ΤΣΙΚΝΟΠΕΜΠΤΗ ΚΑΙ ΑΠΟΚΡΙΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ
Οι Απόκριες είναι μια γιορτινή περίοδος με μεγάλη ιστορία. Απόκριες ονομάζονται οι τρεις εβδομάδες πριν από την Καθαρά Δευτέρα, οπότε και αρχίζει η Μεγάλη Σαρακοστή. Ταυτίζονται με την περίοδο του Τριωδίου, μια κινητή περίοδο στην Ορθόδοξη Χριστιανική παράδοση, που αρχίζει την Κυριακή του Τελώνη και του Φαρισαίου και τελειώνει το Μ. Σάββατο. Τα δρώμενα της αποκριάς έχουν τις ρίζες τους στην αρχαία Ελλάδα και στη λατρεία του Διονύσου και σήμερα αποτελούν ένα ψηφιδωτό ιστορίας και λαογραφίας με ήθη και έθιμα σε κάθε γωνιά της Ελλάδας. Θεωρείται κατεξοχήν περίοδος εκτόνωσης, κατά την οποία οι άνθρωποι ξεφεύγουν από την καθημερινότητα με τη βοήθεια της μεταμφίεσης.
Αποκριά σημαίνει την αποχή από το κρέας (από + κρέας), που προετοιμάζει τον άνθρωπο ψυχικά και σωματικά για την περίοδο του Πάσχα και την Ανάσταση.
Η Τσικνοπέμπτη είναι γιορτή της ορθόδοξης παράδοσης στην οποία καταναλώνονται μεγάλες ποσότητες κρέατος. Λαμβάνει χώρα την Πέμπτη, αφού για το Χριστιανισμό τόσο η Τετάρτη όσο και η Παρασκευή αποτελούν μέρες νηστείας κατά τις οποίες δεν πρέπει να καταναλώνεται ούτε λάδι, της δεύτερης εβδομάδας των Αποκριών, της καλούμενης Κρεατινής.
Εικάζεται ότι η προέλευσή της προέρχεται από τις βακχικές γιορτές των αρχαίων Ελλήνων και Ρωμαίων.
Η περίοδος της Αποκριάς είναι πάντα μια ξεχωριστή και χαρούμενη στιγμή για μικρούς και μεγάλους!
Έτσι, και φέτος ήταν για τους μικρούς μαθητές μας μια ξεχωριστή εμπειρία, γεμάτη χρώματα, χαμόγελα και δημιουργία! Με σεβασμό στις ανάγκες και τις δυνατότητες κάθε μαθητή και μαθήτριας, οργανώσαμε δράσεις που προώθησαν τη χαρά, τη συνεργασία και την ελεύθερη έκφραση.
Γιορτάσαμε την Τσικνοπέμπτη και τις Απόκριες με πολύ κέφι, δημιουργικότητα και χαμόγελα!
Η περίοδος της Αποκριάς είναι μια μοναδική ευκαιρία για τα παιδιά να γνωρίσουν τα ήθη και τα έθιμα της παράδοσής μας, να εκφραστούν δημιουργικά και να διασκεδάσουν μέσα από το παιχνίδι και τη συνεργασία.
Στο πλαίσιο των δράσεών μας, μιλήσαμε για την ιστορία των Αποκριών και τα παραδοσιακά έθιμα από διάφορα μέρη της Ελλάδας. Τα παιδιά έμαθαν για το καρναβάλι, τις μεταμφιέσεις και το συμβολισμό της χαράς και της ανανέωσης που φέρνει αυτή η γιορτή.
Αυτή τη χρονιά εμπνευστήκαμε από τον κόσμο του τσίρκου και της τέχνης και δημιουργήσαμε στολές κλόουν που τα παιδιά φόρεσαν φεύγοντας την ημέρα της Τσικνοπέμπτης.
Μια μέρα γεμάτη παραδοσιακό χρώμα και χαρά η Τσικνοπέμπτη στο Νηπιαγωγείο!
Τα τραπεζάκια που στρώθηκαν στην μεγάλη αίθουσα για όλα τα παιδιά του Νηπιαγωγείου, ενώνοντας στην ουσία τα δύο τμήματα , μας έφεραν πιο κοντά, δημιουργώντας μια ατμόσφαιρα ζεστασιάς και φιλίας. Όταν βρισκόμαστε όλοι μαζί, η διάθεση ανεβαίνει και όλα γίνονται μια μεγάλη γιορτή! Αφού οι μικροί μαθητές απόλαυσαν ένα πλούσιο σε εδέσματα γεύμα και απόλαυσαν δροσερά αναψυκτικά, η χαρά κορυφώθηκε όταν πιαστήκαμε χέρι-χέρι και χορέψαμε σε κύκλο αγαπημένα αποκριάτικα τραγούδια. Τα γέλια, οι μουσικές ,οι παραδοσιακοί και όχι μόνο αποκριάτικοι χοροί μαζί με τις χαρούμενες φωνές των μικρών μαθητών γέμισαν το νηπιαγωγείο μας!!!
Το Αποκριάτικο πάρτυ μας έγινε σε παιδότοπο και ήταν υπέροχο. Οι μικροί μαθητές με τις στολές τους προσήλθαν από νωρίς και το καταχάρηκαν!!!
Και του χρόνου!!!







