29ο Νηπιαγωγείο Χαλκίδας

παιδί σημαίνει….παιχνίδι

ΟΧΙ, ΑΕΡΑ

Οκτ 202026

ΟΧΙ , ΑΕΡΑ

Δύο λέξεις τόσο μικρές γεμάτες δύναμη και τόλμη . Εικαστικό έργο
με κηρομπογιές και νερομπογιές

το κανόνι της Ειρήνης

Οκτ 202025

Διαβάσαμε το παραμύθι  το κανόνι της Ειρήνης της Φρόσως Χατόγλου και κατασκευάσαμε το δικό μας κανόνι της Ειρήνης

 

Οι ιδέες των παιδιών για την Ειρήνη

Οκτ 202024

Για το πρόγραμμα μας ΑΞΙΕΣ ΖΩΗΣ τα παιδιά ζωγράφισαν πως είναι ένας κόσμος γεμάτος ΕΙΡΗΝΗ και διατύπωσαν τις απόψεις τους για την αξία της Ειρήνης

Μπορείτε να δείτε το βίντεο μας στο safe youtube στον παρακάτω σύνδεσμο

https://video.link/w/PShsb

Επίσης το βίντεο παρουσίασης των παιδιών στον παρακάτω σύνδεσμο

https://video.link/w/nThsb

οι ζωγραφιές των παιδιών ΟΤΑΝ ΕΧΟΥΜΕ ΕΙΡΗΝΗ

Η ΚΥΡΙΑ ΕΥΤΥΧΙΑ

Οκτ 202024

Η κυρία Απλότητα μας σύστησε την αδελφή της την κυρία ευτυχία μέσα από το παραμύθι Το δέντρο της ευτυχίας, για το πρόγραμμα μας ΑΞΙΕΣ ΖΩΗΣ

Το διαβάσαμε και το ζωγραφίσαμε

Φτιάξαμε την κούκλα της Κυρίας Ευτυχίας

Ημέρα των παζλ

Οκτ 202024

Η χρησιμότητα των πάζλ στην ανάπτυξη του παιδιού

Ένα από τα πιο διαχρονικά παιχνίδια που καταπιάνονται τα παιδιά (και οι μεγάλοι) είναι τα πάζλ. Αναμφισβήτητα είναι ένα από τα πιο δελεαστικά παιχνίδια. Ώρες ατέλειωτες στο πάτωμα προσπαθώντας να ταιριάξεις τα κομμάτια μιας μπερδεμένης εικόνας. Ανεξαρτήτου ηλικίας και φύλλου, όλοι κάποια στιγμή της ζωής μας έχουμε καταπιαστεί με την συναρμολόγηση κάποιου πάζλ ή το έχουμε παραλάβει ως δώρο συνοδευόμενο με την φράση «Είναι καλό για το μυαλό». Βεβαίως και είναι αλλά εκτός των άλλων η αξία τους αντικατοπτρίζεται στην γνωστική και ψυχική ανάπτυξη των παιδιών. Για να δούμε πως συμβαίνει αυτό:

Οπτικοκινητικός συντονισμός (συντονισμός χεριού- ματιού)

Όταν ένα παιδί περιστρέφει, αφαιρεί, τοποθετεί κ.α. κομμάτια του πάζλ, μαθαίνει τη σύνδεση που υπάρχει μεταξύ των χεριών και των ματιών του. Τα μάτια βλέπουν το πάζλ, ενώ ο εγκέφαλος μετέπειτα προγραμματίζει πως θα πρέπει να είναι το πάζλ και ποια κομμάτια χρειάζεται να εντοπίζει ώστε να τα τοποθετήσει στην κατάλληλη θέση. Στη συνέχεια, ο εγκέφαλος, τα μάτια και τα χέρια συνεργάζονται ώστε να βρεθεί το κομμάτι, να επεξεργαστεί αναλόγως και να τοποθετηθεί στο πάζλ με ακρίβεια.

Λεπτή κινητικότητα

Παρομοίως, με τον τρόπο που επιτυγχάνεται ο συντονισμός ματιού- χεριού, τα πάζλ παρέχουν την ευκαιρία στα παιδιά να αναπτύξουν την λεπτή κινητικότητα, η οποία απαιτεί μικρές και εξειδικευμένες κινήσεις χεριών. Η λειτουργία αυτή σχετίζεται με το πόσο ικανό είναι το παιδί να χρησιμοποιεί τα δάχτυλά του και να χειρίζεται με επιδεξιότητα και ακρίβεια τα διάφορα αντικείμενα. Τα πάζλ παρέχουν στα παιδιά την δυνατότητα να εξασκήσουν την δεξιότητα αυτή, η οποία είναι αναγκαία για δραστηριότητες όπως η γραφή, η σίτιση, το κούμπωμα ρούχων κ.α. .

Αδρή κινητικότητα

Η αδρή κινητικότητα αποτελεί την βάση για την οργάνωση και εκτέλεση πιο εκλεπτυσμένων κινήσεων (λεπτή κινητικότητα). Αδρή κίνηση είναι ικανότητα του παιδιού να εκτελεί δραστηριότητες που απαιτούν την ενεργοποίηση μεγάλων μυών ή μυϊκών ομάδων – ισορροπία, περπάτημα, πηδηματάκια κ.α. . Τα πάζλ ενισχύουν την ανάπτυξη αυτής της ικανότητας με το να στοιβάζει το παιδί τουβλάκια και άλλα ελαφριά- εύκολα στον χειρισμό αντικείμενα.

Επίλυση προβλημάτων

Η δεξιότητα να μπορεί το παιδί να επιλύει, αποτελεσματικά, προβλήματα είναι ένα πολύτιμο και σημαντικό εγχείρημα. Καθώς ένα παιδί εξετάζει εάν τα διάφορα κομμάτια του πάζλ ταιριάζουν ή όχι και πού πρέπει να τοποθετηθούν, αντίστοιχα αυτή η ικανότητα εξελίσσεται και σε πραγματικές καταστάσεις της καθημερινότητας. Ένα πάζλ δεν μπορεί να ολοκληρωθεί με λάθος κομμάτια. Έτσι το παιδί αντιλαμβάνεται ότι είτε ταιριάζει είτε όχι. Αυτό αποτελεί ηθικό δίδαγμα για τους ίδιους, καθώς μαθαίνουν ότι πρέπει να χρησιμοποιούν την σκέψη τους για να επιλύουν προβλήματα.

Αναγνώριση σχήματος

Για τα παιδιά- ακόμη και για τα μωρά- το να μαθαίνουν να αναγνωρίζουν και να ταιριάζουν τα σχήματα είναι μια σημαντική πτυχή της ανάπτυξης τους. Τα πάζλ μπορούν να συμβάλλουν σε αυτό, δεδομένου ότι τα κομμάτια πρέπει να γίνουν αντιληπτά από το παιδί πριν να συναρμολογηθούν!

Μνήμη

Διάφορα είδη πάζλ μπορούν να βοηθήσουν στην ενίσχυση της μνήμης των παιδιών. Για παράδειγμα, ένα παιδί καθώς περιεργάζεται ένα πάζλ πρέπει να θυμάται το μέγεθος, το χρώμα και το σχήμα πολλών κομματιών για το βγάλει εις πέρας. Εάν ένα κομμάτι δεν ταιριάζει, το τοποθετεί στην άκρη, όμως θα πρέπει να το θυμάται όταν θα το χρειαστεί ξανά.

Βάζει μικρούς στόχους

Καθώς το παιδί ασχολείται με ένα πάζλ, θα ανακαλύπτει στρατηγικές για να το ολοκληρώνει πιο γρήγορα και αποτελεσματικά. Μπορεί αρχικά να βάλει όλα τα ακριανά κομμάτια, ή να ταξινομήσει τα διάφορα μέρη ανά χρώμα ή σχήμα ώστε να διευκολυνθεί. Όλη αυτή η διαδικασία θα βοηθήσει το παιδί να χρησιμοποιεί μικρούς στόχους ως μέσον να φτάνει σε μεγαλύτερους.

Αμέτρητοι συνδυασμοί

Και όμως ένα πάζλ μπορεί να έχει αμέτρητους συνδυασμού. Όσο παράξενο και αν ακούγεται αυτό, στο εμπόριο υπάρχουν πάζλ που δίνουν την δυνατότητα στο παιδί να δημιουργήσει αμέτρητους συνδυασμούς με τα κομμάτια του. Ένα τέτοιο παιχνίδι ενδείκνυται για μεγαλύτερα παιδιά (5+) και είναι εξίσου διασκεδαστικό για τους μεγάλους. Μπορεί να λειτουργήσει και ως επιτραπέζιο προάγοντας την ομαδικότητα και βοηθώντας το παιδί να έρθει αντιμέτωπο τόσο με την ήττα όσο και  με την νίκη. Παράδειγμα τέτοιου πάζλ είναι «Ράγες, ρόδες & Προπέλες- Ravensburger».

«Η παιδική ηλικία είναι η πιο όμορφη εποχή της ζωής»

Επιμέλεια άρθρου :
Ευφροσύνη Χρυσαφίδου

Γράφει η :
Χριστίνα Φραγκοπούλου
Λογοθεραπεύτρια
Μέλος του Συλλόγου Επιστημόνων Λογοπαθολόγων – Λογοθεραπευτών Ελλάδος
Τηλ. Γραφείου : 2531302482
e-mail : fragopoulou_xristina@hotmail.com
Δημοκρίτου 9, Κομοτηνή

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

Χωρίσαμε και ταξινόμησαμε τα μπερδεμένα παζλ του σχολείου μας και τα τοποθετήσαμε σε διαφανούς φάκελους. Μετά γράψαμε το πρώτο γράμμα της εικόνας.πχ Π. Πριγκίπισσα Γ Γοργόνα

H oικογένεια μου

Οκτ 202016

Μιλήσαμε για την οικογένεια μοιραστήκαμε συναισθήματα και ζωγραφίσαμε την οικογένεια

Η κούκλα της απλότητας

Οκτ 202014

Για το etwinning πρόγραμμα μας φτιάξαμε την ΑΠΛΟΤΗΤΑ της Μάνας Άξιας , πριν ακόμα γνωρίσουνν σε βάθος τα παιδιά τις έννοιες. Η δραστηριότητα αυτή αφορά όλες τις ομάδες των Νηπιαγωγείων. Κάθε Νηπιαγωγείο ανέλαβε μία με δύο κούκλες . Το Νηπιαγωγείο μας ανέλαβε τις κόρες ΑΠΛΟΤΗΤΑ και ΕΥΤΥΧΙΑ. Σήμερα ασχοληθήκαμε με την έννοια της απλότητας ως προς την διερεύνηση των αρχικών ιδεών των παιδιών για την απλότητα.

η κούκλα μας

το σύννεφο έφερε βροχή

Οκτ 202013

Το παιδί στη βροχή κρατά γερά ομπρέλα φοβερή

το αγαπημένο μας ζωάκι

Οκτ 202013

Διαβάσαμε το παραμύθι

Φτιάξαμε το δικό μας σκυλάκι

Ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας ζωάκι

Χελωνάκια στο Νηπιαγωγείο μας

Οκτ 202012

Χελωνάκια στο Νηπιαγωγείο μας και τι πιο όμορφο από την ίδια τη φύση και τα πλάσματα της.. .ΑΠΛΟΤΗΤΑ … Αξία που έχουμε ξεχάσει οι μεγάλοι μα πάντα βρίσκεται στην καρδιά των παιδιών…

Πόση χαρά μας έδωσαν σήμερα τα χελωνάκια μας

Ζωγραφίσαμε τα χελωνάκια

 

« Παλιότερα άρθρα

Translate

καλώς ήρθατε στο ιστολόγιο μας

καλώς ήρθατε στο ιστολόγιο μας

«Αν θέλουμε τα παιδιά να μαθαίνουν με επιτυχία τώρα και στο μέλλον, θα πρέπει να τα μάθουμε να σκέφτονται για τους εαυτούς τους, να επιλύουν προβλήματα και να συνυπάρχουν με τους άλλους. Αυτές οι ικανότητες κατακτώνται οταν τα παιδιά ενθαρρύνονται να εξερευνούν ενεργητικά το περιβάλλον, να επιλύουν πραγματικά προβλήματα που έχουν νόημα για αυτά και να συνεργάζονται με άλλους για την ολοκλήρωση εργασιών.Ολα αυτά τα παιδιά τα κάνουν όταν παίζουν»(Dodge Colker,1998)

Σαν σήμερα

  1. 28/10/1940: Η φασιστική Ιταλία επιτίθεται κατά της Ελλάδας. Το «ΌΧΙ» των Ελλήνων.

το mail του Νηπιαγωγείου μας είναι

mail@29nip-chalk.eyv.sch.gr.

τηλ. σχολείου και FAX 2221082095

Διεύθυνση: Νικοδήμου και Απόλλωνος Κάνηθος Χαλκίδα, ΤΚ 34100

ΔΙΕΎΘΥΝΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ http:\\29nip-chalk.eyv.sch.gr

Νηπιαγωγοί : (προϊσταμένη) Μακρή Μαρία

marmak73@gmail.com

Λειβαδίτη Σοφία

jlivaditis75@gmail.com

κλικ στον σύνδεσμο και βρείτε στο χάρτη το νηπιαγωγείο μας

καλώς ήρθατε στο ιστολόγιο μας

καλώς ήρθατε στο ιστολόγιο μας

 

Κοριτσάκι μου, θέλω νὰ σοῦ φέρω τὰ φαναράκια τῶν κρίνων νὰ σοῦ φέγγουν τὸν ὕπνο σου.Θέλω νὰ σοῦ φέρω ἕνα περιβολάκι ζωγραφισμένο μὲ λουλουδόσκονη πάνω στὸ φτερὸ μιᾶς πεταλούδας νὰ σεργιανάει τὸ γαλανὸ ὄνειρό σου.

Όσα πραγματικά πρέπει να ξέρω

Όσα πραγματικά πρέπει να ξέρω για το πώς να ζω, τι να κάνω και πώς να είμαι, τα έμαθα στο νηπιαγωγείο. Η σοφία δε βρισκόταν στην κορυφή του σχολικού βουνού, αλλά εκεί, στα βουναλάκια από άμμο, στο νηπιαγωγείο. Αυτά είναι τα πράγματα που έμαθα: 1. Να μοιράζεσαι τα πάντα. 2. Να παίζεις τίμια. 3. Να μη χτυπάς τους άλλους. 4. Να βάζεις τα πράγματα πάλι εκεί που τα βρήκες. 5. Να καθαρίζεις τις τσαπατσουλιές σου. 6. Να μην παίρνεις τα πράγματα που δεν είναι δικά σου. 7. Να λες συγγνώμη, όταν πληγώνεις κάποιον. 8. Να πλένεις τα χέρια σου πριν από το φαγητό. 9. Να κοκκινίζεις. 10. Ζεστά κουλουράκια και κρύο γάλα κάνουν καλό. 11. Να ζεις μια ισορροπημένη ζωή, να μαθαίνεις λίγο, να σκέπτεσαι λίγο, να σχεδιάζεις, να ζωγραφίζεις, να τραγουδάς, να χορεύεις, να παίζεις και να εργάζεσαι κάθε μέρα από λίγο. 12. Να παίρνεις έναν υπνάκο το απόγευμα. 13. Όταν βγαίνεις έξω στον κόσμο, να προσέχεις την κίνηση, να κρατιέσαι από το χέρι και να μένεις μαζί με τους άλλους. 14.Να αντιλαμβάνεσαι τα θαύματα. Να θυμάσαι το μικρό σπόρο μέσα στο δοχείο από φελιζόλ. Οι ρίζες πάνε προς τα κάτω και το φυτό προς τα πάνω. Κανείς πραγματικάδεν ξέρει πώς και γιατί, αλλά όλοι μας μοιάζουμε σ’ αυτό. 15. Τα χρυσόψαρα, τα χάμστερς, τα άσπρα ποντίκια, ακόμη κι ο μικρός σπόρος μέσα στο πλαστικό δοχείο, όλα πεθαίνουν. Το ίδιο κι εμείς. Να θυμάσαι τελικά τα βιβλία και την πρώτη λέξη που έμαθες την πιο μεγάλη απ’ άλλους: τη λέξη ΚΟΙΤΑ. Όλα όσα πρέπει να ξέρετε βρίσκονται κάπου εδώ μέσα. Ο χρυσός κανόνας, η αγάπη και οι βασικές αρχές υγιεινής, η οικολογία, η πολιτική, η ισότητα και η υγιεινή ζωή… Πάρτε μια απ’ αυτές τις συμβουλές, εκφράστε την με επιτηδευμένη ορολογία ενηλίκων και εφαρμόστε τη στην οικογενειακή σας ζωή, στην εργασία σας, στην κυβέρνησή σας, στον κόσμο σας και θα παραμείνει αληθινή, ξεκάθαρη, σταθερή. Σκεφτείτε πόσο καλύτερος θα ήταν ο κόσμος, αν όλοι εμείς οι άνθρωποι τρώγαμε γάλα με κουλουράκια γύρω στις τρεις το απόγευμα και μετά ξαπλώναμε κάτω από τις κουβέρτες για έναν υπνάκο. Ή, αν όλες οι κυβερνήσεις είχαν ως βασική αρχή να βάζουν πάντα τα πράγματα εκεί που τα βρήκαν και να καθαρίζουν τις τσαπατσουλιές τους. Είναι ακόμη αλήθεια, ανεξάρτητα από την ηλικία σας, πως όταν βγαίνετε έξω στον κόσμο είναι καλύτερα να κρατιέστε από το χέρι και να μένετε μαζί με άλλους. ROBERT FULGHUM.

Σκακιστική άσκηση



Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων