η ώρα

Μια επόμενη δραστηριότητα μας , είναι η επαφή των παιδιών με την ώρα . Θα ξεκινήσουμε με το ρολόι. Μπορείτε να απευθύνετε ερωτήσεις στα παιδιά, δίνοντας σε αυτά την ευκαιρία να εκφραστούν μέσω του λόγου. Ερωτήσεις όπως: Τι είναι το ρολόι? Τι ρολόγια γνωρίζετε? Τι χρειαζόμαστε το ρολόι?

Τα παιδιά γνωρίζουν τους αριθμούς. Μπορείτε λοιπόν να δείξετε τα δικά σας ρολόγια στα παιδιά, ή διάφορα ρολόγια που υπάρχουν σπίτι .

Να παρατηρήσουν τους αριθμούς που υπάρχουν στο ρολόι , τον ωροδείκτη (μικρός δείκτης) και τον λεπτοδείκτη (μεγάλος δείκτης).

Να ονομάζουν τον μικρό δείκτη ωροδείκτη και τον μεγάλο λεπτοδείκτη

Για αρχή μπορούν να σχεδιάσουν σε χαρτόνι ένα ρολόι και να γράψουν πάνω τους αριθμούς από τι 1 έως το 12.

Μπορείτε να ανοίξετε μια τρυπούλα στο κέντρο του ρολογιού να προσθέσουν τον ωροδείκτη και τον λεπτοδείκτη .

Αφήστε τα να παίξουν με την κατασκευή τους

Μπορεί να κόψουν τετραγωνάκια με αριθμούς και να τα κολλήσουν στην σωστή θέση όπως στο παρακάτω σχήμα.

Κατόπιν, ο στόχος μας είναι να μπορούν βάζοντας τον λεπτοδείκτη στον αριθμό 12 και μετακινώντας τον ωροδείκτη σε οποιονδήποτε άλλο αριθμό να αναγνωρίζουν την ώρα. πχ ο ωροδείκτης στο 1 και ο λεπτοδείκτης στο 12, τώρα η ώρα είναι 12 ακριβώς. Μαθαίνετε στα παιδιά να λένε την λέξη ακριβώς όταν ο λεπτοδείκτης είναι στο 12.

ο ωροδείκτης στο 2 και ο λεπτοδείκτης στο 12, η ώρα είναι 2 ακριβώς κλπ. Αφήστε τα παιδιά να παίξουν  με αυτό . πχ το αρκουδάκι μου θα ξυπνήσει στις 8 ακριβώς. θα φάει στις 9 ακριβώς, θα κοιμηθεί στις 7 ακριβώς κλπ..

Σε επόμενη δραστηριότητα , εξηγούμε στα παιδιά το και μισή του ρολογιού. Δηλαδή όταν ο λεπτοδείκτης βρίσκεται στον αριθμό 6 , τότε η ώρα είναι και μισή .

Ας αφήσουμε τα παιδιά να παίξουν χρησιμοποιώντας το ακριβώς και το και μισή στο παιχνίδι τους.

Μπορείτε να φτιάξετε μαζί με το παιδί πρόγραμμα ημερήσιων δραστηριοτήτων με το ακριβώς και το και μισή .

πχ . 2 ακριβώς τρώμε , 8 και μισή πάμε για ύπνο κλπ

 

Κατόπιν με παρόμοιους τρόπους μπορείτε να βοηθήσετε τα παιδιά να έρθουν σες επαφή με το παρα τέταρτο και το και τέταρτο του ρολογιού.

Δεν προχωράμε παρακάτω. Μας φτάνει να γνωρίζουν μόνο αυτό. Τα προνήπια δεν προχωρούν στο και τέταρτο και παρά τέταρτο. Μόνο στο ακριβώς και στο και μισή .

Σας αναρτούμε κάποια φίλα εργασίας που μπορείτε είτε να εκτυπώσετε , είτε σε ένα χαρτί να δημιουργήσετε παρόμοια για τα παιδιά

ένα ζάρι

ή κατασκευές , κάποιες ιδέες όπως

 

Παρακάτω είναι παιχνίδια που δημιουργήσαμε για την ώρα στο διαδίκτυο, κλικ στον κάτωθι σύνδεσμο για το κουίζ μας

 

https://quizizz.com/join/quiz/5e6b538457db05001c95b3b9/start?studentShare=true

 

Τραγουδάκια για το ρολόι

https://youtu.be/plT4w5IFc5o

Ζωγραφιές , φύλλα εργασίας  που θα κάνουν τα παιδιά σχετικά με την ώρα και το ρολόι μπορείτε αγαπητοί γονείς να τα προσθέσετε στο παρακάτω ομαδοσυνεργατικό έγγραφο

https://docs.google.com/document/d/19_kWtLIUiJD42QdZ-84Nz8L0fF0To336XNm4wvcT1Yc/edit?usp=sharing

Αφήστε μια απάντηση