Αγαπητοί γονείς σας ενημερώνουμε ότι οι εγγραφές μαθητών/τριών στα
δημόσια Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία της χώρας για το σχολικό έτος 2022-23,
παρατείνονται μέχρι και τη Δευτέρα 28 Μαρτίου 2022.
Αγαπητοί γονείς σας ενημερώνουμε ότι οι εγγραφές μαθητών/τριών στα
δημόσια Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία της χώρας για το σχολικό έτος 2022-23,
παρατείνονται μέχρι και τη Δευτέρα 28 Μαρτίου 2022.
Άραγε πόσο χρήσιμα είναι τα άχρηστα;
Με αυτό το ερώτημα ξεκινλησαμε το 5ο και τελευταίο εργαστήριου αυτού του θεματικού κύκλου.
Συγκεντρωθήκαμε στην ολομέλεια και φτιάξαμε τον τελικό μας εννοιολογικό χάρτη, λέγοντας ο καθένας τις δικές του ιδέες.
Πόσο σημαντική είναι η ανακύκλωση;Ποια είναι η σημασία της για το αύριο;
Όλα αυτά τα, θεωρητικά, άχρηστα υλικά,πόσο χρήσιμα μπορούν να γίνουν;
Με λίγη προσπάθεια, δοκιμάσαμε να φτιάξουμε για πρώτη φορά τον χάρτη μας στον υπολογιστή,χρησιμοποιώντας τα εργαλεία του.
ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
Στη συνέχεια, και αφού τις τελευταίες μέρες ήρθαν στο σχολείο μας τα βιβλία σε ρόδες, επεξεργαστήκαμε ένα από τα παραμύθια που βρίσκονται σε αυτήν τη σπουδαία βαλίτσα της γνώσης..
“Μια νύχτα στη χωματερή”
Ένα όμορφο παραμύθι του Κώστα Μάγου..
Σ’ αυτό το παραμύθι για την ανακύκλωση, πρωταγωνιστές είναι τα στοιχεία της φύσης που όπως συμβαίνει πάντα δίνουν τη λύση με τον πιο άμεσο, αποτελεσματικό και φαντασμαγορικό τρόπο.
Διαβάσαμε λοιπόν την ιστορία, την αναδιηγηθήκαμε με τον δικό μας τρόπο και ζωγραφίσαμε ότι μας έκανε εντύπωση.
Αυτό το παραμύθι ήταν και η αφορμή για τη δημιουργία ενός δικού μας παραμυθιού..
Η ιδέα δόθηκε..συγκεντρωθήκαμε στην παρεούλα και καταγράψαμε όλα όσα χρειαζόμασταν για να δημιουργήσουμε το παραμύθι μας..!
Το θέμα μας φυσικά ήταν η ανακύκλωση,χρειαζόμασταν όμως τον κεντρικό μας ήρωα..ακούστηκαν πολλές απόψεις καταλήξαμε ωστόσο σε ένα γυάλινο μπουκάλι χυμού..του δώσαμε όνομα και ξεκινήσαμε να ξετυλίγουμε την ιστορία του.
Η κυρία κατέγραψε όσα ακούστηκαν και επιμελήθηκε το κείμενο..τα παιδιά ανέλαβαν την εικονογράφηση..εκτυπώσαμε σε αντίτυπα το παραμυθι μας και έπειτα βάλαμε στη σειρά τις σελίδες του για να γίνει η βιβλιοδεσία.
Ένα από τα αντίτυπα πλαστικοποιήθηκε και έμεινε στη βιβλιοθήκη του σχολείου μας,τα υπόλοιπα μοιράστηκαν στα παιδιά!
Η περηφάνεια μας μεγάλη που έστω και για μια μέρα γίναμε συγγραφείς,εικονογράφοι,βιβλιοδέτες και δημιουργήσαμε από την αρχή ένα παραμύθι!!!
και ο τίτλος αυτού “Ο ΛΑΚΗΣ ΜΠΟΥΚΑΛΑΚΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΗΣ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ”
Το ταξίδι μας στον κόσμο της ανακύκλωσης έφτασε στο τέλος του..!
Πόσο μας άρεσαν αυτά που μάθαμε;
Πόσο χρήσιμα είναι;
Άλλαξαν καθόλου τον τρόπο που σκεφτόμαστε και που συμπεριφερόμαστε στο περιβάλλον;
Ένα φύλλο αξιόλογησης για το τέλος..και μια υπόσχεση..
ΔΕΝ ΣΤΑΜΑΤΑΜΕ ΠΟΤΕ ΝΑ ΑΝΑΚΥΚΛΩΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΦΡΟΝΤΊΖΟΥΜΕ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Έπειτα από την ενασχόλησή μας με τα ζώα σε χειμέρια νάρκη και αφού παίξαμε, μάθαμε διασκεδάσαμε με το χιόνι γύρω μας, το ενδιαφέρον μας μονοπώλησε η παρατήρηση ενός παιδιού, πως υπάρχουν ζώα που ζουν σε παγωμένα μέρη και χρειάζονται το χιόνι για να ζήσουν .
Με αφορμή αυτή την παρατήρηση ξεκινήσαμε να διερευνούμε τις ιδέες και γνώσεις των παιδιών για τα πολικά ζώα.Υπάρχουν τέτοια ζώα ; Ποια είναι; Που ζουν; Καταγράψαμε τα όσα γνωρίζουμε και τις ερωτήσεις των παιδιών και ξεκινήσαμε τη έρευνά μας.
Ανατρέξαμε στον παγκόσμιο χάρτη και την υδρόγειο σφαίρα και με τη βοήθεια του διαδικτύου εντοπίσαμε το σπίτι τους στο Β.και Ν.Πόλο στη Αρκτική και Ανταρκτική στα πιο παγωμένα μέρη του πλανήτη μας. Ακόμη και από τη Ζαγορά πιο παγωμένα όπως μας είπαν τα παιδιά!!!
Προβληματιστήκαμε σχετικά με το όνομα της Αρκτική και βρήκαμε πως προέρχεται από τη αρχαία ελληνική λέξη ‘Άρκτος’ δηλαδή αρκούδα.
Συμπεράναμε έτσι πως μάλλον εκεί είναι και το σπίτι των αρκούδων. Αλλά ποιες αρκούδες μένουν εκεί;
Αποφασίσαμε επειδή οι απορίες, τα ερωτήματα και το ενδιαφέρον μας ήταν μεγάλο να χωριστούμε σε τρεις ομάδες ανάλογα με το ενδιαφέρον μας (πολικές αρκούδες, πιγκουίνοι,θαλάσσιοι ίπποι) και με τη βοήθεια των γονιών μας στο σπίτι να συλλέξουμε πληροφορίες, εποπτικό υλικό, εικόνες, βιβλία γνώσεων, ιστορίες , παραμύθια ,ντοκιμαντέρ ,τραγούδια και ότι άλλο θα μπορούσε να μας βοηθήσει στην αναζήτησή μας.
Εν συνεχεία να τα επεξεργαστούμε και να τα παρουσιάσουμε στις υπόλοιπες ομάδες.
Φτιάξαμε τα διακριτικά των ομάδων μας και ξεκινήσαμε.

Διαβάσαμε αρκετές ιστορίες ,ποικίλο ψηφιακό υλικό παίξαμε αρκετά κινητικά παιχνίδια (πιγκουινάκια με τα αβγουλάκια τους, ισορροπία στον πάγο, ψάρεμα με χέρια και πόδια), παιχνίδια oline, ενώ επίσης φτιάξαμε και το δικό μας παιχνίδι πιγκουινάκι το οποίο και παίζουμε με δυο τρόπους. Ταΐζοντας το με μπαλίτσες ,είτε παίζοντας με ζάρι όπου και προσπαθούμε να το ταΐσουμε τα ψαράκια μας,Νικητές βγαίνουμε όταν και οι δυο έχουμε καταφέρει να ταΐσουμε τα ψαράκια μας στο πιγκουίνο.
Αποτυπώσαμε το Β.πόλο σε μακέτα και κατασκευάσαμε ένα ‘παγωμένο’ κουκλοθέατρο για να φιλοξενεί τις ιστορίες μας . Χορέψαμε με την ψυχή μας το παιχνιδοτράγουδο της Λίας Μαντέσου. 10 πιγκουίνοι μικροί. Παίξαμε φωνολογικά παιχνίδια λέξεων βρίσκοντας ομοιοκατάληκτες λέξεις ,ταΐζοντας την αρκούδα με λέξεις που τελειώνουν σε -ούδα( βερμούδα,καλιακούδα, πεταλούδα, και τον πιγκουίνο με λέξεις που τελειώνουν σε ίνο (κλαρίνο, τραμπολίνο,Λονδίνο,Πεκίνο,καπελίνο).
Αναζητήσαμε πληροφορίες όμως και για τους ανθρώπους εκείνους που ζουν στο Β.Πόλο τους Εσκιμώους. Εντοπίσαμε ομοιότητες, διαφορές. Πήραμε πληροφορίες από το διαδίκτυο και σχετικά βιβλία γνώσεων για τη ζωή και τις ασχολίες τους αποτυπώνοντας στη μακέτα μας επίσης.
Παρατηρήσαμε πως πολλά ζώα στέκονταν λυπημένα πάνω σε κομμάτια πάγου που επέπλεαν διάσπαρτα στη θάλασσα … Αυτό μας προβλημάτισε αρκετά.Τα ζώα δεν έμοιαζαν χαρούμενα.
Γιατί άραγε να συμβαίνει αυτό; Μα επειδή δεν έχει πολύ πάγο κυρία να πατάνε…
Με αφορμή αυτή τη διαπίστωση αναφερθήκαμε και πάλι στο πολύ σημαντικό και παγκόσμιο θέμα της κλιματικής αλλαγής και το οποίο επίσης μας είχε απασχολήσει ξανά με τις πρόσφατες πλημμύρες στην περιοχή μας .
Το λιώσιμο των πάγων διαπιστώσαμε πως οφείλεται και αυτό στο φαινόμενο του θερμοκηπίου .
Παρακολουθήσαμε ψηφιακό υλικό και συνειδητοποιήσαμε πως η γη μας το παγκόσμιο σπίτι μας αρρωσταίνει, μαραζώνει όταν ανεβάζει θερμοκρασία και έτσι λιώνουν και οι πάγοι . Είναι σαν να υποφέρει από πυρετό…
Άραγε από τι προκαλείται και πως η ανθρώπινη δραστηριότητα συνδέεται με αυτό;
Η υπερσπατάλη ηλεκτρικής ενέργειας για να ζεστάνουμε ή να ψύχουμε το σπίτι μας ,τα καυσαέρια των εργοστασίων,το διοξείδιο του άνθρακα που σκεπάζει τη γη και δεν την αφήνει να ανασάνει ,οι ρύποι των αυτοκινήτων,η αποψίλωση των δασών που στερεί το οξυγόνο,τα απορρίμματα είναι μερικές από αυτές .
Διαπιστώσαμε πως όλα αυτά κάνουν το κλίμα να αλλάζει πλημμύρες, ξηρασίες είναι αποτέλεσμα των παραπάνω και προκαλούνται από ανθρωπογενή αίτια κυρίως.
Κάναμε κάποια πειράματα για το πως ανεβαίνει η στάθμη των θαλασσών όταν λιώνουν οι πάγοι.Αφήνοντας παγάκια να λιώσουν σε ποτήρι. Πειραματιστήκαμε με κάποιες ιδιότητες του νερού (υγρό,στερεό), που λιώνει πιο γρήγορα σε χαμηλές η ψηλές θερμοκρασίες;στη αυλή ή στο καλοριφέρ και χρησιμοποιώντας αλάτι, ξύδι, οινόπνευμα, τέμπερες σε διαφορετικά δοχεία είδαμε πως διαβρώνεται και πως όχι ο πάγος.
Και τι να κάνουμε,να βοηθήσουμε τη γη μας ; Ήταν η επόμενη ερώτηση
Αναζητήσαμε λύσεις για να ξανακάνουμε τη γη μας χαρούμενη και υγιή!!!
Δείτε το παρακάτω thinglink εδώ
Συμφωνήσαμε έτσι όλοι μαζί να αναλάβουμε οι ίδιοι την πρωτοβουλία κάνοντας πράξη στη ζωή μας τις προτάσεις μας ενημερώνοντας και τους γύρω μας και έτσι το σύνθημα της τάξης μας να γίνει:
Μαζί για τη γη μας, τα ζώα τους ανθρώπους, τα φυτά,
να ζούμε αρμονικά,
να μην αρρωσταίνουμε
να’ μαστε όλοι καλά!!!
Οι γονείς και οι κηδεμόνες που τα παιδιά τους έχουν γεννηθεί το έτος 2018 πρέπει να κάνουν Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής στο Νηπιαγωγείο της περιοχής τους, σύμφωνα με τις προβλέψεις της παρ. 4 του άρθρου 3 του νόμου1566/1985 (Α167), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 34 του ν. 4704/2020 (Α 133) η φοίτηση των νηπίων που συμπληρώνουν ηλικία τεσσάρων (4) ετών γίνεται υποχρεωτική σε όλους τους Δήμους της χώρας.Για τα φετινά προνήπια που είναι ήδη εγγεγραμένα στο σχολείο μας δεν απαιτείται κάποια άλλη διαδικασία ,καθώς η επανεγγραφή τους γίνεται αυτόματα από το Νηπιαγωγείο.
Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας«Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr), η αίτηση μπορεί να υποβληθεί από το νηπιαγωγείο και από τη Προστάμενη ,προσκομίζοντας τα απαραίτητα δικαιολογητικα. Ραντεβού στο νηπιαγωγείο για τις εγγραφές θα πραγματοποιούνται από 1-20 Μαρτίου από Δευτέρα έως Παρασκευή 11:15-13:00 π.μ. Συνίσταται να προηγείται τηλεφωνική επικοινωνία για τυχόν περισσότερες πληροφορίες και απορίες που μπορεί να προκύψουν και με σκοπό την τήρηση των απαραίτητων υγειονομικών μέτρων και την αποφυγή συνωστισμού.
Τα όρια της περιφέρειας του 1ου Νηπιαγωγείου Ζαγοράς έιναι :
Ζαγορά (Βόρεια του ναού της Αγ. Κυριακής & μέχρι το τέλος της συνοικίας της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος τέλος της Ζαγοράς).
Στο 1ο Νηπιαγωγείο Ζαγορας εγγράφονται μαθητές που διαμένουν εντός των παραπάνω ορίων.
Τα νήπια που αποφοιτούν την τρέχουσα σχολική χρονιά 2021-22 από το Νηπιαγωγείο μας εγγράφοται στο Δημοτικό σχολείο Ζαγοράς.
Διεύθυνση:Συνοικία Μεταμόρφωση Σωτήρα Ζαγοράς.
Τηλ:2426023438
email:mail@1nip-zagor.mag.sch.gr
Για την εγγραφή του
νηπίου/προνηπίου οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:
Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη
Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών-
διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του
Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του
Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας
συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου
μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.
Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα :
α) τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας, είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,
β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,
γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα,εφόσον υπάρχει/χουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον/την Διευθυντή/τρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.
δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή/και στοΤμήμα Πρόωρης Υποδοχής,
ε) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τησχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω τηνευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».
Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στο ότι τα δικαιολογητικά για τα (γ) και (δ) προσκομίζονται στη
σχολική μονάδα μέχρι και την 19/3/22.
Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β ́ 1767) οι
γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας ΨηφιακήςΠύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολικήμονάδα. Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται :
α) η αίτηση εγγραφής και τα δικαιολογητικά για το προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα ή/και το τμήμα πρόωρης υποδοχής
β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή,
(Α.Δ.Υ.Μ.)
γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν ταεμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών.δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ.
Το Α.Δ.Υ.Μ. (Μπορείτε να το κατεβάσετε και εσείς από εδώ) και να το προσκομίσετε συμπληρωμένο από τον παιδίατρο και το βιβλιάριο Υγείας μπορείτε να τα φέρετε στο Νηπιαγωγείο μλεχρι και τη λήξη του σχολικού έτους 21/6/22
Πριν την τελική υποβολή της αίτησης (οριστικοποίηση) απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του.Μπορείτε να συμπληρώσετε την υπεύθυνη δήλωση και μέσω της πλατφόρμας gov.gr στο πεδίο υπεύθυνες δηλώσεις και είτε να την προσκομίσετε στο Νηπιαγωγείο είτε να τη αποστείλετε με mail στο Νηπιαγωγείο.
Μετά την υποβολή της αίτησης, ( οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις η αίτησή τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/ κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr).Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή.
ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΩΡΗΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ.
Στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής των Νηπιαγωγείων του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου εγγράφονται οι μαθητές/τριες κατόπιν σχετικής αίτησης-δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους.
Γίνονται δεκτές όλες ανεξαιρέτως τις αιτήσεις των γονέων/κηδεμόνων για φοίτηση των μαθητών/τριών στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα χωρίς προϋποθέσεις.
Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής (7:45-8:30):
1. Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν νήπια/προνήπια τα οποία είναι
εγγεγραμμένα και φοιτούν στο προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.
2. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα πέντε (5)
νήπια/προνήπια.
3. Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45-8:00.
4. Η αποχώρηση των μαθητών/τριών του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος πραγματοποιείται στις16:00 σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
Πρόωρη αποχώρηση νηπίων/προνηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται
ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΡΙΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΧΩΡΕΣ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ
1. Σύμφωνα με την παρ. 9, του αρ. 6, του Π.Δ 79/2017 (Α ́109) οι προερχόμενοι από σχολεία του
εξωτερικού, Έλληνες ή αλλοδαποί μαθητές/ριες εγγράφονται στο Νηπιαγωγείο σύμφωνα με τη
διαδικασία εγγραφών και τα δικαιολογητικά, εφόσον έχουν τη νόμιμη ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο.
2. Σύμφωνα με την παρ. 9, του αρ. 6, του Π.Δ 79/2017 (Α ́ 109), οι αλλοδαποί μαθητές/τριες μπορούν να
εγγραφούν αφού προσκομίσουν ληξιαρχική πράξη γέννησης ή ομοειδές πιστοποιητικό επίσημα
μεταφρασμένα από πιστοποιημένο δικηγόρο για το σκοπό αυτό.
ΕΚΔΟΣΗ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΩΝ ΦΟΙΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΩΣΕΩΝ ΦΟΙΤΗΣΗΣ ΣΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ
Με δεδομένο ότι οι εγγραφές στα Νηπιαγωγεία και στα Δημοτικά σχολεία πραγματοποιούνται από 1
έως 20 Μαρτίου 2022, επισημαίνονται τα εξής:
1. Το Πιστοποιητικό Φοίτησης στο Νηπιαγωγείο εκδίδεται την ημέρα λήξης διδασκαλίας των μαθημάτων,όπως προβλέπεται στο άρθρο 2 παρ. 5 και στο άρθρο 20 του Π.Δ. 79/2017 (Α ́ 109) και διαβιβάζεται αυτεπάγγελτα από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό σχολείο εγγραφής του/της μαθητή/ριας.
2. Μέχρι την ημερομηνία έκδοσης του Πιστοποιητικού Φοίτησης το Νηπιαγωγείο εκδίδει «ΒεβαίωσηΦοίτησης» η οποία προσκομίζεται από τον γονέα ή κηδεμόνα του/της μαθητή/τριας για την εγγραφήτου/της στο Δημοτικό.
Μπορείτε να επισκέπτεστε σχετικά και τη ιστοσελίδα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγησίας εδώ
Δείτε την εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Εδώ
Δείτε τις οδηγίες χρήσης εφαρμογής για κηδεμόνες εδώ
Με χαρά να σας καλωσορίσουμε στο Νηπιαγωγείο μας!!!
Με εκτίμηση
Η προιστάμενη
Ευαγγελάκη Αγγελική
Σε συνέχεια του προηγούμενου εργαστηρίου,αφού παρακολουθήσαμε τα εκπαιδευτικά βίντεο και ενημερωθήκαμε για την επιλογή των ειδών, τη σωστή προετοιμασία τους και τη ρίψη τους στους σωστούς κάδους ανάλογα με τα υλικά, τα παιδιά χρησιμοποιώντας συσκευασίες που είχαν φέρει στο σχολείο, έπαιξαν κινητικά παιχνίδια και διαχώρισαν τα ανακυκλώσιμα είδη, τοποθετώντας τα σε στεφάνια.
Επιπλέον ακολούθησαν ψηφιακά παιχνίδια της ίδιας φιλοσοφίας!
Κι ένα φύλλο εργασίας για να δούμε κατά πόσο η γνώση που αποκτήθηκε έχει αφομοιωθεί!
Είχε φτάσει η ώρα για να δημιουργήσουμε το δικό μας θεατρικό δρώμενο με θέμα την ανακύκλωση.
Βασισμένοι σε μια ιστορία που εκδώθηκε από το ΚΠΕ Νεάπολης Λασιθίου και που διαβάσαμε με τα παιδιά,συγκεντρωθήκαμε στην παρεούλα μας και καταγράψαμε: τον τόπο, τον χρόνο, τους ήρωες , το συναίσθημα των ηρώων, την δράση αλλά και τη λύση στο πρόβλημα, τα μελλοντικά σχέδια των ηρώων..κάναμε τις απαραίτητες προσθήκες αλλά και αλλαγές και δημιουργήσαμε μια ιστορία κομμένη και ραμμένη στα δικά μας μέτρα!
Μέσω αυτής της ιστορίας δόθηκε η ευκαιρία στα παιδιά να αξιοποιήσουν τις γνώσεις τους για τα προβλήματα που σχετίζονται με την ανακύκλωση!
Με το σύνθημα λοιπόν “ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΤΏΡΑ” να ακούγεται δυνατά ξεκινήσαμε την προετοιμασία μας!
Συγκεντρώσαμε όλα τα ανακυκλώσιμα είδη που υπήρχαν στο σχολείο μας και φτιάξαμε τις στολές και τα αξεσουάρ που θα χρησιμοποιούσαμε για την πραγματοποίηση της μικρής μας θεατρικής παράστασης!
Οι ρόλοι μοιράστηκαν και όλα ήταν έτοιμα για την πραγματοποίηση της μικρής μας παράστασης!
Το θέμα της φυσικά η Ανακύκλωση με άρωμα όμως Χριστουγέννων, καθώς η περίοδος των γιορτών συνέπεσε με την ενασχόληση μας με το θέμα και ήταν μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία να τα συνδυάσουμε!
Το σύνθημα της Ανακύκλωσης έφτασε μέχρι τον Βόρειο Πόλο και τα παιδιά το διασκέδασαν,απολαμβάνοντας τους καρπούς της προσπάθειάς τους!!!
Στο δεύτερο εργαστήριό μας ξεκινήσαμε με ένα εκπαιδευτικό βίντεο σχετικά με τη διαχείριση των απορριμάτων που παρακολουθήσαμε όλοι με προσοχή!
Παρατηρήσαμε, συγκρίναμε και διαχειριστήκαμε κριτικά τις πληροφορίες που πήραμε, φτάνοντας σε συμπεράσματα σχετικά με τη δική μας κατάσταση!
Αλήθεια πως θα ήταν ο τόπος μας με σωστή αλλά και με λάθος διαχέιριση,πως θα έμοιαζε το χωριό μας με κάδους αλλά και χωρίς αυτούς;
Αφού καταθέσαμε όλοι τις απόψεις μας, τα παιδιά αποτύπωσαν τις εικόνες που φαντάστηκαν σε ένα φύλλο εργασίας.Κι έπειτα συγκεντωθήκαμε στην παρεούλα μας για να περιγράψουμε τις ζωγραφιές μας.
Επιπλέον δημιουργήσαμε με πινέλο φτιάχνοντας μια ομαδική εργασία. Σας παρουσιάζουμε το έργο μας!
“Το βρωμοχώρι και το καθαροχώρι”
Στη συνέχεια επεξεργαστήκαμε το βιβλίο “Σκουπίδια και Ανακύκλωση”.Αφού προβληματιστήκαμε και απαντήσαμε σε απορίες,έγινε η εισαγωγή μας στην έννοια της ανακύκλωσης.Μάθαμε να γράφουμε τη λέξη ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ και να αποτυπώνουμε το σήμα της.
Η ώρα για παιχνίδι έιχε φτάσει!Εικόνες διάφορων προιόντων, αντικειμένων, υλικών..δύο στεφάνια κι ένα ζάρι και είμαστε έτοιμοι να τα χωρίσουμε σε οργανικά και ανακυκλώσιμα!
Σειρά είχε ο διαχωρισμός των ανακυκλώσιμων ανά είδος – υλικό.
ΧΑΡΤΙ – ΠΛΑΣΤΙΚΟ – ΑΛΟΥΜΙΝΙΟ – ΓΥΑΛΙ
Κι ένα φύλλο εργασίας για εμπέδωση!
Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικα βίντεο με τον ΠΕΡΙ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ σχετικά με την ανακύκλωση, την κομποστοποίηση,τον μπλε κάδο και φτιάξαμε τους δικούς μας μπλε κάδους που πήραμε στο σπίτι μας.
Παρατηρώντας πίνακες αναφοράς με όλα τα ανακυκλώσιμα υλικά τα παιδιά αναρωτήθηκαν ποια διαδικασία ακολουθείται για να έρθουν στα χέρια μας;Ποιο είναι λοιπόν το ταξίδι τους απο την πρωτογενή τους μορφή μέχρι τη στιγμή που μεταμορφώνονται σε κάτι άλλο;
Έτσι για να λύσουμε αυτήν την απορία μας συζητήσαμε, με τη βοήθεια εικόνων, για τον κύκλο που κάνουν τα υλικά κι έπειτα με κάρτες σειροθέτησης εμπεδώσαμε τη νέα γνώση.
Κλείσαμε το εργαστήριο ακούγοντας και χορεύοντας το τραγούδι της Ανακύκλωσης.
Στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων και συγκεκριμένα στον δεύτερο θεματικό κύκλο “Φροντίζω το Περιβάλλον” πραγματοποιήσαμε το προηγούμενο διάστημα ενδιαφέρουσες δραστηριότητες.
Στόχοι μας ήταν να βοηθήσουμε τα παιδιά να υιοθετήσουν μία συμπεριφορα φιλική προς το περιβάλλον και να αναπτύξουν ανάλογες θετικές στάσεις και αξίες.Επιπλέον να εξοικειωθούν με ζητήματα που αφορούν το φυσικό περιβάλλον και με στάσεις που διαφυλάσσουν τη φυσική ισορροπία καθώς επίσης να καλλιεργήσουν την αντίληψη ότι το κάθε άτομο αποτελεί τμήμα του περιβάλλοντος και ότι τα απορρίματα προκύπτουν ως αποτέλεσμα της ανθρώπινης δραστηριότητας.
Να κρίνουν και να επικρίνουν την ανεξέλεγκτη ρίψη απορριμάτων και να υιοθετήσουν στάσεις για τη σωστή συλλογή και αποκομιδή τους και να εξοικειωθούν με ανακυκλώσιμα απορρίματα και με τη διαδικασία της ανακυκλώσης!
Στο πρώτο μας εργαστήριο λοιπόν συστηθήκαμε με το θέμα και κάναμε σύσταση της ομάδας μας, δίνοντάς της το όνομα “Οι σούπερ ήρωες της ανακύκλωσης”.Επικυρώσαμε τη σύσταση αυτή με το συμβόλαιο της τάξης μας το οποίο θα μας συνοδεύει σε όλη τη διάρκεια της διερεύνησης του θέματος.
Η ομάδα μας είναι έτοιμη να ξεκινήσει..έτσι φανταζόμαστε όλοι μαζί πως από κάπου προέρχεται μια δυσάρεστη μυρωδιά..αναπαριστούμε με κινήσεις του προσώπου και του σώματος τα συναισθήματα που μας προκαλεί κι έπειτα ο καθένας κάνει τις υποθέσεις του.Στη συνέχεια αποτυπώνουμε τις σκέψεις αυτές σε ένα χαρτί και επανερχόμαστε στην ολομέλεια όπου περιγράφουμε όσα έχουμε ζωγραφίσει!
Ακολουθεί συζήτηση πάνω στο θέμα των σκουπιδιών και δημιουργούμε τον πρώτο μα εννοιολογικό χάρτη με ιδεοθύελλα!Θέτουμε στα παιδιά ερωτήσεις κι εκείνα μοιράζονται μαζί μας τις ιδέες τους!
Κατόπιν τα παιδιά σχεδιάζουν σε ένα ελεύθερο φύλλο εργασίας ότι γνωρίζουν για τη διαχείριση των άχρηστων αντικειμένων.
Συγκεντρωνόμαστε και πάλι στην ολομέλεια, παρουσιάζουμε και περιγράφουμε όσα έχουμε αποτυπώσει στο χαρτί.
Το πρώτο εργαστήριο ολοκληρώνεται με την αφήγηση και επεξεργασία ενός οικολογικού παραμυθιού “Ο κύριος Μπεν, η Μου και τα σκουπίδια.Τα παιδιά ακούν την αφήγηση του παραμυθιού, παρατηρούν τις εικόνες. εκφράζουν απορίες και κάνουν διαπιστώσεις για την εξέλιξη την ιστορίας.Έτσι έρχονται σε επαφή και με την έννοια της ανακύκλωσης, ως αφετηρία της επεξεργασίας που θα ακολουθήσει.Τέλος κάνουν ένα φύλλο εργασίας ως εμπέδωση..και αναδιηγούνται την ιστορία του κύριου Μπεν με δικά τους λόγια και με τη βοήθεια των εικόνων!
Αγαπητοί γονείς σας παραθέτουμε χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με την λειτουργία των σχολείων μετά την ανάπαυλα των Χριστουγεννιάτικων εορτών.Πηγή ΥΠΑΙΘ. minedu.gov.gr
05-01-22 Ερωτήσεις-απαντήσεις για τη λειτουργία των σχολείων
Τα σχολεία θα ανοίξουν κανονικά, δια ζώσης, τη Δευτέρα 10 Ιανουαρίου, σύμφωνα με τον προγραμματισμό.
Η δια ζώσης λειτουργία των σχολείων είναι καίριας σημασίας:
Κατόπιν εισήγησης της Επιτροπής Ειδικών, το πρωτόκολλο λειτουργίας των σχολείων επικαιροποιείται, ώστε να ανταποκριθεί στις ανάγκες της νέας φάσης της πανδημίας και στα χαρακτηριστικά της μετάδοσης της μετάλλαξης Όμικρον. Οι αλλαγές στο πρωτόκολλο στοχεύουν στην ενίσχυση και γενίκευση των ελέγχων.
Επιγραμματικά, προβλέπονται τρεις βασικές αλλαγές:
Τα σελφ τεστ που έχουν αδειοδοτηθεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι σχεδιασμένα για να ανιχνεύουν τον ιό σε άτομα που έχουν ικανό φορτίο για να το μεταδώσουν. Τα διατιθέμενα από το κράτος σελφ τεστ ανιχνεύουν μία πρωτεΐνη του ιού (νουκλεοκαψίδιο) που εντοπίζεται και στο στέλεχος Όμικρον, για αυτό οι διεθνείς οργανισμοί θεωρούν ότι δεν έχει επηρεαστεί η χρησιμότητά τους. Γενικά, καθ’ όλη την πορεία της πανδημίας έχει παρατηρηθεί ότι ένα μικρό ποσοστό ασθενών δεν θα αναπτύξουν ικανό φορτίο για να ανιχνευθεί από τα ράπιντ ή τα σελφ τεστ. Για αυτό μόνο όταν υπάρχουν επίμονα συμπτώματα συστήνεται μοριακός έλεγχος. Αυτοί οι ασθενείς ωστόσο θεωρείται ότι δεν μεταδίδουν τον ιό (ή μεταδίδουν ελάχιστα). Συνεπώς, τόσο τα σελφ, όσο και τα ράπιντ τεστ, παραμένουν έγκυρα και αξιόπιστα εργαλεία για τον περιορισμό της μεταδοτικότητας του ιού.
Η προσέγγιση της Επιτροπής των Ειδικών αλλά και διεθνώς είναι η αξιοποίηση στο έπακρο διαγνωστικών ελέγχων και η υποχώρηση της καραντίνας. Στόχος είναι τα τμήματα να παραμένουν όσο περισσότερο γίνεται ανοιχτά, αλλά με πολύ αυξημένους διαγνωστικούς ελέγχους.
Η επιδημιολογική επιτήρηση επιτυγχάνεται ακόμη περισσότερο με τα νέα πρωτόκολλα καθότι:
Σε περίπτωση που παρατηρηθεί εκτεταμένη διασπορά σε κάποιο τμήμα, τότε το τμήμα αυτό θα κλείνει σε σύντομο χρονικό διάστημα. Διαφορετικά, οι εντατικοί έλεγχοι που έχουν προβλεφθεί από τους επιδημιολόγους θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούνται για τον περιορισμό της διασποράς του ιού, ακριβώς όπως έγινε κατά τους πρώτους μήνες της φετινής σχολικής χρονιάς.
Μεταξύ Σεπτεμβρίου και Δεκεμβρίου 2021 τα υγειονομικά πρωτόκολλα λειτούργησαν με ιδιαίτερα ικανοποιητικό τρόπο, αφού δεν παρατηρήθηκε μεγάλη τάση ενδοσχολικής διάδοσης του ιού. Αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι σε κάθε τμήμα στο οποίο εντοπίζονταν κρούσματα COVID-19 κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, εντοπίζονταν ημερησίως συνολικά 1,2 κρούσματα κατά μέσο όρο. Άρα, τουλάχιστον στο 80% των περιπτώσεων, η ύπαρξη ενός κρούσματος σε ένα τμήμα δεν συνδεόταν με την ύπαρξη ούτε καν δεύτερου κρούσματος την ίδια μέρα.
Οι δηλώσεις για πιστοποιητικά εμβολιασμού ή νόσησης ή αρνητικού ράπιντ τεστ ή σελφ μαθητών που φοιτούν σε δημόσιες σχολικές μονάδες συνεχίζουν να υποβάλλονται στην πλατφόρμα edupass.gov.gr, ενώ οι δηλώσεις σελφ τεστ μαθητών που φοιτούν σε ιδιωτικές σχολικές μονάδες συνεχίζουν να υποβάλλονται στην πλατφόρμα self–testing.gov.gr.
Αυτό που αλλάζει είναι ότι τα δύο δωρεάν εβδομαδιαία σελφ τεστ πλέον θα διενεργούνται και από τους εμβολιασμένους μαθητές. Το μέτρο αυτό στοχεύει στον έγκαιρο εντοπισμό των κρουσμάτων, δεδομένης της μεταδοτικότητας της νέας μετάλλαξης του ιού και σε εμβολιασμένους, και της εμβολιαστικής κάλυψης της μαθητικής κοινότητας. Το τεστ θα διενεργείται δύο φορές την εβδομάδα έως και 24 ώρες πριν την προσέλευση στο σχολείο την Τρίτη και την Παρασκευή.
Για την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας των σχολείων μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων, παρέχεται ένα επιπρόσθετο σελφ τεστ – άρα, την πρώτη εβδομάδα, οι μαθητές θα προμηθεύονται δωρεάν και θα πρέπει να κάνουν 3 σελφ τεστ. Για την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας, κατ’ εξαίρεση, τα σελφ τεστ πρέπει να γίνουν έως και 24 ώρες πριν από την προσέλευση στο σχολείο τη Δευτέρα, την Τρίτη και την Παρασκευή, για τον περιορισμό της διασποράς του ιού, δεδομένης μάλιστα της ιδιαίτερης περιόδου των γιορτών με τους αυξημένους συγχρωτισμούς.
Αν ένας μαθητής διαγνωστεί θετικός στον COVID-19, τότε θα μπαίνει σε απομόνωση για 5 ημέρες τουλάχιστον. Η απομόνωση θα διακόπτεται μετά από 5 ημέρες (α) εφόσον δεν υπάρχουν συμπτώματα, ή τα συμπτώματα μετά το πενθήμερο – προεξάρχοντος του πυρετού – υποχωρούν, και (β) με αρνητικό σελφ τεστ. Εάν ο πυρετός συνεχίζει ή υπάρχει θετικό σελφ (ή ράπιντ) τεστ, η απομόνωση θα παρατείνεται.
Τα απαραίτητα δικαιολογητικά των ανεμβολίαστων εκπαιδευτικών διατηρούνται ως έχουν.
Οι εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί υποβάλλονται σε 2 δωρεάν σελφ τεστ την εβδομάδα. Το τεστ θα διενεργείται 2 φορές την εβδομάδα (Τρίτη και Παρασκευή), έως και 24 ώρες πριν την προσέλευση στο σχολείο την Τρίτη και την Παρασκευή. Το μέτρο αυτό στοχεύει στον έγκαιρο εντοπισμό των κρουσμάτων, δεδομένης της μεταδοτικότητας της νέας μετάλλαξης του ιού και σε εμβολιασμένους, και δεδομένης της εμβολιαστικής κάλυψης της μαθητικής κοινότητας.
Για την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας των σχολείων μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων, παρέχεται ένα επιπρόσθετο σελφ τεστ – άρα, την πρώτη εβδομάδα, οι εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί θα προμηθεύονται δωρεάν και θα πρέπει να κάνουν 3 σελφ τεστ. Για την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας, κατ’ εξαίρεση, τα σελφ τεστ πρέπει να γίνουν έως και 24 ώρες πριν από την προσέλευση στο σχολείο τη Δευτέρα, την Τρίτη και την Παρασκευή, για τον περιορισμό της διασποράς του ιού μετά τον αυξημένο συγχρωτισμό των διακοπών των Χριστουγέννων. Την ίδια περίοδο, οι μη εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί υποχρεούνται να προμηθευτούν ένα σελφ τεστ με δική τους δαπάνη, επιπλέον των δύο τακτικών τους ράπιντ τεστ.
Αν εκπαιδευτικός διαγνωστεί θετικός στον COVID-19, τότε θα μπαίνει σε απομόνωση για 5 ημέρες τουλάχιστον. Η απομόνωση θα διακόπτεται μετά από 5 ημέρες (α) εφόσον δεν υπάρχουν συμπτώματα, ή τα συμπτώματα μετά το πενθήμερο – προεξάρχοντος του πυρετού – υποχωρούν, και (β) με αρνητικό σελφ τεστ για τους εμβολιασμένους εκπαιδευτικούς, και αρνητικό εργαστηριακό έλεγχο (ράπιντ ή PCR) για τους μη εμβολιασμένους εκπαιδευτικούς. Εάν ο πυρετός συνεχίζει ή υπάρχει θετικό σελφ ή ράπιντ τεστ, η απομόνωση θα παρατείνεται. Όταν εξέλθουν από την καραντίνα, οι εκπαιδευτικοί υποχρεούνται να χρησιμοποιούν μάσκα υψηλής αναπνευστικής προστασίας (Ν95 ή ΚΝ95 ή FFP2) ή διπλή μάσκα για τουλάχιστον άλλες 5 ημέρες
Σε περίπτωση που μαθητές ή εκπαιδευτικοί είναι στενές επαφές κρούσματος COVID-19 εκτός σχολείου:
Οι ανεμβολίαστοι μαθητές ή εκπαιδευτικοί που έχουν νοσήσει εντός του τελευταίου τριμήνου έχουν το ίδιο καθεστώς με τους εμβολιασμένους μαθητές ή εκπαιδευτικούς αντίστοιχα.
Τηλεκπαίδευση θα γίνεται κατ’ εξαίρεση σε συγκεκριμένες περιπτώσεις που περιλαμβάνουν και τις ακόλουθες:
Χριστούγεννα ξανά με μηνύματα οικολογικά!!! Το μήνυμα των Χριστουγέννων φέτος από τα παιδιά φέρει Αγάπη , Έλπίδα και έμπρακτη Φροντίδα για τη γη μας που υποφέρει από την υπερκατανάλωση, την κατασπατάληση των φυσικών πόρων και τη λανθασμένη διαχείριση των απορριμάτων!
Στο νηπιαγωγείο μας φέτος στήθηκε ένα πολύ ξεχωριστό εργαστήρι ξωτικών..ένα εργαστήρι οικολογικό!
Με όχημά μας μια εξαιρετική ιστορία που έφτιαξαν παιδιά δημοτικού και εκδόθηκε από το ΚΠΕ Νεάπολης – Λασιθίου , ήρθαμε σε επαφή πέραν των άλλων, με τις έννοιες της οικολογίας και της ανακύκλωσης.
Γνωρίσαμε τις περιπέτειες των ξωτικών και του Άη Βασίλη, τις σκέψεις και τις δράσεις τους για να βοηθήσουν τους ανθρώπους να αλλάξουν στάση και συμπεριφορά ως προς το περιβάλλον.
Να νοιαστούν για τη γη που υποφέρει…!
Ομοίως προβληματιστήκαμε κι εμείς, προτείναμε ιδέες και τρόπους για αλλαγή στη δική μας συμπεριφορά απέναντι σε σημαντικά περιβαλλοντικά προβλήματα. Αναρωτηθήκαμε πώς να είναι άραγε η γη μας με ορθή και αντιστοιχα λανθασμένη διαχείριση των απορριμάτων μας;
Αποφασίσαμε να αναλάβουμε δράση και φέτος να ανακυκλώσουμε παιχνίδια και υλικά συσκευασίας.Ψάξαμε και καταγράψαμε παλιά παιχνίδια.
Στήσαμε το εργαστήρι μας και ξεκινήσαμε δουλειά!!!
Τα παιχνίδια που θα μοιράσει ο δικός μας Άη Βασίλης στα παιδιά, θα είναι φτιαγμένα από ανακυκλώσιμα υλικά.Τα στολίδια μας από φυσικά υλικά που μας προσφέρει το περιβάλλον.
Ταξινομήσαμε λοιπόν απορρίματα σε αντίστοιχους κάδους με το σωστό χρώμα, αναγνωρίσαμε το σήμα της ανακύκλωσης και τη σημασία του.
Τα ξωτικά της τάξης μας χωρίστηκαν σε ομάδες εργασίας και ξεκινήσαμε την αποστολή μας.
Καταγραφή, ταξινόμηση, διαχείριση απορριμάτων, σχεδιασμός δώρων και κατασκευή τους!!!

Διαβάζοντας την ιστορία πλάσαμε κι εμείς τη δική μας, φτιάξαμε τις στολές μας από ανακυκλώσιμα υλικα, επενδύσαμε μουσικά, ετοιμάσαμε τα σκηνικά μας και τις χορογραφίες μας και διασκεδάσαμε πραγματικά, συνειδητοποιώντας παράλληλα πως το όφελος από μία ορθή, περιβαλλοντικά , συμπεριφορά, είναι κατ’επέκταση όφελος προς όλους και συμβάλλει στη βελτίωση ποιότητας της ζωής μας!

Προγραμματίσαμε τις επόμενες δράσεις μας για τη νέα χρονιά και ευχηθήκαμε Χρόνια πολλά σε όλους!!!
Με την ελπίδα και την ευχή το ξεκίνημα της νέας χρονιάς να είναι το έναυσμα ώστε η δική μας περιβαλλοντική συμπεριφορά και στάση να αποτελέσει σημαντικό παράγοντα προς ένα βιώσιμο μέλλον!!!
Άλλωστε είναι χρήσιμο να σκεφτόμαστε πως.. “Όλοι έχουμε κάτι κοινό..τη ΓΗ μας!” Wendel Beny
Η ολοκλήρωση του πρώτου θεματικού κύκλου “Ζω καλύτερα – Ευ ζην” είναι πλέον γεγονός και μαζί με τα παιδιά κάναμε μία αποτίμηση του προγράμματος.
Μέσω ενός διαδραστικού βίντεο θυμηθήκαμε και επαληθεύσαμε την κατάκτηση των προηγούμενων δεξιοτήτων κι έπειτα φτιάξαμε σε ομαδικό αλλά και ατομικό επίπεδο το “πιάτο της υγιεινής διατροφής”.
Η ομαδική μας δουλειά…
και οι ατομικές μας προσπάθειες..
‘Επειτα ασχοληθήκαμε με ψηφιακά διαδραστικά παιχνίδια σχετικά με τις ομάδες των τροφών, τη σημαντικότητα των βιταμινών, κ.α..βλέποντας αν οι νεοαποκτηθείσες γνώσεις έχουν κατακτηθεί σε σημαντικό βαθμό.
Αποφασίσαμε πως θα ήταν μια καλή ιδέα να φτιάξουμε τη δική μας ψηφιακή αφίσα με πρωταγωνιστή τον Αιμίλιο το μήλο,ο οποίος μας συντρόφευε σε όλη μας τη διαδρομή.
Έτσι συγκεντρωθήκαμε στην παρεούλα, συζήτησαμε ποιο θα ήταν το κεντρικό θέμα της αφίσας μας..καταγράψαμε τις ιδέες των παιδιών και καταλήξαμε πλειοψηφικά πως στην αφίσα μας, ο Αιμίλιος θα δίνει συμβουλές για υγιεινή διατροφή.
Ψάξαμε στο διαδίκτυο για εικόνες και ξεκινήσαμε για τη δημιουργία της..
Επιλέξαμε φόντο..γραμματοσειρά και διάταξη..
..Έτοιμη η αφίσα μας!!!
Για το τέλος των εργαστηρίων τα παιδιά κλήθηκαν να συμπληρώσουν ένα φύλλο αξιολόγησης,εκφράζοντας το συναίσθημα που νιώθουν μετά την ολοκλήρωση αυτών.

Ένα ταξίδι στον κόσμο της διατροφής, έφτασε στο τέλος του!
Αποκτήσαμε πολλές καινούριες γνώσεις, προβληματιστήκαμε, διαφωνήσαμε, εκφράσαμε απόψεις,δουλέψαμε ομαδικά αλλά και ατομικά, επικοινωνήσαμε, αλληλοβοηθήκαμε,ευαισθητοποιηθήκαμε σε ζητήματα διατροφής και αποκτήσαμε σωστές διατροφικές συνήθειες!
Το πρόγραμμά μας κλείνει με τα παρακάτω βίντεο,αφιερωμένα σε όλα τα παιδιά του σχολείου μας που ταξίδεψαν με τον Αιμίλιο το μήλο στους θησαυρούς της μεσογειακής διατροφής!