πειράματα για το σπίτι

Δημιουργήσαμε αυτή τη σελίδα για να μπορείτε να κάνετε πειράματα μαζί με τα παιδιά ώστε από την μια να περνάτε δημιουργικό χρόνο μαζί κι από την άλλη να επιτυγχάνονται στόχοι απόκτησης εμπειριών στις Φυσικές Επιστήμες . Δεν χρειάζεται να εξηγείται τα πειράματα. δίνουμε απλά εμπειρίες για προβληματισμό κι εύρεση λύσεων από τα παιδιά. μας ενδιαφέρουν οι εμπειρίες.

πρόσφατες  έρευνες  έχουν  δείξει  ότι  τα  παιδιά, από πολύ νωρίς,  αποκτούν  την
αίσθηση των φυσικών φαινομένων και να διαμορφώνουν τα πρώτα στοιχεία επιστημονικών εννοιών. Ο κόσμος της φυσικής είναι ο πραγματικός κόσμος που τα
περιβάλλει και αργά ή γρήγορα  προσπαθούν να εξηγήσουν και να εντάξουν  τα
φαινόμενα που παρατηρούν μέσα στην κοσμοαντίληψη που χτίζουν.Από  την  εκπαιδευτική  άποψη, τις τελευταίες δύο δεκαετίες, υπάρχει μια
αυξανόμενη αποδοχή ότι η κατάλληλη επιστημονική δουλειά μπορεί και πρέπει να
αρχίσει  από  τις  νηπιακές  τάξεις. Η έρευνα του εγκεφάλου και οι μοντέρνες νευροεπιστήμες  έχουν  δείξει  ότι  η  μάθηση  σε  συγκεκριμένους τομείς συντελείται 
πιο αποτελεσματικά μέσα σε μια κρίσιμη περίοδο που αρχίζει νωρίς στη ζωή.  Αυτή
η κρίσιμη περίοδος που ονομάζεται ‘παράθυρο ευκαιρίας’  αρχίζει να κλείνει γύρω
στην ηλικία των εννέα ετών αλλά για τις πιο απαραίτητες επιστημονικές δεξιότητες
το παράθυρο φαίνεται να κλείνει ακόμη νωρίτερα. Οι ερευνητές συμφωνούν ότι οι Φυσικές  Επιστήμες  στις  μικρές  ηλικίες  είναι  ένα  αποτελεσματικό μέσο για την
ανάπτυξη  επιστημονικής  σκέψης  και  συνεισφέρει  στη  διαμόρφωση  ενός
υποβάθρου το οποίο θα οδηγήσει σε καλύτερη κατανόηση δύσκολων επιστημονικών  εννοιών  και  επιστημονικών  φαινομένων  που  τα  παιδιά  θα μελετήσουν αργότερα με έναν πιο τυπικό τρόπο

πείραμα μαλακό διάφανο αυγό 

θα χρειαστείτε: δύο αυγά, 2 γυάλινα βάζα-φλιτζάνια, λίγο νερό, ξύδι
πείραμα: βάλτε ένα ωμό αυγό σε ένα βάζο με νερό βρύσης και το δεύτερο αυγό σε ένα ποτήρι με ξύδι. τα αυγά μοιάζουν ακριβώς ίδια. σωστά? αφήστε τα στην άκρη για 48 ώρες και  δείτε το αποτέλεσμα του πειράματος… όποιο παιδί το κάνει ας φέρει το αυγό στο σχολείο (ας φέρει και τα δύο αυγά να τα συγκρίνουμε)
πείραμα μπαγιάτικα αυγά και φρέσκα.ποιο ξέρει κολύμπι? 
αφήστε δύο αυγά να μπαγιατέψουν για 30 ημέρες. (δύο σε περίπτωση που κάποιο από αυτά σπάσει). Όταν περάσουν οι 30 μέρες βάλτε σε μια λεκανίτσα με νερό  το μπαγιάτικο αυγό κι ένα φρέσκο αυγό. όποιο παιδάκι το κάνει να μας πει αν τα αυγά επιπλέουν ή βυθίζονται , ποιο επιπλέει, ποιο βυθίζεται , ή αν βυθίζονται ή επιπλέουν και τα δύο. σημειώστε σε ένα χαρτί τις μέρες και κάθε μέρα το ίδιο το παιδί να σβήνει μία μέρα, ώστε να ξέρει μόνος του πόσες μέρες απέμειναν ως τις 30. κάτι σαν ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης
 πείραμα επίπλευσης αυγών 
βάλτε σε μια λεκανίτσα με νερό ένα φρέσκο αυγό , δοκιμάστε αν επιπλέει ή αν βυθίζεται. ρίξτε μέσα μπόλικο ψιλό αλάτι και δοκιμάστε πάλι αν επιπλέει πάλι ή αν βυθίζεται..μοιραστείτε μαζί μας τα αποτελέσματα του πειράματος
στριφογυρίζοντας τα αυγά 
πάρτε ένα ωμό κι ένα βραστό αυγό και στριφογυρίστε τα. ποιο από τα δύο στριφογυρίζει πιο γρήγορα? ποιος είναι ο νικητής? κάνετε πρόβλεψη πριν κάνετε το πείραμα
αλάτι και ξύδι σε νομίσματα
βάλτε σε ένα μπολ άσπρο ξύδι και μπόλικο αλάτι , ρίξτε μέσα νομίσματα που έχουν χάσει τη λάμψη τους κι αφήστε εκεί για 24 ώρες. κατόπιν βγάλτε τα , περάστε τα με ένα πανάκι που θα το μουλιάσετε στο υγρό αυτό και φέρτε τα νομίσματα στο Νηπιαγωγείο να δούμε αν άλλαξε κάτι στα νομίσματα. βγάλτε μια φωτογραφία τα νομίσματα πριν και μετά
πείραμα με τσόφλι ωμού αυγού και ξύδι 
δείτε το παρακάτω βίντεο

πείραμα πορτοκάλια επιπλέουν ή βυθίζονται? 

βάλτε σε μια λεκάνη με νερό ένα πορτοκάλι με φλούδα, ένα πορτοκάλι χωρίς φλούδα(καθαρίστε το πορτοκάλι να φύγει η φλούδα), και πέστε μας στο Νηπιαγωγείο ποιο από τα δύο πορτοκάλια ξέρει κολύμπι . μπορείτε ν το εμπλουτίστε και με μανταρίνια ή λεμόνια

κατασκευάστε έναν πνεύμονα ψεύτικο και όποιο παιδάκι το κάνει να το φέρει στο Νηπιαγωγείο να μάθουμε πως λειτουργούν οι πνεύμονες. η λειτουργία του σώματος είναι μέσα στα επόμενα θέματα μας.

μια υπέροχη κατασκευή για την μεταβολή της πίεσης. αν το φτιάξετε φέρτε το στο Νηπιαγωγείο. δείτε το βίντεο παρακάτω

για τα συναισθήματα , γεμίστε ένα μπαλόνι με αλεύρι , πάρτε ιδέες από το παρακάτω πείραμα, ζωγραφίστε στα  μπαλόνια σας διάφορες φατσούλες συναισθημάτων και όσοι τα κάνετε φέρτε τα στο νηπιαγωγείο να μαντέψουμε τα συναισθήματα