ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ

Σχέδιο Δράσης Φιλαναγνωσίας στο Νηπιαγωγείο

ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΣΕΝΑΡΙΑ ΠΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ

Τίτλος Δράσης:
📚 «ΑΝΤΑΛΛΑΓΉ ΠΑΡΑΜΥΘΙΏΝ ι!»Stigmiotypo othonhs 2025 06 16 205058

Στόχοι της Δράσης

Να καλλιεργηθεί η αγάπη για το βιβλίο και την ανάγνωση.

Να αναπτυχθεί ο προφορικός λόγος μέσω παρουσίασης βιβλίου.

Να ενισχυθεί η κοινωνική αλληλεπίδραση μέσα από ανταλλαγή βιβλίων.

Να ενθαρρυνθεί η υπευθυνότητα μέσα από τη φροντίδα του βιβλίου.

Να γνωρίσουν τα παιδιά διαφορετικά είδη βιβλίων (παραμύθια, βιβλία γνώσεων, εικονογραφημένα κ.λπ.)

Διάρκεια:

1 διδακτική ώρα (45-60 λεπτά)

Περιγραφή Δραστηριότητας

Κύκλος ανάγνωσης: Τα παιδιά κάθονται στον κύκλο και η νηπιαγωγός διαβάζει ένα βιβλίο. Συζήτηση για την ιστορία, τους χαρακτήρες, και πώς ένιωσαν.

Ανταλλαγή βιβλίων: Κάθε παιδί φέρνει από το σπίτι ένα αγαπημένο του βιβλίο. Στη συνέχεια, το παρουσιάζει στην ομάδα και το ανταλλάσσει με ένα άλλο.

Περιήγηση / ανάγνωση: Τα παιδιά διαβάζουν με φίλο τα νέα βιβλία που έλαβαν, παρατηρούν εικόνες, αφηγούνται ιστορίες.

Δημιουργία γωνιάς “Βιβλία που αγαπήσαμε”: Τα παιδιά ζωγραφίζουν τη σκηνή ή τον ήρωα που τους άρεσε περισσότερο και το κολλούν σε πίνακα τάξης.

Κλείσιμο – Ανατροφοδότηση: Συζήτηση για το πώς ένιωσαν με τη δραστηριότητα και τι τους άρεσε στο νέο βιβλίο που γνώρισαν.

Υλικά & Μέσα

Παιδικά βιβλία

Πίνακας ανακοινώσεων

Μαξιλάρια/χαλί για τον κύκλο

Μαρκαδόροι, χαρτιά, κόλλες για ζωγραφιές

Αξιολόγηση Δράσης

Παρατήρηση συμμετοχής και αλληλεπίδρασης.

Καταγραφή αντιδράσεων παιδιών (λεκτικών & μη λεκτικών).

Παραγόμενες ζωγραφιές/δημιουργίες.

Συζήτηση με τα παιδιά για το τι τους άρεσε.

 Σχόλια Παιδιών 

«Μου άρεσε που διάβασα το βιβλίο της Ελένης!»

«Το εξώφυλλο είχε δράκο, ήθελα να το πάρω!»

«Θα το πάρω στο σπίτι να το διαβάσω με τη μαμά.»

Σχέδιο Δράσης Φιλαναγνωσίας – Σενάριο 2

Τίτλος Δράσης:
«Διαβάζω και Ζωγραφίζω με τον Άντερσεν!»

Στόχοι της Δράσης

Να γνωρίσουν τα παιδιά τον Χανς Κρίστιαν Άντερσεν και το έργο του.

Να εκφράσουν εικαστικά τι τους συγκίνησε ή εντυπωσίασε από ένα παραμύθι.

Να καλλιεργήσουν θετική στάση απέναντι στο παιδικό βιβλίο.

Να συνδέσουν λογοτεχνία και τέχνη ως μορφές προσωπικής έκφρασης.

Με αφορμή την 2η Απριλίου – Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου (γενέθλια Άντερσεν)

Περιγραφή Δραστηριότητας

Παρουσίαση του Άντερσεν: Η νηπιαγωγός παρουσιάζει στα παιδιά μια απλή βιογραφία του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν με φωτογραφία και κάποια γνωστά του παραμύθια (π.χ. «Το ασχημόπαπο», «Η Τοσοδούλα», «Η βασίλισσα του χιονιού»).

Ανάγνωση παραμυθιού: Επιλέγεται ένα από τα γνωστά παραμύθια (π.χ. Το ασχημόπαπο, όπως φαίνεται στη ζωγραφιά της φωτογραφίας) και διαβάζεται στα παιδιά.Stigmiotypo othonhs 2025 06 16 210157

Συζήτηση: Ερωτήσεις κατανόησης και συναισθηματικής εμπλοκής, π.χ.:

Πώς ένιωσε το ασχημόπαπο;

Σου έχει τύχει να μη σε καταλαβαίνουν;

Πώς αλλάζει η ιστορία στο τέλος;

Δημιουργία αφίσας: Κάθε παιδί γράφει τη φράση «Αγαπώ τα Βιβλία» (ή την αντιγράφει) και ζωγραφίζει μια σκηνή από το αγαπημένο του παραμύθι. Κάποια παιδιά γράφουν και τον τίτλο, π.χ. «Το ασχημόπαπο».

Παρουσίαση – Έκθεση: Όλες οι ζωγραφιές εκτίθενται με τίτλο: «Με τα Μάτια του Άντερσεν» ή «Ζωντανεύω το Παραμύθι» στον χώρο του σχολείου ή σε εκδήλωση για την Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου.

Υλικά & Μέσα

Βιογραφικό σημείωμα Άντερσεν

Εκτυπώσεις με εξώφυλλα παραμυθιών

Φύλλα ζωγραφικής / αφίσες

Μαρκαδόροι, κηρομπογιές, μαρκαδοράκια

Αξιολόγηση Δράσης

Συμμετοχή παιδιών στη συζήτηση

Ενσυναίσθηση με χαρακτήρες παραμυθιού.

Δημιουργικότητα στις ζωγραφιές.

Τεκμηρίωση επιλογής (λεκτικά ή με τίτλο).

 Σχόλια Παιδιών

«Αυτό είναι το ασχημόπαπο. Μετά έγινε κύκνος!»

«Έβαλα ήλιο γιατί στο τέλος ήταν χαρούμενος.»

«Έβαλα παπάκια και καρδούλες γιατί βρήκε την οικογένειά του.»

Σχέδιο Δράσης Φιλαναγνωσίας – Σενάριο 3

Τίτλος Δράσης:
🎤 «Γίνε Εσύ ο Παραμυθάς!

Stigmiotypo othonhs 2025 06 16 212311

Στόχοι της Δράσης

Να καλλιεργηθεί η προφορική έκφραση και η αφήγηση.

Να αναπτύξουν τα παιδιά αυτοπεποίθηση μέσω παρουσίασης μπροστά σε κοινό.

Να ακονίσουν την ακουστική και προσεκτική παρακολούθηση των συμμαθητών τους.

Να δώσουν νόημα στα βιβλία όχι μόνο ως αναγνώστες αλλά και ως αφηγητές.

Διάρκεια:

2 διδακτικές ώρες ή σε μικρές ομάδες ανά ημέρα

Stigmiotypo othonhs 2025 06 16 213052

περιγραφή Δραστηριότητας

Επιλογή Βιβλίου: Τα παιδιά επιλέγουν από τη βιβλιοθήκη της τάξης   ένα αγαπημένο βιβλίο.

Προετοιμασία Παρουσίασης: Με τη βοήθεια της νηπιαγωγού, κάθε παιδί ξεφυλλίζει το βιβλίο, μαθαίνει να περιγράφει τον τίτλο, το εξώφυλλο, τους ήρωες και μια μικρή περίληψη.

Η «Καρέκλα του Παραμυθά»: Κάθε παιδί ανεβαίνει στο ειδικό κάθισμα και παρουσιάζει το βιβλίο του. ( αποσπάσματα ή να αφηγηθεί την ιστορία με δικά του λόγια.)

Ερωτήσεις από την ομάδα: Τα υπόλοιπα παιδιά κάνουν ερωτήσεις στο «παραμυθά», π.χ. «Ποιος ήταν ο αγαπημένος σου ήρωας;», «Τι έγινε στο τέλος;».

Ανατροφοδότηση: Κάθε παρουσίαση κλείνει με ένα «μπράβο» ή, έναν μικρό έπαινο από την τάξη και την εκπαιδευτικό.

Υλικά & Μέσα

Παιδικά βιβλία

Καρέκλα/θέση παρουσίασης

Κάρτες με ερωτήσεις ή βοήθεια αφήγησης

Αξιολόγηση Δράσης

Τρόπος αφήγησης (συνοχή, έκφραση).

Ενσυναίσθηση με ήρωες και μήνυμα βιβλίου.

Συμμετοχή ακροατών (προσοχή, ερωτήσεις).

Εξέλιξη παιδιού στην αυτοπαρουσίαση.

Σχόλια Παιδιών

Stigmiotypo othonhs 2025 06 16 211120

«Σας διαβάζω το βιβλίο με το μονόκερο γιατί έχει όνειρα.»

«Η πριγκίπισσα πέφτει στη λίμνη αλλά μετά τη σώζουν!»

«Το έφερα από το σπίτι μου, το διαβάζω με τη γιαγιά.»

Σχέδιο Δράσης Φιλαναγνωσίας – Σενάριο 5

Τίτλος Δράσης:
«Ζωντανεύω το Παραμύθι – Κουκλοθέατρο με Ήρωες Βιβλίων!» Stigmiotypo othonhs 2025 06 16 212900

Στόχοι της Δράσης

Να ενισχυθεί η κατανόηση του περιεχομένου ενός βιβλίου μέσα από την αναπαράσταση.

Να καλλιεργηθεί η φαντασία, ο διάλογος και η συνεργασία.

Να προσεγγίσουν τα παιδιά το βιβλίο ως εργαλείο για δημιουργικό παιχνίδι.

Να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση μέσω υποκριτικής και εκφραστικής δραστηριότητας

Περιγραφή Δραστηριότητας

Επιλογή Παραμυθιού:
Η τάξη επιλέγει από κοινού ένα παραμύθι που γνωρίζει καλά και αγαπά,

Ανάλυση – Κατανόηση:
Γίνεται αναδιήγηση από τα παιδιά με την καθοδήγηση της νηπιαγωγού. Αναγνωρίζονται οι βασικοί ήρωες, τα μέρη και τα γεγονότα της ιστορίας.

Κατασκευή Κούκλων – Σκηνικού:
Τα παιδιά φτιάχνουν με απλά υλικά (χαρτόνι, κάλτσες, κουτάκια, κουταλάκια) τις κούκλες των χαρακτήρων και διακοσμούν το σκηνικό τους.

Διανομή Ρόλων – Διάλογοι:
Χωρίζονται οι ρόλοι (αφηγητής, ήρωες) και τα παιδιά αυτοσχεδιάζουν ή καθοδηγούνται να πουν απλές ατάκες.

Παρουσίαση Κουκλοθεάτρου:
Η τάξη στήνει ένα απλό “θέατρο σκιών” ή “κουκλοθέατρο” και παρουσιάζει την ιστορία σε άλλο τμήμα, στους γονείς ή βιντεοσκοπεί την παράσταση.

Υλικά & Μέσα

Κουτιά, καλαμάκια, κάλτσες, κουταλάκια, ματάκια, κόλλα, χαρτόνια

Σεντόνι ή κουτί για σκηνή κουκλοθεάτρου

Το βιβλίο-πηγή

 μουσική

Αξιολόγηση Δράσης

Κατανόηση της ιστορίας μέσα από τη δράση.

Έκφραση συναισθημάτων μέσα από τις κούκλες.

Συνεργασία παιδιών και εναλλαγή ρόλων.

Απόλαυση και ενεργή συμμετοχή.

Σχόλια από Παιδιά 

«Εγώ έκανα τον λύκο, αλλά τον έκανα καλό γιατί δεν ήθελα να φοβίσω.»

«Βάλαμε μουσική όταν το παπάκι πέφτει στο ποτάμι!»

«Το γράψαμε μόνοι μας, δεν το διαβάσαμε!»

Σχέδιο Δράσης Φιλαναγνωσίας – Σενάριο 6

Τίτλος Δράσης:
«Μαμά, διάβασέ μου ένα παραμύθι – Το ζωγραφίζω με την καρδιά μου!»

Στόχοι της Δράσης

Να ενισχυθεί η σχέση σχολείου – οικογένειας μέσω της φιλαναγνωσίας.

Να αναπτυχθεί η φαντασία και η κατανόηση μέσα από την εικονογράφηση ιστοριών.

Να εκφραστούν τα παιδιά μέσα από τη ζωγραφική, ερμηνεύοντας ελεύθερα όσα άκουσαν.

Να καλλιεργηθεί η συναισθηματική ασφάλεια μέσα από την παρουσία αγαπημένων προσώπων στο σχολείο.

Διάρκεια:

1 διδακτική ώρα ανά επίσκεψη μαμάς

Περιγραφή Δραστηριότητας

Ανάγνωση Παραμυθιού:
Η μαμά έρχεται στην τάξη και διαβάζει το παραμύθι μπροστά στα παιδιά. Δημιουργείται μια ήρεμη, φιλική ατμόσφαιρα.

Συζήτηση:
Ακολουθεί σύντομη κουβέντα με τα παιδιά για την ιστορία, τους ήρωες και τα συναισθήματα που ένιωσαν.

Ζωγραφική Έκφραση:
Τα παιδιά ζωγραφίζουν ό,τι τα εντυπωσίασε από την ιστορία: έναν ήρωα, μια σκηνή, το τέλος ή ακόμα και τον ίδιο τον γονιό να διαβάζει!

Stigmiotypo othonhs 2025 06 16 214058

Έκθεση Εργασιών:
Οι ζωγραφιές συγκεντρώνονται και τοποθετούνται σε πίνακα με τίτλο:
“Παραμύθια από τις Μαμάδες μας”

Υλικά & Μέσα

Χαρτιά Α4, ξυλομπογιές, μαρκαδόροι, νερομπογιές

Μικρόφωνο για ενίσχυση αναγνωστικής εμπειρίας

Αξιολόγηση Δράσης

Συμμετοχή παιδιών και ανταπόκριση στο άκουσμα.

Κατανόηση στοιχείων ιστορίας μέσα από τη ζωγραφική.

Σχέση παιδιών με το ρόλο του γονιού-αναγνώστη.

Εκφραστικότητα μέσα από τα χρώματα, τα σχήματα και τα θέματα.

Σχόλια Παιδιών (ενδεικτικά)

Προετοιμασία:
Οι γονείς (κυρίως μαμάδες) ενημερώνονται και επιλέγουν ένα παιδικό βιβλίο που αγαπούν (ή που αγαπά το παιδί τους) για να διαβάσουν στην τάξη.

Παιδικά βιβλία (των μαμάδων ή της τάξης)

«Η μαμά της Άννας διάβασε το παραμύθι με λύκο, εγώ έφτιαξα το σπίτι από άχυρο!»

«Ζωγράφισα την πεταλούδα που πετάει πάνω από το βουνό!»«Έβαλα την καρδιά γιατί ήταν η πιο αγαπημένη ιστορία μου!»

Μουσική υπόκρουση (. Χατζιδάκις, Debussy)

Χαρτιά, τέμπερες, μαρκαδόροι, ύφασμα, μαντίλια

Ανάγνωση με Ρυθμό και Μουσική:
Διαβάζονται τα ποιήματα με ρυθμική απαγγελία, μουσική υπόκρουση ή ηχητικά εφέ (π.χ. κύματα, πουλιά, άνεμος).

Εικαστική Απόδοση:
Τα παιδιά ζωγραφίζουν τις εικόνες που γεννήθηκαν στο μυαλό τους από το ποίημα (π.χ. ήλιος, φως, θάλασσα, σύννεφα, καρδιές, αστέρια).

Θεατρικό Παιχνίδι / Κίνηση:
Τα παιδιά γίνονται «λέξεις» ή «εικόνες» του ποιήματος και τις παίζουν με το σώμα τους. Π.χ. «παίζουμε τη θάλασσα με μαντίλια», «γινόμαστε ήλιος, φως, κύμα».

Στόχοι της Δράσης

Να καλλιεργηθεί η φιλαναγνωσία μέσα από την ποίηση.

Να γνωρίσουν τα παιδιά τον ποιητή Οδυσσέα Ελύτη μέσα από φιλικά, σύντομα αποσπάσματα.

Να νιώσουν τη δύναμη των λέξεων, των ήχων, της μουσικότητας της γλώσσας.

Να εκφραστούν δημιουργικά μέσω ζωγραφικής, θεατρικού παιχνιδιού ή μουσικής.

Να συνδέσουν τη φύση, το φως, τη θάλασσα και τα συναισθήματα με την ποίηση.

Περιγραφή Δραστηριότητας

Γνωριμία με τον Ποιητή:
Παρουσιάζεται στα παιδιά ο Οδυσσέας Ελύτης ως «ποιητής του ήλιου, της θάλασσας και των παιδιών». Μπορεί να χρησιμοποιηθεί μια απλή φωτογραφία και να ειπωθούν λίγα λόγια με απλό τρόπο.

Ανάγνωση Ποιημάτων:
Επιλέγονται αποσπάσματα ή παιδικά ποιήματα/στιχάκια από έργα του που είναι κατάλληλα για νηπιαγωγείο, όπως:

Από Το Μονόγραμμα (επιλεγμένα στίχοι)

Από Το Φωτόδεντρο και η Δέκατη Τέταρτη Ομορφιά

Παιδικές διασκευές από ποιήματα του («Τ’ αστέρια μες στο χρώμα», «Ήλιος ο πρώτος»)

Ανάγνωση με Ρυθμό και Μουσική:

Διαβάζονται τα ποιήματα με ρυθμική απαγγελία, μουσική υπόκρουση ή ηχητικά εφέ (π.χ. κύματα, πουλιά, άνεμος).

Εικαστική Απόδοση:
Τα παιδιά ζωγραφίζουν τις εικόνες που γεννήθηκαν στο μυαλό τους από το ποίημα (π.χ. ήλιος, φως, θάλασσα, σύννεφα, καρδιές, αστέρια).

Θεατρικό Παιχνίδι / Κίνηση:
Τα παιδιά γίνονται «λέξεις» ή «εικόνες» του ποιήματος και τις παίζουν με το σώμα τους. Π.χ. «παίζουμε τη θάλασσα με μαντίλια», «γινόμαστε ήλιος, φως, κύμα».

Σύνθεση Ποιήματος από τα Παιδιά:
Δημιουργούν ένα δικό τους «ποίημα Ελύτη» με απλές φράσεις, εμπνευσμένες από το έργο του:

Υλικά & Μέσα

Ηχοσύστημα για ανάγνωση/μουσική

Σχέδιο Δράσης Φιλαναγνωσίας – Σενάριο 7

Τίτλος Δράσης:
«Τα παιδιά της ποίησης – Παίζοντας με τον Ελύτη»Σκηνικός χώρος για θεατρικό παιχνίδιStigmiotypo othonhs 2025 06 16 214204

Γνωριμία με τον Ποιητή:

Επιλεγμένα αποσπάσματα από τον Ελύτη

Αξιολόγηση Δράσης

Κατανόηση και απόδοση νοημάτων μέσω εικόνων και κίνησης

Συμμετοχή με χαρά και φαντασία

Δημιουργία ελεύθερης σκέψης και έκφρασης

Χρήση λέξεων με ρυθμό και μελωδία

Σχέδιο Δράσης Φιλαναγνωσίας – Σενάριο 8

Τίτλος Δράσης:
«Διαβάζουμε και Παίζουμε Παραμύθια στον Υπολογιστή»

Stigmiotypo othonhs 2025 06 16 215749Stigmiotypo othonhs 2025 06 16 215919

Στόχοι της Δράσης

Να αξιοποιηθούν οι ΤΠΕ για την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας.

Να έρθουν τα παιδιά σε επαφή με τη σύγχρονη μορφή αφήγησης (βίντεο-παραμύθι).

Να ενισχυθεί η κατανόηση και η αναδιήγηση μέσω ψηφιακών παιχνιδιών.

Να καλλιεργηθούν δεξιότητες παρατήρησης, αλληλεπίδρασης και συγκέντρωσης.

Περιγραφή Δραστηριότητας

Παρακολούθηση Ψηφιακού Παραμυθιού:
Τα παιδιά παρακολουθούν ένα παιδικό παραμύθι στον υπολογιστή της τάξης (διαδραστικό ή αφήγηση με εικόνες και ήχο). Παραδείγματα:

Το ασχημόπαπο, Τα τρία γουρουνάκια, κλπ Ιστορίες από το YouTube, e-books, παιδικές εφαρμογές (πάντα με ασφάλεια και κατάλληλο περιεχόμενο)

Συζήτηση και Ερωτήσεις:
Σύντομη κουβέντα: Ποιοι ήταν οι ήρωες; Τι σου άρεσε; Τι ένιωσες;

Παιχνίδι στον Υπολογιστή:
Τα παιδιά παίζουν ατομικά ή σε ζευγάρια διαδραστικά παιχνίδια φιλαναγνωσίας:

Ταξινόμηση εικόνων-ακολουθιών

Αντιστοίχιση ήρωα-πράξης

Παιχνίδια μνήμης (memory cards με σκηνές παραμυθιού)

Διαδραστικά κουίζ (ποιο ήταν το τέλος; ποιος μίλησε; τι συνέβη πρώτα;)

Δημιουργική Δραστηριότητα (προαιρετικά):
Τα παιδιά φτιάχνουν τον δικό τους «ήρωα παραμυθιού ζωγραφίζοντας στο χέρι

Υλικά & Μέσα

Υπολογιστής/οθόνη

Πρόσβαση σε ασφαλές εκπαιδευτικό περιεχόμενο (e-books, YouTube Kids, εφαρμογές)

Εκτυπωμένο υλικό για συμπληρωματικές δραστηριότητες

Αξιολόγηση Δράσης

Κατανόηση ιστορίας μέσα από τις απαντήσεις στο παιχνίδι

Συμμετοχή στην ψηφιακή εξερεύνηση

Ικανότητα συνεργασίας κατά ζεύγη

Δημιουργική έκφραση μέσα από τις τελικές δραστηριότητες

Ενθουσιασμός παιδιών & συμμετοχή γονιών

Ενίσχυση της αγάπης για τα βιβλία

Αύξηση αριθμού τίτλων βιβλιοθήκης

Καλλιέργεια ενσυναίσθησης και προσφοράς

ΣΕΝΑΡΙΟ 9ο «Χάρισέ μου ένα παραμύθι – Η βιβλιοθήκη της καρδιάς μας»Stigmiotypo othonhs 2025 06 16 220700

Στόχοι της Δράσης

Να ενισχυθεί η αγάπη για το βιβλίο και την αφήγηση.

Να εμπλουτιστεί η σχολική βιβλιοθήκη με ποιοτικά παραμύθια.

Να ενισχυθεί η συνεργασία με τις οικογένειες.

Να καλλιεργηθεί το βίωμα του «μοιράζομαι ένα βιβλίο γιατί το αγαπώ».

Περιγραφή Δραστηριότητας

Πρόσκληση στους Γονείς:
Οι γονείς καλούνται να έρθουν στο σχολείο να διαβάσουν το αγαπημένο τους παιδικό παραμύθι στα παιδιά.

Ανάγνωση στην Τάξη:
Η ανάγνωση γίνεται σε μικρές ομάδες ή όλοι μαζί. Ακολουθεί συζήτηση:
«Γιατί σου άρεσε αυτό το παραμύθι όταν ήσουν μικρός/ή;»

Χάρισε το Βιβλίο σου:
Όσοι γονείς το επιθυμούν, προσφέρουν το βιβλίο ως δωρεά στη βιβλιοθήκη του σχολείου. Μπορεί να συνοδεύεται από:

ένα μικρό σημείωμα του παιδιού ή του γονιού

ένα σελιδοδείκτη αγάπης

Καταγραφή Δωρεών:
Φτιάχνεται κατάλογος:
“Τα Βιβλία που μας χάρισαν οι Γονείς”, με τίτλο, όνομα παιδιού/γονιού και μήνυμα.

Γωνιά Βιβλιοθήκης – Αφιέρωμα:
Δημιουργείται ξεχωριστός χώρος με τα νέα βιβλία, με τίτλο:
«Το ράφι των γονιών μας»

Δημιουργία Ετικετών:
Σε κάθε βιβλίο κολλάται καρτελάκι:
“Δωρεά από την οικογένεια του/της ______ – με αγάπη για όλους τους μικρούς αναγνώστες!”

Υλικά & Μέσα

Παιδικά παραμύθια (δωρεά από γονείς)

Χαρτόνια για ετικέτες και αφίσα

Πίνακας/ράφι για την παρουσίαση

Αξιολόγηση Δράσης

Τελικό Προϊόν 

Βιβλιογραφικός κατάλογος νέων βιβλίων με εικονογράφηση από τα παιδιά

Θεματική Εβδομάδα:

«Ειρήνη στη Γη μέσα από τη Φιλαναγνωσία»

📅 Διάρκεια: 5 ημέρες – μία θεματική/βιβλίο ανά ημέρα

Γενικοί Στόχοι

Να προσεγγίσουν τα παιδιά τις έννοιες της ειρήνης, της φιλίας, της αποδοχής και της αγάπης.

Να καλλιεργήσουν τη συναισθηματική νοημοσύνη και τη συνεργατικότητα.

Να ενισχύσουν τη φιλαναγνωσία μέσα από λογοτεχνία με μηνύματα αξιών.

Να εκφραστούν δημιουργικά μέσα από τέχνη, θέατρο, μουσική, ψηφιακά μέσα.Stigmiotypo othonhs 2025 06 16 220048

Πρόγραμμα Εβδομάδας

Δευτέρα: «Τι είναι Ειρήνη;»

 Βιβλίο: Ειρήνη είναι… – Todd Parr
Δραστηριότητες:

Συζήτηση: Τι σημαίνει για μένα η λέξη “ειρήνη”;

Ζωγραφική: «Ζωγραφίζω την ειρήνη»

Δημιουργία συλλογικού κολάζ:  “Το περιστέρι της ειρήνης με τις ιδέες των παιδιών”

Τρίτη: «Η φιλία ενώνει τον κόσμο»

 Βιβλίο: Το δέντρο που έδινε – Shel Silverstein
Δραστηριότητες:

Συζήτηση για τη φιλία, τη γενναιοδωρία και την προσφορά

Κατασκευή: «Το δέντρο της φιλίας» – κάθε παιδί βάζει ένα φύλλο με το όνομα ενός φίλου

Τραγούδι:  «Αν όλα τα παιδιά της γης…»

Τετάρτη: «Η διαφορετικότητα είναι ομορφιά»

 Εγώ είμαι εγώ – Mira Lobe
Δραστηριότητες:

Δραματοποίηση του παραμυθιού

Παιχνίδι: «Βρες κάτι όμορφο στον φίλο σου»

Δημιουργία αφίσας:  «Όλοι διαφορετικοί – όλοι φίλοι»

Πέμπτη: «Λύνουμε τις διαφορές με λόγια, όχι με πόλεμο»

 Βιβλίο: Η Ειρήνη του Αριστοφάνη (διασκευασμένη εκδοχή για παιδιά)
Δραστηριότητες:

Θεατρικό παιχνίδι: “Παίζω σκηνές με λύση χωρίς καβγά”

Δημιουργία συμβόλων: Κατασκευή περιστεριών, σημαιών ειρήνης

Ψηφιακή δραστηριότητα: Παρακολούθηση βίντεο-παραμυθιού σχετικού με την ειρήνη

Παρασκευή: «Η γιορτή της Ειρήνης»

 Βιβλίο: Μια αγκαλιά για τον καθένα – Μπρουκ Μπόιντον
Δραστηριότητες:

Φτιάχνουμε στέμματα με λέξεις ειρήνης (Αγάπη, Καλοσύνη, Συγγνώμη…)

Δημιουργούμε ομαδική αφίσα: “Τα χεράκια μας ενώνουν τον κόσμο”

Γιορτή με παρουσίαση των δραστηριοτήτων της εβδομάδας και τραγούδια

Υλικά

Βιβλία παιδικής λογοτεχνίας

Χαρτόνια, τέμπερες, ψαλίδια, κόλλες, υφάσματα

Υπολογιστής (για παραμύθια/τραγούδια)

Εκτυπωμένα σύμβολα (καρδιές, περιστέρια, γη, παιδάκια)

CD ή αρχείο με παιδικά τραγούδια για ειρήνη

Αξιολόγηση Εβδομάδας

Πόσο συμμετείχαν τα παιδιά σε κάθε δράση

Πώς εξέφρασαν τις έννοιες ειρήνης, αγάπης, φιλίας

Πώς συνεργάστηκαν στις ομαδικές δημιουργίες

Παρατήρηση συναισθηματικής ανταπόκρισης (σχόλια, αντιδράσεις)

Αφήστε μια απάντηση