“Γνωρίζουμε τον κόσμο των STE(A)M και της εκπαιδευτικής ρομποτικής μέσα από τον κύκλο του νερού και την υδροδυναμική, με τον Αιμίλιο το μήλο”(Εργαστήριο 2ο)

“Κατασκευάζοντας και παίζοντας με τον κύκλο του νέρου” είναι ο τίτλος του δεύτερου εργαστηρίου μας!

Έτσι  για την πρώτη μας δραστηριότητα, συγκεντρώσαμε όσα ανακυκλώσιμα υλικά μπορέσαμε και δημιουργήσαμε μια μακέτα..

..μια ομαδική κατασκευή στην οποία συμμετείχαν όλα τα παιδιά!

Untitled Design 2 1 1

Ακολούθησε η δεύτερη δημιουργική δραστηριότητα..ατομική κατασκευή για τον κύκλο του νερού..

….πιασαμε χαρτόνια, ψαλίδια, κόλλες, μαρκαδόρους, λαδοπαστέλ και φτιάξαμε ο καθένας τον δικό του κύκλο νερού!

Untitled Design 1 1 1

Στο προηγούμενό μας εγαστήριο είχαμε εισαχθεί στις έννοιες “εξάτμιση” , “συμπύκνωση” , “βροχόπτωση” , “συγκέντρωση”..

σειρά είχε η δημιουργία ενός εννοιολογικού χάρτη που αποτυπώνει τα στάδια που περνάει το νέρο όσο ταξιδεύει στη φύση.Ψάξαμε στο διαδίκτυο και βρήκαμε εικόνες, τις εκτυπώσαμε και κάναμε αντιστοίχιση εικόνων και λέξεων  δημιουργώντας το εννοιολογικό μας χάρτη!

 

Untitled Design 3 1

 

Τα παιδιά αποτύπωσαν σε ένα ελεύθερο φύλλο εργασίας τον κύκλο του νερού,όπως το κάθε ένα από αυτά τον έχει αντιληφθεί..αφού πρώτα δουλέψαμε ομαδικά,μέσω ενός προγράμματος ζωγραφικής στον υπολογιστή!

 

Untitled Design 4 1

Untitled Design 5 1

 

Το εργαστήριο ολοκληρώθηκε με ψηφιακά παιχνίδια- κουίζ!

 

 

 

 

Γνωρίζουμε τον κόσμο των STE(A)M και της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική, με τον Αιμίλιο το μήλο.(Εργαστήριο 1ο)

Στα πλαίσια του τέταρτου θεματικού κύκλου των εργαστηρίων δεξιοτήτων “Δημιουργώ και καινοτομώ, δημιουργική σκέψη και καινοτομία” ξεκινήσαμε τη γνωριμία μας με τον Κύκλο του Νερού!

Μαζί με τα παιδιά ψάξαμε στη βιβλιοθήκη του σχολείου και ανακαλύψαμε όλα τα βιβλία που έχουν ως θέμα τους το νερό!

Για αρχή επιλέξαμε ένα από αυτά και το διαβάσαμε..!

Το βιβλίο αυτό μας έδωσε την αφορμή να ξεκινήσουμε την κουβέντα μας για το νερό και οι πρώτες ερωτήσεις διατυπώθηκαν..

  • Που υπάρχει το νερό στη φύση;
  • Τί μπορούμε να κάνουμε με το νερό;
  • Το νερό είναι φιλος ή εχθρός;

Με τη βοήθεια εικόνων απαντήσαμε σε αυτές τις ερωτήσεις ..

Untitled Design 3

 

Untitled Design 4

Στη συνέχεια ακούσαμε ένα ορχηστρικό κομμάτι και γίναμε εμείς το νερό..οι σταγόνες της βροχής και κινηθήκαμε στο χώρο ακολουθώντας τον ρυθμό!!!

Στην προσπάθειά μας να βρούμε που υπάρχει το νερό στη φύση συμπεράναμε πως το νερό το βρίσκουμε σε διάφορες μορφές και πως κάνει ένα ταξίδι στο περιβάλλον..

θελήσαμε να μάθουμε περισσότερες λεπτομέρειες κι έτσι βάζοντας στον υπολογιστή λέξεις κλεδιά όπως “το ταξίδι του νερού” ή “ο κύκλος του νερού” ανακαλύψαμε τα παρακάτω βίντεο..

 

 

 

Τα παρακολουθήσαμε με προσοχή και μάθαμε καινούριες έννοιες..όπως εξάτμιση..συμπύκνωση..βροχόπτωση..συγκέντρωση..

Είδαμε λοιπόν όλο το ταξίδι που κάνει το νερό στη φύση!!!

Συνεχίσαμε παίζοντας με κάρτες και αριθμούς..βάλαμε στη σειρά τις εικόνες που δείχνουν τον κύκλο που κάνει το νερό και τις αριθμήσαμε!!!

Untitled Design 6

Κάναμε κι ένα φύλλο εργασίας για εμπέδωση

282843876 724370742238886 2625224813319980137 n

281750949 862122768523575 5751696101626277684 n

Συνεχίσαμε με την ακρόαση του ποιήματος του Ζαχαρία Παπαντωνίου “Από που είσαι ποταμάκι;”

 

Και κάναμε μια ομαδική εργασία με εικόνες και λέξεις..

Untitled Design 5

Στη συνέχεια χωριστήκαμε σε δυο ομάδες και δραματοποιήσαμε το ποίημα!!!

281802344 315703473916189 762459384355914257 n

Γνωριμία με τη συγγραφέα Εύη Ραχάλ!!!

Το προηγούμενο διάστημα είχαμε τη χαρά να γνωρίσουμε τη συγγραφέα του βιβλίου “Δημήτρης και Ταρζάν” , κυρία Εύη Ραχάλ!

Η συνάντησή μας ήταν διαδικτυακή!!!Είχαμε φροντίσει να προετοιμαστούμε για αυτήν τη γνωριμία..έτσι λοιπόν

  • Φανταστήκαμε πως μπορεί να είναι η συγγραφέας και φτιάξαμε το πορτραίτο της!
  • Κάναμε υποθέσεις για αυτήν σχετικά με τα αγαπημένα της πράγματα και τις καταγράψαμε!
  • Επιπλέον καταγράψαμε ερωτήσεις που θα θέλαμε να της κάνουμε, και φυσικά επεξεργαστήκαμε το παραμύθι της!

282317484 5518662898199122 6324854651442312826 n

Όλα λοιπόν ήταν έτοιμα για την συνάντησή μας!!!

Η μαμά Νίκη φρόντισε να μας φέρει σε επαφή μαζί της, τα παιδιά ανυπομονούσαν!

Έτσι λοιπόν την καλωσορίσαμε με τη δυνατή μας φωνή  και όλα κύλησαν πολύ όμορφα!

Τα παιδιά της παρουσίασαν το πορτραίτο της και μοιραστήκαμε μαζί της τις υποθέσεις μας για εκείνη!Σε κάποιες από αυτές ήμασταν ακριβείς!!!

281675352 378362977643927 5656283579801416102 n

Τα παιδιά της έθεσαν ερωτήσεις κι εκείνη ήταν πολύ πρόθυμη να μας τις απαντήσει!!!

Untitled Design 2

Έπειτα ακολούθησε η αφήγηση του παραμυθιού από την ίδια τη συγγραφέα και η συζήτηση γι’αυτό!

281614593 308045138200443 8353206082645891211 n

281663773 535640628031205 481911619117011300 n

Τί μας άρεσε περισσότερο στην ιστορία του Δημήτρη και του Ταρζάν;

Λίγο πριν την αποχαιρετήσουμε μας επιφύλασσε μια έκπληξη..!

Η ιστορία του Δημήτρη και του Ταρζάν θα έχει και συνέχεια..έτσι τα παιδιά περιμένουν με αγωνία το δεύτερο μέρος του παραμυθιού!

Η μέρα μας συνεχίστηκε με την κυρία Νίκη η οποία παρουσίασε στα παιδιά μια ιστορία ως αφόρμηση για μια δραστηριότητα δημιουργικής γραφής που ακολούθησε!

281351931 1636774793370457 185789830384437528 n

Τα παιδιά άκουσαν προσεκτικά τα στοιχεία και έκαναν υποθέσεις για το τι μπορεί να είχε συμβεί στην ιστορία μας..

Θέλοντας να εκμεταλλευτούμε την όμορφη μέρα και τον ήλιο, βγήκαμε στην αυλή μας συζητήσαμε και δημιουργήσαμε!!!

Untitled Design 1

Πραγματικά ήταν μια όμορφη και δημιουργική ημέρα!

Τα παιδιά και οι νηπιαγωγοί του 1ου Νηπιαγωγείου Ζαγοράς ευχαριστούν τη συγγραφέα κυρία Εύη Ραχάλ για την ευγενική αποδοχή της πρόσκλησης!

Ευχαριστούμε θερμά και την μαμά Νίκη που πραγματοποίησε με τα παιδιά τη δραστηριότητα δημιουργικής γραφής και μας έφερε σε επαφή με τη συγγραφέα!

“Το Αστέρι της Ευχής”

Το σχολείο μας συμμετείχε την φετινή σχολική χρονιά στο πρόγραμμα του Make a wish, Κάνε – μια –  ευχή Ελλάδος !

Τα αστέρια της ευχής ταξίδεψαν και έφτασαν στα χέρια μας με σκοπό να φωτίσουν ευχές παιδιών που νοσούν από σοβαρές ασθένειες!

Επιπλέον στα πλαίσια του συγκεκριμένου προγράμματος δηλώσαμε τη συμμετοχή μας στον Δημιουργικό διαγωνισμό “Αστέρι της ευχής 2021 – 2022” στην κατηγορία “Φωτογραφία”.

Πραγματοποιήσαμε με τα παιδιά διάφορες δράσεις και αποστείλαμε τη συμμετοχή μας!

 

258244301 543477226650854 7081836194543349497 n

 

272128839 483368876830858 1201532414900707310 n

272251047 489646766053383 7788557308393362863 n

 

Η συμμετοχή μας...

1ο Νηπιαγωγείο Ζαγοράς

Η χαρά  των παιδιών ήταν πραγματικά πολύ μεγάλη!Με κέφι και ενθουσιασμό πραγματοποιήσαμε όλες τις δράσεις στην τάξη μας και ανανεώσαμε το ραντεβού με το “Αστέρι της ευχής” για την επόμενη χρονιά!

“Όλοι μαζί μια αγκαλιά με τον Αιμίλιο το μήλο, υπερασπιζόμαστε τα ανθρώπινα δικαιώματα” (Εργαστηρία 4-5)0

Τα δικαιώματα ανήκουν σε όλους!!!

Είναι άραγε έτσι;

Με αφορμή αυτό το ερώτημα συνεχίσαμε τα εργαστήριά μας για τα ανθρώπινα δικαιώματα.

Συγκεντρωθήκαμε στην παρεούλα μας και ζητήσαμε από τα παιδιά να φανταστούν πως έχουν να φροντίσουν ένα κατοικίδιο κουνέλι!

Δώσαμε όνομα στο κουνέλι μας ακολουθώντας δημοκρατικές διαδικασίες κι έπειτα έπρεπε να σκεφτούμε και να καταθέσουμε την άποψή μας σχετικά με το τι χρειάζεται ένα κουνέλι για να είναι ευτυχισμένο, ασφαλές και υγιές!Επιπλέον αναρωτηθήκαμε ποιος είναι υπεύθυνος για να διασφαλίσει ότι το κουνέλι έχει όλα όσα χρειάζεται.

Καταγράψαμε τις απαντήσεις και καταλήξαμε πως το κουνέλι έχει δικαίωμα σε όλα αυτά τα αγαθά.

Έπειτα απαντήσαμε  στις ίδιες ερωτήσεις, αυτή τη φορά βάζοντας στη θέση του κουνελιού, ένα παιδί..καταγράψαμε και αυτές τις απαντήσεις και συγκρίναμε τις απαντήσεις μας..!

Καταλήξαμε στο συμπέρασμα πως τα δικαιώματα είναι κοινά για κάθε ύπαρξη πάνω στη γη!Untitled Design 32

Τα παιδιά εξέφρασαν την επιθυμία να αποτυπώσουν και εικαστικά τα δικαιώματα του παιδιού και αυτά του κουνελιού! 

Αφού προβάλαμε ένα βίντεο με τα δικαιώματα του παιδιού, ρωτήσαμε τα παιδιά αν γνωρίζουν τη συμβαση του ΟΗΕ ..με τη βοήθεια εικόνων από το διαδίκτυο αλλά και πινάκων αναφοράς τους την παρουσιάσαμε και συζητήσαμε για όλα αυτα τα δικαιώματα φτιάχνοντας μια λίστα με αυτά.

 

Αφού μελετήσαμε την χάρτα των δικαιωμάτων του παιδιού, μοιράστηκαν μικρογραφίες αυτής στα παιδιά και αποφασίσαμε να φτιάξουμε μια κορνίζα με αυτήν..το κάθε παιδί διακόσμησε τη δική του κορνίζα!!

Untitled Design 34

 Φύλλα εργασίας με τα δικαιώματα αλλά και μια αφίσα που φτιάξαμε με τα χεράκια μας ακολούθησαν…

 

 

Untitled Design 35

Untitled Design 37

 

Οι φόβοι των παιδιών…φόβοι όλων μας!!!

Θυμηθήκαμε την ιστορία της Ειρήνης της μικρής προσφυγοπούλας από προηγούμενο εργαστήριο και έχοντας επεξεργαστεί και εξοικειωθεί με τις έννοιες, εστιάζουμε στα συναισθήματα που βιώνει η μικρή πρόσφυγας στο ταξίδι της για τη νέα πατρίδα.

Υπενθυμίζουμε την ιστορία και συζητούμε:

-Για τους λόγους που κάποιοι άνθρωποι αναγκάζονται να φύγουν από την πατρίδα τους

-Εκφράζουμε τους φόβους μας και τους αποτυπώνουμε εικαστικά. Τους κλείνουμε μέσα στον σάκο των φόβων.

Untitled Design 33

 

Φτάνοντας στο τέλος του ταξιδιού μας και αφού έχουμε γνωρίσει όλοι τα δικαιώματα μας αποφασίζουμε να φτιάξουμε μια αλυσίδα..ο κάθε κρίκος της οποίας έχει σπουδαία σημασία…!

Ποια είναι αυτή η αλυσίδα;;;

Δείτε…..

 

«Αλυσίδα φιλίας»

Ζητάμε από τα παιδιά να αναφέρουν τρόπους με τους οποίους δείχνουμε καλοσύνη και φιλικότητα σε γνωστούς και αγνώστους ανθρώπους.

Κάθε παιδί παρουσιάζει έναν τρόπο στην ολομέλεια και τον σημειώνει σε λωρίδα χαρτονιού. Με τις λωρίδες αυτές φτιάχνουμε μια «αλυσίδα σεβασμού» και κάθε ιδέα – τρόπος αποτελεί κρίκο αυτής της αλυσίδας.

Στην αρχή κάθε μέρας αφαιρείται ένας κρίκος από την αλυσίδα, διαβάζεται και ζητείται από τα παιδιά να προσπαθήσουν να εφαρμόσουν τον τρόπο καλοσύνης / ευγένειας μέχρι το τέλος της ημέρας.

 

Untitled Design 30

 

Πόσο μας άρεσε αυτό το ταξίδι;;;

Τα παιδιά απάντησαν με το πιο μεγάλο τους χαμόγελο!!

 

Untitled Design 36

Μάνα..Μητέρα..Μανούλα..Μαμά!!!

Η παγκόσμια ημέρα της μητέρας ή αλλιώς «γιορτή της μητέρας» είναι μια παγκόσμια κινητή γιορτή για να τιμήσουμε τις μανούλες όλου του κόσμου.

Φυσικά τις μανούλες μας τις τιμάμε και τις αγαπάμε κάθε μέρα του χρόνου, αλλά η μέρα αυτή μας δίνει ακόμη μια ευκαιρία, να εκφράσουμε την αγάπη μας!

Τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας, μίλησαν για τις μανούλες τους με τα πιο γλυκά λόγια, μοιράστηκαν μαζί μας όμορφες στιγμές και οι μέρες που πέρασαν ξεχείλιζαν από αγάπη!

Μερικές από τις δραστηριότητές μας….

 

Η μητέρα του χθες – Η μητέρα του σήμερα

ψάξαμε στο διαδίκτυο και βρήκαμε εικόνες που να δείχνουν μητέρες παλαιότερων εποχών αλλά και της σύγχρονης εποχής.

Τις επεξεργαστήκαμε, τις περιγράψαμε, βρήκαμε ομοιότητες και διαφορές.

‘Αραγε με ποια από αυτες τις μαμάδες μοιάζει η δική μας η μαμά;

 Τα ζώα και τα μικρά τους

Μιλήσαμε και για τις μαμάδες του ζωικού βασιλείου με τη βοήθεια εικόνων και διαβάσαμε το υπέροχο παραμύθι “Θα σ’αγαπώ ό,τι κι αν γίνει” της Debi Gliori που παρουσιάζει με τρόπο όμορφο την αδιαπραγμάτευτη αγάπη της μητέρας προς το παιδί της.

 

 

 

 

 

 

 

Η δική μου μαμά..

Το κάθε παιδί μίλησε για τη δική του μαμά, την περιεγράψε και ξεχώρισε μία από τις πολλές όμορφες στιγμές που μοιράζεται μαζί της.

Αποτύπωσε αυτήν τη στιγμή μέσα σε μια καρδία και της έστειλε το μήνυμα “ΣΑΓΑΠΩ” 

Untitled Design 27

Untitled Design 26

 

Μάνα – Μητέρα – Μανούλα – Μαμά

Παίξαμε γλωσσικά παιχνίδια με τις λέξεις και μάθαμε να τις εντοπίζουμε μέσα από ένα σύνολο λέξεων αλλά και να γράφουμε τη λέξη ΜΑΜΑ βάζοντας τα γράμματα στη σειρά!

Untitled Design 28

Άραγε από πήραμε τα γράμματα της λέξης ΜΗΤΕΡΑ;

Και πόσα πράγματα κάνει η δική μας μανούλα για εμάς;

Untitled Design 25

 

Φυσικά δεν έλειψαν τα τραγούδια για τη μαμά..τα ακούσαμε και χορέψαμε αφερώνοντας στις γλυκές μας μανούλες τον χορό μας!

Το δωράκι μας..

Ευωδιαστά..πολύχρωμα λουλούδια που στολίσαμε με τα μικρά μας χεράκια βάζοντας όλη μας την αγάπη..και μια συνταγή-μυστικό που μοιραστήκαμε με τις υπέροχες μαμάδες μας!

Untitled Design 11

Χρόνια πολλά στις μανούλες του νηπιαγωγείου μας αλλά και σε όλες τις μανούλες του κόσμου!

“Κι ένα τέταρτο μητέρας αρκεί για δέκα ζωές, και πάλι κάτι θα περισσέψει που να το ανακράξεις σε στιγμή μεγάλου κινδύνου”

Οδυσσέας Ελύτης

“Ήρθε πάλι Πασχαλιά”

Το χριστιανικό Πάσχα ή αλλίως Λαμπρή και ειδικότερα η Ανάσταση του Χριστού είναι η σπουδαιότερη γιορτή του χριστιανικού εκκλησιαστικού έτους.

Στο νηπιαγωγείο μας κάναμε μια σειρά από δραστηριότητες κατά τις οποίες ήρθαμε σε επαφή με τα ήθη και τα έθιμα του τόπου μας , μάθαμε πράγματα για την εβδομάδα των Παθών ,συζητήσαμε για συμβολισμούς, επεξεργαστήκαμε πασχαλινές ιστορίες με ήρωες λαγούς ,πασχαλίτσες , κόκκινα αβγά , δημιουργήσαμε , παίξαμε , διασκεδάσαμε!

Συγκεντρωθήκαμε λοιπόν στην παρεούλα και μοιραστήκαμε τις γνώσεις μας σχετικά με αυτή την τόσο σπουδαία γιορτή.

Το κάθε παιδί μας μετέφερε τα δικά του βιώματα και τις δικές του γνώσεις σχετικά με το Πάσχα.

Πολλά πράγματα ακούστηκαν..άλλα ίδια άλλα διαφορετικά..έτσι λοιπόν αποφασίσαμε να παρακολουθήσουμε ένα εκπαιδευτικο βίντεο που περιγράφει με απλά και κατανοητά λόγια τί ακριβώς γιορτάζουμε το Πάσχα.

Συμφωνήσαμε πως το Πάσχα και ειδικότερα η Ανάσταση του Χριστού είναι η γιορτή της αγάπης και της ελπίδας! Ο Χριστός υποστήριξε σε όλη Του τη ζωή την αγάπη για τον άνθρωπο και για τα καλά κομμάτια του, χωρίς να μισήσει ή να τιμωρήσει τα κακά.

Με τη βοήθεια του βιβλίου “Η Ανάσταση του Χριστού” του Φίλιππου Μανδηλαρά γνωρίσαμε τα γεγονότα που οδήγησαν στην Ανάσταση του Χριστού.Πήραμε αφορμή να συζητήσουμε για τα γεγονότα αυτά, είδαμε εικόνες, τις περιγράψαμε , εντοπίσαμε ομοιότητες και διαφορές του τότε με το τώρα και παίξαμε και γλωσσικά παιχνίδια αντιστοίχισης.

Untitled Design 18 1

Παρακολουθήσαμε ακόμη ένα εκπαιδευτικό βίντεο με τα ήθη και τα έθιμα που ακολουθούμε τη μεγάλη εβδομάδα..όπως τα κάλαντα του Λαζάρου,το βάψιμο τον αβγών , τα πασχαλινά κουλουράκια , την λαμπάδα της Ανάστασης που περιμένει να ανάψει με το Άγιο Φως , τη μαγειρίτσα και το ψήσιμο του αρνιού.

Βάψαμε κι εμείς τα δικά μας κόκκινα αβγά με τον πατροπαράδοτο τρόπο!

Untitled Design 19

 

Και γίναμε δημιουργικοί φτιάχνοντας λαμπάδες για αγαπημένους μας ανθρώπους..

 

Untitled Design 20

Untitled Design 21

 

Διαβάσαμε και ακούσαμε τις αφηγήσεις πασχαλινών παραμυθιών και ψηφίσαμε ως αγαπημένα μας ¨Το Πάσχα της νόνας της χελώνας” της Λότης Πέτροβιτς – Ανδρουτσοπούλου και το “Ραγισμένο κόκκινο αβγό” του Λούκα Παναγή.

Ζωγραφίσαμε ό,τι μας άρεσε από τα παραμύθια και στολίσαμε την τάξη μας!

Κάναμε κι άλλες πασχαλινές χειροτεχνίες..

Διακοσμητικούς λαγούς

279237266 1229846804520445 3413445892750596706 n 279033946 1676557642691005 7682441371042986951 n

279161814 674307760323751 3404443690669013210 n

 

 

Ευχετήριες κάρτες

279420094 663123664784703 1683183187587697409 n

 

Καλαθάκια..που γεμίσαμε με διάφορα πασχαλινά καλούδια!

279041647 1398083447298981 4566257762982799101 n

 

Παίξαμε μαθηματικά παιχνίδια αντιστοίχισης, σειραθέτησης, αρίθμησης με αβγά και κοτοπουλάκια..

 

Untitled Design 23

Αλλά και παιχνίδια γλωσσικά, όπου έπρεπε να σχηματίσουμε λέξεις σχετικές με το Πάσχα, βάζοντας στη σειρά τα γράμματα.

 

Untitled Design 22

Φυσικά δεν έλειψαν τα φύλλα εργασίας με θέμα Πασχαλινό αλλά και το κυνήγι των κρυμμένων πασχαλινών αβγών, το οποίο το διασκεδάσαμε πολύ! 

 

 

“Όλοι μαζί μια αγκαλιά, με τον Αιμίλιο το μήλο, υπερασπιζόμαστε τα ανθρώπινα δικαιώματα!”(Εργαστήρια 1-3)

Στα πλαίσια του τρίτου θεματικού κύκλου των εργαστηρίων δεξιοτήτων “Ενδιαφέρομαι και ενεργώ, κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη” ασχοληθήκαμε το προηγούμενο διάστημα με τη θεματική ενότητα “Ανθρώπινα δικαιώματα”.

Το πρώτο εργαστήριο αφιερώθηκε στο δέσιμο και τη συνοχή της ομάδας.

Ετσι παίξαμε αρκετά κινητικά παιχνίδια ενεργοποίησης της ομάδας της τάξης μας.

Με δική μας παρότρυνση τα παιδιά περπατούσαν αργά στο χώρο ακούγοντας μουσική και κινούνταν κοιτώντας πάντα στα μάτια όποιον συναντούσαν χωρίς να μιλάνε , μέχρι να συναντήσουν τον επόμενο, σαν το βλέμμα να τα ενώνει με ένα αόρατο νήμα.

Με τη συνοδεία μουσικής τα παιδιά περπατούσαν στο χώρο, σφίγγοντας το χέρι κάποιου άλλου παιδιού και συστήνονταν.

Περπατούσαν ελεύθερα στο χώρο κάνοντας μια υπόκλιση κάθε φορά που συναντούσαν κάποιο άλλο παιδί.

Στέκονταν όρθια κοντά το ένα στο άλλο. Έδιναν τα χέρια τους χωρίς συγκεκριμένη διάταξη και στη συνέχεια προσπαθούσαν να ξεμπερδευτούν και να φτιάξουν έναν κύκλο.

Untitled Design 13

Untitled Design 14

Στη συνέχεια το δέσιμο της ομάδας μας αποτυπώθηκε με τρόπο δημιουργικό σε μια μεγάλη καρδιά που έφτιαξαν τα παιδιά, μια καρδιά που τους χωράει όλους…

Untitled Design 11

Έτοιμοι πλέον, μια ομάδα ενωμένη κάναμε την εισαγωγή στο θέμα μας.

Με αφορμή εικόνες που φέρνουμε στην ολομέλεια αλλά και υλικό από το διαδίκτυο ξεκινάμε τη συζήτηση για την καθημερινή ζωή πολλών παιδιών του τρίτου κόσμου, την έλλειψη σε αγαθά που είναι αναγκαία για την επιβίωση, όπως το καθαρό πόσιμο νερό , την επαρκή και ποιοτική τροφή, για τις δυσκολίες πρόσβασης στην εκπαίδευση, για τα προβλήματα στέγασης καθώς και για τον δύσκολο αγώνα να επιβιώσουν από εχθροπραξίες στις περιοχές τους.

Untitled Design 17

Σειρά είχε η δημιουργία ενός νοητικού χάρτη που αποτύπωνε τις πρότερες γνώσεις των παιδιών με τις βασικές ανάγκες ενός ανθρώπου.Έπειτα από συζήτηση καταγράψαμε τις γνώσεις μας και παρακολουθήσαμε ένα εκπαιδευτικό βίντεο που περιγράφει τις βασικές ανάγκες των ανθρώπων.

Untitled Design 16

Ζητήθηκε απο τα παιδιά να φέρουν στο σχολείο πληροφορίες και υλικό σχετικό με το θέμα μας, το οποίο θα αντλούσαν απο διάφορες πηγές,με τη βοήθεια των γονέων.

Το υλικό αυτό το επεξεργαστήκαμε και μέσα στην τάξη στην ολομέλεια!

Τα εργαστήριά μας συνεχίστηκαν με την προβολή της ταινίας “Ειρήνη” που περιγράφει την ιστορία μιας μικρής προσφυγοπούλας. 

Αφού παρακολουθήσαμε την ιστορία της Ειρήνης, συζητήσαμε για τα συναισθήματα που μας προκαλεί, για το τι κατανοήσαμε βλέποντας την αλλα επεξεργαστήκαμε επιπλεόν και τους όρους “δικαίωμα” , “υποχρέωση” , “ανάγκες”.

Διηγηθήκαμε την ιστορία με τη βοήθεια εικόνων που βάλαμε στη σωστή σειρά και ολοκληρώσαμε με ένα φύλλο εργασίας, στο οποίο το ζητούμενο ήταν να ζωγραφίσουμε έναν κόσμο φιλόξενο για την Ειρήνη.

Untitled Design 15

Untitled Design 12

Σειρά είχε η διαδικτυακή ιστορία “Άσπρα και μαύρα πρόβατα”.Η ιστορία αφορά ένα κοπάδι από λευκά πρόβατα τα οποία συναντούν δύο μαύρα πρόβατα και καλούνται να συζητήσουν για το αν θα τα δεχτούν στην ομάδα τους.Θα συζητήσουν μεταξύ τους, θα ακούσουν όλες τις απόψεις και θα αποφασίσουν από μόνα τους πως θα αντιδράσουν, αν δηλαδή θα τα δεχτούν στο κοπάδι τους ή θα τα διώξουν.

Αφού λοιπόν την παρακολουθήσαμε, συζητήσαμε και προχωρήσαμε στη δραματοποίησή της.

Untitled Design 18

Η δραματοποίηση επαναλήφθηκε αρκετές φορές για να υπάρχει εναλλαγή στους ρόλους.Η εξέλιξή της κάθε φορά είχε και διαφορετικά στοιχεία καθώς το κάθε παιδί αντιμετώπιζε ως άσπρο πρόβατο,με τον δικό του τρόπο, τα μαύρα πρόβατα- εισβολείς στο κοπάδι.

Στο τέλος του παιχνιδιού συζητήσαμε με τα παιδιά για τις εντυπώσεις που μας άφησε, τι θα μπορούσε να είναι διαφορετικό στις αντιδράσεις μας, τα συναισθήματα που δημιουργούνταν στο κάθε παιδί όταν έπαιρνε το ρόλου του μαύρου προβάτου… !

Συνεχίζεται…..

25η Μαρτίου – Διπλή γιορτή..διπλή χαρά!!!

Η 25η Μαρτίου είναι θρησκευτική αλλά και εθνική εορτή. Ο απανταχού ελληνισμός τιμά τους προγόνους του και γιορτάζει την έναρξη της επανάστασης του 1821 ενάντια στον τουρκικό ζυγό.

Παράλληλα γιορτάζει την επέτειο αναγγελίας της γέννησης του Ιησού.Ο διπλός εορτασμός της ημέρας αυτής, την κάνει μία από τις σημαντικότερες ημερομηνίες του χρόνου.

Έτσι κι εμείς στο σχολείο μας αφιερώσαμε χρόνο ώστε..

  • Να μάθουμε για την περίοδο της επανάστασης και τα γεγονότα που έλαβαν τότε χώρα,να γνωρίσουμε τους ήρωες,τα κατορθώματά τους.
  • Ακόμη διαβάσαμε την ιστορία του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, τη στιγμή που ο Αρχάγγελος Γαβριήλ φέρνει το μήνυμα στη Μαρία πως θα γεννήσει τον Χριστό.
  • Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο που εξιστορούν τα γεγονότα της επανάστασης γνωρίσαμε τα ονόματα των ηρώων, παιξάμε γλωσσικά παιχνίδια και παιχνίδια αντιστοίχισης.
  • Γνωρίσαμε τις παραδοσιακές φορεσιές ανά την Ελλάδα και μάθαμε τα μέρη από τα οποία αποτελείται η φορεσία του τσολιά,με διαδραστικά παιχνίδια αλλά και ομαδική εργασία στην τάξη εμπεδώσαμε τις νέες πληροφορίες.

Μερικές από τις δημιουργίες μας…

Untitled Design 7

 

Untitled Design 8

  • Διαβάσαμε την ιστορία “Ασπρογάλανο πανί” της Γαλάτειας Σουρελή

και επεξεργαστήκαμε ένα σχετικό power point με την ιστορία οπτικοποιημένη!

ΑΣΠΡΟΓΑΛΑΝΟ ΠΑΝΙ»

Μιλήσαμε περαιτέρω για την Σημαία μας, τα χρώματά της, τις ρίγες της αλλά και τη Φράση “ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Ή ΘΑΝΑΤΟΣ”!

λήψης

Τι συμβολίζει η Ελληνική σημαία;

Τα χρώματα γαλάζιο και λευκό συμβολίζουν το Γαλάζιο της Ελληνικής θάλασσας και το Λευκό των αφρισμένων κυμάτων.

Οι οριζόντιες γραμμές είναι 9, όσες και οι συλλαβές του συνθήματος της Ελληνικής Επανάστασης, “ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ `Η ΘΑΝΑΤΟΣ”.

Ο Λευκός Σταυρός συμβολίζει την αφοσίωση των Ελλήνων στην Ορθόδοξη Χριστιανική Πίστη και την συμβολή της Εκκλησίας στον σχηματισμό του σύγχρονου Ελληνικού Κράτους.

  • Ακούσαμε τραγούδια και τα μάθαμε..

“Ο ΘΟΥΡΙΟΣ”

Ως πότε παλληκάρια, θα ζούμε στα στενά,
μονάχοι σαν λιοντάρια, στες ράχες στα βουνά;
Κάλλιο είναι μιας ώρας ελεύθερη ζωή,
παρά σαράντα χρόνους, σκλαβιά και φυλακή.

Σπηλιές να κατοικούμε, να βλέπουμε κλαδιά,
να φεύγωμ’ απ’ τον κόσμο, για την πικρή σκλαβιά;
Κάλλιο είναι μιας ώρας ελεύθερη ζωή,
παρά σαράντα χρόνους, σκλαβιά και φυλακή.

Να χάνωμεν αδέλφια, πατρίδα και γονείς,
τους φίλους, τα παιδιά μας, κι όλους τους συγγενείς;
Κάλλιο είναι μιας ώρας ελεύθερη ζωή,
παρά σαράντα χρόνους, σκλαβιά και φυλακή.

 

“ΝΑ’ΤΑΝΕ ΤΟ ’21”

Μου ξανάρχονται ένα ένα χρόνια δοξασμένα
να ‘τανε το 21 να ‘ρθει μια στιγμή
Να περνάω καβαλάρης στο πλατύ τ’ αλώνι
και με τον Κολοκοτρώνη να ‘πινα κρασί
Να πολεμάω τις μέρες στα κάστρα
και το σπαθί μου να πιάνει φωτιά
και να κρατάω τις νύχτες με τ’ άστρα
μια ομορφούλα αγκαλιά
Μου ξανάρχονται ένα ένα χρόνια δοξασμένα
να ‘τανε το 21 να ‘ρθει μια βραδιά
Πρώτος το χορό να σέρνω στου Μοριά τις στράτες
και ξοπίσω μου Μανιάτες και οι Ψαριανοί
Κι όταν λαβωμένος γέρνω κάτω απ’ τους μπαξέδες
να με ραίνουν μενεξέδες χέρια κι ουρανοί
Να πολεμάω τις μέρες στα κάστρα
και το σπαθί μου να πιάνει φωτιά
και να κρατάω τις νύχτες με τ’ άστρα
μια ομορφούλα αγκαλιά
Μου ξανάρχονται ένα ένα χρόνια δοξασμένα
να ‘τανε το 21 να ‘ρθει μια βραδιά.
“ΣΑΡΑΝΤΑ ΠΑΛΛΗΚΑΡΙΑ” 
Σαράντα παλληκάρια
από τη Λε μωρ’ απ’ τη Λεβαδιά
πάνε για να πατήσουνε
την Τροπο , μωρ’ την Τροπολιτσά

Στο δρόμο που πηγαίνανε γέροντα,
μωρ’ γέροντ’ απαντούν.
Ώρα καλή σου γέρο
καλώς τα τα, καλώς τα τα παιδιά.

Πού πάτε παλληκάρια
πού πάτε βρε, πού πάτε βρε παιδιά.
Πάμε για να πατήσουμε
την Τροπο , μωρ’ την Τροπολιτσά.

 

“ΔΕΚΑ ΠΑΛΛΗΚΑΡΙΑ”

Δέκα παλληκάρια στήσαμε χορό
στου Καραϊσκάκη το κονάκι
πέφταν τα ντουβάρια από το χορό
κι από τις πενιές του Μιχαλάκη
Κι όλη νύχτα λέγαμε τραγούδι για τη λευτεριά
κι όλη νύχτα κλαίγαμε γοργόνα Παναγιά
Και το βράδυ βράδυ ήρθαν με τα μας
Μάρκος Βαμβακάρης με Τσιτσάνη
σμίξαν τα μπουζούκια και ο μπαγλαμάς
με τον ταμπουρά του Μακρυγιάννη
Κι όλη νύχτα λέγαμε τραγούδι για τη λευτεριά
κι όλη νύχτα κλαίγαμε γοργόνα Παναγιά
Έβαλα ένα βόλι στο καριόφιλο
κι έριξα τη νύχτα να φωτίσει
κι είπα να φωνάξουν το Θεόφιλο
τον καημό μας για να ζωγραφίσει
Κι όλη νύχτα λέγαμε τραγούδι για τη λευτεριά
κι όλη νύχτα κλαίγαμε γοργόνα Παναγιά
“ΤΑ ΚΛΕΦΤΟΠΟΥΛΑ”
Μάνα μου τα, μάνα μου
τα κλεφτόπουλα τρώνε
και τραγουδάνε, άιντε
πίνουν και γλεντάνε.

Μα ένα μικρό μα ένα μικρό
κλεφτόπουλο δεν τρώει,
δεν τραγουδάει, βάι
δεν πίνει δε γλεντάει.

Μόν’ τ’ άρματα,
μόν τ’ άρματά του κοίταζε,
του τουφεκιού του λέει:

Γεια σου Κίτσο μου λεβέντη,
πόσες φορές, πόσες φορές
με γλίτωσες απ’ των εχθρών
τα χέρια κι απ’ των Τούρκων
τα μαχαίρια

 

Χορέψαμε παραδοσιακούς χορούς και είπαμε ποιήματα….

Untitled Design 9

Untitled Design 10

 

Φυσικά δεν έλειψε ο Εθνικός μας ύμνος

Σε γνωρίζω από την κόψη του σπαθιού την τρομερή,
σε γνωρίζω από την όψη που με βία μετράει τη γη.

Απ’ τα κόκαλα βγαλμένη των Ελλήνων τα ιερά,
και σαν πρώτα ανδρειωμένη, χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά.

 

*Τα παιδιά του σχολείου μας πήραν μέρος και στις εορταστικές εκδηλώσεις του χωριού

ανήμερα της 25ης Μαρτίου με απαγγελία ποιημάτων,κατάθεση στεφάνων αλλά και παρέλαση!*

 

“Από την τρελλή Αποκριά μέχρι τη Σαρακοστή με δημιουργίες, κέφι και χορό”

“Καλώς το καρναβάλι με τους τρελλούς χορούς..

που ντύνει μασκαράδες μεγάλους και μικρούς”

λέει το γνωστό αποκριάτικο τραγούδι..έτσι κι εμείς καλωσορίσαμε την αποκριά με πολλά τραγούδια, ποιήματα, έθιμα, χορό, κατασκευές και ανεξάντλητο κέφι!

Σας παρουσιάζουμε μερικές από τις δημιουργίες μας αλλά και τις διασκεδαστικές στιγμές μας στην τάξη!!!

Ένα φωτο-κολλάζ με μερικές από τις εργασίες μας!

Φ.Ε

 

Αποκριάτικες κατασκευές!

Τσικνίσαμε..μασκαρευτήκαμε..παίξαμε..πετάξαμε χαρταετό!!!

.jpg

Στολίσαμε τη τάξη μας αποκριάτικα και φτιάξαμε τον πιο αστείο μασκαρά, τραγουδήσαμε το τραγούδι του και χορέψαμε μαζί του!

 

.jpg

Αποκριάτικο πάρτυ!!!

Ο χορός και το παιχνίδι ποτέ δε σταματούν!

 

ΠΑΡΤΥ

Ακόμη κι αν ο Μάρτης μας ήρθε με πολύ χιόνι και μας κράτησε για αρκετές μέρες μακρυά..δεν γινόταν να μην φτιάξουμε την Κυρά – Σαρακοστή μας που μπορεί να σήμανε το τέλος της αποκριάς αλλά αποτελεί την έναρξη της αντίστροφης μέτρησης για τη μεγάλη γιορτή του Πάσχα!

.jpg

ΑΤΟΜΙΚΗ

Η συνέχεια δόθηκε μέσω τηλεκπαίδευσης με πολλά διαδραστικά παιχνίδια,βίντεο, τραγούδια και φύλλα εργασίας σχετικά με την Σαρακοστή!

Και του χρόνου με υγεία!!!