Δανειστική βιβλιοθήκη

Ξεκινήσαμε σήμερα την δανειστική βιβλιοθήκη μας η οποία θα συνεχιστεί όλη την διάρκεια της σχολικής χρονιάς .

Συζητήσαμε με τα παιδιά για την αξία των βιβλίων, τι μας προσφέρουν τα βιβλία, για τους κανόνες δανεισμού της βιβλιοθήκης μας.

Για τα δικαιώματα του μικρού αναγνώστη 

Κάθε παιδί είναι ένας μικρός αναγνώστης που έχει δικαίωμα:

Να έχει πρόσβαση σε βιβλία, βιβλιοθήκες, βιβλιοπωλεία.

Να έχει γύρω του βιβλία πριν ακόμα μάθει να διαβάζει και να μεγαλώνει με αυτά.

Να διαβάζει όσες φορές θέλει τα δικά του βιβλία, και να τα παίρνει μαζί του όπου θέλει, όπως κάνει με τα παιχνίδια του.

Να έχει βιβλία όλων των ειδών, που έχουν όλες τις απόψεις, και σε αυτά να αναζητά την αλήθεια.

Να έχει τα εφόδια να επιλέγει τα βιβλία που διαβάζει, να μπορεί να τα κρίνει, να τα αξιολογεί, χωρίς να τον εξαναγκάζει κανείς να διαβάσει κάποιο που δεν θέλει.

Να μεταφέρεται μέσα από τα βιβλία σε όποιον τόπο και σε όποια εποχή θέλει: στο παρελθόν, στο παρόν ή στο μέλλον.

Να συζητά με τους γονείς, τους δασκάλους και τους φίλους του για τα βιβλία του, και να τα διαβάζει δυνατά σε όποιον θέλει.

Να έχει βιβλία με εικόνες που του αρέσουν και τον ταξιδεύουν πέρα από το κείμενο.

Ν’ απολαμβάνει το βιβλίο του σ’ έναν χώρο χωρίς τηλεόραση ή οποιοδήποτε άλλο μέσο τού αποσπά την προσοχή.

Να παίζει με τους ήρωες των βιβλίων, να φτιάχνει με τη φαντασία του νέες περιπέτειες, να γράφει τα δικά του βιβλία.

Για την καλλιέργεια  ενίσχυση της φιλαναγνωσίας η λειτουργία της βιβλιοθήκης είναι η εξής:

  1. ελεύθερος δανεισμός . κάθε παιδί παίρνει ένα βιβλίο, το διαβάζει κι όποτε το διαβάσει παίρνει το επόμενο βιβλίο. 
  2. κάθε φορά που κάποιο παιδί διαβάσει 10 (δέκα βιβλία) παίρνει ένα δώρο, διαφορετικό κάθε φορά. δώρο έκπληξη . 
  3. κάθε βιβλίο συνοδεύεται από μία σελίδα όπου θα γράφει το όνομα του και τον τίτλο του βιβλίου όπως μπορεί κι θα ζωγραφίζει κάτι από το παραμύθι. φυσικά αυτό δεν είναι υποχρεωτικό και τα παιδιά θα το κάνουν μόνο αν τα ίδια το θέλουν . αν κάνουν την εργασία θα την φέρνουν στο Νηπιαγωγείο για να μπαίνει στο φάκελο τους. 
  4. Αν κάποιο παιδί σχίσει ή καταστρέψει κάποιο βιβλίο θα πρέπει να αντικατασταθεί από το ίδιο το παιδί, για αυτό προσοχή στα μωρά αδερφάκια. 

παράκληση προς τους γονείς που διαβάζουν τα βιβλία στα παιδιά.

ΔΙΑΒΖΟΥΜΕ ΠΑΝΤΑ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΟΥ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΒΙΒΛΙΟΥ

κάποιες συμβουλές για το πώς να μυήσετε τα παιδιά στον κόσμο του βιβλίου.
  • Η αγάπη για τα βιβλία δεν έρχεται ξαφνικά μια μέρα απλά και μόνο επειδή εμείς αποφασίσαμε ότι το παιδί μας πρέπει να βλέπει λιγότερη τηλεόραση και να διαβάζει περισσότερα λογοτεχνικά βιβλία.  Τα αναμφισβήτητα οφέλη που αποκομίζει το παιδί από το διάβασμα δεν πρέπει να είναι αυτοσκοπός γιατί κάτι τέτοιο θα αποτελέσει τροχοπέδη στην προσπάθειά μας να εμφυσήσουμε στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα.Διαβάζουμε βιβλία πρώτα και κύρια για την ευχαρίστηση της ψυχής μας, χωρίς να σημαίνει ότι τα έμμεσα οφέλη που προκύπτουν δεν είναι καλοδεχούμενα.
  • Ξεκινάμε να καλλιεργούμε κουλτούρα αναγνώστη στο παιδί πριν ακόμα κλείσει το πρώτο έτος της ζωής του. Μέσα από πάνινα βιβλία ή βιβλία με σκληρό εξώφυλλο, το παιδί μαθαίνει να γυρνάει τις σελίδες, να ανακαλύπτει τι κρύβεται πίσω από αυτές, παρατηρεί τις εικόνες, διασκεδάζει να ακούει στίχους με ομοιοκαταληξία. Σιγά σιγά καθώς θα μεγαλώνει θα είναι σε θέση να κατανοεί το κείμενο, να απολαμβάνει τους διαλόγους, να αποστηθίζει φράσεις και προτάσεις και να παριστάνει ότι διαβάζει μόνο του, μιμούμενο τους γονείς του. Οι βάσεις έχουν μπει. Το παιδί ζητάει από τους γονείς του συνεχώς να του διαβάζουν βιβλία, έχει αγαπημένες ιστορίες, αγαπημένους ήρωες, και αποκτάει κίνητρο να μάθει να διαβάζει για να μπορεί επιτέλους να διαβάζει μόνο του τις αγαπημένες του ιστορίες.
  • Αποτελούμε οι ίδιοι παράδειγμα μίμησης απέναντι στα παιδιά μας. Δεν είναι πολύ πιθανό το παιδί μας να αγαπήσει το βιβλίο αν δε βλέπει εμάς να διαβάζουμε στον ελεύθερο χρόνο μας. Επίσης, μία βιβλιοθήκη σε κεντρικό σημείο του σπιτιού όπου όλα τα μέλη της οικογένειας μπορούν να έχουν πρόσβαση ανά πάσα στιγμή δείχνει την αξία που δίνουμε εμείς οι ίδιοι στο βιβλίο.
  • Καθιερώνουμε τη βόλτα στο βιβλιοπωλείο σαν μια μορφή ψυχαγωγίας και οικογενειακής εξόδου. Υπάρχουν βιβλιοπωλεία όπου διαθέτουν καρέκλες, τραπέζια, παγκάκια και μπορεί κανείς να καθίσει ήρεμα και να ξεφυλλίσει τα βιβλία με την ησυχία του. Μπορούμε επίσης να επισκεφτούμε τη δανειστική βιβλιοθήκη της περιοχής μας. Αφήνουμε τα παιδιά να διαλέξουν μόνα τους τα βιβλία που θα διαβάσουν ανάμεσα σε μια λίστα από βιβλία κατάλληλα για την ηλικία τους.
  • Τέλος, είναι πολύ σημαντικό να μη δημιουργήσουμε αρνητική εικόνα στο παιδί για το βιβλίο πιέζοντας το να διαβάσει συγκεκριμένα βιβλία, σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

Αφήστε μια απάντηση