ΕΥ ΖΗΝ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ- ΥΓΙΗ ΠΑΙΔΙΑ, ΥΓΙΗΣ ΠΛΑΝΗΤΗΣ
Βασικός σκοπός αυτής της θεματικής ενότητας είναι να γνωρίσουν τα παιδιά τις πιο σημαντικές ομάδες τροφών να αντιληφθούν την έννοια της ισορροπημένης και υγιεινής διατροφής, να γνωρίσουν τη Μεσογειακή Διατροφή και τη σημασία της για τη ζωή μας. Επιπλέον μέσα από στοχευμένες δράσεις και υιοθετώντας σύγχρονες διδακτικές πρακτικές για την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, επιδιώξαμε να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά πως τα τρόφιμα δεν παράγονται ως δια μαγείας καθώς τόσο η παραγωγή όσο και η κατανάλωσή τους φέρνουν ιδιαίτερες αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον.
Ξεκινήσαμε ανιχνεύοντας τις προϋπάρχουσες γνώσεις των παιδιών για τη διατροφή. Στη συνέχεια συμπληρώσαμε ένα φύλλο εργασίας με ρουτίνες σκέψης σχετικά με το θέμα μας.Το πήραμε από εδώ:
http://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2021/09/blog-post_28.html
Ξεκινήσαμε το πρώτο μας ταξίδι στον κόσμο, έχοντας όλοι τα εισιτήριά μας και με μουσική υπόκρουση ταξιδέψαμε , όπως ταξιδεύουν και πολλές από τις τροφές.
Σημαντικός αρωγός μας είναι το πρόγραμμα της WWF ” Διατροφή και περιβάλλον ”
Γίναμε γεωργοί και ψαράδες , αφού πρώτα χωρίσαμε τις τροφές σε δυο κατηγορίες αυτές που παίρνουμε από την θάλασσα και αυτές που παίρνουμε από την γη.
Γνωρίσαμε την Μεσογειακή Διατροφή στο δεύτερο ταξίδι μας και μάθαμε πόσο σημαντική θέση έχουν τα φρούτα και τα λαχανικά σε αυτή τη διατροφή.
Φτιάξαμε τα δικά μας φρούτα- κούκλες και παίξαμε κουκλοθέατρο.
Κάναμε παζλ με έτοιμες εικόνες τις οποίες ζωγραφίσαμε και αναζητήσαμε εικόνες φρούτων και λαχανικών.
Φτιάξαμε Sudocu φρούτων και κολάζ.
Διαβάσαμε, δραματοποιήσαμε και ζωγραφίσαμε το μύθο με τη θεά Αθηνά και τον Ποσειδώνα και μάθαμε πόσο σπουδαίο είναι το ελαιόλαδο στη Μεσογειακή διατροφή.
Ετοιμάσαμε την Πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής που κάνει καλό στην υγεία μας αλλά και στο περιβάλλον. Τοποθετήσαμε τις τροφές ξεκινώντας από τη βάση με τα δημητριακά, τα φρούτα και λαχανικά, που είναι αυτά που πρέπει να καταναλώνουμε καθημερινά. Όσο ανεβαίνουμε προς την κορυφή της πυραμίδας καταναλώνουμε τροφές πιο σπάνια.
Αναφερθήκαμε στα στάδια παραγωγής των τροφίμων και την επίδραση τους στο περιβάλλον. Με εικόνες που βάλαμε στη σειρά είδαμε πώς από το σιτάρι γίνεται το ψωμί και πώς φτάνει σε εμάς.
Φυτέψαμε τα δικά μας λαχανικά στο λαχανόκηπο του σχολείου για να δούμε την πορεία ανάπτυξης των φυτών και να συνειδητοποιήσουμε πως χρειάζεται κόπος και χρόνος για να παραχθούν οι τροφές, που καταναλώνουμε.
Εκμεταλλευτήκαμε τα φύλλα που έπεσαν από τα δέντρα της αυλής, τα οποία ρίξαμε στο παρτέρι μας για να φτιάξουμε το κατάλληλο λίπασμα για τα λαχανικά μας
Τονίσαμε πως μια διατροφή πλούσια σε λαχανικά και φρούτα, όπως η Μεσογειακή κάνει καλό στην υγεία μας, αλλά και στο περιβάλλον.
Φτιάξαμε το δικό μας τραγούδι για τη Μεσογειακή διατροφή, το τραγουδήσαμε και το συνοδέψαμε με μουσικά όργανα.
Φάγαμε υγιεινό πρωινό με φρυγανισμένο ψωμί ελαιόλαδο και ρίγανη.
Τελειώσαμε το πρόγραμμα φτιάχνοντας σουπλά τα οποία ζωγράφισαν τα παιδιά.
Φτιάξαμε επιτραπέζιο παιχνίδι σχετικό με το θέμα μας. Οι υγιεινές τροφές μας βοηθούσαν να προχωρήσουμε μπροστά ενώ οι μη υγιεινές μας πήγαιναν πίσω. Αυτός που θα έφτανε πρώτος στο τέρμα κέρδιζε το βραβείο καλής διατροφής.
Φτιάξαμε και ένα παιχνίδι μνήμης με φρούτα που ζωγράφισαν τα παιδιά.