ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

received 679293454408386 received 356394617076051

Το 1ο Δημοτικό  Σχολείο Κρουσώνα, με εκπρόσωπο την εκπαιδευτικό της Αγγλικής Γλώσσας κ. Ντούβα Βασιλική,  αποφάσισε να ενταχθεί στο Νέο Θεματικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης: «Κωνσταντινούπολη-Θεσσαλονίκη, μια Εκπαιδευτική Συνύπαρξη – Πολίτες της Πόλης, Έλληνες της Οικουμένης» των Δ.Δ.Ε. και Δ.Π.Ε. Δυτικής Θεσσαλονίκης και υπόλοιπης Ελλάδας.

Το Δίκτυο, έχει ως σκοπό την αξιοποίηση της περιβαλλοντικής Ατζέντας του
Οικουμενικού Πατριαρχείου και των 17 Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης της UNESCO
(Ατζέντα 2030), καθώς και την αλληλεπίδραση των ελληνικών σχολείων και μαθητών/τριών με σχολεία και μαθητές/τριες  της ομογένειας. Ένα μέρος των προγραμμάτων θα έχουν την ευκαιρία να παρουσιάσουν  σε Περιβαλλοντικό Μαθητικό Συνέδριο, που  πραγματοποιείται κάθε χρόνο υπό την Αιγίδα της Α.Θ.Π. του Οικουμενικού Πατριάρχη, κ.κ. Βαρθολομαίου, στην Κωνσταντινούπολη σε ιστορικά ομογενειακά σχολεία (Ζωγράφειο Λύκειο, Ζάππειο Εκπαιδευτήριο, Μεγάλη του Γένους Σχολή, Θεολογική Σχολή της Χάλκης).

Το πρόγραμμα αυτό βασίζεται, στην ανακάλυψη της γνώσης ως πλεονέκτημα στην
ιστορική συνέχεια του χθες και του σήμερα καθώς και στη συμβολή της στην κοινωνική
συνοχή και την περιβαλλοντική αειφορία και δεύτερον, στην προσέγγιση του φυσικού
αποθέματος και της πολιτιστικής κληρονομιάς ως ενιαίου συνόλου, περιβαλλοντικού
και πολιτιστικού αγαθού, που είναι ανάγκη να διατηρηθεί, να προστατευθεί και να
ενσωματωθεί στην εκπαιδευτική διαδικασία .

Μέσα στο πλαίσιο του προγράμματος αυτού, τα παιδιά της Ε’ ταξης ,  θα
γνωρίσουν τον τρόπο με τον οποίο το οικολογικό αποτύπωμα μας , επιβαρύνει
τον πλανήτη , αλλά και πώς μέσα από την παράδοση και τα προϊόντα του
τόπου μας μπορούμε να δημιουργήσουμε μια βιώσιμη στάση ζωής και
διατροφής.

Οι πρώτες δράσεις για την επίτευξη των σκοπών του προγράμματος ήταν:

  1. η επαφή των μαθητών/τριών με διάφορες ποικιλίες σταφυλιών.

Τις  παρατήρησαν,  ένιωσαν την υφή τους  ,τη γεύση τους  και μύρισαν το άρωμα τους, στη συνέχεια επέλεξαν την αγαπημένη τους ποικιλία.

  1. Το εργαστήριο παρασκευής μουσταλευριάς, προσφερόμενο από  την κυρία Μαρία Πυργιανάκη, το οποίο παρακολούθησαν με αμείωτο ενδιαφέρον, γνώρισαν τις πρώτες ύλες, κατέγραψαν τη συνταγή,  συνεργάστηκαν ομαδικά,  εποικοδομητικά όλοι μαζί και παρασκεύασαν γλυκά  μουσταλευριάς.
  2. Επίσκεψη στον τοπικό Συνεταιρισμό Γυναικών « Η Κρουσσανιώτισσα». Οι κυρίες Ελένη και Χριστίνα υποδέχθηκαν τα παιδιά  με θέρμη και αγάπη ,  πρόσφεραν τα υλικά τους  και μαζί με τα παιδιά δημιούργησαν  γλυκά εδέσματα με κύριο συστατικό τον μούστο( κουλούρια κ.α). Στη συνέχεια , συζήτησαν με τα παιδιά για την ιστορία του συνεταιρισμού , πώς ξεκίνησε , τι προβλήματα αντιμετώπισαν στην πορεία , για  τα  προϊόντα που παράγουν, τις  αγνές , παραδοσιακές πρώτες ύλες που χρησιμοποιούν και για τα τοπικά Κρουσσανιώτικα προϊόντα που προσφέρουν στο καταναλωτικό κοινό τους.

Στο τέλος τα παιδιά δοκίμασαν τις ωραιότατες λιχουδιες που τους πρόσφεραν και έφυγαν ενθουσιασμένα.

Το Σχολείο ευχαριστεί  την κ. Πυργιανάκη και τον Συνεταιρισμό « Η Κρουσσανιώτισα»  για την προσφορά τους , αλλά, κυρίως, για  την αγάπη και την ζεστασιά που έδειξαν στους μαθητές/τριες μας.

 

«Εδώ Πολυτεχνείο» φώναξαν δυνατά οι μαθητές του 1ου Δημοτικού Κρουσώνα

«Εδώ Πολυτεχνείο» φώναξαν δυνατά οι μαθητές του 1ου Δημοτικού Κρουσώνα

«ΕΔΩ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ, ΕΔΩ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ» «ΨΩΜΙ ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ» φώναξαν δυνατά οι μαθητές του 1ου Δημοτικού Κρουσώνα στην όμορφη γιορτή του σχολείου τους , που πραγματοποίησαν , σήμερα, για την επέτειο του Πολυτεχνείου.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε΄ τάξης διάβασαν με έντονη συγκίνηση το χρονικό των ημερών , όπως και ποιήματα για τα σημαντικά γεγονότα του Πολυτεχνείου. Τραγούδια , αναφοράς στην επέτειο τραγούδησαν οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄ , Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης.

Η ΣΤ΄ τάξη του σχολείου μας με την βοήθεια της κας Μπιτσαξάκη Ελένης , εικαστικός, ζωγράφισαν ένα πανό με το κεντρικό σύνθημα του Πολυτεχνείου και μαζί με την ΣΤ΄ του 2ου Δημοτικού Κρουσώνα ξεκίνησαν από την πλατεία της Αγίας Τριάδας και κατευθύνθηκαν στο κέντρο Υγείας και στην συνέχεια στην αγορά του Κρουσώνα , τραγουδώντας τραγούδια της εποχής, συνοδευόμενοι από την κιθάρα του εκπαιδευτικού του σχολείου μας Σκιάνη Νικολάου.

Με αυτές τις απλές, λιτές , αλλά και όμορφες εκδηλώσεις τιμήσαμε τα νιάτα και το λαό μας , που αγωνίστηκε για Αξιοπρέπεια, Ελευθερία και Δημοκρατία.

Περάσαμε μηνύματα στα παιδιά μας ότι , πρέπει να βάζουμε στόχους , να διεκδικούμε το δίκιο μας και να ζούμε, ειρηνικά, ελεύθεροι με σεβασμό στις αξίες και στην Δημοκρατία!

Στο τέλος των εκδηλώσεων , ο Διευθυντής του Σχολείου Φαραζάκης Νικόλαος έδωσε συγχαρητήρια στους /ις μαθητές/τριες και στους εκπαιδευτικούς , Σκιάνη Νικόλαο, Ξυλούρη Ουρανία, Σαριδάκη Καλλιόπη, Μπιτσαξάκη Ελένη, εικαστικό , Ανωγειανάκη Γεωργία, Μουσικής, Καραταράκη Ευαγγελία του Τ.Ε και την Σχολική νοσήκλευτρια Σιδηροπούλου Μάχη και σε όλους του εκπαιδευτικούς του σχολείου για τις όμορφες και ξεχωριστές εκδηλώσεις, που οργάνωσαν στο σχολείο μας!

Οι μικροί μαθητές/τριες του 1ου Δημοτικού Σχολείου Κρουσώνα τιμούν τους ήρωες της 28ης Οκτωβρίου

Οι μικροί μαθητές/τριες του 1ου Δημοτικού Σχολείου Κρουσώνα τιμούν τους ήρωες της 28ης Οκτωβρίου

Οι μικροί μαθητές/τριες της Α , Β, Γ, τάξης ,του 1ου Δημοτικού Σχολείου Κρουσώνα , τίμησαν και γιόρτασαν σήμερα, την εθνική επέτειο της 28ης Οκτωβρίου με μια όμορφη και λιτή εκδήλωση , που πραγματοποίησαν στο χώρο του μνημείου των πεσόντων ηρώων της Κωμόπολης του Κρουσώνα.

Η γιορτή ξεκίνησε από το σχολείο , με τους μικρούς μαθητές/τριες να συζητούν με τους εκπαιδευτικούς, σχετικά, με τα γεγονότα της εποχής εκείνης , καθώς και για την συμμετοχή της Κρήτης στον αγώνα εναντίον των κατακτητών, στη συνέχεια ζωγράφισαν ελληνικές σημαίες και όλα τα παιδιά μαζί, με την Γαλανόλευκη Σημαία μπροστά και με ένα λουλούδι στο χέρι , που είχαν φέρει από το σπίτι , οδηγήθηκαν στο ηρώο των πεσόντων.

Εκεί, ως ελάχιστη ένδειξη σεβασμού και τιμής κατέθεσαν τα λουλούδια στο ηρώο, απάγγειλαν τα ποιήματα τους ,τραγούδησαν τραγούδια, που εξυμνούσαν τον αγώνα των Ελλήνων και στο τέλος , έψαλλαν τον Εθνικό Ύμνο.

Αξίζουν συγχαρητήρια και στους εκπαιδευτικούς και στους/ις μαθητές/τριες για την τόσο όμορφη εκδήλωση τιμής των ηρώων μας.

ΟΜΙΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

 

 

 

Ποιες τροφές πρέπει να αποφεύγει να τρώει το παιδί μου; Πόσο σημαντική είναι η ενυδάτωση των παιδιών;

Οι απαντήσεις στην ομιλία-συζήτηση με την διαιτολόγο κα Καρτσάκη Ελεάνα στο Πνευματικό κέντρο της Ενορίας της Αγίας Τριάδας στον Κρουσώνα , στις 08-11-2023, ημέρα Τετάρτη και ώρα: 06.00 μμ

Με κεντρικό άξονα την καλή υγεία των παιδιών μας , πραγματοποιήσαμε , χθες, στο πνευματικό κέντρο της Ενορίας της Αγίας Τριάδας , επιστημονική ομιλία-εκδήλωση για την υγιεινή διατροφή των παιδιών.

Προσκεκλημένη , επιστήμονας και ομιλήτρια ήταν η κα Καρτσάκη Ελεάνα διαιτολόγος, απόφοιτη του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου , master nutritionist in pediatric nutrition.

Το θέμα της ομιλίας ήταν «Η σημασία της διατροφικής εκπαίδευσης των παιδιών στο σχολικό περιβάλλον»

Οι παρευρισκόμενοι γονείς και εκπαιδευτικοί , ενημερώθηκαν για την παιδική παχυσαρκία και τα αίτια της , προβληματιστηκαν και σχολίασαν την είδηση , ότι η Ελλάδα είναι πρώτη χώρα στην Ευρώπη σε θέματα παχυσαρκίας παιδιών και εφήβων, άκουσαν , προσεκτικά, τις συμβουλές υγιεινής διατροφής των παιδιών, όσον αφορά το πρωινό, τα διαλείμματα στο σχολείο , αλλά και για την υγιεινή διατροφή, γενικότερα, στο σπίτι και στην καθημερινότητα τους.

Η διαιτολόγος τόνισε ότι η διατροφική εκπαίδευση ξεκινά από τις μικρές ηλικίες , όπου εκεί μπαίνουν οι βάσεις, ώστε το παιδί να εξασφαλίσει υγιεινές διατροφικές συνήθειες στην ενήλικη ζωή του και επισήμανε ότι, τα παιδιά ακολουθούν τις συνήθειες των γονιών τους. Η βάση της υγιεινής διατροφής χτίζεται στην οικογένεια .

Ένα σημαντικό μέρος της ομιλίας ήταν και η παρουσίαση για την ενυδάτωση των παιδιών

Η ομιλία έκλεισε με συγκεκριμένες συμβουλές και μικρά μυστικά , που θα βοηθήσουν τους γονείς , σχετικά, με την καθημερινή υγιεινή διατροφή των παιδιών τους.

Στο τέλος, άνοιξε η συζήτηση-ερωτήσεις μεταξύ της διαιτολόγου και των παρευρισκομένων, δείγμα του προβληματισμού των γονέων , αλλά και της ανησυχίας τους .

Ένα μεγάλο ευχαριστώ από τον Σύλλογο Διδασκόντων και τον Σύλλογο Γονέων στην διαιτολόγο κα Καρτσάκη Ελεάνα για την τόσο σημαντική και επιστημονική ομιλία της, αλλά και για τον ιδιαίτερο τρόπο παρουσίασης του θέματος.

Διοργάνωση : Σύλλογος Διδασκόντων 1ου Δημοτικού Σχολείου Κρουσώνα
: Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων 1ου Δημοτικού Σχολείου Κρουσώνα

ΕΝΑ ΦΡΟΥΤΟ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ…..

 

406897836 6822097821209222 542191919176358863 n result

 

Στο Σχολείο μας, φέτος, ξεκινήσαμε να τρώμε υγιεινά. Μετά την ομιλία που οργανώσαμε για την υγιεινή διατροφή, αποφασίσαμε να εφαρμόσουμε στην καθημερινότητα μας, όσα ακούσαμε από την διατροφολόγο μας. Όλοι μαζί μαθητές, μαθήτριες και εκπαιδευτικοί θα φέρνουμε κάθε μέρα ένα φρούτο στο σχολείο, που θα μπορεί κάθε παιδί να πάρει από τη φρουτιέρα στο διάλειμμα. Συγχαρητήρια στα παιδιά μας για την πρωτοβουλία τους. Στην φωτογραφία βλέπετε αν τα καταφέραμε να υλοποιήσουμε την απόφαση μας.

 

 

Άριστη συνεργασία μεταξύ του 1ου Δημοτικού σχολείου Κρουσώνα και της ομάδας του ΠΑΟΚ Κρουσώνα.

1

• Άριστη συνεργασία μεταξύ του 1ου Δημοτικού σχολείου Κρουσώνα και της ομάδας του ΠΑΟΚ Κρουσώνα.

Την πανελλήνια ημέρα αθλητισμού οι μαθητές, μαθήτριες και εκπαιδευτικοί φιλοξενήθηκαν στις αθλητικές εγκαταστάσεις της ομάδας του ΠΑΟΚ. Όλοι οι μαθητές και μαθήτριες με την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού Φ.Α κας Λαδά και των εκπαιδευτικών συμμετείχαν στην πανελλήνια σκυταλοδρομία του «ΕΥ».

Οι μαθητές/τριες:
• Της Στ & Ε δημοτικού έτρεξαν για την Ευσυνειδησία, σαν πιο μεγάλοι, έχοντας αναπτύξει την συνείδηση τους και αφού εξηγήσαμε το νόημα της λέξης.
• Της Δ & Γ δημοτικού έτρεξαν για την Ευρωστία, αφού πρώτα αναλύσαμε την λέξη, θελήσαμε να περάσουμε με τις τάξεις αυτές το ηχηρό μήνυμα σχετικά με τα οφέλη της άσκησης και την ευρωστία που επιφέρει.
• Και οι μικροί μας μαθητές της Α & β δημοτικού με το πιο πλατύ χαμόγελο έτρεξαν δίνοντας την σκυτάλη της Ευτυχίας.
• Τέλος όλοι μαζί μιλήσαμε για το ΕΥΖΗΝ φτιάχνοντας τον δικό μας κύκλο του «ΕΥ» , στη συνέχεια παίξαμε πολλά παιχνίδια και χαρήκαμε όλες τις αθλητικές δραστηριότητες στον υπέροχο χώρο.

Το παρόν έδωσε από την ομάδα του ΠΑΟΚ ο προπονητής και εκπαιδευτικός Φ.Α κος Πλεσίτης Βασίλης, που μίλησε στα παιδιά για τον αθλητισμό και την υγεία, όπως και για το ευ αγωνίζεσθαι.Τα παιδιά άκουσαν προσεκτικά τον Κο Πλεσίτη, προβληματίστηκαν, ρώτησαν και συζήτησαν μαζί του για τον αθλητισμό, τον πρωταθλητισμό , αλλά και για την πορεία της ομάδας της κωμόπολης μας . Παρόν ήταν και ο γενικός αρχηγός της ομάδας του ΠΑΟΚ κος Καλαϊτζάκης Μάνος ο οποίος ενημέρωσε τα παιδιά για τις Ακαδημίες ποδοσφαίρου που θα ξεκινήσουν άμεσα και τα κάλεσε να συμμετέχουν σ΄ αυτές.
Ένα μεγάλο ευχαριστώ για την άψογη φιλοξενία στην Διοίκηση του ΠΑΟΚ , στον Πρόεδρο κο Δευκαλίωνα Στειακάκη , στον Προπονητή και συνάδελφο κο Πλεσίτη Βασίλη και στο Γενικό Αρχηγό κο Καλαϊτζάκη Μάνο. Είμαστε σίγουροι ότι, αυτή η συνεργασία θα συνεχιστεί , για το καλό των παιδιών μας και γενικότερα της κοινωνίας του Κρουσώνα.

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΟΦΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

Μια καταπληκτική εμπειρία είχαν σήμερα οι μαθητές του σχολείου μας, καθώς μας επισκέφτηκαν προγραμματισμένα 2 παίκτες από την ομάδα ποδοσφαίρου του ΟΦΗ, ο Nouha Dicko και ο Sebastian Gronning!.
Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να τους γνωρίσουν από κοντά, να συζητήσουν και να παίξουν μαζί τους μέσα σ΄ένα ευχάριστο και φιλικό κλίμα!
Τους ευχαριστούμε πολύ!!!
Περάσαμε πολύ όμορφα όλοι και με χαρά θα τους περιμένουμε ξανα!!!
Μπορεί να είναι εικόνα 2 άτομα, άτομα που παίζουν αμερικανικό ποδόσφαιρο και άτομα που παίζουν ποδόσφαιρο
Μπορεί να είναι εικόνα 12 άτομα, άτομα που παίζουν αμερικανικό ποδόσφαιρο και άτομα που παίζουν ποδόσφαιρο

 

Μπορεί να είναι εικόνα 6 άτομα και δέντρο
Μπορεί να είναι εικόνα 14 άτομα και κείμενοΜπορεί να είναι εικόνα 14 άτομα και κείμενοΜπορεί να είναι εικόνα 10 άτομαΜπορεί να είναι εικόνα 12 άτομα, βιολί, ακορντεόν, κλαρινέτο και δέντροΜπορεί να είναι εικόνα 11 άτομα, άτομα που παίζουν μπάσκετ και δέντροΜπορεί να είναι εικόνα 11 άτομα, άτομα που παίζουν μπάσκετ και δέντροΜπορεί να είναι εικόνα 12 άτομα, άτομα που παίζουν αμερικανικό ποδόσφαιρο, άτομα που παίζουν βόλεϊ και άτομα που παίζουν ποδόσφαιροΜπορεί να είναι εικόνα 11 άτομα, άτομα που παίζουν βόλεϊ και άτομα που παίζουν μπάσκετ

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ

ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΣΤΗΝ ΧΑΛΚΙΑΔΑΚΗΣ Α.Ε. ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΓΕΝΙΚΗ ΧΟΡΗΓΙΑ ΤΗΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΕΚΔΡΟΜΗΣ ΜΑΣ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΦΥΣΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΤΙΣ 3/5.
ΠΕΡΑΣΑΜΕ ΥΠΕΡΟΧΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΣΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΜΑΣ!
ΕΙΣ ΤΟ ΕΠΑΝΕΙΔΕΙΝ!342682811 743740167528531 5958300323623937258 n 342687883 542429341416386 3609731972153427374 n 1 342687883 542429341416386 3609731972153427374 n 342713892 1439302853564146 371912202108740013 n 342715188 938247317486749 8774024771510764112 n 342724293 269736935481644 8792101220678336032 n 344287932 916893632933856 7186313781938312053 n 344300034 995448011833967 262368692226793353 n 344779930 621472406241722 8186453974950702420 n 1 344803381 589506062951167 6383783409981938645 n