Νέο κανάλι YouTube για το σχολείο μας!

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

Σας ενημερώνουμε με χαρά για τη δημιουργία του επίσημου καναλιού YouTube του σχολείου μας! Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε έναν ακόμη δίαυλο επικοινωνίας και ενημέρωσης, όπου θα μπορείτε να παρακολουθείτε τις δραστηριότητες και τα επιτεύγματα των μαθητών μας.

Στο κανάλι θα αναρτώνται βίντεο από δημιουργίες μαθητικών εργασιών και άλλες σημαντικές στιγμές της σχολικής ζωής. Με αυτόν τον τρόπο, θα έχετε μια πιο άμεση εικόνα των όσων συμβαίνουν στο σχολείο μας.

Σας προσκαλούμε να εγγραφείτε στο κανάλι μας στο YouTube

https://www.youtube.com/@23οΔημοτικόΣχολείοΘεσσαλονίκης

για να μην χάσετε καμία ενημέρωση.

 

Εβδομάδα ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης κατά του Σχολικού Εκφοβισμού

Την πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου οργανώθηκε στο σχολείο μας εβδομάδα ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης κατά του σχολικού εκφοβισμού.
Στο πλαίσιο της εβδομάδας αυτής, οργανώθηκε διαγωνισμός αφίσας, στον οποίο συμμετείχαν όλα τα τμήματα με δημιουργίες οι οποίες σκοπό είχαν να περάσουν μηνύματα κατά της βίας και υπέρ της φιλίας και της ενσυναίσθησης.

Παράλληλα, μαθητές και εκπαιδευτικοί του σχολείου «έχτισαν» μαζί τον τοίχο της ενσυναίσθησης. Σε ένα μεγάλο χαρτί ο καθένας μπορούσε ελεύθερα να γράψει μηνύματα υποστήριξης και αλληλεγγύης. Το χαρτί γέμισε με όμορφες σκέψεις τις οποίες οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί μπορούν να διαβάζουν καθημερινά πριν βγουν στην αυλή. Τέλος, δημιουργήθηκε εκπαιδευτικό υλικό το οποίο αξιοποιήθηκε στις τάξεις.

IMG 3067

(περισσότερα…)

Εικαστικά – Το περιστέρι ως σύμβολο

Ο όρος σύμβολο αποδίδεται σε οτιδήποτε αντιπροσωπεύει μια έννοια και μπορεί  να αποδοθεί και ως παράσταση, απεικόνιση. Για παράδειγμα το περιστέρι αποτελεί σύμβολο της ειρήνης.

Το Πρώτο Παγκόσμιο Συνέδριο Ειρήνης πραγματοποιήθηκε από τις 20 έως τις 26 Απρίλη 1949 ταυτόχρονα στο Παρίσι και την Πράγα γιατί λόγω του ψυχρού πολέμου οι γαλλικές αρχές αρνήθηκαν να επιτρέψουν στους αντιπροσώπους των χωρών της Ανατολικής Ευρώπης και της Ασίας να εισέλθουν στη Γαλλία. Σε αυτό το Συνέδριο υιοθετήθηκε το περιστέρι ως σύμβολο της Ειρήνης, από το περιστέρι που φιλοτέχνησε ο Πικάσο και απεικονίζονταν στην αφίσα του Συνεδρίου. Το περιστέρι το συναντάμε σε πολλά έργα του καλλιτέχνη. Το όνομα της κόρης του Παλόμα σημαίνει περιστέρι στα ισπανικά.

Μια σημαντική έκθεση διοργανώθηκε το καλοκαίρι του 2024 στην Κρήτη από την κόρη του Παλόμα Πικάσο και τον διευθυντή του Μουσείου της Ακρόπολης  Νίκο Σταμπολίδη με τίτλο ‘’Η χαρά της ζωής’’, έκθεση που αντανακλά μια συγκεκριμένη περίοδο της ζωής του καλλιτέχνη όταν εκείνος  και η οικογένειά του πέρασαν μια ανάπαυλα ευτυχίας στον Γαλλικό Νότο μετά το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου.

Στην έκθεση φαίνεται πόσο αβίαστα και καθοριστικά οι μορφές, η τεχνική, τα υλικά και το πνεύμα της αρχαίας ελληνικής τέχνης επηρέασαν τον Πικάσο. Πως οι μύθοι πλάθονται και συνομιλούν αποκαλύπτοντας την τεράστια συνέχεια της τέχνης στον Μεσογειακό Κόσμο.

Το παιδί με το περιστέρι, 1901 (΄΄Child with a dove΄΄, 1901)

Το έργο ανήκει στα πρώιμα έργα του ζωγράφου και κατατάσσεται στη γαλάζια περίοδο (1901-1904)  της καλλιτεχνικής του πορείας. Τα έργα αυτής της περιόδου του Picasso  χαρακτηρίζονται από την κυριαρχία των μπλε και γκρι αποχρώσεων αλλά και τη μελαγχολική διάσταση που αυτά αποδίδουν. Το παιδί έχει κοντά κόκκινα μαλλιά και δίπλα του βρίσκεται μια πολύχρωμη μπάλα, στοιχείο της παιδικότητας του κοριτσιού. Στο κάτω μέρος της σύνθεσης κυριαρχούν αποχρώσεις του πράσινου ενώ στο πάνω μέρος κυριαρχούν αποχρώσεις του μπλε, χωρίς αυτό να σημαίνει πως ο χρωματικός διαχωρισμός των δύο μερών είναι απόλυτος. Η όλη σύλληψη του έργου δεν είναι παρά μια σύνδεση της παιδικής αθωότητας  με την ειρήνη, την αγνότητα και την ελπίδα για τη ζωή. Τα παιδιά δημιούργησαν κολάζ χρησιμοποιώντας χάρτινες ψηφίδες, προσεγγίζοντας την τεχνική του ψηφιδωτού και  κάνοντας διάφορους  χρωματικούς  συνδυασμούς. Η διάσταση των έργων είναι Α3. Τα παιδιά εργάστηκαν ομαδικά. Άλλωστε αισθάνονται ελεύθερα και χαρούμενα όταν νιώθουν ότι διευκολύνεται η μεταξύ τους επικοινωνία, όταν υπάρχει ατμόσφαιρα αποδοχής στην ομάδα εργασίας, όταν οι απόψεις τους  λαμβάνονται πραγματικά υπόψη και δεν νιώθουν εχθρότητα  για τα άλλα μέλη.

20250206 095218 (περισσότερα…)

Παγκόσμια Ημέρα Συνδρόμου Down

Το 23ο Δημοτικό Σχολείο συμμετέχει στην καμπάνια Lots of socks του Συλλόγου Συνδρόμου Down. Στηρίζουμε τη διαφορετικότητα και τη μοναδικότητα του κάθε ανθρώπου.

Η Β’ τάξη σε ρυθμούς ανακύκλωσης!

Φέτος, οι μαθήτριες και οι μαθητές της Β’ τάξης του σχολείου μας είχαν τη χαρά να συμμετάσχουν στο 9ο Φεστιβάλ Ανακύκλωσης της Θεσσαλονίκης, στέλνοντας το δικό τους μήνυμα για την προστασία του περιβάλλοντος μέσα από τη μουσική!
Με μεράκι και φαντασία, τα παιδιά με την καθοδήγηση των δασκάλων τους, κ. Σοφίας Τερζή. και κ. Μαρίας Καπετανάκη, της μουσικού του σχολείου, κ. Ευδοξίας Αγγελίδου, και της θεατρολόγου, κ. Γαρυφαλλιάς Σκορδή, τα παιδιά δημιούργησαν μουσικά όργανα από ανακυκλώσιμα υλικά, μαθαίνοντας πως ακόμα και τα πιο απλά αντικείμενα μπορούν να αποκτήσουν μια δεύτερη ζωή. Με αυτοσχέδια τύμπανα από κουτιά, μαράκες από πλαστικά μπουκάλια και κιθάρες από χαρτόκουτα, η ορχήστρα τους μετέτρεψε το φεστιβάλ σε μια γιορτή μουσικής και φαντασίας.
Η παρουσία μας στο φεστιβάλ κορυφώθηκε με μια μοναδική μουσική εμφάνιση! Με την καθοδήγηση της μουσικού του σχολείου, τα παιδιά τραγούδησαν και έπαιξαν με τα μουσικά όργανα που κατασκεύασαν. Η ενέργεια, ο ενθουσιασμός και η δημιουργικότητά τους κέρδισαν το θερμό χειροκρότημα του κοινού!
Ήταν μια υπέροχη εμπειρία που έδειξε στους μικρούς μας μουσικούς πως η ανακύκλωση και η τέχνη μπορούν να συνδυαστούν, προσφέροντας χαρά και έμπνευση. Φεύγοντας από το φεστιβάλ, όλοι ένιωθαν περήφανοι για τη συμβολή τους στην προστασία του πλανήτη, αλλά και γεμάτοι αναμνήσεις από μια μοναδική ημέρα!

unnamed

(περισσότερα…)

Απλώνω ευτυχία!

Αγαπητοί γονείς,

Το σχολείο μας για ακόμα μια χρονιά διοργανώνει τη βραβευμένη δράση «Απλώνω ευτυχία». Στόχος της συγκεκριμένης δράσης είναι να υπενθυμίζει στον καθένα από εμάς τι σημαίνει ευτυχία και ότι αυτή βρίσκεται στα απλά και καθημερινά της ζωής.  Σε αυτά που βρίσκονται γύρω μας – κοντά μας.  Σας καλούμε, λοιπόν, την Κυριακή 16 Μαρτίου, να έρθετε μαζί με τα παιδιά σας, να ζωγραφίσουμε την ευτυχία και να στηρίξουμε όλοι μαζί τους Συλλόγους Γονέων Παιδιών με Νεοπλασματικές Ασθένειες «Φλόγα» και «Λάμψη». 

Τα παιδιά θα έχουν μαζί τους μια λευκή παλιά μπλούζα, πάνω στην οποία μπορούν να αποτυπώσουν τι σημαίνει για τον καθένα ευτυχία. Την μπλούζα μπορούν να την ζωγραφίσουν είτε στο σπίτι ή την Κυριακή το πρωί στον υπαίθριο χώρο του Πολιτιστικού Κέντρου, όπου θα λάβει χώρα και το άπλωμα της ευτυχίας. Μέσα από τα μπλουζάκια μας θα δώσουμε ιδέες για το πού μπορεί να βρει κανείς την Ευτυχία. Στόχος μας είναι να μαζευτούν πολλές: δεκάδες, εκατοντάδες, χιλιάδες που θα ανάψουν αυτή τη φλόγα και θα διαδώσουν τη λάμψη της.

Ο καθένας μπορεί να δώσει χρήματα για να αγοράσει κάποιο από τα μπλουζάκια ή για τα χρώματα που θα χρησιμοποιηθούν. Το χρηματικό ποσό που θα συγκεντρωθεί θα δοθεί εξ ολοκλήρου στους δυο παραπάνω συλλόγους.

Σας περιμένουμε όλους, την Κυριακή, από τις 11.00 έως τις 14.00 στον υπαίθριο χώρο του Πολιτιστικού Κέντρου. 

Πληροφορίες: a.barsaki@gmail.com

απλώνω ευτυχία

“Ο ΚΥΡΙΟΣ ΕΓΚΕΛΑΔΟΣ” τάξεις Δ1 Δ2

Δημιουργία τραγουδιού στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης Αξιολόγησης σχολικής μονάδας με τίτλο: “Τον Εγκέλαδο γνωρίζω, μαθαίνω να τον αντιμετωπίζω” 2024-2025.

Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο Σχολείο

Οι μαθητές/τριες των Α’, Β’ και Γ’ τάξεων μαζί με τις δασκάλες τους και τους γυμναστές του σχολείου, συμμετέχουν στο 10ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ κατά της βίας, το οποίο πραγματοποιείται αυτό το χρονικό διάστημα (4-5-6 Μαρτίου 2025) στη Δράμα.

Καθ΄όλη τη διάρκεια της προετοιμασίας, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν και να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα πρόληψης και αντιμετώπισης της σχολικής βίας. Δημιούργησαν αφίσες κατά του σχολικού εκφοβισμού και συμμετείχαν σε ομαδικά παιχνίδια στα οποία κυρίαρχο στοιχείο ήταν η δύναμη της φιλίας, της αγάπης, της συνεργασίας και της αγκαλιάς. Στο Φεστιβάλ στάλθηκε βίντεο με τις δημιουργίες μας καθώς και φωτογραφίες από τις δραστηριότητές μας.

«Λέμε όχι στη βία και ναι στη φιλία!»

 

 

Ηλεκτρονικές εγγραφές μαθητών/τριών Α’ δημοτικού σχ. έτος 2025-26

1. Οι εγγραφές στα δημόσια Δημοτικά σχολεία γενικής εκπαίδευσης δύναται να πραγματοποιούνται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr) στην ειδική ψηφιακή πλατφόρμα «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού» (Φ.6/23967/Δ1/4-3-2025 (B’ 979) KYA) στη διεύθυνση https://adimotikou.eservices.minedu.gov.gr, με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής, την οποία υποβάλλει ένας εκ των δύο γονέων/κηδεμόνων εχόντων την επιμέλεια των μαθητών/τριών που συμπληρώνουν την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής την ηλικία των έξι (6) ετών. Μετά την είσοδο τους στην εφαρμογή αντλείται από το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (Ε.Μ.Επ.) μέσω διαλειτουργικότητας το κινητό τηλέφωνο και η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Στην περίπτωση απουσίας αυτών οι γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια συμπληρώνουν και επιβεβαιώνουν υποχρεωτικά τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου τους και προαιρετικά τα στοιχεία του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μέσω των οποίων θα ενημερώνονται για την πορεία της αίτησής τους.
Για την εγγραφή των μαθητών/τριών που φοιτούν για πρώτη φορά, στην Α΄ τάξη, σε δημόσιο Δημοτικό σχολείο γενικής εκπαίδευσης, εφαρμόζεται η ακόλουθη διαδικασία:
α) Από την 6η (12 το μεσημέρι) έως την 4η Απριλίου οι γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια υποβάλλουν ηλεκτρονικά αίτηση – υπεύθυνη δήλωση εγγραφής μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr), και συγκεκριμένα της ηλεκτρονικής πλατφόρμας «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού», προκειμένου να εγγραφεί ο/η μαθητής/τρια στο δημοτικό σχολείο που έχει κατανεμηθεί, σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας. Σε περίπτωση που η διεύθυνση κατοικίας, βάσει της οποίας πραγματοποιήθηκε η κατανομή, έχει μεταβληθεί, ο/η αιτών/αιτούσα καλείται να μεταβεί εντός της προθεσμίας εγγραφών στο Νηπιαγωγείο φοίτησης για επικαιροποίηση των σχετικών στοιχείων. Σε περίπτωση μη κατανομής, ιδίως, εξαιτίας μη καταχώρισης της διεύθυνσης κατοικίας του/της μαθητή/τριας κατά την εγγραφή στο Νηπιαγωγείο, ο/η αιτών/αιτούσα συμπληρώνει τα απαιτούμενα στοιχεία και αναρτά έγγραφο (λογαριασμό Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών (Δ.Ε.Κ.Ο.), μισθωτήριο συμβόλαιο ή άλλο πρόσφατο δημόσιο έγγραφο) από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας.

(περισσότερα…)