ΔΩΡΕΑ ΒΙΒΛΙΩΝ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

To Σχολείο μας εκφράζει τις θερμές ευχαριστίες του προς τον εκδοτικό οίκο Burlington Books, για την δωρεάν διάθεση έξι βιβλίων αγγλικής παιδικής λογοτεχνίας , εμπλουτίζοντας την βιβλιοθήκη του Σχολείου μας,  αλλά και βοηθώντας την εκπαιδευτικό της Αγγλικής Γλώσσας του σχολείου μας στο μάθημα της .

Ευχαριστούμε  τη  δασκάλα των Αγγλικών κ. Ντούβα για την ιδέα και την πρωτοβουλία για το αίτημα στον παραπάνω εκδοτικό οίκο.

Με ένα βιβλίο ταξιδεύω…….

1705309300019

ΜΙΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

Μια ευχάριστη έκπληξη περίμενε σήμερα το πρωί στο σχολείο τα παιδιά αλλά και εμάς, τους εκπαιδευτικούς. Η δασκάλα της Φυσικής Αγωγής κ. Λαδά είχε έρθει να μας επισκεφτεί.

Μόλις την αντίκρισαν τα παιδιά, έτρεξαν να την χαιρετήσουν. Χαρές, γέλια…. χαρούμενες φωνές….. κυρία, κυρία..τί κάνετε, κυρία;…σας περιμέναμε….. ήταν μερικές από τις αντιδράσεις των παιδιών. Όμορφες και μοναδικές στιγμές!

Η κ. Λαδά είχε έρθει για να κάνει την απονομή των αναμνηστικών διπλωμάτων συμμετοχής των παιδιών στην Πανελλήνια Σχολική Σκυταλοδρομία “Τρέχω με το ΕΥ” , που είχε οργανώσει και υλοποιήσει με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου. Πριν την απονομή συζήτησε με τά παιδιά, τους υπενθύμισε και τους τόνισε ότι, το ΕΥ ( ΕΥζείν, ΕΥτυχία, ΕΥσυνειδησία, ΕΥαγωνίζεσθαι, ΕΥρωστία,ΕΥημερία,ΕΥθύνη, ΕΥγένεια) είναι η επιδιωκόμενη στάση ζωής. Με το τέλος της απονομής τα παιδιά ευχαρίστησαν και χαιρέτησαν την δασκάλα τους ….θα σας περιμένουμε ξανά……IMG 20240112 123130

Νέα εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας, σχετικά με τις απουσίες μαθητών/τριών λόγω των εποχικών ιογενών αναπνευστικών λοιμώξεων.

Νέα εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, σχετικά με τις απουσίες μαθητών/τριών λόγω των εποχικών ιογενών αναπνευστικών λοιμώξεων.
Σας ενημερώνουμε ότι, σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 24 της αρ. 79942/ΓΔ4/21-5-2019 ΥΑ (Β΄2005), με απόφαση του οικείου Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, καταχωρίζονται αλλά δεν προσμετρώνται οι απουσίες από τα μαθήματα μαθητών/τριών έως πέντε (5) εργάσιμων ημερών, που οφείλονται στην έξαρση των εποχικών ιογενών λοιμώξεων του αναπνευστικού, από 1ης Νοεμβρίου 2023 έως και 31 Μαρτίου 2024.
Η απόφαση αυτή εκδίδεται κατόπιν αιτήσεως και με την προσκόμιση από τους/τις ενδιαφερόμενους/ες πρόσφατης βεβαίωσης δημόσιου ή ιδιωτικού νοσηλευτικού ιδρύματος ή ιδιώτη γιατρού, που να πιστοποιεί το είδος και τη διάρκεια της ασθένειας. Οι απουσίες αυτές είναι πέραν του προβλεπόμενου από τις γενικότερες ή ειδικότερες διατάξεις αριθμού απουσιών».
Μπορεί να είναι εικόνα 1 άτομο και νοσοκομείο

ΕΝΑ ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΛΙΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

Από το βιβλίο “Η γλώσσα μου για την Στ΄ Δημοτικού”, Δεύτερο μέρος, ΟΕΔΒ, Σχολικό έτος  2004.
Πρώτη δημοσίευση 31 Δεκεμβρίου 1964, εφημερίδα Έθνος.
 Χρονογράφημα του Αντώνη Σαμαράκη.
 Εικονογράφηση Μίνως Αργυράκης
ΟΔΟΣ ΣΤΑΔΙΟΥ ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΣ
   Ύστερα έκανε δεξιά της Λαχαναγοράς και μπήκε σε κάτι σκοτεινά, έρημα δρομάκια.
      Το βήμα του το ‘πνιγε το μουσκεμένο απ` τη βροχή χώμα. Είχε βρέξει από νωρίς. Μια σύντομη αλλά πολύ δυνατή βροχή.
Τότε ακριβώς, προς το τέλος της βροχής, άρχισε αυτήν τη δίχως σκοπό περιπλάνηση στους αθηναϊκούς δρόμους.
      Κρύωνε. Η νύχτα, ύστερ` από τη βροχή, είχε υγρασία και φύσαγε κιόλας ένας πεισματάρης βοριάς. Πήγαινε ολοένα και με ταχύτερο βήμα, σχεδόν τρέχοντας. Ζεστάθηκε κάπως.
     Στη δεύτερη γωνία είχε φως. Πλησίασε. Ένα συνοικιακό καφενεδάκι, λίγα τραπέζια με μάρμαρο και στο παράθυρο, κολλητά στο τζάμι, ένα κλουβί κ` ένα καναρίνι. Πήγε στο παράθυρο, να περιεργαστεί το καναρίνι που μισοκοιμότανε.           Ανέβασε στο πεζοδρόμιο το ένα πόδι, έπειτα ανέβασε και τ` άλλο και σχεδόν αμέσως ανέβασε και τ` άλλα δυο.
      Τότε ήτανε που τού βάλανε τις φωνές:
” Ένα άλογο!”
        Φώναζαν διάφοροι, που ξεπετάχτηκαν από το καφενείο κι κάτι άλλα μαγαζιά.
“Τρέξτε να δείτε ένα άλογο!”
           Δεν τρέξανε και πολλοί, δεν ήτανε πολυσύχναστος ο δρόμος, άρχισε όμως να τρέχει αυτό ξαφνιασμένο από τις φωνές και τα παραθυρόφυλλα, που ανοίγονταν το ένα ύστερα από τ’ άλλο.
 Τρέχοντας έτσι, μπήκε στην Πειραιώς και πίσω του άκουγε ολοένα φωνές και κλάξον. Δεν ήξερε γιατί όλ` αυτά και τί νόημα είχανε, κάτι πολύ δυνατό μέσα του το ΄κανε να τρέχει με όλη του τη δύναμη και με χίλια δυο ζιγκ- ζακ να ξεφεύγει τ` αυτοκίνητα και να τρέχει, να τρέχει προς την Ομόνοια…
         Τα πολλά χρωματιστά φώτα, οι μεγάλες διαφημίσεις “νέον”, το ζαλίσανε κάπως. Όμως, ούτε στιγμή δεν έκοψε το δρόμο του. Ούτε και στο συντριβάνι της πλατείας, παρ` όλο που είδε τα νερά και δίψαγε και ίσως ήθελε να σταθεί να πιει μια-δυο γουλιές.
Μπήκε τώρα στη Σταδίου κι` άρχισε να την ανεβαίνει με μια ανάσα.
“Ένα άλογο στη Σταδίου!”
          Η είδηση διαδόθηκε από στόμα σε στόμα. Αναταράχτηκε το πλήθος, που είχε πήξει στα πεζοδρόμια, τ` αυτοκίνητα κορνάρανε συνέχεια…Από τις παρόδους χύνονταν κι άλλοι περίεργοι στη Σταδίου, ούτε προεκλογική συγκέντρωση νάτανε. Φωνάζανε και χειρονομούσαν αναστατωμένοι οι χιλιάδες εορταστικοί διαβάτες, ασφυκτικά φορτωμένοι δώρα κ` έγνοιες – πολλές έγνοιες.
“Ένα άλογο στη Σταδίου!”
         Πού να το υποψιαζότανε, όταν με τη βροχή φούσκωσε και λύθηκε το σκοινί που το ‘χε δεμένο τ` αφεντικό του στο μισοσκότεινο δρομάκι πισω από τη Λαχαναγορά, πού να το υποψιαζότανε πως θα γίνει θέαμα, κείνη τη νύχτα.
“Ένα άλογο στη Σταδίου!”
             Στα μεγάλα καταστήματα της Σταδίου και στα μικρά καταστήματα της Σταδίου, καθώς το άλογο περνούσε αστραπή στην άσφαλτο, μετρούσαν χρήματα, χρήματα… Και στις τελευταίου τύπου ηλεκτροκίνητες αριθμομηχανές υπολογίζανε, υπολογίζανε…Για ένα δευτερόλεπτο σταμάτησαν να μετράνε και να υπολογίζουν. Μονάχα για ένα δευτερόλεπτο.
“Ένα άλογο στη Σταδίου!”
“Ένα άλογο! Δεν είμαστε καλά!”
     Και το άλογο ξέσκιζε τον αέρα και τη σκηνοθεσία της Πρωτοχρονιάς. Ναι, όλ` αυτά θα τελείωναν σε λίγο. Τα περιπολικά της Αμέσου Δράσεως θα το κυνηγούσαν, θα του έκαναν μπλόκο. Γιατί έπρεπε να φύγει απ` τη μέση, και μάλιστα το ταχύτερο, τούτο το άλογο που ήρθε να ταράξει τα νερά.
 Όχι, δεν είχε καμία θέση ένα άλογο σε μια τόσο κατάφωτη, τόσο πρωτοχρονιάτικη, τόσο λογική οδό Σταδίου.
“Ένα άλογο στη Σταδίου!”
“Ένα άλογο! Δεν είμαστε καλά!”
      Εκείνη την ώρα συνέβη και κάτι άλλο  κυκλοφόρησαν οι πρωτοχρονιάτικες πολυσέλιδες πολύχρωμες εφημερίδες, με τον καθιερωμένο οκτάστηλο τίτλο τίτλο στην πρώτη σελίδα:
ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟΣ Ο ΚΑΙΝΟΥΡΙΟΣ ΧΡΟΝΟΣ
και τους καθιερώμενους οκτάστηλους τίτλους στην τελευταία σελίδα:
ΤΟ ΚΥΠΡΙΑΚΟ ΣΕ ΝΕΟ ΑΔΙΕΞΟΔΟ
ΤΗ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΠΕΡΑΣΕ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΠΕΘΑΝΑΝ ΑΠΟ  ΠΕΙΝΑ
ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ ΠΟΣΟΤΗΤΕΣ ΣΙΤΑΡΙΟΥ ΚΑΤΑΣΤΡΑΦΗΚΑΝ
ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΓΚΡΑΤΗΘΟΥΝ ΟΙ ΤΙΜΕΣ
ΣΥΝΤΟΜΑ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΘΑ ΚΑΤΑΚΤΗΣΕΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ
Ύστατη ώρα:
ΑΝ ΕΚΡΑΓΕΙ ΠΥΡΗΝΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ Η ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ
ΘΑ ΚΑΤΑΣΤΡΑΦΕΙ ΕΞΟΛΟΚΛΗΡΟΥ
    Τρέχοντας έτσι, δεν είχε βέβαια καιρό να προσέξει τις πελώριες πολύχρωμες φωτεινές ρεκλάμες του νέου σινεμασκόπ τριών διαστάσεων, που έπαιζε ο “Απόλλων”:
ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΤΡΕΛΟΣ, ΤΡΕΛΟΣ, ΤΡΕΛΟΣ ΚΟΣΜΟΣ!
Από το βιβλίο “Η γλώσσα μου για την Στ΄ Δημοτικού”, δεύτερο μέρος, ΟΕΔΒ, Σχολικό έτος  2004.
 Χρονογράφημα του Αντώνη Σαμαράκη.
0

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΡΑΣΕΙΣ

Φέτος τα Χριστούγεννα στο σχολείο μας περάσαμε υπέροχα και τι δεν κάναμε…..

Στολίσαμε , βεβαίως, το δέντρο μας και την κεντρική αίθουσα του σχολείου μας , φυσικά  αυτό το ανέλαβαν οι μεγάλοι της ΣΤ΄ τάξης. Εννοείται ότι , στολίστηκαν και όλες οι τάξεις κάθε  μια με ξεχωριστό τρόπο.

Η εικαστικός μας κ. Ελένη βοήθησε τα μέγιστα για τον παραπάνω στολισμό . Έφτιαξε με τα παιδιά χριστουγεννιάτικα στολίδια, κατασκευές , αλλά και φανταστικά κολάζ με μοναδικές ζωγραφιές.

Οι δασκάλες μαζί με τα παιδιά επισκέφτηκαν ζαχαροπλαστεία και φούρνους της πόλης μας και έφτιαξαν χριστουγεννιάτικα γλυκά , που η μυρωδιά τους έφτασε μέχρι το σχολείο. Δεν έλειψαν , βέβαια και  τα γλυκά μόνο με σοκολάτα , που δημιούργησαν στην ΣΤ΄ τάξη τα παιδιά με την κ. Βάσω των Αγγλικών.

Πήγαμε και κινηματογράφο και παρακολουθήσαμε την ταινία “Ευχή”, Μας άρεσε πολύ … κυρίως το πεφταστέρι.

Λίγο πριν κλείσουμε για διακοπές , Ο Σύλλογος Γονέων οργάνωσε ένα υπέροχο Χριστουγεννιάτικο παζάρι ,που συνοδεύτηκε με κέρασμα από ωραιότατα μελομακάρονα.

Την Τελευταία ημέρα , πριν τις διακοπές, η Β΄ τάξη με την δασκάλα τους κ Τσομπάνη και τις κ. Ξυλούρη, Καραταράκη, Σιδηροπούλου και Ντούβα,  παρουσίασαν μια υπέροχη θεατρική παράσταση,  τόσο υπέροχη , που όλα τα παιδιά και οι γονείς , που την παρακολούθησαν έμεινα κατενθουσιασμένοι. Στην συνέχεια οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης και των δυο σχολείων της πόλης μας είπαν τα κάλαντα σε κάθε γειτονιά. Στο τέλος της ημέρας οι μαθητές της Δ΄ τάξης με την συνοδεία της κιθάρας της  δασκάλα τους κ. Δελαπόρτα είπαν τα κάλαντα σε όλες τις τάξεις του σχολείου.

Ανταλλάξαμε ευχές και του χρόνου!

Καλή χρονιά!

IMG 20231223 094814

IMG 20231223 095723

1705300436855

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΕΤΑΣ ΤΗΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ

Αγαπητοί Γονείς/Κηδεμόνες , Καλημέρα σας και Καλή Χρονιά!

Αύριο Δευτέρα, , 08-01-2024 το σχολείο μας θα λειτουργήσει κανονικά μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων.
 Προκειμένου  να εξασφαλίσουμε την μείωση του κινδύνου μετάδοσης των λοιμώξεων του αναπνευστικού,   καλύτερες συνθήκες  και  ασφαλή  παραμονή στο σχολείο, συστήνεται σε Εκπαιδευτικούς, Μαθητές, Γονείς και Προσωπικό του σχολείου, η τήρηση των ακόλουθων μέτρων-οδηγιών από τον ΕΟΔΥ:
   Τακτικό πλύσιμο των χεριών
 • Όταν τα χέρια είναι εμφανώς λερωμένα (σαπούνι και νερό) 
• Πριν και μετά: -Την προετοιμασία ή χορήγηση γεύματος – Το γεύμα – Τη χρήση της τουαλέτας
 • Το πλύσιμο των χεριών με υγρό σαπούνι και νερό, για τουλάχιστον 20 δευτερόλεπτα, θα ακολουθείται από προσεκτικό στέγνωμα με χάρτινες χειροπετσέτες μιας χρήσης και απόρριψή τους στους κάδους απορριμμάτων. 
• Εναλλακτικά, συστήνεται η εφαρμογή αλκοολούχου αντισηπτικού διαλύματος.
 ➢ Καλός αερισμός των εσωτερικών χώρων διδασκαλίας. Συστήνεται να ανοίγονται τα παράθυρα τακτικά για τη βελτίωση του αερισμού.
 ➢ Αποφυγή ανεπαρκώς αεριζόμενων χώρων με συνωστισμό ατόμων (π.χ. διάδρομοι, σκάλες, χρήση ασανσέρ).
 ➢ Αποφυγή συγκεντρώσεων πολλών ατόμων – τήρηση φυσικών αποστάσεων
  Αποφυγή αγγίγματος προσώπου, μύτης, ματιών και στόματος και πλύσιμο των χεριών καλά πριν και μετά από αυτό. 
➢ Βήχας ή φτέρνισμα στον αγκώνα ή σε χαρτομάντιλο. Αν χρησιμοποιηθεί χαρτομάντιλο, θα πρέπει να πεταχτεί προσεκτικά μετά από μία μόνο χρήση και να ακολουθήσει πλύσιμο των χεριών.
 ➢ Εάν κάποιος/α μαθητής/τρια παρουσιάζει συμπτώματα λοίμωξης του αναπνευστικού (πονόλαιμο, βήχα, καταρροή) ή έχει θετικό αποτέλεσμα εργαστηριακού ελέγχου για αναπνευστικό παθογόνο όπως SARS-CoV-2, ιό γρίπης ή RSV, συστήνεται να παραμένει στο σπίτι και να περιορίσει τις επαφές του με άλλα άτομα. 
➢ Η παραμονή στο σπίτι συστήνεται μέχρι την υποχώρηση ή βελτίωση των συμπτωμάτων και την ολοκλήρωση τουλάχιστον 24 ωρών από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού (χωρίς τη λήψη αντιπυρετικών σκευασμάτων).
 
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΠΟΥΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΛΟΓΩ COVID-19 ΙΣΧΥΕΙ:
 Με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών των σχολικών μονάδων, καταχωρίζονται αλλά δεν προσμετρώνται οι απουσίες από τα μαθήματα μαθητών/τριών έως πέντε (5) εργάσιμων ημερών, που οφείλονται στη νόσηση από κορωνοϊό COVID-19, για το σχολικό έτος 2023-24. Η απόφαση αυτή εκδίδεται κατόπιν αιτήσεως των γονέων/κηδεμόνων των μαθητών/τριών, μαζί με την οποία προσκομίζεται σχετική υπεύθυνη δήλωση της παρ. 4 του άρθρου 8 του ν. 1599/1986, επιδεικνυόμενης ταυτόχρονα στον  Διευθυντή  των σχολικών μονάδων της αντίστοιχης βεβαίωσης θετικού ελέγχου με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊού COVID-19 (rapid test) ή μοριακού ελέγχου (PCR). Στην περίπτωση που ο/η μαθητής/τρια νοσηλευτεί αποδεδειγμένα σε νοσοκομείο λόγω νόσησης από κορωνοϊό COVID-19 οι απουσίες του καταχωρίζονται αλλά δεν προσμετρώνται για όλο το χρονικό διάστημα νοσηλείας του/της.  
εξωτερικο1 1

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ

Με πρωτοβουλία του ΟΗΕ και της UNICEF, η 11η Δεκεμβρίου , έχει ορισθεί ως παγκόσμια ημέρα του παιδιού, ημερομηνία που συμπίπτει με την ίδρυση της (11-12-1946).

Μοναδικός σκοπός όλων , ένα καλύτερο αύριο για όλα τα παιδιά του κόσμου.facebook 1702883535125 7142411222910306727

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ

Στο σχολείο μας , αναδεικνύουμε την παγκόσμια ημέρα ατόμων με αναπηρία με μια συναρπαστική και διαδραστική παρουσίαση που επικεντρώνεται στα αθλήματα καθιστό βόλεϊ, τρέξιμο με συνοδό και Μπότσια.

Συμμετείχαν όλα τα παιδιά από όλες τις τάξεις του σχολείου.

Η παρουσίαση συνδύασε τη θεωρία και την πράξη, ενισχύοντας την κατανόηση και την αγάπη για την άθληση σε όλα τα παιδιά , ενισχύοντας την ιδέα της συμπερίληψης και της ενεργού συμμετοχής για όλους.

Συγχαρητήρια στα παιδιά και στην εκπαιδευτικό Φ.Α κ. Ανδρομάχη

1702882727790 1 1702882727783 1702882727786

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ dspace του institute of astrophysics του ΙΤΕ

Το σχολείο μας συμμετέχει στο πρόγραμμα Dspace, που υλοποιεί το Ινστιτούτο Αστροφυσικής του ΙΤΕ  .Οι μαθητές και οι μαθήτριες μας είχαν την ευκαιρία να παρατηρήσουν τον Ήλιο μέσω ηλιακού τηλεσκοπίου και να ενημερωθούν για τις αστρονομικές δραστηριότητες του Αστεροσκοπείου του Σκίνακα.
Ευχαριστούμε τον κ. Παναγιώτη Ευαγγελόπουλο , για την υπέροχη  παρουσίαση με απλό και κατανοητό τρόπο στα παιδιά μας.

 

ο 1702879945131  170287994513717028799451401702879945125