Ολοκλήρωση ευρωπαϊκού προγράμματος “STEAM adventure”

Ολοκληρώθηκε το ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning «STEAM Adventure», με τη συμμετοχή των παιδιών της Γ τάξης. Στο πρόγραμμα που είχε ως βασικό στόχο να γνωρίσουν τα παιδιά τη μέθοδο STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts and Mathematics), μέσα από δημιουργικές, συνεργατικές και βιωματικές δραστηριότητες, συμμετείχαν 33 εκπαιδευτικοί. Τα παιδιά εξερεύνησαν τον κόσμο της επιστήμης και της τεχνολογίας μέσα από πειράματα, παρατηρήσεις και διερευνήσεις. Έμαθαν να διατυπώνουν υποθέσεις, να συλλέγουν και να επεξεργάζονται δεδομένα, να αξιολογούν τα αποτελέσματά τους και να εξάγουν τεκμηριωμένα συμπεράσματα. Παράλληλα, ανακάλυψαν ότι οι νόμοι της φυσικής βρίσκονται παντού γύρω μας και επηρεάζουν την καθημερινή μας ζωή. Το πρόγραμμα συνέβαλε σημαντικά στην ανάπτυξη δεξιοτήτων του 21ου αιώνα. Τα παιδιά καλλιέργησαν την κριτική και αναλυτική τους σκέψη, ενίσχυσαν τις επικοινωνιακές και γλωσσικές τους δεξιότητες και έμαθαν να συνεργάζονται αποτελεσματικά σε ομάδες. Μέσα από τη συνεργασία με συνομηλίκους από άλλες χώρες, γνώρισαν διαφορετικούς πολιτισμούς, ανέπτυξαν πνεύμα αλληλοσεβασμού και απέκτησαν πολύτιμες εμπειρίες ευρωπαϊκής συνεργασίας. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην αξιοποίηση των ψηφιακών εργαλείων όπου τα παιδιά χρησιμοποίησαν σύγχρονες τεχνολογίες για να δημιουργήσουν, να επικοινωνήσουν και να παρουσιάσουν τις ιδέες τους. Δημιούργησαν συνεργατικά προϊόντα όπως ηλεκτρονικά βιβλία, παρουσιάσεις, εικονογραφήσεις, ένα λεξικό STEAM, μια εικονική έκθεση, ένα ψηφιακό δωμάτιο απόδρασης (Escape Room), καθώς και την πρωτότυπη ιστορία «Οι STEAM περιπέτειες του Antek», Συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα!

IMG 20251013 084928        IMG 20251013 085615    IMG 20260302 125601

IMG 20260302 125640

Επίσκεψη της Γ’ τάξης στο ΚΕΠΕΑ Βιστωνίδας

Οι μαθητές/τριες της Γ’  τάξης, την Τρίτη 2 Ιουνίου 2026 υλοποίησαν εκπαιδευτικό περιβαλλοντικό πρόγραμμα σε συνεργασία με το ΚΕΠΕΑ Βιστωνίδας με τίτλο «Νεροκελαηδίσματα». Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε στο πεδίο, στη Γαλάνη της Ξάνθης, στις όχθες του ποταμού Νέστου και εντάσσεται στη θεματική ενότητα «Υγρότοποι / Ποτάμια – Βιοποικιλότητα». Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες στόχος του προγράμματος ήταν οι μαθητές/τριες να γνωρίσουν από κοντά τη μοναδική χλωρίδα και πανίδα του παρόχθιου δάσους, να κατανοήσουν τη λειτουργία και την αξία των υδάτινων οικοσυστημάτων, να ευαισθητοποιηθούν σχετικά με τους τρόπους προστασίας του περιβάλλοντος και να μάθουν πώς να σέβονται τη φύση, ώστε να μπορούν να την απολαμβάνουν υπεύθυνα. Στη συνέχεια οι μαθητές/τριες επισκέφτηκαν την πόλη της Ξάνθης και γνώρισαν τα πλούσια πολιτιστικά στοιχεία της περιοχής.

https://youtu.be/p-XVtlHvJ0k

9

18

 

Επίσκεψη μαθητών/τριων και εκπαιδευτικών από το Altıeylül Science and Art Center (BİLSEM)/Balıkesir, Turkey

Στις 14 Μαΐου 2026, το σχολείο μας είχε τη χαρά και την τιμή να υποδεχθεί μαθητές και εκπαιδευτικούς από το Altıeylül Science and Art Center (BİLSEM) του Balıkesir της Τουρκίας. Η  συνάντηση πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια της συνεργασίας των εκπαιδευτικών Τσιρικίδου Γενοβέφας και Başak EVCİN σε e Twinning πρόγραμμα που υλοποιήθηκε κατά τη σχολική χρονιά 2025 – 2026 από τις εκπαιδευτικούς των δύο σχολείων με τίτλο “ STEAM adventure” αλλά και του προγράμματος e Twinning που πρόκειται να υλοποιηθεί στη νέα σχολική χρονιά με τίτλο “ B.L.U.E. – Brave Learners United for the Environment”.

Η επίσκεψη ξεκίνησε με μια θερμή γιορτή υποδοχής, την οποία προετοίμασαν οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας. Οι φιλοξενούμενοί μας είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τραγούδια και χορούς, να γνωρίσουν στοιχεία της τοπικής μας παράδοσης και να απολαύσουν τα κεράσματα που προσφέρθηκαν προς τιμήν τους. Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκαν κοινές εκπαιδευτικές και βιωματικές δραστηριότητες με θέμα τη φιλία, τη συνεργασία μεταξύ των δύο λαών. Μέσα από ομαδικές εργασίες, παιχνίδια και δημιουργικές δράσεις, οι μαθητές επικοινώνησαν, αντάλλαξαν εμπειρίες και ανέπτυξαν δεσμούς φιλίας, προάγοντας τις αξίες του σεβασμού, της συνεργασίας και της ειρηνικής συνύπαρξης.

Στην οργάνωση και την υλοποίηση της επίσκεψης συνέβαλαν καθοριστικά οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας, καθώς και ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων, τους οποίους ευχαριστούμε θερμά για την πολύτιμη στήριξη και συμμετοχή τους. Η επίσκεψη ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία, αφήνοντας σε όλους όμορφες αναμνήσεις και πολύτιμες εμπειρίες. Η συνεργασία ανάμεσα στα δύο σχολεία ενισχύθηκε σημαντικά και ευελπιστούμε ότι στο μέλλον θα πραγματοποιηθούν και άλλες παρόμοιες επισκέψεις, συμβάλλοντας στην περαιτέρω ανάπτυξη των σχέσεων φιλίας και συνεργασίας μεταξύ των μαθητών και των εκπαιδευτικών των δύο σχολείων.

https://youtu.be/PZBVSS6rbrU

 

Εκδήλωση της Γ’ τάξης για την 25η Μαρτίου 1821

Την Τρίτη 24/3/2026 τα τμήματα Γ1 και Γ2 του σχολείου μας τίμησαν την επέτειο της Ελληνικής Επανάστασης του 1821. Η εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στον χώρο του σχολείου ήταν το αποτέλεσμα προγράμματος που εντάσσεται στις σχολικές δραστηριότητες με τίτλο ” Η Ελληνική Επανάσταση του ’21 στην τέχνη με τα μάτια των παιδιών της Γ΄ και ΣΤ΄ τάξης”. Στο πρόγραμμα συνεργάστηκαν 8 εκπαιδευτικοί, οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί των τμημάτων της Γ’ και ΣΤ’ τάξης και οι εκπαιδευτικοί των Εικαστικών, της Πληροφορικής, της Θεατρικής Αγωγής και της Μουσικής. Τα παιδιά της ΣΤ’ τάξης έγιναν δάσκαλοι και δίδαξαν στα παιδιά της Γ’ τάξης τα σημαντικότερα γεγονότα από την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης μέχρι και τη δημιουργία του πρώτου ανεξάρτητου ελληνικού κράτους. Παράλληλα στο μάθημα των Εικαστικών, τα παιδιά της Γ΄ τάξης προσέγγισαν τα ιστορικά γεγονότα μέσα από πίνακες της επανάστασης που δημιούργησαν Έλληνες και ξένοι ζωγράφοι. Οι πίνακες αποτέλεσαν σημείο αναφοράς για τις αναπαραστάσεις που υλοποίησαν τα παιδιά της Γ΄ τάξης στο μάθημα της Θεατρικής Αγωγής και προσέγγισαν βιωματικά τα γεγονότα. Τα παιδιά της ΣΤ΄ τάξης  κατά τις διδασκαλίες τους χρησιμοποίησαν τις νέες τεχνολογίες και δημιούργησαν παρουσιάσεις στο μάθημα της Πληροφορικής. Όλα τα παραπάνω πλαισιώθηκαν από το μάθημα της Μουσικής όπου με τις κατάλληλες μουσικές επιλογές τα παιδιά ανέπτυξαν τα αντίστοιχα συναισθήματα συνοδεύοντας τα κείμενα και τις αναπαραστάσεις των ιστορικών γεγονότων. Ευχαριστούμε πολύ τους γυμναστές του σχολείου μας για τη διασκευή και την εκμάθηση του παραδοσιακού χορού “Τσάμικος” και ιδιαίτερα ευχαριστούμε τους μικρούς μας μαθητές για την προσπάθεια και τα χαμόγελά τους.

https://www.youtube.com/watch?v=13Z3KjqTcJk

Επίσκεψη της Γ’ τάξης στο ΚΕΠΕΑ Θέρμης

Τα τμήματα Γ1 και Γ2 επισκέφθηκαν το ΚΕΠΕΑ Θέρμης για να δραστηριοποιηθούν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Βιοποικιλότητα και παραδοσιακές καλλιέργειες». Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις του ΚΕΠΕΑ στο Λιβάδι Θεσσαλονίκης καθώς και στον δασικό χώρο της περιοχής. Στόχος του προγράμματος είναι να εστιάσει στην ανάγκη διατήρησης της βιοποικιλότητας και των παραδοσιακών ποικιλιών καλλιέργειας σε τοπικό και παγκόσμιο επίπεδο. Οι υπεύθυνοι του ΚΕΠΕΑ καλωσόρισαν τα παιδιά προσφέροντάς τα ένα μικρό πρωινό και στη συνέχεια ακολούθησε ενημέρωση στις εγκαταστάσεις του ΚΕΠΕΑ σχετικά με τις έννοιες του ενδημισμού, της βιοποικιλότητας, του οικοσυστήματος και της ποικιλομορφίας των καλλιεργήσιμων ειδών όπου τα παιδιά εξέφρασαν τις σκέψεις τους και τις ιδέες τους για βελτίωση της υπάρχουσας κατάστασης με στόχο την διατήρηση και ανάπτυξη των ειδών. Στη συνέχεια ακολούθησε βιωματική προσέγγιση παρατηρώντας και καταγράφοντας βασικά είδη χλωρίδας και πανίδας της περιοχής στον δασικό χώρο. Η χαρά των παιδιών ήταν μεγάλη καθώς το εκπαιδευτικό μέρος του προγράμματος συνδυάστηκε και με παιχνίδια στο δάσος. Ευχαριστούμε θερμά τους υπεύθυνους του ΚΕΠΕΑ Θέρμης για την υπέροχη εμπειρία.

Collage 1 Collage 2 censored

Ευρωπαϊκά Προγράμματα e-Twinning για τη Γ΄ τάξη 2025-2026

Η Γ΄ τάξη συμμετέχει κατά τη σχολική χρονιά 2025 – 2026 σε 3 ευρωπαϊκά προγράμματα e-Twinning, Love of Hometown and Family”,  «Learn it, Live well”, “STEAM adventure”. Σκοπός των προγραμμάτων είναι τα παιδιά να αναπτύξουν δεξιότητες του 21ου αι., να συνεργαστούν μεταξύ τους αλλά και με παιδιά άλλων χωρών, να γνωρίσουν τα πολιτιστικά στοιχεία της χώρας τους, να τα επικοινωνήσουν στα παιδιά των συνεργαζόμενων σχολείων, να μάθουν την ιστορία και τον πολιτισμό των χωρών τους και να εξοικειωθούν με τις Νέες Τεχνολογίες εμπλέκοντας την AI στην καθημερινή ζωή και διδασκαλία.

Learn it Live well STEAM adventure love of hometown and family 1

European Code Week για τη Γ΄ τάξη

Το σχολείο μας για μια ακόμα χρονιά συμμετέχει στην ευρωπαϊκή εβδομάδα κώδικα με δραστηριότητα από τα παιδιά του Γ1. Διασκεδάζουμε κωδικοποιώντας μια εικόνα της φύσης και αποκωδικοποιώντας αντίστοιχη εικόνα που λάβαμε από συνεργάτες μας στο πρόγραμμα e-Twinning “STEAM adventure”.

eu code week 2025 codeweek badge 20252 11 1

Υλοποίηση ευρωπαϊκού προγράμματος e-Twinning “The magic of STEAM”

Οι μαθητές/τριες της ΣΤ1 τάξης υλοποίησαν με επιτυχία κατά τη σχολική χρονιά 2024-2025 το ευρωπαϊκό πρόγραμμα e-Twinning με τίτλο ” The magic of STEAM”.  Κατά τη διάρκεια του προγράμματος  ασχολήθηκαν με πειράματα, παρατήρηση και διεξαγωγή συμπερασμάτων. Σχεδίασαν και παρουσίασαν τις εργασίες τους συλλέγοντας δεδομένα, κάνοντας ελέγχους και υποθέσεις  που τους οδήγησαν σε συμπεράσματα. Ανέπτυξαν δεξιότητες όπως η αναλυτική σκέψη, η επικοινωνία, η κριτική σκέψη σε ομαδικές εργασίες.  Μέσα από τις δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν τονώθηκε η δημιουργικότητα και η φαντασία των μαθητών/τριών ενώ ταυτόχρονα αναπτύχθηκαν οι γλωσσικές και ψηφιακές ικανότητες.

Mad Scientists Laboratory

Η ΣΤ’ τάξης στο 2ο Μαθητικό Περιβαλλοντικό Συνέδριο στην Κωνσταντινούπολη.

Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του 2ου Μαθητικού Περιβαλλοντικού Συνεδρίου του Εθνικού Εκπαιδευτικού Δικτύου Δράσης με τίτλο: «Κωνσταντινούπολη-Θεσσαλονίκη, μια Εκπαιδευτική Συνύπαρξη – Πολίτες της Πόλης, Έλληνες της Οικουμένης» που πραγματοποιήθηκε στις 26-30 Μαρτίου 2025 στην Κωνσταντινούπολη. Οι μαθητές/τριες της ΣΤ’ τάξης με τις υπεύθυνες εκπαιδευτικούς των τμημάτων, Τσιρικίδου Γ. και Φωτζιτζή Π., συμμετείχαν στο συνέδριο με προφορική παρουσίαση της εργασίας τους με τίτλο «Κωνσταντινούπολη – Θεσσαλονίκη : Δυο πόλεις στο χθες, στο σήμερα, στο αύριο” η οποία αναφέρεται σε έρευνα σχετικά με τα μνημεία της Θεσσαλονίκης και την επίδραση του αστικού περιβάλλοντος στη διατήρησή τους. Έγινε διερεύνηση των μνημείων ως προς την ιστορία, την αρχιτεκτονική, τη χρήση και την τοποθεσία που βρίσκονται. Δημιουργήθηκαν και διαμοιράστηκαν ερωτηματολόγια στα οποία αποτυπώθηκαν τα αίτια τα οποία επηρεάζουν τα μνημεία. Τα αποτελέσματα της έρευνας καταγράφηκαν σε επιστολή και προτάθηκαν λύσεις προς τους φορείς της πόλης. Η εμπειρία που αποκομίσαμε όλοι από την παρουσία μας στο συνέδριο ήταν μοναδική. Πολλά συγχαρητήρια στα παιδιά μας τόσο για την εργασία τους στην έρευνα όσο και για την παρουσία τους στο συνέδριο.

logo 2o mathhtiko synedrio Konstantinoypolh

(περισσότερα…)

Συμμετοχή του 23ου Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης στο 2ο Μαθητικό Περιβαλλοντικό Συνέδριο στην Κωνσταντινούπολη.

Το σχολείο μας θα συμμετέχει στο 2ο Μαθητικό Περιβαλλοντικό Συνέδριο του Εθνικού Εκπαιδευτικού Δικτύου Δράσης «Κωνσταντινούπολη-Θεσσαλονίκη, μια Εκπαιδευτική Συνύπαρξη – Πολίτες της Πόλης, Έλληνες της Οικουμένης» το οποίο θα διεξαχθεί την Πέμπτη 27-03-2025 και την Παρασκευή 28-03-2025 στην Κωνσταντινούπολη στο Ζωγράφειο Λύκειο Κωνσταντινούπολης υπό την Υψηλή Σκέπη και Ευλογία του Οικουμενικού Πατριάρχου, κ. κ. Βαρθολομαίου, με τις εργασίες των μαθητών/τριων της Ε΄και ΣΤ΄τάξης.
Σκοπός του Μαθητικού Συνεδρίου είναι να λειτουργήσει ως πεδίο συνεργασίας, εκπαίδευσης και δημιουργικού διαλόγου μεταξύ μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών από σχολεία της Ελλάδας και της ομογένειας σε θέματα περιβάλλοντος και αειφορίας στη βάση της ατζέντας για τη βιώσιμη ανάπτυξη, χτίζοντας γέφυρες επικοινωνίας ανάμεσα στα σχολεία της Ελλάδας και της ομογένειας.
Οι μαθητές/τριες της Ε΄ τάξης με την εποπτεία των δασκάλων τους Κρινίτσας Μ. και Μπλάγα Ν. θα συμμετέχουν στο συνέδριο με αναρτημένη παρουσίαση-αφίσα με τίτλο «Θρησκευτικός περίπατος στην βυζαντινή Θεσσαλονίκη». Αντίστοιχα οι μαθητές/τριες της ΣΤ΄ τάξης με την εποπτεία των δασκάλων τους Τσιρικίδου Γ. και Φωτζιτζή Π. θα συμμετέχουν με προφορική παρουσίαση της έρευνάς τους με τίτλο « Κωνσταντινούπολη – Θεσσαλονίκη: Δυο πόλεις στο χθες, στο σήμερα και στο αύριο» και με θέμα της έρευνας, την επίδραση του αστικού περιβάλλοντος στα μνημεία των δύο πόλεων μέσα στον χρόνο.

logo 2o mathhtiko synedrio Konstantinoypolh