μας μίλησε για την σπουδαία και δύσκολη δουλειά του!Θυμηθήκαμε  όλοι τους βασικούς κανόνες πυρασφάλειας,να μην παίζουμε με σπίρτα,αναπτήρες και ηλεκτρικές συσκευές.Μας έδειξε πως χρησιμοποιούμε τον πυροσβεστήρα σε περίπτωση πυρκαγιάς αλλά παρατηρήσαμε και την στολή του και γίναμε και εμείς για λίγο πυροσβέστες φορώντας το κράνος του!Ο ενθουσιασμός των παιδιών ήταν μεγάλος!!

pyrosbesths agaph

pyrosbesthras

kranos pyrosbesth

Τα σχετικά βίντεο που παρακολουθήσαμε είναι τα παρακάτω,

και παίξαμε και  ψηφιακά διαδραστικά παιχνίδια

Αφήστε μια απάντηση